Na pewnym portalu na szybko znalazłem kilka kierownic z tempomatem i kilka poduszek pod tempomat . :D No tak . Tylko że cena pewnie zabija . :D Znalazłem równiez same przyciski w pewnej firmie do założenia do kierownicy bez tempomatu . :D Wieloklin na kierwonicy jest wg. mnie taki sam jak clio III / megane II / scenic II. ( zakładałem czasem różne kierownice...
Podejrzewam, że sprawa jest prosta do wyjaśnienia i już się z tym spotykałem wcześniej. Otóż poprzedniemu właścicielowi spodobał się nowy wzór kierownicy, zakupił, a że wieloklin pasował no to usiłował ją zamontować. Nie wziął jednak pod uwagę, że jest inny sposób uruchamiania sygnału. Przełożył szczotki i kółka stykowe, ale coś nie zagrało i poprzestał...
ODPALANIE : niektóre silniki XUD9TE na to cierpią robisz tak, przekręcasz zapłon-pali się kontrolka świec żarowych-kontrolka gaśnie- -czekasz do 15 powiedzmy sekund-i kręcisz rozrusznikiem,,musi palić Chodzi o to że po zgaśnięciu kontrolki świec ,świece nadal są podgrzewane trzeba dłużej poczekać niż wskazuje kontrolka;) PRZEGUB KOLUMNY: W zależności...
Twoja oś ma 6mm, to po prostu jej średnica (pomijając fakt istnienia wcięcia). Jeśli sprawa nie jest pilna, poszukaj jeszcze odpowiedniego potencjometru, myślę, że gdzieś taki mają. W ostateczności możesz kupić taki na 270 stopni ale z osią 6mm nacinaną. Taki wieloklin na osi. Wiązałoby sie to z zaokrągleniem otworu w kierownicy i dobrym spasowaniu.
Witaj. Teraz trzeba przełożyć i na nowo zbieżność ustawiać Jak by udało się przełożyć wieloklin - napęd od kierownicy o ten 1-3 ząbki - bez rozbrajania końcówek drążków czy demontażu samej przekładni - to zbieżność nie jest potrzebna na nowo. Ale raczej sama kierownica nie będzie ustawiona "wizualnie" na wprost. Pozdrawiam.
Panowie, jest sprawa. Żona ma Nissana Micrę K12, z racji wieku kierownica uległa mega zużyciu, więc kupiłem na OLX drugą kierownicę, która była już obszyta i stan jej idealny. Nie zastanawiając się, kupiłem ją i jaki zonk, nagle się okazuje, że wieloklin na starej kierownicy jest mniejszej średnicy niż na tej, co kupiłem. Więc dupa, gość nie jest bardzo...
Witam, sprawdź czy nie ma luzu na wieloklinie przekładni, tzn na wejściu do przekładni kierowniczej między pedałami. Najlepiej jedna ręka na wieloklin druga lekko ruszasz kierownicą w lewo, prawo, przeważnie jest tam luz , który wystarczy zniwelować przez dokręcenie śruby.
Może jeszcze raz. Jeżeli wał kierownicy ma wieloklin to kierownicę założysz jak zechcesz. Jeżeli wał ma "kod" to pozostaje tylko wyregulować zbieżność, ale jako "wzór" wycentrować kierownicę. O ile dobrze kojarzę to VAG-i mają wieloklin.
Witam, jaki jest wieloklin kierownicy w Seicento 900? Proszę o odpowiedź Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej diagnozy. Pamiętaj, że porady są udzielane w sposób zdalny przy braku fizycznego dostępu do urządzenia, problem musi być bardzo dobrze opisany i zrozumiany przez...
Radio Pioneer mvh08ub to tym bardziej nie pasuje to musi być radio takie jak Grande Punto. Sprawdź sobie wieloklin w kierownicy z Uno a Fiata Grande Punto.
Któryś wieloklin w kolumnie kierownicy przeskakuje
ja bym tam zamiast się wbijać w koszta na allegro nabił na wieloklin zamiast kierownicy rolkę taśmy izolacyjnej o średnicu 10cm i będzie kul jak nic, będzie można się między dresami na całej dzielnicy chwalić.
stano15 napisał: koło kierownicy jest na wieloklinie Czytaj dokładnie pytanie. Wystarczy odkręcić nakrętke i ściągnąć. A wieloklin to końcówka drazka na które jest "nadziane" kółeczko sterowe. Pozdrawiam.
Witam, chciałem zmienić kierownicę w Volkswagen Lupo z 1998 roku, ale nie wiem ile zębów ma wieloklin i nie wiem, jaką nabę dobrać, aby było dobrze i tanio. Jakieś porady?
Smar zakupiony. Wieloklin nasmarowany(weszło około 2ml smaru). Jazda próbna i jestem niemile zaskoczony. Stuki/drgania za zegarami na powierzchni pokrytej kamieniami nie ustpily. Ja osobiście słyszę je po lewej stronie kierownicy niż za zegarami. Możliwe z za mało włożyłem smaru?
W silnikach 2,0 w Transitach Mk3 pompa serwa jest napędzana paskiem od wałka rozrządu po stronie koła zamachowego, a za pompą serwa - na wspólnej osi - umieszczona jest pompa wodna.- są połączone wielowpustem. Więc gdyby padł pasek, to także pompa wodna by stanęła i silnik uległby przegrzaniu i prawdopodobnie układ zabezpieczający w ECU wyłączyłby silnik....
Witam wszystkich i proszę o rade jak wymienić w tym golfie kostke stacyjki wiem że trzeba ściągnąć kolumne kierownicy ale to nie jest takie latwe bo wieloklin nie chce zejść nawet ściągaczem prosze o jakomś rade
Dzięki Jarzabek666 :) Właśnie na Ciebie czekałem. A po czym wnioskujesz że mam za duży luz? Wieloklin idealnie wchodził mi w orbitrol. A co do samego układu, serio powinienem móc zrobić niemal jeden obrót kierownicą na zgaszonym silniku? Przy poprzednim orbitrolu kierownica była sztywno. Nie mogłem w ogóle kręcić a jak kręciłem na siłę to koła też zaczynały...
Witam serdecznie. Mój samochód to Opel Meriva A 2005 z silnikiem Z18XE, gdzie jest elektryczne wspomaganie kierownicy EPS. Pojawił się uciążliwy hałas przypominający cykanie cykad, wyczytałem w instrukcji serwisowej że trzeba nasmarować wieloklin pomiędzy kolumną kierowniczą a silnikiem wspomagania. Zdemontowałem silnik, wyczyściłem, nasmarowałem i...
I jeszcze dodam - z zewnątrz bez potrzeby rozkręcania - w podróbie bardzo niedokładne wykonanie wielowypustu pod orczyk - za mała średnica zewnętrzna i śladowo wyfrezowane rowki i na dodatek nieosiowo - trzeba zakładać orczyk z otworem pod wieloklin o wymiar mniejszym coby się nie omykał; wystarczy porównać z jakimś firmowym serwem (np Tamiyi - ten...
Po wymianie wysprzęglika wszystko wróciło do normy. Auto żywsze, szybsze, cichsze i zrywniejsze. 120km/h ma w moment. Nawet udaje mi się jechać spokojnie 50-55km/h na piątym biegu i ciągnie po wciśnięciu gazu. Wcześniej wymagał 2 lub 3 biegu. Sprawdziłem raz jeszcze tarczę i docisk. Wszystko w normie. Sucho i bez przetrać. Dokręciłem docisk odpowiednim...
Witam, Męczę się od jakiegoś czasu z założeniem kierownicy z modelu 1994 r. do modelu 1996 Felicja 1.3 LXI. Kierownica z 94' jest na szeroki wieloklin, a kierownica z 1996 roku do 1.3 lxi posiada wąski wieloklin. Zakupiłem taką oto przejściówkę, sprzedawca zapierał się nogami, że będzie pasować do feli, ale niestety adapter nie wchodzi w ogóle na trzpień...
Gdy Kolega będzie ściągał czy zbijał pięściami kierownicę z wieloklina - polecam mieć nakręconą tą nakrętkę o dwa obroty na gwincie. Gdy kierownica nagle "puści" z wieloklina, nie dostanie nią Kolega w ząbki.
Luz na którymś wieloklinie pomiędzy kołem kierownicy, a maglownicą lub przesuwa się sama maglownica. posprawdzaj wszystkie śruby i połączenia kolumny kierowniczej.
Bedzie pasowac,ten trzpien z rowkami to wielowypust,lub bardziej powszechnie wieloklin :) Pozdrawiam
Coś mi świta że, to nie będzie pasować. Przyczyna wieloklin na wałku,obudowa kierownicy, oraz manetki pod kierownica! / pozdow!!!
Tam są dwa czujniki i dwie procedury kalibracyjne - czujnik kąta skrętu i czujnik momentu... oczywiście przed kalibracją musi być ustawiona zbieżność i właściwe położenie koła kierownicy (zarówno samego koła kierownicy na wieloklinie jak i długości drążków) - koła na wprost przy kierownicy prosto.
Tego auta akurat nie znam, ale w tych VAG co znam tego konta nie da się zmienić, ma pasować w jednej pozycji, jak nie pasuje to pewnie kierownica przełożona na wieloklinie.
Stukanie w okolicy maglownicy przy ruchu kierownicą. Jaka może być przyczyna? Luz na kardanie wału kierownicy. Na taką przypadłość cierpiało np. STILO. Makówkę wsadzisz pod kolumnę podotykaj, poruszaj i wyjdzie co jest - na wyłączonym silniku i zaciągniętym ręczny - uważaj na palce. Jak luz na wieloklinie kardana to można dociągnąć nieco i zazwyczaj...
Już wcześniej pisałem, że gdzieś jest źle złożone. No i jest źle złożone. A dokładnie mój pierwszy post. Wydaje mi się jednak, że w miejscu łączenia kolumny z maglownicą nie można nic przestawiać na wieloklinie ponieważ teraz gdy kierownica ustawiona jest do jazdy na wprost to zębatka jest na środku listwy zębatej, świadczy o tym identyczny zakres...
kierownica ze zdjęcia (taz poduszką) jak i ta bez była montowana w twoim modelu czyli escorcie mkVII. Owe kierownice napewno posiadają ten sam wieloklin - firma nierobiła by osobnych kolumn kierowniczych do samochodów z poduszką i bez (poprostu większe koszty). Problm może okazać się w przypadku montażu taśmy od poduszki. Najlepiej zdejmij kieronicę...
Czekam na ściągacz abym mógł zdjąć tą tulejkę na wieloklinie Ale jest inny sposób: odkręca się "krzyżak" na wale kierownicy przy podłodze, wyjmuje kolumnę kierowniczą i wał wychodzi z obudowy wału kierownicy - ukazując magiczną śrubkę, niepozwalającą na demontaż kostki. Opis szerszy tych czynności widziałem na forum golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1...
(at)Aleksander_01 Fiat ma wieloklin, owszem, ale jeden klin jest szerszy niż reszta. Kierownicę można założyć tylko w jednej pozycji.. Wszystkiego nie pamiętam, ale fakt faktem jest kilka marek co stosuje jeden szerszy klin i kierownica włazi na wał tylko w jednym punkcie. Zasugerowałem się postem autora tematu że przestawiał o ząbek w lewo lub prawo....
astra ma kierownice na wieloklinie i można ustawić jak się podoba pozdrawiam
O ile nikt nie przestawiał fizycznie kierownicy na wieloklinie, to powinno wystarczyć wykonanie skrętu lewo-prawo od oporu, do oporu, a kontrolka wspomagania powinna zgasnąć. Jeśli jest problem, to upewnij się, czy kierownica nie skręca się w jedną stronę "bardziej", ponieważ jeśli ktoś ustawił zbieżność na krzywo założonej kierownicy, to będzie problem...
Kierownice są takie same. Upewnij się tylko, czy wieloklin mają ten sam.
Cześć. Mam problem z kierownicą. Fiat Punto I 1.1 SX z '96 3D bez wspomagania i poduszki podwietrznej. Jest ona krzywa (przechylona w prawą stronę, wtedy kiedy auto jedzie prosto) - takie auto kupiłem. Proszę podpowiedźcie co mogę zrobić aby to zlikwidować i ją wycentrować. Odkręcałem i przykręcałem kierownicę kilka razy przesuwając ząbek kierownicy...
Jeżeli wieloklin SC i CC jest taki sam to naba od Fiata 126p EL też pasuje, ponieważ CC i EL mają taki sam wieloklin :!:
NIe posiada osobnej kontrolki swiateł mijania, ale posiada kontrolke świateł i chyba o to chodzi. Z tą kierownicą chyba racja (już nawet nie pamietam). Lecz jesli nie posiada poduszki to zaden problem, trzeba sciągnać ten przód z napisem FIAT (siedzi na wcisk). Poźniej odkrecić tą ogromną nakrętke trzymająca wieloklin i kierownica zejdzie bez problemu.
Jeżeli możesz to potnij starą kiere i weź ten element z wielowypustem (wieloklinem), następnie idź do tokarza i każ mu wytoczyć walec (najlepiej z aluminium bo najlżejsze) o odpowiedniej średnicy i długości, nastepnie połącz element z oryginalnej kiery z wytoczoną nabą, z drugiej strony połącz nabe z kiere Momo z nabą i bedzie git. Tokarz za wytoczenie...
Najprawdopodobniej masz problem z czujnikiemm położenia wycieraczek. To styk znajdujący się w silniku wycieraczek na podszybiu. Informuje on sterownik czy wycieraczki są w odpowiednim miejscu i służy do podtrzymania pracy wycieraczek po wyłączeniu ich sterowania z kierownicy. Żeby to sprawdzić dobierz się do wtyku bezpośrednio przy silniku i pod styk...
Cześć, jestem po wymianie kompletu zawieszenia przód+tył (wahacze, amortyzatory, McPherson) w swoim Tiguanie. Niestety przed, jak i po wymianie samochód dalej ściąga w prawo. Na geometrii wszystko ok, sprawdzana w dwóch różnych zakładach. Żeby jechać prosto muszę mieć skręconą kierownicę w lewo, jeżeli ją puszczę wraca ona do punktu zero. Kąt skrętu...
Kiedyś trzeba było kąt pochylenia koła ustawiać samemu i z tym był mały problem. Obecnie samochody mają tak zaprojektowane zawieszenie, że kąt pochylenia jest ustawiony fabrycznie, a ustawiamy jedynie zbieżność (rozbieżność). Kierownicę można ustawić przestawiając na wielo klinie drążka. Co ty za bzdury człowieku piszesz? Po co ustawiać zbieżność i...
Długi walek i kilka przegubów Cardana na nim. Można nawet zrobic ,,adapter" do tego na wieloklin zdejmowanej na okres takiej przeróbki oryginalnej kierownicy.
Wielokliny stosuje się często w samochodach, np. przy montażu piasty. Idziesz na szrot i coś sobie wybierzesz, przerobisz. Nawet kierownice są montowane na wieloklinie.
Chciałem wymienić uszczelniacz na wspomaganiu przy kolumnie kierowniczej ponieważ zaczęła lać olejem i to mocno a na poniedziałek potrzebne jest mi auto ale mam problem z wydostaniem starego zimera, dowiedziałem się że trzeba wymontować całą pokrywę wraz z tym felernym uszczelniaczem ale... i tu jest problem Pokrywa wychodzi razem z wałkiem (wałek z...
BMW 3 E46 2002r czujnik skrętu kierownicy , jak to dziadostwo wymontować . Kiera zdjęta , kolumna poodkręcana i trzyma się tylko na wieloklinie u dołu , jak to rozłączyć , ktoś wie jak to dalej ruszyć .
Kierownicę można zamontować w dowolny sposób (wieloklin). Mój sposób - wyjeżdżam na prosty odcinek drogi, jadę idealnie prosto, zatrzymuję auto, włączam awaryjne i przestawiam kierownicę idealnie do poziomu.
Witam Chciałem powiedzieć Wam że mój problem niestety występuje dalej :( Najpierw wymieniłem napinacz paska na nowy firmy INA. W napinaczu był uszkodzony amortyzator. Po wyjęciu napinacza amortyzator można było składać normalnie ręką bez większej siły (chodził sam). Niestety wymiana napinacza nie przyniosła oczekiwanego efektu. Następnie wymieniłem...
Witam Wszystkich. Pytanie dotyczy wspomagania elektrycznego. Temat powtarza się ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi na moje następujące pytanie... Jak zamontować wspomaganie z Opla Corsy C do Merivy A? Czy zachodzi potrzeba przerabiania kabli? Czy otwory na śruby montażowe pasują? Czy jest widoczna różnica w pracy wspomagania po zamianie? Czy op-comem...
zrobić wieloklin wieloklin renault wieloklin peugeot
sprawdzi oryginalny przebieg konfiguracja ruter laptop domofony breloki
Niebieski kabel w Peugeot 306 Kombi - funkcje i zastosowania Jak wprowadzić kod dezaktywujący immobilizer w Renault Master 3