Tak , ustawiasz turbine na rurze o podobnej średnicy żeby nie pękła i lekko wybijasz wirnik trzymając silnik od dołu tak żeby nie zerwać komutatora od uderzeń. Możesz też użyć prasy jak masz.
Przy prawidłowo złożonym i dostatecznie mocno skręconym silniku przecież to mechanicznie niemożliwe? Sprawdź naciskając wał w różnych kierunkach.
Pewnie że można ale dmuchawa kosztuje 200 zł .A przezwojenie chyba tyle samo ,może 120 lub 150 zł Przezwojenie się nie opłaca! Słusznie!, też tak myślę; zatem wybierz co się bardziej opłaca! Możesz także przezwoić ten wirnik we własnym zakresie po kosztach tylko zakupu małej ilości drutu nawojowego. Zachodzi jednak inny problem: -trzeba by to umieć...
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
Witam , Gdy włączę nawiew to podczas rozpędzania się wirnika do osiągnięcia minimalnych obrotów strasznie koleboce całą obudową klimatyzacji, traci w pewnym momencie geometrię i zaczyna bić. Bić tak mocno ,że zaczyna rzucać na wszystkie strony wirnikiem. Moje pytanie jest takie :czy jest jakaś możliwość wyważenia wirnika,dmuchawy ?
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Silnik nawiewu jest dostępny od strony silnika - ściągamy taką "szmatę" bezpośrednio pod wlotem i jest dostęp do silnika. Odkręcamy trzy wkręty i po dwóch minutach silnik jest wyjęty. Jeżeli nie działa na żadnym biegu - to skończyły się szczotki, wytopił się przełącznik lub brak jest kontaktu na wtyczce przy silniczku. Jeżeli działa tylko na najszybszym...
Jak masz dojscie zobacz czy wirnik dmuchawy się lekko obraca - ręką. Jak tak to rezystor oryginał bo tam nic więcej nie ma.
W łopatkach powinna być dziurka prowadzi do śrubki mocującej wirnik na osi, odkręć ja i wtedy zejdzie wiatrak. Może być na krzużak lub małego imbusa. Potem tylko rozebrać silnik i wymiana szczotek.
Dzień dobry. Mam dmuchawę do pieca firmy Domer (wykorzystywaną w innym celu). Chciałbym oddzielić wirnik od silnika w celu pełnego oczyszczenia go. Wydaje się to dla mnie skomplikowane w związku z jego budową, a nic nie chcę uszkodzić. Pomoże ktoś? Z góry dziękuję za pomoc.
Przed założeniem nowej opornicy sprawdź, czy wirnik dmuchawy lekko się obraca. Znam przypadki zacierania się wirników i objawy były wówczas podobne jak u Ciebie. Na próbę możesz podłączyć dmuchawę wprost z akumulatora i ocenić jej pracę. Jednocześnie zwróć uwagę na uzwojenie silnika, może mieć uszkodzone (spalone) i efekty z bezpiecznikiem będą podobne.
No dobra, ale jak tam widać wirnik dmuchawy, a tam jest zamontowany rezystor dmuchawy na obudowie. Jak pamiętam, od środka to nie będzie zwarcia tego rezystora jak podam jaks środek
Zeszłej jesieni borykałem się z liśćmi zalegającymi na moim trawniku. Narodził się więc pomysł na budowę dmuchawy do liści. https://obrazki.elektroda.pl/4729582200_... Pierwszym założeniem było nie niszczenie pilarki więc w grę wchodziła dokręcana przystawka dmuchawy. Na złomie wybrałem dmuchawę z Fiata Cinquecento ze względu na gotową...
Od czego zależy moc tego ustrojstwa? Patrząc na oferty, piece np. 5kW i 8kW wyglądają niemal identycznie, inny sterownik i pompa paliwa? W zasadzie moc zależy od ilości spalanego paliwa i ilości powietrza. Te 8kW można między bajki włożyć, chińczyk mocno przyfantazjował. Analogią jest tu silnik spalinowy, jeśli mamy np. 60KM z 1l pojemności to przy...
Na stronie 12, pozycja 11- wirnik dmuchawy obieg cwu (takie tłumaczenie). Na stronie 60, element 16- wirnik dmuchawy czyli na nasze turbinka. Element 9 to czujnik zbierający impulsy z turbinki.
Zauważyłem identyczny problem w całkiem innym sterowniku, czasami przedmuch nie ma siły otworzyć klapki na najniższych ustawieniach (jest regulacja w tym sterowniku 10 stopni), jesteś na 100% pewny, że turbinka się nie kręci w ogóle? Zaglądałeś w ten wirnik podczas "buczenia"? A może jest za wysoka temperatura ustawiona na piecu i dlatego przedmuch...
witam mam takie pytanie czy można stosować takie preparaty jak np.wd40 na różne elementy elektryczne w samochodzie jak np. wirnik w dmuchawie, szczotki, miedziane rzeczy i czy to temu nie zaszkodzi.
Właśnie mi takie webasto się zepsuło. Pod wirnikiem dmuchawy jest takie metalowe kółko z blachy co siedzi na pinach. Do rzeczy nie wiem jakim cudem ale wypadło podczas pracy zablokowało wirnik dmuchawy, silnik spaliło i płytę główną. https://obrazki.elektroda.pl/5582100900_... https://obrazki.elektroda.pl/6982113000_...
Na początek trzeba sprawdzić czy silnik dmuchawy i sama dmuchawa jest sprawna. Odłączyć sterownik od napięcia zasilającego i ręcznie sprawdzić czy wirnik dmuchawy obraca się swobodnie bez zacięć. Może pył i kurz w kotłowni dostały się do silnika i jego łożysk i blokują jego prawidłową pracę. Później dmuchawę z zachowaniem zasad bezpieczeństwa z pominięciem...
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Dmuchawę przejrzałem i wyczyściłem wirnik obraca się lekko bez zacięć. Dmuchawa to WPA-06 230V/80W, osadzona na piecu z pleszewa KM-EKOCENTR
Witam, Sterownik pieca Titanic 501 z 2013 r. wersja 1S z Prond. Przy ustawieniu dmuchawy na wartość z zakresu 1-4 dmuchawa buczy i wirnik nie załącza się. Gdy na sterowniku ustawię wartość pracy dmuchawy na 5 i wyżej, wszystko działa OK. Planuję wymienić 2 kondensatory 100n K 257V 436D MKP X2 widoczne na załączonym zdjęciu. Czy ktoś miał taki problem...
Witam. Mam problem z tego typu sterownikiem i pilnie poszukuje schematu. Problem polega na tym ze od pewnego czasu dmuchawa nie mogła wystartowac (miała tylko 127V) i wirnik stał w miejscu i się strasznie grzała a bezpośrednio z sieci 230V startuje dobrze. Drugi problem jaki się zrobił dzisiaj to po nastawieniu zadanej temp sterownik sie restartuje...
Wirnik dmuchawy jest obraca sie na łozyskach slizgowych
Jeśli już wszystko sprawdziłeś i nadal bez zmian, to wymień filtr pyłkowy (kabinowy). Przy okazji sprawdź, czy wirnik dmuchawy nie jest hamowany przez jakieś śmieci i czy lekko się obraca.
Kolego miałem też "Paska" B-4. Aby nawiew był skuteczny musisz dbać o filtr pyłkowy (kabinowy). W tych autach nawalają włączniki dmuchawy (wypalają się styki) i mnie też to spotkało. Nie chcąc bawić się z podmianą panelu sterującego, wyprowadziłem odpowiednie przewody do dodatkowego włącznika 3-pozycyjnego i miałem w ten sposób 2-gą i 4-tą prędkość....
Mniejszy od fabrycznego bezpiecznika. Skoro go przepala to prąd jest zbyt duży. Prąd zależy od mocy wentylatora a to już by trzeba bylo poszukać takich danych w sklepach oferujących wentylatory. Dzielisz przez 12 i masz prąd pobierany przez wentylator. Najczęstszą przyczyną jest ciężko obracający sie wirnik o czym pisał wyżej kolega Ireneo.
Zasilanie jest? Po włączeniu wirnik dmuchawy obraca się? Przewody do pompki paliwa nie przerwane , lub zwarte? Jeżeli te rzeczy są ok. , to na 90% zablokowany sterownik przez przegrzanie.
Oporność będzie silnika niska bo stojan i wirnik są w szeregu. Jakie masz zabezpieczenie ? wcześniej było dobrze ? Wyrzuca momentalnie czy po czasie ? - Sprawdź oporność przewodu zasilającego nie włączając dmuchawy, powinna być "OL" - Zmierz oporność silnika, za wyjściem włącznika (zapamiętaj) - Zmierz oporność przewodu po wciśnięciu włącznika, jeśli...
Turbinka. Wzbudzana jest przepływem CWU, a nakładany na nią czujnik wykrywa ruch załączając kocioł do pracy na CWU. Tego modelu nie znam. Obejrzyj dokładnie i sprawdź czy ma się w nim coś kręcić przy przepływie czy tylko podnosi się jakiś grzybek. Jeżeli się podnosi grzybek to nakładany czujnik na niego możesz sprawdzić słabym magnesem. Zbyt mocny magnes...
Po zlokalizowaniu filtra kabinowego i jego wyjęciu ukaże się wirnik silnika dmuchawy. Wpierw spróbuj ręcznie obrócić wirnik lub np. dłuższym śrubokrętem i jeśli obraca się swobodnie, to usterka będzie w zasilaniu, bądź w sterownikach dmuchawy. Możesz spróbować sprawdzić jego działanie podłączając go bezpośrednio pod akumulator.
A sprawdzałeś wirnik nawiewu? Może coś tam wpadło i zablokowało Ci nawiew? Nie wiem, jak u Ciebie, ale u mnie wirnik można sprawdzić po zdjęciu filtra przeciwpyłkowego znajdującego się na podszybiu (Audi A4 B5).
do tego rezystora był osobny bezpiecznik, w skrzynce z pozostałymi bezpiecznikami. Długo żyję i różne Mercedesy widziałem, ale z takim rozwiązaniem się nie spotkałem. Poniżej obrazek rezystora dmuchawy dla Atego rocznik "+/- 2000" https://obrazki.elektroda.pl/6891857000_... Widzimy rezystory we wspólnej obudowie ceramicznej, a na górze...
jta napisał Co do silnika indukcyjnego, to wiem, jak działa. Stwierdzenie "w silniku magnetycznym układ magnesów stałych tworzy pole zmiennego strumienia działający na wirnik popychając go w ruchu obrotowym" pasuje do licznika wody, i do prędkościomierza w samochodzie - więc nie wyjaśnia, czy to jest to samo, czy czymś (czym?) się różni. Czytając twoje...
Sprawdź, czy nie jest uszkodzony bezpiecznik, który zabezpiecza dmuchawę. Silnik dmuchawy znajduje się za schowkiem w kabinie. Dojście do łopatek (wiatraka) dmuchawy jest pod maską silnika, a dokładniej pod podszybiem, gdzie powinien być filtr powietrza tzw. kabinowy lub pyłkowy. Po wyjęciu wkładu filtra zobaczysz wirnik dmuchawy, spróbuj go obrócić,...
Kolego usterkę zbadaj pod względem elektronicznym, ale wcześniej możesz sprawdzić stan filtra pyłkowego (kabinowego), który ma wielki wpływ na skuteczność grzania, jak też chłodzenia kabiny auta. Sprawdź, czy wirnik dmuchawy nie jest zatarty (obraca się swobodnie) i czy klapy w przewodach grzewczych są otwarte, ale te usterki powinny wyjść w czasie...
Miałem podobna sytuację ( w oplu ), ale u mnie zatarło się ułożyskowanie silnika i tzw. suche łożysko kręciło się w obudowie silnika, stawiając duży opór i tym samym paliło mi bezpiecznik. Na grzanie się i uszkodzenia wyłącznika dmuchawy ma duży wpływ stan czystości filtra pyłkowego. Proponuję sprawdzic czy wirnik dmuchawy nie stawia oporu, który powinien...
Ale piasta prądnicy i piasta alternatora były inne, bo inna średnica wałków, wymieniało się je w komplecie. Ale nic tym nie pozna, do wirnik dmuchawy był ten sam. Może jeszcze poznać po tym, czy przednia blacha dmuchawy była zmieniana. Alternator zawsze mocowany był na śruby, celem tego, aby można było go łatwo zdemontować; prądnica DSV 90 była mocowana...
Nie wiem, czy akurat w tym aucie jest tak samo, ale w wielu autach na taką dolegliwość pomagała wymiana filtra pyłkowego (kabinowego). Pewna ilość powietrza zasysanego przez dmuchawę kierowana jest na "opornicę" dmuchawy, celem chłodzenia jej podczas pracy, aby nie uległa uszkodzeniu. Znam przypadek dot. Corsy 1,7 cdti, w której uszkodzone zostały 3...
Podaj mi numer vin,nadwozia.Chyba mam taka dmuchawe tylko musze sprawdzic. Pozdrawiam.
Może się zacierać silniczek dmuchawy lub masz nadpalony wirnik w tm silniczku.Pozdrawiam
Wystarczy że pompa ma połamany wirnik i takie cuda będą.
Ewentualnie odwrotnie podłącz wirnik (zamień końcówki).
Dziękuje za zwrócenie uwagi, fakt nie zauważyłem wpisu o wymianie paleniska. Nadal podtrzymuję swoja teorie że powodem jest brak podtrzymania płomienia być może z braku odpowiedniej dawki paliwa jeśli palenisko jest ok. Wygląda na to że dym pojawia sie tylko wtedy gdy rozżarzona jest świeca żarowa lecz gdy system ją wyłącza czujnik nie wykrywa płomienia...
Witam wszystkich. Do tematu dodam, że dmuchawę wyjąłem z auta. Widzę, że wirnik obraca się razem z tulejką w obudowie. Wydaje mi się, że powinno być odwrotnie-znaczy jest zapieczona?. Sądzę, że "wycie" bierze się właśnie z bardzo niewielkich- ale jednak- luzów tej tulejki w obudowie. Czy jest jakikolwiek sposób na regenerację? Wiem, że to są tulejki...
Kolego TadziuZ ponawiam pytanie: Jakie wymiary wirnika ma Twoja dmuchawa, Jakie masz doświadczenia po tegorocznej zimie. Ja jestem właśnie w trakcie budowy dmuchawy wirnikowej ze ślimakiem z przodu do mojego syzyfa. Mam już szuflę, wirnik i jego obudowę, rurę wyrzutową, materiał na koła pasowe i parę innych drobiazgów. Mój wirnik ma średnicę 50 cm,...
To jest silnik bezszczotkowy, tranzystory przełączają po kolei 4 uzwojenia, wiruje zewnętrzny wirnik zaopatrzony w magnesy. Częstotliwość kolejnych przełączeń=prędkość obrotowa wirnika. Całość przypomina mocno przewymiarowany dzwonek.
Najczęściej wypala się siatka w palniku, do wymiany. Ale przy podobnych objawach może być też ograniczony dopływ powietrza albo zanieczyszczony tłumik. Sprawdź rurkę dolotową powietrza, kurz na wirniku dmuchawy. Jak nic nie pomoże to palnik do wymiany.
W wentylatorach D2 często padają łożyska i rozsypują się kuleczki które wchodzą między wirnik a magnesy powodując uszkodzenie uzwojeń na wirniku .Natomiast jeśli zużyły się tylko szczotki to i tak musisz rozebrać całość ,więc po złożeniu tka dmuchawa podlega wyważeniu ze względu na dość dużą wagę wirnika wentylatora powietrza obiegowego około 90 gram...
Hallotron, to funkcja w regulatorze, która umożliwia sterownikowi "zmierzyć" jak szybko obraca się wirnik dmuchawy i na tej podstawie dobrać napięcie, by utrzymać zadane obroty. Przydatna funkcja, jeśli ciąg komina jest zmienny lub też w jakimś celu jest zamontowany dodatkowy wentylator wyciągowy spalin. Z wył. funkcją "hallotron" regulator kotła reguluje...
wirnik dmuchawy pieca montażu dmuchawy dmuchawy nawija wirnik wirnik
tester klawiatura konfiguracja winstars amatorska elektronika
rozprowadzenie ciepła suszarka siemens
Samsung UE32D5000 NAND Flash – firmware, dump, programowanie, wsady BN41-01661B Nissan Qashqai J11 Active Grille Shutter – schemat podłączenia żaluzji chłodnicy LIN, IPDM, pinout