Jakie elementy posprawdzać, może podpowie ktoś kto miał podobne objawy. Wszystkie gumowe elementy wału napędowego.
Jak dobrze zrobisz to prawie nie ma wibracji. Ale jak niektórzy potrafią przyspawać(o zgrozo!) i, to jeszcze krzywo, koło pasowe do wału, to wibracje pewnie są.
Do sprawdzenia podpory wału oraz sam wał napędowy.
części do poloneza są tanie,jak ma przejechane ze 180 to profilaktycznie wymień krzyżaki i łożysko podporowe.jak to nie pomoże to wyważyć wał.pozdr.
Witam grupowiczow zdiagnozowalem problem buczenia miedzy 70 a 90 km w moim BMW F10 525g xdrive są to wibracje wału napędowego a mianowicie na wyjściu z deferencjalu tylnego czyliostu powstał luz na szali są tam dwie nakrętki kture redukują luz wystarczy odkręcić wał bez ściągania gumowego łącznika i dokręcić śrubye na moście iluż ginie na wieloklinie...
Podporę szlak trafił albo wał założyli do bani. Wibracje masz od wału jak nic.
Możliwe, że zadziała, ale brak tego jednego elementu spowoduje niewyważenie osi wału i mogą wzrosnąć wibracje, więc musi być komplet trzech tulejeczek ze sprężynami w środku lub wcale.
Most nie zgrzyta, jeśli wszystkie tryby mają wszystkie zęby. Most może "wyć" lub generować wibracje wału, gdy luz na flanszy, wałku atakującym. Jeśli na dnie nie leżą jakieś kawałki zębów, czy elementów blokady, to albo źle opisałeś to jako "zgrzyt"albo niedokładnie to przeglądnąłeś.
Z tego chaosu można wywnioskować że rozpadło się koło pasowe wału, to po którym jeżdzi pasek.
Tyle twoje, co się napracujesz przy tym silniku. Coś się tak uwziął na te prowadnice? One maja minimalne znaczenie, jeśli silnik pluje olejem, to przez przedmuchy tłoka. Co to wału korbowego, to zużył się nie przez to że poluzowała się śruba korbowodu, tylko było na odwrót - wibracje związane ze zwiększonym luzem pasowania czopa wału z korbowodem, spowodowane...
Prawdopodobnie rozleciało się łożysko igiełkowe krzyżaka na wale, lub łożysko\guma podpory elastycznej. Mogłeś również uderzyć w coś wałem i lekko go skrzywić, a tego na oko nie zauważysz. Poproś doświadczonego mechanika, aby przejechał się tym autem, wibracje wału napędowego są specyficzne i idzie je odróżnić.
Klin nie zerwał się bez powodu, pewnie nóż uderzył o coś podczas koszenia i wał może być skrzywiony, sprawdź. Stąd te wibracje silnika.
Chyba bez clipa tego nie razbieriosz.
Witam. Silne wibracje przy koszeniu - kosa Demon RQ 580. Przekładnia kątowa, wał nie ma luzów. Sprzęgło na oko OK. Wibracje raz większe raz mniejsze. Czy to może być głowica? Darek
Dla naszego klienta, lidera branży FMCG w Polsce Po przeczytaniu, powiem jedno. Dział HR i/lub agencję HR macie kompletnie do luftu. Na zieloną trawkę z tym. Tym sposobem nie znajdziecie pracowników. Co najwyżej się z Was pośmieją... Gdzie ta praca? Jakie miasto/miasta? Ktoś zapomniał o rzeczy chyba najistotniejszej. Chyba że chcecie to utrzymanie...
Zamieniłem dziś koła na zimowe i dalej czuć wibracje. Łożysko centralne czyli wału? Przepraszam ale szukam w internecie i nie bardzo mogę znaleźć
Witam. Mam duży problem z wibracjami w samochodzie a dokładniej, pojawiają się przy szybkości od 85 do 115 na godzinę. Obstawiam układ napędowy, ponieważ podczas odpuszczenia gazu, wibrację ustają. Pytanie, co może być przyczyną? Ogólnie wał nie jest w złym stanie, krzyżaki również. Może to być przez most albo skrzynię?
Mówisz o końcówce pieniędzy, to może bez inwestycji dalszych w części i wymiany (jeżeli jak piszesz najważniejsze rzeczy wymienione). Samemu sprawdzić lub dać pomierzyć ramę czy nie jest krzywa? Skrzywiony wał - który prostowałeś.
Pierwszy raz o takim czymś słyszę. Jak źle ustawisz tarczę sprzęgową to możesz mieć trudności spasować skrzynie z silnikiem. Jak będziesz miał minimalną różnice i spasujesz wszystko to po wciśnięciu pedału sprzęgła tarcza samoczynnie powinna się wycentrować.
Można spróbować z tulejka centrujaca, wszystko zależy jakie piły posiadasz. Standardowo to zazwyczaj są otwory 30mm i 32mm. Musisz zapytać tokarza bo można na wewnętrznej obejmie miedzy ktorymi montowana jest piła wytoczyć wypust i bedzie on centrowal piłę a druga ją dociskala poprzez nakrętke. Ogolnie nie zaleca się takich tulei więc może tokarz skróci...
To prawda. Mam skrzywioną oś. Zdaje się, że cały czas była skrzywiona ale kosiłem. Ostatnio walnąłem w nisko ścięte drzewo (pieniek) i to się zaczęło. To teraz mamy pierwotną przyczynę usterki. Krzywy wał silnika powodował wibracje, a te spowodowały urwanie drutu. Czyli może być, że to normalne żeby pin 4 nie miał wewnętrznego połączenia z 1-3? Nie...
Jeżeli samochód drży tak jak mówisz to do naprawy wał napędowy, z tym że jak wymienisz łożysko podpory elastycznej i krzyżaki to musisz też dać go do wyważenia, bo jest małe prawdopodobieństwo że wał nie straci wyważenia po wymianie części.
Co do wibracji silnika,sprawdz koło pasowe wału korbowego,jeśli guma tłumiąca jest sparciała możliwe że dlatego silnik wpada w takie drgania.
Zamień wał napędowy z innego auta
Jest ktoś w stanie dać wskazówkę ? Wymieniłem podporę wału , posprawdzalem zawieszenie. Luzy mam na przegubach wewnętrznych z przodu auta - to może być wina ? Przed wymianą czujnika położenia wału wibracje na nadwoziu przy przyspieszaniu i kierownicy były małe nie przeszkadzały , po wymianie auto zwariowało i wibruje przy przyspieszaniu mocniej... Na...
Zgadza się, zamówiłem silnik ma przyjść w przyszłym tygodniu. A to że wpada w takie wibracje to możliwe że skrzywiony wał? Obracając bębnem ciężko mi ocenić.
Witam, posiadam BMW E46 kombi z 2002 roku, 2,0D. Mój problem to nasilające się wibracje w zakresie pewnej prędkości, konkretnie zaczynają się przy 60 km/h a kończą przy 80 km/h. Prędkość obrotowa silnika nie ma wpływu, czy jadę trójką czy piątką, jest jednakowo. Wpływ ma za to obciążenie, im więcej gazu tym mocniej. Jest to hałas i wibracje przy dość...
Ja mocowanie mam zrobione na tulejkach I to nic nie daje. I ciekawe czy jak bym dał wał to wyważania to ciekawe czy by się c wibracje zmniejszyły chociaż o połowę.
Przecież dalej mają plastykową obudowę z lichym mocowaniem i nadal te malutkie trybiki, zrobione nawet z najtwardszej stali są po prostu za małe i nie wytrzymają wibracji, przeciążeń, hamowania i momentów ścinających działających na wał. Jak już napisałem wcześniej w tym przedziale cenowym serwa które sobie z tym poradzi nie kupisz. To co znajdujesz...
jezeli chodzi o tarcze i klocki sa nowe wczoraj załozyłem troszke lepiej ale przy delikatnym hamowaniu ok 90km/h drga kierownica a co powiecie na wieksze prerdkosci auto wpada w wibracje sprawdze podpore albo wał
Ale to jest już inny silnik. A Ty pytałeś o ten pierwszy. Po jego zdjęciu nic nie sugeruje że tam są łożyska. To zaznaczone na czerwono to przeciwwaga dla wału. Zmniejsza wibracje powodowane przez siły odśrodkowe wykorbienia na wale.
Konstruktor - wstępnie tarcza została wycięta palnikiem gazowym na złomie, gdzie ją kupiłem. Następnie po wytrasowaniu otworów na noże i na oś, oraz ich wycięciu szlifierką kątową i wypaleniu spawarką elektryczną , zamocowałem tarcze na wcześniej wytoczonej piaście. W tym stanie nasunołem całość na ułożyskowaną oś i szlifierką kątową obracając tarczą...
może wał napędowy ?
koło dwumasowe ma za zadanie wychwycić i tłumić wszystkie wibrację. Niestety żaden zamiennik nie spełni tej roli, jeżeli producent zamontował dwumas to on tam musi być, lub być wymieniony na nowy. w przeciwnym razie wibracje z wału rozwalają skrzynie itd......zamiennik to jest jak masz oe dwumas a zamieniasz do na luk czy sachs. nie można zamienić dwumasa...
Coś mi się wydaje że takie wibracje wytwarza koło zamachowe ponieważ jest Bardzo oddalone od wału i do tego sprzęgło dwu stopniowe które nie wchodzi do środka sprzęgła tyko wystaje i wystarczy że będzie minimalne bicie i wibracje są . Ale póki co wszystko w warsztacie i fachowcy sprawdzają ale jeżeli pozabielaja wał i koło i dalej to samo to trzeba...
Niemam pojęcia czy te wibracje były od zawsze czy z czasem się pojawiły, gdy ja go kupiłem to zauważyłem że przy max kmh odczuwam wibracje pod nogami, a co do tego wału to ruszą się pionowo i poziomo
Jest to jedna z przyczyn wibracji nie koniecznie ostatnia.
Czy statycznie wyważyć można w taki sposób, że wezmę sobie wał razem ze śmigłem i położę to np. na dwóch wypoziomowanych blachach postawionych na sztorc? Tak jak wyważa się np balans w zegarach... Maszyny do wyważania nie posiadam, a bardziej interesowało by mnie jak to można zrobić amatorsko? Czy kręcąc śmigłem za pomocą wiertarki przykłada się do...
SĄ JESZCZE PODUSZKI OD SKRZYNI BIEGÓW WARTO JE SPRAWDZIC TAKZE PRZENOSZA DRGANIA
Może nie wyważyli statycznie? to też może być przyczyna. Myślałem trochę nad tym i nic mi do głowy nie przychodzi. Może docisk sprzęgła powoduje wibracje?
Witam. Auto miało uszkodzony krzyżak wału napędowego(zablokował się całkowicie). Podczas jazdy dudniło tak z tyłu auta, że praktycznie nie dało się jechać. Niestety po demontażu wału okazało się, że na flanszy ataku tylnego mostu powstał spory luz poprzeczny (około 0,8 cm). Pytanie do znawców czy naprawa jest opłacalna ewentualnie, co mogło się uszkodzić....
tak, jest elektroniczna, też taka jest u mnie nie wiem czy z przegrzania, tam pękają te druciki łączące płytkę ze złączami, więc raczej z wibracji niż z przegrzania
Witam, czasami po prostu pompa zachodzi kamieniem (w komorze hydraulicznej, odkręć 4 ampule i wyczyść wszystko skrobakiem) i to jest przyczyna. Względnie ma przepalone styki biegów 1 i 2 (dzieje sie tak, gdy sie zmienia biegi pod prądem, nie należy tego robić, powoduje to usterkę dopiero po pewnym czasie co jest mylące) Jak to zweryfikować: wyjmij pompkę...
Długość wału nie będzie powodem wibracji, wybrał bym wał ze smarowaniem, silnik musi być przykręcony do kadłuba na dość sztywnym mocowaniu poprzez podkładki antywibracyjne z mikrogumy, guma porowata zapewni to cichą pracę. Przed montażem wału sprawdź czy nie jest krzywy wał i obudowa wału, czy swobodnie się obraca bez zacięć. Wał na zdjęciu to wał z...
Przychodzi mi do głowy tylko aby sprawdzić tłumik drgań (koło pasowe wału).
Z biciem bębna pralki to zawsze "na dwoje babka wróżyła" - albo najpierw padły amortyzatory i dlatego bije, albo doszło do skrzywienia wału/mocowania wału do bębna i bijąc uszkodziło amortyzatory. Zdjąć pasek i odkręcić amortyzatory, rękoma pokiwać bębnem na różne strony, aby w ten sposób wyczuć stan łożyska, kręcić bębnem i patrzeć czy obraca się centrycznie...
Źle złożony wał napędowy.
Podobne objawy występują, gdy jest luźna któraś z przeciwwag wału korbowego. Należy zdjąć misę olejową i dokonać przeglądu silnika od środka. Tutaj jest poglądowy film: www.youtube.com/watch?v=NlREV3TjN_Q
odpowiadając koledze robokop...niestety nie wiem jak to było możliwe,jednak maszyna była uruchamiana w naszej obecności u poprzedniego właściciela.Silnik na końcu swojego wału ma założony mechaniczny wariator i napędza bęben przesiewacza wibracyjnbego poprzez pas.Beben przesiewacza ma wbudowane przeciwagi które wprawiają go w wibracje/wstrząsy.Jest...
wał napędowy został sprawdzony ?? jest ustawiony na cechach
Grzebane było w silniku? Możliwe, że źle poskładany, niewłaściwy tłok, wał...
Odkręcasz koło magnesowe, zdejmujesz piastę noża, odkręcasz misę olejowa, odkręcasz korbowód i wyjmujesz wal. Przed odkręcaniem misy bardzo dokładnie wyczyść oś wału, wystającą z silnika, inaczej będą problemy ze zdjęciem misy. Nóż, po ewentualnym prostowaniu, musi być wyważony, aby nie było wibracji.
Wiazka pompowtryskiwaczy pod pokrywą zaworów. Jak nie kontaktuje na którymś to nie odpala czasami łapie kontakt od wibracji. Zużyte oringi pompowtryskiwaczy lub gniazda w głowicy. Jeśli podczas odpalania nie widzi obrotów to czujnik położenia wału. Wszystkie przypadki mogą nie powodować błędów w ecu.
Poza tym że nóż musi być wyważony to w takiej kosiarce działa jak koło zamachowe wyrównując prędkość wału spadającą przy sprężaniu i gwałtownie wzrastającą w suwie pracy. Zmniejszenie jego masy też na pewno spowoduję wzrost wibracji.
Okres funkcji oznaczmy T, a przełożenie przekładni to będzie i. T = 0,2563265306 [s] i = 0,65 [-] Jeżeli teraz okres T zamienimy na częstotliwość f, to otrzymamy oczekiwaną częstotliwość wibracji. f = 1/T [Hz] W przypadku silników, zazwyczaj prędkość obrotowa wału jest podawana w obrotach na minutę, dlatego f należy pomnożyć przez 60, aby mówić wspólnym...
witam ,ten kolega nie pisal że mu most wyje tylko ma wibracje ,jeśli walu nie zdejmowal to prponuje pierwsze sprawdzic krzyżaki ,sama wymiana zymeryngu nie spowoduje takich efektów,a co do przestawienia wału to istnieje taka możliwość jesli wyjmie sie wal z końkówki wieloklina od strony skrzyni biegów,proponuje również sprawdzenie łozyska podparcia...
Mam tajwański skuter Kymco Vitality, jest to solidna marka ( nie chińczyk ). Jakiś czas temu, chyba przy zmianie rolek wariatora, skrzywiłem wał , miał jakieś 0,20 mm bicia, a więc sporo. Oddałem wał do centrowania do takiego starszego gościa, który siedzi w tym od lat. Wycentrował go ładnie na 0,01 mm, a więc dopuszczalna wartość. Po złożeniu silnika...
kolego pawelgli tak jak koledzy pisali wcześniej podpora wału lub krzyżaki
A sprawdzałeś podporę wału?
Powodem problemu był, zacinający się, krzyżak wału.
Witam mam problem z lekką wibracją nadwozia i hałasem występującym między 90km/h-110km/h wał napędowy był sprawdzony i wyważony(może żle) vito ma 300tys.
Sprawdz zawieszenie przednie, A co do skrzyni pewnie wał
Tylko jakiego smaru tam napakować? Taki jaki masz pod ręką . Jeśli wielowypust jest wyrobiony to żaden smar choć by markowy nie pomorze.Przed rozbiórką zaznacz sobie złożenie bo jeśli się pomylisz przy ponownym złożeniu to do całego bałaganu dołączą wibracje.
Nie uwierzę że wał jest prosty. Co innego mogłoby być krzywego? Wirnik alternatora osadzony na stożku wału? Zgięta śruba mocująca krzywkę impulsatora? Nieosiowość nie ma dużego wpływu na pracę zapłonu i silnika, dopóki nie rozpadnie się zapłon od wibracji, szczotkotrzymacz alternatora, a na samym końcu łożyska wału od skrzywionego wału.
Urwane śruby zostały wykręcone .Moje pytanie chyba proste czy jest jakaś zasada przykręcania tego koła .Bo mam wibracje i nie wiem czy to od koła czy może coś innego Nie ma żadnej zasady - masz w tej chwili zniekształconą końcówkę wału i koło zamachowe.
Witam Wszystkich mam taki problem z polonezem W samochodzie jakiś fachowiec wymieniał środkowy krzyżak nie zauważył oczywiście ze do wymiany nadaje się również łożysko na wale oraz tylny krzyżak przy moście polonez podczas jazdy dostaje wibracji strasznych strasznie trzęsie im szybciej jechać tym mniej trzęsie.Koleś który ma ten samochód mówi że przed...
Witaj. Drgania czuć jedynie podczas przyspieszania na 2 i 3 biegu, podczas hamowania brak drgań, kierownica nie drga, wibracje przechodzą od początku tunelu wału do końca auta. Czuć nieprzyjemny basowy pomruk drgań. Dzisiaj zmieniłem poduszkę dyfra i koła ale to nic nie zmieniło.
Silnik TD 1,9 ma taką wadę. Niestety nie jest to rzadkie. Ogólnie zasada jest taka: nie ma potrzeby - nie dotykać kółka. A jeśli już to koniecznie nowa śruba oryginał - kosztuje kilkanaście zł. Zastosowanie ponownie tej samej śruby zazwyczaj kończy się zarwaniem klina i uwaleniem śruby. Już w tej chwili nie podam na pewno jaki moment ale trzeba tego...
Ja też zaczynałem od opon i felg. Nowe felgi, kupiłem opony i dalej problem. Następnie wał. Poduszki pod silnikiem. Poduszka pod skrzynią biegów. Półosie tylne. Wzmocnienie wału tylnego. No i na samym końcu wymienione zostało sprzęgło kinetyczne. Nic to nie dało, dalej mam wibracje. Wtryski chciał mi wymienić, ale nie pozwoliłem, bo ja prócz wibracji...
Witam, co do tego co pisałem, to jeszcze sprawa nie jest zamknięta, ponieważ są to rzeczy stosunkowo proste do wykonania, a maszynkę robiłem można powiedzieć, że międzyczasie. Bezpieczeństwo przede wszystkim ale najbardziej bałbym się bojlera, już miałem doświadczenie z wybuchem zbiornika wyrównawczego i poparzenia 2-3 stopnia całego ramienia gorącym...
Dodam jeszcze żebyś sprawdził wał czy się nie skrzywił skoro były wibracje. Wtedy to tylko do warsztatu, oczywiście poza gwarancją.
Witaj. Jeżeli podejrzewasz most to go rozłącz (najpierw wał, potem półośki), po kolei. Pozdrawiam
Witam, Wymiana tłoków w silniku d21 może mieć taki skutek jak się założy tłoki o innym nr katalogowym , są cztery rodzaje tłoków , do każdego jest wersja naprawcza po szlifie tulei. Ponadto jeżeli był wyjmowany wał korbowy to : -źle dokręcone koło zamachowe -źle ustawiony wał wyrównoważający.
Ile może kosztować to sprawdzenie wału? Czy można sprawdzić na urzadzeniu/maszynie do wałów czy te podpory wariują i drżą? (Gdyby okazało się że wał jest ok? ) bo nie wiem czy lepiej szukać i zagłębiać się w wał czy kupić inna używke
Jeśli nie poduszki skrzyni to zwróciłbym uwagę na podporę wału, krzyżaki, one też lubią dawać takie wibracje. Niedokręcona lub naderwana podpora również potrafi "stukać"
Polecam tą szlifierkę marki Bass, mam taki sam zestaw tylko z biedronki, pracuje bardzo ładnie, cicho i bez wibracji równie dobrze pracuje z wałem giętkim. Jedyna wada do brak nakrętki na końcówce wału giętkiego nie można go umocować na statywie tak jak w dremelu.
a jest możliwe pękniecie wału i jsgo skrzywienie? Czy były dziwne wibracje na karoserii ???
Witam, Moje pytanie dotyczy robionej pilarki stołowej z silnikiem na 380 V i obrotami 2880/min. Stół jest spawany z rurek 3/4 cala i kątowników - jest lekki, a tarcza ma średnicę zewn. ok. 400 mm. Silnik jest umocowany na tzw. zawiasie pod blatem stołu. Na początku miał on poważne wibracje w czasie pracy. Przy cięciu drewna cały stół trząsł się i miał...
Zależy jak silnik pracuje po przekroczeniu 2tyś obr z podniesionym jednym kołem. Być może że wina nie leży po stronie silnika lecz wyważenia kół lub uszkodzenia opony. Jeśli był by skrzywiony wał korbowy to wibracje były by wyczuwalne także przy mniejszych obrotach. Prędzej uszkodzona panewka walu lub mostek. Przyczyną szarpania może być natomiast zawór...
Najprawdopodobnie zaśniedział jakiś styk w układzie zapłonowym i wibracje powodują, że zaczyna łączyć. Możliwe, że czujnik położenia wału. Od tego bym zaczął. PS. Jak na nauczyciela, to niezła pisownia...
Podobno są zakodowane, wszystkie 4 są nowe, montowane w ASO Sterownik nie wyrzuca błędów, aczkolwiek w grupach 15 i 16 liczniki notują to samo co pokazuje PolarFIS Na karoserii nie czuję wibracji. Licznik liczy ilość braku zapłonu na 1000 obrotów wału po czym zeruje się i liczy od nowa. Przed wymianą wtrysków zaplon wypadał ok 50 razy na 3 cylindrze,...
Moim skromnym zdaniem skoro dostał korbowód to wypadało by sprawdzić czy czasem wał nie jest krzywy. Poza tym błędem było założenie z powrotem tych samych panewek. Jeżeli już to trzeba było wymienić wszystkie korbowe- to nie jest duży koszt. Wibracje pojawiające się wraz ze zwiększaniem obrotów mogą świadczyć o krzywiźnie wału. A poza tym czy głowica...
Prawdopodobnie wina elektronicznej przepustnicy. Przeczytaj wątek na forum Dodge o błędzie przepustnicy. Lepiej weź lawetę (100-150 zł nie majątek), wcześniej umawiając się z mechanikiem. Nie spalone paliwo z dwóch cylindrów uszkodzi Ci np. katalizator (chyba, że odłączysz wtyczki od wtryskiwaczy), ale wał dostanie swoje poprzez wibracje i drgania (to...
To chyba że tak. Czujnik zdaje się miał coś koło 200 om, ale ten wynik nie ma większego znaczenia, byle by coś windukował. Jak sądzę masz coś nie tak z samym obrotomierzem, i ja skłonił bym się w kierunku poluzowanych nakrętek albo zimnych lutów. W benzyniakach to puszczało, to w dieslu, gdzie masz wieksze wibracje musi puszczać bardziej.
dziasiaj miałem kolejny specjalny przypadek- podobny do Twojego. FAD CF85, czyli wywrotka, oczywiście na UPEC-u.Problem- przy około 1800 obr/min wyskakuje na dosłownie sekunde engine warning (żółty), by po chwili zgasnąć. problem pojawił się po wymianie silnika na inny, który to niedawno mechanicy z jakiegoś tam warsztatu założyli.W oryginalnym siadły...
Więc tak, czujniki oba wymienione, wał, wałek plus koło magnetyczne wału, ale zrobiłem tak: Podmieniłem jeszcze raz czujnik wałka na 100% sprawny, przypisałem go i narazie jest ok. Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam serdecznie.
albo zgiąć (tylko nie tak żeby uszkodzić) wał i obciążyć (można już np. równomiernie)
Jak bym bardziej obstawiał jednostkę napędową. Jechałem dzisiaj tym koniem kilka km bez naczepy. Raczej nie wał ani krzyżaki bo nie czuć żadnych wibracji ani drgań na kabinie. Natomiast czuć nierytmiczne powiedzmy co kilka- kilkanaście sekund mikroszarpnięcie przód-tył niezależnie od obrotów czy prędkości. Nowy kierowca twierdzi że już go plecy bolą...
Chodzi tutaj o czujnik położenia wału korbowego(znajdującego sie przy kole pasowym). Musisz zobaczyć, czy przewód przy samym czujniku nie jest naderwany, bop najprawdopodobniej gdy dodasz więcej gazu, to wibracje powodują przerwy w obwodzie czujnika.
W silnikach tej klasy odchyłki wymiarowe wału korbowego są szacowane na 0,02-0,03 mm (dotyczy to miejsc pod łożyska ślizgowe). Zatem wg literatury odchyłka większa o rząd wielkości powinna dyskwalifikować ten wał. Życie jednak niesie wiele niespodzianek i wystarczy, że np. masz z jednej strony bardziej zeszlifowany nóż i w związku z tym suma mas po...
no właśnie pytam, jak należy naprawiać samochody. Jak rozpoznać, że doszło do pogięcia wału? Czy są jakieś dodatkowe stuki lub wibracje? Czy samochód z wygiętą korbą powinien zapłacić? Tutaj znalazłem taki filmik i zastanawiam się, czy doszło do pogięcia wału https://www.youtube.com/watch?v=VaTbfvzN... Dodano po 32 samochód jest ponad 100 km za miastem....
Coś mi się zdaje że w Saab`ie 9-5 nie ma wału napędowego. Ułożyskowanie półosi i ewentualnie drążki kierownicze oraz zwrotnice.
batr114 obroty silnika powinieneś słyszeć czy są ok czy nie. 65 obr na minutę to jest ja byś silnik kręcił korbą albo kluczem po wymianie rozrządu. Przy kręceniu rozrusznikiem powinno wychodzić ok 350 a nie 200. Jak silnik by kręcił tak wolno to ciśnienie paliwa by nie wzrosło. Tak więc zmierzam do tego ,że może być problem z czytaniem impulsu z wału,...
Po prostu złapałem ręką za ten łącznik i w rekach mi drży ale bez podnoszenia auta Czyli wał się nie kręcił, więc trudno go winić za drgania. Skrzynia do remontu - masz dwie więc nie ma problemu. BTW - brzęczeć może jeszcze łożysko wyciskowe sprzęgła - było sprawdzone przy demontażu skrzyni? Z tym że mało prawdopodobne by uszkodzone łożysko wyciskowe...
wał jest prosty, nóż raczej wyważony, ponieważ nie czuć wibracji(poza tym i na starym i na nowym nożu stało się to samo :/), ale gry nóż nie jest dokręcony ma on jakąś 1/16 obrotu luzu względem wału, czy tak powinno być?? Przecież nóż działa również jako koło zamachowe a gdy na kole zamachowym jest luz to chyba niezbyt dobrze dla silnika??
Piła ma trochę mało sztywną konstrukcję. Wał piły powinien być osadzony sztywno na ranie, a regulacja naciągu na silniku zawieszonym na ruchomej płycie. U mnie ruchomy jest blat na zawiasach z przykręconym od dołu blatu klinem rozdzielającym zawsze można ustawić ile piła ma wystawać ponad blat. Blat posiada z przodu otwór centrujący jego ustawienie...
W jaki najprostszy sposób można sprawdzić czy jest krzywy wał ? a jeżeli jest krzywy to istnieje możliwość naprawy ?
Witam Sprawa taka widziałem na maszynie takie urządzonko mała kosteczka zamontowana na maszynie, i podłączone do komputera PC przez usb i jakiś tam programik, wskazywało to poziom czy tam wielkość wibracji maszyny, szukam takiego czegoś takiego, mam np. maszynę z nowym wałem wyważonym, przykładam to urządzonko i pokazuje mi jakąś tam wartość np. w Hz,...
Skupił bym się na wale napędowym. Tłumik drgań skrętnych, lub któryś krzyżak, zakładając, że wał jest prosty. Podnieś tylne koła na kanale i poobserwuj czy nie ma bicia na wale. Tak, ale wtedy wibracje są ściśle przyporządkowane prędkości pojazdu, nie zaś obrotom silnika.
Krzywe wały, krzywe okucia, luźny flybar, na pewno nie żyroskop. Problem opisywany w necie setki razy w kontekście różnych coaxiali. Ta syma to tania chińska zabawka a jakość wykonania jest żadna - brak precyzji wykonania i luzy to lata jak chce, jak chcesz naprawiać to zacznij od tego czy wały są proste. Wibracji być nie powinno.
ściany wibracje sprężarka wibracje citroen wibracje
ustawić lodówka termostat wymiana uchwyt wiertarski radio vordon 869v2
radio honda accord radio honda accord
Junkers Ceraclass ZW24 błąd 9 i trzaski - przyczyny i rozwiązania Czas ładowania pilota do walca - szczegóły i wskazówki