Uruchom wiatrak z komputera jako test podzespołu. Na "krótko" działa?
wiatrak nie kręci się na zimnym silniku Wisko chodzi cały czas lekko, po osiągnięciu temperatury olej w środku gwałtownie gęstnieje i wiatrak zaczyna ostro dmuchać. Ot co. https://r-service.pl/oferta/sprzegla-wis... https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%99...
Brak zasilania/masy silnik,ecu itd
Wszystko jest dobrze jeśli załącza się tylko w korku lub podczas wolnej jazdy bo brak wtedy naturalnego przepływu powietrza i wiatrak go wymusza. Trzeba by sprawdzić czy chłodnica nie jest przybrudzona. Wydmuchać z niej bród sprężonym powietrzem. Lepiej będzie oddawać ciepło.
No to sprawdź czy wiatrak ruszy jak zewrzesz termowłącznik, sprawdź sam silnik, sprawdź bezpiecznik, sprawdź czy nie przerwany (zgnity na jakimś odcinku) przewód czarny z fioletowym paskiem.
Skoro włącza się kilka sekund po zapłonie to na pewno nie wiatrak. Albo przynajmniej 95% że to nie on.. Przegląd parametrów, ciśnień w AC etc.
Ten włącznik nie będzie pasować - tutaj wentylator uruchamia sterownik silnika lub sterownik klimatyzacji (jeśli jest). Generalnie sam sterownik silnika rzadko się psuje, musisz sprawdzić sam wentylator (czy jest to wersja z modułem??) Uruchom klimę i zobacz czy wentylator zaskoczy. W obecnych temp. powinnien wystartować praktycznie od razu, max po...
Jednym kablem leci PWM, drugi to sygnał zwrotny o prędkości wentylatora, niestety nie znam jego parametrów. Jeżeli to ważne to mogę zdjąć przebiegi i podesłać, jednak będziesz musiał poczekać parę dni zanim mi się trafi odpowiednie auto.
posprawdzaj wszystkie masy , problem z wentylatorem wynika z uszkodzenia czujnik temperatury lub jego wysterowania , jeśli dalej będzie to samo podstaw inne ecu bez immo i będzie ok
Przy drugim biegu wentylatora ECM podaje masę na cewkę drugiego przekaźnika (szybkie obroty) pomijając opór. Musisz sprawdzić wiązkę jeżeli masz takie, a nie inne podejrzenia, że mogła zalać ją gdzieś woda. Tego typu diagnozy na odległość to wiesz... Pozdrawiam serdecznie i życze powodzenia.
To że po naciśnięciu na zaworki wylatuje czynnik o niczym nie świadczy,może go być zbyt mało i czujnik nie pozwala załączyć kompresora. Przy napełnianiu klimatyzacji trzeba było nabić z czynnikiem pod UV - teraz było by widać gdzie jest dziura a tak znowu zapłacisz niepotrzebnie za nabijane.
(at)tadas 91 postów na forum i taki wpis?
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
Bede wdzięczny za pomoc w ustaleniu przyczyny dlaczego v50 z 2004 r benzyna 140 Km nie włącza się wiatrak chłodnicy mimo osiągnięcia temperatury roboczej. Włącza się natomiast po naciśnięciu klimatyzacji (jest 1 ten sam wiatrak ). Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego na nowy ale to nie pomogło i prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu.
Przepraszam że troszkę odgrzebie temat, mam identyczny problem nie załącza mi się wentylator w Astrze H 1,6 benzyna. Jak włączę klimę wentylator działa. Moje pytanie brzmi gdzie znajduje się czujnik temp. odpowiadający za włączenie wentylatora. Jakie są progi temp. załączania biegu 1 oraz 2 wentylatora? temp. płynu osiąga 92st. a wentylator się nie...
dzisiaj już nie będę tam zaglądał, ale jak sprawdzę bezpieczniki i wiatrak prosto do aku to dam znać co i jak ;)
witam dziękuję za zainteresowanie nie to 1.6 hdi kod silnika to 9HR rok 2011 grudzień Dodano po 10 Znalazłem ten kod P0A3B Sygnał alternatora sterowanego. temperatura zbyt wysoka - czasowy . Co prawda alternator był regenerowany i jak sobie przypomnę to wentylator włączał się właśnie po naprawie ale czy Czy to wina samego alternatora czy jakiegoś czujnika...
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
sprawdzilem wentylator i fizycznie jest sprawny, kręci sie:) wiec wina jest na sterowaniu albo czujniku temperatury, ale objaw jest jeszcze jeden ktory moim zdaniem wyklucza nisprawny czujnik temp, mianowicie wiatrak nie kręci sie wogule przy włączonej klimatyzacji a powinien obracac sie na wolnych obrotach caly czas (tak chyba jest w fordzie) albo...
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
na postoju mimo że woda nie miała 90stopni to wentylator uruchamiał się do schłodzenia klimatyzacji. Po włączeniu klimy wiatrak na chłodnicy powinien pracować na pierwszym biegu. Na włączonej klimie powinna kręcić się wewnętrzna część koła pasowego sprężarki.
Chłodzenie zwojów nic nie da. Ten transformator ma tylko 6VA mocy, a wiatrak od chłodnicy potrzebuje dużo dużo więcej. 0,5A to prąd znamionowy uzwojenia wtórnego. Podłączając obciążenie o charakterze czysto rezystancyjnym przy napięciu wyjsciowym 12V taki prąd popłynie. I=P/U
nie jestem pewien jak jest w astrze ale na 99% nie ma przekaźnika tylko załącza wiatrak czujnik chłodnicy.Czujnik załączania wiatraka zawsze (99% bywa i na krućcu wyjściowym z chłodnicy np. Ford ) znajduje się w chłodnicy więc poszukaj . Jak nie zlokalizujesz czujnika to poleć po kablach od wiatraka i wszystko się wyjaśni , mało będzie kabli tej grubości...
A nie było czasami specjalnie podpięte na krótko? Widziałem takie modyfikacje w hondach z silnikami v-tec jak były non stop piłowane to robili wiatrak na krótko i cały czas zapierniczał, bądź podłączali pod światła. Nie mówię, że ty tak masz, ale z jednej strony masz motor wyczynowy.
Tak, cienki idzie do sterownika silnika. Sterownik silnika zapina wiatrak w zależności od potrzeb. Sterownik silnika wykrywa też, czy jest jakaś anomalia w obrębie wiatraka.
Wentylator pracuje na napięcie 12 v i do wentylatora w pracy dwó stopniowej możliwe jest w pierwszym stopniu pracy nisze napięcie.Ale nie tak niskie jak napisałeś.
Jak wiatrak się włącza od momentu odpalenia silnika , to znaczy że następuje reset komputera , przynajmniej ja tak miałem - sprawdź czujnik IAT na dolocie do filtra powietrza - czasami taka usterka powoduje że sterownik silnika dostaje złe informacje - i na ciepłym silniku zwiększa dawkę paliwa , wtedy się zalewa.
Czasem lepiej zawołać bardziej zorientowanego kolegę. Ale jak już znalazłeś zieloną kostkę to to zapewne przekaźnik wentylatora. Wyciągnij go z gniazda. Tam może być korozja. Teraz w gnieździe przekaźnika zewrzyj kawałkiem przewodu(nieco grubszego) środkowy konektor i ten prostopadły do niego. Silnik wentylatora powinien ruszyć (przy włączonym zapłonie)....
Nie powiedziałem że czujnik jest na radiatorze tylko na chłodnicy klimatyzacji. Trzeba sprawdzić ten oto czujnik.
W CC, jak i w większości pojazdów, czujnik temperatury nie ma wpływu na wentylator. To włącznik termiczny wentylatora w chłodnicy steruje wiatrakiem i dla próby przewody w tamtej wtyczce należy zewrzeć - wiatrak ma ruszyć. I bezpiecznik 3 do sprawdzenia.
Także tak, problem rozwiązany Panowie - szczerze dziękuję za pomoc mimo że nie były celne to doprowadziły mnie do rozwiązania zagadki :) Przyczyna? Spalony ECU. Nie ukrywam że przed tym sprawdziłem wszystkie połączenia masy do karoserii itd, przeleciałem prawie całego WIS'a, wszystkie punkty do masy, sporo schematów i wszystko łączyło mi się do ECU....
Problem polega na tym że kiedy Astra zaczyna się grzać do 100 kilku stopni to włącza się wiatrak. Wszystko było by ok, gdyby nie to że włącza się on na chwile (20-30sec) po czym przestaje. I dobrze w tym czasie zdąży wychłodzić płyn.
jaki silnik, podaj kod, może coś znajde, pozdrawiam Dodano po 21 jeżeli to jest na sterowniku EEC V to sprawdż piny 17 i 68 one dają sygnał na wentylator, oraz pin 38 sygnał od czujnika temperatury czynnika chłodzącego silnik, to zwykły termistor poszukam to podam parametry, pozdrawiam Dodano po 13 prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik i tak przy 20st...
Niestety nie są one opisane. Chodzi mi o te największe, do których dostęp jest dopiero po wyjęciu skrzynki bezpieczników pod maską ( teoretycznie tylko dla ASO). MF1, MF2... etc. Na Twoim schemacie wszystkie te bezpieczniki opisane są terminem "brak informacji"
Można jeszcze sprawdzić czy chłodnica nie jest zamulona... sprawdź czy temperatura chłodnicy na górze i dole nie różni sie za bardzo bo jesli tak to chłodnica slabo puszcza obieg i czujnik w niej nie nagrzewa się wystarczająco żeby włączyć wiatrak to też tłumaczyłoby twardość węży bo ztego co wiem nie powinny być zbyt twarde
Witam, Wyczytałem, żeby włączyć klimę i wiatrak powinien się włączyć jeżeli uszkodzony jest czujnik, efektu brak. A może temperatura za niska na włączanie się wentylatora?
Tam jest cyfrowy sygnał , nie do mierzenia multimetrem. Dodano po 40 Najprościej to podmienić wiatrak albo diagnozować inpą lub innym badziewiem. Dodano po 1 Po drugie po załączeniu klimatyzacji powinien wentylator ruszyć.
Podaj napięcie bezpośrednio na wiatrak z akumulatora, po wypięciu wtyczki masz płytki na wierzchu. Brak reakcji oznacza wadę wentylatora. Biorąc to na "chłopski rozum"...
Witajcie :) Od pewnego czasu mam problem z wiatrakiem chłodnicy. Otóż gdy jednej z nocy zostawiłem samochód pod domem rano już go nie odpaliłem. Uznałem, że pewnie nie domknąłem drzwi albo zostawiłem włączoną lampkę w środku i przez noc wyładowała ona akumulator. Następnego dnia po naładowaniu aku pech chciał, że zalałem klawiaturę, chcąc ruszyć do...
Dzień dobry, cześć Mam problem z układem chłodzenia w Citroenie Berlingo 2001 1.4 PB. W pewnym momencie przestały działać wiatraki. Sprawdziłem bezpieczniki, przekaźniki, wiatraki, wymieniłem czujnik temperatury. Wiatraki na krótko działają. Przekaźniki i bezpieczniki ok. Mimo to po osiągnięciu temperatury powyżej 90*C wiatraki się nie włączają. W pewnym...
zobacz czy wiatrak się kręci? możesz spróbować wyjąć wtyczkę od włącznika wentylatora(powinien być w chłodnicy jeżeli występuje w tym modelu) i połączyć na krótko jeśli wentylator się nie włączy to albo nie ma zasilania lub jest zepsuty. jeśli się uruchomi trzeba szukać dalej. można też spróbować podłączyć wentylator na krótko i zobaczyć czy działa....
Potrzebuje samemu wysterować wentylator chłodnicy w samochodzie. Wiatrak posiada dwa biegi a komputer samochodu decyduje na którym ma pracować, załączając przekaźnik RL1 lub RL2. W obwodzie sterowanym przekaźnikiem RL1 odpowiadającym za pierwszy bieg, jest bezpiecznik o natężeniu 30A, kable są cienkie. Obwód drugiego biegu (na przekaźniku RL2) ma bezpiecznik...
Wiatrak od klimy nie daje rady schłodzić parownika podczas wysokich temperatur i sterownik klimatyzacji przełącza na wentylator chłodnicy o większej wydajności.
A chłodnica gorąca ?
Obecnie po chwili od włączenia samochodu na postoju, wiatrak chłodnicy zaczyna pracować mocno (nie wiem, czy to II bieg czy III, w każdym razie bardzo mocno). Mierzyłeś temp nawiewu ?
Nie napisałeś o jaki model chodzi.W 900 miałem podobny problem z wentylatorem. Sprawdź przekaźnik z świateł mijania od tego leci zasilanie na wentylator chłodnicy ten przekaźnik jest wewnętrznie inny niż standardowy prawdopodobnie na pinach i gniazdach nie masz kontaktu w tym przekaźniku.
Berlingo 98r.NIe włączą wiatraków od chłodnicy nawet gdy temperatura osiąga max.tzn wsk.zbliża się do czerwonego pola. Gdzie może być przyczyna i jak ją zlokalizować?Bezpiecznik jest ok. Dzięki za sugestie i podpowiedzi.
Wyglądało to tak, że przy załączaniu wiatraka załączało (chwilowo na około 1s ) też pompę paliwa. Rozwiązaniem okazała się wymiana silnika wiatraka. Po prostu był stary, przerdzewiały i pobierał za dużo prądu i "głupiało". Po wymianie jest wszystko OK. Pozdrawiam.
Mój problem polega na tym, że silnik nagrzewa się do 90stopni i po dalszej krótkiej jezdzie temperatura spada do 70-80 stopni. Zaobserwowałem po zatrzymaniu, że wtedy pierwszy wiatrak chłodnicy (ten mechaniczny) się obraca. Sytuacja jest tymbardziej dziwna, że wtedy gdy temperatura jest np.80stopni i zacznę ostrzej jechać np. do 3500-4000 obr/min to...
To masz cos z instalacją. Doprowadź ją do ładu tak, aby przy zwieraniu kostki czujnika wiatrak sie włączał. Oczywiście mówimy cały czas o czujniku wkręconym w chłodnicy.
wiatrak chłodnicy klimy wiatrak chłodnicy mercedes oring chłodnicy
programowanie zlecenie układ grzewczy harman kardon pilota
ładowarka dewalt grzejnik olejowy
Wymiana sterownika ABS w Nissan Juke 1.5 dCi Saab 9-3 sedan - niedziałające światła wewnętrzne, żarówki sprawne