Poslałem na (at) schemat do SC , do pandy jest bardzo podobny tylko w pandzie jest jeszcze podłaczony do CAN,nie wiem co tam kombinujesz ale chyba swapa to jesli ci nie wystarczy to daj znac mam troche wiedzy o fiatach
Co ma błąd wtryskiwacza do kabli zapłonowych? A nie masz może gazowni? może ECM gazu miesza? Jak nie, to nie widzę nic innego jak dalej uszkodzony ECM silnika albo wiązka. Pod warunkiem że masy i zasilanie jest ok.
mozna pzrełożyć sam silnik,były nawet komplety montażowe 4 silniczki i wiązka z modułem.
Kupiłem wiązkę razem z silnikiem i chcę tę wiązkę przerobić do mojej pandy tak aby wszystko działało Czyli kupiłeś silnik seicento wraz z instalacją.
Te silniki 1.2 EURO-4 już nie są bezkolizyjne... osprzęt i wiązkę masz przełożoną z oryginalnego silnika?
Należało by obadać wyjście (4) z przełącznika, bo nie jest to normalne, że brak masy (1) załącza awaryjne. Dodano po 15 Czy mógłbyś wykluczyć/potwierdzić moją wersję ? Dotykałeś do wyjścia aż zgasły i nie wiesz, że mogłeś uwolnić w ten sposób prądy upływowe ? Uznałeś, że już, ale nadal jest źle jak to przy mokrej wiązce.
Jeśli stało się to "samo z siebie" to w pierwszej kolejności wstawić auto do suchego i ogrzewanego garażu i zostawić go tam na jeden dzień, najlepiej z odłączonym akumulatorem. Jeśli pomoże - to trzeba się przyjrzeć wiązce elektrycznej w podszybiu. Druga rzecz to sprawdzenie złącz elektrycznych w "body komputerze", czyli tych pod i za bezpiecznikami...
które kabelki są od regulacji wycieraczek (kolory) przy body komputerze i ewentualnie w której są kostce. Gdy ruszam tymi kablami w pełnej wiązce wchodzacej do body wycieraczki ruszają - więc mam już zlokalizowane miejce awari - to nie silnik wycieraczek i nie włącznik zespolony.
Przed chwilką byłem przy pandzie. Ten bursztynowy syf z tłoków jest szklisty i zachowuje się jak twardniejący pokost albo żywica. Ciężko to już zdrapać..! Rozpuszcza się pod wpływem nafty lub ekstrakcyjnej. Co to może być..? Dodano po 7 Wyciągać zbiornik i myć...?? Ale czym...?? Ten zbiornik ma zaraz 40 lat. Jest jeszcze szczelny. Jak się rozszczelni...
Przeczyścić styki i sprawdzić wiązkę od sondy do sterownika i czy sonda ma masę. Sprawdzić napięcie sondy na czarnym przewodzie na pracującym silniku .
Wiązka wygląda ok. Przewody przedzwonione bez zwarć. Spalony silnik centralnego w drzwiach kierowcy dawał pełne zwarcie. Zamówiłem nowy. Na portalu aukcyjnym 30 zł. To pewnie kończy temat. Dzięki za pomoc
Mógłbyś sprawdzić czy z chwilą zgaśnięcia (chwilę przed) zanika napięcie na pompie paliwa. Jeśli tak będzie posprawdzaj wiązkę, bezpiecznik(czy nie utleniony) i jeśli będziesz miał pewność połączenia pozostaje to, co steruje pompą.
Coś podnosi ciśnienie w kolektorze ssącym gdy zgaśnie silnik przy ruszaniu i w ułamku sekundy zapisze błąd ciśnienia Kolego zapoznaj się z działaniem silnika spalinowego. Jak silnik gaśnie to podciśnienie zanika . Bardziej bym był za tym że jak zdusisz silnik to przyciera gdzieś wiązkę od szarpania, lub okolice samego czujnika.
Witam. Ostatnio podpinałem wiązkę haka do samochodu fiat Panda i mam pewien problem podpinałem się pod przewody bez modułu I wszystko dobrze, testowane na włączonym zapłonie pod podłączoną przyczepką i wszystko było dobrze ale po włączeniu silnika prawa strona ginie w również światła w samochodzie, po odłączeniu wtyczki jest okej, przyczepką w innym...
Witam, mam problem może ktoś doradzi. Samochód - Fiat Panda 1.4L 100HP 2007r Swap na 1.4tjet, odpalone na wiązce silnikowej oryginalnej (1.4L 100HP), sterownik oryginalny (1.4L 100HP) - komunikacja 100%, wszystko działa prawidłowo, zegary, prędkościomierz, obrotomierz, temperatura płynu chłodzącego, abs itd. Po zmianie na wiązkę silnikową 1.4tjet i...
skoro są tak niskie obroty biegu jałowego to ładowania prawie niema więc przygasają kontrolki z powodu siadającego napięcia. daj zdjęcia chociaż tej przepustnicy, bo szczerze mówiąc nie chce mi się szukać jej w swoich zbiorach ;) a mam gdzieś na pewno razem z całą wiązką poza tym jeśli piszesz że nowszy jednopunkt marelli (pewnie taki jak w 900) działa...
Witam. Panowie proszę was o pomoc. Buduję swapa, do którego będę wkładał na dniach silnik z fiata Pandy 1,1 MPI 2004 rok ze sterownikiem IAW 4AF. Mam sterownik, wiązkę i prawie wszystkie inne fanty. Problem polega na tym, że nie mam centralki immo, stacyjki ani kluczyka, a na sterowniku na pewno jest immo. Szukam kogoś kto by za rozsądne pieniądze mi...
Witam was. Co do tematu niewypałów z ostatnich 10 lat które naprawiałem. Więc tak ;] Silniki opla diesle 16v z pustymi wałkami i krzywkami na ciepło bez klinów - powoduje obrócenie się krzywki, kolizje zaworu z tłokiem, W najlepszym wypadku koszt naprawy 4tys. same wałki uzywki 2tys. Mercedes w 210 300d i świece żarowe które się ukręcają. Renault hehe...
Ważne jest oznaczenie HW xxx . Musi być to samo co w Twoim sterowniku. Wtedy sterownik nie różni się wewnętrznymi podzespołami. Numeracja .XX jest możliwa do zmiany przy programowaniu. Tzn jeżeli kupię o wiele tańszy sterownik IAW 5AF.P3 z oznaczeniem HW603 a w moim jest HW607 to samochód w ogóle nie odpali? W takim samochodzie jest inna wiązka? Czy...
Witam serdecznie. Podczas diagnostyki silnika samochodu Fiat Panda 1.1 8V (169) wyposażonego w seterownik Magneti Marelli 4AF.SM wyskoczył błąd permanentny P1325 czyli czujnik stukowy. Wiązka sprawdzona, sterownik na pinach czujnika detonacyjnego ma napięcia 1.35 i 1.65 DC do masy, a chyba powinno być 5V. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie w sterowniku...
również uważam, że to już po wale, ale jak nie masz co robić i chcesz się pobawić to weź sobie drobny papier ścierny, potnij na paski szerokości panewki i szoruj wał, może wyszorujesz na tyle, że jeszcze pojeździ, ja tak wyszorowałem wał w kosiarce, z tym, że w kosiarce niema panewek a korbowód jest aluminiowy i to aluminium się natopiło na stalowy...
Silnik wycieraczki po wyłączeniu powinien samoczynnie powrócić do położenia spoczynkowego. Jeśli, po wyłączeniu, zatrzymuje się w przypadkowych miejscach to problem prawdopodobnie jest w wiązce elektrycznej - przełamuje sie przy podnoszeniu i opuszczaniu klapy. Sprawdź przejście nadwozie-klapa. Na silniku , po włączeniu zapłonu, musi być +12V i masa....
Witam szanowne grono. Od roku jeżdżę Pandą 169, ale już chyba wymieniłem w niej wszystko co było do wymiany, osprzęt silnika chyba mogę rozbierać w nocy z zamkniętymi oczami, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc. Panda 2 swoje lata świetności ma juz prawdopodobnie za soba, ale liczę, że znajdą się tutaj pasjonaci tacy jak ja i wspólnie uda mi się doprowadzic...
Wczoraj w innym ASO fiata dowiedziałem się że problem jest znany, w 80% przypadków pomaga wymiana wiązki silnika. Ponoć konsultowali to nawet z Fiat Auto Poland. Cena 1600 za wiązkę i 400 za robociznę.. W piątek postaram się rozpruć peszle od kabli wszystko sam sprawdzić dokładnie. EDIT: W zeszłym tygodniu samochód zaczął gasnąć co kilka metrów. Problem...
Kategorycznie nie wolno odłączać wtryskiwaczy CR na pracującym silniku, grozi to uszkodzeniem sterownika. Dokładnie (pod obciążeniem) sprawdź wiązkę między wtryskiwaczami a ECU. Masz oscyloskop - jak się wie na co patrzyć to na oscylogramie widać moment otwarcia wtrysku (warunek - w miarę szybki cyfrowy oscyloskop z rejestracją pojedynczych przebiegów),...
sprobuj podmienic komp (zakladam ze wiazka jest taka sama) i sprawdzic Podmieniłem już komp, ale wtedy immo odcinało mi paliwo i kręcił tylko rozrusznikiem. Wiec trzeba nie tylko komp zmienić, ale również moduł centralki i mieć chociaż jeden pilot wszystko od jednego auta. Wiązka będzie chyba ta sama. zakladam ze pojemnosci ukladu dolotowego (i konstrukcja)...
próbowałem podłączyć za przekaźnikiem od pompy kabel do włącznika bo był bliżej tj przy silniku ale operacja się nie udała bo przekaźnik gdzieś się łączył z imobilajzerem i auto gasło jak wyłączałem przełącznik więc nie chciałme się kopać z kablami i szukać odpowiedniego kabla we wiązce kabli który idzie do pompy po przekaźniku gazy, przekaźniku od...
w Fiatach a szczególnie modelach Uno i Panda.. Głównym problemem .. z Jakimi kolwiek usterkami elektryki .. jest Masa.. Wiec sprawdz czy nie masz urwanej.. albo czy nie dołączyć dodatkowej wiązki .. i powinno to załatwić problem ..
Dziś zalałem płyn do chłodnicy i odpaliłem silnik na dobre. Monowtrysk od 1,0 czyli WM 30MM20. Na wolnych obrotach trzeba przyznać chodzi ł całkiem przyzwoicie. Niestety po rozgrzaniu zaobserwowałem następujący objaw. Po wprowadzeniu silnik na obroty rzędu 3000rpm i puszczeniu pedału gazu wyraźnie strzela w tłumik. Tak jak czasem sportowe auto. Nie...
Szkoda, że Cię nie będzie.... ;-( W Bosmalu nie byłem ale mam kumpla w Szczyrku który pracuje w Bosmalu i objeżdża auta (kierowca testowy). Mówił mi o tym muzeum. Będę kilka dni w Szczyrku wiec pewnie podjadę. Powiedz mi jeszcze jedno. Mówisz o emulacji sondy na masę. Tka z resztą niby wszyscy "gaziarze" robią w Fiatach. Kilka lat temu pisałem do Landirenzo...
Witam. Oprócz kilku innych spraw (odebranie uprawnień projektantowi elektryki za światła mijania bez przekaźników ale na najcieńszych pinach) denerwuje mnie w Pandzie istniejący centralny zamek na kluczyk. Chcę zrobić zdalny CZ i przeczytałem większość postów w tym temacie ale pragnę kilka rzeczy doprecyzować. Nie rozbieram drzwi bo by mnie żona pogoniła...
Witam, Miałem kiedyś klientkę z identycznym problemem, silnikiem i rocznikiem: - sonda lambda - cewka zapłonowa 1 - sygnał prędkości obrotowej silnika Winny wtedy był komputer auto oddałem do znajomego elektryka kupił komputer wgrał immo z kluczyka i auto zapaliło jak masz jakiegoś znajomego elektryka niech podłączy u siebie i niech posprawdza nie sztuką...
:arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :arrow: http://autokacik.pl/files/279013450-IAW5... IAW 59F (bo 5AF to mi się wydaje był w Punto z silnikiem 1.2 8V) często padały i niektórzy zastępowali je IAW 4AF (konieczna była wymiana wiązki) z Pandy, choć pod koniec produkcji były chyba montowane seryjnie w 600ce.
Witam Wszystkich ponownie ! Sorki że wcześniej nie dałem znać o zakończeniu problemu . Tak potwierdzam - najważniejsze są pomiary . Okazuje się że akumulator nie był właściwie ładowany i w czasie ok. 1,5m-ca w okolicach niższych temperatur padał z rozładowania . Po prostu nie był odpowiednio ładowany . Napięcie jakie było na klemach na włączonym silniku...
Jak już to kup z osprzętem i wiążką i komputerem i immo i kluczykiem a nie sam słupek.
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Witam. Mam taki problem. Samochód - Fiat Panda 1.2 8V 2004r. Silnik odpala (niezależnie od temperatury), na wolnych pracuje troche nierówno. Po próbie dodania gazu od razu silnik gaśnie. Pali się ciągle Check Engine. Po odłączeniu czujnika MAP silnik pracuje bardziej nierówno ale da się przegazować. Oczywiście dostaje wtedy błędną dawkę i bardzo kopci....
To nie jest czujnik GMP tylko czujnik położenia wału... UNO 45 miało gaźnik do 1993 roku, później był BOSCH Mono Jetronic A2.2, różnica była w układzie zapłonowym, w Unie był rozdzielaczowy i w korpusie rozdzielacza był czujnik położenia wałka (nie było chyba dodatkowego czujnika położenia wału w silniku i nie było koła fonicznego, więc trzeba by trochę...
Witam Tjw poszukuje schematu wiązki silnika a dokładnie jakie kolory przewodów dochodza do sondy lambda 1 oraz 2. Z góry dziękuję
podłączyć wiązka panda wiązka silnik panda uszkodzona wiązka silnika
gniazdo przyczepy pinowe samsung wymiana klawiatury sterownik sauna
smieszne obrazki smieszne obrazki
Długi czas uruchamiania telewizora - przyczyny i rozwiązania Wyciek z wyłącznika ciśnieniowego hydroforu - przyczyny i rozwiązania