Większy kondensator to większy prąd płynący przez uzwojenie silnika. Większe grzanie się silnika, szlifierka nie pracuje długo ale jeśli jest 5 to taki trzeba zamontować. Ten ostatni będzie wyśmienity.
Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Witam 16uF to za dużo, możesz spalić silnik.
Może podałbyś model tego silnika. Może na tym module elektronicznym jest jakieś oznaczenie. Byłoby o wiele łatwiej. Normalnie to ten większy kondensator służy do rozruchu i po rozpędzeniu silnika, powinien zostać odłączony. Dalej silnik powinien pracować tylko na tym mniejszym kondensatorze.
Czy można zastosować większy kondensator, Nie, kondensator jest dobierany do silnika.
Zastosuj dławik ze szczeliną. Do zrobienia z kształtki EI.
Kondensator nic nie zmieni. Wzmacniacz się przegrzewa - chłodzić musisz. No i siada ci napięcie w instalacji - albo większy akumulator albo słuchaj na odpalonym silniku.
Jeśli chodzi o silnik ze zdjęcia w poprzednim temacie, to do rozruchu na wirowaniu potrzebny większy kondensator (16µF+12µF) niż na praniu (tylko 16µF). Oryginalnie w pralce był przekaźnik włączający dodatkowy kondensator.
Mam wrażenie że ten większy kondensator na płytce jest trochę spuchnięty. Jak to wygląda w rzeczywistości?
Diody i klucze są oczywiście w module IGBT. Kondensatora nie trzeba - mimo, że napięcie na wyjściu falownika jest siekane, to prąd cewek jest gładki.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Wiefamel-Poznań http://obrazki.elektroda.pl/2739309800_1... http://obrazki.elektroda.pl/1319515700_1... Silnik ten bez kondensatora CB ma 1,1kW ( może bez niego pracować ). Przydało by się zdjęcie wnętrza silnika aby stwierdzić na 100% czy ten silnik ma 1440obr/min, a nie 2700obr/min. W tej samej obudowie i z dwoma kondensatorami...
Nie można. Jeżeli taka wartość ,czyli 150µF jest podane na tabliczce znamionowej ,to 200µF jest znacznie dużo.Przyjmuje się 5-10% Tak napięcie pracy kondensatora może być większe absolutnie poniżej napięcia zasilania, co do jego pojemności to te 200 micro może być podłączone do sprawdzenia silnika, w przypadku stałej pracy wzrasta prąd i...
Za duża pojemność kondensatora.
Musi być taki jak oryginalny przy większej pojemności silnik będzie pobierał większy prąd i będzie się grzał.
Z transformatora 12V/4A możesz uzyskać stabilizowane napięcie 10V/2,5A. Dlaczego tak - doczytaj sam. Ale jak napisano wyżej - to rozwiązanie bez sensu, znacznie lepsze jest sterowanie PWM. Tym bardziej, że nie podałeś (nie znasz?) poboru prądu przy obciążonym silniku. Jeśli go nie znasz to należy bezpiecznie założyć prąd nawet 10-krotnie większy (start...
Da się zrobić. Dobór kondensatorów i odpowiedzi w danym temacie znajdziesz wpisując w wyszukiwarce "jaki kondensator rozruchowy do silnika 1,1". Kondensator pracy może być dołączony na stałe, a kondensator rozruchowy może być dołączony na czas rozruchu równolegle do kondensatora pracy właśnie przez wyłącznik odśrodkowy. Zyskujemy wtedy większy moment...
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
Z tym większym kondensatorem silnik ruszył z pełną mocą, ale bardzo szybko się nagrzewa. Może mimo małego rozmiaru silnik ma większą moc. Sprawdzę z innym kondensatorem o mniejszej pojemności gdzieś ok 20 może 30uf. Tylko tyle mi przychodzi mi do głowy. Kupię 2 różne na próbę i dam znać jaki będzie efekt. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Uwaga! czasami w jednej obudowie są dwa kondensatory jeden od sprężarki drugi od silnika wentylatora. Najlepiej weź miernik do pomiaru kondensatorów zakładam że tam nie będzie większy kondensator niż 35 mikro faradów.
Tranzystory T1, T2, oporniki R1-R6, kondensatory C2, C3 razem tworzą układ, który podaje impulsy na bramkę tyrystora Tyr. R2 służy do regulacji czasu - im jest większy, tym później pojawia się impuls. Włączenie tyrystora powoduje przepływ prądu przez niego i diody D1-D4 (dwie z nich, od aktualnego znaku napięcia z sieci zależy, które dwie - albo D1...
Ale po zmianie kondensatora (na większy) silnik ruszył (a wczesniej ze starym kondensatorem tylko burczał) tylko że zaczął lecieć dym. Nie chcialo mi sie już sprawdzać ale najprawdopodobniej zaczeła topić się izolacja na zwojach wirnika.
Doświadczalnie założyłem 16 mikro i silnik raz rusza raz nie Myślę że musi być większy
Czy z oszczędności nie dają tego kondensatora pracy i tylko dają 120yF na rozruch? Bo przeciez uzwojenie rozruchowe jest w czasie pracy bezczynne i mogło by dac kilka W na wirnik. Masz rację, ten sam silnik z dołożonym kondensatorem pracy ma większą moc. W ten właśnie sposób "Wiefamel" z silnika 0,75 kW z jednym kondensatorem zrobił 1,1 kW, a później...
Owszem, będzie działał. ale wymaga to tego kondensatora rozruchowego. pytanie oczywiście jakiej mocy to silnik - im większa moc tym większy potrzebny kondensator.
Pomierz mostek i kondensator ten większy obok mostka.
Moc to moc tylko silnik 3F ma większy moment ale o 4kW w 1F zapomnij bo raczej sieć nie wytrzyma takiego obciążenia, dokładanie kondensatorów do silnika 3F też odpuść bo to dobre do wiatraczków. Pozostaje jeszcze opcja zmiany przełożenia przy silniku 1F ale wtedy spadnie wydajność ale 100kg/tydzień to raczej wydajnością nie powinieneś się przejmować.
Zainspirował mnie ten filmik: https://www.youtube.com/watch?v=COmX3Jdl... Tam silnik indukcyjny klatkowy działa jako prądnica. W moim przypadku mam większy silnik. Tam też zauważyłem że mam inaczej podłączone kondensatory. Czy może to być właśnie ta przyczyna?
Myślisz, że kondensatory mogą niedomagać ? Nie mam miernika i nie będę specjalnie do tego kupował, ale mogę podjechać do zakładu gdzie mi zmierzą pojemności. Tylko nie wiem czy ma to sens. Silnik jest stary, ale bardzo mało używany. W sumie może kilkaset godzin. Silnik nie ma tego szarpnięcia na samym początku. Później jakoś się zbiera. Kondensator...
Czemu tak twierdzisz ze się nie nadaje? Dodano po 13 Czemu tak twierdzisz ze się nie nadaje? Dodano po 1 Wiec tak silnik wystartował z obciążeniem na kondensatoze 120uf i 100uf rozruchowy tylko się trochę grzeje co mogę zrobić większy kondensator pomoże? Dodano po 39 Wiec tak silnik wystartował z obciążeniem na kondensatoze 120uf i 100uf rozruchowy...
Tak mi się przypomina: regulowałem napięcie zasilania wentylatora autotransformatorem i przy obniżonym napięciu prąd zawsze był mniejszy (sprawdziłem w dużym zakresie). Ale wentylator był świeżo po naoliwieniu łożysk i dominował opór powietrza - rosnący co najmniej proporcjonalnie do obrotów. Przy oporze niezależnym od obrotów prąd przy obniżonym napięciu...
Dobry wybór. Ponieważ chcesz zasilać silniki oraz mikrokontroler z jednego LDO, to kondensatorów nie oszczędzaj - dawaj blisko pinów poszczególnych układów. Przy Vcc2 (pin 8) mostka H daj oprócz 100nF jakiś większy np. 470µF. Na ścieżce do zasilania mikrokontrolera gdzieś w jego pobliżu przed rozgałęzieniem na piny Vcc i AVcc, daj dodatkowo jakiś...
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Im większą moc posiada silnik tym większy prąd pobiera. To jest normalne. Kondensatory też dobiera się do wielkości silnika. Ale jeżeli moc nowego silnika jest niewiele większa od mocy starego to kondensator mógłby zostać. Najlepiej przeliczyć jaki kondensator do danego silnika.
Tak jak Kolega (at)zgierzman napisał, najlepiej dać kilka kondensatorów z niskim ESR w połączeniu równoległym, jednak pamiętać należy, że trzeba również zaprojektować ścieżki na PCB tak by pozwalały prądowi rozruchowemu swobodnie dotrzeć z kondensatorów do silnika. W przeciwnym razie niskie ESR nie pomoże jeśli impuls "utknie" na zbyt wąskiej ścieżce....
Może być jedna skrętka z przynajmniej 3 parami. Do każdej cewki przekaźnika- lutować jak najbliżej cewki. Żeby powierzchnia pętli prądowej była jak najmniejsza. Ekran podłącz tylko z jednej strony- po połączysz masy ekranem i zrobisz jeszcze większą petlę. Kondensatory koniecznie przy procesorze. Najpierw sprawdź bez silnika- same przekaźniki.
(at)3301 Kolego drogi :D - więcej nauki o silnikach. Silnik jest na pewno równolegly ze względu na liczbę obrotów (3000) oraz rezystancję uzwojenia stojana. Gdyby był to silnik szeregowy, to miał by kilka razy większą prędkość obrotową i rezystancję stojana na poziomie kilkudziesięciu omów. Jak np. wiertarka.
Faktycznie moje niedopatrzenie :) już poprawiłem :) jak nie ma kondensatora to ma większy prąd rozruchu i pewnie dlatego iskrzy :)
Czynnik do tego nie ma nic wspólnego. Zdaje się, że jest tam kondensator. Sprawdzałeś jego pojemność? Na układzie aplikacyjnym jest zaznaczony. Pozystor jest do załączania fazy rozruchowej,.. Natomiast kondensator włączony w szereg z fazą rozruchową daje większy moment dla silnika. Wtedy sprężarka pracuje tak jak silnik z kondensatorem pracy. Jeżeli...
Te wartości 2.4kW i kondensator 16 są prawidłowo podane? Kondensator do takiej mocy powinien być wielokrotnie większy.
Kondensator dla takiego silnika dobierany jest dla określonej częstotliwości zasilania czyli 50Hz i mocy silnika. Przy zmianie częstotliwości spowodujesz większą asymetrię w zasilaniu silnika im większa różnica częstotliwości tym gorzej dla silnika.
To filtr PZ. Taki kuzyn kondensatora. Ok. A to zdjęcie otwierające wątek ma też coś kondensatoropodobnego (mniejsze). Czy to też filtr? I czy zakładając że tamten jest uszkodzony (i stąd mam iskrzenie) można jakoś podłączyć ten większy?
Na wstępie informuję, że pisałem pracę dyplomową z powyższego tematu. Kolega misiu_mietowy pyta dlaczego włączony (miedzy dwie, skojarzone fazy silnika o mocy 1,5kW) kondensator o pojemności 120 µF bardzo grzeje się już w stanie pracy jałowej czyli bez obciążenia. Odpowiedź jest prosta. Im wyższa pojemność kondensatora tym mniejsza jego reaktancja...
Zamień kondensatory i się przekonasz. Nie napisałeś czy ten drugi kondensator jest większy od tego 100µF (chodzi o gabaryty). Kiedyś spotkałem się z podobnym silnikiem, miał jeden kondensator chyba 150µF. Może 100µF ma być na stałę, a do rozruchu dodatkowo 50µF?
W zasadzie stosuje się pojęcia: moment znamionowy i moment rozruchowy. Dla 1-fazowego silnika indukcyjnego z kondensatorem pracy (t.zn. podłączonym na stałe i przesuwającym w fazie uzwojenia robocze i rozruchowe) moment rozruchowy stanowi 40-85% momentu znamionowego. Mówiąc najprościej - silnik w momencie rozruchu jest słabszy! Jest to dość istotna...
Pewnie kiedyś robiono to tak: po włączeniu silnika zaczynał ładować się kondensator, a układ sumował prąd silnika (pomnożony przez jakiś współczynnik) i napięcie kondensatora - dzięki temu w chwili włączenia prąd mógł być większy, niż przy zatrzymaniu silnika. Czas ładowania kondensatora powinien odpowiadać czasowi rozpędzania silnika.
Może na początek sprawdź kondensator silnika tej pompy ( chodzi o jego pojemność) . Tak to wygląda https://allegro.pl/oferta/kondensator-zm... Jeżeli to tylko kondensator to kilka złotych ale jeżeli silnik już przytarty na tulejach to już większy wydatek. Dołożysz do tego moduł ( o ile znajdziesz używany i sprawny) to równa...
LED ma (najczęściej) mostek prostowniczy i za nim kondensator, czasem o sporej pojemności. Lampy wyładowcze ze statecznikiem elektronicznym - jak LED, ze statecznikiem indukcyjnym mają zaś na zaciskach właczony kondensator do korekcji cos(fi). Silniki - prąd rozruchowy też bywa 10x większy od nominalnego, a rozruch trwa czasem kilka sekund... Rzekłbym...
Silnik osiąga obroty znamionowe? Po filmiku wygląda tak jakby było coś nie halo. Ten większy kondensator na pewno się odłącza po rozruchu? Mierzyłeś prądy?
Ładowanie pojemności bramki przez rezystor R3 będzie trwało jakieś 130us - z takim kiepskim driverem chcesz to "pędzić" do 20kHz? D2 D3 i R2 są zbędne lepiej byś dodał kondensator przyśpieszający równolegle do R1 i wtórnik komplementarny za tranzystorem Q1. Aktualnie myślę że 470uF na kondensatorze C3 to zbyt mała wartość, albo mój sposób sztucznego...
Czyli mam rozumieć, że oba uzwojenia działają cały czas, tylko pomocnicze w momencie rozruchu ma dwa kondensatory dając większą moc kiedy już silnik ma obroty zostaje tylko jeden kondensator co daje przesunięcie fazowe uzwojenia pomocniczego? Dokładnie tak. Zmierz rezystancje uzwojeń, zanim rozbierzesz silnik. Główne to 2-6Ω pomocnicze ok. 10Ω.
OK, dzięki za odpowiedź. Rozumiem, że taki efekt jest przy częściowej utracie pojemności. Co się będzie działo, gdy odłączę kondziora? Silnik nie ruszy w ogóle? ... i przy okazji, co się może stać, gdy zamiast 16 uF dam większą pojemność? pzdr, Piotr.
Silnik indukcyjny dwufazowy z kondensatorem pracy przy wirowaniu pracuje w w układzie dwóch par biegunów przy wirowaniu, co przy 50Hz oznacza 3000 obr/min -synchroniczna prędkość wirowania pola magnetycznego ( i odpowiednio z tabliczki zn. 2850 obr/min - asynchroniczna). Praca rewersyjna (wolniejsze obroty) to przełączenie ilości par biegunów na 16...
Zmierz na kostce opór między przewodami zielonym i czarnym oraz zielonym i pomarańczowym, kondensator podepnij pod parę z większą rezystancją. Ogólnie obstawiał bym zielony i czarny.
przy tym "brzęczeniu" próbowałem mupomóc kluczem 19 żeby wyeliminować problem z kondensatorem. I ruszył? Wydaje mi się, że to będzie kondensator. Kondensator pracuje cały czas, a nie tylko przy rozruchu. Jeśli jest słaby to silnik traci swój moment obrotowy. Wystarczy, że na ślimaku pojawi się większy opór i zatrzyma się wszystko.
A gdzie teraz spotkasz nowy silnik jednofazowy 230V większy niż 3kW? Bo moi dostawcy/producenci wymiękli już przy 1,5kW? Przykład w załączniku. V.
Szkopuł tkwi w braku możliwości sterowania mocą (przepływem prądu) silnika. Po pierwsze jak palą się triaki, po drugie czy silniki sa szczotkowe, po trzecie nie stosuj trisaka 4 A jeśli prąd rozruchowy jest x razy większy, bo nie ma softstartu. Zastosuj popularne 16A 600V.
Zmień kondensator może być większy sprawdzisz czy brama ruszy
(at)ssllaawweekk Japońska maszyna, jak widać. Pewnie jak w ich zwyczaju leży, to beztabliczkowe silniki, tylko trzy przewody wychodzą. Ten transformator z Twego linka, to transformator dwufazowy, wiec sie nie nadaje. 3 transformatory bezpieczeństwa 230/24-30V. Uzwojenia pierwotne połączone w gwiazdę zasilane z sieci, wtórne łączone szeregowo z każdą...
Napisałem, trochę automatycznie, że większość małych wentylatorów ma taki silnik, większe maja z kondensatorem. Później przeczytałem że silnik z #1 ma fazę rozruchową z kondensatorem i producent chwali się że dzięki temu osiągnął większą sprawność i silnik startuje przy niższym napięciu. Odmian silników indukcyjnych jednofazowych jest kilka, zawsze...
Ja bym podłączył raczej U1 U2. Z1 Z2 przyjęto oznaczać uzwojenie pomocnicze, ma z reguły więcej zwojów cieńszym drutem (większą rezystancję) i powinno być w szeregu z kondensatorem.
Tylko nie pytaj jak sprawdzić które uzwojenie jest które. Kolego, oporności uzwojeń powinny być różne, główne uzwojenie ma mniejszą oporność, a pomocnicze z kondensatorem większą.
Te uzwojenia są połączone i w miejscu połączenia wyprowadzony jest 3 przewód, do niego podłącz jeden przewód, który idzie bezpośrednio do zasilani. Zostaną Ci 2 przewody, tam kaj masz teraz podłączony kondensator podłącz bezpośrednio przewód zasilający, a tam kaj był bezpośrednio podłączony przewód zasilający podłącz go przez kondensator. Swoją drogą...
W żadnym przypadku nie rozkręcaj pompy. Zdejmij osłonę wentylatora, następnie wentylator, odkręć trzy śruby i delikatnie pomagając sobie młotkiem zdejmij pokrywę silnika ale ostrożnie bo urwiesz przewody. Przewody są na tyle długie że bokiem idzie odsunąć pokrywę i dojdziesz do wyłącznika odśrodkowego, będziesz miał urwany przewód (skorodowana blaszka)...
Witam. Mam mały problem z nagrzewnicą Sirokko OETF 10 N. Chodzi o podłączenie kondensatora. Według schematu dostępnego w linku www.sirokko-heizung.de wygląda to prosto ale problem jest z przewodami. W nagrzewnicy jest silnik VEB E022C 220V, wychodzą z niego trzy przewody- czerwony i dwa niebieskie. Pod który przewód podłączyć kondensator? Pomiar rezystancji...
Witam Większa pojemność kondensatora sprawia, że silnik jest żwawszy i ma większy moment rozruchowy. Niestety gdy się przedobrzy- wtedy uzwojenia się przegrzewają. Kiedyś eksperymentowałem z dobieraniem kondensatorów.
Odpowiedni transformator na 100-150V mostek diodowy diody min.20A min.400V i tyrystor 40A 300-400V i prosty układ np. z wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... zmodyfikować rezystory wartość x 10 , kondensator pominąć, można się pokusić o bardziej skomplikowany układ sterujący Można zmodyfikować zwykły Ściemniacz, wymienić triak na większy...
1. Każdy silnik 3-fazowy posiada 3 uzwojenia. 6 kołków, które są w tabliczce zaciskowej to wyprowadzenia końców tych uzwojeń. Pozwala to dowolnie łączyć ze sobą te cewki, zestawiać silnik albo w gwiazdę albo w trójkąt. 2. Silniki z takim oznaczeniem można łączyć albo w trójkat albo w gwiazdę. Zaleca się połaczenie w trójkąt. przy takim połaczeniu, na...
Dziękuje za odpowiedzi. Sterowanie nie jest problemem, mam do tego DCS`a którego już jestem w stanie skonfigurować, podaje 24V na przekaźnik i to będzie sterować tym silnikiem. Tak z ciekawości jeszcze zapytam. Czy mogę podawać napięcie na tego typu silnik np. przez 0.2 sekundy, potem 0.2s przerwy i tak przez godzinę? Gdzie są jakieś granice w takich...
Witam Kondensator powinien dobrany być doświadczalnie. To znaczy podlącz najpierw duży powyżej 100µF i wystartuj silnik. Potem odłącz szybko (przy pracującym silniku) a podepnij inny ok 16µF. Jeżeli praca silnika będzie bardziej spokojna to zmierz prąd na wszystkich fazach. powinien być w miarę równy a przynajmniej na żadnej z faz nie może...
Witam Jaki zasięg ma ten zestaw? Czy sprawdzałeś zasięg działania tego zestawu (nadajnik - odbiornik) bez silników i przekaźników? Podłącz zamiast przekaźnika diodę LED z rezystorem np 330ohm lub podobny np. 470ohm. Zobacz jaki wtedy jest zasięg. Jeśli nadal taki mały, to może odbiornik w transporcie lub w czasie montażu, troszkę się "rozstroił". Natomiast...
Tak na szybko: 1.brak regulatora na schemacie, zarówno silniki jak i procesor podłączone pod to samo VCC co źle wróży 2.Brak jakichkolwiek kondensatorów (min. 100nF ceramiczny pomiędzy każdą parę VCC/GND w scalakach + jakiś większy kondensator 22-100uF na zasilanie. 3.Gdzie podłączyłeś silniki do L293D? 4.Masz wolne piny to je użyj. Dobrze byłoby mieć...
180µF ,uzwojenie robocze około 1,5Ω, uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Ten silnik jest przystosowany do pracy z jednym kondensatorem. Chcesz większą moc to wymień silnik.
Kondesator wymień na taki jaki był , 22 uF ponieważ kondesator obsługuje uzwojenie rozruchowe sinika , jak jest dobrze dobrany to po rozruchu podczas pracy normalnej silnika płynie przez uzwojenie rozruchowe minimalny prąd jeśli jednak jest źle dobrany kondesator ten prąd ma dużo większą wartość co może doprowadzić z czasem do uszkodzenia silnika.
no tak zapomniałem o tym na schemacie. Kondensator oczywiście jest podłączony na płytce ten większy po lewej stronie przekaźnika.
Kondensator silnikowy ARCOTRONICS na 420V / sprawny pojemność zmierzona prawidłowa. Wartości uzwojeń się nie zmieniły. Po odłączeniu kondensatora silnik dalej pracuje ale prąd nie maleje. Wydziela się przy tym duża ilość ciepła z silnika i gdzieś jest problem być może sam silnik jednak jest uszkodzony. Próby z większą pojemnością kondensatora może i...
Wg. mnie masę możesz zrobić wspólną, daj tylko jakiś większy kondensator przy sterowniku (470u). Rozumiem, że nie będziesz sterował silnikiem (elektromagnesem?) bez sprzężenia zwrotnego? (nie ma rezystorów pomiarowych) Zmniejszyć to się prawie zawsze da, tylko czy jest sens i dasz rade. Jak się przyłożysz to 16 mils wykonasz bez problemu. Proponował...
Zmieniłem obroty w silniku poprzez obrócenie stojana (miałem wyprowadzone tylko trzy przewody), dołożyłem większy kondensator tj. 12 mikrofarada. Silnik teraz już ładnie startuje, ale jednak grzeje się nawet bez dużego obciążenia, po około 20 minutach pracy miał już pewnie na stojanie z 55-60 stopni. Testowałem nawet odłączając uzwojenie rozruchowe...
stabilizator potrzebuje oprócz 100n jeszcze większych kondensatorów rzędu 10-100uF (zależnie od obciążenia, najlepiej zobacz w przykład z dokumentacji) Pomiędzy wszystkie pary pinów vcc/gnd wszystkich układów scalonych powinieneś wsadzić kondensator 100nF. Dotyczy to procka, L298, max232 itd. Oczywiście przy L298 przyda się też jakiś większy elektrolit...
U mnie znacznie większy chodzi już z 10 lat na zwykłym ściemniaczu do żarówek. a tu do poczytania.https://www.elektroda.pl/rtvf...
Każdy impuls enkodera powinien dostarczyć określony ładunek do kondensatora. Przekroczenie pewnego napięcia na kondensatorze powinno generować impuls do silnika krokowego i zabrać określony ładunek. Jeden z tych ładunków powinien zależeć od ustawienia potencjometru. Ale jeśli impuls enkodera ma dawać większy ładunek, niż zabierany przy generowaniu impulsu...
To zależy. Jeśli chcesz sterować napięciowo, to możesz podłączyć kilka do jednego sterownika, jeśli prądowo to jeden sterownik, na silnik i trzeba ustawić prąd sterownika zgodnie z potrzebami silnika. Sterowanie prądowe daje lepsze osiągi - większy moment podczas pracy, dzięki forsowaniu - napięcie zasilania jest dużo wyższe od nominalnego, dla silnika,...
Nie da rady, za duży silnik. Nawet bateria kondensatorów nie pomoże.
Przeważnie uzwojenie "rozruchowe" ma większą ilość zwojów i mniejszy przekrój niż uzwojenie robocze.
W poprzednim poscie dolaczylem filmik Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na link obok zdjęcia - przepraszam. Faktycznie można to nazwać tak, jak to nazwałeś i muszę przyznać pierwszy raz z czymś takim się spotkałem, nie mam na to recepty. Nie było przypadkiem jakiegoś urządzenia pośredniczącego między drugim przewodem od kondensatora i żółtym przewodem,...
Szczerze powiedziawszy wątpię aby silnik 30W miał uzwojenie rozruchowe z kondensatorem rozruchowym, ale gdyby tak było to kondensator winien mieć około 1 µF/400V. Ale raczej to będzie większy silnik lub bez kondensatorowego rozruchu. Pozdrawiam
Albo zakłócenia biorą się z komutatora (iskrzy i powoduje znaczne skoki napięcia) albo silnik obciąża mocno zasilanie i powoduje spadek napięcia. Zmierz napięcie w czasie pracy silnika i kiedy jest wyłączony. Kondensator 4700uF albo jeszcze większy powinien podciągnąć zasilanie. Silnik dostanie kopa a zakłóceń będzie mniej. Możesz też przefiltrować...
Na początek podmień kondensator.
Dobrze byłoby sprawdzić omomierzem (o ile da się zmierzyć opór uzwojeń), a przynajmniej połączenia: 4 przewody, to mogą być 3 uzwojenia w gwiazdę (mało prawdopodobne, raczej wyprowadza się 6 przewodów), a mogą być 2 niezależne uzwojenia - i raczej nie należy pomylić tych układów uzwojeń. Jakaś często stosowana konstrukcja z dwoma niezależnymi: jedno...
Najczęściej uzwojenie pomocnicze ma oporność większą. Jeżeli kondensator 4µ to silnik ma około 90-100W. Więc oporność uzwojenia pracy około 25-35Ω powinna być, uzwojenie pomocnicze więcej.
Ten który ma 10om, będzie lepszy dla L293D. On potrzebuje około 0,5A prądu. Jeżeli zasilasz wszystko z USB, to już masz przyczynę Twoich problemów. USB2.0 ma wydajność 500mA. Do tego spadki na kablach, na sterowniku, to wtedy to działać prawidłowo nie będzie. Warto na zasilaniu dać spory kondensator elektrolityczny, zbuforuje zakłócenia. Ale przy zasilaniu...
Nie. To jest kondensator elektrolityczny, który ma zastosowanie w elektronice. Ty musisz odnaleźć sporo większy kondensator prawdopodobnie barwy białej połączony przewodami z silnikiem okapu.
może jakieś dokładniejsze dane ? Ale z grubsza to każde urządzenie indukcyjne (silnik) pobiera w momencie rozruchu wielokrotnie większy prąd niż podczas pracy. W szkole uczyli że w cewce najpierw płynie prąd potem napięcie, w kondensatorach jest odwrotnie.
Im większa pojemność naładowanego kondensatora,tym większy ładunek wewnątrz.Zdarza się,że uszkadza to tester.W Twoim silnika capstan masz odkształconą "szubienicę"-pałąk z łożyskami.To częsta usterka po latach.Wygięła się do tyłu od nacisku rolki dociskowej.Do wymiany,lub do umiejętnego wyprofilowania jeśli brak.Silnik,który ma większy opór na łożyskach...
rozumiem ale moje pytanie brzmi jak poprawić układ prostujący prąd żeby był w stanie puszczać większy amperaż. wstawić kondensator o większej pojemności?
Te chińskie silniki jednofazowe na dwa kondensatory (wyłącznik odśrodkowy) to tragedia jeśli chodzi i sposób połączenia. Kolory przewodów nie trzymają jakiegoś ściśle określonego standardu, nawet jeżeli są podłączone do bloku zaciskowego to w zupełnie losowej kolejności. Jedynie kondensatory — ten od rozruchu (wyłącznika odśrodkowego) 200–300...
Niestety nie jestem elektrykiem dlatego użyłem kondensatorów które były przy innych silnikach o podobnym poborze prądu. może gdzieś znajdę większy i spróbuję zastosować Kondensatory można łączyć równolegle, wtedy pojemności się sumują. Mając kilka mniejszych, można dla próby je tak łączyć i w ten sposób dobrać właściwą pojemność.
Ja bym proponował jednak zastosować falownik zamieniający 1F ,230V na 3F, 3x230V. Silnik z kondensatorem co prawda będzie działał, ale dużo straci na mocy.
witam połączyłem kondensatory 30 uF + 35uF+16uF=81 uF Silnik startuje sam bez obciążenia . jak połączę wałek z paskiem startuje wolno i i po chwili dopiero sie wkręca na obroty . Zastosować większy kondensator jeden np 100 uF ?
To pewnie kondensator przeciwzakłóceniowy, możesz spróbować z większym, też tak kiedyś miałem z silnikiem komutatorowym coś około 2kW, kondensator pomógł.
większy kondensator rozruchowy zastosować większy kondensator większy kondensator pracy
schemat instalacji elektrycznej kingway autoalarm astry renault schemat zamka
Przystawka do czyszczenia kostki brukowej myjki Kinzo Iveco Stralis - brak prądu w gniazdach zapalniczki 12V