Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
Na wirniku i uzwojeniu zewnętrznym widać ślady jak by coś rysowało powierzchnie Ciepło, coraz cieplej ;)
Witam.Wygląda na uszkodzenie,przerwę na uzwojeniu wirnika.
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Prąd w uzwojeniu wirnika F to wyprostowany i zsumowany prąd trzech faz (z przesunięciem 3x120*). Uzwojenie wirnika powinno być nawinięte podobnym drutem jak stator, wyjście N narysowane linią przerywaną.
Według starych oznaczeń książkowych to G-H (A-B)jest uzwojeniem wirnika , natomiast D-C to zaciski uzwojenia elektromagnesów.
A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF. Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie...
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Diody możesz na pierwszy rzut oka nie zauważyć, są na wirniku. Razem z uzwojeniem. Czasem mniej czasem bardziej widoczne. Dodano po 15 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Przegrzanie uzwojeń stojana spowodowane, albo tylko "udławieniem", zablokowaniem wiertarki, albo już wcześniej uszkodzonym uzwojeniem wirnika- częsty objaw -nadmierne iskrzenie na szczotkach.Czy sie opłaca naprawa? Raczej nie.
ale pole indukowane przez uzwojenie "-" będzie w drugą stronę czego konsekwencją będzie zerowe pole A narysowałeś to w przestrzeni? Jak powstaje w takin razie wirujące pole magnetyczne w silniku - też powinno się znosić. Te uzwojenia nie są w jednej linii. Ja bym powiedział, że jak będziesz miał ten punkt środkowy i tam dasz - a na pozostałe trzy pierścienie...
często trafiały mi się usterki w wirniku (przerwa w uzwojeniu) Już teraz wiem o co Ci chodzi. weź załóż regulator od malucha 15-20zł nowy i po problemie
Można. Silnik z wyjętym wirnikiem, i obciętym w połowie stojanem jako sonda. W szereg z uzwojeniem żarówka 25W. Przykładając wirnik silnika DC do szczeliny magnetycznej obserwować zmiany w świeceniu żarówki.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Zmierzyłem rezystancję wirnika, pomiar od 1,5 do 1,8 Ω. Zauważyłem lekki ubytek lakieru na uzwojeniu wirnika. Jak mogę sprawdzić ten kondensator?
po pierwsze - uszkodzony wirnik, na komutatorze nie ma połączenia jednego, lub kilku połączeń z uzwojeniem. Zobacz czy bardzo iskrzy. Sprawdź dokładnie połączenia komutatora z uzwojeniem na wirniku po drugie - zawieszają się szczotki, sprawdź czy lekko chodzą i jakość ich docisku Co do kondensatora to ma za zadanie eliminować zakłócenia do sieci i zmniejszyć...
Problem został rozwiązany, okazało się, że luty przy diodach na uzwojeniu wirnika utleniły się"skorodowały" i nie było przejścia. Okazało się też, że drut na uzwojeniu wirnika był aluminiowy, bo cyna nie chciała się trzymać, z zewnątrz miał kolor miedzi ale po przełamaniu był biały, ale udało się jakoś połączyć i jest ok. Dziękuję Panu Staszek49 za...
W silnikach bocznikowych można regulować obroty zmniejszając napięcie na uzwojeniu wirnika,popatrz na rysunek 232plan ze strony poprzedniej,tam wirnik jest podłączony przez potencjometr. Doczytałem ,poprawiłem
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Nie może być połączenia między pierścieniami ślizgowymi i uzwojeniem wirnika, a jego korpusem. Jeśli takowe występuje, to powoduje właśnie uszkodzenia tranzystorów mocy w regulatorze. Jeśli wirnik ma przebicie, to nadaje się do wymiany, bo przewijać to mało kto chce ze względu na ruch wirowy, jaki wykonuje. Choć mogę ci podać firmę, która to pewnie...
Na wirniku masz jedną lub dwie diody prostownicze połączone z uzwojeniem wirnika. Zapewne są uszkodzone. Uzwojenie trzeba odlutować od diody (ostrożnie, bo uzwojenie to drut aluminiowy pokryty miedzią) i sprawdzić diody. Diody trzeba sprawdzić dokładnie zwracając uwagę na wskazania miernika, często uszkodzone diody wykazują pewną rezystancję w kierunku...
czy dobrze to rozumiem. Wg mnie nie do końca. W prądnicy samowzbudnej do wzbudzenia wykorzystuje się magnetyzm szczątkowy w wirniku, czasem wzmocniony dołożonym silnym magnesem stałym. Wirnik z tym polem magnetycznym, wprawiony w ruch obrotowy, powoduje powstanie w uzwojeniach stojana napięcia (SEM), pod wpływem której, do prostownika popłynie na początku...
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Witam. Wartości rezystorów 71 i 72 to 13 kΩ. Część ruchoma tachoprądnicy jest osadzona na wale wirnika, a nieruchoma na obudowie, więc trzeba rozmontować silnik. Można też spróbować przyjrzeć się jej od tej strony silnika, po której nie ma małego koła pasowego. Część która będzie się obracała to właśnie częściowo widoczna tachoprądnica (patrząc...
Bez odłączania stojana w punktach U,V,W nie ma prawa być przejścia do masy, tym bardziej po ich odłączeniu. Jeśli po odłączeniu masz przejście do masy to niestety ale masz uszkodzoną izolację w uzwojeniu stojana.
Witam, mam do policzenia prąd w uzwojeniu wirnika. Brakuje mi jednej niewiadomej jaką jest Nr. Jak ją interpretować? Jako połowa czego? W załączniku przesyłam screen przedstawiający niewiadomą. Obliczając prąd w uzwojeniu wirnika będę mógł obliczyć przekrój użyteczny żłobka, niezbędny abym mógł policzyć wymiary prętów w wirniku. Załączam plik w formacie...
Tylko silnik szeregowy przy małych rozmiarach zapewnia dużą moc. Masz takie żeby pokazać? Że nie jest. Bo uważam że jest. Skup się na tym co jest takie same a silniki są takie same, ma oś na której osadzony jest wirnik z uzwojeniem komutator, szczotkotrzymacz szczotki i uzwojenie stojana który może zostać zastąpione magnesami trwałymi. I to jest podstawa...
Zasilasz wirnik polączony szeregowo z uzwojeniem komutacyjnym obniżonym napięciem t.j. ok. 10% Un. Ustawiasz szczotkotrzymacz w strefie obojętnej t.j tam gdzie wirnik przestaje wirować.Teraz szczotkotrzymacz przesuwasz w prawo ,wirnik powinien zacząć wirować w prawo.Szczotkotczymacz przesuwasz w lewo ze strefy obojętnej wirnik zaczyna wirować w lewo,...
Prądnica z magnesem trwałym tak się będzie zachowywać, ze wzrostem obciążenia napięcie będzie spadać. Nie jest źle obciążyłeś żarówką 75W, to ile chciałeś otrzymac 100W? Obciąż 2-ma setkami i zobacz, ile mocy pobiorą. Jaką częstotliwość miało napięcie ? Do regulacji napięcia w prądnicach stosuje się regulację pola, poprzez zmianę prądu w uzwojeniu wirnika.
Uszkodzony wirnik zwarcie.
Resolver to jest przetwornik położenia kątowego, jest to jakby maszyna elektryczna dwufazowa z uzwojeniem wzbdzenia na wirniku. Uzwojenie to zasila się sygnałem o dużej częstotliwości. W uzwojeniach stojana indukuje się sygnał zmodulowany, po przepuszczeniu go przed odpowiedni układ otrzymujesz informację o kącie położenia wirnika. Enkoder działa na...
Możesz pokusić się na ewentualne kupno uszkodzonego wirnika z niesprawnym uzwojeniem ale z sprawnymi zębami, koszt będzie znacznie mniejszy niż nowego wirnika.
Pewnie do pomiaru prądu. Zgaduje że obracamy wirnik i wyłapujemy zmiany prądu na uzwojeniu testera.
Możesz SPOKOJNIE wymienic ten kondensator na podany przez Ciebie zamiennik. Co do iskrzenia to: sprawdzić stan szczotek (przede wszystkim ich długość, stan sprężyn dociskowych szczotek i stan komutatora - ew. przetoczyć go i przeczyścic izolacje pomiędzy wycinkami. Jeżeli to nie pomoże, jest zwarcie w uzwojeniach wirnika.
Nie trzeba dawać magnesów na wirnik. Trzeba dodać uzwojenie wzbudzania nawet na 12V. W ciągniku T-25 Rosjanie zastosowali własnie alternator o konstrukcji silnika asynchronicznego. Na korpusie dekla gdzie znajduje się łożysko wąłu wirnika, dali uzwojenie wzbudzania wirnika. Srednica karkasu uzwojenia wzbudzania jest o około 1mm większa od średncy osi...
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
Aby wykryć zwarcie w wirniku silnika kolektora, przykładam do niego stałe napięcie 10-50 woltów. Wirnik zatrzymuje się na uzwojeniu, w którym wystąpiło zwarcie.
Małą rezystancję mają: 1. Uzwojenie wirnika. 2. Uzwojenie komutacyjne ( zw. kompensacyjnym) jest to uzwojenie biegunów pomocniczych ( kompensacyjnych). Uzwojenie to włączone jest szeregowo z uzwojeniem wirnika.
No ale w czym problem ? Rozrysowujesz sobie komutator i żłobki na kartce. Oznaczasz liczbami. I odwijasz licząc zwoje. Oczywiście zaczynasz od tego na samym wierzchu. Wirnik z uzwojeniem podgrzewa się (widziałem w piekarniku, prodiżu, piecu do suszenia uzwojeń, suszarka do włosów, opalarka) tak aby lakier stał się konsystencji pozwalającej odwijać....
iskrzenie na całym obwodzie komutatora? To są typowe objawy przerwy w uzwojeniu wirnika.
w przypadku przerwy w uzwojeniu wirnika lampka też nie zaświeci
Miernik nie da tu jednoznacznej odpowiedzi, wykryje przerwę w uzwojeniu wirnika, ale nie wykryje zwarcia. Więcej można się dowiedzieć z wyglądu komutatora. Co do przyrządów, to sprawdzenie zwarciownicą będzie najlepsze.
jak sprawdzisz poprawność układu wzbudzenia alternatora? Część "kontrolkową" wolę dotknąć do masy (nie zwierać do B+) a prostownik albo weryfikacja prądem po odłączeniu stojana, albo oscyloskop na D+ jeśli altek generuje prąd. O wirniku, uzwojeniu stojana i regulatorze napięcia raczej nie ma powodu się rozpisywać.
Urządzenie do sprawdzania wirników, to elektromagnes z otwartym obwodem magnetycznym. Umieszczając w nim wirnik, strumień magnetyczny będzie płynął przez wirnik, indukując w jego uzwojeniach siłę elektromotoryczną. Jeśli wirnik ma zwarcia międzyzwojowe, to w wirniku będą płynąć prądy (bo będzie zamknięty obwód w uzwojeniu wirnika) i blacha przykładana...
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Dodam jeszcze ze jak mamy wirnik z uzwojeniem falistym, to na brzęczyku będzie pokazywać nam zwarcie. I wtedy zostaje tylko pomiar prądowy. Pozdrawiam.
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
Kolego,Archon816! Wybrałeś złą metodę diagnozowania problemu! Przede wszystkim należy sprawdzić sprawność uzwojeń stojana i dostarczanie napięcia do tego uzwojenia. Sprawność kondensatora sprawdzana za pomocą woltomierza (patrz zdjęcie ). Jeśli kondensator stracił nawet 3/4 swojej pojemności, po włączeniu do sieci silnik będzie się obracał lub próbował...
Nie ma co kombinować. Silnik do wymiany. Może nie zwarcie na komutatorze ale przerwa w uzwojeniu wirnika na pewno.
Na uzwojeniu wzbudzenia na obrotach jałowych agregatu miałem napięcie 2V po podłączeniu akumulatora pod wirnik na uzwojeniu wzbudzania podniosło się napięcie do 5V tak więc przyjmuję że chyba nie obędzie się bez wymiany stojana :/
Żywotność komutatora zależy od doboru szczotek i prawidłowej jego eksploatacji. Uszkodzenia komutatorów zaczynają sie często od momentu uszkodzenia w uzwojeniach na wirniku.
Zakładając że jest to przypadek czysto teoretyczny to wiemy z tabliczki znamionowej że jedno uzwojenie stojana jest pod napięciem 380 V i jedno uzwojenie wirnika jest pod napięciem 95V / √3 = 54,84 V 95 V to napięcie panujące na pierścieniach. Więc tak, jeżeli chcesz policzyć przekładnię która pozwoli Ci dowiedzieć się jakie napięcie otrzymasz...
Nie , nie zadziała, podanie 100V na "zewnętrzne" łączówki potrzebne jest do wytworzenia POLA elektromagnetycznego w "stojanie", podając zaś regulowane napięcie na wewnętrzne łączówki regulujesz tym samym prąd płynący w uzwojeniach wirnika i zmieniasz przez to obroty silnika Pozdrawiam
Oczywiście że jest co kombinować. Tylko klejenie magnesów to taka trochę amatorska robota. Ja bym dorobił wirnik z uzwojeniem wzbudzenia na wzór alternatora samochodu.
Nic mu nie będzie to są wirniki z uzwojeniem zgrzewanym.P
Silnik może mieć zwarcie w uzwojeniu wirnika. Może dlatego padła płyta sterująca.
Prawda, jeśli rozrusznik posiada zarówno stojan jak i wirnik uzwojony. A o ile mi wiadomo we fiatach i większości samochodów tak jest.
Podobne objawy daje też przerwa w uzwojeniu wirnika... A szczotki... może w serwisie Celmy?
Sprawdziłem dziś przewód i niestety jest on w porządku. Może to być uszkodzenie gdzieś na wirniku lub uzwojeniu? Czy wtedy nie działała by wcale?
Do wykrywania zwarć zwojowych np. wirników silników komutatorowych istotnie stosowano dawniej tzw metodę "na brzęczyk". Wykorzystywano do tego celu rdzeń otwarty z cewką zasilaną napięciem zmiennym. Po przyłożeniu rdzenia do wirnika , następuje zamknięcie obwodu magnetycznego. Jeżeli uzwojenie wirnika posiada zwarcie zwojowe, to powstaje strumień rozproszenia...
Może być też zwarcie na jednym uzwojeniu wirnika. Można to sprawdzić prostym domowym sposobem. W jeden z kabli zasilających silnik podepnij żarówkę jeżeli po uruchmieniu będzie migać to znaczy że wirnik ma na uzwojeniu zwarcie.
Mam (paskudny mechanicznie) wirnik prądnicy z uzwojeniem. I zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej będzie zrobić samemu wirnik z magnesami trwałymi. No bo uzwojenia z pierścieniami to rzecz jasna nie nawinę. Tokarka i frezarka jest, więc to nie problem. Ale jak się ma stosunek magnesów neodymowych do uzwojenia? Czy ktoś miał okazję porównać, co zajmuje...
Żródłem pola może być zarówno magnetyzm szczątkowy (prądnica samowzbudna), jak i część prądu wyindukowanego podczas pracy prądnicy (prądnica obcowzbudna). Regulacja napięcia odbywa się zreszta poprzez regulację prądu zasilajacego np. stojan (tzw. prąd wzbudzenia). Istnieją też rozwiązania, gdzie uzwojenie wirnika jest "zwarte" diodą, co powoduje, że...
Już chyba wiem o co chodzi. Są na to wzory ale trzeba by znać wymiary silnika w środku i materiał z którego jest zrobiony rdzeń dlatego że w ten sposób można określić straty w żelazie. Straty w miedzi jest prościej obliczyć bo do tego jest potrzebna rezystancja uzwojenia stojana. W uzwojeniu wirnika będą straty podobne ale też dobrze by było znać wymiary...
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
Witam Moim zdaniem wirnik lub stojan ma zwarcie w uzwojeniach i to by było wszystko na ten temat.Powinno być to widać po obejrzeniu albo też czuć!
Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Jaka jest rezystancja uzwojenia na wirniku tego nowego alternatora? Problemy z migającą kontrolką bywały też w alternatorach od Poloneza, do których był dedykowany regulator zewnętrzny, a ktoś zamontował nowszy regulator bezpośrednio na alternatorze. Tam były...
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Najprawdopodobniej masz silnik przypalony, a dokładniej sam wirnik na którymś uzwojeniu nie przewodzi.
Jaki masz przebieg? Możliwe, że wytarły Ci się szczotki albo uszkodzeniu został wirnik z uzwojeniem.
Witam Wiele interesujących informacji na temat porównania silników asynchronicznych z uzwojeniem wirnika miedzianym i aluminiowym znajduje się [url=http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA... >> tutaj << (w zalezieniu pomógł wujek Google). Widać, że zmniejszenie strat w uzwojeniu wirnika (przy zmianie Al - Cu) to około 40%, poza...
pewnie już po uzwojeniu wirnika.
Trzeba połączyć szeregowo uzwojenie stojana z uzwojeniem wirnika. (szczotki) Uwaga! Nie pomyl z uzwojeniem prądniczki tacho.
Mogę dodać do tego jeszcze, że przy widocznym przegrzaniu wycinka komutatora lub kilku mówi to o zwarciu w uzwojeniach wirnika.
sam napisałeś co się stało. ten silnik jest zbudowany jak każdy. czyli masz stojan z nawiniętym uzwojeniem na stelażu w który wprasowana jest oś i masz wirnik którym jest felga z ogponą wewnątrz wyłożona magnesami neo. One są bardzo blisko uzwojenia. 2mm prześwitu. Jest takie zagadnienie jak współosiowość tych dwóch elementów. Czyli to że magnesy nie...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Moze zwarcie w uzwojeniu wirnika? Zmierz rezystancje na pierscieniach.
Zwykle silnik z magnesami ma gorszą sprawność niż z uzwojeniem wzbudzenia: nie traci się energii na uzwojeniu wzbudzenia, ale pole magnetyczne jest słabsze, musi być większy prąd w wirniku - a większość strat powstaje w uzwojeniu wirnika, a nie wzbudzenia.
C4 i C5 , mierzyłeś pojemność? Zastanawiające dla mnie są różnice w uzwojeniach wirnika. Kilka podobnych prądnic miałem w rękach i były dwa identyczne uzwojenia.
Wirnik ma uszkodzone uzwojenie.
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
Sprawdź czy masz przejście na uzwojeniu wirnika.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Na 90% przerwa na uzwojeniu wirnika, ale bez pomiarów można tylko strzelać. Zrób zdjęcia wirnika, i podaj dokładny model maszyny.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Jezeli masz rozrusznik D6RA to rozbierz go i zobacz czy czasem nie obluzowała się osłona przekładni. Lubi wypaść z gniazda i "ryje" po uzwojeniu wirnika. Zbytnio nie przeszkadza to rozrusznikowi w pracy ale powstają takie zakłócenia przy rozruchu, że ECU sobie z nimi nie radzi...
Nauczyciel nam powiedział, że silnik działa na zasadzie oddziaływania dwóch pół magnetycznych, stojana i wirnika. Ale mi się wydaje, że głupoty gada. Według mnie działa na zasadzie powstawania siły Lorenzta która, działa na przewodnik z prądem (uzwojenie wirnika) umieszczonym w polu magnetycznym wytwarzanym przez stojan. Pole magnetyczne wytworzone...
Wyczyść dokładnie rowki komutatora,komutator(delikatnie papierem ściernym, lub pumeksem) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana.
To jest prądnica synchroniczna, w tym wykonaniu twornik znajduje się w wirniku a uzwojenie wzbudzenia zasilane prądem stałym w stojanie. Na innym forum jest schemat tej prądnicy
(at)andrzej42 w jaki sposób chcesz zmienić częstotliwość? nic nie chcę zmieniać - zuważyłem fakt, że autor napisał o silnikach bezszczotkowych - może się myli, ale na razie nie mamy nic więcej. Nie wiemy nawet o ile chce to zmieniać. Wiem tylko, że takie rzeczy to się ,mogło udać kiedyś a teraz to może być ciężko - jak popali to będzie miał okazję...
uzwoić wirnik przerwać uzwoić wirnik uzwoić wirnik odkurzacz
szczotka bosch oryginalny klimatyzacja zasilanie dioda zenera mostek
Pilot przestaje działać po włączeniu telewizora - jak rozwiązać problem? Diody Schottky'ego w zacienionych panelach solarnych