Przecież to złom. Nawet na tym słabym filmiku widać wyraźnie, że uzwojenia stojana są czarne i przegrzane. A skoro wirnik ociera o stojan, to albo łożyska skończyły żywot, albo ich osadzenie w korpusie się wytopiło i wirnik stracił osiowość (pewnie jedno i drugie). Nie uruchamiaj tego, tylko oddaj do PSZOK-u zanim to się rozpadnie i krzywdę komuś zrobi!
Chodzi mi o to że kondensator służy do rozruchu a nie do hamowania, zobacz czy wirnik nie ociera o stojan jak włączysz silnik (czy można go obrócić). Hamulec to pewnie ten pierścień na wirniku jeśli jest ruchomy bo na zdjęciach tego nie widać.
Witam Czy to że osiowość walu w porządku znaczy że jak obrucić wirnik ręką to nie trze o stojan i wszystko jest ok? a dzieje sie to tylko po włączeniu zasilania? Jeżeli tak to trzeba obejrzeć czy nie popękały pręty klatki na wirniku, szczególnie ze strony przeciwnej niż ta która ociera o stojan. Mozliwe że pręty popękały i jest niewyważenie magntyczne.
Z twojego opisu naprawy zrozumiałem ,że uruchamiasz wiertarkę ze zdemontowaną obudową, a wtedy: 1. Wirnik ociera o o stojan i masz nadmierny hałas, 2. Źle zamocowane , włożone w obudowę mocowanie wirnika od strony wentylatora przez co wirnik trze o obudowę. Nieprawidłowo włożony stojan przez co wirnik trze o obudowę. Możliwe wyrobienie tulejki podpierającej...
Witam! Jak popatrzysz od środka na korpus odlewany (tam pod podkładkę-zabezpieczenie która wypadła) zauważysz w tym korpusie chyba 3 lub 4 jakby ząbki, które były wyciśnięte z tego korpusu i stanowiły zabezpieczenie tej podkładki przed takim właśnie wypadnięciem. Teraz mozna tylko próbować zdemontować ten silnik (wyjąć wirnik, szczotki i podkładki,...
Jak pisałeś o wentylatorze, to pomyślałem - nie wiem, czy trafnie - że jest to silnik indukcyjny (prądu zmiennego), w takim silniku prąd indukowany w wirniku jest proporcjonalny do różnicy szybkości wirowania wirnika i pola magnetycznego, a moment siły do iloczynu pola magnetycznego i prądu wirnika - więc wynika z tego zależność liniowa, tylko z dwiema...
Ja walczę z silnikiem . Za nic nie mogę znależć przyczyny dlaczego silnik 1 f ma problemy ze startem . Silnik rozebrałem i nie ma wyłącznika odśrodkowego , wygląda w środku jak silnik trójfazowy . W puszcze ma kondensator 60 uF 450 v i buczy nie chce startować . Kondensator wymieniłem i jest to samo . Uzwojenia ładne nie widać żadnych uszkodzeń . Jedynie...
Zdaje się, że opisy sytuacji są delikatnie mówiąc niedokładne. Jak mogą grzać się klemy jeśli połączenie przy elektromagnesie słabe? Ale żeby nie wdawać się w zbędne dyskusje niestety zasugeruję regenerację rozrusznika. Prawdopodobnie wirnik już ociera się o stojan i będzie tylko gorzej.
Witam - na wirniku widać wyrażnie otarcia , czyli wirnik ociera gdzieś prawdopodobnie o stojan ?
Ja mam dokładnie ten sam problem. Auto odpala dobrze a raz na jakiś czas jest objaw jak bym miał rozładowany akumulator wycieraczki idą do góry i stan licznika pokazuje 000000. Po podłączeniu power banka do rozruchu odpala normalnie. I po kilku odpaleniach to samo. Akumulator naładowany dodam. Pokazywał 12.4 po ładowaniu prawie 13. Czy to rozrusznik...
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
Gwint jest prawy i lewy . Woec tego wirnik nie powinien być obracany w stojanie i ocierania w stojanie, trzeba szukać po tej stronie, po której jest uszkodzenie na wirniku. Jeśli jest z tej strony prawy gwint, to ociera prawa strona stojana, (patrząc na silnik).
Cześć, dostałem do naprawy kilka takich silniczków, poprzednio były na "panewkach" które się pozacierały, pomysłem jest je przerobić na łożyska i tak o to walczę z nimi i nie mogę znaleźć rozwiązania, a problemem jest głośna praca tego silniczka po tych usprawnieniach. Na początku, próbowałem z toczonymi i wierconymi obudowami łożysk, jednak schodzi...
Raczej nie jest to normalne chociaż większość turbin (i nie tylko) potrzebuje większego momentu do rozruchu niż do kontynuacji pracy (w grę wchodzi pokonanie oporu statycznego, który znika po rozruchu i pozostaje tylko opór dynamiczny) W turbinie warto sprawdzić stan łożysk, czy wirnik nie ociera o stojan i czy nie ma zwarcia (lub nisko rezystancyjnego...
Demontaż hamulca i pozycja pracy tego silnika nie ma wpływu na rozruch. Możliwe przyczyny: 1. Krzywo zamontowana jedna lub obie tarcze łożyskowe i w konsekwencji ocieranie wirnika o stojan. 2. Poprzeczny luz łożysk w tarczach łożyskowych i w konsekwencji również ocieranie wirnika o stojan. 3. Uszkodzone uzwojenie. 4. Uszkodzenie klatki wirnika (uszkodzenie...
Zauważ że wirnik strasznie ociera o stojan . Nie od strony szczotek tylko od strony zębatki . Może wzrost temperatury uszkodził izolację , Sprawdź wirnik na zwarcie do masy i między uzwojeniami a także izolacji ( induktor ) pomoże w pomiarach . Ja obstawiam na walnięty wirnik .
Witam, sprawdź łożyska może wirnik ociera o stojan (będzie poobcierany).
Panowie, serio na podstawie pomiarów i danych, które tutaj wrzuciłem nikt nie jest w stanie potwierdzić choćby czy ten stojan jest sprawny? Zgodnie z sugestią rozebrałem silnik i nabiłem łożyska ale na niewiele się to zdało. Silnik jak nie miał obrotow tak nie ma. Gdyby ktoś mi potwierdził, że ten stojan jest uszkodzony to bym wysłał do jakiegoś warsztatu...
Witam. To że wirnik nie ociera o stojan jak kręcisz ręką to jedno. Co innego podczas pracy. Wtedy działają o wiele większe siły. W sumie to warto by silnik rozebrać i sprawdzić czy na wirniku niema otarć. Udaj się do elektromechanika i zbadaj . Albo od razu reklamuj - jak jest taka możliwość. Pozdrawiam.
Bendix nie ma nic do tego - brak wstępnego kręcenia bendix uderza o wieniec. Albo wirnik ociera o stojan albo wirnik uszkodzony. Montaż prosty jak wypicie piwa.P
Jeśli po kilkunastu minutach bez obciążenia silnik nie nagrzewa się - to jest sprawny elektrycznie. Uszkodzone łożyska mocno huczą pod obciążeniem promieniowym, jeśli uszkodzone są do tego stopnia, że aż wirnik ociera o stojan - to nie da się tego nie usłyszeć.
Jak ją używasz to pewnie spalone jedno i drugie. Jeśli łożyska są dobre a wirnik ociera o stojan to wytopiony jest już korpus silnika w którym jest osadzony stojan.
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Sprawdź łożyska i czy wirnik nie ociera o stojan
Może to banalne może łożyska mają luz a pod naciągnięciem paska wirnik ociera o stojan - po wymotowaniu będzie OK-i.
Witam, też byłbym za tym że wirnik ociera o stojan, sprawdź czy nie ma śladów otarcia na wirniku.
sprawdz regolator ,łozyska czy czsem wirnik nie ociera o stojan a i jeszcze obwiazkowo trzeba sprawdzic czy wirnik nie ma przebicia do masy i jak masz mozliwosc sprawdzic to sprawdz indukcyjnosc cewek mozliwe ze ktoras ma skrut
No wreszcie widać. Sprawa dotyczy wirnika silnika dmuchawy. Ociera z jednej o stojan silnika. Jeżeli łożyska wymienione, bez luzu, może te trzymacze łożysk (mają takie tulejki centrujące) nie są dokładnie symetryczne? Po złożeniu silnika widać porzecież szczelinę pomiędzy wirnikiem i stojanem. Powinna być jednakowa na całym obwodzie.
Nie wiem jak ci to łopatologicznie wytłumaczyć. Poruszaj nimi na boki, tył i przód czy nie latają. Na 100 procent mają luz i ociera wirnik o stojan
Ten silnik jest szczelnie zamknięty nie ma prawa nic się tam dostać , chyba że coś się oderwie ze środka . Ja myślę że łożyska są do wymiany , szczególnie to od strony przykładni , po prostu ten motoreduktor ma dość ciężko i jak się wyrobią łożyska to wirnik ociera o stojan . Jeżeli tak jest to radzę to szybko naprawić , bo może dojść do uszkodzenia...
Na początek rozkręć rozrusznik i zobacz czy wirnik nie ociera o stojan lub od razu wymień wszystkie tulejki w rozruszniku jest ich chyba 5 sztuk i szczotki też daj nowe.
Akumulator jest sprawny? Bez świecy kręci normalnie? Przy dobrym akumulatorze i sprawnym odprężniku powinien kręcić bez problemu. Do sprawdzenia szczotki i to czy wirnik nie ociera o stojan podczas włączenia napięcia. Bez zasilania może kręcić się lekko a po włączeniu zasilania wirnik będzie się kleił do stojana, winny będzie luz na łożyskach lub uszkodzone...
no to albo pobierany prąd w stanie spoczynku (przez noc rozładowuje aku do tego stopnia że już nie da rady) albo rozrusznik (bywa że wirnik ociera o stojan i wtedy rozrusznik nie rozwija swojej mocy i pobiera zabójcze ilości prądu) czytając wątek myślę o pobieranym prądzie bo napisałeś że po podłączeniu auta na szelki odpala bez problemu
Wirnik chodzi lekko, nie ociera o stojan ? Zwarcia międzyzwojowego nie sprawdzisz multimetrem, trzeba zawieźć rozrusznik do fachowca, który ma odpowiednie przyrządy. Jak sprawdziłeś, że nie ma przebicia?
Cześć moja rada jest taka aby sprawdzić a najlepiej wymienić tulejki w rozruszniku. Miałem taki sam problem. Bierze sie to stąd, że jest bardzo mały luz między stojanem i wirnikiem, zbyt duże luzy w tulejkach powodują, że wirnik ociera się o stojan a nawet może się o niego blokować, stąd te hałasy o których pisałeś. Rozrusznika nie sprawdza się bez...
W takim przypadku możliwe że jest luz na wałku sprężarki i po nagrzaniu klei wirnik do stojana po upadku o ile mógł być potrafi stojan przesunąć na stronę i zbyt blisko wirnik też może przyciągać i ociera o stojan a przy rozgrzanym korpusie powiększa się luz na panewce i dlatego jest to na rozgrzanym agregacie. Widzę że pobiera większy prąd stąd te...
Mam rozrusznik oryginalny do silnika BRIGGS&STRATTON w mojej kosiarce SNAPER który podłączony do akumulatora 36Ah z wielkim trudem zakręca silnik, a przewody rozruchowe robią się gorące. Rozebrałem rozrusznik celem sprawdzenia stanu tulejek łożyskowych, czy wirnik nie ociera się o stojan. Stwierdziłem że, stan tulejek jest b.dobry, i nie widać najmniejszych...
1. A czy nie masz problemu z rozrusznikiem, bo jak siadły tulejki, to bywa tak, ze lepiej kręci zimny, a jak jest ciepły to ociera wirnik o stojan i wolniej kręci. 2. Motor po remoncie: jak za bardzo spasowane pierscienie i tłoki, to jak jest gorący silnik, to trochę 'puchną' tłoki jest za ciasno i ciężko kręci. 3. Tak jak napisano wyżej, może być woda...
Co do tych szczotek to iskrzyły i to bardzo ale naprawiłem -przeczyściłem komutator (to gdzie dochodzą szczotki) papierem ściernym i i płynem przeznaczonym do tego typu zadań, raczej działa tak jak powinno tzn iskrzą ale tylko troszeczkę ,a i te szczotki zaczęły iskrzyć parę dni temu podczas pracy był też przy temu dziwny odgłos z silnika. A co do przesmarowania...
Łożyska dałem nowe ( tak jak radziliście), natomiast chodziło mi o ten płaski krążek na łożysku 608 (tu było trochę ciasno) ,musiałem użyć troszkę siły w rękach :D Wirnik już nie ociera się o stojan , ale sprawdziłem tylko obracając rękami . Trzeba będzie go posmarować kalką techniczną i jeszcze raz sprawdzić na obrotach. Stojan wszedł normalnie lekko...
Bo gdy wał stoi nieruchomo, to tzw. Poślizg równa się 0 i w wirniku nic się nie indukuje. Patent jest taki, że wirnik obraca się minimalnie wolniej, niż pole magnetyczne w stojanie, ta różnica to poślizg właśnie, i ona odpowiada za indukcję napięcia w wirniku, potem gdy już wirnik drgnie, napięcie w wirniku, tworzy swoje pole, które "odpycha" się od...
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
Możliwe, że jest zużyta piasta sinika i przy odciągnięciu paska, wirnik zaczyna ocierać o stojan
Jeśli polakierowałeś żelazo stojana i wirnika, to czy wejdzie wirnik do stojana, czy nie będzie ocierał? Na jakość ładowania nie ma to wpływu.
I jeszcze jedno, czy to normalne, ze wirnik ociera dookoła o stojan? Nie. Jeśli łożyska nie mają luzów w żadnym kierunku to może świadczyć o luzie w gniazdach łożysk lub przekoszeniu przy przykręcaniu dekli.
Jako pierwsze obejrzyj dokładnie stojan, gdy nastąpiło uszkodzenie łożyska wirnik kołysał się ocierając intensywnie o blachy stojana. Wysoka temperatura powstająca w wyniku tarcia mogła uszkodzić uzwojenia w widoczny sposób. Pomiar to kolejna czynność, którą możesz wykonać dla obu uzwojeń - dla obu uzwojeń "R" taki sam, oraz czy nie ma przebicia do...
Może tulejki w rozruszniku wyrobione i wirnik ociera o stojan.
Witam uzwojenie wirnika jest zalane smoła myślę że wirnik ocierał o stojan jak usunąć to zwarcie jak wirnik jest szyty nie ma żłobków
Ten wirnik wyraźnie ociera o stojan, ale czy tam na stojanie coś nie zostało? może blachy z pakietu zbyt wystają?
Sprawdziłbym możliwość ocierania wirnika o stojan. W tym przypadku ułożyskowanie wirnika do sprawdzenia ( stan łożysk, gniazda łożysk ).
Przy tych danych, to gęstość prądu w przewodzie około 7,4 A/mm², więc powinno być dobrze. Rozumiem, że ilość zwojów 50, czyli 100 drutów w zlobku? Wrzuć zdjęcie tabliczki znamionowej. Wirnik nie ociera o stojan, lekko obraca się na łożyskach? Tak 100 zwojów w żłobku. Wirnik nie ociera. Silnik nówka. Łozyska nowe.
Jeżeli przewody się nie grzeją , masa sprawdzona, to bym rozebrał rozrusznik. Gdy przez wieki nikt nic nie robił z rozrusznikiem, może wirnik ocierać o stojan , łatwe do sprawdzenia.
Wirnik wygląda jakby ocierał o blachy stojana. Albo jest uszkodzone łożysko ( na foto lewe ) albo słabo/źle skręcony silnik. Tutaj: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... jest podobny temat. Na PW dostałem wiadomość że silnik był za słabo skręcony i dlatego nie było rozruchu.
A jak były teraz mrozy to wgl było trzeba pukać w niego żeby ruszył. Najbardziej prawdopodobne to jakieś uszkodzenie bendiksu. Zacina się, jego styki nie łączą itp. historie. Druga sprawa to może już rozrusznik ma wyrobione tulejki i jego wirnik się "wiesza", ociera o stojan.
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
Kolego jak się coś nieznanego rozbiera, to wcześniej znaczy się jak to było złożone. Mam dokładnie taki sam silnik z adapteru i jest w nim istotne to jak on jest złożony. Ważne jest z której strony stojana wystaje oś wirnika, jak są założone jarzma z panewkami, czasem trzeba je obrócić o 180 st. Po złożeniu, ale bez dokręcenia nakrętek wirnik powinien...
Do sprawdzenia rozrusznik głównie tulejki łożyskowe na występowanie luzów. Po "rozkręceniu" rozrusznika może okazać się, że wirnik ocierał o stojan, powodując nadmierny przepływ prądu. Bez oględzin można tylko "wróżyć z fusów''.
... a wirnik ocierał o stojan tak mocno że oś wirnika przebarwiła się a temperatura stojana zniszczyła uzwojenie. "Wirnik ocierał o stojan...", prawdopodobnie izolacja między blachami została uszkodzona, tak, ze taki stojan nadaje się na złom. Trzeba dać silnik na hamownie i sprawdzić.
Strona mechaniczna kompresor- silnik bez usterek czy uwag. A mnie te objawy pasują na ocieranie wirnika silnika o stojan. Być może problem z łożyskowaniem.
Finał był taki ze guma w obudowie na której spoczywało łożysko od wirnika była wytarta (niewiadoma od czego się wytarła) i wirnik ocierał o stojan i się przegrzewala po chwili. Dodatkowo przerwa na na komutatorze powodowała iskrzenie nadmierne. Dwa tygodnie później padł wirnik od tego .
Prawdopodobnie uszkodzony wirnik z tym, że brak mocowania łożyska może powodować ocieranie wirnika o stojan.
krzysiek7 Mam cztery wyprowadzenia. 1 2 - to zasilanie 3 4 - podłączony kondensator Co do ponownych pomiarów to najwcześniej jutro bo muszę miernik pożyczyć. Dodano po 6 jerry1960 Silnik chodzi lekko bo unieruchomieniu hamulca taśmą. Hamulec jest prawidło zaciągany podczas włączania. Łożyska kręcą się lekko, choć przyznam że mają lekki luz. Kiedy włączam...
Sprawdż czy wirnik nie ociera o stojan.
Jeśli silnik bardzo się przegrzewa lub nagrzewa się nawet bez obciążenia przez krótki czas, może być kilka przyczyn. Łożyska mogą być zużyte lub luz między stojanem a wirnikiem został zmniejszony, w wyniku czego ocierają się o siebie. Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować...
Witam. Czy zwróciłeś uwagę, czy na wirniku są widoczne ślady ocierania wirnika o stojan. Może trzeba powierzchnię wirnika przetoczyć np.0,1 - 0,2mm? Pozdrawiam.
Ciekawe czy nie ociera wirnik o stojan. Sprawdź łożyska. Jak startuje to kondensator dobry.
Wirnik definitywnie ociera o stojan, może być z powodu wybitego gniazda w pokrywie.
Witam, spróbuj czy silnik da się poruszyć ręką przy włączeniu (tylko odkręć nóż), może wirnik ociera o stojan.
Kolego cwirek6 tulejki w rozruszniku wymieniłem o wiele wiele wcześniej jak pisałem.Dorabiane na wymiar z odpowiednim luzem.Wirnik nie ociera o stojan dla jasności sprawy
Jeżeli możesz zrób zdjęcia tych przewodów , co masz wątpliwość że są oryginalne. Grzejący się przewód świadczy o słabym kontakcie(styku na połączeniu),lecz może być powodem zbyt dużego poboru prądu.Rozkręć rozrusznik zdejmij stojan i sprawdź czy nie ma śladów ocierania wirnika o niego ,tak samo można to zauważyć na wirniku .Wszelkie nawet małe ocieranie...
Witam.Prawdopodobnie masz wyrobione tulejki na wirniku.Przy braku obciążenia rozrusznik kręci natomiast w samochodzie przy obciążeniu silnikiem wirnik ociera o stojan.Pozdrawiam Waldec Tulejki tez wymieniałem w zeszłym roku (na jesień) - chodzi o te dwie? (na początku i końcu wirnika)??? Sprawdzę jeszcze ten kabel, bo coś mi się wydaje że to może być...
Do wymiany bezpiecznik termiczny Tyle że to skutek, a nie przyczyna. Moim zdaniem (wskazuje na to stan wirnika) łożysko ślizgowe mogło się zatrzeć i obluzować w uchwycie, lub wypaść. Wirnik przez to zaczął się ocierać o nabiegunniki stojana i stąd ślady na nim. A potem z górki - zablokowany wirnik, brak chłodzenia, topi się bezpiecznik.
Według mnie po tylu latach pracy są luzy na łożyskach i przez to wirnik ocierając o stojan robi opór przy rozruchu. Przy problemie z rozruchem przekręć lekko wirnik i włącz zasilanie. Utrata pojemności kondensatora rozruchu oraz zwarcia uzwojeń dają podobne objawy. Należy wówczas zrobić pomiar poboru prądu.
Sądzę że powinieneś rozebrać silnik i przebadać wszystko może już uzwojenia są przegrzane albo faktycznie poszły łożyska i wirnik ociera o stojan.
Problemem okazał się nowy stojan. Był od wewnętrznej strony trochę zdeformowany i wirnik ocierając o niego nadtopił izolację na jego uzwojeniach.
Wlasnie dokladnie patrzylem na ten wirnik , to nie jest przytarcie tylko fabrycznie namalowane cyferki farba, moze juz troche rozmyta ale na pewno nie z powodu ocierania wirnika o stojan. jesli chodzi o podlaczenie to jasne ze podlaczalem tylko strone pierwotna zasilaniaczyli na A zasilanie ,B zwarte z E i drugi przewod zasilania na D
Diody w tych alternatorach rzadko padają chyba ,ze się zrobi jakieś zwarcie. Sprawdż szczotki jak radził kolega Viper555 i łożyska (najczęstsza przyczyna niesprawności ; wirnik ociera o stojan)
Ewidentnie wina silnika elektrycznego. Wirnik ociera o stojan. Proponuję go zwrócić.
Witam. Jedną z przyczyn może być ocieranie się wirnika o stojan. Może to być trudne do sprawdzenia. Bez podłączonego zasilania nie będzie żadnych objawów. Po zasileniu wirnik jest przyciągany do stojana i się ociera. Aby to sprawdzić, należy szukać śladów ocierania na wirniku. Uwaga, ślady mogą być mało zauważalne.P.
Zazwyczaj uszkodzenie łożyska wywołuje hałas podczas pracy silnika, z kolei ocieranie wirnika o stojan powoduje lokalne przegrzanie i uszkodzenie uzwojenia wirnika lub stojana. Niestety jak zaczął walić ogniem to silnik nadaje się do wyrzucenia. Problem w tym że w Polsce nie ma dostępnych części zamiennych w postaci silnika kompletnego bez przekładni....
Być może że rozrusznik już woła o remont-wirnik ociera o stojan i są duże pobory prądu
Jeśli silnik po włączeniu zostaje zablokowany to prawdopodobnie wirnik ociera o stojan, postaraj się znaleźć to miejsce i spróbuj skorygować położenie wirnika. Sprawdź czy hamulec jest zwalniany.
Najbliżej do Szcześniaka do Płońska - regeneracja rozrusznika. Nie ma prawa wirnik ocierać o stojan.
Z pobieżnych informacji w sieci znalazłem informację, że tokarka ma panewki. Być może są do tego stopnia wyrobione, że mechanizmy tokarki ocierają o siebie i powoduje to zatrzymanie tokarki na wyższych obrotach lub przy większym obciążeniu. Ewentualnie brak smarowania też może spowodować podobne objawy. Tylko jeśli panewki pracowały bez smarowania to...
Z tego co piszesz wymieniłeś wszystko co elektryczne i część mechaniki - obejrzyj spalony wirnik - odkształcona obudowa lub coś w podobie może spowodować ocieranie wirnika o stojan i dodatkowe obciążenie. Jeśli to nie to a części są o prawidłowych parametrach - zmień dostawcę wirników
Kolego grzechotnik, tak jak napisałem siłownik nowy 4 m-ce pracował, pierścień kompensujący jest ok., tu abyś zrozumiał o co mi biega: obudowy silnika są za luźne tam gdzię znajdują się łożyska, czyli średnica obudowy jest znacząco za duża niż średnica stojana, a to powoduje przemieszczanie się wirnika w stosunku do stojana i ocieranie wirnika o stojan...
Jest możliwe, że zużyte łożysko miało luz, i żelazo wirnika ocierało czasem o stojan. Można przeczyścić komutator i prądnica pewnie jeszcze może pracować, ale założenie alternatora jest lepszym rozwiązaniem.
Ja się spotkałem w wiertarce. Jak łożysko jest uszkodzone to się grzeje, wytapia w tworzywie większe gniazdo niż powinno być i pojawiają się luzy, wtedy wirnik ociera o stojan. Łożysko powinno ciasno pasować w swoje miejsce, jeżeli są luzy to kicha. Można wyciąć pasek blaszki z puszki po napoju i nim skasować luz ale nie zawsze się udaje. Przede wszystkim...
Pogięcie kondensatora nie zwiększy jego pojemności, więc przyczyna musi być inna. Proszę nie wprowadzać autora w błąd. Nie da się wykluczyć uszkodzenia kondensatora przy takich jego wgnieceniach. Taki kondensator jest i tak do wymiany. Reasumując, wymiana kondensatorów nie jest wymagana i konieczne jest używanie odpowiedniego przedłużacza. Zbyt ogólnie...
że może stojan ma coś z tym wspólnego? Nie wymyślaj nowych teorii.Jeśli tarcza w której jest obsadzone łożysko jest pęknięta, to naturalnie łożysko może nie być centralnie obsadzone w stosunku do osi silnika. Wtedy może objawiać się to objawiać np. ocieraniem wirnika o stojan.Powodem wibracji silnika, może być też, ugięta,przy zdejmowaniu niewłaściwymi...
Obudowa stojana jest ok, tylko najprawdopodobniej łożysko na wirniku nie jest centrycznie obsadzone w korpusie pilarki w stsunku do stojana i dlatego ociera. Gdybym się jednak zdecydował na szlifowanie to co lepiej szlifować wirnik czy stojan? To szlifowanie mocno osłabi silnik?
Rozrusznik "grzęzi" bo pewnie wytarte tulejki i wirnik ociera o stojan. A co do hamulców to pewnie tarcze do wymiany albo przetoczenia. Nie napisałeś nic kiedy i jak to się stało.
Z indukcją w szczelinie to był strikte żart ;) Jeżeli coś oprócz uszczelki może dolegać tej pompie, to może źle skręcona i wirnik ociera o stojan?
Możliwe, że to wina rozrusznika, nie ma wystarczającej mocy (jakieś zwarcie, wirnik ociera o stojan, szczotki). Spróbuj odpalić podłączając rozrusznik bezpośrednio do akumulatora, ale obydwoma kablami, plus i minus.
WD 40 się nie sprawdza gdyż jest za suchy i szybko odparowywuje dlatego polecam CX-a sprawdż czy jest dobrze wyśrodkowany wirnik w trakcie złożenia w całość cz nie ociera wirnik o stojan.
Z rezystancji uzwojeń nic złego na chwilę obecną nie widać. Ja na Twoim miejscu bym wymienił łożyska, sprawdził ich osadzenie w tarczach i na wirniku, o czym pisał już Topolski Mirosław. Zwróć uwagę czy wirnik nie ocierał o rdzeń stojana.
Jest jedno łożysko igiełkowe i 3 tulejki. Jedna bardzo mocno zużyta, wirnik ocierał o rdzeń stojana. Denso 28100-0G040
Witam. Wina jest ewidentnie po stronie pompki, przyblokowany wirnik lub uszkodzone panewki i wirnik ociera o stojan. Wężyk, którym spuszczałeś wode wychodzi z pompki, więc o lokalizacje jej nie jest trudno.
Bez wentylatora upieczesz sobie albo wirnik albo ze stojana wytopi się plastik podtrzymujący zwoje. Albo już się to stało ze stojanem,i masz swoje ocieranie.
Uszkodzenia klatki wirnika są częstym zjawiskiem chociaż w silnikach trójfazowych wykrywanym raczej rzadko ze względu na to że silnik startuje normalnie i ma tylko nieco mniejszy moment obrotowy. W silnikach jednofazowych objawia się to właśnie utrudnionym albo niemożliwym startem w określonym położeniu wirnika względem stojana.(jeśli oczywiście ocieranie...
ociera stojan wirnik elektryczny ociera stojan wirnik wiertarka
naprawa uszkodzonej taśmy arduino muzyka kondensator mniejszy zasilacz
amplituner yamaha droga dojazdowa
Samsung C430W - Zagniecenia na krawędzi kartki Silnik w przedniej piaście – czujnik kadencji PAS, Gazelle, Bafang, montaż i diagnostyka