Zapomnij że uda ci się przewinąć wirnik
Do sprawdzenia wirnika służy specjalne urządzenie którego ty nie będziesz miał. To urządzenie znajdziesz kolego w warsztacie gdzie naprawiają rozruszniki , koszt sprawdzenia niewielki.
Kolega zamieni kolejność wyprowadzeń stojana to się będzie kręcił w lewo (zakładam że chodzi o silnik szeregowy) .
Zawodowo tego raczej rocic nie będę, raczej chobbystycznie. Zatem kupno wyważarki raczej mi sie nie opłaca bo to z pewnością drogie maszyny. W każdym razie przy wywazaniu proponujecie nawiercać rdzen wirnika czy naklejać ciężarki z modeliny, bo taki sposób też widziałem? Dzieki za info, Pozdro.
W silniku sa trzy uzwojenia polaczone szeregowo uzwojenie stojana jedna cewka potem wirnik zasilany poprzez szczotki i drugie uzwojenie stojana .Podlanczasz na te uzwojenia stojana które nie sa połaczone z uzwojeniami wirnika.Albo inaczej tam gdzie jes kondensator przeciwzakluceniowy rownolegle do niego
W silnikach komutatorowych wirnik łączysz szeregowo ze stojanem.
Wirnik silnika komutatorowego można sprawdzić omomierzem na ciągłość połączenia między działkami komutatora, można tez miernikiem indukcyjności wtedy widać które uzwojenia maja zwarcia miedzy uzwojeniami
1.Jaka jest różnica w budowie silnika komutatorowego uniwersalnego a silnika szeregowego i z czego ta różnica wynika. Mógłbymi ktoś to wyjaśnić, bo myślałem że silnik komutatorowy uniwersalny jest jednocześnie szeregowym. 2.Jak wykonane są stojan i wirnik (lite czy blachowane) w silnikach komutatorowych prądu stałego, oraz w silnikach komutatorowych...
trymer01, jesli bys przeczytal uwaznie to nie bylo by poplatania z pomieszaniem. :-) Jesli kiedykolwiek przewijales wirnik silnika komutatorowego to bys wiedzial ze latwiej i szybciej nawinac takie trafo niz wirnik. W kazdym badz razie mozna to recznie zrobic. Nie kazdy da rade i nie kazdemu chcialo by sie, ale mozna. :-)
No ale żeby to miało sens silnik musi wytwarzać siłę przeciwelektromotoryczną, czyli rozpędzony wirnik generuje prąd, obciązenie go to większy hamujący moment elektromagnetyczny. Taki silnik musi więc być wzbudzany od magnesów lub mieć bocznikowe wzbudzenie, które jest niezależnie zasilane od wirnika.
może napiszesz jaki to silnik w domowych warunkach możesz jedynie sprawdzić omomierzem ciągłość połączenia uzwojeń i to właściwie wszystko w zależności co to za silnik wypada sprawdzić stan izolacji uzwojenia oraz prąd silnika , są również przyrządy do pomiaru zwarć między zwojowych możesz wizualnie sprawdzić stan uzwojenia , w silnikach komutatorowych...
2. Przy zwieraniu stycznikiem energia hamowania wytraca się bezpośrednio w uzwojeniach wirnika i stojana. O ile stojan jest jeszcze jako tako chłodzony, choć bez rewelacji, to najpewniej wirnik wyzionie ducha w ekspresowym tempie, szczególnie jeśli autor pisze: Tej energii jest tyle, co kot napłakał - ułamek prądu roboczego. Większość elektronarzędzi...
Witam, obserwuję ewolucję elektronarzędzi w znanym dyskoncie i dochodzę do wniosku, że z roku na rok, model na model spadają wymiary silnika komutatorowego przy tej samej mocy. W przeciągu kilku lat, wirniki i stojany są mniejsze i krótsze. Moc oraz obroty na wyjściu są takie same, przekładnie jeśli już, różnią się niewiele. Jeśli chodzi o porównanie...
Te 33 R jest jak najbardziej prawidłowe przy tym typie silnika. Więcej jest przy pompce z zabudowanym wirnikiem. Mierzyłem cewkę w moim silniku, długość 38,5 mm, okno cewki 20 x 25 mm. Jak będziesz dalej miał problem, to się zamienię za sterownik do komutatorowego silnika z prądnicą tachometryczną (np. Eaton A1 D21) lub TDA 1085.
Tak tylko z tego co pamiętam to silnik obcowzbudny jest zasilany prądem stałym i nie wiem czy można by go podłączyć do gniazdka (prąd zmienny). Jak by co to chce zrobić młynek kulkowy, i jak nie wyjdzie z tym silnikiem to jeszcze będe próbować z silniczkiem z mikrofalówki lub drukarki (ale wątpie że z drukarką wyjdzie bo ma ona raczej silniczek krokowy)....
1. Widzę np. układ TN-S. Na wikipedii. Dlaczego wszystkie linie(faza, neutral, uziemienie) są ze sobą połączone i uziemione? Przecież to nie ma żadnego sensu uziemiać neutralnego, ani fazy, ani tym bardziej łączyć ich ze sobą. Na schemacie najczęściej jest przedstawiona sieć i transformator(uzwojenie wtórne). A w transformatorze uzwojenia są połączone...
Zmiana na stojanie oznacza przemagnesowanie rdzenia, który miał stały kierunek namagnesowania; a wirnik i tak ciągle zmienia namagnesowanie. Ale jest jeszcze inna sprawa, poważniejsza: prąd w wirniku wytwarza niepożądane pole magnetyczne, które jakoś jest kompensowane - na przykład przez dodatkowe uzwojenie stojana, nawinięte grubym drutem (podstawowe...
Nie wiem. Ale gdybyś miał do dyspozycji taką wiertarkę możesz obracając wrzecionem policzyć ile razy obróci się wirnik i przeliczyć przekładnię
Napisał w #9 że oryginał na 12V jest niedostępny. Jeśli regulacja jest sprawna to chyba prościej regenerować oryginalny silnik na 12V niż kombinować z silnikiem na 24V. W tym roczniku to oczekiwać należy silnika komutatorowego więc pewno wirnik trzeba przewinąć.
Z silnika komutatorowego można zrobić prądnicę ale jej sprawność nie będzie wielka Jeżeli wirnik prądnicy będzie kręcił się z podobną prędkością gdy pracował jako wirnik silnika to nie będzie tak źle. Dlatego pytałem czym prądnica będzie napędzana. Napędzana będzie jako turbina wiatrowa bądź magnetyczna Turbina magnetyczna? Jak to działa? W przypadku...
A wcześniej też iskrzyło tak jak teraz (podobnie) czy wcześniej nie zwracałeś na to uwagi - to będzie najprędzej kluczowy wyznacznik? Może po prostu ma iskrzeć - tam zachodzi złożony proces komutacji. To na tyle skomplikowane, że jeszcze nikt tego do kończ ie opisał i nie rozgryzł, tak więc trudno powiedzieć, tym bardziej że masz wirnik nie oryginalny....
I mam nadzieje jest to jeden z ostatnich postów. Otóż, chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w objawach uszkodzeniach silnika komutatorowego przy: a) zwarciu międzyzwojowym/ zwarciu do masy (wirnika) b) przerwie w uzwojeniu wirnika Kiedyś mi padł wirnik w rozruszniku mojego auta, nie pamiętam mocy te silnika, ale wizualnie było widać uszkodzenie,...
Może by się zorientować, czy w pobliżu nie ma firmy co by przewijała- jest to koszt do 70 złotych zapewne. Witam. Przezwojenie stojanu (w przypadku silnika komutatorowego magneśnicy) owszem w 70 zł PLN powinno się zamknąć. W przypadku wirnika będzie to dużo dużo dużo drożej, i tylko nieliczne zakłady się tego podejmują. Dobrym pomysłem jest próba zakupu...
Witam. W regulatorach tych są tylko triaki. Szczotki powinny być o wymiarach 5/12,5/30 lub 5/13,5/30.Przesunięcie szczotek z osi pola ma wpływ na pracę ale zmiany były by na praniu i wirowaniu.Trudno określic przyczynę jak się tego nie słyszy. Sprawdz jeszcze raz dokładnie ten silnik a mianowicie: - czy wirnik nie ma luzów promieniowych lub osiowych,...
Do tego większość odkurzaczy ma teraz regulację prędkości - w przypadku silnika komutatorowego układ jest skandalicznie prosty. W klatkowym zaczynają się lekkie schody. A nie - wystarczy regulacja poślizgiem - było pisane już niejednokrotnie na forum dlaczego: ze względu właśnie na specyfikę obciążenia silnika wentylatorem. Zasada sterowania BLDC i...
Witam, Mylisz sie "cranky" to co napisałeś - to jest jak najbardziej "profesjonalne " ! Tylko że to forum ( tak myślę ) nie jest dla takich profesjonalistów co kupują GOTOWE bo ich stać na to i nawet okiem nie mrugną słysząc cenę. Im naprawdę żadne forum nie jest potrzebne. Oni kupują bez forum, jak się zepsuje to wołają profesjonalną firmę, a jak się...
Jestem na etapie projektu mini obrabiarki a dokładniej na doborze napędu wrzeciona. Tu chciałbym prosić o pomoc i odpowiedz na kilka pytań w dziedzinie zastosowania silników występujących w elektronarzędziach. Od razu zaznaczę, że poszukuję samego silnika bez wykorzystywania wszelkiego rodzaju współpracujących z nimi przekładni. Przekładnia taka będzie...
Witam, dostałem kiedyś bardzo dziwne dla mnie urządzenie i zastanawiam się czym właściwie jest i do czego służy. http://obrazki.elektroda.pl/7473324800_1... http://obrazki.elektroda.pl/5289828700_1... Jego budowa wewnętrzna jest trochę podobna do silnika komutatorowego ale... nie ma wyprowadzenia osi,a komutatory są dwa!...
O jaki typ (typy) silnika ci chodzi. Czy o komutatorowe ?
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
Po zmianie R1 i z informacją że jest softstart już rozumiem jak to działa. Szeregowo z potencjometrem, za mostkiem, mamy układ który na początku ma dużą rezystancje zastępczą, określona przez R5. C5 ładuje się do napięcia określonego przez D6, dając stałe napięcie, dla układu opóźniającego R7C6, który po czasie wyzwala U2, co kończy czas softstartu,...
O ile wiem, to nożyce do płotu mają silniki komutatorowe. W takim silniku wirnik jest zasilany ze stojana. Stojany bardzo rzadko ulegają uszkodzeniu, częściej wirniki. W doborze przekroju(średnicy) drutu nie ma dowolności. Ktoś to obliczył i tak powinno się stosować,jak jest obliczone (i sprawdzone) przez producenta.
(at)maciej30 Im niższe napięcie znamionowe silnika DC, tym trudniej wykryć zwarcie miedzyzwojowe wirnika. Jest to efekt różnicy impedancji indukcyjnej pomiędzy elektromagnesem ,,zwarciownicy" a badanymi cewkami wirnika.
Można. Silnik z wyjętym wirnikiem, i obciętym w połowie stojanem jako sonda. W szereg z uzwojeniem żarówka 25W. Przykładając wirnik silnika DC do szczeliny magnetycznej obserwować zmiany w świeceniu żarówki.
Silnik jest komutatorowy więc to raczej wirnik jest powodem awarii ,po za tym on kosztuje 50-60 zł .
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Wyrzuć tę wiertarkę i kup nową. Podłączyłeś sam wirnik? Znasz zasadę pracy silnika? Poszukaj sobie "szeregowy silnik komutatorowy".
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
Kolego ten elektromagnes to i owszem, ale chyba do badania wirników silników komutatorowych. Tutaj mamy przecież silnik indukcyjny z wirnikiem klatkowym. Pomierzyłem symetrię rezystancji poszczególnych uzwojeń. Wychodzi perfekcyjnie. Więcej nie jestem wstanie sprawdzić - nie mam i nie mogę pożyczyć takiego miernika.
Witam. Czy ktoś mógłby polecić kogoś lub firmę, która podjęła by się wyważenia wirnika od wentylatora dmuchawy w samochodzie? Szukam kogoś kto zrobił by to dobrze.
Witam szukam urządzenia ja w temacie. Do wirników od silników komutatorowych.
Wymiana wirnika pomogła. Temat zamykam.
Jak chcą sprzedać to kłamią. Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie.
Wydaje mi się, że to jednofazowy albo komutatorowy, ale nie jestem pewny, wobec czego prosiłbym Was o pomoc. Jedno nie wyklucza drugiego. Jednofazowy, bo podłącza się go do sieci jednofazowej, w tym przypadku 220 V, a obecnie 230 V. Komutatorowy, bo ma komutator- na wirniku, podłączony szczotkami.
Tacho to które mam na 2 przewody z magnesem jako wirnik, silnik komutatorowy Ac, ale dalej nie wiem jak podłączyć te przewody od silnika i dlaczego 2 gubią się po drodze, akurat miernik spaliłem więc nie mam jak sprawdzić. To w końcu obojętnie jakie tacho z pralki zastosuje?
podaj napięcie na te przewody które idą na szczotki powinien ruszyć powodzenia ps. klatka to chyba wirnik:):):):)
Silnik indukcyjny nie ma szczotek, na filmiku masz silnik komutatorowy, pewnie chwyt/bełkot marketingowy, jak padł wirnik to naprawa skrajnie nieopłacalna.
Witam Proces nawijania automatycznego wirników silników komutatorowych był opisany w książce Maszyny elektryczne małej mocy(niestety autora nie pamiętam).Były tam pokazane maszyny firmy Micafil.Zakup takich maszyn jest opłacalny tylko w przypadku dużych serii tego samego typu wirnika-w przypadku przezwajania wirników różnych typów i małych ilości robi...
Co robić z uszkodzonym wirnikiem od pilarki łańcuchowej B&Decker? Znaleźć dobry warsztat który przezwaja wirniki silników komutatorowych nie tak łatwo. Dokupić fabryczny też nie ma gdzie .Dobrać inny ( po podtoczeniu końcówek wałka)od np.jakiegoś odkurzacza nie można bo brak katalogów takich silników. Jak sobie radzicie ?? Podzielcie się doświadczeniami?
Panowie,czy orientuje się ktoś ile kosztuje silnik(komutatorowy)do tej pralki?Jest on po zalaniu i chyba nie opłaca się przewijać wirnika i stojana.
Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
Witam.Kolego z twojego opisu wynika że uszkodzony jest wirnik i należy go przezwojić.Przypuszczam że sam nic nie zrobisz bo nie masz wiedzy na temat silników,nazwałeś silnik komutatorowy silnikiem asynchronicznym.Tak więc najlepiej skorzystaj z usług zakładu elektromechanicznego.
W zabytkowej 50-letniej maszynce fryzjerskiej (kolekcjonuję) zniszczył się wentylator bakelitowy osadzony na osi wirnika - silnik komutatorowy 220 V . Zdobyłem taki sam silnik tylko na 110 V . Wirnik wymiarowo jest taki sam jak w tym na 220V. I tutaj mam pytanie do forumowiczów z większa wiedzą . Czy gdy zamontuję wirnik od silnika 110 V do silnika...
Do wykrywania zwarć zwojowych np. wirników silników komutatorowych istotnie stosowano dawniej tzw metodę "na brzęczyk". Wykorzystywano do tego celu rdzeń otwarty z cewką zasilaną napięciem zmiennym. Po przyłożeniu rdzenia do wirnika , następuje zamknięcie obwodu magnetycznego. Jeżeli uzwojenie wirnika posiada zwarcie zwojowe, to powstaje strumień rozproszenia...
Jestem na etapie totalnej przebudowy bardzo starego migomatu. Typ chyba nie będzie ważny - sprzęt ma ponad 40 lat. Silnik podajnika - potężny - 150W. Coś takiego jak w linku: https://psauction.com/item/view/467196/g... Po załączeniu urządzenia zasilanie stojana jest obecne cały czas - ok. 25V natomiast obwód zasilania wirnika komutatorowego...
W wersji z elektronika wirnik jest zasilany obniżonym napięciem ,kontrolowanym przez elektronike. Z zasady działania silnika szeregowego.
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Nikt nie wspomniał o żywotności silnika komutatorowego a w zasadzie samego wirnika, dużo gorsza od silnika indukcyjnego klatkowego gdzie praktycznie nie ma co się zepsuć. Po za kondensatorem w silniku 1fazowym
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Witam, co do liczby uzwojeń to wystarczy po wyjęciu cewki ze stojanu przeciąć jedną z cewek i policzyć ilość zwoji, a co do wirnika proponuje sprawdzić go w polu magnetycznym.Oporność uzwojeń wirników w silnikach komutatorowych jest mała i pomiary omomierzem nie zawsze dają prawidłowy wynik na np. zwarcie pomiędzy zwojowe.
Raz tylko spotkałem się z uszkodzoną klatka w chińskiej sprężarce, ktoś przezwoił silnik ale po ustawieniu wirnika w jednej pozycji nie mógł ruszyć, zachowywał się podobnie jak silnik komutatorowy z przerwą na wirniku.
Jest uzwojenie na wirniku? Jeżeli to jest silnik komutatorowy - szeregowy z szczotkami ( takie coś co idzie z korpusu do wirnika :P ). A jeśli nie ma to silnik klatkowy:) Pozdro Marcin!
Jedną z dość leciwych technik w silnikach komutatorowych jest wykorzystanie szpilek napięcia przy przełączaniu uzwojeń wirnika. Wtedy można mieć elegancki regulator obrotów na dodatek z ich stabilizacją.
Tak bardzo nie będzie :) Jednak prościej skrzyżować wirnik. Stosowane jest to np. w wiertarkach, które mają prawe i lewe obroty.
Poszukuję zwarciownicy do sprawdzania wirników silników komutatorowych. http://obrazki.elektroda.net/53_12627341... http://obrazki.elektroda.net/11_12627341... http://obrazki.elektroda.net/52_12627341...
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
Witam. Jest to silnik szeregowy. Należy zmienić kierunek prądu w wirniku. Zamień miejscami przewody doprowadzające szczotek. Przed tym zabiegiem sprawdź, czy szczotki są w osi komutatora. Pzdr.
Zobacz sobie dowolny inny schemat połączeń w silniku komutatorowym jest tam tylko stojan wirnik wyłącznik połączone w szereg, jaki masz problem? Nie wiesz który kabelek do czego służy?
Wirnika pewnie nie kupisz cały silnik z 250zł, kosiarki komutatorowe nie nadają się do niczego te tanie.
Przetnij druciki miedziane idące od szczotki węglowej, które nie pozwalają się teraz wysunąć szczotce do końca. Całą resztę podłącz tak jak podłączałeś. Te druciki nie odpowiadają za dostarczanie napięcia do szczotek... Czego tutaj nie rozumiesz ? :) Powtarzam, robisz tak tylko dla sprawdzenia sprawności wirnika. pzdr
(silniki komutatorowe sa wysokoobrotowe Silniki szeregowe raczej. W komutatorowych jakie obecnie stosowane są we wkrętarkach stosowane są silniki komutatorowe ze stałymi magnesami. Wielkość obrotów w takim silniku nie zależy od samego faktu istnienia komutatora ale od jego konstrukcji - ilości uzwojeń wirnika. W wypadku silnika szeregowego (też komutatorowy)...
silnik uniwersalny komutatorowy, o ile pamiętam, ma połączenie szeregowe uzwojeń stojana i wirnika. Są silniki szeregowe, równoległe, szeregowo-równoległe... W zależności od tego, co chce się uzyskać (wadą samego szeregowego jest rozbieganie się przy braku obciążenia). Żaden z nich nie jest indukcyjnym - indukcyjny to taki, w którym prąd w wirniku...
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
Z jednej strony kolega pisze że zna zasadę działania silnika szeregowego zaś z drugiej strony pyta o podłączenie uzwojeń wraz z wirnikiem, pomijam fakt różnicy napięć.
Mówiąc krótko coś takiego jak silnik w mocniejszych odkurzaczach. Może napisz dlaczego masz problem z dopasowaniem ? Możesz też brać pod uwagę silniki od wirówek przemysłowych. czy można i jak bardzo można taki projekt schrzanić. Zły projektant może schrzanić każdy projekt, opcji zero jedynkowej nie ma a największym problemem przy tej mocy i obrotach...
Hej. Mam dwa pytania. Do pierwszego domyślam się odpowiedzi, ale chciałbym je tylko potwierdzić. Mianowicie: po co się włącza obwód pomocniczy (pojemność) przy silniku indukcyjnym jednofazowym. Oraz kolejne pytanie, na którego odpowiedzi nie mam zielonego pojęcia: jak wykonane są stojan i wirnik w silnikach komutatorowych prądu stałego, oraz w silnikach...
Trzeba BARDZO dokładnie doszlifować szczotki, ewentualnie przeszlifować wirnik.
nie jest to silnik komutatorowy ma wirnik i kupe uzwojeń stojana z którego bezpośrednio wychodzi piec kabli
Witam takie silniki pracują w szeregu to znaczy ze cewki stojana są połączone szeregowo z wirnikiem połącz to i musi działać
Witam. Wirniki do silników komutatorowych są przewijane. Problem jest dla niektórych "fachowców" bo może nie wiedzą jak przrwinąc ponieważ w produkcji seryjnej takiego wirnika stosuje się komutatory hakowe natomiast jeżeli chcemy przewinąc wirnik to trzeba dobrać komutator handlowy produkowany w kraju.A jeżeli komutator jest to reszta pestka. Zgłoś...
Motoreduktory BAUSER- typ NDK, to obcowzbudne maszyny prądu sałego, stosowane np. w napędach pras drukarskich. Określenie w temacie "silnik jednofazowy komutatorowy", w odniesieniu do komutatorowej maszyny prądu stałego, jest niepoprawne i wymaga sprostowania. Silniki komutatorowe prądu stałego (zas. DC), różnią się od silników komutatorowych uniwersalnych...
Podstawowa sprawa sam silnik komutatorowy i obrót wirnika o małe kąty ,to niewykonalne. Dwa powody bezwładność wirnika i obroty. Taki ruch mozesz otrzymać stosując silnik komutatorowy z odpowiednią przekładnią, silnik krokowy lub też silnik z odpowiednim mechanizmem korbowodowo-krzywkowym. Przykład na filmie. Dodatkowo masz realizację sterowania silnika...
Widać jakich mamy młodych inżynierów w polsce...silnik ze zdjęcia jest typowym silnikiem z wirnikiem drukowanym. Polecam książkę maszyny komutatorowe dla automatyki j.pustoła
W tym modelu nie ma kondensatora , w ogule silnik komutatorowy nie ma kondensatora . Możliwe sš 4 przyczyny , szczotki , wirnik , triak silnika lub cały moduł .
Witam! Według mnie masz wirnik do wymiany. Jeżeli jest to krajalnica typ 294 to wirnik 193.8200 i szczotki 193.0002, natomiast jeżeli to krajalnica typ 294.5 to wirnik 194.1200 i szczotki 194.0003. Po poprawnym montażu nowego wirnika i szczotek (obracanie się wirnika lekko bez żadnych zacięć i obcierań) należy zasilić silnik napięciem ok. 110V w celu...
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
Najpierw napisz jakiego typu masz silnik, a najlepiej załącz zdjęcia. Bo jeżeli masz niewielki silnik jednofazowy, to albo indukcyjny ale on nie ma uzwojeń wirnika jako takich, albo komutatorowy i nie wiem jak Ty w ogóle zamierzasz tam 3 fazy podłączyć.
Jak to niby możliwe ze silnik o mniejszym napieciu jest mocniejszy niz ten na 230 V. Moc mechaniczna silnika zależy od jego konstrukcji i pobieranej mocy elektrycznej. Napiecie zasilania to tylko jeden z parametrów. A co do gabarytów: jeśli masz napedy z silnikami o podobnej mocy, to ten na 230V bedzie miał silnik o sporo wiekszych gabarytach niz ten...
Mam pytanie na jakie napięcie jest ta szlifierka bo posiada silnik 3 fazowy indukcyjny , spotkał sie ktoś może z taką? Jest cała aluminiowa. Jeśli pytasz o szlifierkę, to podaj jej numer katalogowy. Wirnka o takim numerze nie ma w serwisówce Boscha, a tak nawiasem mówiąc to czy odróżniasz silnik 3-fazowy indukcyjny od komutatorowego?-O jaką szlifierkę...
Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Zobacz w Panoramie Firm -przezwajanie silników. :wink:
Witam! Silnik komutatorowy prądu stałego z magnesami trwałymi ma obroty wprost proporcjonalne do napięcia, zatem silnik zasilany połową napięcia bedzie miał połowę obrotów. Przeróbka z 12V na 6V wymagała by przewinięcia wirnika drutem o średnicy 1,4 razy grubszej. Można silników nie przerabiać, tylko przerobić napięcie: dać prostą przetwornicę z 6V...
Troszkę za mało danych o tym silniku .Żeby uzyskać zmianę kierunku obrotów musi nastąpić zmiana podłączenia kolejności wyprowadzeń , oczywiście w zależności od silnika uzwojenia stojana z wirnikiem łączone są szeregowo ( najczęściej ) lub równolegle ( rzadkie przypadki ). Jeśli drut w uzwojeniach stojana jest grubszy od drutu na wirniku to raczej jest...
Inaczej w zabawce masz tylko uzwojenie wirnika w komutatorowym 1f stojan i wirnik ma uzwojenia i jedno z nich trzeba zamienić stronami.
W mojej okolicy jest co najmniej 2 firmy które przewijają silniki komutatorowe. Przewijałem podobnych gabarytów wirnik za 70zł.
Zwarcie międzyzwojowe uzwojeń wirnika. Objawy: potężne iskrzenie szczotek, obniżenie prędkości, obrotowej spadek mocy.
Silnik komutowany Ale czy na pewno .... Gdzie tam komutatorowy... To silnik z magnesem stałym jako wirnik. Tam cewki w środku są umieszczone. Nie w wirniku oczywiście.
silnika komutatorowego praca silnika komutatorowego obrotów silnika komutatorowego
skala pionier testy akumulatorów silnik krokowy rampa
kontroler napięcia zmiennego kontroler napięcia zmiennego cyrus2
Beko zmywarka błąd E01 – czujnik zalania, AquaStop, naprawa, modele DIN/DFN Pomiar omomierzem wirnika silnika elektrycznego – jak sprawdzić rezystancję krok po kroku