Powinno być 3-4Ω.P
Regulator, szczotki oraz wirnik do sprawdzenia.
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Będzie pasował w 100%.
Przerwa w wirniku bądz nie ma kontaktu szczotki wirnik....
Jakieś napięcie jest na szczotkach wirnika podczas pracy? Czy kolega jest w stanie zmierzyć prąd przepływający przez wirnik?
http://www.sweller.co.uk/mz/electrics/al... myśl że chłopie.
Szczotki do sprawdzenia, mostek prostowniczy, regulator i instalacja. http://republika.pl/arecki113/schematy/m... To schemat instalacji.
no to coś z wirnikiem a na szczotkach jest napięcie przeczyśc szczotki te pierścienie metalowe na wirniku sprawdzc przejście między tymi dwoma pierścieniami na wirniku powinło byc jak nie to trzeba patrze czy szczotki dobrze kontaktują z wirnikiem
A zbyt duży luz wału może być przyczyną braku ładowania?Jak połączyłem przewód df z prądowym to widać jak rusza się wirnik
Krzywy wał lub uszkodzone gniazdo stożkowe w wirniku. Praktycznie w obu przypadkach wymiana. Powodem, pewnie nieudolna, próba zdjęcia wirnika z wału.
świeca najlepiej iskra 100, jeśłi nie pomoże moduł na wirniku do wymiany
Pierścienie można wymienić. Nie trzeba od razu całego wirnika. Powinno być taniej.
mogę Ci podpowiedzieć że w tych MZ padały nagminnie wirniki prądnicy... sprawdź go ... przy uszkodzonym uzwojenie będzie lekko "przykopcone" i lakier izolujący wtedy odskakuje
Kolego podłącz 12v na wirnik i mierz ładowanie wtedy.
usterka usunieta- padniety wirnik
Zmierz rezystancję między pierścieniami ślizgowymi wirnika oraz pomiędzy pierścieniami a korpusem wirnika.
A tam sie przypadkiem śruby nie wkręca? normalnie wirnik jest dociągnięty do wały śrubą M6. sprawdź, czy nie można tam kręcić śruby M8. Wtedy odepchnie ona wirnik od wału i ten sie zsunie (pamiętam, że w jakiś motocyklach było takie rozwiązanie ale nie pamiętam czy dotyczyło to mz).
Tu masz dokładnie pokazane jak powinien wyglądać ten "ząbek" i ogólnie cały wirnik: http://obrazki.elektroda.pl/3303995300_1... http://archiwum.allegro.pl/oferta/nowy-d...
Porównaj schematy Jawy i ETZ. Trzeba tylko zamiast zasilania po stacyjce (Jawa) podłączyć zasilanie z dodatkowych trzech diod prostownika. Jeśli pamiętam w ETZ to połączenie nr 61. Dwa grube kable ogranicznika prądu 51 i D+ połącz ze sobą poza regulatorem i zaizoluj!. Masa wiadomo. DF do szczotki wirnika. Prościzna. Trzeba tylko pomyśleć.
Witam. Piszesz,że wirnik nie najlepszy, to na początek sprawdź go omomierzem.
W tych prądnicach często padały wirniki,mimo że wyglądały dobrze.Pozdr.
Witam. Krzywki mają te same wzniosy i ustalenia kątowe. Różnią się tylko średnicą w miejscu osadzenia na prądnicy. Tzn. krzywka będzie luźna lub nie wejdzie wcale. Zależnie jak się pozamienia krzywkę z wirnikiem 6/12v. Pewnie wałem karbowym zajął się kowal i ma bicie na czopie :-)
W serwisówce przy tym temacie napisane jest grubym drukiem: "Sprawdzanie przy pomocy żarówki i napięcia sieciowego (110/220V) jest wzbronione." Znalazłem ten próbnik na niemieckiej stronie aukcyjnej i myślę, że najlepiej będzie jak go kupię. Za 5 euro, więc chyba nie ma co kombinować, a tym bardziej, że mam rodzinę w Niemczech więc nie będzie problemu...
Jednak znalazłeś schemat i podłączyłeś. Fajnie. Teraz korzystając ze schematu podłącz ładowanie. Wcześniej dobrze pomierzyć rezystancje uzwojeń wzbudzenia prądnicy i wirnika. W razie wątpliwości pisz.
Witam wszystkich uzytkownikow. Mam problem z pradnica od Pozostaje do wykluczenia przerwa w cewkach stojana, bądź zwarcie uzw. wirnika. Mam jeszcze jedno pytanie czy mozna zamienic pradnice 6V w Mz 250 TS Na alternator 12V?? Nie, nie można - całkowicie inne rozwiązanie mechaniczne, nie dopasujesz do kartera.
Zacząć od sprawdzenia szczotek, wirnika, regulatora.
a więc odnośnie tego co napisał czesiu to pomiar mamy następujący przy 55W na zadowalających obrotach mamy koło 4A co daje nam 13,75V(żarówka świeci zadowalająco) natomiast przy 115W już jest dużo gorzej przy wysokich obrotach daje rade te 8A ale przy takich zadowalających obrotach nie ma mowy. (używam słowa zadowalające obroty bo nie mam obrotomierza)...
Jak mniemam zapłon który kupiłeś jest to przerobiny zapłon z chińskich skuterów tak ? Jesli tak to powiem od siebie ze dla mnie badziewie i loteria co sie kupi ja już wolał bym kupić moduł od Janka z forum MZ robi fajniutkie moduły bez zadnych przeróbek i cały wirnik i stojan zostaje ori z MZ zmieniasz tylko podstawe przerywacza i o ile nie spalisz...
Super. Gratuluję. Co to za alternator? Jakieś zdjęcia? Pochwal się. Jest czym. :D
Dzień Dobry. Szukam wirników do Baier BSM 2842 230V 50 Mz 1400w produkcji Niemieckiej potrzebuje wirnika i zębatki i szukam także wirnika do Rebir EM2 - 1500E - 2 230V -2000W 330 - 500min. Wie ktoś może gdzie można zakupić te części ? Proszę o podanie linków . Dziękuje.
Pozycję krzywki ustala się w dwóch miejscach - na występie na mocowaniu krzywki w wirnik i na mocowaniu wirnika na wale. Sprawdź to i to.
Opcja z wkręceniem śruby w jego środek i kręcenia aż wyskoczy odpada... próbowałem dzisiaj i za chiny ludowe nie da rady tak trzyma . Pozdrawiam A może "sposobem" . Naszpanuj (dokręć mocno śrubę) a potem uderz w śrubę dużym młotkiem. Na pewno pomoże. :D
Przepraszam tak wyszło... nie ma nic ani kontrolki ani ładowania. A możesz podpowiedzieć jak sprawdzić wirnik ? Te uzwojenie
Witam! Chcę zapytać, czy normą jest napięcie pomiędzy minusem akumulatora a cylindrem w MZ 251. Wynosi ono u mnie 25V p.zm. i 7V p. st., sprawdzone uzwojenia, wirnik, prostownik?
Jaki masz regulator napięcia, elektroniczny czy mechaniczny?
Albo coś źle podłączone ,albo wirnik ma zwarcie międzyzwojowe i pali regulatory.P
Witam. Niedawno zakupiłem motor iża . Mam problem z ładowaniem prądnicy w tym motorze . Podobno kiedyś działała ale teraz nie chce. Jak mam sprawdzić prądnice czy ładuje i jest w rzeczywistości sprawna fizycznie.Wiem ze na masie ma plus i jakie napięcie mam podać na wzbudzenie żeby muc stwierdzić fakt czy owa prądnica jest sprawna??Lub jak najprosciej...
opłaci mi się regenerować ten wirnik czy lepiej kupić nowy ryzykując że jest źle zrobiony?
Śruba jest chyba krzywa? Sprawdziłeś chociaż? To jest śruba imbusowa z gwintem M7 - takich śrub nikt nie robi, dorobienie też jest niemożliwe. Nie jestem pewien czy sklep w Warszawie ma oryginał z DDRu. Jeszcze jest opcja, że wirnik czujnika został źle ustawiony względem wycięcia w wirniku alternatora i wtedy krzywo przykręcony.
Dziwne, miałem tropika dłuugie lata i nigdy nie padł mi stojan, chociaż 2 razy wymieniałem wirnik, chyba że opornik drutowy nazywasz "cewką na wzbudzenie prądnicy"?
Po prostu cały zapłon z jawki 50 zakłada się do mz. Znajomy tak zrobił w 150. Wiem, że lekko przetaczał wał aby wirnik pasował i w korpusie coś kombinował aby zamontować stojan. Z tego co wiem nic trudnego nie miał do roboty. :)
naładuj akumulator,sprawdz wszystkie bezpieczniki pod deklem od akumulatora,jeśli są sprawne to sprawdz wirnik czy nie uległ uszkodzeniu komutator;];] a jesli to nie wirnik to stawiam raczej na regulator ;];]
Sprawdź może tą prądnicę. przebadaj czy cewki nie mają przerwanego obwodu i czy jakoś uzwojenia nie zwierają się z masą tam gdzie nie powinny. Nie wiem jak wygląda wirnik w MZ'e ale w CZ aby go sprawdzić wystarczy sprawdzić czy przepływa prąd przez równoległe styki na komutatorze. Możliwe że któreś z uzwojeń nie działa prawidłowo i masz spadek mocy...
65 kg (to czy będziesz miał siły aby biegać z glajtem i napędem) Tak odciekłem piłką do metalu i nawiercałem otwory 4mm aby pozbyć się zbędnego materiału ,kupiłem kartery za 50 zł (mogą być uszkodzone od strony skrzyni biegów) .układ silnika z przekładnią będzie coś jak w SOLO 210 Wirnik i alternator zostaje z MZ 150 .Układ zapłonowy (jakiś elektroniczny)...
Sprężynka uszczelniacza musi być skierowana do wnętrza skrzyni korbowej tj. do wału. Sprawdź, czy uszczelniacz nie jest tzw. kierunkowy (strzałki wskazują kierunek obrotu wału). Nie pisz więcej takich głupot. Uszczelniacze wału gładką stroną do niego, sprężynkami w kierunku łożysk, oczywiście oprócz małego uszczelniacza w dekielku za wirnikiem prądnicy....
w wsk, wfm itp. niema problemu ale cz 175 też jest alternator (wiem bo miałem) chyba że założył stojan i wirnik np z jawki 50, miałem taki zapłon w mz 250 musialem tylko zrobić mocowanie na stojan
Witam mam problem z moją mz etz 150 właściwie to brak ładowania wirnik jest ok,diody prostownicze też i regulator nowy. Sprawdzałem stojan i czy jak podłączyłem żarówkę do wszystkich z 3 wychodzących kabli z stojana i do obudowy i jak żarówka się zaświeciła to znaczy że jest przebicie do masy ? I czy wtedy nie będzie ładowania?
Wg GPS 175 ma około 27s do 100km/h a MZ ze 2x krócej.... CDI najprościej zrobić do tego wirnik z Enfielda i jest wystarczająca ilość prądu. A co do korbowodów z Yamahy to kilkanaście WSK z takimi już jeździ ;)
Niestety z uwagi na hałas i problematyczne sterowanie obrotami zmieniam koncepcję na silnik prądu stałego szczotkowy 12V-120W. Do silnika chce użyć sterowania PWM. Jedyne problemy to zasilenie silnika (prąd ok. 16A pod obciążeniem) i obr. 2500/3300 bez obciążenia (mało, ale do przymiarki powinno wystarczyć). Myślę nad zasilaczem z komputera i póki co...
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Jakie jest bicie pierścieni ślizgowych wirnika alternatora (nie magneta!)? Czy stojan pewnie siedzi w korpusie silnika? Jak i czym mierzyłeś te 6 mm wyprzedzenia?
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
A co ze szczotkami diodami wirnikiem . ? Jakie jest napięcie na wyjściu mostka prostowniczego jaki posiadasz regulator wrzuć jakieś fotki . Miałem chyba ze 4 MZ i w jednej miałem spalony stojan w innej uszkodzone diody .
a co do altka od mz to deko za duża średnica myślałem aby przewinąć ta prądnice od wsk i spróbować dorobić wirnik elektromagnetyczny ale czy to zmieszcze
Witam. Jak sprawdzić, czy sprawne są te regulatory napięcia od MZ TS? Zdjęcia regulatorów dodaję w załączniku. Gdy dodam gazu, kontrolka ładowania lekko się zapala. Gdy obroty spadną, lampka gaśnie. MZ była odpalona w 5. pozycji kluczyka (odpalanie bez akumulatora; były w tym czasie założone elektroniczne regulatory) i chodziła, więc prądnica raczej...
na początek sprawdź czy wirnik (jeden z końców) nie ma zwarcia do masi i czy jest ciągłość uzwojenia, to samo zrób w przypadku stojana, sprawdź ciągłość pomiędzy uzwojeniami i zwarcie do masy. Później pomyślimy dalej....
Układ ładowania w ETZ jest bardzo prosty. Jest to zwykły alternator 9 diodowy, tylko ma osobno mostek prostowniczy, regulator i szczotki. Aby wszystko grało należycie to sprawdź mostek prostowniczy, wszystkie połączenia elektryczne (końcówki, wsuwki). Obstawiam, że masz założony chiński wirnik alternatora i się po prostu cuda dzieją. Odnośnie jego też...
Witam, kupiłem MZ 250 przerobioną na crosa. MZ była do dokończenia. Brakowało tam instalacji elektrycznej. Wymyśliłem taki schemat: https://obrazki.elektroda.pl/2291585800_... Nie mam lamp ani żadnych odbiorników prądu, tylko cewka. Zrobiłem bez ładowania, ponieważ mam uszkodzony wirnik i myślę, że prościej będzie podładować aku co...
Witam .Raczej niemożliwe że prądnica (zwłaszcza prądnica )ładuje na wolnych obrotach.Przyczyną może być źle ustawiony t.z.w wyłącznik prądu zwrotnego.Sklejenie jego styków może właśnie powodować rozładowywanie akumulatora,jak również grozi uszkodzeniem wirnika prądnicy,Napięcie jego włączenia musi być wyższe niż napięcie akumulatora.Najlepiej podłącz...
Witam, mam problem z moja mz nie ładuje , przeczytałem wszystkie posty, posprawdzałem u mnie i niby wszystko ok ale nie ładuje. Mam pytanie: czy z uzwojenia wzbudzenia wirnika powinno być przejście do masy (obudowy) i tak samo czy z uzwojeń stojana też ma być przejście do masy?
Na forum MZ-ciarzy to się nie dziwię, ale że tu takie banialuki ktoś napisał? Gdyby to miało jakieś znaczenie to by to było szczególnie wyróżnione. Owszem, wirniki Boscha mają takie trochę specyficzne pierścienie-z jednej strony jest języczek i ma trafić w gniazdo na wentylatorze. Jak mi się źle nasadzą to urywam języczek....
Witam...posiadam mz etz rama 150 a silnik 251.Mam problem,gdyż motor nie ma żadnej instalacji.Mam takie części jak wirnik,alternator,prostownik,cewkę butelkową i regulator.Nie chce w nim świateł , kierunkowskazów a po prostu chce go odpalić.Prosił bym o jakąś sprecyzowaną i szybką odpowiedz...z góry dzięki .
Witam! I prądnice i alternatory, o których pisałem są identyczne. We wszystkich Jawach podobnie jak w MZ prądnica-bądź alternator są mocowane na wale. W mojej jawce musiałem tylko dotoczyć stożek (coś w kształcie donicy) żeby przejść z węższego wału na szerszy otwór wirnika prądnicy.
Witam jestem w trakcie tworzenia zapłonu halltronowego do etz 251 (mam gotowy już moduł zapłonowy według oryginalnego schematu mz zapłonu typu B oraz czujnik halla). Chciałbym się dowiedzieć jak ma wyglądać wirnik (ten talerzyk na którym znajduje się magnes) czy magnes ma być pierścieniem który otacza cały wirnik wokół czy może ma to być pojedynczy...
Przynioslem do domu stojan i zaczelem analizowac. Chyba wszystko jest dobrze: szczotki jeszcze niezly stan i przewodza bardzo dobrze, te (nie wiem jak nazwac) uzwojenia indukujace prad przewodza dobrze. Cewka oporowa wydaje mi sie ze tez dobra bo jej masa nie styka sie z jej uzwojeniem a te uzwojenie to chyba drut oporowy pelni role rezystora bo nie...
Witam Posiadam crossa w którym zamontowałem silnik od MZ ETZ 150 (z racji złomowej ceny części :lol: ). Kupiłem do niej nowy kompletny zapłon z wirnikiem. Ale znalazł się problem... Nie wiem jak podłączyć kable, ponieważ nie posiadam w tym motorku stacyjki, świateł, migaczy, a chce mieć w tym motorku jedynie ładowanie akumulatora. Mam elektroniczny...
Nie jestem fachowcem od elektryki w motocyklach ale może być problem ze znalezieniem mocniejszej wersji iskrownika - mocniejsze sa stosowane w moto alternatory podobne do samochodowych np takie były w mz etz i jawach ts (to raczej trudne do adaptacji) albo w wersji ze stałymi magnesami w wirniku i uzwojeniami pracujacymi w oleju .I o ten olej się tu...
Nie dwusuw. Niestety dwusuw także najwyżej nie będzie mieć niskich obrotów ale chodzić będzie. Objawem niskiej kompresji będzie zduszenie silnika przy próbie ruszenia pomimo dodania gazu silnik nie będzie mieć mocy. Autor niech spróbuje na pych odpalić. Silnik MZ raczej jest mało awaryjny ale są problemy z elektryką wiec tu może też to być np. cewka,...
Zacznij od tego czy masz na pewno wszystko dobrze połączone. Przy prądnicy 6V możesz zrobić taki test: zdejmij pokrywę regulatora mechanicznego, przy wyłączonym zapłonie zewrzyj styki wyłącznika prądu zwrotnego - powinna zapalić się kontrolka ładowania. Następnie przy włączonym zapłonie, kontrolka normalnie zapalona, powinna przy zwarciu tych samych...
Zdemontowałem wirnik, okazało się że na jednym pierścieniu ślizgowym jest głęboki ubytek na całą szerokość pierścienia. Po starannym wyrównaniu pierścienia i zmontowaniu, ładowanie nie przekracza 14,3 V. Zamykam temat
Wirnik przezwojony, stojan również, ustawienie szczotek względem stojana już sprawdzałem w każdej pozycji, można płynnie obracać szczotkotrzymaczem. Zgłupiałem, szef zgłupiał, znajomy elektryk z fabryki się poddał a elektronik pobliski zaczął się śmiać.
iskra jest naprawdę ładna Jaki kolor, jaka przerwa na elektrodach? zapłon jest ustawiony jak powinien być Ile przed GMP? I czym ustawiony śrubokrętem, czy czujnikiem zegarowym? przerwa na przerywaczy książkowa Czyli ile? Styki wyczyszczone? Kondensator wymieniony? kompresja też jest książkowa Czyli ile? sprawdzałem już na kilku świecach Załóż Iskrę...
Mam taka prądnice w motocyklu(mz) i by odpalic moto musze miec akumulator. Gdyby nie było potrzebne wzbudzenie motocykl odpali bez aku. Samowzbudzenie nastepuje dopiero od ok 1200 obrotów wiec za pomoca kopki bez aku odpalic nie da rady.
pozwole sobie nawet go zacytowac, bo po tylu latach odnalazlem ten tekst: "W mojej ówczesnej pradnicy przerwane było jedno uzwojenie. Nie chciała się z tego powodu wzbudzać na nowym regulatorze. Wywołane było to brakiem ciągłości prądu płynacego przez uzwojenie wzbudzenia (przy mechanicznym styk utrzymywał tą ciągłość). Przerwa w uzw. wzbudzenia unieruchomi...
Tak. Są jednak ale.. Trzeba zrobić konstrukcję mocującą do alternatora. Trzeba zrobić i zamocować tarczę z wycięciem (połowa obwodu) i zamocować ją do wirnika. Prawdopodobnie trzeba przerobić sam moduł zapłonowy aby był bardziej czuły i nie wymagał prądów większych niż 100 mA. Miłej zabawy. Jak bym miał czas też bym popróbował. Nie wiem jak z odpornością...
Witam. Mam problem z moją MZ ponieważ nie ładuje. Całą instalację podłączyłem zgodnie ze schematem. Wymieniłem regulator napięcia, szczotki, komutator , akumulator, przewody, rozlutowałem mostek aby sprawdzić każdą z diod i są ok, wirnik też ma przejście gdy sprawdzam go miernikiem przykładając napięcie na pierścienie komutatora . Gdy podłączam kontrolkę...
Witam. Mam prośbę w zdiagnozowaniu następującego problemu. Silnik w odkurzaczu Zelmer Magnat zaczął nierówno chodzić i zaczęło śmierdzieć. Po rozkręceniu obudowy zaczęło jeszcze bardziej śmierdzieć i okazało się, że iskrzy ze szczotek w silniku. Po rozebraniu silnika kolega stwierdził, że uszkodzony jest wirnik. Został więc wymieniony na nowy co jednak...
Chce tanim kosztem zrobić elektrykę z rzeczy co akurat mi się poniewierają po domu.Wystarczy mi tylko żebym nie musiał co chwila lądować aku a ten led to tylko dlatego że w programie nie było zwykłej żarówki .Wirnik nie jest z masowany na stałe wiec problem niema a regulatory mam 2 typów od malucha ze wzbudzeniem na + iod poldka na - tylko chce się...
A co z wirnikiem,zostal ten orginalny jezeli tak to tez wypadalo by go zmienic ,wzbudzenie znajduje sie wlasnie w nim i pradem który na niego płynie regulujemy ladowanie ,wtedy wystarczy nawet regulator od poloneza .A pod te 3 uzwojenia podpinamy diody prostownicze (np. od jawy 350 ts lub mz etz) 6szt 3 ujemne i 3 dodatnie ,zeby uzyskac stale napiecie...
witam problem mam z mz etz 250. 1996r. problem dotyczy ladowania. Motor kupilem z zainstalowanymi obydwoma regulatorami napiecia, jednak zaden nie byl podlaczony. przeszukalem naprawde prawie caly internet no ale moj problem jest jakis inny. Umieszczam zdjecia obydwu regulatorow i schemat polaczen ktore stosowalem. wirnik mam po regeneracji pierscieni...
Witam!! Kupilem etz z 89 roku model 251 i nie chce mi palic.Zrobilem generalny remont silnika tzn: wal nowy,tlok nowy,cylinder po szlifie,wirnik komutator nowy,simeringi i wszystkie lozyska nowe, sprzeglo nowe,cewka i akumulator nowe..problem jest taki ze etka nie chce zapalić ani na pych ani z kopa,jedynie co raz zapalila ale zaczela szarpac tzn wyrywać...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
Zakładam, że żarówka i oprawka są OK. Instalacja połączona bez pomyłki? Akumulator OK. Odepnij kabel zielono-czerwony od końcówki 61 regulatora i dotknij do masy. Kontrolka ładowania (czerwona lub zielona przy jednym "zegarze") powinna zaświecić. Jeżeli nie świeci podążaj w/w kablem do "zegara" i tam szukaj. Jeżeli świeci, to dotknij tąże końcówką kabla...
Witam wszystkich mysle ze wasze elektrownie przetrwały te ostatnie silne wiatry. :) Do kolegi czako1. Maialem kiedys pradnice a w zasadzie alternator ktory byl zrobiony z pradnicy od MZ 150 lub 250. Byly tam cewki ktore mialy melatowy rdzien jak to w pradnicach samochodowych i motocyklowych bywa. Zrobilem do tego wirnik z magnesami z silnikow od wycieraczek...
Ze zdjęć nie wiele widać. Daj lepsze zdjęcia (zbliżenia) silnika. Nie doczekałem się...:cry: Nie wiem jak jest zrobiony przerywacz (pisałeś o nim) i krzywka??? W oryginale, krzywka była na wirniku alternatora i wystawała za prawą połówkę karteru. Dalej nie wiadomo ile teg miejsca jest i co mozna tam wcisnąć??? Można próbować "wpasować" całą prądnicę...
Witam, chcialbym przedstawic wam moj problem z Mz. Kilka dni temu postanowilem wymienic olej w skrzyni biegów, tak więc zrobilem nalewając 900cc oleju przekladniowego Mobil SAE80W. Na drugi dzien po odpaleniu Mz z wydechu zacząl wydobywac sie dosc gęsty niebieski dym, przejechalem z 5km i wrocilem do domu, przy następnym uruchomieniu silnika mz na biegu...
Kol. pawelts1 czytam te posty i różne propozycje ale ja ci zaproponuje wymiane tych pierścieni przez dorobienie ich przez wytoczenie z brązu witam popieram pomysł kolegi zrobiłem tak przy alternatorze do MZ bo jak poszedłem do sklepu to za pierścienie krzyknęli 50zł to mówie ja dziękuje kupiłem kawałek wałka miedzianego wytoczyłem pierścienie założyłem...
Napiszę wprost. Zapomnij o tym dziwacznym pomyśle z mnogością mostków. Szczególnie trójfazowych! Zostań przy oryginalnym zespole prostującym. Trzeba go dokładnie umyć w benzynie. Bez obaw nic się nie rozpuści. Następnie sprawdzić wzrokowo na okoliczność uszkodzeń mechanicznych, poluzowanych nitowań, naderwanych połączeń itd. Później każdą diodę dużą...
Nie znam Awusa choć boleje nad tym jeśli chodzi o prądnicę to czy przypadkiem emzetki nie miały podobnych?Może schemat od MZ TS 250 byłby przydatny? Jeśli chodzi o prądnicę prądu stałego to wszystkie są samowzbudne czyli wzbudza się sama dzięki magnetyzmowi szczątkowemu a nie jak sugerujesz z baterii. Prądnica w czasie postoju i przy niskiej prędkości...
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Witam. Temat znalazłem szukając danych TS350. Na przełomie lat 80/90 jeździłem motocyklami CZ (2 szt.) i Jawa 6V oraz 12V (TS350) (5szt). W sumie przejechałem 150000km. Sam wykonywałem remonty kapitalne w/g fabrycznej instrukcji (łożyska korbowodowe pasowałem bez luzu, docierając ich powierzchnie wcześniej a nie jak w instrukcji ma być luz montażowy...
Mam ETZ 251. Problem jest z niedochodzącym paliwem do świecy. Na 1 gaźniku wyczyszczonym i na 2 wyczyszczonym dokładnie nie dochodzi paliwo. Po wykręceniu gaźnika króciec był w środku mokry, czyli benzyna z gaźnika płynęła dalej, a świeca sucha. Myślę, że tłok zasysa paliwo i idzie ono na wał i z wału kanałami nie wraca na tłok do świecy (ja tylko tak...
Witam piszę w samochodach ponieważ nie udało mi się znaleźć konkretnie odnośnika do motocykli. Mój problem polega na ładowaniu, a właściwie jego braku w motocyklu etz 250, nie jest to konkretnie ten motocykl, ale złożony gokart z silnikiem i okrojoną instalacją z motocykla etz 250. W załącznikach dodaje od razu instalację do tego motocykla: 1. tak zwaną...
waljo prośba. Nie powtarzaj swoich wniosków. Wg mnie niesłusznych. Drgania mają niewielki wpływ na pracę tak mechanicznego regulatora napięcia, a już zupełnie nie mają wpływu na regulator elektroniczny. Musisz mieć jakąś inną usterkę. Załóż temat, to będziemy się zastanawiać. Chętnie pomogę. Naprawdę zjadłem na tym zęby. Nie zniechęcaj też kolegi Iluminator...
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
Witam Temat podobny jak tutaj: (link do strony która nigdy nie wygasa) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... SMUN-1 ,mera-PAFAL Silnik zaczął szarpać we wszystkich kierunkach. Zgodnie z informacjami w powyższym wątku rozebrałem go i jeden z magnesów był urwany. Przy okazji urwałem drugi. Skleiłem to tak solidnie jak się dało. Niestety silnik...
W tych prądnicach często padały wirniki. I mimo, że wyglądały na zdrowe, nie chciały działać. Oczywiście, że nie powinno tak spadać. Przy poprawnej pracy prądnicy napięcie powinoo wynosić około 7,5V. Na odległość ciężko wróżyć co może być przyczyną takiego zachowania. Niekoniecznie regulator. Najlepiej go podmienić na sprawny i wtedy sprawdzić jeszcze...
Tzn gdyby wirnik albo ścianka zamykająca się wytarły, np od kamyków zassanych z dna to tak, ale na oko wygląda to na w miarę nie zniszczone. Na zdjęciu nie widać żeby wirnik miał jakieś wytarcia, więc ściana zamykająca komorę tłoczenia nie będzie zużyta, ale być może mogła się przez zimę odkształcić (wygiąć) i przez to odsunąć od wirnika zwiększając...
Chcąc sprawdzić prądnicę,najlepiej uruchomić ją jako silnik.W tym celu zdejmujemy pasek napędowy.Następnie łączymy zacisk stojana,/ta mala śrubka,chyba M4/z wyjściem wirnika.Jest to ta śruba na obudowie łożyska.Do tego połączenia i obudowy podłączamy akumulator.Dobra prądnica będzie pracowala jako silnik pobierając 10-12A.Jeśli pobór prądu będzie większy...
nawija wirnik wirnik nawijać wirnik wirnik dobrać wirnik
chomikbox windows samodzielnego montazu wyświetlacz amplituner pioneer
insignia rozrzad lodowka samsung problemy
Parametry techniczne piły spalinowej Oleo-Mac 937 Aktualizacja oprogramowania LG 42LB5500 przez USB