Kiedyś naprawiałem nową Cromę , winny był potencjometr , powodem usterki była spora wilgoć. Pozdrawiam
Jeżeli robi to tylko przy niskich temp. a masz sprawdzoną deskę pod kątem zimnych lutów to pozostaje jeszcze wilgoć.
Lakiery akrylowe pastelowe są kładzione bez podkładu - warstwa o grubości ok 100um, przynajmniej najtańszy biały tak ma i pięknie odłazi płatami przy najdrobniejszym uszkodzeniu, jak tylko dostanie się pod niego wilgoć.
Dzięki za sugestie. Dopiero dziś się do tego będę zabierać. Ciekawe jest, że elektryka potrafi paść nagle, a później zacząć działać, gdy trochę postoi. Co to może być? Może coś łapie wilgoć?
Widać że mogły być dawno albo w ogóle nie ruszane. Po co ruszać , skoro działa . :-) Ten element , podobnie jak i inne detale podwozia narażony jest na skrajnie niekorzystne warunki : wilgoć +sól , musi korodować.
A może być tak, że trzeba je jakoś komp aktywować? Miałem wyciągniętą i rozłączoną całą skrzynkę z bezpiecznikami, bo była w nich woda, wilgoć. Było słychać, jak coś tam iskrzy, wrzało.
Witam!!!zalecał bym wymiane całego płynu z przpompowaniem gdyz płyn hamulcowy ma własciwosci chłoniące wilgoć,co moze powodaowac gotowanie sie płynu podczas ostrego hamowania i blokowanie hamulców.
Dla ciekawych - temat został rozwiązany ;) Przyczyną okazała się jednak skrzynka BSI/BCM - wilgoć weszła i narobiła bigosu. Doraźnie pomogło dokładne oczyszczenie ze śladów korozji itd. Dziękuję wszystkim zaangażowanym :)
Witam.A filtr powietrza kiedy był zmieniany.Czasami po jeżdzie w tumanach pyłu,wilgoć blokuje przepływ powietrza.
Witam ! Sprawdź podłączenie przewodów do rozrusznika. Na jeden ze styków elekromagnesu przychodzi przewód "gorący" z aku oraz przewód "gorący" z alternatora (łączą sią w tym mjejscu). Dodatkowo to wszystko jest narażone na wilgoć, dużo wilgoci . Pozdrawiam
Sam raczej się nie zaprogramuje Nóżka nie zniknęła z powodu zwarcia, bo bateryjka 3V nie ma tyle wydajności prądowej, żeby upalić taką nóżkę, po prostu była wilgoć i nóżkę zeżarła korozja elektrochemiczna - normalna sprawa. Jak się doryjesz do tej nóżki i uda Ci się przylutować drucik to powinno ożyć
Ja znowu miałem w polonezie caro to samo , tylko przyczyną tej usterki były wyłączniki drzwiowe, iz były troszke nie szczelne i woda(wilgoć) powodowała wlączanie alarmu.
Ludzieeee..., nie róbcie tu przedszkola, Meta jest w jednej puszce z syreną, kluczyk powinien wyłączyć wszystko (odciecie też) jeżeli jest inaczej podejrzewam wilgoć w puszce, a ktoś kto jest "elektrykiem samochodowym" powinien umieć znaleźć kabelek od pompy, tego nie zrobi żadne forum.
A ja jestem przekonany że brak jest zasilania w całej gałęzi(przyczyn może być wiele, od stacyjki po wilgoć w kostkach), spróbowałbym podać plusa z zewnętrznego źródła na ten zawór i wtedy sprawdzić, zapewne kontrolka normalnie zapali się i zgaśnie... Miejmy nadzieje że autor nas poinformuje.
Jeśli nie ma klimy to niema filtra pyłkowego .Przełącz dżwignią żeby ciagną powietrze zewnątrz samochodu a nie z wnętrza ,powinno pomóc .szyby parują też wtedy jak jest wilgoć w samochodzie i sie właczy ogrzewanie ,wszystko paruje.Miałem punciaka i miałem podobne problemy w szczegulnosci z słabym ogrzewaniem
Zajrzyj pod wykładzinę pod nogami kierowcy w Pasku, ten sam widok. Wszystkie kable po kolei. Problemem jest wilgoć.
Musisz sprawdzić w jakich miejscach sa złącza elektryczne narażone na wilgoć, osuszyć i zabezpieczyć na przyszłość.
Sprawdź czy nie ma gdzieś zielonych złącz lub kabli, prawdopodobnie wilgoć robi swoje. Wsadź wsteczni i poszukaj.
Warto też po zakończonej jeździe zostawić w miarę możliwości i czasu na parę minut otwarte na oścież drzwi w autku by mogła odparować wilgoć.
witwm a była sprawdzna kopołka aparatu i palec zapłonowy przczyścic styki tam sie zbiera wilgoć i moze jest przebicie ewent wymień
Przewody WN mogą być Janmor, o ile są dostępne. Poszukaj coś dedykowanego do Fiat, Polonez.
Mialem ten sam problem wyjolem przekaznik i wysuszylem dostala sie wilgoc
Zawory ustawione?
Kolego, skontroluj stan skrzynki bezpieczników czy nie jest mokra przypadkiem. Obejrzyj też od tyłu, może jest zielona od wilgoci.
Już rozumiem, też tak mam (ale nie w CC ;) ). Dalej twierdzę, że to elektryka bo tylko ona zawodzi od wilgoci.
Sprawdź instalacje elektryczną w obrębie alternatora. Bardzo często utlenia się miedź w przewodach po prostu zostaje tlenek taki niebieski jak jest wilgoć to coś przewodzi z reguły robi się przerwa. To trzeba solidnie podejść do tematu. Te modele Ducato bardzo często miały takie awarie.
Układ wysokiego napięcia wyjątkowo nie lubi wilgoci.
Gdzięś brak izolacji na przewodach kontroli zużycia okładzin stąd występuje ta usterka przy dużej wilgoci.
No właśnie jako jeden ze scenariuszy obstawiam że korozja / zimny lut / wilgoć robi swoje. Proszę o wskazówki osoby które mają do czynienia z tą marką lub ewentualnie suzuki sx4 bo to to samo.
zgadzam się z przedmówcą że również tak może być. Ja jednak jeżdzę na gazie więc u mnie odpada, a po drugie ewidentnie skacze sobie iskierka jak tylko jest wilgoć na cewce. Czekamy na odpowiedz autorki postu.
Na pewno jest, ale przecież to złącze jest zaraz przy ECU, więc po kabelkach dojdziesz szybciej dojdziesz niż ze schematu. Nie każdy "niebieski KKL" zadziała i raczej jest problem w interfejsie, niż wiązce diagnostycznej. Miałem na myśli, że problem z szarpaniem nie wystepuje od początku. Tak, zrozumiałem to co napisałeś, dlatego właśnie podejrzewam...
Być może wilgoć się dostaje i po rozgrzaniu silnika wyparowuje. Posprawdzaj połączenia przewodów.
Zawarta wilgoć w powietrzu rozprawi się z filtrem i sprężarką. Tylko i wyłącznie azot
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
To oczywiście zrób jak wyjmiesz kluczyk i zamkniesz drzwi odczekując jak na wyświetlaczu na desce zgaśnie, ja tak robię i nie ma problemu. Nie sądze aby piny sterownika jeśli nie byly ruszane ucierpiały. Ster na silniku , więc wilgoć też nie narozrabia. Piny są przylutowane i nie zdarzyło mi się aby coś z nimi nie tak bylo. Obecnie też mam na tapecie...
To że zakopci na czarno podczas przyspieszania,to w starszych "ropniakach"normalne. Dym z miarki, trzeba sprawdzić czy odma jest drożna, przydało by się sprawdzić ciśnienie w silniku(kompresję) . Co do białego dymu, jeśli kopci tylko na zimnym silniku(jak się rozgrzewa) to może być to para wodna,przez wilgoć w tłumikach. Płynu chłodniczego nie ubywa?
Miernik w rękę i sprawdzić, czy jest sygnał w drzwiach na głośniku. Jeśli nie ma to szukać na wcześniejszych połączeniach. Nie wiem, jak jest w Audi ale we Fiacie przelotka z kabiny do drzwi jest zakończona wtyczką i z czasem pojawia się tam wilgoć i zaczyna gubić się dźwięk. Wystarczyło to wyczyścić preparatem do styków elektrycznych i zabezpieczyć...
Jako siłowniki polecam polskie Mera-Błonie są mocniejsze i nieco droższe ale bardziej odporne na wilgoć. Wiązki mają w komplecie koszulki, oraz sterownik zalany żywicą więc woda mu nie straszna.
renard m. ,Masz dalej wilgoć? czy pomogły ci czyjeś rady?.Napisz czy zakończyły się twoje problemy. slawo1
Bardzo ważną sprawą jest zrobienie odpływu wody z kloszach lamp tylnych.Często zbiera się tam woda, nawet w nowych samochodach.Ja wiercę od spodu dziurkę fi 4-5mm .Może nie jest to przyczyną problemów u Ciebie, ale jak już będziesz sprawdzać to polecam wykonać i to.Często przez wilgoć nieźle kwitnie złącze i traci masę.
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
w tych autkach elektryka jest dość delikatna mam podobny problem z domykaniem szyb raz domyka całkiem a raz do połowy ja się trafi ale problem praktycznie znika latem jak jest ciepło i sucho więc podejrzewam że sprawcą jest wilgoć i kiepsko poizolowana przerabiana instalacja. Może u Ciebie jest podobnie?
Ja w to nie wierzę. Owszem, jak by się wyzerował całkiem to ok, jak by wyświetlał ERROR też, ale samo się przestawiło o 10 tyś? I sumy kontrolne tez się same przeliczyły? Pewnei masz coś nie tak z gumką pod wyświetlaczem lub wilgoć i to spowodowało, że "przemieścił się" dolny segment.
A ja dorzucę jeszcze swoje trzy grosze, bo nikt o tym nie wspomniał. Przed zimą (lub w cieplejszy dzień w trakcie) wytrzyście swoje szyby od wewnątrz. Zobaczcie "pod światło" jaki mają nalot. Ja po wytarciu suchą szmatką, przemywałem szyby benzyną ekstrakcyjną. Benz. ma to do siebie że odtłuszcza i utrudnia osadzanie się wilgoci na szybie, a co za tym...
Wyłącznik pod kierownicą będzie razcej dobry. Zdycha bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów. Przy awaryjnych dostaje pełne obciążenie i chodzi. A przykierunkach, kiedy jest połowa z tego, zaczyna wariować. Załóż nowy i elektroniczny. Montaż dziecinnie prosty. Podnieniasz i dodatkowo jeden kabelek na masę, np. pod śróbkę od silnika wycieraczek. Druga...
Jak nie Ty to ktoś będzie musiał rozbierać i w sumie za ten czas zapłacisz, bo jako takiej pracy elektrycznej to tam będzie z 10 minut. Koszt od 100 do 300zł, zależnie od nastroju mechanika i ilości Januszerstwa jakiego napotka po drodze. Chować pod wykładzinę, "zabawkową blokadę" która na wilgoć jest nie odporna. Brawo. Nie Ty pierwszy masz z takim...
Przy dużych prądach, nawet nawet szczątkowa rezystancja pojawiająca się na stykach, czy kablach prowadzi do drastycznego wzrostu temperatury. To co opisujesz, świadczy o złym styku w miejscu połączenia przewodu do rezystora, lub wadliwie zaciśniętym konektorze na przewodzie. Jeśli przewód w okolicy konektora jest przegrzany, należy go bezwzględnie wymienić,...
Witam Raczej nie lambda bo ta na zimnym silniku nie działa, dopiero jak się zagrzeje to jej pomiary są brane pod uwagę przez komputer. Myślę, że może to być zwyczajna wilgoć i przebicia na wysokim napięciu bądź zły (zawilgocony) kontakt gdzieś na instalacji.
Z doświadczenia przy tych autach powiem Ci jedno - nastaw się na to, że po odkręceniu belki bez interwencji blacharza może nie być jej za bardzo do czego przykręcić. Strasznie lubi korodować podłużnica pod belką. Wchodzi wilgoć między belkę a podłużnicę i przeżera ją do cna, a nie widać tego z zewnątrz. Jak zobaczysz taki widok: https://obrazki.elektroda.pl/1327042900_...
A weź go odpal w zupełnej ciemności i rozpylaczem pryskaj wodą na przewody WN i cewkę, może mieć przebicie, puki ciepły to działa, postoi zimny kilka godzin to łapie wilgoć i już z niskich obrotów (rozrusznika) nie odpala bo co drugą iskrę gubi.
Przyczyną może być niedbale założona i niedostatecznie zabezpieczona instalacja elektryczna centralki LPG. Gdzieś dostała się wilgoć do połączeń elektrycznych i zaśniedziały. Trzeba jechać do dobrego elektryka żeby poprawił to co spaprał monter LPG.
Ja obstawiam czujnik położenia wału lub uszkodzone połączenie kablowe między czujnikiem a centralą. Może być gdzieś uszkodzony kabel i łapie wilgoć i jest połączenie a jak się silnik nagrzeje, woda zostanie wyparta i połączenia brak.
Witam, jak rozumiem, masz wilgoć/wodę, która zamarzła w zamku? Kluczyk czy zamek elektroniczny? Doraźnie możesz użyć "odmrażacza/deicer" w płynie lub czystego alkoholu etylowego/propylowego. Będzie powoli mieszał się z wodą z wytopionego lodu i ją wyprze. Po takim zabiegu należy zamek nasmarować odpowiednim smarem na niskie temperatury. Na przyszłość...
Witam wszystkich. Mam taki problem z Elegantem mianowicie rano nie chce odpalić rozrusznik kreci paliwo gaźnik dostaje. Natomiast popołudniu gdy zazwyczaj wrócę z pracy po 15 odpala bez problemu wystarczy lekko zakręcić i silnik chodzi. Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem, może rano gdzieś wilgoć na elektrykę się dostaje. Będę wdzięczny za...
wymieniłem wszystko , wraz z paskiem napędu pompy wspomagania ,mechanik nic nie stwierdził,auto zapiszczało podczas gdy stało na zewnątrz podczas dużej mgły wiec chyba to było powodem(wilgoć), w sumie dziwne nigdy nie miałem podobnego przypadku a jeździłem kilkoma autami ,może to poprostu tylko fiat :) nie odnotowałem ponownego piszczenia
Są dwie możliwości. Albo nadal jest nieszczelny, albo uszczelniłeś go dobrze, ale zostawiłeś w nim wilgotne powietrze i teraz ta wilgoć osiada na nim, gdy robi się zimny. I nie wyjdzie z niego (bo jest szczelny). Rada - otworzyć, wysuszyć i zamknąć w ciepłej, suchej atmosferze. A tak do końca szczelny, to nigdy nie będzie, bo przecież ma otwór na żarówkę.
Podstawy elektrotechnik: w obwodzie elektrycznym prąd będzie płyną, jeżeli obwód jest zamknięty. Co to oznacza? Pomiędzy źródłem napięcia a odbiornikiem muszą byś sprawne połączenia elektryczne. Przerwa w obwodzie przerywa przepływ prądu. Elementy obwodu elektrycznego świateł samochodowych: 1. Źródło napięcia - bateria akumulatorów lub trójfazowa prądnica...
Pozdrawiam Cie tomgart tak tak przekładnia bedzie łańcuchowa od Fiat 126.. mam w zamiarze powiększyć średnicę i mocowanie wykonac z tekstolitu - jest mocniejszy i odporny na wilgoć (deszcz) .. BOSS MAN JAN
To przeskoczył pasek, albo kupa wilgoci w kopułce.
To znaczy - śmierdzi paliwem, bo nie wiesz, czy to opary, czy gdzieś jest nieszczelność na przewodach. Jeśli chcesz znaleźć nieszczelność, to na pracującym zimnym silniku, by paliwo nie zdążyło odparowywać. Wtedy widać tę wilgoć. (a może wystarczy włączony zapłon by pracowała pompa.....) Tylko ten ogień otwartyyyyyyyyy........ :D :!: Trzeba szukać.
Zapsikaj go słomką w środku np-wd 40 i spróbuj popchnąc jak idzie na szrot . Te alternatory puchną i pękają od wilgoci. Demontaż jego to w 80% kapitalka .
Sprawdź masę i plus ,może wilgoć gdzieś zalega na przewodzie ,ja miałem podobny problem że przy zimnym silniku były falujące obroty w fiacie i powodem tego zamieszania był czujnik temp. wody i kiepska masa na kompie.
Z tego można wnioskować że kable WN mają przebicie. Z rana osadza się rosa (wilgoć), a to załatwia sprawę. To że masz iskrę na wykręconej świecy to o niczym jeszcze nie świadczy. Jak jest słaba to pod wpływem wysokiego ciśnienia zastanie wygaszona.
Oprócz tego co napisałem wcześniej sprawdź skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami w komorze silnika (wilgoć, korozja). Teoretycznie światła nijak się mają do silnika, ale brak dobrej masy między akumulatorem, a resztą (silnik, rama) może dawać takie efekty. Połączenia masowe masz na podłużnicach a tam jak wiemy lubi panoszyć się ruda...
wg mojej opini mechaniczne są bardziej zawodne w ciągniku są naprawdę trudne warunki kurz wilgoć drgania zdecydowanie lepszym rozwiążaniem bedzie regulator elektroniczny ja na poczatku miałem mechaniczny ale bardzo szybko zrezygnowałem
Sprawdź termostat powietrza w przedniej obudowie filtra powietrza, tam często urywa się dźwigienka od sterowania klapką i silnik pobiera zimne- właściwie: wilgotne - powietrze i są znane problemy... Ten wynalazek termiczny który jest w obudowie filtra działa poprawnie i wszystkie jego części znajdują się na swoim miejscu jak jest zimny to jest zamknięty...
Jakieś jaja.. Dzisiaj robiłem termostat i odgrzybianie klimy, więc auto stało trochę w garażu.. Wsiadam do samochodu i patrzę, a zegary DZIAŁAJĄ! :D. Nie wiem w jaki sposób się to stało, ale w takim razie śmiem twierdzić, że ta usterka nie wymaga żadnych wymian elementów elektronicznych. Wydaje mi się, że o ile to nie jakaś wilgoć to kwestia jakiegoś...
W UNO był przez krótki czas montowany ten sam silnik co w SC ale nie na tym samym osprzęcie, bo z tego co kojarzę to w Uno był na Boschu, a w SC na Magneti Marelli, więc trzeba się z tym łączyć jako z Unem, a nie jako z SC. Miganie kontrolki przełącznika LPG zazwyczaj oznacza nieprawidłowe warunki do pracy instalacji - za niska temperatura parownika...
Witam. Sprawa może być związana z fizyką, a konkretnie ze zmianą stanu skupienia wody. Wilgoć zawarta w powietrzu kondensuje się na elementach metalowych (m.in. na elektrodach świec zapłonowych) i to prowadzi do kłopotów z uruchomieniem. Miałem takie przypadki w citroenach, fiatach i bmw, ale działo się to po krótszych odcinkach(do 1 km). W Twoim przypadku...
Kolego gdy jest mało paliwa w zbiorniku i jeżdzi się na gazie to przy niskich temperaturach osadza się wilgoć na ścianach zbiornika i te skropliny łączą się z paliwem i ztego powodu woda w paliwie. Proponuję mięć dużo paliwa w zbiorniku i będzie po problemie. Pozdrawiam
Witam Mam problem z moim fiatem. Otóż podczas jazdy gdy chciałem przełączyć światła mijania na światła drogowe światła zgasły (przód).Nagle też nie działał nawiew, klakson i chłodzenie silnika bo temp.podskoczyła. Natomiast pod czas tego incydentu włączyła się tylna wycieraczka beż możliwości wyłączenia i przednie kierunki na stałe. Po prostu zgłupiał...
Sprawa dotyczy Fiata Palio 1,6 . Pali jak chce (może wilgoć) jak nie ma ochoty to nie zapali – nawet jak nic nie robię to po czasie zapali. Rano 8:00 po przekręceniu kluczyka w stacyjce gaśnie immobilizer i wtryskiwacz poczym zapala się kontrolka wtryskiwacza , mogę nawet nie startować i tak nie odpali, godzina 12:00 nic nie robiąc bo mnie nie...
Trzeba poprawić połączenie pod rozrusznikiem.Sprawdź czy U wyj.alt=U bat. To może być przyczyną, też miałem taki przypadek: przewód zasilający z alternatora jest doprowadzony do rozrusznika i tam połaczony z przewodem przychodzącym z akumulatora. Połączenie to jest narażone na wilgoć i często śniedzieje co powoduje spadek napięcia podczas ładowania....
Nowe sprężarka w Fiacie kosztuje ok 3000zł, w IC nie mają aktualnie pasujących, a nawet jakby to i tak ok 1800zł. Co mi się średnio uśmiecha, zwłaszcza że nie mam jednak 100% pewności że to sprężarka i/lub że to tylko sprężarka. Dokładnie to jest sprężarka Denso 5D3375400 447190-7001 (FIAT# 55703917). Teraz czytam wątek z bardzo podobnymi objawami,...
Wydaje mi się, ze problemem była u mnie wilgoć. Rozkręciłem całe radio i wygrzewałem wszystkie elementy suszarką, pomagało to na kilka dni, aż w końcu problem ustąpił całkowicie. Tak więc, u ciebie to będzie chyba coś innego, ponieważ latem w aucie wilgotno, to raczej nie jest.
Tak jak pisze Robokop, sprawdź najpierw wymagane napięcia zasilające dla sterownika, połączenia masy. Posprawdzaj skrzynkę bezpieczników pod kątem wilgoci na złączach, stanu przewodów.
Na parowanie szyb od środka składa się kilka rzeczy. Przedewszystkim wilgoć w aucie. Spróbuj kłaść gazety na wykladzine żeby wyciągnęło wilgoć, na noc spróbowac przełączyć z cielego na zimne (chodzi o dmuchawe) bo po wylaczeniu silnika i tak ciepło się wydostaje przez kratki, pojeździć troche z nadmuchem na nogi, wieczorem przed zamknięciem auta otworzyć...
Jak na 1.2 silnik to dużo. Tak jak kolega napisał trzeba cały zbiornik wypalić na ciepłym silniku żeby sprawdzić spalanie, najlepiej w cyklu mięszanym. Gazu sie nieda dotankować precyzyjnie, bo zawsze inaczej sie rozpręża i raz ci zatankuje przy prawie pełnej butli a raz odbije i nie wlejesz ani litra, dlatego jedynie spalenie całego lpg daje realne...
Kiedyś jak tylko były małe fiaty , duże i syrenki , to takie zjawisko eliminowało się , po wysuszeniu przewodów i cewek oraz zmniejszeniu przerwy na elektrodach świec , lakierem do włosów. Dzisiaj są inne środki. Lecz w twoim przypadku pierwsze sprawdziłbym świece - elektrody.
Ja też mam problem w Marei z wycieraczkami, ale ja jestem prawie pewnien co jest przyczyną, tylko że latem nie chciało mi sie za to zabrać, a teraz... na samą myśl że miałbym tam grzebać źle mi się robi :-) Mianowicie, u mnie problem powoduje stycznik na silniku, odpowiedzialny za powracanie wycieraczek do pozycji spoczynkowej po wyłączeniu wyłącznika...
Skoro tak: po przekręceniu kluczyka w stacyjce nic się nie dzieje, żadnego stukania, pierdzenia, tylko głucha cisza. Kontrolki gasną wtedy znacznie bardziej niż przy normalnym rozruchu a akumulator jest doładowywany z zewnątrz - przygasanie kontrolek nie jest objawem nieczystych połączeń i trudności w przepływie prądu; przeciwnie - te gasnące kontrolki...
Problem rozwiązał się sam.. Był to chwilowy kaprys auta po dłuższym postoju. Najpewniej jakaś wilgoć bo przed postawieniem do garażu na kilka tygodni , auto zostało kilkukrotnie umyte. Po osuszeniu i posprawdzaniu wszystkich połączeń nie było żadnych zastrzeżeń. Auto pojeździło kilka dni podczas upałów i problem zniknął. Natomiast rację ma kolega wyżej,...
Popsół mi się mój własny samochód Fiat Uno 1,4. Dwa dni temu gdy nadeszła odwilż nie zapalił. Wiadomo wilgoć szkodzi samochodom. Postanowiłem poczekać dzień. Następnego dnia nadciągnął mrozek i wiaterek który wysusza. Pomyślałem wspaniale, przemyłem kopułkę i przewody WN. Zapalam a tu nic. Próbuje załapywać ale nie wchodzi na obroty. No i się zaczeło.Zaczołem...
Do pompy paliwa jest dostęp od środka bagażnika, trzeba wyjąć wykładzinę. Czasami puszcza pod nią uszczelka a widać od spodu jak by ciekło z baku. Co prawda w serwisie mówią, że bak po 5-6 latach jest do wymiany i zakładają plastikowy, ale najpierw sprawdził bym tę uszczelkę pod pompą paliwa. Co do alternatora to rzeczywiście jest narażony na wilgoć,...
Generalnie problem polega na zintegrowanym alarmie z centralką samochodu. Wyeliminowałem problem po przelutowaniu wszystkich połączeń na płytce elektroniki samochodu.Dodatkowo całą płytkę wymyłem czystym spirytusem.W celu zabezpieczenia przed wnikaniem wilgoci spryskałem lakierem ,który izoluje i wypiera wilgoć.Należ pamiętać o dokładnym złożeniu całego...
Co do Wikipedii, to nie jestem pewny czy są tam poprawne informacje (zwłaszcza jeśli patrzę na "przypisy"). Zauważ, że na Wikipedii najwięcej napisano o zastosowaniu akumulatorów litowych w EV, podczas gdy te akumulatory od lat są stosowane w każdym urządzeniu przenośnym (telefony, GPS, laptopy), a w EV dopiero raczkują. Ponadto nie ma tam ani słowa...
Mi się takie coś zrobiło w Grande Punto - wilgoć dostała się do skrzynki przekaźników - z zewnątrz nic nie było widać (nawet po wyjęciu skrzynki) ale załączał się i wyłączał przekaźnik zasilania sterownika silnika... pewnie u Ciebie przyczyną też jest zamoknięta wiązka albo skrzynka.
Witam ostatnio mialem problem z samochodem stilo silnik 1,9 jtd 120 km. W skrocie posypala sie skrzynka bezpiecznikow ta kolo akumulatora z powodu wilgoci. Mam modul 51781081 czy mozna go zastapic jakims modulem o innym numerze?? I drugie pytanie czy ktos.sie orientuje czy obudowa tych bezpieczników z fiata croma bedzie pasowal do stilo?? Pozdrawiam
To samo, czyli kontrolki przygasają, a rozrusznik nic... Czyli padł totalnie rozrusznik? Możliwe, że to od wilgoci (sporo ostatnio padało)?
Radyjko już naprawione. Problemem była wilgoć a raczej jej skutek (elektro-korozja) , która wdarła się pod złącze wielopinowe w panelu, łączące panel z płytą główna radia. Po wyczyszczeniu i naprawie uszkodzonych ścieżek radio odzyskało pełną sprawność. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się tematem. Za pomoc punkty przyznane:) Pozdrawiam
Pilot jest narażony np na wilgoć , elementy się starzeją , cyna też koroduje jak każdy inny stop metali . Prze lutuj płytkę wymyj spirytusem i wymień baterie jak nie pomoże to równie dobrze może to być usterka modułu odbiornika w aucie , jak również zakłócenia w miejscu gdzie prowadzisz testy . Są takie lokalizacje że nic nie chce działać nie tylko...
Podstawą jest schemat elektryczny. Ja w Alfie 145 mordowałem się ponad 3 miesiące. Okazało się że są 2 albo 3 bezpieczniki. Pierwszy był w skrzynce bezpieczników, drugi zaraz za skrzynką na wiązce, nie pamiętam czy przypadkiem pod maską nie było trzeciego. Nie wiem poco pod deską są dwa ale zostawiam to konstruktorom. Dodam że również kupiłem opornice...
Witam, mam problem z kierunkowskazami. Otóż problem pojawia sie podczas jazdy i objawia sie w sposób taki, ze podczas włączenia prawego kierunku zaczyna sie wariacja. Zapala sie kontrolka żarówek, i pulsuje dosyć szybko, a na zewnątrz żadnej reakcji. Lewa strona bez zarzutu. Czasami zdarza sie mrugniecie, ale wtedy tylko miga przedni i boczny kierunek...
Problem pojawiał się rankiem, gdy w powietrzu byla wilgoć. Po dokładnych oglęzinach rezystora do pomiaru temperatury powietrza, stwierdzilem ze jest on jak by skorodowany(?).Pokrylem go ostroznie warstwa kleju kropelka.Nie wiem czy to bylo to ale od tej pory dziala wszystko OK :-)
Witam,podstawowa przyczyna gromadzenia się wilgoci od wewnątrz,która prowadzi do zamarzania,jest brud na szybie.Poprostu para kondensuje się na ośrodku którym w tym przypadku jest przylegający kurz.Druga rzecz to wilgoć dywaników.W serwisie jeżdżę takim starszym audikiem,i też mam to samo:)A sposób mam taki:szyby do czysta i sucha wyczyścić,wypolerować...
Sprawdzić czułość czujnika, zobaczyć, czy nie jest kablami do góry i nie dostała się do niego wilgoć. Może jest też czujnik uderzeniowy i przy spadku temperatury wyłapuje jakieś naprężenia. Co można na razie innego zrobić? Napisać też jaki to alarm, bo nie mamy tu jeszcze etatowej wróżki. Podejrzewam, że silicon.
Witam! Marea to jak każdy Fiat. Sprawdź czy silnik jest nie myty - jeśli nie ma wycieków oleju spod pokrywki zaworów lub miski olejowej (zmora fiatowatych) to już dobry znak. Silnik 2.0 20v 182 KM(5 cylindrów - podejrzewam, że to ten właśnie masz) jest całkiem niezły. Newralgicznym punktem osprzętu jest obudowa alternatora, wrażliwa na wilgoć. Ponadto...
Zimą w silnikach bardzo często zbiera się tzw majonez pod korkiem to wynik przerobienia wody z olejem. W szklance możesz zrobić sobie taki sam test. Wlej olej i trochę wody i zakręć. Kisiel głownie pojawia się zimą i przeważnie w autach zasilanych LPG. W wyniku spalania głównie LPG powstaje bardzo duża ilość pary wodnej (Produkt spalania) ta w wyniku...
Witaj. Jeżeli Punciak ma sterowanie skrzynią linkami, to najprawdopodobniej masz wilgoć lub nawet wodę w pancerzach i to jest przyczyną. Gdyby to było moje auto, to wymontowałbym linki, osuszył na grzejniku ładnych parę godzin i potraktowałbym WD 40 i zamontował z powrotem. Drugie wyjście to zmiana linek na nowe.
P0120 : Usterka obwodu czujnika położenia pedału przepustnicy/przełącznika A Sprawdź napięcie nie opór. Zasilanie 5v , masa i płynna zmiana. Najlepiej widać na podłączonym kompie ew. oscyloskopie wykres. --skoro odczytałeś błędy to teraz wejdź w podgląd parametrów i zobacz czy ecu widzi ruch pedału. Podobna usterka------Hej . u mnie identyczne objawy...
wilgoć alarm lodówka wilgoć wilgoć ścianie
domofon dzwonek kosiarka diesel uszczelni antena
najlepszy router mobilny paint czcionki
Najmniej awaryjny silnik w Opel Vectra C - opinie Kamera SDIP5040E-IRW producent DVS - szczegóły