Wilgoć w aparacie zapłonowym ma wpływ na odpalanie, co do gazu - pewnie membrany w parowniku są już sztywne i dlatego gaśnie
Z opisu wynika, że masz silnik B20Z (ten posiada czujnik położenia wału korbowego). Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ewentualnie na problemy z komunikacją tego czujnika. Na początek rozkręć dokładnie aparat zapłonowy, przeczyść i sprawdź okablowanie (tam lubi zalegać wilgoć i robi zniszczenia). Aparat zapłonowy można kupić...
Skuter Junak 4t euro 4 gaznik elektroniczny delltoro problem po odpaleniu kilka sekund gasnie po kilku krotnym odpalaniu zaskakuje i jest ok kiedy się rozgrzeje pracuje normalnie w czasie jazdy nie sprawia żadnych problemów po zgaszeniu odpala bez zarzutu elektrozawór ssania gaznika sprawny nie wiem co może być przyczyną że problem występuje gdy jest...
być może jest to wilgoć na aparacie zapłonowym
Pod aparatem zapłonowym jest przewód gumowy z chłodnicy połączony z układem silnika. Na łączeniu tych elementów widziałem ślady świadczące o nieszczelności. Uważam iż do aparatu dostawała się wilgoć w postaci pary z układu chłodzenia - założyłem drugą opaskę do istniejącej ,zobaczymy co dalej. Jak pisałem cewka zapłonowa nowa (z polmozbytu) co prawda...
Witam sprawa wygłada nastepujaco układ na 4093 działa użyłem go do sterownia cewki z własnym modułem http://obrazki.elektroda.pl/9586985600_1... m zapłonowym od audi a4 . wysterowałem r1 i r2 gdzie dałem potencjometry montażowe po 100kOHM. ładnie chodziło ... dałem na krótko przewód sterujący z modułu do wyjścia układu 4093. po jakiś...
Jak od wilgoci to może przewody zapłonowe do wymiany.
kolego ja u siebie w corsie miałem taki sam problem winna była cewka zapłonowa jak dostała wilgoci auto stawało nawet w drodze , spróbuj ją podmienić i zobacz efekty,pozdr.... :)
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
Witam. Mam problem z układem zapłonowym. Od pewnego czasu jak jest wilgoć (odwilż) wszystko pod maską jest wilgotne i jak rano zapalę samochód, to na cewce zapłonowej podczas dodawania gazu, między fajkami cewek widać mocne iskry. W tym aucie są dwie cewki po dwie fajki każda. Jak auto się zagrzeje i wszystko wyschnie, to jedzie super bez żadnych problemów....
pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
Wilgoć w układzie zapłonowym.
Powymieniałem wszystko dzisiaj z własnej inwencji....tak mnie naszło... kopułka + palec rozdzielacza+świece... Nic nie błyska w ciemnościach więc przewody odpadają... Zobaczę co będzie rano ...z tym że wewnątrz gum na przewodach znalazłem w ciorty wody..... albo wilgoć tak szaleje albo już nie wiem... osuszyłem i podpiołem... zobaczymy. Mam pytanko...
Mechanizm zjawiska jest prosty-w czasie pracy powietrze wewnątrz się nagrzewa, zwiększa objętość i część zostaje wypchnięta, podczas postoju natępuje proces odwrotny ( zassanie zimnego powietrza) i skondensowanie pary wodnej.
Kondensator masz pod aparatem zapłonowym. http://obrazki.elektroda.pl/7092052200_1...
Zawory ustawione?
Ja myśle że to może być wilgoć w układzie zapłonowym.Miałem tak kiedyś i problemem okazała się cewka.
Sprawdz czy nie ma wilgoci w aparacie zapłonowym w tak zwanej kopułce. Wysusz dobrze przewody zapłonowe
Czasami w tych autach zdarza się że zbiera się wilgoć w aparacie zapłonowym.
Była pęknięta kopułka aparatu zapłonowego, łapała wilgoć i auto nie odpalalo.
Moje pytanie jest takie, czy są nowe świece zapłonowe z dobrze ustawioną przerwą, bo zbyt duża przerwa prowadzi do uszkodzenia kabli i cewki wysokiego napięcia.
Sprawdź układ zapłonowy (ROZDZIELECZ) mogła dojść wilgoć.
sprawdź układ zapłonowy... może dostaje Ci się wilgoć np. do kopułki aparatu zapłonowego... czy nie zauważyłeś np. słabszej formy auta w pochmurne i wilgotne dni?? czy dzieje się to zawsze niezależnie od pogody? I po co ty cokolwiek piszesz to tego nie wiem?
Sprawdzić kopułkę aparatu zapłonowego pod względem pęknięć i skroplonej wilgoci wewnątrz. Pomysł ze spryskiwaniem przewodów WN też dobry, ale jak są stare, zakurzone, przetarte to wymieniłbym w ciemno. Kontrola przerwy na świecach zapłonowych też by nie zaszkodziła. Przy zapłonie elektronicznym ma być 1 mm, wg. instrukcji.
Nie polecam takich kostek- szczególnie do modułów zapłonowych, wilgoć do środka będzie się dostawać i zbyt długo ten moduł nie podziała. Tu potrzebne było by połączenie z gniazdem na przewodach.
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
Może przewody zapłonowe dostały wilgoci od tego śniegu. Ile razy dolewałeś płynu do zbiornika i poziom nadal opadał?
Marne CB, sieje zakłóceniami, musisz znaleśc regułę, po tym dojdziemy do przyczyny. A wilgoć na przewodach zapłonowych tez robi swoje. Ale moim zdaniem to urok tandety. Dlaczego markowe jest kilka razy droższe ? SławeK
Przyczyn może być dosyć sporo np. słaba świeca, kable zapłonowe wilgoć w obwodzie cewki WN, nieprawidłowa praca zaworów, rozrząd... Nie mając numeru błędu nic więcej nie mogę pomóc...
To silnik gaźnikowy, 8V czy 16V? Na początek nie zaszkodzi: - jak z paliwem? Czy do zbiornika nie dostała się skroplona woda? Nie ma jakiegoś "korka" w układzie? - warto sprawdzić cewkę i przewody zapłonowe oraz świece. Cały układ zapłonowy warto przetrzeć i pokryć olejem silikonowym, który "wypiera" wilgoć. - czy do układu chłodzenia była dolewana...
ja tak miałem w pasacie 1.8 i wymieniłem aparat zapłonowy bo dostał trochę wilgoci i jak gazu dodawałem to gasł
...2000 tys obrotów To naprawdę zdecydowanie za dużo. ;-) Rzeczy wymienione: Dołożyłbym jeszcze bez kosztowe przeglądnięcie układu zapłonowego pod kątem wilgoci. W okresach przejściowych to może być zmora kierowcy. Rozgrzej dokładnie i osusz komorę silnika, a następnie zabezpiecz elementy środkiem przeciw wilgoci. Szczególną uwagę zwróć na przewody...
Z reguły za trudnosci z zaplonem w wilgotne dni odpowiedzialny jest układ zaplonowy, także profilaktyka nowe świece plus kable Zakładając że masz wersje z silnikiem ośmiozaworowym przy wymianie świec i kabli warto dolozyc troche pracy i skontroloważ luzy zaworowe
Taka drobnostka, ale objawy bywają podobne - w jakim stanie są kable zapłonowe? Sprawdzałeś? Jak wyglądają fajki? Czy wilgoć nie dostała się pod gumowe osłony?
Sprawa wilgoci nasuwa jeden wniosek-układ zapłonowy,strona wtórna. Od cewki,poprzez kopułkę i palec do kabli WN.
Może być to po prostu olej transformatorowy. Chłodzi, izoluje i nie dopuszcza wilgoci. Dostępny choćby w starych cewkach zapłonowych. Pozdro
Witam, Takie podłączenie raczej nic by cewce iskrownika by nie zrobiło , ale wilgoć jak najbardziej tak.
Sprawdzałem zasilanie na wtryskiwaczach i jest. Nowy problem się pojawił z tym że nie ma iskry nie wiem czym to jest spowodowane (ktoś z ekspertów zostawił włączony zapłon, albo nadmierna wilgoć) napięcie do aparatu zapłonowego dochodzi a iskry nie widać.
Tak, zwykły spray silikonowy będzie dobry. Koszt opakowania to dosłownie kilka złotych. To praktycznie jest to samo, co drogie dedykowane "specjalne" środki do zabezpieczania kabli zapłonowych. Po oczyszczeniu miejsc montażu trzeba obficie spryskać same kable, "fajki", kopułkę i wszystkie widoczne elementy. Środek, który dostanie się do wnętrza fajki,...
Dzień dobry. Mam problem z moim Ogarem 200. Brak iskry po postoju. Sprawdzałem z inną świecą, dalej nie ma. Proszę o pomoc. AI: Czy sprawdzał Pan/Pani inne elementy układu zapłonowego, takie jak cewka zapłonowa, przewody wysokiego napięcia lub iskrownik? Nie sprawdzałem. AI: Czy motorower stał na zewnątrz i mógł być narażony na wilgoć lub deszcz podczas...
Witam miałem problem z 19 z wilgocią ale z układem zapłonowym, kręciło jak szalone ale nie chciało odpalić. Może to mieć związek z tym szarpaniem co piszesz.Wina kabli cewki itp.Raczej nie ma związku z paliwem bo sam piszesz żę na bęzynie i na lpg. W tych rocznikach nie było centralnego z pilota, a co do rozładowania, to tak jak koledzy mówią sprawdzić...
Predzej masz przebicie na kablach WN, teraz jest wilgoci duzo wszystkie niedomagania wychodza. Pozdrawiam.
Kontrolka miga w momencie kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. A co się dzieje po włączeniu zapłonu? Spróbuj fizycznie wyjąć pastylkę z kluczyka i sprawdź jaka będzie reakcja. Immo nie zgasi pracującego silnika, po za tym faktycznie jest możliwość że problem jest spowodowany wilgocią w immo lub module. Jesteś w stanie pomierzyć rezystancje cewek, impulsatora...
Czyli pojawiły się 4 błędy nie siedem . Fajnie że zrobiłeś diagnostykę tylko DLACZEGO przyrządem który sam nie potrafi zrozumieć co diagnozuje :?: Zrób diagnostykę CLIP , tylko pełną z rozszerzeniami błędów . Jest możliwość że błędów będzie siedem a nie cztery :| Jak zachowuje sie silnik podczas pracy - czy słychać w wydechu wypadania zapłonu :?: Kiedy...
Sprawdż ustawienie elektrody zapłonowej może jest zbyt duża odległość od palnika i dlaczego jest wilgoć w pojemniku na baterię.
sprawdz przewody przy elektronicznym module zapłonowym taki duży radiator bodajrze koło zbiornika wyrównawczego.One są wrażliwe na wilgoć.
witwm a była sprawdzna kopołka aparatu i palec zapłonowy przczyścic styki tam sie zbiera wilgoć i moze jest przebicie ewent wymień
A zacznij od najprostszego. Sprawdź stan przewodów zapłonowych. Jak w złym stanie, to od wilgoci mogły przebijać na silnik.
Upewnij się, czy na pewno masz prawidłową przerwę na świecy i spróbuj bardzo cienko posmarować przewody smarem silikonowym, aby je ochronić przed wilgocią. Może to też uniemożliwić dostęp wilgoci pomiędzy przewód i nasadkę.
Podpowiedź, bardzo proszę; - układ zasilania, ciśnienie paliwa,wydajność wtryskiwaczy, zacząć od filtra. - układ zapłonowy, świeczki, kable, kopułka, czystość -może nie lubi wilgoci. - styki, kostka stacyjki, moduł sterowania cewki zapłonowej, czujnik hala w aparacie zapłonowym, wtyk zasilania wtryskiwaczy. Po odłączeniu przepływomierza silnik ma pracować...
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem silników. Ze wspomnianymi problemami spotkałem...
sprawdz paluch czy nie jst przepalony. ja tez mialem problem ze samochod dostawal troche wilgoci i nie chcial mi odpalac... wymienilem aparat zaplonowy caly i pomoglo
sprawdz jeszcze cewke zapłonową.
hmm... a uklad zaplonowy sprawny, moze nie bardzo i z rana wilgoc robi swoje.
Jeżeli jest czujnik za iast przerywacza to powinno działać (słyszałem że były takie oryginalnie montowane do pf 126p ale nigdy się z takim nie spotkałem - nie mówię o rozwiązaniu z eleganta) . Zostaje tylko podłączyć i przejechać się na próbę. W polonezach występowały moduły GL 118 (120), APE 05 i 05 Sport i zdaje śię że HR 138 albo jakoś tak. Najlepiej...
Na razie przyniosłem cały aparat zapłonowy z kopułką do domu żeby cała wilgoć z niego zniknęła i może to przyniesie jakiś rezultat. Pewnie i tak czeka mnie kupno nowego aparatu.
Sprawdz wszystkie połączenia w kostce (czy nie odłączył się jakiś przewód, czy nie jest zaśniedziała, czy wszystkie styki siedzą sztywno w kostce). Dodano po 1 Ewentualnie sprawdź czy do aparatu zapłonowego nie dostała się wilgoć. (Niestety taka pogoda jaką mamy aktualnie sprzyja wilgoci).
Wszystko ładnie pięknie. Samochód jak sie zagrzeje wilgoc odparuje i chodzi normalnie. Jakie błędy w sterowniku? Obstawiam cewke zapłonową
Miałem Taki przypadek,okazało się że ruszył ząb czasu kostki w środku aparatu zapłonowego,te które wchodzą w moduł,trochę wilgoci i auto wariowało.
nic z tego, ani magneto , ani tym bardziej akumulator, nikt tu nie bierze pod uwage wilgoci, rozbierz układ zapłonowy od cewki do świecy, wykręć przewody, pościągaj wszystkie koszulki z kabli, kup benzynę ekstrakcyjną i umyj wszystko dokładnie i odłuz na noc do wyschnięcia, najlepiej na piec albo na ciepły kaloryfer, skręć wszystko i powinno być ok,...
Przyczyną może być zbierająca się wilgoć. Wymień aparat na nowy, jakiś czas pojeździsz. Tylko nie na taki od Tico, to nie jest to samo.
Tam się lubi gromadzić woda lub wilgoć w tych zagłębieniach co są zamontowane świece. Kable zapłonowe tam sa,do tych wiekszych świec idą bezpośrednio kapturki z cewek,to tych mniejszych kable.
Nieśmiało tylko przypomnę o możliwości użycia cewki zapłonowej od samochodu/motocykla... Napięcie i energia odpowiednie, odporne na wilgoć.
Olej, przynajmniej ten który w pracy używam do napełniania transformatorów kosztuje około 7zł za litr. Jak napisał kolega wyżej spytaj w dobrych sklepach z osprzętem elektrycznym, widziałem też oferty w internecie. Pamiętaj olej transformatorowy jest higroskopijny, czyli absorbuje wilgoć. Troche oleju (około 200ml) znajdziesz w butelkowej cewce zapłonowej...
Cześć. Wczoraj (sobota) wieczorem piec wyświetlił błąd F27 i nie działa. W instrukcji napisano: znaczenie - obce źródło światła , przyczyna - uszkodzony czujnik płomienia. Szczerze nie znalazłem czegoś takiego jak czujnik płomienia (ale może przez to że rzadki jestem w tym temacie). Co zrobiłem do tej pory: 1) suszyłem suszarką płytkę - ponieważ wyczytałem...
Skoro auto reaguje na wilgoć to znaczy zły styk. Posprawdzaj czy wszystkie łączówki dobrze wpięte w obwodze zapłonowym, do czujników, wszystkie masy czy są ok. Popraw styki w kablach WN, sprawdź w jakim stanie są świece.
Witam !! Mam skuter Honde Bali 50, wczoraj wgl. nie chcał mi odpalalic, więc sprawdziłem świecę czy jest iskra, iskry nie ma. Dzisaj rozebrałem skuter bo chcałem dojść do modułu zapłonowego i zobaczec w jakim stanie jest. Okazało się, że w jednej kostce idą dwa kable (czerwono-czarny i czarno-biały) i ten czarno-biały kabel (minus) końcówka jest przegnita...
Witam. Jeśli to niewłaściwy dział, to proszę admina o poprawienie. Znajomy posiada quada Honda ATV TRX500FE5 Foreman, 475,5 cm³ z 2005 r. Silnik 4T. Jakiś czas temu przez nieuwagę uszkodził mechanicznie moduł zapłonowy. Przy jego rozbieraniu dodatkowo poodpadały niektóre elementy SMD, bo całość została fabrycznie zalana masą silikonową. Udało mi się...
LRY dar , zainteresuj się stanem izolacji układu zapłonowego szczególnie WN. Osłabiona izolacja, trochę wilgoci i kłopoty z rozruchem. W ciemności na zapalonym silniku (zimnym) rozpylaczem zroś wodą: cewkę zapłonową, aparat zapłonowy, przewody WN i świece. Tam gdzie jest osłabiona izolacja będzie się jarzyć lub skakać będą iskry. Co z tym zrobić chyba...
Witaj! A samochodzik jest garażowany? jeśli nie to możliwe że wilgoć przez noc łapie w module zapłonowym. A właśnie , jaki to ma rodzaj zapłonu, bo na silnikach diesla to słabo się znam. Ale niektóre rzeczy znam z autopsji. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Jak pamiętam to 1.3 wielopunkt to DIGIJET nie na możliwości podłączenia VAG Pomiar kompresji i do sprawdzenia kable zapłonowe mogą mieć przebicie,wilgoć robi swoje,a gdyby była uszczelka pod głowicą to nierówno by chodził też na ciepłym silniku.[/quote] A czy te kable mają nasadki przeciwzakłóceniowe?
Masz rację ze w dzisiejszych czasach zapominamy o tak zwanych "pierdołach". Warto też sprawdzić stan palca i kopułki oraz czy nie ma w niej wilgoci bo wtedy następuje przebicie.
Sprawdż przerywacz i kabel do niego! Zobacz czy czasami iskra nie ucieka po izolatorze cewki WN jezeli jest on zabrudzony, wilgoc zawarta w brudzie powoduje ucieczke "iskry". Jeżeli walnięty jest kondensator wystarczy go odłączyc i spróbować odpalić.
Pogoda jest zmienna, auto stare, więc spora wilgotność może zrobić swoje... Proponuję dokładnie oczyścić i spryskać wszelkie elementy elektryczne oraz okablowanie specjalnym preparatem ochronnym lub środkiem wypierającym wodę. Sprawdzi się tu doskonale olej silikonowy w sprayu lub wiele innych preparatów tego typu. Szczególną uwagę warto poświęcić cewce...
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
Przeczyść wszystkie możliwe wtyczki i kostki używając odpowiedniego sprayu, pędzelka i w miarę możliwości powietrza, aby wydmuchać wilgoć. Nieco zaśniedziałe styki we wtyczce cewek zapłonowych (Astra G) były powodem, że motor wchodził w tryb awaryjny, gasł itd. Zdarzało się to sporadycznie - raz na tydzień - znalezienie usterki trwało kilka tygodni.
Może wilgoć je załatwia. Zobacz czy woda nie po niej nie płynie, blacharka tico lubi "kwitnąć". :-)
Witam!Ja też mam Golfa i wbrew powszechnym opinią stwierdzam ze auto jest nieprzewidywalne. W twoim przypadku radze zacząć od kabli. Zadne VW. Kup BERU- wsród niektórych panuje przekonanie ze częsci beru sa lepsze niż oryginał VW. Kosztują około 120zł. Sprawa 2. Radzej sprawdzić wartości czujnika TPSu. Sprawa 3. Sprawdzić opór na czujniku temperatury....
Sprawdziłbym okolice aparatu zapłonowego,może się dostawać wilgoć po kilkudniowym postoju, odkręć po kilku dniach wtedy kiedy nie jeździsz kopułkę z aparatu zapłonowego, przetrzyj od środka delikatnie suchą szmatką, nie zaszkodzi po odkręceniu sprawdzić czy nie ma nagaru w środku kopułki,i na palcu rozdzielacza, jeżeli jest to drobny papier ścierny,...
Też myślałem o tym czujniku, dla świętego spokoju zrobię to, podmienię go. Tylko, że gdyby było coś z nim nie tak, to mógłby gasnąć w czasie jazdy, a do tego pojawiłby się jakiś błąd, a nic takiego się nie dzieje. Z tego co wiem tutaj czujnik wału nie odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu, tą informację komputer bierze z cewki zapłonowej.
Objaw z tymi wiatrakami i inne wskazywały by na możliwość niekontaktu lub wilgoci w okolicach wtyczki przy sterowniku.
Witam Mam golfa III 1.8 90KM. Samochód czasami przy dodawaniu gazu dławi się/szarpie i za chwile dopiero przyśpiesza. Przy hamowaniu lub wciśnięciu sprzęgła co jakiś czas obroty spadają tak nisko że ledwo zipie, nie ma reguły na to kiedy zacznie się tak dziać. Może się psuć przez tydzień a później drugi tydzień jeździć bez problemu :| Drugi problem...
Pomiar ciśnienia cylindrów, do sprawdzenia słupki kopułki aparatu zapłonowego - są aluminiowe, w zestawieniu z mosiężnymi czy miedzianymi stykami przewodów szybko korodują pod wpływem wilgoci.
Wymień świece zapłonowe. Problem mogą również stanowić gumowe nakładki na przewody wysokiego napięcia, lub gumowe osłonki przy tych świecach. Pod wpływem wilgoci mogą przewodzić
Zwykły kabel kupiony na metry w elektrycznym - jak do pralki, a ekranowanie można zrobić, jeśli okaże się konieczne, jeśli będą zakłócenia. Do czego to ma być użyte? Czy w okolicy będą pracować urządzenia wrażliwe na zakłócenia? W obudowie lampy tylko palnik i cewka zapłonowa. I dobra izolacja + odporność na wilgoć ! W końcu tam są niebezpieczne napięcia.
Kolego przed zimą wskazane jest zmienić filtr paliwa, ale przypomnij sobie też, gdzie tankowałeś i jaką wśród kierowców ma opinię ta stacja paliw.. Może kombinują coś z paliwem. O "elektrykę" w tym aucie musisz dbać, w szczególności o czystość cewki zapłonowej (można ją ochronić przed wodą i wilgocią) oraz założyć dobrej jakości przewody wysokiego napięcia....
Sprawdź czy nie ma jakiegoś zaworu regulującego dawkę paliwa przy zapalaniu. Być może się zaciął i nie zwiększa dawki paliwa na zimnym silniku. A jak z zapłonem?? Spróbuj przed odpaleniem samochodu lekko podgrzać modół zapłonowy np suszarką i sprawdź czy coś się zmienia (być może wilgoć)
Post dodałeś w momencie zaistnienia ujemnej temp w Polsce. Dodaj ujemna tamp do wilgoci i masz prosty wynik-odma ci zamarzła zanim auto naprawiłeś!
Kupisz na Allegro. "LIQUI MOLY ELECTRONIC KONTAKT SPRAY" Spray do instalacji elektrycznej. Do czyszczenia i zapewnienia lepszego przepływu prądu w instalacjach elektrycznych. Pozostawia trwałą powłokę izolacyjną, ułatwiając rozruch silnika, szczególnie w okresie dużej wilgotności powietrza. Chroni przewody przed wilgocią, olejem i benzyną. Preparat...
zaleciłem pomiar omomierzem, bo padnięcie na raz dwóch cewek, też wydaje mi się mało prawdopodobne (chyba że ktoś w nią porządnie trzepnął, tak do popękania lub podłączał niewiadomo gdzie). I jakieś duże różnice w wynikach powinny dać do myślenia. A z opisu mdcsa wywnioskowałem że sprawdzał iskrę nie między przewodami w.n., a względem masy. A cewka...
witam! jesli to krutkie szarpania to problem w układzie zajłonowym.Jeżeli jest układ elektroniczny 1.zacznij od cewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym(przeciera się izolacja wew. cewki, połączenie kabel.ziel.biał. z cewką)2.moduł zapłonowy (bez oscyloskopu będzie ciężko).Powodzenia! Dodano po 4 to jeszcze ja, zapomniałem o kablach zapłonowych sprawdz...
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
Rezystancja może się lekko różnić przy różnych producentach. Albo po prostu lekkie zwarcie. Jak podeszła wilgoć albo obudowa jest pęknięta to i tak ci to nic nie da ten pomiar. Rezystancja tych cewek ma być dokładnie 5 kiloΩ. Pomiar prądu cęgami i pomiar wtórnego przeważnie wystarczy do oceny całego układu doskonale. W praktyce mało kto to robi bo raz...
no tak wykręciłem cewki i faktycznie te oringi zaczynają się sypać {a cewy mają około roku po wymianie} i pewnie potem zaczynają puszczać wilgoć i cewy zaczynają padać więc jak kolega pisze owinołem oringi taśmą teflonową puki jeszcze cewki są dobre może to coś pomoże:D
Zapalnika piezo do zastosowań polowo-ziemniaczanych nie polecam bo wilgoć go unieszkodliwi. Polecam tanią zapalarkę na baterie za 5zł. Przewody wysokiego napięcia można wyprowadzić na zewnątrz, a jako elektrody zapłonowej użyć zwykłej świecy zapłonowej od samochodu albo kosiarki.
Czasem lubią pękać cewki zapłonowe i jest przebicie. Domowy sposób sprawdzenia przebicia: W nocy zapalić samochód,podnieść pokrywę silnika i zaobserwować w którym miejscu przebija iskra(najlepiej żeby było wilgotno,lub lekko rozpylaczem zrób symulacje wilgoci) W czasie przebicia widać miejsce i słychać Pozdrawiam Janusz.
Widać, że woda / sporo wilgoci się dostało. Układ jest prosty. Na zasilaniu kondensator kompensacji mocy, dalej szeregowo dławik (statecznik, balast), dalej układ zapłonowy. Dławik dajemy taki jaka jest moc lampy. Zamiast HPS możesz dać HPI (ma białawe światło). Schemat przykładowy: [url=http://www.holenderskie.pl/libs-con...
Bo prawdopodobnie cewka dostała wilgoci bo deszcze były i siadła. a poco mam wymieniać całość jak tylko cewka siadła a reszta dobra nie potrzebnie wyrzucone sianko w błoto.
Pisk na filmie nie wydaje się pochodzić z jakiegoś tacia mechanicznego ani nie jest to pisk "elektryczny", raczej z jakiegoś przetwornika, który o czymś informuje, przynajmniej ja tak słyszę. Co do wilgoci, to kiedyś wymieniłem przewody zapłonowe na nowe i wtedy się zaczęło, okazało się, że były wykonane z materiału nieodpornego na przebicie. Kolega...
Witam proszę o pomoc. Otóż moje Tico ma problem z odpaleniem w szczególności kiedy jest zimno lub wilgotno. Czy to dobry pomysł aby wymienić kable zapłonowe i lub świece ? Jaką firmę części polecacie ? proszę o szybką odpowiedź
tranzystor zapłonowym tranzystor układzie zapłonowym aparacie zapłonowym matiz
suszarka electrolux edp12074pdw elektroniczny statecznik schemat kabel miedzy budynkami
philips rozciągnięty obraz dynaxo dynacook
Kalibracja młynka w ekspresie Krups EA810870 Nierówna praca kosiarki po ciężkim koszeniu - przyczyny