To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
Obstawiam, że wirnik ma zwarcie. Jaka powinna być oporność między pierścieniami wirnika? Jak podłączę oba pierścienie na bzyczek, to czy powinien być dźwięk, czy dźwięk oznacza zwarcie? Dodano po 4 Rezystancja na pierścieniach wirnika 1.5 ohm.
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Powinno być 3-4Ω.P
Tam regulator jest razem z szczotkami. Przy wymianie zobacz - czy wirnik nie jest zużyty (te miedziane pierścienie, po których "ślizgają" się szczotki). Często jest tak, że szczotka się "podwiesi", odbiera "iskrowo" i pierścień na wirniku jest fioletowy. Wystarczy przetrzeć drobnym !! papierem ściernym.
W pokrywie łożyska jest odlany klin który wchodzi w tuleję łożyska (na schemacie jest to zaznaczone), pewnie właśnie ten klin został ścięty. Jedyny sposób na demontaż, rozciąć pokrywę, przewiercić pierścień gwintowany, założyć ściągacz i wyprasować. Czasami zrywa się część gwintu w pierścieniu, ale procedura demontażu jest taka sama.
Zakładając że jest to przypadek czysto teoretyczny to wiemy z tabliczki znamionowej że jedno uzwojenie stojana jest pod napięciem 380 V i jedno uzwojenie wirnika jest pod napięciem 95V / √3 = 54,84 V 95 V to napięcie panujące na pierścieniach. Więc tak, jeżeli chcesz policzyć przekładnię która pozwoli Ci dowiedzieć się jakie napięcie otrzymasz...
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
Witam, Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika. Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
Zacznij od alternatora - czy nie "podwieszają" się szczotki. Może być też zużyty wirnik (wytarte pierścienie miedziane).
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Witam ponownie ! Zwróć uwagę na wypalony pierścień wirnika . Szczotki powinny dokładnie ślizgać się na pierścieniach. Na zdjęciu widać wypalenie spowodowane podskakiwaniem szczotki. To powoduje brak wzbudzenia prądnicy. Powodzenia
Komutator pełni rolę prostownika mechanicznego. Pierścienie na wirniku tego efektu nie uzyskają. (HE HE ). Rowek o głębokości 1 mm dyskwalifikuje urządzenie. Należy wymienić wirnik lub komutator.
Motopompa- odśrodkowa nie ma możliwości zaciągnięcia wody z tej głębokości. A jest to proste- wystarczy starą pompę wirnikową (taką domową), minimum 3 stopniowa, przetoczyć pierścienie i wirniki. Spalinowy silnik- może być taki od kosiarki- oczywiście zmniejszyć obroty na 1500 obr/min. Przy 3000 jakie ma kosiarka zatrzemy wirniki.
Pierścienie po zamontowaniu (na wirniku) trzeba przetoczyć.
Nie pan (Tutaj panów nie ma) - niewiele widać na tym zdjęciu - sprawdź, czy jeszcze na sprężynkach "się uginają - czy to już "do końca wyszły", zobacz - czy na wirniku te "pierścienie miedziane" są w dobrym stanie.
Spróbujmy krok po kroku. Nie wszystko na raz! 1. Sprawdź stojan i wirnik wzrokowo. Czy uzwojenia nie są "przypalone", poprzecierane, uderzone itp. uszkodzenia mechaniczne. Powąchaj je czy nie czuć smrodu spalonej izolacji. To nie żart! 2. Zmierz rezystancje i podaj wyniki: a) między stykami XYZ parami XY XZ i ZY - zakres 200 Ohm lub mniej jak masz taki...
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Regulator jest na alternatorze,ale nie w nim problem,problem jest w wirniku.Po prostu jest kiepska izolacja przewodów wirnika,dokładnie pod pierścieniami ślizgowymi.Trzeba zdjąć pierścienie i nałożyć nową izolację (rurkę ),a następnie dobrze to zaimpregnować.Pod wpływem siły odśrodkowej po prostu robi się zwarcie.
Jaka rezystancja powinna być na wale (tj. w punktach styku szczotek) tego generatora? Na pierścieniach ślizgowych wirnika powinieneś mieć poniżej 100 om. Pomiar przy odłaczonym regulatorze. Wynik 6,7Mom świadczy o tym że masz gdzieś przerwę w obwodzie magnesicy(wirnika).
Jajowate i wytarte pierścienie na wirniku, zazwyczaj trafia na jeden a jego stan łatwo będzie rozpoznać po różnej długości szczotek w regulatorze.
Chodzi mi o te pierścienie po których ślizgają się szczotki gdy się przetrą na wylot tzn.do izolatora to altek raz ładuje a raz nie gdy się przetrą na całym obwodzie to ładowanie kaput.Wyjmij szczotki i sprawdź dokładnie owe pierścienie obracając wirnikiem.
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
A jak wygląda wirnik?? Pierścienie na nim? Dodano po 48 A jak wygląda wirnik?? Pierścienie na nim?
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
No nie do końca, niektóre silniki indukcyjne mają wyprowadzone uzwojenia wirnika na pierścienie ślizgowe (np. silnik pierścieniowy w łączu selsyny ) a nie komutator. Wskazówką może być liczba tych pierścieni ślizgowych, np. 2 . Ja bym orientował się jednak po prędkości znamionowej zapisanej na tabliczce (spisz sobie je ze strony producenta). Różnica...
Jeśli silnik ma na wirniku 3 pierścienie to jest to właśnie silnik pierścieniowy. Jeśli te pierścienie zewrzeć, to pracuje analogicznie do silnika klatkowego indukcyjnego, czyli zwykłego silnika. Jeśli te pierścienie połączyć razem przez 3 jednakowe opory, to obroty się zmniejszą. Reguluje się przez przełączanie oporów, stopniowo. Istnieją też regulatory...
Olej opornik, jak mówi Motronic on w twoim przypadku nie gra roli. Jeśli wirnik bije na pierścieniach to masz przyczynę. Na wolnych obrotach sprężyny są w stanie docisnąć szczotki do pierścieni. Przy wyższych obrotach nie nadążają. Ktoś z głową, okiem i wyczuciem może to jeszcze naprostuje, ew podtoczy na tokarce. Jak się nie uda to wymiana wirnika.
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Jaki jest opór elektryczny wirnika pomiędzy pierścieniami ślizgowymi?
Jest plastikowa, ale wygląda na całą. Tylko czy jest kompletna? Między wirnikiem a pierścieniem zębatym powinny być trzy kółka zębate.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Przecież tam powinno być minimum 6 diod a ty tylko o 3 wspominasz. Jak dobrze rozumiem to wirnik uszkodzony. Powinna być rezystancja pomiędzy pierścieniami. Nie powinno nic pokazywać pomiędzy pierścieniem a obudową. Najlepiej zrób zdjęcie i pokaz jak mierzysz te diody. Żeby zmierzyć mostek to trzeba by rozpiąć uzwojenie stojana od mostka.
Zapewne chodz ci o silnik pierścieniowy który w normalnych warunkach uzwojenie stojana ma zasilane jest z sieci a wirnik poprzez pierścienie ślizgowe połączony jest z rozrusznikiem. Tobie chodzi (tak mi się wydaje) o jego synchronizację z siecią. Miałem kiedyś w technikum na pracowni takie ćwiczenie. Rzeczywiście wtedy stojan zasilany jest z sieci a...
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
zauważyłem że włącza mi się kontrolka od aku w trakcie jazdy i po ok 2sek gaśnie. Myślałem że może alternator już niedomaga. Może to być też przyczyną przygasania świateł? Jak najbardziej :zużyte szczotki, wytarte pierścienie wirnika, pózniej inne rzeczy. Warto się jeszcze na wstępie upewnić jak wygląda połączenie klema aku - karoseria i punkty masowe...
Zmierz rezystancję między pierścieniami ślizgowymi wirnika oraz pomiędzy pierścieniami a korpusem wirnika.
Różne są te koszyczki i różnie jest to wyprowadzane- w alternatorze Scania jest to akurat lutowane (przygrzewane) w okolicy wentylatora do tych wąsów które biegną wewnątrz tworzywa i jest to dość daleko od pierścieni i temperatur- koszyczki się wymienia, lutuje wyprowadzenia i to nawet trzyma. Są tam dwa punkty mocowania- jeden, który miałem na myśli...
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Znam reakcje i podejście wielu użytkowników ciągników URSUS. Spodziewałem się marnego stanu urządzenia ale taka jego praca. Jednak pomimo mało budującego wyglądu ten sprzęt może działać z grubsza jak zamierzał wytwórca. Pomimo sporej ilości zanieczyszczeń skłaniam się do potwierdzenia iż jest to urządzenie dziewięciodiodowe zmodyfikowane przez wyeliminowanie...
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
To nie jest komutator! Wartość rezystancji wirnika mierzonej przez kabel DF, czyli poprzez szczotki i pierścienie wirnika nie może się wiele zmieniać podczas obrotu wirnika! Jaką masz rezystancję na samych pierścieniach wirnika - przy wyjętym szczotkotrzymaczu? Czy szczotki poruszają się w szczotkotrzymaczu podczas obracania wałem? Bicie?
230 V na szczotki regulatora, to chyba koniec z regulatorem. Sprawny regulator "daje" ok. "+" 18-20 V na szczotki wirnika (biegunowość jest oznaczona). W przypadku podejrzenia, iż regulator jest niesprawny, to po jego zdemontowaniu i uruchomieniu agregatu (zachowując właściwe obroty silnika i należytą ostrożność) można na próbę podłączyć napięcie stałe...
brak przejścia uzwojenie wirnika-pierścienie, bardzo częsta usterka przy wymianie łożysk, przyjmując iż przewód D+ z zespołu prostowniczego do regulatora nie urwał sie przy demontarzu.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Chodzi mi o to że kondensator służy do rozruchu a nie do hamowania, zobacz czy wirnik nie ociera o stojan jak włączysz silnik (czy można go obrócić). Hamulec to pewnie ten pierścień na wirniku jeśli jest ruchomy bo na zdjęciach tego nie widać.
Po takim "tjuningu" pompa ma mniejszą wydajnośc i nie zapewnia odbioru ciepła z nagrzewnicy. Jak otworzysz wszystkie grzejniki to opory przepływu maleją i jako tako to działa. Co do cwu to przy małym strumieniu wody kocioł moduluje na mały płomień i pompa daje radę odbierać ciepło z wymiennika ale przy większym zapotrzebowaniu jest zonk. A jeszcze do...
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
jeden z korbowodów (ten bliżej pokrywy - od zewnętrznej strony) ma luz, tzn., można nim ruszyć ok. 1 mm na wale i na sworzniu tłoka, witaj kol kiepsko to wygląda na fotce , DSC01055.JPG kol rozmontuj cały kompresor, uszczelki można dorobić . wygląda na to że albo tłok ci rozwalił panewkę na korbowodzie lub odwrotnie, z tłokiem morze być problem, z pierścieniami...
Witaj! Kabel o którym pisałem to ten AKUmulator.-ALternator. Zazwyczaj przy utlenieniu się przewodu z klemą zjawisko jest odwrotne.Napięcie zazwyczaj jest zaniżone a efekt taki,że akumulator jest nie doładowany.Napięcie utrzymuje się w granicach 13v. Zjawisko jakie występuje w Twoim przypadku to wygląda tak jak by w momencie wystąpienia napięcia powyżej...
Do czego ta sprężyna. Jakie ma zadanie jeśli jest zablokowana pierścieniem Segera. Czy wirnik ma na to wpływ. Mile widziane zdjęcia
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
rezystancja wirnika (mierzona na szczotkach) - 140 Ohm Za dużo Dokonałem też pomiaru prądu przy podawaniu napięcia 27 V na szczotki wirnika: wyszło 0,8 A DC. Jak się ma jedno do drugiego ? Policz sobie wg. prawa Ohma. I dodatkowo wyczyść szczotki i pierścienie wirnika. Na kondensatorze z avr oznaczenie 230V 220uF. Zmierzony ? Te kondensatory to totalny...
Sprzęgiełka były podmieniane na stare zużyte, jak i nowe z pudełka, już po awarii żeby sprawdzić czy to nie jego wina, ale różnica wychodziła poniżej 0,1- błąd pomiarowy bo trudno dokładniej zmierzyć suwmiarką więc to nie wina samego sprzęgiełka Ja to rozumiem że nie było różnicy między starym i nowym sprzęgłem tzn obydwa tak samo przesunięte o 1mm....
Stare Magnetrony są ok, . Stare to jest dobre wino Jak alternator stary to pewnie coś w nim się sypnie [wirnik,pierścienie ślizgowe,stojan] a do tego raczej części nie ma w agromie mają tylko całe alternatory i części nie sprowadzają tym bardziej że to nie krajowe
Oddaj alternator do serwisu ,masz 12 miesięcy gwarancji ,ktoś to robił,wziął kasę -odpowiada za to .Ja nie wiem, robiłem to tylko 24 lata ,gdy podczas "regeneracji" były przetaczane pierścienie ślizgowe wirnika -może brakować pierścienia na części obwodu lub ztoczono punkt lutowania uzwojenia wirnika do pierścienia, ewentualnie źle przylutowany,przewód...
no to coś z wirnikiem a na szczotkach jest napięcie przeczyśc szczotki te pierścienie metalowe na wirniku sprawdzc przejście między tymi dwoma pierścieniami na wirniku powinło byc jak nie to trzeba patrze czy szczotki dobrze kontaktują z wirnikiem
Słuchaj-te renówki cierpią na taką przypadłość że nagminnie się przecierają przewody w okolicach łaczenia silnik-skrzynia biegów.Sprawdź to.Następne-nie zamieszałeś kabli na regulatorze?Jest tam niby taka kostka,ale często popękana.Na L idzie przewód kontrolki,na + kabe z prądem za stacyjką.W jakim stanie są pierścienie na wirniku?Maja wytarte głębokie...
Miałem podobną przypadłość w audi,winny był regulator napięcia,ale trzeba sprawdzić wszystko po wyjęciu,diody,rezystancję izolacji stojana i wirnika itd.,stan pierścieni i szczotek.
To nie problem diody. Wyjmij regulator i zobacz czy czasem jeden z pierścieni na wirniku nie ma przebicia do masy.
Był chyba także taki selsyn "sumujący" - miał uzwojenia trójfazowe na stojanie i na wirniku (i trzy pierścienie z wirnika). Pozwalał na sterowanie przesunięciem między selsynem źródłowym a odbiorczym. Wydaje mi się, że takie stosowano w radarach między selsynem anteny a tym od napędu cewek odchylania i pozwalał na zobrazowanie z kierunkiem dziobu statku...
Oberwało mi pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i został zniszczony. Dorobiłem nowe pierścienie ale teraz nie wiem jak je dolutować do wyprowadzeń wirnika. Czy ma jakieś znaczenie kierunek prądu w wirniku (wg mnie ma) - jak poprawnie teraz go podłączyć.
Nie może być połączenia między pierścieniami ślizgowymi i uzwojeniem wirnika, a jego korpusem. Jeśli takowe występuje, to powoduje właśnie uszkodzenia tranzystorów mocy w regulatorze. Jeśli wirnik ma przebicie, to nadaje się do wymiany, bo przewijać to mało kto chce ze względu na ruch wirowy, jaki wykonuje. Choć mogę ci podać firmę, która to pewnie...
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Wymień wirnik. Jeżeli masz wytarte pierścienie nie ma innej możliwości. Może urzywany?
Żeby to działało to musisz wyprowadzić z wirnika napięcie z dwóch przeciwnych wycinków komutatora, wtedy jak zasilisz te pierścienie to wirnik stanie się magnesem a stojan da ci napięcie zależne właśnie od napięcia podawanego na wirnik a częstotliwość będzie zależała od obrotów.
sprawdz bieżnie (pierścienie) na wirniku po których slizgają się szczotki - jezeli wymiana szczotek nic nie dała duże szanse, ze są zużyte te pierścienie na wirniku. W takim wypadku zostaje wymiana wirnika lub proba jego przetoczenia
ukruszony przewód w wirniku lub wybite-niecentryczne pierścienie wirnika na wysokich obrotach szczotki podskakują Można próbować je przetoczyć.
Toczy się wszystko nie tylko jedną stronę, wirniki też na równo z pierścieniem, dopiero uszczelka robi luz na wirniki. Właśnie o to mi chodziło. Kolego trojan 12, możesz podać orientacyjny koszt zabielenia (toczenia bezwymiarowego) czterech połówek korpusów, zabielenia jednej strony wirników. I najważniejsza operacja : zabielenie drugiej strony wirników...
zastosuj się do wskazuwek [Topolski Mirosława] przde wszystkim można założyć pierścienie na obudowy łożysk oraz przetoczyć lekko wirnik [około 0.1 do 0.5 mm] powinno pomuc
Były dwa typy alternatorów -z miedzianymi pierścieniami, ten miał rez. wirnika około 3 omy -z pierścieniami grafitowymi, tem niał wirnik 1-no omowy
Serwo ...hmm ale jak prąd doprowadzić ? Pierścienie ślizgowe.
(at)modessef1 Przy mocno zużytych szczotkach napięcie ładowania będzie niestabilne, podobnie jak przy zaoliwionych pierścieniach wirnika. ok, czyli: -przy padniętym regulatorze będzie za duże napięcie (ewentualnie za niskie?) -przy niestabilnym napięciu mamy podejrzanych w zużytych szczotach i zaoliwionych pierścieniach wirnika. Wszystko jest trochę...
Pierścienie wirnika przetoczone?
Zobacz jak są zbudowane wentylatory. Wał jest mocowany plastikowym pierścieniem i jeśli na nim będzie wisieć wirnik, to pierścień szybko się zużyje a wirnik w końcu wypadnie. Pierścień jest pod naklejką. Skierowanie naklejki w dół spowoduje, że pierścień nie zużyje się szybko a wirnik nie wypadnie. Przy takim ustawieniu powietrze będzie kierowane w...
Chodzi o to, że dalej nie ma czego rozkręcać. Od strony "mokrej" jest płyta ze złączami i kierownicami, membrana z takim pierścieniem labiryntowym i wirnik z wałkiem. Tyle rozbieralnego. Dalej przegroda i pierścień-magnes oraz prwnie jakieś uzwojenia. To już nierozbieralne a przynajmniej tak mi się wydaje. Buszując w "bebechach" Elektrody znakazłem...
Pomiędzy pierścieniami wirnika powinna byc rezystancja rzędu kilku omów. nie moze byc przejscia miedzy uzwojeniem a masa (rdzeniem)wirnika. Jesli pomiedzy pierścieniami jest bardzo duza rezystancja to znak ze jest uszkodzone uzwojenie (przerwa). Najczęściej brak połączenia drutu nawojowego z pierscieniem.
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Na osi wirnika alternatora masz pierścienie ślizgowe połączone z jego uzwojeniem, sprawdź ciągłość obwodu wirnika żarówką podłączoną do akumulatora
Do przejrzenia zaworki jak i tłok/pierścienie
Wirnik,zwarcie pod pierścieniami.
Jeśli zbudowane jest to tak jak napisałem to nie czytaj o maszynach synchronicznych to nie to samo. Jest takie fajne ćwiczenie z maszyn elektrycznych gdzie bada się silnik klatkowy pracujący jako prądnica. Silnik klatkowy(SK) połączony jest wałem z silnikiem prądu stałego(SS). SK zasilasz i obserwujesz watomierz wskazujący aktualny pobór mocy (pobiera...
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
Kolego, tam jest alternator opaty o konstrukcję Magneti Marelli. Jak się dzieją takie cyrki to sprawdź czy nie oblazły z izolacji pręty wirnika pod pierścieniami. Bo na mojego nosa problem tam.
Rozumiem,że to TRW. Cyt:Zdejmij zbiorniczek oleju z pompy, zobaczysz 4 duze śruby, odkręc je , zdejmiesz pompe olejową . Pod pompą na wirniku rotora będzie pierścień zabezpieczający-zdejmij go i wysuń silnik. Żeby wyjac wirnik z elektroniką odkręc wszystkie śrubki i delikatnie wybij podstwe pompy-elektronika zostanie ci w ręku z wirnikiem. Przyłuz drewniqny...
Póki co został zamówiony nowy regulator napięcia (Bosch). To sobie jeszcze zamów pierścienie ślizgowe wirnika (oraz łożysko tylne) bo znając te alternatory już są starte
Witam, Masą alternatora jest jego obudowa. Proponuję wyjąć regulator i sprawdzić szczotki czy stykają się z pierścieniami wirnika , czy kabelki od szczotek nie są wyrwane.
Czy napewno dobrze przylutowałeś uzwojenie wirnika do pierścienia slizgowego?Wyglada jakby nie było ciagłości obwodu i stąd mruganie kontrolki i zanik lub pojawianie się ładowania.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Te silniki były w wykonaniu na 1 i 3 fazy. 2800 i 1400 obrotów. Jednofazowy ma wyłącznik odśrodkowy to wystarczy wybić wirnik i jak jest na wirniku pierścień to jednofazowy. Uwaga jest z kruchego tworzywa to trzeba uważać. Popatrzę na swoim bo trochę mało przewodów jak na jednofazowy.
Do wymiany wirnik,zwarcie pod pierścieniami.
Zbijasz tulejkę z ośki wirnika/przekładni planetarnej, pod nią jest sprężysty pierścień, który trzeba zdjąć i tyle
e2rd.o napisał: Silnik ma moc 0,37kW, ale kondensator to 14µF/450V ponieważ ten silnik ma długość stojana ok.80cm a nie ok.60cm w których to były kondensatory 12µF/450V. Po pierwsze to wymiary są w mm , a nie w cm . Po drugie to na zdjęciach aron20000 podał wymiar 78mm ale na wirniku i jest to wymiar razem z aluminiowymi pierścieniami klatki,...
Rzeczywiście jak są rowki na pierścieniach to wirnik do wymiany. Bo to się nie da wymienić samych pierścieni, te same co np. do fiata punto. 12 zł pierścienie. Jak do wirnika musi być dopasowany regulator? Wyjaśnisz tą zawiłość? Trzecie- widzisz pudełko? Więc z pewnością regulator dostał właściwy, i co najważniejsze-oryginał. W focusach właśnie jest...
Witam Ja proponuję sprawdzić rezystencje uzwojenia wirnika na pierścieniach slizgowych, radzę poprawić lutowania często tam jest przerwa i to powoduje przerywanie w ładowaniu
szczelina między pierścieniami nawija wirnik wirnik nawijać wirnik wirnik
listwa trzask yamaha filtr paliwo cyfra moduł
Jak rozebrać żelazko Braun TexStyle 3 - instrukcja krok po kroku Jak włączyć nagrywanie w czasie przyszłym na Zgemma H9S