Prawidłow powinieneś to rozgazować. Nieco teorii: LPG wypuszcza się w towarzystwie azotu. Czyli powinno się jednocześnie uwalniać gaz i mieszać to z uwalnianym azotem. Ja to wypalam w piecyku gazowym jeśli z zbiorniku działa wielozawór. Jeśli nie to, upuszczam przez częściowo odkręcony wielozawór, a gaz zrozganiam wodą z węża. Pusty zbiornik należy...
Nie wymieniaj wielozaworu tylko cewkę. To, że do chodzi do niej prąd nic nie znaczy. To właśnie cewki padają najczęściej w wielozaworze.
Butla w otwarty teren, potraktuj to bardzo poważnie. Luzujesz po pół obrotu wszystkie 6 śrub mocujących wielozawór tak długo aż zacznie się wydostawać gaz, potem wszystko zamarznie, potem znowu zacznie lecieć i tak w kółko. Rób to powoli i na zewnątrz.
Problemem może być zacięty wielozawór w butli, należało by sprawdzić czy gaz dochodzi do reduktora.
Domin21 zmień cały wielozawór na nowy, to jest twoje bezpieczeństwo i innych użytkowników ulatniający się gaz to nie przelewki !!
Pasuje wyjeździć gaz do końca, zdemontować wielozawór i sprawdzić, czy wielozawór się nie przycina, albo nie wyłamały się plastikowe zęby od pływaka. Co do ustawień, krótko, jeśli masz instalację fabryczną, żaden serwis Ci nie pomoże. Ustawienia są zablokowane ze względów homologacji. To tak, jakbyś chciał regulować mieszankę w sterowniku benzynowym....
Wyjeżdzij caly gaz wymontój wielozawór wyczyść i po sprawie.
pod wielozaworem - zwykle fest to oring
kolego naprawdę jeszcze coś spaprasz, ale opiszę Tobie przewody ( do czego podłączyć) : -czarny -masa (akumulator) lub inny punkt masy -czerwony - +12 V po zapłonie (stacyjka, cewka WN) -brązowy- impulsy ( cewka WN) -niebieski - elektrozawór gazu , reduktor,wielozawór , przekaźnik - biały - wskaźnik gazu -żółty - w instalacji wtryskowej nie podłączasz...
Gaz ci zamarza przy tak szybkim rozprezaniu. Odkręć całkiem wielozawór i wylej gaz. Lub bardziej bezpieczne, popuść śruby i niech leży w polu całą noc, możesz tez polać butle ciepłą wodą.
Trzeba popuscic śrubki mocujace wielozawór te imbusy na około wielozaworu tylko uwaga gaz ma bardzo niską temperature przy wychodzeniu mozna sie poparzyc no i palenie nie wskazane w poblzu .No i radze zdala od zabudowan bo smierdzi okropnie zeby ktos pogotowia gazowego nie wezwał bo i tak bywało
hana h2000 albo matrix hd544 . 2xZavoli mają do kupy ze 80KM za mało , więc też poproś gazownika o wymianę na coś bardziej stosownego . Ważna też średnica gazu fazy ciekłej , wielozawór czy filtry fazy lotnej. Wątpię aby przy takiej kompletacji te elementy były odpowiednio przepustowe.
Może spadł pływak ale raczej tam jest taka przekładnia kątowa pływak napędza zaworek który przy max napełnieniu zamyka dopływ gazu . Rada wypalic gaz do końca na wolnym powietrzu zdemontowac wielozawór i dokładnie go obejrzec spróbowac rozruszac , ale jak masz jakiegoś zaprzyjażnionego gazownika to mu zlec tą robotę . Czasami da się odblokowac i wszystko...
po pierwsze to czy wcześniej było dobrze? przyczyny: niewłasciwie działający wielozawór letni gaz i na mrozie nie ma siły wyjść z butli (nie robi ciśnienia) i zostaje ci gaz w butli a nie możesz jechać woda w butli
Tankowanie na przypadkowych stacjach i tyle... Zapieczony wielozawór na butli od wody i innych syfów.
na początku powiem że to niebezpieczna operacja mówisz że zacina się elektrozawór więc po pierwsze sprawdź czy dochodzi do niego prąd jeśli ok to może być uszkodzona cewka i wtedy nie trzeba wykręcać wielozaworu jeśli jednak nic z powyższych to większość wielozaworów ma tak że jak zakręcisz ręczny zawór to możesz odkręcić elektrozawór bez wyciągania...
tak to te zaworki tylko nie odkręcaj ich na max bo wielozawór ma w sobie zawór nadmiernego upływu gazu i się po prostu zamknie
No tak, obawa jest, ja kupywałem używane butle jeszcze w 50-60% z gazem, ale problemu nie było - wyjechałem poza miasto, w pole z dala od domów ludzi tam rozkręciłem wielozawór i spuszczałem gaz trwało do ok 1 h, a co do spawania to butla leżała przez tydzień w garażu z zdemontowanym wielozaworem wiec zdążyło wszystko wyparować, bez problemu się spawa...
najprawdopodobniej wyszczerbiły się ząbki na pływaku w wielozaworze.żeby rozebrać wielozawór trzeba suscić gaz i go odkręcić masz prawdopodobnie imbusy
na butli umieszczony jest wielozawór. na wielozaworze cewka elektromagnesu otwierającego wypływ gazu. To pyk powinno być słyszalne w momeńcie w którym centralka lpg dostanie sygnał obrotów z cewki zapłonowej.
Informacja dla wszystkich użytkowników BRC. Wielozawór w butli posiada patent polegający na przeniesieniu ruchu pływaka poprzez blaszaną przekładnię zębatą. Skutkuje to tym, że pływak się zawiesza bo zabki blaszek się wyginają. Jedyna rada to wyjąć wielozawór i podgiąć blaszki aby nie zeskakiwały albo wymiana na wielozawór normalnej taniej firmy.
Nie mam warsztatu i nie mam niestety możliwości sprawdzenia w ten sposób reduktora :( P.S. A odnośnie ciśnienia podawanego z butli na reduktor - to zastanawiam się nad takim sposobem - odkręcam filtr fazy ciekłej (przed reduktorem), i podaje napięcie na cewkę wielozaworu. Tylko jak poznać na oko czy lecącego gazu jest wystarczająco ? (czy nic go częściowo...
Tylko serwis gazu.
skomplikowana nie jest, a co do jazdy bez tego dławika, jest on po to, że w przypadku uszkodzenia przewodu miedzianego który idzie do przodu auta i dużego wydatku gazu z butli, blokuje on wypływ tego gazu, a w twoim przypadku gdzie jest sekwencja, to sterownik gazowy poinformowany o spadku ciśnienia gazu i tak zamknie elektrozawory, czyli w praktyce...
1,2 - zamkniecie wejścia i wyjścia gazu - trzeba zakręcić przy demontażu butli bądź wymiany przewodów gazowych. 3 - zawór bezpieczeństwa - NIE RUSZAJ! Pod cewką masz resztę elektrozaworu, jeśli poprawnie otwiera i zamyka gaz to nie ruszaj. Jeśli nie używasz instalacji to nie powinno się nic stać.
Jak pourywasz obydwie rurki gazu i przewody do butli , bo np butla podczas wypadku wypadła z samochodu to wielozawór blokuje wypływa gazu na obydwu rurkach. Swoją droga gaz jest o wiele bezpieczniejszy niż benzyna.
czy konieczna jest wymiana elektrozaworu wraz z butlą? nie Najlepiej wyjeździj cały gaz to wtedy pojadę do serwisu. też nie musisz
Spróbuj przełożyć samą szybkę z czujnikiem - trochę przerobić i powinno działać .
Może masz jakiś płyn w zbiorniku gazu.
Witam mam pytanie, jak Zakręcić wielozawór gazu do demontażu butli? Czy wystarczy odpiąć cewkę czy też pokrętło na wielozaworze obrócić? http://obrazki.elektroda.pl/7341326400_1...
Witam właśnie rozbierałem kilka razy wielozawór , z twoim problemem zrobił bym tak 1. wykręcił wielozawór przy pustej butli najlepiej, jęśli nie to powoli poluzuj śruby aż usłyszysz wypływ gazu, oczywiście na zewnątrz poodtwieraj wszystkie drzwi samochodu klape bagażnika i dla bezpieczeństwa klapę silnika 2. po spuszczeniu gazu wykręć wielozawór gazu...
Witaj. W każdej inst. gaz. wielozawór na zbiorniku jest wyposażony w zawór, na wyjściu przewodu tankowania. Wiec jak nawet ucieka z wlewu, to tylko z przewodu. Z butli nie ma jak.
Ja mam składaka, prawdopodobnie ktoś przedemną nie mógł oganąć tego auta i zmienił sterownik na Stag. Współpracuje dobrze oprócz tego, że wskaźnik gazu nie działa (cały czas full) i nie można tego ustawić bo wielozawór jest nieobsługiwany przez ten sterownik.
Witam grono. Mam pytanie, nie mogę zatankować butli mimo, że jest pusta, pierwsza próba z gumowym młotkiem bez zmian na wskaźniku, na butli zerowy poziom gazu, odkręciłem wielozawór, zapuściłem resztkę gazu, dmuchnąłem ze sprężarki we wlew gazu, powietrze przeszło bez problem przez butlę. Pojechałem na stacje LPG i znów nic. Co tu jeszcze sprawdzić?...
Ciśnienie jest i przy zakręconej butli bo jakbyś nie zauważył w butli jest wielozawór który odcina elektrozaworem gaz od FFC i reduktora. Jedyne co można zrobić to na zakręconej butli dać pracować silnikowi na wolych RPM tak dlugo aż wróci na PB bez gazowania.
1 - używaj proszę funkcji sprawdzania pisowni, 2- przydał by się przynajmniej model czy nazwa tego zaworu (co do składania to ogólne zasady są takie - kulka-sprężynka-blaszka założone tak aby ciśnienie gazu wtłaczanego do butli popychało kulkę).
Witajcie. Jak połączyć wskaźnik poziomu gazu w zbiorniku do instalacji STAG 200 GoFast aby przełącznik diodowy pokazywał poziom gazu. Dodam że w butli mam wielozawór BRC a od wskaźnika poziomu gazu wychodzą dwa kable czyli jest to wskaźnik rezystancyjny. Gazownik powiedział że się nie da lub jest to dość trudne do zrobienia. Pozdrawiam.
Tradycyjną metodą na wszystkie dolegliwości wielozaworu jest solidne walnięcie dużym gumowy młotkiem w zbiornik. Jeśli nie pomoże to trzeba wypuścić gaz i zdemontować wielozawór.
jak już masz gaz wbity w dowód to możesz sobie wszystko do woli wymieniać No nie do końca, bo elementy instalacji są wymienione w dokumentacji ale sterownik i wiązkę akurat możesz wymienić. W praktyce "nietykalna" jest tylko butla i wielozawór.
W załączeniu link do zrzutu z programu diagnostycznego http://i49.tinypic.com/2hzkbvk.jpg auto odpala normalnie na benzynie (włącznik cały czas pali się na pomarańczowo buzzer jest wyłączony na stałe) słychać wielozawór, elektrozawór gaz dochodzi do listwy wtryskowej. Oczywiscie słychać klikniecie jak zostanie uzyskana odpowiednia temperatura przełączenia...
Wyjezdzić gaz do zera po czym wykręcić wielozawór prawdopodobnie zablokowany jest zaworek max napełnienia zbiornika który to powoduje trzymanie pływaka w pozycji max naprawa jak najbardziej możliwa.Zegar nie jest uszkodzony lecz zablokowany.W tej pozycji pływaka nie powinno dać się zatankować gazu.
Podejrzewam że to będą dwie oddzielne usterki. Problem z zatankowaniem może powodować wielozawór, pływak w zbiorniku mógł się zawiesić, można spróbować uderzyć kawałkiem drewnianego kołka, byle by nie zwykłym młotkiem, w butle w okolicy wielozaworu. Co do wskaźnika to trzeba sprawdzić czy bezpiecznik od instalacji, zazwyczaj jest montowany na przewodzie...
Ja wymieniłem z wielozaworem, ale to był kaprys - instalacja składak i nie dało się ustawić wskaźnika gazu. Stary wielozawór był w dobrym stanie, tylko ubłocony. Zbiornik wewnętrzny ale wielozawór na zewnątrz - takie dziwadło. Teraz mam wszystko w środku.
Złe ustawienie gazu,a raczej wielozawór na butli.U mnie się tak dzieje jak się kończy gaz,czyli spada ciśnienie gazu w układzie.Sam tego nie zrobisz
Gaz do zera , zdjąć wielozawór i podgiąć ramię pływaka. To wszystko
przy odłączonym zielonym kablu z cewki wielozaworu na zbiorniku , można wkręcić śrubkę która jest na środku cewki (płaski śrubokret tylko do delikatnego oporu, wtedy odetnie gaz, ale istnieje ryzyko że po odkręceniu(w lewo) już nie pusci gazu , wtedy wielozawór do wymiany ,dlatego lepiej wyjeżdzić gaz do zera (napisz jakie auto i instalacja)
Odkręcić dwa wkręty trzymające czujnik DT gazu i w to miejsce zamontować czujnik WPG-2 na te same wkręty.Zegar innaczej wielozawór to TOMASETTO.
Witam. Mam problem. Pacjent Mazda 323F BJ 1.6 Ben/gaz. Wtryski od gazu Yeti, parownik Juniper, wielozawór Tomasetto, czujnik ciśnienia TECH. Jest taki problem, że po zatankowaniu pełnej butli, przy ruszaniu odcina gaz.
Kolega zasilił lpg swoją bmw ciekłym w listwe pb i jechała. Testowo na chwilę. Wiem gupek. Wielozawór bez spuszczania gazu z butli też zmieniał. Można ale po co?
hym.. w sumie to nawet dokładnie nie znam specyfikacji instalacji gazowej..mam wypis ale nie ma tam konkretnych informacji tylko jakies numery i symbole..z tego co wyczytałem to: LAMBDA GAZ SYSTEM - BINGO -M reduktor gazu - AT07 zawór gazowy - ET98 wielozawór - OMVL
W takim razie wezme sie za odkrecenie tego zaworu. Tylko mam pytanie w jaki sposob spusic gaz z butli (bedzie ze 20 l) bo zaworem sie nie da bo jest zablokowany? Czy da sie przez trzpien cewki od wielozaworu?
Wypuszczasz gaz z butli wyciągasz wielozawór Jak już, to w takiej sytuacji, to robić to na otwartej przestrzeni, w przewiewnym miejscu.
Ja trzykrotnie wyjmowałem wielozawór dla odblokowania pływaka i nie musiałem wymieniać uszczelki. Miałem natomiast kłopot ze szczelnym wyprowadzeniem gazu do instalacji. Instalacji po tej operacji nie odpowietrzałem. Szczelność sprawdzałem mydlinami.
Po co wywalać gaz jeżeli można go wyjezdzić i praktycznie nic nie zostaje.
Homologacjami butli LPG w pojazdach zajmuje się Transportowy Dozór Techniczny. Twoja holenderska butla straciła ważność, to mogę ci pomóc jeżeli jesteś ze Świętokrzyskiego -> dzwoń 783 375707, [url=www.kuk.biz.pl]Link Przyczyną wskazywania niewłaściwego poziomu LPG w butli jest najczęściej zawieszenie pływaka. Najprostsza metoda już została opisana:...
nie ma strachu ,nie trzyma ci zawór tankowania (prawdopodobnie do wymiany) gaz z butli ci nie zejdzie ,tylko z przewodu od zaworu tankowania do wielozaworu ,wielozawór nie wypuści gazu ze zbiornika jest kierunkowy tylko ma wpuścic . unitral zawory bezpieczeństwa były i są ,ale to zupełnie co innego
Przecież to wielozawór na butli. Zazwyczaj są dwa pokrętła. Są to zawory do zamykania dopływu jak i odpływu gazu z butli. Zazwyczaj cienki wąż miedziany to wyjście a grubszy wejście. Przydaje się przy wyjmowaniu butli, wymianie reduktora, filtru fazy ciekłej lub zaworu tankowania. Powiedziałbym że to raczej zawór na wyjściu. Oba powinny być odkręcone...
Reduktor jest w komorze silnika i odpowiada za zamianę stanu skupienia gazu z ciekłego na gazowy. Natomiast przy butli znajduje się wielozawór. http://obrazki.elektroda.net/50_12202012... na rysunku nr 5 to reduktor, w jego boczną ściankę wkręcony jest czujnik temperatury.
Jednostka sterująca Agis i8 Parownik OMVL Wtryskiwacze gazu OMVL Wielozawór Tomasetto Już pisałem ale napiszę jeszcze raz, jak instalacja zachowuje się przy przełączaniu na gaz. Przy zimnym silniku kontrolka od gazu jest aktywna ale jak (chyba) ma się przełączyć na gaz to kontrolka od gazu gaśnie i silnik dalej pracuje na benzynie. Przy parukrotnym...
1400 za podstawowe podzespoły które wymieniłem, do tego butla, wielozawór, wlew gazu, przewód miedziany, węże gumowe, złączki, trójniki do wody do gazu, interfejs. Jeżeli instalacja kładziona jest od podstaw to dużo nie zaoszczędzisz, do tego jeszcze dochodzi uzyskanie certyfikatu i brak gwarancji.
Kulka ma latać luźno jak nie ma ciśnienia, a blokuje ja gaz – sprężynka jest po to by w trakcie tankowania gaz mógł ja ominąć a nie docisnąć i zatkać przepływ. Problemy z tankowaniem to zazwyczaj zagięta rurka lub przytkany wielozawór.
YureQ Jeśli chodzi o wielozawór to wskazanie ilości< poziomu gazu < zrobione jest na zasadzie pływaka . Na ramieniu z pręta umocowany jest pływak .W miejscu gdzie zamocowany jest pręt jest taka mała przekładnia kątowa na końcu której obraca się magnes.Na zewnątrz zbiornika wskażnik to znaczy drugi magnes który obracany jest polem magnetycznym...
dikladnie gaz rozpreza sie na zaworku zamiast w reduktorze
a co myślicie o takim zestawie :reduktor AC R-02, sterownik STAG 4 Q-BOX,listwa wtryskowa BARRACUDA, zbiornik w koło, wielozawór TOMASETTO, zawór tankowania TOMASETTO ?
Bez podłączenia do komputera i popatrzenia wartości mierzone / błędy to faktycznie trudno coś będzie powiedzieć. Rozumiem że reduktor nie zamarza ? Na próbę zdjemij ten wężyk co idzie do czujnika ciśnienia, niech druga osoba przełączy na gaz. Powinno dawać z tej rurki gazem. Jeżeli nie, to: - kiepski styk / nie są zasilanie elektrozawoy. Powinieneś...
Elektrozawór mają nowsze typy instalacji, po 2000 roku. Niezależnie od jego istnienia, wielozawór jest wyposażony w ręczny zaworek do zamknięcia gazu i powinieneś go bezwzględnie zakręcić. Podczas odłączenia reduktora, wypłyną pozostałości gazu z odciętej części układu - przewodu i filtra.
Wykręć całkiem elektrozawór i potem możesz sobie tym bocznym zaworkiem odkręcać ile chcesz. Dobrze było by też wyprowadzić kawałek rurki żeby wielozawór nie zamarzał.
Zbiornika wyciągać nie musisz jedynie wielozawór. Oczywiście po wyjeżdżeniu gazu do końca i upewnieniu się, że już go tam nie ma.
Wielozawór jest w butli gazowej .musisz wyjeżdzić wszystki gaz dopiero możesz go wykręcić. Ten ssak to rurka z sitkiem na końcu . Ja akurat nie woeże że jest zatkany ,nigdy mi się to nie zdarzyło .predzej może odpaść ssak ,już takmałem w wielozaworze firmy Lowato.Pozdrawiam IRO
Miałem podobny problem. Odkręcił mi się pływak i wielozawór nie pozwalał na tankowanie gdyż był cały czas zamknięty.
Witam przy wymianie butli tor nie wiedziałem jak wyjąć wielozawór i odkręciłem rurkę pobierającą? Gaz z środka butli. Teraz nie wiem w jakiej kolejności to złożyć i którą stroną włożyć podkładkę? W środku wielozaworu jest sprężyna mam kulkę i taką wypukłą podkładkę. Wielozawór BRC Europa E13*67R01*0004 180/30 TOR https://obrazki.elektroda.pl/4284086500_...
gimak może mieć rację. Ale w miejscu nieszczelności czy przewężenia występowało by szronienie. Możesz też wyjeździć gaz do 0 i wyjąć wielozawór. Często zdarzało się, że rurka ssąca korodowała i nie wyciągało gazu do końca, a efekt był podobny jak u Ciebie.
Witam, po przełączeniu się automatycznie z benzyny na gaz wraca znów na benzynę i dopiero jak się mocniej silnik zagrzeje to przełączam manualnie na gaz i czasami uda się za pierwszym razem przełączyć, a czasami po kilku razach przełączania przełącza się na gaz. Jak jest silnik ciepły po krótkim przestoju to przełącza normalnie na gaz. Filtry były wymieniane...
Witam wszystkich!:) Po wymianie wielozaworu przy butli nie mogę zatankować gazu---zbyt duży opór. Wielozawór nowy! tylko przezbrojone rurki dopływ i odpływ. Proszę o pomoc!
Wskaźnik zamontowany na wielozaworze zaraz po zatankowaniu jest na maksimum, ale pokazuje zero już przy połowie gazu. Pukanie palcem we wskazówkę nic nie daje :) Wymieniać wskaźnik, wielozawór, coś innego?
Zawiesił Ci sie wielozawór na butli. Proponuje podjechac do stacji gdzie zakładałeś gaz i jak jest na gwarancji to niech go wymienią.
Delikatnie z czuciem spróbuj uderzyć impulsatorem kinetycznym w wielozawór być może odpuści.
Może by tak że wielozawór w nowej butli nie odbija przy 80 procentach napełnienia. Wyjeździj gaz do pustego zbiornika i zatankuj - przedtem sprawdź jaką masz butlę jaka pojemność i ile gazu wejdzie zanim zawór przerwie napełnianie. Butla wymieniona na identyczną - chodzi mi o wymiary bo spotkałem różne wysokości - niby średnica ta sama ale wysokość...
Gaz LPG jest w formie płynnej i nie można go traktować jak wody. Te 20% "luzu" jest potrzebne ponieważ to gaz i w niekorzystnych warunkach może wystąpić zwiększone ciśnienie wewnątrz butli. Nadmiar gazu powinien wypuścić wielozawór ale nigdy nie wiadomo.
1. Uszczelkę należy wymienić 2. Ja osobiście skręcałem na stare i sprawdzałem wszystko testerem szczelności w spraju, przy dobrym i czystym skręceniu nie powinno być wycieków. 3. Masz standardowy zawór Tomasetto, będzie pasował do większości butli. 4. Ja władowałem do swojego kombi zbiornik 59L, pasuje idealnie na styk, jedynie to musiałem trochę dopasować...
wiec tak reduktor butla wielozawór elektrozawór gazu pasuje elektro.benzolu mozesz postawic na polke wiazke z przelacznikiem równiez wiec musisz dolozyc elektryke(zapraszam do mnie na warsztat)ale jest jeszcze 1 rzecz jezeli calosc instalacji ma wiecej niz rok to pomomo ze ja zalozysz nikt ci jej nie zarejestruje...
W blitzu nie ma możliwości kalibracji rezerwy dopiero w just.Często przyczyną jest wielozawór w zbiorniku.
Stako uruchamia produkcje zbiorników kompozytowych do CNG. Oczywiście jak ktoś napisał potrzebny jest inny wielozawór i napewno rurki doprowadzające gaz. Sporo kłopotów ale napewno to jest przyszłość i na tym za pare lat będzie jeździć sporo samochodów. Zwłaszcza że niedawno na giełdę wchodziło PGNiG i coś mówili że chcą budować stacje do tankowania...
Znam się trochę na mechanice, nie znam się na instalacjach LPG oraz nie wierzę w zbiegi okoliczności. 10 lat tylko wymieniałem filtry gazu, nic więcej i wszystko było super, 0 problemów. Nie wiem, jakaś nieczystość w zbiorniku im została - zbiornik nie do końca osuszony, coś źle złożony/ustawiony wielozawór? A może uszkodzony? Ale po przełączeniu na...
trzeba sprawdzić czy otwierają się zawory gazowe zacznij z tyłu na butli jest wielozawór a na nim ceweczka jak pyka przy podaniu plusa to przejdź pod maskę i ta sama procedura na zaworze gazowym i na parowniku ,ale najczęściej blokuje się z tyłu powodem jest brud w gazie.
Ten który jest bezpośrednio na reduktorze. Może jak jest pełen zbiornik to nie otwiera się do końca. Chyba, że jeszcze szfankuje wielozawór w butli. Pozdr.
Witam tak to może być to, ponieważ są dwa rodzaje elektrozaworów o różnych apmerach (mocy- która podnosi zawór) :) dzisiaj dokładnie nie wiem jakie to są - ale jutro zobaczę w robocie (zakładam gaz) i napiszę. Pozdrawiam :)
Witam ponownie i dziękuję za odpowiedzi Moja instalacja to STAG: reduktor SCORPION Wielozawór TOMASETTO Wlew gazu TOMASETTO Zbiornik BORMECH Jednostka sterująca AC STAG 4 chyba podałem wszystko, pytam ponieważ osoba u której byłem pytać w warsztacie powiedziała mi że tego typu rozwiązanie jest nie możliwe przy instalacji sekwencyjnej
Czujnik temperatury reduktora a zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury gazu to dwa różne elementy,czytaj uważnie posty.Działanie wielozaworu na zbiorniku możesz sprawdzić podając mu +12V i masę z akumulatora.Poluzuj przewód fi 6 miedziany na wielozaworze i podaj +12V i masę,jeżeli gaz będzie wydostawał się z poluzowanego przewodu to wielozawór...
auto postaw daleko od możliwych zagrożeń ogniwych, odłącz akumulator, poczekaj jak silnik ostygnie i powoli poluzowuj śróbki od wielozaworu zacznie syczeć to tak powoli niech leci w pewnym momęcie gaz tak sie ochłodzi przez odparowywanie, że zacznie coraz wolniej lecieć luzuj śróbki dalej zwiększając wypływ ciśnienie zacznie maleć i jak będziesz miał...
Jeżeli masz wielozawór ze wskazaniem ilości gazu w zbiorniku to temat ten został już rozpracowany przez użytkowników FSO : http://www.fsoautoklub.pl/?action=techni...
Uważam, że majsterkownie przy instalacji gazowej jest jak rozbrajanie bomby i nie chodzi mi tu o Ciebie, że Ci się coś stanie, ale o współużytkowników dróg i parkingów. Niestety przez majsterkowiczów krąży w społeczeństwie pogląd, że instalacje gazowe są niebezpieczne. Przejechalem łącznie 400 tyś. km samochodami z instalacjami gazowymi, miałem różne...
http://obrazki.elektroda.pl/4920058500_1... Zakończyłem próby z instalacją LPG zasilającą silnik małego fiata w mojej kosiarce. Podczas przeglądania internetu ustaliłem, że największy problem to ogrzewanie parownika. Dlatego z ogrzewania zrezygnowałem. :D W takim razie dla czego instalacja działa? Tajemnicą jest sposób podawania gazu...
antyprykator czyli śmiało moge spawać mufki do butli i mocowania na sprężarke i silnik ? Tylko Najpierw opróżnij zbiornik z propan-butanu i możesz spawać co tylko sobie zażyczysz. Forumowicz janaszek (jakoś tak się nazywa) niedawno opisywał jak doprowadził do wybuchu butli 11kg. Wypuść gaz, odkręć wielozawór, napełnij zbiornik wodą na noc, następnego...
udało mi sie zdobyć wielozawór brc z oryginalnym czujnikiem poziomu gazu, jednak dalej sa te same objawy tzn. miga cały czas tylko jedna dioda
Może zamiast wymieniać instalację zająłbyś się zbiornikiem skoro tyle śmieci się tam zbiera. Pozbądź się gazu, wymontuj zbiornik, odkręć wielozawór i zobacz, co tam siedzi. Jak trzeba to przepłucz. Posprawdzaj filtry, może się już rozleciały. Mazut z reduktora trzeba też w miarę regularnie spuszczać. Ważne jest również to gdzie i jaki się tankuje LPG.
Zapchany filtr gazu. Nie do końca odkręcony wielozawór na butli. Zapchane /zagniecione przewody miedzy butlą a parownikiem
>jaki to ma związek z wyjeżdżaniem gazu do konca- żadnego. > dokładnie tak samo jak twoja teoria z opisanym problemem, po kiego wyjmować wielozawór i co niby ma z tego wyniknąć???
W tej instalacji często pada czujnik ciśnienia, ale według opisu wygląda że wielozawór i czujnik poziomu gazu korzystają ze wspólnego plusa i gdzieś może być zimny lut.
Wstępna diagnoza gaziarza była, że trzpień w zaworku zawieszony(zabrudzony), bo nie było słychać "pstrykania" - no jak miało być słychać skoro go tam w ogóle nie było :( Zastanawiam się jak działało skoro nie było tego trzpienia. (bo było cały czas otwarte) Wiec co dalej, czujnik ciśnienia? wielozawór w w butli? reduktor? Proszę o jakieś sugestie
lovato wielozawór stako wielozawór tomasetto wielozawór
ustawienia skanowania fiata punto kontrolka poduszki oscyloskop laptop
dekoder hd3000 zmywarka wirpool
Czy warto kupić używanego Golfa IV 1.9 TDI 130 KM z 2003 roku? Epson: Drukowanie Odbitek Fotograficznych w Paski