Jeżeli jest czujnik za iast przerywacza to powinno działać (słyszałem że były takie oryginalnie montowane do pf 126p ale nigdy się z takim nie spotkałem - nie mówię o rozwiązaniu z eleganta) . Zostaje tylko podłączyć i przejechać się na próbę. W polonezach występowały moduły GL 118 (120), APE 05 i 05 Sport i zdaje śię że HR 138 albo jakoś tak. Najlepiej...
zaleciłem pomiar omomierzem, bo padnięcie na raz dwóch cewek, też wydaje mi się mało prawdopodobne (chyba że ktoś w nią porządnie trzepnął, tak do popękania lub podłączał niewiadomo gdzie). I jakieś duże różnice w wynikach powinny dać do myślenia. A z opisu mdcsa wywnioskowałem że sprawdzał iskrę nie między przewodami w.n., a względem masy. A cewka...
Gdy jest sucho na dworze samochód jeździ jak złoto. Problem pojawia się gdy pada (wjechanie w kałużę) lub jest duża wilgotność. W czasie jazdy zaczynają spadać obroty w końcu silnik gaśnie. Po odczekaniu paru minut można zapalić samochód i jechać dalej bezproblemowo lub stanąć po 2km. Podobnie dzieje się gdy jest duża wilgotność samochód odpala bez...
Witam forumowiczów Problem dotyczy modułu zapłonowego w Renault Megane 1.6 '98, 8v - obecnie 90km Od kupna, czyli ponad rok temu pojawiały się problemy z wilgocią na stykach przy wtyczce i gnieździe modułu. Obok jest wlew płynu do spryskiwaczy i jakoś sobie to tam przez nieszczelny korek leciało....Kilka tygodni temu w miarę możliwości zostało to uszczelnione...
Witam miałem problem z 19 z wilgocią ale z układem zapłonowym, kręciło jak szalone ale nie chciało odpalić. Może to mieć związek z tym szarpaniem co piszesz.Wina kabli cewki itp.Raczej nie ma związku z paliwem bo sam piszesz żę na bęzynie i na lpg. W tych rocznikach nie było centralnego z pilota, a co do rozładowania, to tak jak koledzy mówią sprawdzić...
Widać, że woda / sporo wilgoci się dostało. Układ jest prosty. Na zasilaniu kondensator kompensacji mocy, dalej szeregowo dławik (statecznik, balast), dalej układ zapłonowy. Dławik dajemy taki jaka jest moc lampy. Zamiast HPS możesz dać HPI (ma białawe światło). Schemat przykładowy: [url=]Link
Witam, jak w temacie próbuje odbudować/naprawić moduł zapłonowy TCI do motocykla Yamaha SR125 z roku 1996. W motocyklu była słaba iskra albo jej nie było, wszystkie możliwe inne przyczyny wykluczyłem więc pod młotek poszedł moduł. Powodem mojego działania jest praktycznie brak dostępności takiego modułu już w obiegu wtórnym, a cena OEM jest zaporowa...
Dokładnie jak przedmówca powiedział.Palec żeście sprawdzali na ciagłość (czyli czy opornik w palcu jest sprawny),a sytuacja jest taka ze palec ma przebicie do ośki aparatu.Kopułka-no może,ale by było widać wyraźny slad ścieżki prądowej od styku weglowego,do podstawy kopułki,no chyba że w kopułce jest multum wilgoci. Jeszcze bym sprawdził jak iskra jest...
sprawdz przewody przy elektronicznym module zapłonowym taki duży radiator bodajrze koło zbiornika wyrównawczego.One są wrażliwe na wilgoć. A ja gym sie sugerował poradą tego kolegi bo w polonezach ta usterka jest bardzo częsta a szczegulnie tutaj i na przewodach wysokiego napięcia.
Cewki sa wykonane z izolatora. Najpierw sparwdz ich ciągłosc uzwojenia i opornosc (dane masz w t 134396). Poza tym mozesz sparwdzic tylko organoleptycznie czy na izolatorze widac jakies nadpalenia spowodowane przebiciem iskry ( slad grafitu w postaci kreski) Generalnie wysokie napiecie nie lubi wilgoci, na to tzreba zwrócic uwage, im bardziej sucho...
no tak wykręciłem cewki i faktycznie te oringi zaczynają się sypać {a cewy mają około roku po wymianie} i pewnie potem zaczynają puszczać wilgoć i cewy zaczynają padać więc jak kolega pisze owinołem oringi taśmą teflonową puki jeszcze cewki są dobre może to coś pomoże:D
W Tico niema przepływomierza jedyna elektronika jaka jest to czujnik halla który steruje cewka zapłonowa,kolego z Tico jak będziesz wymieniał przewody wysokiego napięcia polecam ci tylko orginalne tico/matiz firmy sentech,wymieniaj cały komplet (miałem tico kilka lat to troche przetestowałem różne kombinacje), pozatym jak ci ciężko zapala to sprawdz...
To znaczy użył bym tantalowego kondensatora, zwykły elektrolit może jednak dostać po dupie (drgania, różnice temperatur, wilgoć), no i z czasem traci swoje właściwości. Ogólnie jeżeli by ktoś chciał robić moduł 6V na MOSFETach to należało by chyba lepiej poszukać specjalnych wersji tych tranzystorów które do pełnego otwarcia na bramce nie potrzebują...
Może wilgoć je załatwia. Zobacz czy woda nie po niej nie płynie, blacharka tico lubi "kwitnąć". :-)
Witam, Kupiłem nową oryginalną cewkę do monotronica Bosch. Chciałbym ją założyć, ale okazało się, że kopułki izolacyjne nad stykami są o ok. 10mm wyższe niż wcześniejsze. To sprawia, że nasadki gumowe kabli, które powinny zabezpieczać przed dostaniem się wilgoci, nie spełniają swojego zadania (nie dolegają do podstawy kopułek). Czy ktoś może mi poradzić,...
Witam! Temat wraca do łaski. Niestety po wymianie: - nowy olej, filtr oleju, filtr powietrza -nowe świece, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa -nowa chłodnica, wentylator i termostat Samochodem szarpie podczas ciapy i deszczy na drodze. Było ok, ale znów coś nie tak (cewka stara była pęknięta na izolacji i w 5 innych miejscach), myślałem, że...
A kto wymienia ci tę cewkę, może jakiś dobry mechanik z silną łapą że jak dokręci to cewka pęknie i potem jak dostanie się wilgoć to masz to co piszesz. Napisz coś odnośnie czy te same cele w cewce się palą ba taka cewka ma w sobie 4 cewki czyli 4 cele. Jeśli paliło by ci jedną z nich to może akurat tam masz coś nie tak jeśli chodzi o temperaturę a...
Czyli nie powinno być kłopotu. W czasie moich poszukiwań natrafiłem na produkt pod nazwą uniwersalny moduł zapłonu.Oto jego główne cechy: Cewka, moduł zapłonu uniwersalny tranzystorowany -Do większości silników 2 suwowych oraz 4 suwowych. -Powyżej 21 cc pojemności (oprócz modeli z elektrycznym systemem rozruchu). -Może być stosowany w większości silników...
Przyczyną może być zbierająca się wilgoć. Wymień aparat na nowy, jakiś czas pojeździsz. Tylko nie na taki od Tico, to nie jest to samo.
Witam, Takie podłączenie raczej nic by cewce iskrownika by nie zrobiło , ale wilgoć jak najbardziej tak.
Palec(w środku popękany, zielony.) Kopułka( zielony nalot) Do wymiany w pierwszej kolejności. Auto więcej stoi niż jeździ i stoi na dworze dlatego obstawiam wilgoć bo rosa się pojawi do 10-11 wyschnie i zapali od strzała i cały dzień można jeździć
pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
To właśnie GL-118 miał problemy z wnikaniem wilgoci do wnętrza obudowy. Wewnątrz płytka w postaci nie zabezpieczonej hybrydy i tranzystor BUZ w metalowej obudowie. Wilgoć wchodzi przez złącza konektorowe. Nie pamiętam historii modułu który otwierałem, było to 20 lat temu... Problem ten był znany od lat, opis był podany w jednym z numerów Radioelektronika....
ibiza 97' silnik 1.0 pod kopulka aparatu zaplonowego mam mokro widoczna woda. skad tam sie wziela? mam przez to problemy z zapaleniem. samochod trzymam w garazu.
Wykręcę dzisiaj świece i zobaczę w jakim są stanie, ewentualnie skoryguję przerwy. Zastanawia mnie tylko dlaczego te iskry pojawiają się między wszystkimi czterema fajkami cewek, przecież wszystkie świece na raz się nie uszkodziły ani wszystkie przewody WN się nie uszkodziły, ani wszystkie cewki na raz nie są uszkodzone. Kupiłem w sklepie motoryzacyjnym...
Wilgoć w układzie zapłonowym.
Czasami w tych autach zdarza się że zbiera się wilgoć w aparacie zapłonowym.
Ja myśle że to może być wilgoć w układzie zapłonowym.Miałem tak kiedyś i problemem okazała się cewka.
Witam. Może faktycznie masz coś z układem zapłonowym. Jeśli masz uszkodzone przewody zapłonowe, to może być właśnie taki podobny efekt. Ale może być tym bardziej uszkodzona cewka, która dostaje wilgoci i ma przebicia. Posprawdzaj przewody (na zapalonym silniku popsikaj jakimś zraszaczem i zobacz, czy iskrzą - to taki najprostszy sposób). Gdy nie chce...
Teraz pytanie i jaki tajemniczy "moduł" się rozchodzi. Czy chodzi o moduł aparatu zapłonowego zastępujący przerywacz? Czy raczej chodzi o elektronikę sterującą gaźnikiem? Nawet PF126p w ostatnich latach miał elektronikę w postaci zaworu paliwa na wolnych obrotach - aby przy hamowaniu silnikiem nie zużywał paliwa. Często takie paliwo nie było nawet spalane...
Sprawdz wszystkie połączenia w kostce (czy nie odłączył się jakiś przewód, czy nie jest zaśniedziała, czy wszystkie styki siedzą sztywno w kostce). Dodano po 1 Ewentualnie sprawdź czy do aparatu zapłonowego nie dostała się wilgoć. (Niestety taka pogoda jaką mamy aktualnie sprzyja wilgoci).
To silnik gaźnikowy, 8V czy 16V? Na początek nie zaszkodzi: - jak z paliwem? Czy do zbiornika nie dostała się skroplona woda? Nie ma jakiegoś "korka" w układzie? - warto sprawdzić cewkę i przewody zapłonowe oraz świece. Cały układ zapłonowy warto przetrzeć i pokryć olejem silikonowym, który "wypiera" wilgoć. - czy do układu chłodzenia była dolewana...
Tipo z modułem na aparacie zapłonowym. Faktycznie kopułka była czyszczona papierem ściernym. Problem narastał razem ze zwiększeniem się wilgoci w powietrzu. Jednak nadal delikatnie przerywał w niedziele kiedy było ciepło i przejechałem ponad 200km. Dzisiaj rano normalnie dojechałem do pracy, chociaż auto wydaje się być słabsze. Dzieje się to i na LPG...
Od czego by tu zacząć. Eh od pewnego czasu mam problem z ładowaniem w samochodzie - chodzi o VW polo 1.0 w gazie . W trakcie jazdy na światłach w wilgotności przede wszystkim ( deszcz lub poranna rosa ) w pewnych momentach następuje rozładowanie akumulatora a co za tym idzie samochód gaśnie bo nie jest także dostarczany gaz itd . Akumulator jest dobry...
Witaj! A samochodzik jest garażowany? jeśli nie to możliwe że wilgoć przez noc łapie w module zapłonowym. A właśnie , jaki to ma rodzaj zapłonu, bo na silnikach diesla to słabo się znam. Ale niektóre rzeczy znam z autopsji. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują...
Kolego. Odnośnie złego odpalania zapewne problem jest z układem zapłonowym. Możesz np. w nocy odpalić samochód i rozpylić wodę na przewody (koniecznie w nocy abyś mógł zobaczyć czy będzie przeskakiwać iska. Następnie jeżeli masz mechaniczny rozdzielacz to trzeba zajrzeć czy nie ma w nim wilgoci. Odnośnie cofania się paliwa to problem występuje tylko...
Witam mam problem z moją meganką silnik E7J na gazie szarpie i czesto dławi sie i gasnie szczególnie wtedy kiedy jest duza wilgoć. Obroty na luzie czesto pływają, przy czym przed założeniem instalacji był również problem przy duzej wilgotności powietrza nie dało rady zapalic krecilem az akumulator padł. A następnego dnia jak było sucho za pierwszym...
Nieśmiało tylko przypomnę o możliwości użycia cewki zapłonowej od samochodu/motocykla... Napięcie i energia odpowiednie, odporne na wilgoć.
Olej, przynajmniej ten który w pracy używam do napełniania transformatorów kosztuje około 7zł za litr. Jak napisał kolega wyżej spytaj w dobrych sklepach z osprzętem elektrycznym, widziałem też oferty w internecie. Pamiętaj olej transformatorowy jest higroskopijny, czyli absorbuje wilgoć. Troche oleju (około 200ml) znajdziesz w butelkowej cewce zapłonowej...
Co w/g Ciebie znaczy "mechanicznie niezniszczalne"? Jak pisałem mój dziadek ma takie Polo 6N z 1994 roku z przebiegiem coś koło 240 tys. km. Wszystko co można było wymienić w zawieszeniu musiało zostać wymienione, wybite były wszystkie połączenia gumowo-metalowe i wszystkie amortyzatory do wymiany (z przodu nie są klasyczne McPhersony, można je rozebrać...
czyli paliwo prawdopodobnie jest ok... jak masz możliwość to podmień cewkę zapłonową, prawdopodobnie jest na 3 piny, często siadały, sprawdź kostkę czy nie jest skorodowana. i jeszcze jedno, kolejność zapłonu musi być prawidłowa. można sprawdzić też kopułkę, palec rozdzielacza i same kable. teraz dużo samochodów z tym przyjeżdża ze względu na wilgoć.
Niestety silnik leżał dość długo, gładź nie była zabezpieczona, pojawiły się odbarwienia i rudy nalot , szlif by się przydał. Nie opłaca się robić szlifu i czegokolwiek jak w przestrzeni pod tłokiem była długo wilgoć. To co widzisz na gładzi cylindra to tylko wierzchołeczek góry lodowej. A to jak wygląda łożyskowanie stopy korbowodu nie widac i bez...
Przeczyść wszystkie możliwe wtyczki i kostki używając odpowiedniego sprayu, pędzelka i w miarę możliwości powietrza, aby wydmuchać wilgoć. Nieco zaśniedziałe styki we wtyczce cewek zapłonowych (Astra G) były powodem, że motor wchodził w tryb awaryjny, gasł itd. Zdarzało się to sporadycznie - raz na tydzień - znalezienie usterki trwało kilka tygodni.
Witam po Świętach. Odkręciłem lecz nie CAŁKOWICIE. Jak się z tym gwintem mocowałem, czułem opór i odgłosy kruszenia szkła. Na gwincie zostały kawałki szkła Wstawiłem takiego Phillipsa ze starych zapasów ale klosz do niego spasować......hmmmm....no nie wiem. Może taka żarówka wisieć bez klosza w łazience? Na razie wisi i świeci ;-) O ile pąmietam to...
Sprawdź układ zapłonowy (ROZDZIELECZ) mogła dojść wilgoć.
Przeciez technologia z starterami z bimetalem jest przedpotopowa.(migają itp ) Może i "przedpotopowa" ale ile wytrzyma świetlówka (ta "przedpotopowa") a ile kompaktówka (nawet lepszego typu). Sam sie przekonałem mam już 11 lat zwykłe "przedpotopowe" świetlówki i świece ok. 2 h dziennie i jeszcze "żyją" a co powiem o kompaktówkach? Nie jest to zły pomysł,...
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
No tak, to się zdarza. Niskie temperatury, wilgoć... Chociaż w przypadku grubszych świetlówek T12 te efekty nie występują aż tak często jak w cieńszych T8 i T5. Jeżeli piszesz, że to Polamp Components, to na pewno nie leżała tam 15 lat, bo Componentsy spotykane są na rynku od około 2006 roku - pierwszy raz widziałem je w użyciu latem 2007 roku w jednym...
Witam a ja wszystko wytłumacze co i jak. A mianowicie mam prawdziwego staruszka OplaVectre1.6i GL z silnikiem C16NZ z 1991 roku. Mam identyczny problem, problem wystepuje gdy na silniku zgromadziła sie woda wilgoć itp po staniu dłózszym w garazu, pierwsze odpalenie jest OK po postoju dłózszym....ale potem jak auto zgaśnie to już odpalić siego praktycznie...
Masz jakiś link do tych czujników? Niestety tylko stare ogłoszenie aliexpress, ale można wysłać zapytanie o dostępność. Rozdzielacz Zapłonu Czujniki Magnetyczne Dla 99-01 Honda CRV CR-V 2.0L DOHC OE #: TD-74U/30100P6TT01/30100P6TT01/TD74U/606... Twój aparat zapłonowy faktycznie wygląda jak nowy i nie szukałbym w nim problemu. Rozrząd wygląda poprawnie...
pawli52 , problem polega na tym, że pod wpływem wilgoci wydzielającej się na przewodach WN, kopułce, osłonach na świecach i na samej porcelanie świec spada oporność izolacji całego układu. Ze spadkiem izolacji wzrasta prąd upływu i maleje napięcie. Czasem spadek napięcia jest tak duży, że napięcie na elektrodach świecy jest za niskie, aby w warunkach...
Skuter Junak 4t euro 4 gaznik elektroniczny delltoro problem po odpaleniu kilka sekund gasnie po kilku krotnym odpalaniu zaskakuje i jest ok kiedy się rozgrzeje pracuje normalnie w czasie jazdy nie sprawia żadnych problemów po zgaszeniu odpala bez zarzutu elektrozawór ssania gaznika sprawny nie wiem co może być przyczyną że problem występuje gdy jest...
witam! jesli to krutkie szarpania to problem w układzie zajłonowym.Jeżeli jest układ elektroniczny 1.zacznij od cewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym(przeciera się izolacja wew. cewki, połączenie kabel.ziel.biał. z cewką)2.moduł zapłonowy (bez oscyloskopu będzie ciężko).Powodzenia! Dodano po 4 to jeszcze ja, zapomniałem o kablach zapłonowych sprawdz...
LRY dar , zainteresuj się stanem izolacji układu zapłonowego szczególnie WN. Osłabiona izolacja, trochę wilgoci i kłopoty z rozruchem. W ciemności na zapalonym silniku (zimnym) rozpylaczem zroś wodą: cewkę zapłonową, aparat zapłonowy, przewody WN i świece. Tam gdzie jest osłabiona izolacja będzie się jarzyć lub skakać będą iskry. Co z tym zrobić chyba...
Szkoda, że nie daje się odpalić tego silniczka bo lepiej spuszczać ciepły olej. Ale jak już poradzisz sobie z opróżnieniem silnika ze starego oleju to wlej ok 2 litrów zwykłego, mineralnego oleju silnikowego o lepkości 15W/40 lub 20W/40klasy sf/cc lub wyższej. Po wlaniu tych 2 litrów sprawdź na miarce jaki jest poziom oleju w misce olejowej (powinno...
Podpowiedź, bardzo proszę; - układ zasilania, ciśnienie paliwa,wydajność wtryskiwaczy, zacząć od filtra. - układ zapłonowy, świeczki, kable, kopułka, czystość -może nie lubi wilgoci. - styki, kostka stacyjki, moduł sterowania cewki zapłonowej, czujnik hala w aparacie zapłonowym, wtyk zasilania wtryskiwaczy. Po odłączeniu przepływomierza silnik ma pracować...
Witam Wiem ze temat poruszany był już kilkakrotnie ale w każdym temacie finalnie było info że należy zmienić czujnik położenia wału do rzeczy - mam kangoo z silnikiem 1,2 i problem że niekiedy nie chce odpalić - sprawdzałem za każdym jak nie chce odpalić brak jest iskry. Wymieniłem i sprawdziłem następujące rzeczy - czujnik - pierwszy używany oryginał,...
Witam Wiem ze temat poruszany był już kilkakrotnie ale w każdym temacie finalnie było info że należy zmienić czujnik położenia wału do rzeczy - mam kangoo z silnikiem 1,2 i problem że niekiedy nie chce odpalić - sprawdzałem za każdym jak nie chce odpalić brak jest iskry. Wymieniłem i sprawdziłem następujące rzeczy - czujnik - pierwszy używany oryginał,...
Witam Wiem ze temat poruszany był już kilkakrotnie ale w każdym temacie finalnie było info że należy zmienić czujnik położenia wału do rzeczy - mam kangoo z silnikiem 1,2 i problem że niekiedy nie chce odpalić - sprawdzałem za każdym jak nie chce odpalić brak jest iskry. Wymieniłem i sprawdziłem następujące rzeczy - czujnik - pierwszy używany oryginał,...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Napisz jak zachowywał się silnik przy próbie ruszania,objawy zbliżone do silnika który pracuje na 3 cylindry i niema siły uciągnąć auta po całkowitym puszczeniu sprzęgła.Pisałeś że takie objawy były gdy temperatura powietrza była 0-5°C czyli wtedy gdy jest największa wilgotność powietrza.Doczytałem też że gdy silnik pracował kilka minut na postoju to...
Na oguł jest tak że gaz jest bardzo czuły na wszelkie uszkodzenia układu zapłonowego i jeżeli na gazie szarpie na benzynie tego nie odczujesz. Gdy już przebicia będą na tyle duże że na benzynie zacznie szarpać to na gazie będzie już strzelał. Równie dobrze może to być za bogata mieszanka ale wtedy przy wyzszych obrotach nie miał by mocy. Wymiana przewodów...
Zapalnika piezo do zastosowań polowo-ziemniaczanych nie polecam bo wilgoć go unieszkodliwi. Polecam tanią zapalarkę na baterie za 5zł. Przewody wysokiego napięcia można wyprowadzić na zewnątrz, a jako elektrody zapłonowej użyć zwykłej świecy zapłonowej od samochodu albo kosiarki.
Prawdopodobnie musisz też wymienić w aucie świece i przewody zapłonowe, ponieważ instalacja gazowa jest bardzo wrażliwa na wszelakiego rodzaju zakłócenia w układzie zapłonowym i rano jak jest troche wilgoci to może szarpać.
Sprawdz czy nie ma wilgoci w aparacie zapłonowym w tak zwanej kopułce. Wysusz dobrze przewody zapłonowe
Sprawdziłbym okolice aparatu zapłonowego,może się dostawać wilgoć po kilkudniowym postoju, odkręć po kilku dniach wtedy kiedy nie jeździsz kopułkę z aparatu zapłonowego, przetrzyj od środka delikatnie suchą szmatką, nie zaszkodzi po odkręceniu sprawdzić czy nie ma nagaru w środku kopułki,i na palcu rozdzielacza, jeżeli jest to drobny papier ścierny,...
Chciałem zapytać o poradę. Posiadam Poloneza 1.6 GLi z wtryskiem MonoMotronic 1.7 firmy Bosch. Samochód ma przejechane 128 tys km. W zeszłym roku zmieniłem silnik na inny, z przebiegiem ok.65 tys km. Wszystko było dobrze do jesieni tego roku. Usterka ma następującą postać: - samochód zaczął źle odpalać rano - pracują początkowo 3 cylindry, po kilku...
sprawdź układ zapłonowy... może dostaje Ci się wilgoć np. do kopułki aparatu zapłonowego... czy nie zauważyłeś np. słabszej formy auta w pochmurne i wilgotne dni?? czy dzieje się to zawsze niezależnie od pogody? Piszesz takie brednie, że żal czytać. Ostrzeżenie!
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z Golfem II. I naprawdę liczę, że znajdę tu pomocnych dobrych ludzi, którzy zaradzą temu problemowi. Mianowicie gaśnie na przejazdach kolejowych, po przejechaniu przez kilka dziur, na światłach, lub gdy zimno, mokro lub pada. Nawet kałuże go potrafią załatwić. A zaczęło się to od nieodpalenia sprzed bloku. Po próbach...
Walczyłem z tym problemem na rózne sposoby, gdzieś wyczytałem że olej poprzez uszkodzona uszczelke pokrywy zaworów zalewa świece (2gą i 3cią, a faktycznie bywały zaolejone, zakopcone itd). Ci co znają ten temat wiedzą że głównie zakopcone, zaolejone sa właśnie te świece. Wymieniałem więc uszczelki pokrywy zaworów, uszczalniałem silikonem, kupowałem...
miałem podobny problem co prawda z silnikiem 1,2 x12sz ale to bliźniacza konstrukcja. auto stało przez prawie cały rok, może raz na miesiąc odpalanie. zanim auto zacząłem eksploatować dzień w dzień zrobiłem gruntowny przegląd. wymieniłem m.in przewody zapłonowe renomowanej firmy włoskiej. gdy tylko pojawił się mróz, wilgoć, kałuża autem nie dało się...
Opiszę moje kolejne doświadczenia z moim rowerem. Rozebrałem instalację zapłonową (tzn tą szczątkową składającą się z dwóch kabelków) i sprawdziłem po raz już pięćdziesiąty piąty. Zlutowałem na nowo i NIC. Wracam po jakimś czasie do tego roweru jeszcze przed niedzielą wielkanocną i patrzę a na świecy magicznie znów pojawiła się iskra. Świece wkręcam...
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
Bardzo wątpliwe że te przebicia zachodzą w obwodzie głównym, bo tam zapewne nie masz więcej niż 650V (podwajacz z napięcia sieci), ponadto zauważyłbyś ślady opalenia na odbłyśniku (spore prądy) - przebicia moga wystepować od samej elektrody zapłonowej do odbłyśnika (i tu nie za bardzo da się zaradzić - błedna konstrukcja). jedna lampa od czasu do czasu...
Witam, w skrócie ... Posiadam Opla Vectrę A 1.6 czysta benzyna 1990 rok. Auto posiadam już 7 lat, w lipcu wymienione zostało: uszczelka pod głowicą, rozrząd, świece, kable WN, aparat zapłonowy, olej, płyn chłodniczy, kilka wężyków które były już zużyte. Około tydzień temu pojawił się problem... Auto zaczęło się dusić i przerywać. Wywołałem błędy : sonda...
Witam, posiadam siedmioletni piec dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania. Dzisiaj rano mnie zawiódł po raz pierwszy :) Pojawiła się błąd C6. Po resecie ruszała tylko pompa obiegowa i po kilkudziesiącu sekundach ponownie C6. Przeczytałem kilka tematów na forum i zacząłem sprawdzanie, zgodnie zsugestiami innych użytkowników. Zacząłem od demontażu i...
Czyli pojawiły się 4 błędy nie siedem . Fajnie że zrobiłeś diagnostykę tylko DLACZEGO przyrządem który sam nie potrafi zrozumieć co diagnozuje :?: Zrób diagnostykę CLIP , tylko pełną z rozszerzeniami błędów . Jest możliwość że błędów będzie siedem a nie cztery :| Jak zachowuje sie silnik podczas pracy - czy słychać w wydechu wypadania zapłonu :?: Kiedy...
Myślę czy to nie jakieś przebicie na przewodach ... ale jak je znaleźć ? A na przykład w nocy jeśli będzie przebicie na przewodach to zauważysz to gołym okiem jeśli się dobrze przypatrzysz. 1)świece na nowe( NGK). Przy okazji gumki na świecach bo skakały iskry.(brak różnic) Jakie gumki? To w świecach są jakieś gumki? Sprawdź czy z wierzchu na tej karbowanej...
Pisk na filmie nie wydaje się pochodzić z jakiegoś tacia mechanicznego ani nie jest to pisk "elektryczny", raczej z jakiegoś przetwornika, który o czymś informuje, przynajmniej ja tak słyszę. Co do wilgoci, to kiedyś wymieniłem przewody zapłonowe na nowe i wtedy się zaczęło, okazało się, że były wykonane z materiału nieodpornego na przebicie. Kolega...
Równe 1, ale 1,2 też się mieści w normie, i nie przez 5 min tylko po tym czasie ma być minimum pół bara. Możesz też testowo założyć kawałek przezroczystego przewodu na powrocie żeby poobserwować czy powietrza nie pompuje. Drodzy panowie wreszcie porobiłem konkretne testy i mogę powiedzieć coś więcej. Jest to dla mnie nie do uwierzenia ale teraz to...
Witam posiadam audi a4 b5 1.6 AHL , i przypadłość jest taka że jak rano po całym dniu postoju jak jest zimny silnik to jak się odpali to czasem szarpie na 3 cylindry . A po dodaniu gazu od razu wskakuje 4 i już silnik pracuje normalnie . Ostatnio zakupiłem wtrysk i podmieniałem po kolei by wykluczyć awarie któregoś z 4 . Nic mi to nie dało wiec to coś...
przepraszam ale nie wiem o chodzi z przerwami na krzywkach Na pełen obrót aparatu zapłonowego wypada tyle otwarć przerywacza, ile jest cylindrów. Chodzi o sprawdzenie, czy jest taka sama przerwa podczas wszystkich rozchylam przerywacza. Tym sposobem sprawdzamy, czy wałek nie jest krzywy. Warto jeszcze sprawdzić czy wałek nie ma luzów. Moim zdaniem...
witam ponownie jak wcześniej sam sobie sugerowałem, zrezygnowałem z usług tamtej ASO i pojechałem do gościa poleconego mi przez szwagra kumpla ze strony stryja itd. Rzucił tylko okiem, przejechał się kawałek i mówi "wilgoć w elektronice"-faktycznie wielożyłowy kabel wchodzący do modułu zapłonowego w komorze silnika był cału zaśniedziały, niektóre styki...
Fachman no nie przesadzaj bo na przykład elektroniczne regulatory napięcia do poloneza (ERNA,Jezpol) w latach 80i 90 były pod maską i nic im wilgoć nie szkodziła.Obudowa wcale nie hermetyczna.Dalej-moduł zapłonowy w favoritce-prawie płytka na wierzchu.I mógłbym tu przytoczyć całą masę przykładów.Ale po co?A centralki od gazu to po prostu masówa,włoszczyzna...
No był w Jawie zapłon z akusia, jest tam alternator i żeby prąd dostać trzeba prod dać, a jak niema co dać to sie stoi. Mialem jórzwiele problemów z tego powodu, rozładowany aku przez wilgoć, spalony regulator napięcia bo w alternatorze szczotka sie złamała itp. Udało mi sie odpalić ją na jeden cylinder cewką z motorynki. Ale Jawa ma dwa gary więc chciałem...
Sprawdź czy nie ma jakiegoś zaworu regulującego dawkę paliwa przy zapalaniu. Być może się zaciął i nie zwiększa dawki paliwa na zimnym silniku. A jak z zapłonem?? Spróbuj przed odpaleniem samochodu lekko podgrzać modół zapłonowy np suszarką i sprawdź czy coś się zmienia (być może wilgoć)
Witaj. Sprawdz: -świece, może już czas je zmienić, napisz ile na nich przejechałeś, czy nie są okopcone i wilgotne. -kable wn, jak na kablach masz takie metalowe osłonki to je ściągnij i zobacz jak będzie chodzić czy nie ma tam przebicia,(ja psikłem spryskiwaczem do kwiatków i zwykłą wodą, w ciemności przeskakiwały iskry) jak to nie pomoże to: - aparat...
Pierwszą rzeczą, którą bym sprawdził jest układ zapłonowy (zwłaszcza kopółkę i palec, a najlepiej od razu to zmienić, łącznie z przewodami). Teraz po nocy jest wilgotno, a materiały z których wykonane są te elementy robią się po jakimś czasie higroskopijne (wchłaniają wilgoć), i dostają przebić. To może powodować trudny rozruch zimnego silnika. Jak...
Tam się lubi gromadzić woda lub wilgoć w tych zagłębieniach co są zamontowane świece. Kable zapłonowe tam sa,do tych wiekszych świec idą bezpośrednio kapturki z cewek,to tych mniejszych kable.
Sprawa wilgoci nasuwa jeden wniosek-układ zapłonowy,strona wtórna. Od cewki,poprzez kopułkę i palec do kabli WN.
Marne CB, sieje zakłóceniami, musisz znaleśc regułę, po tym dojdziemy do przyczyny. A wilgoć na przewodach zapłonowych tez robi swoje. Ale moim zdaniem to urok tandety. Dlaczego markowe jest kilka razy droższe ? SławeK
Wymień świece zapłonowe. Problem mogą również stanowić gumowe nakładki na przewody wysokiego napięcia, lub gumowe osłonki przy tych świecach. Pod wpływem wilgoci mogą przewodzić
Na poczatek sprawdz czujnik temperatury silnika. Albo podlacz sie Vagiem i sprawdz czy są bledy w ECU i jakie dostaje sygnaly z czujników. Jak pamiętam to 1.3 wielopunkt to DIGIJET nie na możliwości podłączenia VAG Pomiar kompresji i do sprawdzenia kable zapłonowe mogą mieć przebicie,wilgoć robi swoje,a gdyby była uszczelka pod głowicą to nierówno...
no i skrzynka bezpieczników też gra wariata nieraz, jak zgaśnie musisz patryć czy jest iskra, zasilanie cewki,paliwo. powiem tylko, że miałem prawie identyczny przypadek w Escorcie 96 1,3 CFI i przyczyną była cewka zapłonowa ( rozwarstwiła się ze starości i z wilgoci) i jak silnik był zimny było ok jak przejechał 4-5 km zaczynały się cyrki ( gasł ,wypadały...
być może jest to wilgoć na aparacie zapłonowym
jak miałem malucha to, to że nie chciał palic na deszczu -to była wina za małej przerwy na aparacie.oczywiście najprawdopodobniej nie ma to nic wspólnego z padającym aku.ale skoro pada raz na tydzień to znaczy że jest ładowanie ale zbyt małe np. zamiast 14.3 to 13.6v mierzone na klemach (jeżęli jest alternator ).Ale miałem też suzuki marutti i walczyłem...
Skoro auto reaguje na wilgoć to znaczy zły styk. Posprawdzaj czy wszystkie łączówki dobrze wpięte w obwodze zapłonowym, do czujników, wszystkie masy czy są ok. Popraw styki w kablach WN, sprawdź w jakim stanie są świece.
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
czy jestes pewien ze w tym nietypowym zapalaniu wybuchowym jest iskra na elektrodach, mysle ze moze byc kilka problemów z których wynika taki bład 1 trzeba wzmocnic izolacje na przewodach iskrownika zwłaszcz przy podłaczeni przy elektrodach(uszkodzona izolacja, woda)np rurki silikonowe 2 wymienic same elektrody moga byc peknięte + wilgoć czy elektrody...
PRZEWODY ANTENOWE -"Czarno na białym". W handlu spotykamy najczęściej przewody antenowe koncentryczne białe i czarne. Stara monterska zasada mówi, że przewody czarne przewidziane są do stosowania na zewnątrz budynków a białe do wewnątrz. Obecnie, nowoczesne technologie produkcji tworzyw sztucznych, teoretycznie pozwalają na stosowanie dowolnych kolorów...