U kolegi w leonie powodem podobnych wibracji była prawa półoś, ale u niego dodatkowo przegób sam się odkręcał. Na czójniku odchylenie ok 4 mm.
Spotkało mnie coś takiego i długo nikt sobie z tym nie radził. Półoś prawa, to dzielona w połowie, miała pękniętą sprężynę. Powodowało to skracanie półosi i wpadanie w wibracje napędu. Jak u Ciebie - od czasu do czasu ułożyła się tak, że było idealnie.
Nie musi być wibracji. Wymień przegub/półoś, nic nie tracisz bo i tak raczej szykuje się do wymiany.
Podmieniłem koła i zmieniłem całą półoś nadal to samo
Wymieniłem końcówki drążka, wymieniłem piastę prawą na Optimal (Korea), sprawdziłem olej w skrzyni F23 - jest 225mm od góry korka wlewu do lustra oleju, mniej więcej tyle było jak zalewałem kiedyś 2.1l. Przegub wewnętrzny prawy na ciut luzu przegub-półoś przy obracaniu, co widać po gumie. Zewnętrzny sztywny. Hałas ucichł, ale pozostał. Wyjęta piasta...
Przegub- zewnętrzny- wewnętrzny,krzywa półoś,krzywa niewyważona felga,brak pierścieni ustalających felgę(alus) uszkodzona opona,za wysoko podniesiony przód auta.Reaguje wibracja na jazdę slalomem?
Półosie z przegubami można sprawdzić samemu. jak chwyci się za półoś nie powinno byc zbyt dużego luzu szarpiąc za półoś w każdą stronę. Można też rozebrać przeguby zwłaszcza wewnętrzne i obejrzeć czy nie są zbytnio wyrobione.
Sprawdzenie czy przegub napędowy jest zużyty, najlepiej wykonać na kanale. Ale można też pobieżnie "pod blokiem" = stawiasz auto na równej powierzchni, wybierak skrzyni "na luz" i łapiąc dłonią za półoś próbuj nią obrócić lewo-prawo. Najpierw półoś z jednej strony, potem z drugiej strony. Jeżeli da się wyczuć "stukanie", "luzy" to przeguby wskazują...
A fabrycznie założony jest ten tłumik drgań? Czy się go zakłada jak wibracje są np lekko krzywa półoś?
Jak coś to sprężyna jest jedna a lewą półoś wyjmowałeś
Zacznij od sprawdzenia półosi bo takie objawy daje albo uszkodzony przegub lub krzywa półoś.
Objawy były takie same, akurat nie u mnie tylko u kilku klientów. Chodzi o to, że półoś dostaje wibracji i stąd te stuki. A co do kosztów to nie wiem. Klienci sami sobie zamawiali gdzieś na Allegro.
Wibracje mogą być od uszkodzonych przegubów półosi. Tak na szybko, bez warsztatu - spróbuj podnieść prawy przód i pojedź nim w powietrzu - sprawdź czy słychać będzie wycie i czy będą wibracje. Prawa strona jest bardziej podejrzana, bo to i łożysko jest na podporze i przegub przy podporze. Jeżeli jest ok - podnieś lewą stronę i sprawdź. Przy takich wibracjach...
Koło raczej odpada w końcu wibrowałoby także przy jeździe na luzie... Sprawa rozwiązana - walnięty całkowicie wewnętrzny przegub prawej półosi, półoś wymieniona. RADA Przy wymianie półosi kompletne na nową, lepiej od razu podmienić ze starej półosi zębatkę ABS zwykle są innej szerokości albo skoku zębów i uruchamia się ABS przy końcu hamowania. JA musiałem...
Jeśli wibracje są przy przyśpieszeniu, to przeguby wewnętrzne są do wymiany. Lub jest coś źle zamontowane na półosi.
Tak więc wymieniłem piastę no nową w prawym kole ale wibracje półosi nadal występują więc skłaniam się ku skrzyni biegów. jak np. trzymam auto na 4 biegu i około 2tys obr. to póloś potrafi chodzić przez ok 5-7 sek w miarę prosto natomiast później dostaję wibracji na ok 3 sek i tak w kółko. Stawiacie na problem z zespołem mechanizmu różnicowego?
Może zgiąłeś półoś lub felgę ?
Przegub wewnętrzny prawej półosi. Pod samochód, czystą :) ręka na półoś i sprawdź czy nie ma luzu na przegubie.
Czy przegub zew.może mieć luz?.Jaki jest dopuszczalny? Tak, przegub może mieć luz, ale nie powinien. Jeśli zablokujesz półoś, to kołem nie masz prawa ruszyć. Wcale nie musi stukać przy skręcie, jak kolega powyżej opisał a wibracje będą przenoszone na karoserię w ten sposób, że naprawdę czasami ciężko znaleźć przyczynę. Jeśli jest luz to po prostu go...
Witam. Mam taki problem. W VW Sharan wibruje delikatnie (lecz odczuwalnie) podczas przyspieszania na drugim biegu. Wibracji nie ma na żadnym innym biegu w całej prędkości obrotowej. W aucie były wymieniane oba przeguby wewnętrzne, oraz krótka półoś z flanszą. Półoś oryginał VW, przeguby zamienniki. Przed wymianą auto całe się trzęsło. Po wymianie drgania...
Wiem ,że wiele wody upłynęło ale mam to samo w moim mondku (160tys.km. ) . Opony nowe ,inne felgi - to samo. Wibracje przy 100-140km/h . Tarcze i klocki nowe. Zaciski nie blokują się ,gumki wymienione ... wszystko jak ta lala. Bije półoś (krótka) ...druga- dłuższa (ta z podporą) delikatnie też ale nie tak jak pierwsza. Czasem -raz dziennie ,rano,w drodze...
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
Kolego ja szukam całą używaną półoś, zakładam i jest git.. Czy w czasie jazdy nie czujesz wibracji?
Hm zrobione .. i kosztowało to 10 zł. pojechałem na stację diagnostyki i okazało się że to zbieżność.. przestawioe koło o 7 mm.... masakra. ale półoś przydała się do passata :)
nie każdego a na szybszych biegach bardziej teraz gdy podejrzewam coś związanego z półosią to myślę że im większe obroty=większe wibracje=większe hurczenie czy to może być związanego cośz tymi łożyskami na półosi? dodam że półoś mocno jest zbliżona do skrzyni prawie o nią obciera jeśli nie już delikatnie obciera
witam, takie objawy powoduje niewyważone masy na układzie napedzanym, czyli koło ,piasta koła a wniej łożysko, półoś lub półosie a wnich przeguby, lub niecentryczne mocowania tych elementów co skutkuje wibracjami przenoszonymi na karoserie , czyli po pierwsze sprawdż czy półosie są prawidłowo zamocowane do skrzyni, bicie kół ( nie chodzi wyważenie)...
Witam Też miałem podobny problem i okazało się, że prawa półoś była do wymiany. Po wymianie nie to autko spoko, drgania jak ręką odjął, lepiej wymienić obie półosie, powinno się poprawić, lub drgania ustąpić. Pozdr.
Ten przegub znaczy kielich jest wewnątrz skrzyni .Do niego wkłada się półoś z krzyżykiem.Wszystko chodzi w oleju przekładniowy skrzyni.Dziwne tylko ze niema żadnych wibracji tylko to stukanie przy ruszaniu i zmianie biegów.
jakby koło biło albo półoś była krzywa takie coś. Podlewaruj jedno koło wrzucasz biegi później drugie i z kanału patrzysz co sie dzieje.
Witam, a więc po wymianie sprężyn i amortyzatorów nabawił się mój samochód usterki: podczas przyśpieszania na 1,2,3 biegu auto wpada w wibracje, od 1 do 3 się stopniowo zmniejszają i na 4,5 już nic nie czuć... Co może być nie tak? Czy przy wymianie amortyzatora z przodu mogłem wyciągnąć ze skrzyni półoś i po montażu już nie weszło na swoje miejsce?...
Witam, i jak doszłeś, co miało winę z tym luzem na wejściu półosi do skrzyni? Mam ten sam problem, myślałem, że to przegub wewnętrzny, ale jak się dobrałem bliżej, to luz jest nie na przegubie w kielichu, tylko jakby cały wieloklin ośki się ruszał w skrzyni góra-dół. Objaw taki, że wyczuwalne są wibracje podczas przyspieszania, coś w granicach 70-140...
A co tam może wypychać półoś? Jak ta półoś wchodzi w wieloklin w dyferencjale i blokuje się tym segerem tak jak kolega wyżej wspomniał. Wyjmij całą półoś i dokładnie obejrzyj. Tylko jak będziesz wkładał ją w skrzynie to porządnie wepchnij żeby ten seger załapał. Powiedz mi jeszcze jedno, czy nie czuć żadnych wibracji podczas jazdy? A co z olejem w tej...
(at)4495redberet - Nie zmieniłem jeszcze kół. Problem rozwiązany. Wyjąłem półoś od strony pasażera. Przegub wewnętrzny jest tam prawdopodobnie od nowości i ma już najechane chyba tyle co auto - 216k km a co ciekawe nie ma żadnych luzów. Po obejrzeniu go okazalo sie że to nie on jest przyczyną więc wyjąłem półoś od strony kierowcy. Wymieniałem ten przegub...
Wyczytałem na innych forach, że przyczyną mogą być też uszkodzone tylne tuleje przednich wahaczy. Pojechałem na szarpaki i rzeczywiście okazało się, że są w kiepskim stanie. W przyszłym tygodniu je wymienie i jeśli problem nie zniknie to pewnie te nieszczęsne przeguby lub półoś. Trochę późno, ale jeśli komuś się przyda to powodem tej usterki była uszkodzona...
Poszukaj stacji kontroli, która posiada na wyposażeniu rozpędzarkę do kół (kiedyś było to obowiązkowe wyposażenie SKP, ale zostało zaniechane). https://obrazki.elektroda.pl/9752956500_... Wirujące elementy zawieszenia to nie tylko koło, bo jeszcze piasta, tarcza hamulcowa i półoś. Może to który z tych elementów powoduje wibracje. Ewentualnie...
A luzy na przegubach wewnętrznych? Jeśli dobrze rozumiem, półoś może mieć luzy z powodu awarii na jednym z dwóch końców. Zwykle jest na końcu przeciwległym do skrzyni biegów, ale może też być luz wywołany awarią po stronie skrzyni biegów, czy tak? A luzy tego typu już wywołują wibracje. Wiem, że nie sprawdzicie czy w moim aucie tak jest, ale czy w ogóle...
Plecionka wymieniona. Jest ciszej bo była nieszczelność ale wibracje dalej są. Mam pytanie odnośnie poduszek trzeba je jakoś specjalnie ustawić bo ja je założyłem jak by to powiedzieć tak na (pałe)😁 a i prawa półoś ma jakieś specjalne zadanie ta rurowa bo nie wiem jak się prawidłowo nazywa coś jest w środku w niej czy to poprostu tak tylko wygląda?
po tym co opisujesz to właśnie ten przegub kończy żywot. Jak będzie tam luz to podczas przyspieszania i prędkości 60-90 będzie powodował wibracje a jak przy tej prędkości puścisz gaz to wibracje ustają .
Witam. Mniemam że przedni napęd. Jeżeli tak to do weryfikacji przeguby i półoś z tej nieszczęsnej lewej strony. Czasem przegub jest uszkodzony ale nie idzie tego wyłapać. Jest na to rada - dostałem ją sam od starego poczciwego mechanika. Który chciał jeszcze kogoś coś nauczyć a nie tylko wymieniać. Do każdego podejrzanego przegubu załadować podwójną...
Witam, Mam problem z wibracjami, drganiami całego podwozia podczas jazdy przy pewnych prędkościach. Mam nowe opony, nowe tarcze hamulcowe, koła wyważane, zamieniane też tył na przód. Auto powiedzmy przy niskich prędkościach jedzie normalnie, około 50-60km/h czuć jakieś drgania, potem około 70-70km/h jedzie płynnie i około 90km/h zaczynają się chyba...
Ja w Toyocie avensis z 2001 miałem zużyte sprzęgło 2 masowe. Objawiało się to tym ,że podczas delikatnego ruszania przód strasznie wibrował, a biegi trzeba było zmieniać na wyższych obrotach bo przy nagłym ich spadku czuć było straszne wibracje. Niestety w tamtym roku miałem nieprzyjemny wypadek, W jego wyniku pękła prawa półoś, w warsztacie wymienili...
Załatwiłem sobie używaną półoś z dwoma przegubami na sprawdzenie zmieniona i w dalszym ciągu jest to samo. Co mogli w zawieszeniu spiepszyć lub źle zamontować ewentualnie co mogłoby mieć wade fabryczną żeby było dudnienie i mocno wyczuwalne wibracje skręcając w prawo?
Witam! Mam problem z samochodem: Opel Astra H 1.7 CDTI 100KM 2008r Silnik: Z17DTH Skrzynia : F23 (5 biegów) Przebieg: 260000km Podczas jazdy najczęściej z prędkością 100-120km/h przy "odpuszczaniu" gazu zaczyna strasznie wibrować kierownica jak i cały samochód, gdy trzymamy samochód tak żeby cały czas "ciągnął" nawet minimalnie, to wibracje ustępują,...
Wspomniałeś coś o przednich półosiach i luzach w półosi tzn w przegubie środkowym ( czyli masz 4x4). To może być przyczyna twoich drgań - odczuwalnych też na kierownicy - przy przyspieszaniu. Miałem ten problem w innym aucie, gdzie półoś była złożona z 3ch krzyżaków i środkowy miał lekkie luzy . Pomogła wymiana krzyżaka - dobrany po wymiarach wg oryginału...
Cześć Jak w temacie, auto wpada w wibracje, drgania w momencie dodawania gazu, najbardziej w okolicach 2 tyś obrotów na biegu 3 i 4. Próbowałem zasięgnąć opinii w punktach, które zajmują się regeneracją półosi (najbardziej p-podobne) na temat tego zachowania i wszyscy stwierdzali, że przyczyną jest półoś prawa lub też półosie, a dokładniej przeguby...
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
Objawem dziwnych wibracji może być zużyte poduszki silnika może masz luzy na półosiach ?
Ostatnio miałem Leona 1m który miał podobne objawy. Podejrzenia były na półoś wcześniej skrzynia wyremontowana bo była sławna Ert z urywającymi się nitami koła talerzowego. Już padł pomysł wymiany półosi a problem był w prawym łożysku przedniego koła. W jednej kulce był głęboki wżer rdzy i to on powodował wibracje i stukanie. Potem dowiedziałem się...
Hej Witam wszystkim. Mam problem z Viano (2011rok 2.2 cdi 163 PS) około 180. 000 km Byłem u wielu mechaników i nikt nie wie co jest. A więc problem mam gdy jadę od 80 km/h do 120 km/h. Wtedy mam wibracje w kierownicy zaczyna się od delikatnych a potem są dużo większe. Do tego tak koło 110 km/h jeżeli delikatnie popuszczę gazu i odrazu dodam słyszę dziwny...
Witam, od pewnego momentu podczas przyspieszania z 2 pierwszych biegów słychać jakieś drżenie z przodu od strony pasażera w okolicach 2-3k obrotów i pytanie czy to będą przeguby? auto na postoju nie ma drgań nawet jak przegaruje do odciny, najbardziej czuć to jak auto jest zimne i potem po przejechaniu kilku km drgania z przyspieszania z 1 biegu czy...
Sprzęgło odpada wibracje są tylko przy delikatnym ruszaniu.Trochę więcej gazu i rusza normalnie.Zresztą biegi też wchodzą idealnie.To że podnosi się na najwyższym położeniu to wiem,chodziło mi o to czy mogę odkręcić półoś bez spuszczania ciśnienia?
Witam. Mam problem ze swoim BMW, z którym caly czas nie moge sobie poradzić. Generalnie podczas jazdy od 70km/h i więcej najmocniej przy 100km/h nasila sie jakby podskakiwanie auta podczas jazdy, wibracje czuć na całym aucie, jakby powodował je tył. Komfort jazdy straszny. Bez rożnicy czy koła zimowe 225/50/17, czy na letnich 275/30/19. Czasami jest...
pewnie inter cars. Sprawdź przy okazji czy któraś z półosi nie bije Witam Co to znaczy: "...półoś nie bije...", można prosić o rozwinięcie zdania? Ja podejrzewam któryś z przegubów wewnętrznych, tylko jak sprawdzić który bez ich wymiany...? Pozdrawiam "serwek" ;)
Sprawdź czy półoś jest prosta. Na rozgrzanym silniku w miejscu wrzuć auto na luz, puść sprzęgło i wejdź na obroty odpowiadające prędkości 80km/h czyli około 3000obr. Czy drgania są wyczuwalne? jeśli tak to problem jest w tarczy sprzęgłowej, docisku lub skrzyni biegów. Jeśli nie to wstępnie skrzynię biegów można wykluczyć.
Nie pamiętam już czy lewa strona to długa półoś czy krótka tak czy siak najpewniej problem jest z przegubem zewnętrznym albo łożysko w piaście. Przegub był wymieniany? Zobacz jak wygląda podczas obracania się może jakiś felerny Ci się trafił. A może nie dokręcony?
Może to ze strachu przed prędkością? ;) A tak serio to popieram kolegę powyżej, sprawdź półosie napędowe.
Problem rozwiązany. Wymiana amortyzatorów nie pomogła, dopiero zmiana lewego krzyżaka półosi . Jak widać czasem wibracje mogą wprowadzać w błąd co do strony uszkodzenia
Osobiście jestem pracownikiem w warsztacie Land Rovera. Zmieniłem łączniki stabilizatorów, sworznie wachaczy , tuleje, półoś z prawej strony razem z piastą i łożyskiem(ponieważ przegub wewnętrzny był już lichy). To nie chodzi o zawieszenie tu chodzi o przeniesienie napędu.Toczę walkę z tym samochodem 3 dzień . a ta poduszka jest taka, że nie widać gumy,...
Witaj fil. Już straciłem nadzieję :) U mnie sama skrzynia prawie OK. Nauczyłem się jeździć tak aby nie szarpać i ruszam łagodnie na R. W sumie to samochód przejął kontrolę. Jak wrzucam D lub R to moja wyobraźnia męczy obrazy jak elektrozawory puszczają olej, wrzuca bieg i rusza. Mam wrażenie że sterownik jest niedopasowany do skrzyni. Jest faktycznie...
Niestety nadal walczę z wibracjami . W przyszłym tygodniu będę wymieniał półosie z przodu i poduszkę na skrzyni . Jak coś pomoże to dam znać.
Mało fachowy sposób... Lewy przód a później prawy na lewarek. Przy ZACIĄGNIĘTYM RĘCZNYM i podniesionym kółeczku odpalasz wrzucasz 3 czy 4 bieg i lekko gaziu. Przynajmniej zlokalizujesz, że to na pewno lewa lub prawa strona wibruje. Jak masz kanał to obczaj od spodu jak to wygląda w czasie pracy silnika i włączonym biegu. Tak jak koledzy wcześniej pisali...
Panowie, zauważyłem dość spory luz na półosi, od strony skrzyni (strona kierowcy). Byłem na przeglądzie zawieszenia, okazało się że mam do wymiany 2x wahacze, łączniki i drążki - wczoraj to zrobiłem aczkolwiek jeszcze nie zlozyłem całości bo nie kupiłem opaski na gume półosi, kiedy ściagałem starą zauważyłem że właśnie owa półoś ma dośc duży luz, myślę...
Czy są ciężarki na półosiach?
Pozostaje jeszcze sprawdzić poduszki pod silnikiem i półosie.
prponuje sprawdzic amortyzator drgan na polosi prawej ,moze byc taka sytuacja ze jak silnik ciagnie to polos jest w naprezeniu w momecie hamowania nastepuje zwolnienie naprezenia i wowczas moze polos powodowac wibracje jesli ten amortyzator jest uszkodzony
Wymiana półosi lewa i prawa i już nie ma problemu
Wibracje mogą być od wielu rzeczy, nie tylko wtryskiwaczy. Może poduszki, może półosie, a może przepływomierz, albo.... Bez kompa i diagnostyki się nie dowiesz.
Czy te wibracje przenoszone są na nadwozie? Jak dawno temu pojawiły się one (w czasie i dystansie) i czy nasilają się one z czasem? Tak, są przenoszone na nadwozie. Wada ujawniła się kilka tyś. km wcześniej i wydaje mi się, że narastała. Dokładnie nie pamiętam, ponieważ ostatnio bardzo mało jeżdżę autem, a po wzytach u mechaników (bez skutku) rozciąga...
Właśnie wróciłem z warsztatu, wymienili mi tłumik środkowy i przegób półosi (nie wiem który, jutro się dowiem i napiszę). Panowie wszystkie bóle ustały, nie szarpie, i odzyskał moc. Przypomnę że między 2 a 3 tyś na 2 i 3 biegu czuć było szarpanie do przodu i tyłu jakby przerywał na zapłonie, kiedy mocno wciskałem pedał gazu dodatkowo powstawały wibracje...
Witam Wibracje mogą powodować tylko i wyłącznie półosie. Żaden z reszty wymienionych elementów nie spowoduje drgań. Przy odkręcaniu wózka mogły się przestawić poduszki sinika (nie pamiętam jak jest w corsie, jedna na pewno jest do wózka przykręcona). Trzecia opcja to źle ustawiona zbieżność. Pozdrawiam.
Bardzo dobre posunięcie. Uważam że sporo się nauczysz przy tym projekcie. Zaspawaj otwory w C-owniku bo trochę psują efekt wizualny. Ja bym wzmocnił mocowanie silnika. Płaskownik, nawet tak solidny, może powodować że całość może wpadać w wibracje. Może warto trochę skrócić półosie a tym samym cały traktorek? Podczas koszenia zwrotność jest dosyć istotna.
No właśnie tylko dziś zauważyłem ewidentnie że jak lecę 140 km/h i wrzucę na luz i wszystko odpuszczę tylko kieruje i auto leci rozpędzone to nie ma tych wibracji czyli to nie będa półosie ani łożyska chyba? Nie wiem tylko - to jeszcze dokładnie sprawdzę, czy włączenie biegu i napęd musi być czy samo rozkręcenie pod 4 tys też to powoduje - te wibrowania....
I wg nich to może być koło dwumasowe lub półoś... Tylko dlaczego gdy jest zimny tego nie robi i jeśli na rozgrzanym przelaczy się węże podcisnienia bezpośrednio do turbiny szarpala nie ma. Nie skreślałbym tej diagnozy. Dwumasa inaczej zachowuje się zimna, inaczej ciepła. Świadczy o tym chociażby fakt, że kiedy poliamidowe łożysko dwumasy jest już wypracowane...
Nie kolego dzwona żadnego nie było ale wymiana przegubów wewnętrznych była bo i to się może popsuć. Nie wiem co mechanik z nią mógł robić może walił młotem bo coś mu nie szło i się skrzywiło, a mnie interesuje czy ktoś z doświadczenia wie czy jest jakaś granica błędu w pracy osiowej półosi czy takie 0,5mm może wprowadzić auto w wibracje bo mam jak napisałem...
http://obrazki.elektroda.pl/4566383300_1... Na zdjęciu masz połączenie przegubu z pólosią,tutaj praktycznie zawsze występuje minimalny luz,no chyba że półoś wygląda tak jak na zdjęciu-jest "spęczniała"od uderzeń w przegub-luzów tutaj nie będzie,ale przegubu nie da się zdjąć z frezów bez jego rozcięcia. Jeśli chodzi o sam przegub-jeśli...
A co się dzieje? Masz jakieś wibracje, czy jest wyciek?
Dwie kompletne półosie wymienione na nowe.
Przeguby i półosie wymienione problem oslab ale nadal występuje. Powiedział bym że wibracje osłabły sporo ale nadal są. Jakieś pomysły?
Podobną sytuacje miałem kiedyś w Oplu, po wymianie sprzęgła/ zamiennik/sprawdź poduszke mocowania skrzyni biegów, czasami jeśli jest oberwana . nadrwana, uszkodzona moga wystepować wibracje... sprawdź czy nie wystepuje luz na półosiach wchodzących do mechanizmu różnicowego skrzyni biegów.... i czy nie luzuje się linka sprzęgła... Pozdrawiam.
Witam, proszę o pomoc, już nie wiem, co może dolegać. Pacjent to Opel Astra H 1.7 CDTI 100KM. Problem polega na wibracjach i buczeniu całej karoserii w zakresie 1200-2000 obrotów przy przyspieszaniu na biegu 3, 4 i 5. Wymienione zostały części takie jak skrzynia biegów, półośki, wszystkie poduszki FEBI, elastyczne złącze do wydechu, łączniki stabilizatora....
Jak telepie kierownicą to mogą być felgi albo opony. Jak całą budą podczas przyspieszania to np przeguby /półosie. Do sprawdzenie też poduszki silnika itp. Dwumas też może mieszać potrzebna szersza diagnoza.
Przegub suchy gumy całe. Ale według mnie jeśli byłby to przegub to występowały by wibracje na kierownicy. Tak by było czy się mylę?
Nie wiem jaki tylny most miałem w poldku z 89roku. Blaszana pokrywa miała kształt zbliżony do kwadratu. Poldek miał przejechane 185 tys.km jak go sprzedałem i w tylnym moście wymienione były dwa razy łożyska na półośkach oraz tylny krzyżak, no i wymiana oleju jak to przewidywała instrukcja. Most chodził cicho. Natomiast od nowości trochę było słychać...
A może się zgubił ciężarek wyważający ?? Może przestawił - polużnił się ten pierścień -przeciwwaga na dłuższej półosi napędowej..... .
Problem rozwiązany - winne było łożysko lewego koła. Po wymianie jeździ prawie bezszelestnie. Wymiana wszystkich filtrów oraz oleju zlikwidowała również buczenie i poprawiła kulturę pracy samochodu. Polecam szukać zaufanych dobrych mechaników - niektórzy przy takich objawach chcieli już dwumase i półosie wymieniać. Pozdrawiam
Została zrobiona próba, auto zostało uniesione do góry (tył auta) bez tylnych bliźniaków, rozpędzone do 70 km/h i niestety dalej trzęsie. Po tej próbie został odłączony wał od skrzyni biegów i ponownie auto zostało rozpędzone i wibracji nie było. To masz temat zawężony: most albo półosie krzywe, skoro wał sprawdzony. Dodano po 2 A zbieżność ustawiona...
Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu usterki mojego samochodu. Mimo, iż wcześniej trochę dłubałem przy samochodach, nie jestem w stanie określić co jest przyczyną. Objawy są takie, że w przedziale 40-50km/h, samochód wpada w dość silne wibracje. Mógł bym to porównać do ruszania z wysokiego biegu(większa częstotliwość). Przy niższych prędkościach...
Wiatraczek odpada, bo będzie podawał sumę prędkości i wiatru. Rowerowy licznik mógłby być, ale najistotnieszym ograniczeniem jest prędkość zwykle wyrażana liczbą 2 cyfrową (maks 99,99km/h) Chyba, żeby skalibrować go na koła o np o połowę mniejszej średnicy. Podobnie jest z dystansem (9999km). Co do umieszczenia czujnika - może nie na kole, ale na półosi,...
Co do falowania auta Koła na wyważarkę. Niektóre warsztaty, oferują doważanie kół na samochodzie. Robi się to bez zdejmowania koła. Auto wystarczy unieść na podnośniku lub wjechać na specjalną rolkę. Niweluje to wibracje kierownicy i nadwozia spowodowane niedoskonałością półosi lub innego elementu, który obraca się podczas jazdy i może wywoływać drgania...
Witam, Mam problem z moim Mondkiem, walnięty jest prawy przegub wewnętrzny (objawy typowe dla tej usterki, nadwozie wpada w wibracje przy 80-120km/h, tylko podczas przyśpieszania, w razie pytań, koła wyważone, opony nowe i przed zmianą to samo, zawieszenie zrobione). Problem w tym że sam przegub oryginalny od Forda to koszt około 900zł + wymiana :/...
półosie wtryski itd
mam całe półosie z przegubami (przeguby zamienniki )
Witam. Pacjent Audi A6 C6 2.4 B+G 2005r.. Autem robię około 1tys./km tygodniowo, wszystkie naprawy najszybciej jak to możliwe bo lubię mieć sprawny pojazd. Dotychczas było wszystko dobrze. Auto miało tygodniowy postój. Wczoraj ruszam autem i słyszę szum w prawym przednim kole, pierw pomyślałem, że może hamulce. Po około 40km zaczęło terkotać. Dźwięk...
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Witam ponownie,to wibrowanie samochodu nie było od sprzęgła hydrokinetycznego,tylko przegub wewnętrzny półośki od skrzyni był rozwalony. Dzisiaj miałem takie wydarzenie ,przy redukcji 6 na 5 bieg/oczywiście automat/odczułem 2-3 szarpnięcia samochodu i po jakimś czasie zatrzymałem się na STOP-ie.Gdy puściłem hamulec i chcąc dodać gaz samochód stracił...
A jeśli wyrzucisz na luz, to spokój? Dodano po 2 Zobacz jeszcze, czy nie ma jakiś dziwnych luzów na wale przy wejściu do mostu i na półosiach.
Na 99% jest to przegub wewnętrzny od strony skrzyni na długiej półosi. Przekonam się do końca jak go wymienię.
Witam ponownie. Nie wiem jak jest w seacie. Ale w punto na półośce tej dłuższej była przykręcana przeciwwaga czy jakieś inne paskudztwo. Taki bałwanek gdzieś w połowie jak odpadało to podobny efekt był. Ale zaznaczam nie znam seata więc nie wiem czy to tam jest. Pozdrawiam.
Kolego, a czy na luzie przy dużych obrotach też się tak dzieje? Nie wyważone koła odpadają, może obciążnik z półosi się oderwał powinien być na tej dłuższej.
Witam. Czy zmieniał ktoś koło dwumasowe na sztywne koło zamachowe, w tym silniku z manualną 6cio biegową skrzynią ? . Podobno Valeo robi takie zestawy. Jak to wygląda w praktyce, chodzi mi głównie o żywnotność układu napędowego , wibracje, drgania itp. Z tego co widziałem, to tarcza sprzęgła z takiego zestawu ma grube sprężyny co powinno w mniejszym...
półoś półoś podpora półoś półoś stuka
klocki hamulcowe maszyna schemat silnik rolety somfy
Cyfry 4:41 na wyświetlaczu suszarki - co oznaczają? Momenty dokręcania podpór wału korbowego Renault Megane II