Kolego weź cały silnik od dowolnego szrota i przełóż cały albo bierze się silniczek od szyby w drzwiach i przekłada całą tarczę ze szczotkami. Używam do różnych celów takie silniki i można wymieniać cały silnik z wirnikiem.
Witam ! Wirnik osadzony jest na stożku wału korbowego silnika. Uderzając młotkiem przez kawałek twardego drewna na obwodzie wirnika , oddzieli się - zsunie się ze stożka. Od strony silnika nie ma żadnego śrubowego połączenia. Pozdrawiam.
Uderzając w śrubę (ściągacz) od czoła, wirnik ustąpił.
Kolego zdjęcie tego wirnika jest banalnie proste musisz po prostu wkręcić śrubę do środka ale o gwincie nie takim jaki trzyma wirnik tylko większym taki jaki jest w środku bieżni łożyska wirnik jest osadzony na stożku jak nie masz takiej długiej śruby to jest inne wyjście młotek i przez klocek delikatnie bijesz w pakiet raz z jednej raz z drugiej strony...
Po zablokowaniu wirnika sznurkiem jak kolega wyżej pisał użyj klucza udarowego. Wcześniej użyj jakiegoś penetratora.
Z tego co pamiętam to para żółtych przewodów to są wyprowadzenia z osobnego uzwojenia (nie ma ono połączenia z uzw. roboczym) i musi tam być nie mniej niż 30V. Para niebieska jest to wyprowadzenie nap. pomiarowego, odczep z uzw. roboczego jednej fazy i ze środka gwiazdy i napięcie na nim musi się zawierać między 14 a 18V bo inaczej regulator nie będzie...
Jak zdjąć wirnik prądnicy w agregacie Hondy, żadnej śruby nie widać. Musisz zablokować wirnik prądnicy, i zakrętarką kręcić w lewą stronę wał silnika.
Zdecydowałem się na zakup stojana na miedzi. Może kto pomoże i się wypowie na ten temat nie jestem ekspertem od prądnic i przewijania ich. Na wirniku pozostaje uzwojenie aluminiowe mam nadzieje że będzie miało to żadnego wpływu. Do czego służą te uzwojenia na wirniku?
A diody wirnika wlutowane poprawnie ?
az kręci super.. a nie raz ledwo ledwo obróci i się rozpędzi. Da to się jakoś naprawić czy poprostu uzwojenia są już upalone ? Wyjąć rozrusznik, rozkręcić, sprawdzić szczotki- długość i czy lekko przesuwają się, a także sprawdzić luz w łożyskach ślizgowych wirnika.
Obwód wzbudzenia,połączenie szczotki wirnik.
A powiedz mi co ty w ogóle mierzyłeś? Bo trochę tych uzwojeń tam jest, w końcu to trójfazowe trzy końcówki, wyjście kondensatorów no i wzbudzanie na wirniku.
Albo (ale nie wiem, czy tak sobie można) przewinąć na miedź. Można, tylko czy warto? Zrobi stojan, okaże się, że wirnik padł. kupi wirnik, a tu silnik umarł. I tak w koło - nie ma w tych chinczykach nic trwałego.
Do sprawdzenia diody na wirniku, któraś dostaje upływu.
Czy w twoim przypadku przewinąłeś również uzwojenia wirnika , czy pozostały stare ?
Bardzo proszę o jakieś porady dotyczące agregata prądotwórczego. Czy wymienić wirnik , czy stojan?
Panie kolego, albo masz uszkodzony AVR, albo też uzwojenie wzbudzenia. Sprawdź (zachowując ostrożność) jakie napięcie daje uzwojenie wzbudzenia. Czy stojan był przezwajany ( ewentualnie do ponownego przezwojenia), czy też zakupiony nowy (do wymiany). Niektóre AVR-y mają możliwość regulacji napięcia podawanego na szczotki wirnika.
Sprawdzić pobór prądu przez dmuchawę. Sprawdzić dmuchawę, czy coś co kilka dni nie blokuje wirnika (kawałek filtra, przegrzane łożysko).
Koledzy jak już nadmieniłem wiedziałem od sprzedającego, iż agregat sporadycznie daje ok. 100 V. Mnie głównie chodziło o odzyskanie silnika z tego agregatu, który chciałem wykorzystać do napędu innej prądnicy, pochodzącej z uszkodzonego agregatu (oryginalnej Hondy). Nie chciałbym rozbierać sprawnego silnika, w celu wykonania oględzin i pomiarów, aby...
Kolego, jeżeli nie było napięcia podczas pracy zespołu to ewidentnie wina wzbudzenia prądnicy. Takie historie typu wzbudzanie akumulatorem juz się nie stosuje ( skąd wiesz jakie ma być wzbudzenie w tej prądnicy ). Jaki masz typ AVR? Czy w AVR jest potencjometr do regulacji napięcia? Dodano po 1 Sprawdz kolego napięcie stałe na wyjściu AVR w kierunku...
Niestety tutaj maksymalna moc tego agregatu to jest ok 2200 W na 3 fazach w krótkich impulsach . Ciągła moc to ok 550 W na fazę . Uzwojenia wykonane z aluminium wirnik i stojan , malowane na kolor miedzi . Do tego dochodzi kiepski regulator AVR wykonany na styk .
Witam wszystkich Mam problem z agregatem honda eu 30is, mianowicie brak iskry. Wymieniłem cewkę i nic nie pomogło okazało się że coś wpadło do wirnika i obruszyło magnesy, w tym na wycięciach dla cewki, przykleiłem (wydaje mi się że w tych samych miejscach) ale może są przesunięte o 1 mm w jedną albo w drugą, czy to może być przyczyną braku iskry, bo...
Nigdy nie przydławiaj na ssaniu bo kawitacja zniszczy ci wirnik. Możesz śmiało przydławić na tłoczeniu.
czyli zasilić wirnik i zobaczyć czy pojawi się napięcie na gniazdku
sory ze tak dlugo mnie niebylo pytanko ten temat jest nadal aktualny jak tak to obejrze materialy i zrobimy krok po kroku co trzeba bedzie sprawdzic ok. a i wkoncu jes magnesnica czy wirnik ?
Pompa jest w silniku, obok walu w misce olejowej, jest przykręcona metalowa klapka. Pod ną jest wirnik pompy. Myślę że silnik wymaga małego remontu, spalanie oleju, po rozgrzaniu, na to wskazuje. Niema żadnego kondensatora. http://obrazki.elektroda.pl/3367289000_1...
Na zdjęciu masz mostek prostowniczy. Tam na wyjściu jest chyba wyprostowane 12V, pożycz je do wzbudzenia. Prowizorka na wyłączniku chwilowym może zadziałać. Mam podobny z uszkodzonym wirnikiem i powoli rozgryzam układ połączeń. Jakimś cudem pojawiło się tam napięcie przy braku wzbudzenia.
Ten 3000 obr to polski na silniku S101M ok 3kVA - jużgo nie mam ten 1500 to Honda walizkowa "cicha" 1000VA Pozdr.J.
Dziękuje za podpowiedz.Problem w tym, że nie chce mi zejść ta obudowa co w linku jej nie widać ( jest zdjęta) nie chcę ułamać aluminiowej obudowy.Tą szpilkę z tyłu wykręciłem, ale chyba łożysko mocno siedzi w gnieździe.Nie ma tam żadnych innych mocowań poza 4 śrubami i łożyskiem które może trzymać obudowę wirnika?
Szanowny Panie Moderatorze.Ten sam alternator zabudowany w samochodzie pracuje z przedziałem prędkości do około 5000 obr/min w zależności od obrotów silnika.Regulator wpięty szeregowo w uzwojenie wirnika ma za zadanie utrzymać określone parametry i utrzymać odpowiedni poziom magnetyczny wirnika aby napięcie na akumulatorze nie było wyższe od 14.5V Alternator...
gimak napisał: Też mam chiński agregat z aluminiowymi uzwojeniami. Nie przeciążać go. ,,,,, jestem pod wrażeniem ilości postów 👏👏👏, wrazie czego to taki chiński agregat można przerobić na stolik,,, i będzie na kółeczkach 🙌😇 Kupiłem go za 80 zł. Też nie wiedziałem, że ma aluminiowe uzwojenia. Dowiedziałem się...
Witam mam gorszy problem okazało się, że agregat być może jest ok ,tylko silnik nie ma kompresji jest tylko 0.3MP . mam takie pytanko czy ktoś już może rozbierał ten typ , bo nie mogę się dostać do tłoka aby go wyciągnąć , już wszystko prawie rozebrałem w drobny mak tylko został wirnik połączony z wałem i nie wiem jak to rozłączyć a muszę się tam dostać...
Czyli brakuje wzbudzenia, a z tego postu gdzie kolega miał podobny temat masz wszystkie parametry. Spróbuj może wzbudzić zewnętrznym źródłem - wirnik przemagnesuje się i może będzie ok. Pozdrawiam
U mnie wirnik pracuje bezpośrednio w obudowie i ma odpowiedni luz
Może nie błedem ale generalnie luz zaworowy ustawia sie w OT tłoka przed suwem pracy-gdy zawory są zamkniete.W tym tez celu producenci znakuja na wirniku alternatora lub nadajniku impulsatora wlasnie znak T. W praktyce jesli mamy wgląd na połozenie krzywek wałka rozrzadu to lepiej jest ustawiać w miejscu gdzie krzywka wałka jest po przeciwnej stronie...
Tak jak kolega wyżej pisze, stary rozrusznik pewnie ma zwarcie i dobił stary akumulator. Możliwe, że ta szczotka przy której ktoś coś wcześniej kombinował robi zwarcie. Nie wykluczone tez, że odlutowały się uzwojenia wirnika od komutatora. Wszystko zobaczysz jak go rozbierzesz.
A nie ma tam przewodu powrotnego żeby sprawdzić czy jest powrót ? Oczywiście na postoju to tylko wstępne sprawdzenie bo wirnik przy niskich obrotach ma siłę przepchnąć płyn. Zobacz czy to dużo pracy zrobić bypass tego lpg. Montujesz rurkę dwie opaski wyciągasz bezpiecznik od lpg i masz jednen element z głowy.
No właśnie kondensator został wymieniony na nowy i brak prądu. Diody odlutowałem a okazały się sprawne. Około 500mV w jednym kierunku. Gdzieś wyczytałem o czymś takim jak magnetryz cząstkowy czy coś w tym typie. Należy podać napięcie zewnętrzne by wirnik się coś namagnesował czostkowo i wzbudził. Coś ktoś się orientuje?
Z tego co piszesz możliwe, że uzwojenie stojana jest spięte w trójkąt i nie ma wspólnego zera dlatego z uzwojenia każdej fazy brany jest początek i odczep pomiarowy. Druga opcja to dodatkowe uzwojenie w stojanie na wzbudzenie AVR. Na aliexpres wpisując AVR lihua jest sporo avrów 8 a nawet 10 przewodowych. Proponuję zmierzyć rezystancję we wtyczce od...
Witam.Sorry że podłączę się do tematu ale wydaje mi się że bez sensu zakładać nowy... Mam podobny,chiński agregat tylko nazywa się HONDA i problem jest tego typu że po odpaleniu nie ma napięcia,pojawia się ono jak na chwilę do szczotek wirnika podam 12V i wtedy jest już cały czas.Jeśli się go wyłączy i odpali po 5-10minutach to normalnie się wzbudza...
Witam ! Oryginalnie kondensator powinien być 16 mikro. Jeśli uważasz że prądnica nie ma mocy to do sprawdzenia rezystancje uzwojeń : - główne - powinno być 2,418 ohm - wzbudzenia - powinno być 6,40 ohm; - wirnika - powinno być 4,624 ohm i diody + warytstory na wirniku. Do sprawdzenia rezystancja izolacji : między uzwojeniami i do masy. Ważne są również...
Obawiam się że zdalnie nie da się więcej. Przemierzyłeś czy uzwojenia nie zawrte do masy? Zawsze w biorę zasilacz laboratoryjny i zasilanie nim wirnik resztę mierzę. A mam taki do 60V.
Wg mnie, na podstawie schematu i załączonych zdjęć, uzwojenie ER to jest to małe uzwojenie i to uzwojenie zasila to duże uzwojenie. To że prądnica się nie wzbudza, może być spowodowane tym, że ten Twój mostek jest źle włączony (odwrotnie) lub sam mostek jest źle wykonany. Nie wiem jak tu są te dwie diody połączone, bo typowy mostek tworzą cztery diody...
Agregat wrócił po poprawce, podobno nie przewijali ponownie tylko odwinęli połowę zwojów z uzwojenia wzbudzenia, jednak nadal mam problem gdyż nie wzbudza się całkowicie prądnica, max napięcie na wyjściu to 90 V. Przy obcym wzbudzeniu wszystko jest ok. Zaczynam zastanawiać sie nad regulatorem ale posprawdzałem wszystkie części i wymieniłem ponownie....
Niestety cisza , podawałem również 12v na wzbudzenie i bez zmian . Na zgaszonym jak podaje na wyjście 12v wyczuwalna jest praca wirnika jak by chciał ruszyć to samo jest przy podawaniu na wzbudzenie . Załamka . Może ktos wie jakie napięcie panuje na uzwojeniu wzbudzenia z kondensatorem ?
temat zamknięty usterka zlokalizowana-przerwany kabelek łączący cewkę pod kołem zamachowym silnika z układem wzbudzenia prądnicy-(a wizyta w 2 punktach serwisowych zakoczyła się diagnozą "wymiana wirnika czyli całej prądnicy ok 5000 zł") pozdrawiam wszystkich
Większe opory na wirniku alternatora wiążą się przede wszystkim z większym prądem płynącym przez uzwojenie stojana i większym wzajemnym oddziaływaniem pomiędzy nim a wirnikiem. Wirnik alternatora samochodowego nie jest twornikiem(to na marginesie). Regulator napięcia nie reguluje prądu w instalacji samochodu tylko w uzwojeniu wirnika przez co utrzymuje...
Ciekawi mie jak zdudowna jest prądnica ? Na schemacie blokowym uzwojenie połączone w gwiazdę zasila inverter i dodatkowe uzwojenie do regulacji (2 przewody). Wirnik w kształcie kubka nasadzony na twornik(stojan).Szczotki wykluczone. Tyle widzę przez wentylator.
Witam. Mam problem z dobraniem AVR do tego agregatu. Oryginalny posiada 8 pin. Z stojanu wychodzą uzwojenia: kolor zielony 2x - do mostka prostowniczego 12V, kolor niebieski 2x - domyślam się, że do wzbudzenia, kolor czerwony L1, kolor zielony L2, kolor żółty L3, kolor czarny N. Na allegro kupiłem AVR do agregatu 7,5KW 8pin, podobny do oryginału, tylko...
Podaj zewnętrzne zasilanie na wirnik , jeżeli jest uszkodzone uzwojenie to będzie się dymiło z uzwojenia .Wtedy ocenisz czy to moduł , czy uzwojenie ?
Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa...
Co do tego stojana to faktycznie troszkę poczytałem i mogłem kupić 1 fazowy tylko jak z podłączeniem 1 fazowego zamiast 3 faz żeby był mocniejszy?? ponieważ mam jeszcze możliwość wymiany tego stojana lub zwrotu. Faktycznie na regulatorze jest śruba regulacji lecz nic nie zmienia przy próbie kręcenia. Podam jeszcze to stałe napięcie na wirnik i zobaczę...
Dziękuję za szybką odpowiedź. Odpalałem silnik po zdemontowaniu generatora, po 5min pracy nie można było dotknąć obudowy (w okolicach gdzie przykręcony jest generator) ani wału w miejscu gdzie łączy się z wirnikiem. Spec, który sprawdzał stojan i wirnik to dobry fachman i pasjonat operował elektromagnesem i takim urządzeniem, które dziwnie bzyczało,...
Tez na to wpadłem swego czasu. Znajomy stosuje w swoim sterowniku dwa czujniki hala analogowe przesunięte względem siebie o 90° elektrycznych wicie na czym ta metoda polega. W jednym silniku zamocowałem trzy czujniki hala według wyliczeń uzwojenie było połączone w gwiazdę.Po przełączeniu uzwojenia w trójkąt musiałem czujniki przesunąć o pewien kąt bo...
wiekszy alternator to wieksze obciazenie dla silnika, duza masa wirnika - tam nie ma kola jednokierunkowego, czyli bedzie piszczec i szybciej sie zuzyje pasek lepszym pomyslem byloby wypuszczenie dodatkowego kabla na B+ pozdrawiam
Weż kontrolkę na 12v. Sprawdż głównego plusa na rozruszniku jeśli jest to podepnij kontrolkę na masę silnika i biegun minusowy akumulatora niech ktoś przekręci stacyjkę w pozycję rozruch jak kontrolka zaświeci się to nie ma masy na silniku jeśli nie zaświeci się wygląda na to że uszkodzony jest rozrusznik szczotki wirnik stojan w zależności od rozrusznika...
Żeby wzbudzić silnik asynchroniczny. 3faz.. [taki z aluminiowym wirnikiem.] Wystarczy podłączyć do każdej z faz kondensator. Ja 5,5 KW wzbudzałem kondensatorem 3 razy30 mikroF.należy dobrać pojemność. Japonskie agregaty.NP honda mają zwykły silnik jednofazowy i kondensator. Tylko uzwojenie rozruchowe jest większe. I żadnej elektroniki [reg. napięcia]GG
To jest właśnie chińszczyzna Panowie, ona tak działa, 1 poważniejsza robota, plus 2-3 robótki przydomowe i na śmietnik. Te agregaty to straszne badziewie, kuzyn ma, znaczy sie miał jeszcze tydzien temu taki chinski z castoramy, podobny z wyglądu do hondy, 2kW, oddał go na gwarancje i dostał zwrot pieniędzy, bo nie chcial drugiego, rozsypał sie wirnik...
Jest mały problem, bo nie napisałeś czy wirnik jest z dodatkowym uzwojeniem, czy na magnesach stałych. Stawiam że są magnesy. Zatem zwykły miernik, może się nie nadawać do pomiaru napięcia zmiennego, wytwarzanego przez uzwojenia. Większość jest przystosowana do prądu przemiennego 50Hz. Przy innych częstotliwościach (obrotach), będzie występował błąd....
Podłącze się pod temat, mam taki sam problem. Agregat 1-fazowy ok. 1,5 KW z silnikiem Honda G-150 cm3, który ma też wirnik bez uzwojenia. Prawdopodobnie agregat dłuższy czas był nieużywany, ale coś było z nim kombinowane, gdyż w skrzynce były rozłączone połączenia. Silnik pracuje poprawnie, ale prądnica nie generuje napięcia. Uzwojenie stojana wygląda...
Zatkany filtr lub wybite łożyska w silniku dmuchawy. Przy dużym prądzie jaki dmuchawa pobiera przy pracy na biegu bezpośrednim następuje w takim przypadku ustawienie wirnika pod kątem i w rezultacie wirnik może nawet ocierać o stojan. Ale jeżeli pada bezpiecznik termiczny to stawiam na filtr. Zwróć uwagę że moduł jest umieszczony w strumieniu powietrza...
Miałem to samo swoim agregacie. Odpal silnik tak aby wirnik wirował i przyłóż silny magnes do korpusu prądnicy . Po kilku minutach agregat powinien się wzbudzić. U mnie w agregacie 2kW tak się zrobiło po długim nie odpalaniu. W prądnicy nie ma magnesów a do wzbudzenia potrzebny jest magnetyzm szczątkowy. Często odpalany agregat zachowuje szczątkowy...
Witam. mam następujący problem który nie dotyczy auta a motocykla Honda Cb650. ktoś wymodził sobie ładowanie i na wzbudzenie puścił 14V prosto z instalacji... na szczęście nie zdążyła sie spalić.. lekko przypalić. w każdym razie brak ładowania , rozebrałem układ wyczyściłem powierzchnie styku szczotek wirnika i na probe przez żarówkę puściłem mu 14...
Witam zdobyłem ostatnio sprawny lecz nie do końca kompletny generator "Honda generator EX1900" (oparty o ARN sterujący zasilaniem wirnika) sprawa jest taka, że wszystkie napięcia są poprawne (12VDC sprawdziłem nawet przy obciążeniu 7A) lecz brakuje mi jednego elementu pośredniczącego pomiędzy generatorem a gniazdkami 220VAC prawdopodobnie jest to walcowaty...
Mam hondę crv 2.4L. Siedzi w niej rozrusznik 1,6kW. Przy 12V daje to prąd 133A. Pierwsza "szpilka" prądu zanim się wirnik rozrusznika zacznie kręcić pewnie jest kilkukrotnie wyższa. Ale ile ona trwa. Pewnie nie więcej niż 0,3s. Na ten czas napięcie na ogniwach po prostu "siądzie" A 133A z dobrych ogniw li-poli wyciągnąć w odpowiedniej konfiguracji to...
Witam po zimie w Hondzie przestał działać rozrusznik rozkręciliśmy i okazało się że szczotki były już na wykończeniu zmieniliśmy lecz teraz wyszło na to że wirnik jest padnięty bo kręci ale nie chcę odpalić. Wie ktoś może z czego może podejść taki wirnik ? Miał ktoś taki przypadek lub znalazł pasujący rozrusznik zamiennik.
wymontuj wentylator i zobacz czy któraś z tulejek łożyskowania osi wirnika wentylatora nie jest zapieczona na osi i obraca się w mocowaniu tulejki.Przy takiej usterce wentylator ciężej się obraca i pobiera większy prąd.Sprawdź przy okazji stan filtra kabinowego czy nie jest zanieczyszczony.
Witam. Mam podobny problem. Prądnica firmy MECCALTE (włoska) stosowana w niektórych agregatach Hondy, Eissman ... Więc tak opornosci uzwojeń stojana i wirnika w normie. Kondensator w porządku. Diody nowe. Mam tylko kilka pytań. Na schemacie widoczne są warystory(pozycja 27) według serwisówki powinny być takie: SR561K10DS400. U mnie nie ma ich. Z tego...
Witam! Mam problem z ładowaniem. (Alternator obcowzbudny 3-fazowy) Motor kupiłem bez regulatora. Wirnik oddałem do przewinięcia oraz założyłem regulator od malucha + diody prostownicze, dopasowałem i wymieniłem szczotki wraz z kablami, wyczyściłem komutator, oporność na wirniku mierzona przez wtyczkę to 7Ω bez pośrednio na wirniku 5Ω Z mierzonej...
Z tego co pamiętam to alternator osiąga swoją maksymalną moc przy relatywnie niskich obrotach silnika Prawda, ale to dlatego, że alternator z uwagi na budowę wirnika ma znacznie szerszy zakres prędkości obrotowych niż stosowane kiedyś prądnice komutatorowe. Dzięki temu można zastosować duże przełożenie między wałem silnika a alternatorem, i to widać,...
Noo myslalem o wykrywaniu czy sie silnik (wlasciwie wirnik) obraca ale faktycznie mozna by to zorganizowac za pomoca wylacznika przeciazeniowego (jakiegokolwiek) stwierdzic ze juz wiecej sie szyby nie da zamknac. Pytanie tylko czy prad zwiekszy sie na tyle znaczaco ze bedzie mozna to wykryc ze 100% pewnoscia?
Nabyłem używany agregat prądotwórczy z silnikiem Honda o poj. 150 cm3 (144 cm3), lecz prądnica nie posiada żadnych oznaczeń, pozostały jedynie nity po tabliczce znamionowej. Silnik (G-150) ma moc 3,5 KM, więc przypuszczam, iż prądnica może mieć ok. 1,5 - 1,7 KW. Pracuje on bez zarzutu, natomiast prądnica nie chce się wzbudzić i ma "rozkopane" połączenia...
Witam ponownie. Tym razem opis problemu odwrotnego niż ten w poście powyżej: Jak pisałem powyżej na przewodach pomiarowych były diody, więc ja wylutowałem te diody i podałem napięcie pomiarowe z wszystkich 3 przewodów razem na AVR ,uruchomiłem agregat i napięcia wzrosły,i to jak :!: :!: :!: :D więc napięcie między fazowe aż do 450V≈ może i więcej...
Witam wszystkich, mam problem z w/w pojazdem. Wpada w tryb awaryjny po przekroczeniu 3tys obr i wali błędem AC04 - cisnienie doładowania poniżej wartości założonej, w blokach pomiarowych to się potwierdza -przy założonych 2000mbar turbo dmucha ledwo 1100 -1200mbar . Dolot szczelny,egr się domyka(dla pewności wyczyszczony) przeplywka podmieniona bez...
Witam bardzo serdecznie! Mam problem z wyżej wymienionym agregatem pradotwórczym. Znajomy podrzucił mi go do sprawdzenia. Problem jest taki, że nie wychodzi napięcie na gniazdach jak i bezpośrednio z prądnicy. Podobno niedawno coś w nim strzeliło i jak udało mi się dosciec, był to regulator napięcia AVR. Wmieniłem na nowy, jednak nie przyniosło to rezultatu....
Wszystko pomierzone: diody prostownicze w 2 kierunkach, obwód lampki akumulatora, uzwojenie stojana, pierścienie wirnika, wszystko na nowo przelutowane, wg pomiarów statycznych jest ok. Po złożeniu wszystkiego ładowanie 18-19V. Mam pytanko: Do alternatora dochodzi 3 połączeniowa kostka: 1 kabel - lampka akumulatora, 2 kabel - 12v po stacyjce i 3 z komputera...
Tak. Przepraszam, a Ty w 100% jesteś w stanie określić usterkę? Wątpię... W moim wypadku były to szczotki (wys ok 5mm...), cewka (dziwne, że przy takim uszkodzeniu jeszcze łapała) i tuleja na wirniku (potężny luz), więc naprawa nieopłacalna. Oczywiście nie wymieniałem na "pałę" elementów, tylko wszystko wcześniej sprawdzałem. Poza tym wielu użytkowników...
Witam, dziś przytrafiła mi się przykra przygoda z agregatem prądotwórczym. A mianowicie, po podłączeniu do agregatu spawarki elektrodowej, o niskim poborze mocy (bardzo mała elektroda, po wstępnym wyliczeniu wyszło mi ok.3kW) i małej szlifierki 900W agregat przestał generować prąd. Co ciekawe zwykłe S (jak korki w domu) nawet się nie wyłączyły. Agregat...
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
Witam. W mojej 929 postanowiłem wreszcie naprawić zawór exhaust który nie działał odkąd ją posiadam. W silniczku była zerwana przekładnia do tego uzwojenie wirnika było czarne a cięgna ktoś zdemontował całkowicie. Zakupiłem sprawny silniczek ale po jego podłączeniu okazało się ze kręci się bez przerwy w jednym kierunku i nie reaguje na zmianę obrotów...
Stev-an taki aternator to nic dziwnego ! sa mocniejsze ( zreszta kilkanascie stron w tył pokazywałem tez DENSO od Hondy i tez miał podobny stojan jak nie identyczny.. ( tylko chyba był 3 fazowy klasyczny... ale tez nawijany płaskownikiem... ) Pamietaj ze tam chłodzenie jest idelane ( no prawie bo na wirniku znajduje sie wentylator) P.s. Prosze podaj...
Witam korzystając z tematu chciałbym poprosić o radę, mam agregat hondy EG1500X, z padniętym układem wzbudzenia, niestety koszt układu dyskwalifikuje go do naprawy, ale może coś da się z tym zrobić-wyciągnąć sygnał napięciowy z cewki detekcyjnej 6,7 i przystosować poziom napięcia do zasilenia cewki na wirniku, mam wątpliwości dlaczego na stojanie 1,5...
Ze zdjęć wygląda to na prądnicę asynchroniczną, jedno fazową. Jeżeli jest to asynchron to nie ma szczotek podających napięcie na wirnik, nie ma regulatora napięcia. Napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kolego sprawdź czy ten kondensatory widoczne na zdjęciu są sprawne (powinny być wpięte w jedno z uzwojeń stojana, zależnie od sposobu wykonania...
Panowie. Częstą przyczyną braku generowania prądu w agregatach małej mocy jest uszkodzenie diod na wirniku. Mowa oczywiście o prądnicach w których stabilizacja napięcia jest oparta na zewnętrznym kondensatorze, a wirnik nie posiada pierścieni/szczotek. Uszkodzenie może nastąpić po przeciążeniu agregatu. Diod nie da się sprawdzić przy podłączonym uzwojeniu...
A czy to nie jest 2 om wirnik?
Witam! Mam problem z takim właśnie agregatem i dosłownie na wyjściu AC jest 400>~>500V a na DC jest ~90V. Rozebrałem go szukając jakiegoś stabilizatora napięcia gdyż myślałem że ma coś takiego jak alternatory czyli elektroniczny stabilizator regulujący napięcie wirnika lecz bez skutku. Jedynym układem jaki znalazłem pod obudową był mostek prostowniczy....
Miałem znany problem z zapalającą się i gasnącą kontrolką ABS. Wielu problemu dotykało i wielu się poddawało. Któregoś dnia przypadkiem znalazlem wskazówkę w czym może być problem. Postanowiłem sprawdzić. Z pompy ABS wykręciłem silniczek (bez wykręcania samej pompy co by nie ingerować w płyny). Silniczek podpiąłem do akumulatora. Raz chodził/raz nie...
agregat za 1600 zl wyglada troche jak obudowa z komputera tylko czerwona silnik chyba honda sam nie wiem. Ja po prostu nie rozumiem po co ten bezpiecznik w ogle tam jest czy moze mi to ktoś wytłumaczyć. W domu bezpicznik jest po to zeby sie instalacja nie spalila i to rozumie ale na agregacie. jezeli ja potrzebuje więcej prądu niz jest on w stanie...
Bosch stosował raczej silniki Briggs&Stratton w swoich agregatach. Ja mam Geko z motorem Hondy i jak do tej pory myslalem ze to tylko geko ma takie dziwne prądnice. A więc jednak szerzej sie stosuje takie rozwiązanie. Ciekawe dlaczego nie ma nigdzie opisanej teorii dzialania takiej prądnicy. Czyzby tajemnica? W kazdym razie napewno nie jest to taki...
Witam, Panowie trafił do mnie agregat na silniku Hondy GX270 z prądnicą SINCRO ET2MBS. Problem polega na tym, że wraz ze zmianą obrotów silnika zmienia się napięcie i częstotliwość - od około 190V i 44Hz do ok. 330V i 68Hz. Załączam instrukcję ze zdjęciem generatora i przebiegi. Pomiary były wykonywane przy obciążeniu grzałką 700W. Do wirnika dochodzą...
Koledzy, uważajcie na małe chińskie agregaty o mocy jak podają około 1kW. Wszystkie wyglądają podobnie, sprzedawcy piszą nawet 1200W. Kiedyś kupiłem coś takiego i krótko mówiąc ..... szkoda na to pieniędzy. Po pierwsze występuje problem z rozruchem zimnego silnika. Na pewno nie jest to Honda do której się podchodzi i uruchamia przy pierwszym lub drugim...
Takie rzeczy jak agregaty kupuje się od producentów ( HONDA, FOGO, ENDRESS ITP.) , a nie od importerów wszelkiego chińskiego gówna Jesteś sprzedawcą/marketingowcem? Co takie "wiejskie opowieści" wnoszą do tematu? jesteś pewien, że Honda zapewni ci zawsze i wszędzie sinusa? Wg mnie nie, ale drenaż kieszeni na pewno. AVR to nie falownik kompletnie nie...
Witam forumowiczów. Dostałem od znajomego nie działający agregat prądotwórczy Honda 2400W. Nie działał silnik bo była zapchana dysza paliwowa. Po odpaleniu nie daje 230V tylko 12V. Znajomy zapewnił mnie ze wytwarzał prąd jakieś 5-8lat wstecz. sprawdziłem rezystancje uzwojeń i jest 1.3 om, Diody są dobre, W miejscu gdzie jest podłączony kondensator nie...
Można też wozić ze sobą elektrownię wiatrową. Wozić pewnie i można tylko nic ona nie pomoże gdy akumulatory się wyczerpują a do celu mamy jeszcze daleką drogę. Taki agregat to wcale nie musi być nic dużego, zwróćcie uwagę na silnik Honda GX390, ma on 13KM, można go nabyć za ok 1500zł, co do prądnicy to zainteresował mnie ten artykuł : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dziekuje serdecznie za odpowiedzi. Pozostaje mi przypuszczac ze jest to jedynie zabieg marketingowy hondy, tak jak np. niefoficjalnie ati zrobilo w swoich kartach graficznych zablokowując potoki, ktore z łatwoscią można odblokowac i miec znacznie droższą wersje karty. Jeżeli oba agregaty mają z wyglądu tą samą budowę to chyba są te same. Mają wirniki...
Po pierwsze nie kupuj na targu i od przygodnych sprzedawców, bo handlują podróbami Hondy i naciągają ludzi! Jeżeli będziesz kupował coś z tych tanich to miej na uwadze że parametry podane na obudowie różnią się znacząco od faktycznych. Wszystkie te tanie z Chin są nawijane drutem aluminiowym, co znacznie zwiększa opór wew. źródła a tym samym jest miękki...
Jakim cudem nie pożenisz turbo z gaźnikiem ? A Renault 5 1,4GTT ? Fakt, że trzeba stosować gaźniki nadciśnieniowe(jeśli popełniłem błąd, nie bijcie, nie znam się na gaźnikach), no i auto będzie palić ogromne ilości paliwa - ale się da! Gaźniki wolnossące nie nadają się na turbo, a o to chodzi koledze "masteriusz", ja też miałem to na myśli. Gaźnik...
Witajcie. Ostatnimi czasy nabyłem uszkodzone urządzenie - agregat prądotwórczy 2kW Einhella z silnikiem-klonem Hondy GX (data produkcji agregatu: 11/2004). Sprzedający wiedział, co sprzedaje i że szkoda na to czasu - a ja kupiłem i - nie żałuję, bo mam dobrą zabawę - chciałbym to jednak naprawić... Uszkodzony jest wał korbowy - pęknięty/ukręcony poza...
wirnik agregat honda wirnik agregatu honda nawija wirnik wirnik
izolacja bawełniana halogen zamiast żarówki odblokować karte
nissan qashqai schemat nissan qashqai schemat
Błąd 01705 w Audi A4 B6 - OBDEleven nie usuwa Szlifierka Bosch GWS 17 dymi i traci obroty - przyczyny i rozwiązania