Zapomnij że uda ci się przewinąć wirnik
Kolega zamieni kolejność wyprowadzeń stojana to się będzie kręcił w lewo (zakładam że chodzi o silnik szeregowy) .
Zawodowo tego raczej rocic nie będę, raczej chobbystycznie. Zatem kupno wyważarki raczej mi sie nie opłaca bo to z pewnością drogie maszyny. W każdym razie przy wywazaniu proponujecie nawiercać rdzen wirnika czy naklejać ciężarki z modeliny, bo taki sposób też widziałem? Dzieki za info, Pozdro.
Do sprawdzenia wirnika służy specjalne urządzenie którego ty nie będziesz miał. To urządzenie znajdziesz kolego w warsztacie gdzie naprawiają rozruszniki , koszt sprawdzenia niewielki.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze, a...
O jaki typ (typy) silnika ci chodzi. Czy o komutatorowe ?
W silnikach komutatorowych wirnik łączysz szeregowo ze stojanem.
Podaj typ odkurzacza. Dlaczego wymieniłeś szczotki ?, jeżeli z powodu iskrzenia, które pozostało prawdopodobnie uszkodzony jest wirnik. Szczotki w silnikach komutatorowych można docierać białym pumeksem, na obniżonym, chociaż niekoniecznie, napięciu zasilania. Uszkodzoniu wirnika towarzyszy charakterystyczny dźwięk, którego chyba nie można pomylić....
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
(at)maciej30 Im niższe napięcie znamionowe silnika DC, tym trudniej wykryć zwarcie miedzyzwojowe wirnika. Jest to efekt różnicy impedancji indukcyjnej pomiędzy elektromagnesem ,,zwarciownicy" a badanymi cewkami wirnika.
Po zmianie R1 i z informacją że jest softstart już rozumiem jak to działa. Szeregowo z potencjometrem, za mostkiem, mamy układ który na początku ma dużą rezystancje zastępczą, określona przez R5. C5 ładuje się do napięcia określonego przez D6, dając stałe napięcie, dla układu opóźniającego R7C6, który po czasie wyzwala U2, co kończy czas softstartu,...
Witam. Czy ktoś mógłby polecić kogoś lub firmę, która podjęła by się wyważenia wirnika od wentylatora dmuchawy w samochodzie? Szukam kogoś kto zrobił by to dobrze.
O ile wiem, to nożyce do płotu mają silniki komutatorowe. W takim silniku wirnik jest zasilany ze stojana. Stojany bardzo rzadko ulegają uszkodzeniu, częściej wirniki. W doborze przekroju(średnicy) drutu nie ma dowolności. Ktoś to obliczył i tak powinno się stosować,jak jest obliczone (i sprawdzone) przez producenta.
Kolego ten elektromagnes to i owszem, ale chyba do badania wirników silników komutatorowych. Tutaj mamy przecież silnik indukcyjny z wirnikiem klatkowym. Pomierzyłem symetrię rezystancji poszczególnych uzwojeń. Wychodzi perfekcyjnie. Więcej nie jestem wstanie sprawdzić - nie mam i nie mogę pożyczyć takiego miernika.
Wirnik silnika komutatorowego można sprawdzić omomierzem na ciągłość połączenia między działkami komutatora, można tez miernikiem indukcyjności wtedy widać które uzwojenia maja zwarcia miedzy uzwojeniami
Witam szukam urządzenia ja w temacie. Do wirników od silników komutatorowych.
Silnik jest komutatorowy więc to raczej wirnik jest powodem awarii ,po za tym on kosztuje 50-60 zł .
Można. Silnik z wyjętym wirnikiem, i obciętym w połowie stojanem jako sonda. W szereg z uzwojeniem żarówka 25W. Przykładając wirnik silnika DC do szczeliny magnetycznej obserwować zmiany w świeceniu żarówki.
Nawijając cewkę ręcznie,czy maszynowo, nie ma to specjalnego znaczenia.Jeśli natomiast chodzi, o to, czy wirnik jest dobry -zwaliłeś winę na stojan, to nie ma takiej pewności,bo większość uszkodzeń silników komutatorowych to wina wirnika(często zwarcie zwojowe, nie zawsze widoczne, na pierwszy rzut oka),a objawia się,to wzrostem prądu. Odbija się to...
Tacho to które mam na 2 przewody z magnesem jako wirnik, silnik komutatorowy Ac, ale dalej nie wiem jak podłączyć te przewody od silnika i dlaczego 2 gubią się po drodze, akurat miernik spaliłem więc nie mam jak sprawdzić. To w końcu obojętnie jakie tacho z pralki zastosuje?
Wymiana wirnika pomogła. Temat zamykam.
trymer01, jesli bys przeczytal uwaznie to nie bylo by poplatania z pomieszaniem. :-) Jesli kiedykolwiek przewijales wirnik silnika komutatorowego to bys wiedzial ze latwiej i szybciej nawinac takie trafo niz wirnik. W kazdym badz razie mozna to recznie zrobic. Nie kazdy da rade i nie kazdemu chcialo by sie, ale mozna. :-)
Wyrzuć tę wiertarkę i kup nową. Podłączyłeś sam wirnik? Znasz zasadę pracy silnika? Poszukaj sobie "szeregowy silnik komutatorowy".
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
Co robić z uszkodzonym wirnikiem od pilarki łańcuchowej B&Decker? Znaleźć dobry warsztat który przezwaja wirniki silników komutatorowych nie tak łatwo. Dokupić fabryczny też nie ma gdzie .Dobrać inny ( po podtoczeniu końcówek wałka)od np.jakiegoś odkurzacza nie można bo brak katalogów takich silników. Jak sobie radzicie ?? Podzielcie się doświadczeniami?
Jak chcą sprzedać to kłamią. Regulacja obrotów polega na regulacji napięcia na wirniku lub stojanie.
podaj napięcie na te przewody które idą na szczotki powinien ruszyć powodzenia ps. klatka to chyba wirnik:):):):)
Witam Proces nawijania automatycznego wirników silników komutatorowych był opisany w książce Maszyny elektryczne małej mocy(niestety autora nie pamiętam).Były tam pokazane maszyny firmy Micafil.Zakup takich maszyn jest opłacalny tylko w przypadku dużych serii tego samego typu wirnika-w przypadku przezwajania wirników różnych typów i małych ilości robi...
spróbuj zamienić miejscami zasilanie szczotek wirnika
Poszukuję zwarciownicy do sprawdzania wirników silników komutatorowych. http://obrazki.elektroda.net/53_12627341... http://obrazki.elektroda.net/11_12627341... http://obrazki.elektroda.net/52_12627341...
Do wykrywania zwarć zwojowych np. wirników silników komutatorowych istotnie stosowano dawniej tzw metodę "na brzęczyk". Wykorzystywano do tego celu rdzeń otwarty z cewką zasilaną napięciem zmiennym. Po przyłożeniu rdzenia do wirnika , następuje zamknięcie obwodu magnetycznego. Jeżeli uzwojenie wirnika posiada zwarcie zwojowe, to powstaje strumień rozproszenia...
gdzie podłączyć zasilanie układu (230V), oraz gdzie i jaki podłączyć potencjometr. Zasilanie 230V do N - L Silnik komutatorowy do F - L (uzwojenie wzbudzenia połączone w szereg z wirnikiem) Prądnica do 1 - 2 Zamiast R36 przyłącz potencjometr 1Mom Pozostałe styki wolne Regulując potencjometrem powinieneś mieć regulację obrotów. praktycznie trzeba to...
W zabytkowej 50-letniej maszynce fryzjerskiej (kolekcjonuję) zniszczył się wentylator bakelitowy osadzony na osi wirnika - silnik komutatorowy 220 V . Zdobyłem taki sam silnik tylko na 110 V . Wirnik wymiarowo jest taki sam jak w tym na 220V. I tutaj mam pytanie do forumowiczów z większa wiedzą . Czy gdy zamontuję wirnik od silnika 110 V do silnika...
Panowie,czy orientuje się ktoś ile kosztuje silnik(komutatorowy)do tej pralki?Jest on po zalaniu i chyba nie opłaca się przewijać wirnika i stojana.
1.Jaka jest różnica w budowie silnika komutatorowego uniwersalnego a silnika szeregowego i z czego ta różnica wynika. Mógłbymi ktoś to wyjaśnić, bo myślałem że silnik komutatorowy uniwersalny jest jednocześnie szeregowym. 2.Jak wykonane są stojan i wirnik (lite czy blachowane) w silnikach komutatorowych prądu stałego, oraz w silnikach komutatorowych...
W wersji z elektronika wirnik jest zasilany obniżonym napięciem ,kontrolowanym przez elektronike. Z zasady działania silnika szeregowego.
Witam, co do liczby uzwojeń to wystarczy po wyjęciu cewki ze stojanu przeciąć jedną z cewek i policzyć ilość zwoji, a co do wirnika proponuje sprawdzić go w polu magnetycznym.Oporność uzwojeń wirników w silnikach komutatorowych jest mała i pomiary omomierzem nie zawsze dają prawidłowy wynik na np. zwarcie pomiędzy zwojowe.
Wydaje mi się, że to jednofazowy albo komutatorowy, ale nie jestem pewny, wobec czego prosiłbym Was o pomoc. Jedno nie wyklucza drugiego. Jednofazowy, bo podłącza się go do sieci jednofazowej, w tym przypadku 220 V, a obecnie 230 V. Komutatorowy, bo ma komutator- na wirniku, podłączony szczotkami.
Silnik indukcyjny nie ma szczotek, na filmiku masz silnik komutatorowy, pewnie chwyt/bełkot marketingowy, jak padł wirnik to naprawa skrajnie nieopłacalna.
Jest uzwojenie na wirniku? Jeżeli to jest silnik komutatorowy - szeregowy z szczotkami ( takie coś co idzie z korpusu do wirnika :P ). A jeśli nie ma to silnik klatkowy:) Pozdro Marcin!
Raz tylko spotkałem się z uszkodzoną klatka w chińskiej sprężarce, ktoś przezwoił silnik ale po ustawieniu wirnika w jednej pozycji nie mógł ruszyć, zachowywał się podobnie jak silnik komutatorowy z przerwą na wirniku.
Przetnij druciki miedziane idące od szczotki węglowej, które nie pozwalają się teraz wysunąć szczotce do końca. Całą resztę podłącz tak jak podłączałeś. Te druciki nie odpowiadają za dostarczanie napięcia do szczotek... Czego tutaj nie rozumiesz ? :) Powtarzam, robisz tak tylko dla sprawdzenia sprawności wirnika. pzdr
może napiszesz jaki to silnik w domowych warunkach możesz jedynie sprawdzić omomierzem ciągłość połączenia uzwojeń i to właściwie wszystko w zależności co to za silnik wypada sprawdzić stan izolacji uzwojenia oraz prąd silnika , są również przyrządy do pomiaru zwarć między zwojowych możesz wizualnie sprawdzić stan uzwojenia , w silnikach komutatorowych...
1. Widzę np. układ TN-S. Na wikipedii. Dlaczego wszystkie linie(faza, neutral, uziemienie) są ze sobą połączone i uziemione? Przecież to nie ma żadnego sensu uziemiać neutralnego, ani fazy, ani tym bardziej łączyć ich ze sobą. Na schemacie najczęściej jest przedstawiona sieć i transformator(uzwojenie wtórne). A w transformatorze uzwojenia są połączone...
Nikt nie wspomniał o żywotności silnika komutatorowego a w zasadzie samego wirnika, dużo gorsza od silnika indukcyjnego klatkowego gdzie praktycznie nie ma co się zepsuć. Po za kondensatorem w silniku 1fazowym
Hej. Mam dwa pytania. Do pierwszego domyślam się odpowiedzi, ale chciałbym je tylko potwierdzić. Mianowicie: po co się włącza obwód pomocniczy (pojemność) przy silniku indukcyjnym jednofazowym. Oraz kolejne pytanie, na którego odpowiedzi nie mam zielonego pojęcia: jak wykonane są stojan i wirnik w silnikach komutatorowych prądu stałego, oraz w silnikach...
Jestem na etapie totalnej przebudowy bardzo starego migomatu. Typ chyba nie będzie ważny - sprzęt ma ponad 40 lat. Silnik podajnika - potężny - 150W. Coś takiego jak w linku: https://psauction.com/item/view/467196/g... Po załączeniu urządzenia zasilanie stojana jest obecne cały czas - ok. 25V natomiast obwód zasilania wirnika komutatorowego...
No ale żeby to miało sens silnik musi wytwarzać siłę przeciwelektromotoryczną, czyli rozpędzony wirnik generuje prąd, obciązenie go to większy hamujący moment elektromagnetyczny. Taki silnik musi więc być wzbudzany od magnesów lub mieć bocznikowe wzbudzenie, które jest niezależnie zasilane od wirnika.
Witam Z tymi szczotkami to jest tak : komutacja musi nastąpić w tzw neutalnym punkcie (osi) magnetycznym. Ponieważ główne pole magnetyczne wytwarzane przez elektromagnesy jest "zakłócone" przez pole powstałe od wirnika to ta oś też jest przesunięta o pewien kąt. Pozdrawiam
W silniku sa trzy uzwojenia polaczone szeregowo uzwojenie stojana jedna cewka potem wirnik zasilany poprzez szczotki i drugie uzwojenie stojana .Podlanczasz na te uzwojenia stojana które nie sa połaczone z uzwojeniami wirnika.Albo inaczej tam gdzie jes kondensator przeciwzakluceniowy rownolegle do niego
nie jest to silnik komutatorowy ma wirnik i kupe uzwojeń stojana z którego bezpośrednio wychodzi piec kabli
Witam. Wirniki do silników komutatorowych są przewijane. Problem jest dla niektórych "fachowców" bo może nie wiedzą jak przrwinąc ponieważ w produkcji seryjnej takiego wirnika stosuje się komutatory hakowe natomiast jeżeli chcemy przewinąc wirnik to trzeba dobrać komutator handlowy produkowany w kraju.A jeżeli komutator jest to reszta pestka. Zgłoś...
Wypowiem się może na temat rozbiegania się silników bo zrobiło się trochę zamieszanie. Rozbieganie się dotyczy silników szeregowych, nie ważne czy prądu stałego czy zmiennego. Wiertarka się nie rozbiega ponieważ już sam opór stawiany przez przekładnię nie pozwala na to. Silnik obcowzbudny i bocznikowy także może się rozbiegać gdy dojdzie do zaniku napięcia...
Mówiąc krótko coś takiego jak silnik w mocniejszych odkurzaczach. Może napisz dlaczego masz problem z dopasowaniem ? Możesz też brać pod uwagę silniki od wirówek przemysłowych. czy można i jak bardzo można taki projekt schrzanić. Zły projektant może schrzanić każdy projekt, opcji zero jedynkowej nie ma a największym problemem przy tej mocy i obrotach...
Trzeba BARDZO dokładnie doszlifować szczotki, ewentualnie przeszlifować wirnik.
Witam takie silniki pracują w szeregu to znaczy ze cewki stojana są połączone szeregowo z wirnikiem połącz to i musi działać
Wirnika pewnie nie kupisz cały silnik z 250zł, kosiarki komutatorowe nie nadają się do niczego te tanie.
Z jednej strony kolega pisze że zna zasadę działania silnika szeregowego zaś z drugiej strony pyta o podłączenie uzwojeń wraz z wirnikiem, pomijam fakt różnicy napięć.
Widać jakich mamy młodych inżynierów w polsce...silnik ze zdjęcia jest typowym silnikiem z wirnikiem drukowanym. Polecam książkę maszyny komutatorowe dla automatyki j.pustoła
(silniki komutatorowe sa wysokoobrotowe Silniki szeregowe raczej. W komutatorowych jakie obecnie stosowane są we wkrętarkach stosowane są silniki komutatorowe ze stałymi magnesami. Wielkość obrotów w takim silniku nie zależy od samego faktu istnienia komutatora ale od jego konstrukcji - ilości uzwojeń wirnika. W wypadku silnika szeregowego (też komutatorowy)...
Jedną z dość leciwych technik w silnikach komutatorowych jest wykorzystanie szpilek napięcia przy przełączaniu uzwojeń wirnika. Wtedy można mieć elegancki regulator obrotów na dodatek z ich stabilizacją.
Witam.Kolego z twojego opisu wynika że uszkodzony jest wirnik i należy go przezwojić.Przypuszczam że sam nic nie zrobisz bo nie masz wiedzy na temat silników,nazwałeś silnik komutatorowy silnikiem asynchronicznym.Tak więc najlepiej skorzystaj z usług zakładu elektromechanicznego.
Troszkę za mało danych o tym silniku .Żeby uzyskać zmianę kierunku obrotów musi nastąpić zmiana podłączenia kolejności wyprowadzeń , oczywiście w zależności od silnika uzwojenia stojana z wirnikiem łączone są szeregowo ( najczęściej ) lub równolegle ( rzadkie przypadki ). Jeśli drut w uzwojeniach stojana jest grubszy od drutu na wirniku to raczej jest...
Zobacz sobie dowolny inny schemat połączeń w silniku komutatorowym jest tam tylko stojan wirnik wyłącznik połączone w szereg, jaki masz problem? Nie wiesz który kabelek do czego służy?
W tym modelu nie ma kondensatora , w ogule silnik komutatorowy nie ma kondensatora . Możliwe sš 4 przyczyny , szczotki , wirnik , triak silnika lub cały moduł .
Podstawowa sprawa sam silnik komutatorowy i obrót wirnika o małe kąty ,to niewykonalne. Dwa powody bezwładność wirnika i obroty. Taki ruch mozesz otrzymać stosując silnik komutatorowy z odpowiednią przekładnią, silnik krokowy lub też silnik z odpowiednim mechanizmem korbowodowo-krzywkowym. Przykład na filmie. Dodatkowo masz realizację sterowania silnika...
Tak bardzo nie będzie :) Jednak prościej skrzyżować wirnik. Stosowane jest to np. w wiertarkach, które mają prawe i lewe obroty.
Nie wiem. Ale gdybyś miał do dyspozycji taką wiertarkę możesz obracając wrzecionem policzyć ile razy obróci się wirnik i przeliczyć przekładnię
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Jak w temacie kupię Zwarciownicę WT1 WT2 WT3 do badania wirników silników komutatorowych Kontakt przez PW lub telefon:696834678
może być zasilany napięciem stałym..ale to już moja gdybologia. Żadna gdybologia. Silnik ma magnesy stałe w stojanie, czy cewki ? Wrzuc foto płytki regulatora tego silnika. pomiędzy 1 i 3 było 146 na diodziew obie strony. A co tu dziwnego ? Każdy tyrystor i triak ma rezystancję kilkudziesięciu omów pomiedzy katodą a bramką i to w obie strony. że jest...
Zobacz w Panoramie Firm -przezwajanie silników. :wink:
Najpierw napisz jakiego typu masz silnik, a najlepiej załącz zdjęcia. Bo jeżeli masz niewielki silnik jednofazowy, to albo indukcyjny ale on nie ma uzwojeń wirnika jako takich, albo komutatorowy i nie wiem jak Ty w ogóle zamierzasz tam 3 fazy podłączyć.
W mojej okolicy jest co najmniej 2 firmy które przewijają silniki komutatorowe. Przewijałem podobnych gabarytów wirnik za 70zł.
Silnik komutowany Ale czy na pewno .... Gdzie tam komutatorowy... To silnik z magnesem stałym jako wirnik. Tam cewki w środku są umieszczone. Nie w wirniku oczywiście.
Mam silnik komutatorowy z pralki Amica. Jak mogę go podłączyć aby chodził, jakie napięcie na wirnik i na stojan. I jeszcze jak zmieniać obroty lewo prawo?
Witam. Jest to silnik szeregowy. Należy zmienić kierunek prądu w wirniku. Zamień miejscami przewody doprowadzające szczotek. Przed tym zabiegiem sprawdź, czy szczotki są w osi komutatora. Pzdr.
W takim silniku komutatorowym żeby zmienić kierunek obrotów, trzeba zmienić kierunek przepływu prądu w stojanie, albo w wirniku (ale nie jednocześnie bo nic to nie da).
Zmierz miernikiem R pomiedzy uzw. wirnika czy przewodem zasilajacym a obudowa.
Inaczej w zabawce masz tylko uzwojenie wirnika w komutatorowym 1f stojan i wirnik ma uzwojenia i jedno z nich trzeba zamienić stronami.
Na silniku 2 złączki prądniczka 2 złączki wirnik 2 złączki stojan Zacznij od sprawdzenia szczotek silnika
Silnikowi komutatorowemu biegunowość zasilania raczej nie robi różnicy.
Zobacz tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... :wink: wszystko gra, ale mi chodzi o silniki komutatorowe :?:
A wyczyściłeś łożyska i oś przed smarowaniem? Jesteś pewien że to jest silnik komutatorowy ze zwojonym wirnikiem? Zwykle w takich wynalazkach są silniki indukcyjne ze zwartą fazą rozruchową. Jeśli czyszczenie i smarowanie nie pomaga to chyba ciekawość jest zaspokojona na tyle żeby wywalić to do śmieci bo można chałupę spalić.
Objawy które opisałeś są typowe dla spalonego silnika. Konkretniej wystąpiło zwarcie na wirniku. Tych silników się naprawia, odkurzaczy zresztą też nie, ale jak sie uprzesz to silnik można kupić na aukcjach, na dzień dziesiejszy widzę za 64zł. Jeżeli szczotki nie są zawieszone w szczotkotrzymaczach i mają powyżej 1cm uznaje się, że są dobre i to nie...
Silnik komutatorowy ma szczotki. To taki jak w odkurzaczu, robocie , kuchennym, wiertarkach ręcznych i innego rodzaju elektronarzędziach. Silnik indukcyjny( bardzo rozpowszechniony) ma uzwojenia stojana,do którego podłącza się zasilanie . Wirnik stanowi rdzeń stalowy(z pakietu blach) w żłobkach którego jest najczęściej odlane uzwojenie w postaci klatki...
Z tego co widzę na zdjęciu jest to silnik komutatorowy,więc pytanie ? czy był przezwajany wirnik tego silnika. Jezeli tak i w czasie przezwajania był odwrócony kierunek uzwajania wirnika w tym układzie nic wam nieda zmiana połączenia uzwojenia stojana ze szczotkami ponieważ kierunek strumienia w wirniku został zmieniony. :D
Napisał w #9 że oryginał na 12V jest niedostępny. Jeśli regulacja jest sprawna to chyba prościej regenerować oryginalny silnik na 12V niż kombinować z silnikiem na 24V. W tym roczniku to oczekiwać należy silnika komutatorowego więc pewno wirnik trzeba przewinąć.
Zwarcie międzyzwojowe uzwojeń wirnika. Objawy: potężne iskrzenie szczotek, obniżenie prędkości, obrotowej spadek mocy.
sorki chodziło mi o małe silniki komutatorowe Tak, tak i jeszcze pewnie w nich wirniki przwijałeś :D
Jeżeli jest to silnik komutatorowy to możesz mieć przerwę na jednym z uzwojeń na wirniku dlatego i efekt jest taki jak opisujesz lekki obrót wirnika i silnik "załapuje". Tak, jest to silnik komutatorowy. Ale jak sprawdzić ciągłość uzwojeń? Podejrzewam, że na bieżni komutatora miernikiem sprawdzić pętle uzwojeń - ale który styk z którym? Ponadto ponawiam...
Jak to niby możliwe ze silnik o mniejszym napieciu jest mocniejszy niz ten na 230 V. Moc mechaniczna silnika zależy od jego konstrukcji i pobieranej mocy elektrycznej. Napiecie zasilania to tylko jeden z parametrów. A co do gabarytów: jeśli masz napedy z silnikami o podobnej mocy, to ten na 230V bedzie miał silnik o sporo wiekszych gabarytach niz ten...
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
Dyskusja jest "harcerska", uszkodzony silnik nie będzie poprawnie pracował zarówno na prądzie stałym jak i zmiennym, gdyż zwarcia pomiędzy "ramkami" wirnika pozostają. W znanych mi rozwiązanich regulacji obrotów silników komutatorowych też stosuje się prostowniki, ale z tego co wiem celem wyciszenia pracy silnika na wolnych obrotach. Proponuję kupić...
Silniki wysokoobrotowe są zawsze komutatorowe. Tak było kiedyś. Teraz od silników komutatorowych i innych wymagających doprowadzenia prądu do wirnika się odchodzi. Szczególnie dla małych mocy. Pralki, wkrętarki miksery czy odkurzacze "przechodzą" na silniki PMM(magnes w wirniku). Ostatnim argumentem jest cena i tylko ona hamuje zniknięcie komutatorów...
Również mam problem z silnikiem w pralce Ariston ALS88X. Pierwszy jakiejś dziwnej firmy przepalił się wirnik, wymieniony w całości na gwarancji gwarancji. Drugi silnik komutatorowy Indesco 940N1S.01 850/1000 również przepalił się wirnik. Przewijać raczej nie będę. Na mój gust silniki w tych pralkach są za słabe, nie mają wentylatora, przegrzewają się....
Szukam, może nietypowej rzeczy (do nietypowego urządzenia...), ale nie moge znalezźć od wielu lat po żadnych słowach kluczowych. Chodzi o pompe/silnik/urządzenie zasysajace powietrze z małego zbiorcznika gdzie jest filtr (praca sucha). Do tej pory uzywalem odkurzaczy, ale przy pracy ciągłej powiedzy 4-5h dziennie z małymi przerwami, odkurzacze padały...
Równie dobrze może to być silnik komutatorowy prądu zmienego, wyprowadzone 4 przewody bo dwa na wirnik, dwa na stojan , konsensator jako przeciwzakłóceniowy.
Mam pytanie na jakie napięcie jest ta szlifierka bo posiada silnik 3 fazowy indukcyjny , spotkał sie ktoś może z taką? Jest cała aluminiowa. Jeśli pytasz o szlifierkę, to podaj jej numer katalogowy. Wirnka o takim numerze nie ma w serwisówce Boscha, a tak nawiasem mówiąc to czy odróżniasz silnik 3-fazowy indukcyjny od komutatorowego?-O jaką szlifierkę...
Zbigniew 400 Odłącz szczotki to silnik się nie pokręci. Synchronizacja pola wirowego polega na załączaniu kolejnych cewek wirnika i ta funkcję spełnia komutator. Wiec to silnik synchroniczny. Synchronizowany komutatorowo.
silnika komutatorowego obroty silnika komutatorowego sterowanie silnika komutatorowego
gazem grand cherokee wzmacniacz regulacja spoczynkowy lodówka samochodowa turystyczna
saeco triak grzałki saeco triak grzałki
Kalibracja liniowości wagi CS2: krok po kroku Jak usunąć zapach spalenizny z portu ładowania?