Gdy jest sucho na dworze samochód jeździ jak złoto. Problem pojawia się gdy pada (wjechanie w kałużę) lub jest duża wilgotność. W czasie jazdy zaczynają spadać obroty w końcu silnik gaśnie. Po odczekaniu paru minut można zapalić samochód i jechać dalej bezproblemowo lub stanąć po 2km. Podobnie dzieje...
Witam miałem problem z 19 z wilgocią ale z układem zapłonowym, kręciło jak szalone ale nie chciało odpalić. Może to mieć związek z tym szarpaniem co piszesz.Wina kabli cewki itp.Raczej nie ma związku z paliwem bo sam piszesz żę na bęzynie i na lpg. W tych rocznikach nie było centralnego z pilota, a co...
Witam forumowiczów Problem dotyczy modułu zapłonowego w Renault Megane 1.6 '98, 8v - obecnie 90km Od kupna, czyli ponad rok temu pojawiały się problemy z wilgocią na stykach przy wtyczce i gnieździe modułu. Obok jest wlew płynu do spryskiwaczy i jakoś sobie to tam przez nieszczelny korek leciało....Kilka...
Widać, że woda / sporo wilgoci się dostało. Układ jest prosty. Na zasilaniu kondensator kompensacji mocy, dalej szeregowo dławik (statecznik, balast), dalej układ zapłonowy. Dławik dajemy taki jaka jest moc lampy. Zamiast HPS możesz dać HPI (ma białawe światło). Schemat przykładowy: [url=]Link
Witam, jak w temacie próbuje odbudować/naprawić moduł zapłonowy TCI do motocykla Yamaha SR125 z roku 1996. W motocyklu była słaba iskra albo jej nie było, wszystkie możliwe inne przyczyny wykluczyłem więc pod młotek poszedł moduł. Powodem mojego działania jest praktycznie brak dostępności takiego modułu...
sprawdz przewody przy elektronicznym module zapłonowym taki duży radiator bodajrze koło zbiornika wyrównawczego.One są wrażliwe na wilgoć. A ja gym sie sugerował poradą tego kolegi bo w polonezach ta usterka jest bardzo częsta a szczegulnie tutaj i na przewodach wysokiego napięcia.
W Tico niema przepływomierza jedyna elektronika jaka jest to czujnik halla który steruje cewka zapłonowa,kolego z Tico jak będziesz wymieniał przewody wysokiego napięcia polecam ci tylko orginalne tico/matiz firmy sentech,wymieniaj cały komplet (miałem tico kilka lat to troche przetestowałem różne kombinacje),...
Witam! Temat wraca do łaski. Niestety po wymianie: - nowy olej, filtr oleju, filtr powietrza -nowe świece, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa -nowa chłodnica, wentylator i termostat Samochodem szarpie podczas ciapy i deszczy na drodze. Było ok, ale znów coś nie tak (cewka stara była pęknięta...
Dokładnie jak przedmówca powiedział.Palec żeście sprawdzali na ciagłość (czyli czy opornik w palcu jest sprawny),a sytuacja jest taka ze palec ma przebicie do ośki aparatu.Kopułka-no może,ale by było widać wyraźny slad ścieżki prądowej od styku weglowego,do podstawy kopułki,no chyba że w kopułce jest...
Jeżeli jest czujnik za iast przerywacza to powinno działać (słyszałem że były takie oryginalnie montowane do pf 126p ale nigdy się z takim nie spotkałem - nie mówię o rozwiązaniu z eleganta) . Zostaje tylko podłączyć i przejechać się na próbę. W polonezach występowały moduły GL 118 (120), APE 05 i 05...
zaleciłem pomiar omomierzem, bo padnięcie na raz dwóch cewek, też wydaje mi się mało prawdopodobne (chyba że ktoś w nią porządnie trzepnął, tak do popękania lub podłączał niewiadomo gdzie). I jakieś duże różnice w wynikach powinny dać do myślenia. A z opisu mdcsa wywnioskowałem że sprawdzał iskrę nie...
Cewki sa wykonane z izolatora. Najpierw sparwdz ich ciągłosc uzwojenia i opornosc (dane masz w t 134396). Poza tym mozesz sparwdzic tylko organoleptycznie czy na izolatorze widac jakies nadpalenia spowodowane przebiciem iskry ( slad grafitu w postaci kreski) Generalnie wysokie napiecie nie...
no tak wykręciłem cewki i faktycznie te oringi zaczynają się sypać {a cewy mają około roku po wymianie} i pewnie potem zaczynają puszczać wilgoć i cewy zaczynają padać więc jak kolega pisze owinołem oringi taśmą teflonową puki jeszcze cewki są dobre może to coś pomoże:D
To znaczy użył bym tantalowego kondensatora, zwykły elektrolit może jednak dostać po dupie (drgania, różnice temperatur, wilgoć), no i z czasem traci swoje właściwości. Ogólnie jeżeli by ktoś chciał robić moduł 6V na MOSFETach to należało by chyba lepiej poszukać specjalnych wersji tych tranzystorów...
Może wilgoć je załatwia. Zobacz czy woda nie po niej nie płynie, blacharka tico lubi "kwitnąć". :-)
Witam, Kupiłem nową oryginalną cewkę do monotronica Bosch. Chciałbym ją założyć, ale okazało się, że kopułki izolacyjne nad stykami są o ok. 10mm wyższe niż wcześniejsze. To sprawia, że nasadki gumowe kabli, które powinny zabezpieczać przed dostaniem się wilgoci, nie spełniają swojego zadania (nie dolegają...
A kto wymienia ci tę cewkę, może jakiś dobry mechanik z silną łapą że jak dokręci to cewka pęknie i potem jak dostanie się wilgoć to masz to co piszesz. Napisz coś odnośnie czy te same cele w cewce się palą ba taka cewka ma w sobie 4 cewki czyli 4 cele. Jeśli paliło by ci jedną z nich to może akurat...
Czyli nie powinno być kłopotu. W czasie moich poszukiwań natrafiłem na produkt pod nazwą uniwersalny moduł zapłonu.Oto jego główne cechy: Cewka, moduł zapłonu uniwersalny tranzystorowany -Do większości silników 2 suwowych oraz 4 suwowych. -Powyżej 21 cc pojemności (oprócz modeli z elektrycznym...
Przyczyną może być zbierająca się wilgoć. Wymień aparat na nowy, jakiś czas pojeździsz. Tylko nie na taki od Tico, to nie jest to samo.
Witam, Takie podłączenie raczej nic by cewce iskrownika by nie zrobiło , ale wilgoć jak najbardziej tak.
Palec(w środku popękany, zielony.) Kopułka( zielony nalot) Do wymiany w pierwszej kolejności. Auto więcej stoi niż jeździ i stoi na dworze dlatego obstawiam wilgoć bo rosa się pojawi do 10-11 wyschnie i zapali od strzała i cały dzień można jeździć
ibiza 97' silnik 1.0 pod kopulka aparatu zaplonowego mam mokro widoczna woda. skad tam sie wziela? mam przez to problemy z zapaleniem. samochod trzymam w garazu.
Wykręcę dzisiaj świece i zobaczę w jakim są stanie, ewentualnie skoryguję przerwy. Zastanawia mnie tylko dlaczego te iskry pojawiają się między wszystkimi czterema fajkami cewek, przecież wszystkie świece na raz się nie uszkodziły ani wszystkie przewody WN się nie uszkodziły, ani wszystkie cewki na raz...
Witam a ja wszystko wytłumacze co i jak. A mianowicie mam prawdziwego staruszka OplaVectre1.6i GL z silnikiem C16NZ z 1991 roku. Mam identyczny problem, problem wystepuje gdy na silniku zgromadziła sie woda wilgoć itp po staniu dłózszym w garazu, pierwsze odpalenie jest OK po postoju dłózszym....ale...
pawli52 , problem polega na tym, że pod wpływem wilgoci wydzielającej się na przewodach WN, kopułce, osłonach na świecach i na samej porcelanie świec spada oporność izolacji całego układu. Ze spadkiem izolacji wzrasta prąd upływu i maleje napięcie. Czasem spadek napięcia jest tak duży, że napięcie na...
witam! jesli to krutkie szarpania to problem w układzie zajłonowym.Jeżeli jest układ elektroniczny 1.zacznij od cewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym(przeciera się izolacja wew. cewki, połączenie kabel.ziel.biał. z cewką)2.moduł zapłonowy (bez oscyloskopu będzie ciężko).Powodzenia! Dodano po 4...
LRY dar , zainteresuj się stanem izolacji układu zapłonowego szczególnie WN. Osłabiona izolacja, trochę wilgoci i kłopoty z rozruchem. W ciemności na zapalonym silniku (zimnym) rozpylaczem zroś wodą: cewkę zapłonową, aparat zapłonowy, przewody WN i świece. Tam gdzie jest osłabiona izolacja będzie się...
Szkoda, że nie daje się odpalić tego silniczka bo lepiej spuszczać ciepły olej. Ale jak już poradzisz sobie z opróżnieniem silnika ze starego oleju to wlej ok 2 litrów zwykłego, mineralnego oleju silnikowego o lepkości 15W/40 lub 20W/40klasy sf/cc lub wyższej. Po wlaniu tych 2 litrów sprawdź na miarce...
Podpowiedź, bardzo proszę; - układ zasilania, ciśnienie paliwa,wydajność wtryskiwaczy, zacząć od filtra. - układ zapłonowy, świeczki, kable, kopułka, czystość -może nie lubi wilgoci. - styki, kostka stacyjki, moduł sterowania cewki zapłonowej, czujnik hala w aparacie zapłonowym, wtyk zasilania wtryskiwaczy. Po...
Witam Wiem ze temat poruszany był już kilkakrotnie ale w każdym temacie finalnie było info że należy zmienić czujnik położenia wału do rzeczy - mam kangoo z silnikiem 1,2 i problem że niekiedy nie chce odpalić - sprawdzałem za każdym jak nie chce odpalić brak jest iskry. Wymieniłem i sprawdziłem...
Witam Wiem ze temat poruszany był już kilkakrotnie ale w każdym temacie finalnie było info że należy zmienić czujnik położenia wału do rzeczy - mam kangoo z silnikiem 1,2 i problem że niekiedy nie chce odpalić - sprawdzałem za każdym jak nie chce odpalić brak jest iskry. Wymieniłem i sprawdziłem...
Witam Wiem ze temat poruszany był już kilkakrotnie ale w każdym temacie finalnie było info że należy zmienić czujnik położenia wału do rzeczy - mam kangoo z silnikiem 1,2 i problem że niekiedy nie chce odpalić - sprawdzałem za każdym jak nie chce odpalić brak jest iskry. Wymieniłem i sprawdziłem...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W...
Napisz jak zachowywał się silnik przy próbie ruszania,objawy zbliżone do silnika który pracuje na 3 cylindry i niema siły uciągnąć auta po całkowitym puszczeniu sprzęgła.Pisałeś że takie objawy były gdy temperatura powietrza była 0-5°C czyli wtedy gdy jest największa wilgotność powietrza.Doczytałem...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie...
Sprawdz wszystkie połączenia w kostce (czy nie odłączył się jakiś przewód, czy nie jest zaśniedziała, czy wszystkie styki siedzą sztywno w kostce). Dodano po 1 Ewentualnie sprawdź czy do aparatu zapłonowego nie dostała się wilgoć. (Niestety taka pogoda jaką mamy aktualnie sprzyja wilgoci).
Na oguł jest tak że gaz jest bardzo czuły na wszelkie uszkodzenia układu zapłonowego i jeżeli na gazie szarpie na benzynie tego nie odczujesz. Gdy już przebicia będą na tyle duże że na benzynie zacznie szarpać to na gazie będzie już strzelał. Równie dobrze może to być za bogata mieszanka ale wtedy przy...
Zapalnika piezo do zastosowań polowo-ziemniaczanych nie polecam bo wilgoć go unieszkodliwi. Polecam tanią zapalarkę na baterie za 5zł. Przewody wysokiego napięcia można wyprowadzić na zewnątrz, a jako elektrody zapłonowej użyć zwykłej świecy zapłonowej od samochodu albo kosiarki.
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
Sprawdz czy nie ma wilgoci w aparacie zapłonowym w tak zwanej kopułce. Wysusz dobrze przewody zapłonowe
Sprawdziłbym okolice aparatu zapłonowego,może się dostawać wilgoć po kilkudniowym postoju, odkręć po kilku dniach wtedy kiedy nie jeździsz kopułkę z aparatu zapłonowego, przetrzyj od środka delikatnie suchą szmatką, nie zaszkodzi po odkręceniu sprawdzić czy nie ma nagaru w środku kopułki,i na palcu rozdzielacza,...
Od czego by tu zacząć. Eh od pewnego czasu mam problem z ładowaniem w samochodzie - chodzi o VW polo 1.0 w gazie . W trakcie jazdy na światłach w wilgotności przede wszystkim ( deszcz lub poranna rosa ) w pewnych momentach następuje rozładowanie akumulatora a co za tym idzie samochód gaśnie bo nie jest...
Chciałem zapytać o poradę. Posiadam Poloneza 1.6 GLi z wtryskiem MonoMotronic 1.7 firmy Bosch. Samochód ma przejechane 128 tys km. W zeszłym roku zmieniłem silnik na inny, z przebiegiem ok.65 tys km. Wszystko było dobrze do jesieni tego roku. Usterka ma następującą postać: - samochód zaczął źle odpalać...
sprawdź układ zapłonowy... może dostaje Ci się wilgoć np. do kopułki aparatu zapłonowego... czy nie zauważyłeś np. słabszej formy auta w pochmurne i wilgotne dni?? czy dzieje się to zawsze niezależnie od pogody? Piszesz takie brednie, że żal czytać. Ostrzeżenie!
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z Golfem II. I naprawdę liczę, że znajdę tu pomocnych dobrych ludzi, którzy zaradzą temu problemowi. Mianowicie gaśnie na przejazdach kolejowych, po przejechaniu przez kilka dziur, na światłach, lub gdy zimno, mokro lub pada. Nawet kałuże go potrafią załatwić. A...
Walczyłem z tym problemem na rózne sposoby, gdzieś wyczytałem że olej poprzez uszkodzona uszczelke pokrywy zaworów zalewa świece (2gą i 3cią, a faktycznie bywały zaolejone, zakopcone itd). Ci co znają ten temat wiedzą że głównie zakopcone, zaolejone sa właśnie te świece. Wymieniałem więc uszczelki pokrywy...
miałem podobny problem co prawda z silnikiem 1,2 x12sz ale to bliźniacza konstrukcja. auto stało przez prawie cały rok, może raz na miesiąc odpalanie. zanim auto zacząłem eksploatować dzień w dzień zrobiłem gruntowny przegląd. wymieniłem m.in przewody zapłonowe renomowanej firmy włoskiej. gdy...
Opiszę moje kolejne doświadczenia z moim rowerem. Rozebrałem instalację zapłonową (tzn tą szczątkową składającą się z dwóch kabelków) i sprawdziłem po raz już pięćdziesiąty piąty. Zlutowałem na nowo i NIC. Wracam po jakimś czasie do tego roweru jeszcze przed niedzielą wielkanocną i patrzę a na świecy...
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
Witam. Może faktycznie masz coś z układem zapłonowym. Jeśli masz uszkodzone przewody zapłonowe, to może być właśnie taki podobny efekt. Ale może być tym bardziej uszkodzona cewka, która dostaje wilgoci i ma przebicia. Posprawdzaj przewody (na zapalonym silniku popsikaj jakimś zraszaczem i zobacz, czy...
Bardzo wątpliwe że te przebicia zachodzą w obwodzie głównym, bo tam zapewne nie masz więcej niż 650V (podwajacz z napięcia sieci), ponadto zauważyłbyś ślady opalenia na odbłyśniku (spore prądy) - przebicia moga wystepować od samej elektrody zapłonowej do odbłyśnika (i tu nie za bardzo da się zaradzić...
Witam, w skrócie ... Posiadam Opla Vectrę A 1.6 czysta benzyna 1990 rok. Auto posiadam już 7 lat, w lipcu wymienione zostało: uszczelka pod głowicą, rozrząd, świece, kable WN, aparat zapłonowy, olej, płyn chłodniczy, kilka wężyków które były już zużyte. Około tydzień temu pojawił się problem... Auto...
Witam, posiadam siedmioletni piec dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania. Dzisiaj rano mnie zawiódł po raz pierwszy :) Pojawiła się błąd C6. Po resecie ruszała tylko pompa obiegowa i po kilkudziesiącu sekundach ponownie C6. Przeczytałem kilka tematów na forum i zacząłem sprawdzanie, zgodnie zsugestiami...
Czyli pojawiły się 4 błędy nie siedem . Fajnie że zrobiłeś diagnostykę tylko DLACZEGO przyrządem który sam nie potrafi zrozumieć co diagnozuje :?: Zrób diagnostykę CLIP , tylko pełną z rozszerzeniami błędów . Jest możliwość że błędów będzie siedem a nie cztery :| Jak zachowuje sie silnik podczas...
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To...
To silnik gaźnikowy, 8V czy 16V? Na początek nie zaszkodzi: - jak z paliwem? Czy do zbiornika nie dostała się skroplona woda? Nie ma jakiegoś "korka" w układzie? - warto sprawdzić cewkę i przewody zapłonowe oraz świece. Cały układ zapłonowy warto przetrzeć i pokryć olejem silikonowym, który "wypiera"...
Pisk na filmie nie wydaje się pochodzić z jakiegoś tacia mechanicznego ani nie jest to pisk "elektryczny", raczej z jakiegoś przetwornika, który o czymś informuje, przynajmniej ja tak słyszę. Co do wilgoci, to kiedyś wymieniłem przewody zapłonowe na nowe i wtedy się zaczęło, okazało się, że były wykonane...
Równe 1, ale 1,2 też się mieści w normie, i nie przez 5 min tylko po tym czasie ma być minimum pół bara. Możesz też testowo założyć kawałek przezroczystego przewodu na powrocie żeby poobserwować czy powietrza nie pompuje. Drodzy panowie wreszcie porobiłem konkretne testy i mogę powiedzieć coś więcej....
Witam posiadam audi a4 b5 1.6 AHL , i przypadłość jest taka że jak rano po całym dniu postoju jak jest zimny silnik to jak się odpali to czasem szarpie na 3 cylindry . A po dodaniu gazu od razu wskakuje 4 i już silnik pracuje normalnie . Ostatnio zakupiłem wtrysk i podmieniałem po kolei by wykluczyć...
przepraszam ale nie wiem o chodzi z przerwami na krzywkach Na pełen obrót aparatu zapłonowego wypada tyle otwarć przerywacza, ile jest cylindrów. Chodzi o sprawdzenie, czy jest taka sama przerwa podczas wszystkich rozchylam przerywacza. Tym sposobem sprawdzamy, czy wałek nie jest krzywy. Warto...
witam ponownie jak wcześniej sam sobie sugerowałem, zrezygnowałem z usług tamtej ASO i pojechałem do gościa poleconego mi przez szwagra kumpla ze strony stryja itd. Rzucił tylko okiem, przejechał się kawałek i mówi "wilgoć w elektronice"-faktycznie wielożyłowy kabel wchodzący do modułu zapłonowego...
Fachman no nie przesadzaj bo na przykład elektroniczne regulatory napięcia do poloneza (ERNA,Jezpol) w latach 80i 90 były pod maską i nic im wilgoć nie szkodziła.Obudowa wcale nie hermetyczna.Dalej-moduł zapłonowy w favoritce-prawie płytka na wierzchu.I mógłbym tu przytoczyć całą masę przykładów.Ale...
No był w Jawie zapłon z akusia, jest tam alternator i żeby prąd dostać trzeba prod dać, a jak niema co dać to sie stoi. Mialem jórzwiele problemów z tego powodu, rozładowany aku przez wilgoć, spalony regulator napięcia bo w alternatorze szczotka sie złamała itp. Udało mi sie odpalić ją na jeden cylinder...
Sprawdź czy nie ma jakiegoś zaworu regulującego dawkę paliwa przy zapalaniu. Być może się zaciął i nie zwiększa dawki paliwa na zimnym silniku. A jak z zapłonem?? Spróbuj przed odpaleniem samochodu lekko podgrzać modół zapłonowy np suszarką i sprawdź czy coś się zmienia (być może wilgoć)
Witaj. Sprawdz: -świece, może już czas je zmienić, napisz ile na nich przejechałeś, czy nie są okopcone i wilgotne. -kable wn, jak na kablach masz takie metalowe osłonki to je ściągnij i zobacz jak będzie chodzić czy nie ma tam przebicia,(ja psikłem spryskiwaczem do kwiatków i zwykłą wodą, w ciemności...
Pierwszą rzeczą, którą bym sprawdził jest układ zapłonowy (zwłaszcza kopółkę i palec, a najlepiej od razu to zmienić, łącznie z przewodami). Teraz po nocy jest wilgotno, a materiały z których wykonane są te elementy robią się po jakimś czasie higroskopijne (wchłaniają wilgoć), i dostają przebić. To może...
Witam mam problem z moją meganką silnik E7J na gazie szarpie i czesto dławi sie i gasnie szczególnie wtedy kiedy jest duza wilgoć. Obroty na luzie czesto pływają, przy czym przed założeniem instalacji był również problem przy duzej wilgotności powietrza nie dało rady zapalic krecilem az akumulator padł....
Tam się lubi gromadzić woda lub wilgoć w tych zagłębieniach co są zamontowane świece. Kable zapłonowe tam sa,do tych wiekszych świec idą bezpośrednio kapturki z cewek,to tych mniejszych kable.
Sprawa wilgoci nasuwa jeden wniosek-układ zapłonowy,strona wtórna. Od cewki,poprzez kopułkę i palec do kabli WN.
Marne CB, sieje zakłóceniami, musisz znaleśc regułę, po tym dojdziemy do przyczyny. A wilgoć na przewodach zapłonowych tez robi swoje. Ale moim zdaniem to urok tandety. Dlaczego markowe jest kilka razy droższe ? SławeK
Wymień świece zapłonowe. Problem mogą również stanowić gumowe nakładki na przewody wysokiego napięcia, lub gumowe osłonki przy tych świecach. Pod wpływem wilgoci mogą przewodzić
Na poczatek sprawdz czujnik temperatury silnika. Albo podlacz sie Vagiem i sprawdz czy są bledy w ECU i jakie dostaje sygnaly z czujników. Jak pamiętam to 1.3 wielopunkt to DIGIJET nie na możliwości podłączenia VAG Pomiar kompresji i do sprawdzenia kable zapłonowe mogą mieć przebicie,wilgoć robi...
no i skrzynka bezpieczników też gra wariata nieraz, jak zgaśnie musisz patryć czy jest iskra, zasilanie cewki,paliwo. powiem tylko, że miałem prawie identyczny przypadek w Escorcie 96 1,3 CFI i przyczyną była cewka zapłonowa ( rozwarstwiła się ze starości i z wilgoci) i jak silnik był zimny było ok...
być może jest to wilgoć na aparacie zapłonowym
jak miałem malucha to, to że nie chciał palic na deszczu -to była wina za małej przerwy na aparacie.oczywiście najprawdopodobniej nie ma to nic wspólnego z padającym aku.ale skoro pada raz na tydzień to znaczy że jest ładowanie ale zbyt małe np. zamiast 14.3 to 13.6v mierzone na klemach (jeżęli jest...
Nieśmiało tylko przypomnę o możliwości użycia cewki zapłonowej od samochodu/motocykla... Napięcie i energia odpowiednie, odporne na wilgoć.
Olej, przynajmniej ten który w pracy używam do napełniania transformatorów kosztuje około 7zł za litr. Jak napisał kolega wyżej spytaj w dobrych sklepach z osprzętem elektrycznym, widziałem też oferty w internecie. Pamiętaj olej transformatorowy jest higroskopijny, czyli absorbuje wilgoć. Troche oleju...
Skoro auto reaguje na wilgoć to znaczy zły styk. Posprawdzaj czy wszystkie łączówki dobrze wpięte w obwodze zapłonowym, do czujników, wszystkie masy czy są ok. Popraw styki w kablach WN, sprawdź w jakim stanie są świece.
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
Przeciez technologia z starterami z bimetalem jest przedpotopowa.(migają itp ) Może i "przedpotopowa" ale ile wytrzyma świetlówka (ta "przedpotopowa") a ile kompaktówka (nawet lepszego typu). Sam sie przekonałem mam już 11 lat zwykłe "przedpotopowe" świetlówki i świece ok. 2 h dziennie i jeszcze...
czy jestes pewien ze w tym nietypowym zapalaniu wybuchowym jest iskra na elektrodach, mysle ze moze byc kilka problemów z których wynika taki bład 1 trzeba wzmocnic izolacje na przewodach iskrownika zwłaszcz przy podłaczeni przy elektrodach(uszkodzona izolacja, woda)np rurki silikonowe 2 wymienic same...
PRZEWODY ANTENOWE -"Czarno na białym". W handlu spotykamy najczęściej przewody antenowe koncentryczne białe i czarne. Stara monterska zasada mówi, że przewody czarne przewidziane są do stosowania na zewnątrz budynków a białe do wewnątrz. Obecnie, nowoczesne technologie produkcji tworzyw sztucznych,...
Czasem lubią pękać cewki zapłonowe i jest przebicie. Domowy sposób sprawdzenia przebicia: W nocy zapalić samochód,podnieść pokrywę silnika i zaobserwować w którym miejscu przebija iskra(najlepiej żeby było wilgotno,lub lekko rozpylaczem zrób symulacje wilgoci) W czasie przebicia widać miejsce i...
Tipo z modułem na aparacie zapłonowym. Faktycznie kopułka była czyszczona papierem ściernym. Problem narastał razem ze zwiększeniem się wilgoci w powietrzu. Jednak nadal delikatnie przerywał w niedziele kiedy było ciepło i przejechałem ponad 200km. Dzisiaj rano normalnie dojechałem do pracy, chociaż...
Może być to po prostu olej transformatorowy. Chłodzi, izoluje i nie dopuszcza wilgoci. Dostępny choćby w starych cewkach zapłonowych. Pozdro
Wymyj acetonem listwe zapłonową i zamień gumkę z czwartego cylindra z jakimś innym - może na niej jest przebicie lub listwa łapie gdzieś wilgoć (kurz, brud lub pęknięcie). Listwa z fabii ma inna wtyczkę (poza tym dwa przewody są zamienione) ale po jej wymianie pasuje do Felicii - zresztą teraz w sklepach...
Tam jest ecu na kolektorze ssącym z tyłu ?, lubi padać jeden driver cewki zapłonowej, ale to zależy od temperatury, a nie od wilgoci
Czujnik tylko oryginał, może być dobra używka. Najczęściej jest i tak sprawny, przyczyna leży w kablu i gniazdach. Oględziny tu nie pomogą, trzeba wymienić. Ważna jest bardzo rezystancja kabla z czujnikiem, niewielka odchyłka od prawidłowej wartości potrafi powodować błędy. Kabel potrafi mieć mikropęknięcia...
witwm a była sprawdzna kopołka aparatu i palec zapłonowy przczyścic styki tam sie zbiera wilgoć i moze jest przebicie ewent wymień
kolego ja u siebie w corsie miałem taki sam problem winna była cewka zapłonowa jak dostała wilgoci auto stawało nawet w drodze , spróbuj ją podmienić i zobacz efekty,pozdr.... :)
Miałem Taki przypadek,okazało się że ruszył ząb czasu kostki w środku aparatu zapłonowego,te które wchodzą w moduł,trochę wilgoci i auto wariowało.
Witam. Sprawa może być związana z fizyką, a konkretnie ze zmianą stanu skupienia wody. Wilgoć zawarta w powietrzu kondensuje się na elementach metalowych (m.in. na elektrodach świec zapłonowych) i to prowadzi do kłopotów z uruchomieniem. Miałem takie przypadki w citroenach, fiatach i bmw, ale działo...
Przyczyn może być dosyć sporo np. słaba świeca, kable zapłonowe wilgoć w obwodzie cewki WN, nieprawidłowa praca zaworów, rozrząd... Nie mając numeru błędu nic więcej nie mogę pomóc...
Witam Ogólnie skody mają ogromne problemy z instalacją elektryczną - szczególnie wrażliwa jest płytka drukowana. Jakakolwiek wilgoć jest problemem dla tego samochodu. Ja po zrobieniu tego auta poleciłem klientowi "wymiane" go na np. golfa 2, co też uczynił.Od tego czasu czyli od 2006r był u mnie 2...
ja tak miałem w pasacie 1.8 i wymieniłem aparat zapłonowy bo dostał trochę wilgoci i jak gazu dodawałem to gasł
Kolego przed zimą wskazane jest zmienić filtr paliwa, ale przypomnij sobie też, gdzie tankowałeś i jaką wśród kierowców ma opinię ta stacja paliw.. Może kombinują coś z paliwem. O "elektrykę" w tym aucie musisz dbać, w szczególności o czystość cewki zapłonowej (można ją ochronić przed wodą i wilgocią)...
Co zrobić żeby wilgoć nie dostawała sie do aparatu zapłonowego? Jak trzymałem go na polu to nie było problemu, zeczeło się od kiedy go garażuję. Jak rozwiązać problem z tymi membranami? Dodano po 1 nie wiem dlaczego ale mimo przesuszenia kabli os świec, wyczyszczenia ich i wytarcia aparatu...
Wilgoć w układzie zapłonowym.
Pomiar ciśnienia cylindrów, do sprawdzenia słupki kopułki aparatu zapłonowego - są aluminiowe, w zestawieniu z mosiężnymi czy miedzianymi stykami przewodów szybko korodują pod wpływem wilgoci.
Sprawdzałem zasilanie na wtryskiwaczach i jest. Nowy problem się pojawił z tym że nie ma iskry nie wiem czym to jest spowodowane (ktoś z ekspertów zostawił włączony zapłon, albo nadmierna wilgoć) napięcie do aparatu zapłonowego dochodzi a iskry nie widać.
Witam ponownie, wczoraj dokonałem mając chwile zdjęcia całości oprzyrządowania i wyjęcia kopułki zapłonowej i palca rozdzielacza - pęknięć nie stwierdzono, natomiast bez względnie kopułka wymagała dokręcenia i wyczyszczenia - wilgoć w środku i dwie śrubki dość luźne. Na palcu stwierdzono konieczny do...
nic z tego, ani magneto , ani tym bardziej akumulator, nikt tu nie bierze pod uwage wilgoci, rozbierz układ zapłonowy od cewki do świecy, wykręć przewody, pościągaj wszystkie koszulki z kabli, kup benzynę ekstrakcyjną i umyj wszystko dokładnie i odłuz na noc do wyschnięcia, najlepiej na piec albo na...
Co w/g Ciebie znaczy "mechanicznie niezniszczalne"? Jak pisałem mój dziadek ma takie Polo 6N z 1994 roku z przebiegiem coś koło 240 tys. km. Wszystko co można było wymienić w zawieszeniu musiało zostać wymienione, wybite były wszystkie połączenia gumowo-metalowe i wszystkie amortyzatory do wymiany (z...
Zaznaczę że nie jestem mechanikiem . Tak to wygląda : -ogólnie wskazówka temperatury nie chce się podnościć podnosi sie, jak zatrzymam się i chwilkę stoję to wtedy rośnie... - albo też jest tak że trochę wskazówka rośnie podaczas jazdy ale jak już dam na 1 bieg dmuchawke to temperatura spada...
Wg mnie (a miałem to samo) do wymiany jest cewka a raczej moduł zapłonowy. Prawdopodobnie są na nim mikropęknięcia przez które dostaje się wilgoć i po prostu ginie iskra. Ja sprawdziłem to używając w suchy dzień, wtedy kiedy palił normalnie, spryskiwacza do kwiatków traktując nim cewkę na chodzie. Palił...
Spotkałem się w podobnych okolicznościach (samochody stały sporo czasu w wilgoci i zimnie) z takimi objawami i w moim przypadku rozwiązaniem bolączki obrotomierza, była za każdym razem wymiana przewodów wysokiego napięcia. Najpierw w samochodach wariował obrotomierz, potem zaczynały się problemy z działaniem...
Pompę i jej wydajność powinieneś sprawdzić (min. 0,7 bar - gdzieś o tym pisałem), ale skoro odpala, to myślę, że jest ok. Następna sprawa to aparat zapłonowy. Odkręć te dwie śrubki i zobacz do kopułki, bo tam często, gęsto zbiera się wilgoć i nie tylko. Sprawdż/wyczyść kopułkę i zobaczymy co dalej....
Pod aparatem zapłonowym jest przewód gumowy z chłodnicy połączony z układem silnika. Na łączeniu tych elementów widziałem ślady świadczące o nieszczelności. Uważam iż do aparatu dostawała się wilgoć w postaci pary z układu chłodzenia - założyłem drugą opaskę do istniejącej ,zobaczymy co dalej. Jak pisałem...
Witam wszystkich miłosników motoryzaci mam problem ze swoją calibra2.0 8v chodzi mi o to ze mam ja z instalacją gazowa lecz żeby przełączyć ją na gaz to musze z benzyny i problem jes taki ze 5 razy zapala normalnie a następny raz zero odzewu dopiero zapali na zaciąg:cry::cry: Co może być tego przyczyną?...
wymień świece, przewody zapłonowe żeby np wilgoć powietrza nie powodowała trudności w uruchomieniu malana, no i weź przede wszystkim zakonserwój dobrze podłogę i nadkola i progi w środku żebyś na wiosnę nie miał dodatkowych wlotów hehe. Przeczyśc wszystkie styki przy zapłonie, podjedź gdzieś gdzie sprzedają...
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
Nie polecam takich kostek- szczególnie do modułów zapłonowych, wilgoć do środka będzie się dostawać i zbyt długo ten moduł nie podziała. Tu potrzebne było by połączenie z gniazdem na przewodach.
Sprawdż ustawienie elektrody zapłonowej może jest zbyt duża odległość od palnika i dlaczego jest wilgoć w pojemniku na baterię.
twoje autko wcale nie jest trudne do zagazowania. często bywa tak że ktoś obniża koszt instalacji kosztem jej jakości. ten samochodzik może latać bez problemu na najprostrzych instalacjach gazowych. jednak pomimo wszystko powinieneś udać się do stacji która montuje takie instalacje. i jeszcze jedno czy...
czyli paliwo prawdopodobnie jest ok... jak masz możliwość to podmień cewkę zapłonową, prawdopodobnie jest na 3 piny, często siadały, sprawdź kostkę czy nie jest skorodowana. i jeszcze jedno, kolejność zapłonu musi być prawidłowa. można sprawdzić też kopułkę, palec rozdzielacza i same kable. teraz dużo...
Po pierwsze to zajrzałbym do kopułki czy jest czysta, sprawdził kondensator, kable WN, oraz świece zapłonowe. Najprościej spróbować odpalać w ciemnościach, jeden kręci a drugi patrzy pod maskę czy dyskoteki nie ma na kablach. Zima była naloty się mogły porobić, teraz deszcze wilgoć, i się maszyna mści....
Zwykły kabel kupiony na metry w elektrycznym - jak do pralki, a ekranowanie można zrobić, jeśli okaże się konieczne, jeśli będą zakłócenia. Do czego to ma być użyte? Czy w okolicy będą pracować urządzenia wrażliwe na zakłócenia? W obudowie lampy tylko palnik i cewka zapłonowa. I dobra izolacja + odporność...
Czasami w tych autach zdarza się że zbiera się wilgoć w aparacie zapłonowym.
Temat stary, ale może moja podpowiedź komuś się przyda. Otóż miałem identyczny problem z moją cordobą (1,6 ALM). Po zauważeniu,że rozrusznik się jąka, a silnik nie odpala, ( precyzyjniej - odpałał za x razem, ale w chwili puszczenia kluczyka), doszedłem do wniosku, że gdzieś musi być zwarcie. Przy oględzinach...
Może przewody zapłonowe dostały wilgoci od tego śniegu. Ile razy dolewałeś płynu do zbiornika i poziom nadal opadał?
Witam !! Mam skuter Honde Bali 50, wczoraj wgl. nie chcał mi odpalalic, więc sprawdziłem świecę czy jest iskra, iskry nie ma. Dzisaj rozebrałem skuter bo chcałem dojść do modułu zapłonowego i zobaczec w jakim stanie jest. Okazało się, że w jednej kostce idą dwa kable (czerwono-czarny i czarno-biały)...
Czujnik raczej powinien być oryginalny do tego modelu - może to właśnie powodować problemy. Z tego co pamiętam to ABU miał 1 czujnik, który podawał temperaturę na zegary i do ECU (ale zaznaczam, że piszę z pamięci i mogę się teraz mylić - ogólnie jak masz 2 czujniki to oba będą obok siebie koło termostatu) Sprawdź...
Może trochę głupie ale sprawdź podłączenie (kolejność) przewodów zapłonowych. Możesz też w nocy odpalić auto, otworzyć maskę i sprawdzić czy iskierki nie " skakają " po komorze silnika, u mnie w kadecie tak było i oznaczało to przebicie. Może wilgoć się gdzieś dostała w kablach lub też ewentualnie uszczelkę...
Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum, lecz mam nadzieję, że doświadczeni koledzy mi pomogą. Samochód: Opel Corsa B 1.2 45KM 8V 3-drzwiowy 96'. 1. Mój problem dotyczy tłustych parujących szyb od wewnątrz (przednia i kierowcy najbardziej). Próbowałem już chyba wszystkiego. Wymieniłem filtr...
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak...
Problem dotyczy Opel Corsa B 1.4 (1998r.) z silnikiem C14NZ wyposażonym w klimatyzację i ABS. Temat ciągnie się już 3-4 miesiące. Na początku w ogóle nie zapalał - migała kontrolka silnika, nawet jeśli na chwilę samochód odpalił to tak jakby był od razu wygaszany zanim zdążył osiągnąć obroty biegu...
Witam, po pewnych przeróbkach pastucha napewno tak. Przeróbki są konieczne żeby zachowac normy bezpieczeństwa, ponieważ elektryzatory są dostępne nie tylko dla zwierząt ale iczłowiek może przypadkiem dotknąć się ogrodzenia. Wysokie napięcie występujące na wyjściu cewki zapłonowej podłączonej do pastucha...
Potrzebuję pomocy z moją Laguną '95, silnik F3P 1,8 mono wtrysk Boscha, ECU Siemens. Auto ma LPG Bingo S, ale dla celów diagnostycznych całkowicie odłączyłem centralkę i zmostkowałem zasilanie wtryskiwacza - więc gaz nie powinien mieć znaczenie dla zdiagnozowania. Problem jest następujący, rano zapala...
Witam. Piszę z prośbą o pomoc. Posiadam Opla Vectrę b 2000r 1.6 16v lpg i mam taki problem - włącza się kontrolka auta z kluczykiem (wymuszenie biegu jałowego) redukuje moc. Sprawdzany był sterownik silnika, listwa (cewka) wymieniona i świece zapłonowe. Podobno przepustnica też jest sprawdzona. Auto...
Witam, miałem kiedyś podobny problem w Nissanie Micra K12, z tym że na drugim cylindrze nie pracował tak jak należy. Od różnych kolegów mechaników dostawałem podobne porady jak te dotychczasowe na forum, czyli głowica do roboty, cewki czy świece do wymiany itd. Czasem takie awarie są spowodowane najmniejszymi...
Na razie przyniosłem cały aparat zapłonowy z kopułką do domu żeby cała wilgoć z niego zniknęła i może to przyniesie jakiś rezultat. Pewnie i tak czeka mnie kupno nowego aparatu.
A zacznij od najprostszego. Sprawdź stan przewodów zapłonowych. Jak w złym stanie, to od wilgoci mogły przebijać na silnik.
Witaj! A samochodzik jest garażowany? jeśli nie to możliwe że wilgoć przez noc łapie w module zapłonowym. A właśnie , jaki to ma rodzaj zapłonu, bo na silnikach diesla to słabo się znam. Ale niektóre rzeczy znam z autopsji. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają...
A czy była by opcja przystosować układ tak żeby współpracował z innym wyświetlaczem?? dopasować inny wyświetlacz można pod warunkiem, że znana będzie jego dokumentacja i dostępny sterownik. Myślę, że tarcza od ABSu będzie ok, pozostanie kwestia doboru czujnika impulsów i trzeba przeliczyć ile ich...
No tak, to się zdarza. Niskie temperatury, wilgoć... Chociaż w przypadku grubszych świetlówek T12 te efekty nie występują aż tak często jak w cieńszych T8 i T5. Jeżeli piszesz, że to Polamp Components, to na pewno nie leżała tam 15 lat, bo Componentsy spotykane są na rynku od około 2006 roku - pierwszy...
Przeczyść wszystkie możliwe wtyczki i kostki używając odpowiedniego sprayu, pędzelka i w miarę możliwości powietrza, aby wydmuchać wilgoć. Nieco zaśniedziałe styki we wtyczce cewek zapłonowych (Astra G) były powodem, że motor wchodził w tryb awaryjny, gasł itd. Zdarzało się to sporadycznie - raz...
Witam sprawa wygłada nastepujaco układ na 4093 działa użyłem go do sterownia cewki z własnym modułem m zapłonowym od audi a4 . wysterowałem r1 i r2 gdzie dałem potencjometry montażowe po 100kOHM. ładnie chodziło ... dałem na krótko przewód sterujący z modułu do wyjścia układu 4093. po jakiś 30...
Ja myśle że to może być wilgoć w układzie zapłonowym.Miałem tak kiedyś i problemem okazała się cewka.
Sąsiad sprawdził miernikiem napięcie do cewki zapłonowej dochodzi ja włączałem zapłon, natomiast z cewki już nie wychodzi ( włączałem zapłon a sąsiad kablem dotykał do masy i nie iskrzyło.) Przepiołem cewkę do sprawnego auta i zapalił a od niego włożyłem cewkę do swojego i nic. Już mi rece opadają....
Witam Mam golfa III 1.8 90KM. Samochód czasami przy dodawaniu gazu dławi się/szarpie i za chwile dopiero przyśpiesza. Przy hamowaniu lub wciśnięciu sprzęgła co jakiś czas obroty spadają tak nisko że ledwo zipie, nie ma reguły na to kiedy zacznie się tak dziać. Może się psuć przez tydzień a później...
Witam. Pacjent to audi S4 2.7 biturbo po chipie. Problemem jest szarpanie pod obciążeniem, dużo czytałem na ten temat i najprawdopodobniej jest to problem z układem WN. Niestety vag-com nie wyświetla wypadania zapłonów w kanałach 17 i 18 ta opcja jest niedostępna dla tego silnika. Oto co już zrobiłem-...
Kontrolka miga w momencie kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. A co się dzieje po włączeniu zapłonu? Spróbuj fizycznie wyjąć pastylkę z kluczyka i sprawdź jaka będzie reakcja. Immo nie zgasi pracującego silnika, po za tym faktycznie jest możliwość że problem jest spowodowany wilgocią w immo lub module....
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale mnie choroba zmogła przed samym urlopem i nie chciałem się nadwyrężać grzebaniem przy aucie. Zdemontowałem przewody zapłonowe i świece. Poniżej zdjęcie jak wyglądają świece, wnętrza fajek przewodów nie udało mi się uchwycić dobrze. Co stwierdziłem: 1....
Kolego. Odnośnie złego odpalania zapewne problem jest z układem zapłonowym. Możesz np. w nocy odpalić samochód i rozpylić wodę na przewody (koniecznie w nocy abyś mógł zobaczyć czy będzie przeskakiwać iska. Następnie jeżeli masz mechaniczny rozdzielacz to trzeba zajrzeć czy nie ma w nim wilgoci. Odnośnie...
Jak od wilgoci to może przewody zapłonowe do wymiany.
Posty niektórych tu piszących podchodzą pod łamanie regulaminu forum – udzielanie szkodliwych rad innym użytkownikom forum, i w zasadzie powinny być raportowane.. To że niektórzy przepalają swoje motocykle zimą nie znaczy że robią dobrze i nikt nie powinien brać z nich przykładu. Prawidłowe przechowywanie...
Przyczyn może być naprawdę wiele. Jeno z prostych czynności jest dotykanie kabli zapłonowych. Przeskoki iskry widać na kablach po ciemku lub biją po łapach przy dotknięciu. Miałem tak na jednym z 4 przewodów pozostałe 3 były sprawne. Silnik szarpał przy przyspieszaniu przy jednostajnej prędkości jakoś...
Z opisu wynika, że masz silnik B20Z (ten posiada czujnik położenia wału korbowego). Błąd wskazuje na uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu, ewentualnie na problemy z komunikacją tego czujnika. Na początek rozkręć dokładnie aparat zapłonowy, przeczyść i sprawdź okablowanie (tam lubi zalegać...
A potem regularnie wymieniałem te "rzemieślnicze" regulatory, bo padały jak tylko trafiła się dłuższa trasa Elmotu nie były dużo lepsze bo ta czarna masa którą były zalane kurczyła się odrywając co słabsze elementy z ceramicznej płytki. A jak nie oderwała nic to i tak wilgoć robiła swoje bo dziury...
Cześć. Wczoraj (sobota) wieczorem piec wyświetlił błąd F27 i nie działa. W instrukcji napisano: znaczenie - obce źródło światła , przyczyna - uszkodzony czujnik płomienia. Szczerze nie znalazłem czegoś takiego jak czujnik płomienia (ale może przez to że rzadki jestem w tym temacie). Co zrobiłem...