Witam. Trzeba miernikiem do pomiaru małych oporności zmierzyć oporność uzwojenia pomiędzy sąsiednimi wycinkami, wokół całego komutatora (24pomiary). Oporności powinny być jednakowe. I trzeba induktorem zmierzyć oporność izolacji między uzwojeniem a masą wirnika.
ale pole indukowane przez uzwojenie "-" będzie w drugą stronę czego konsekwencją będzie zerowe pole A narysowałeś to w przestrzeni? Jak powstaje w takin razie wirujące pole magnetyczne w silniku - też powinno się znosić. Te uzwojenia nie są w jednej linii. Ja bym powiedział, że jak będziesz miał ten punkt środkowy i tam dasz - a na pozostałe trzy pierścienie...
Witam . Jeszcze oprócz tego co podpowiada kolega Heinzek ,to może być również uszkodzony regulator napięcia.W przypadku jeżeli regulator steruje wirnikiem (uzwojeniem wzbudzenia) za pomocą (-),co jest często stosowane.
Prawda, jeśli rozrusznik posiada zarówno stojan jak i wirnik uzwojony. A o ile mi wiadomo we fiatach i większości samochodów tak jest.
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Prąd w uzwojeniu wirnika F to wyprostowany i zsumowany prąd trzech faz (z przesunięciem 3x120*). Uzwojenie wirnika powinno być nawinięte podobnym drutem jak stator, wyjście N narysowane linią przerywaną.
Wirnik ma uszkodzone uzwojenie.
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Stojan tej spawarki jest nawinięty taśmą aluminiową.Wirnik jest natomiast nawinięty cienką taśmą miedzianą.Po rozebraniu wirnik spawarki musiałbyś wypalić w ognisku żeby uwolnić z wirnika uzwojenie miedziane.Stojan silnika również ma uzwojenie miedziane które też trzeba by było wypalić.Ilość miedzi pozyskanej oceniam na około20 kg.
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Wygląda na uszkodzony wirnik (po rozgrzaniu się przerywa uzwojenie wirnika)
Według starych oznaczeń książkowych to G-H (A-B)jest uzwojeniem wirnika , natomiast D-C to zaciski uzwojenia elektromagnesów.
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
Na wirniku i uzwojeniu zewnętrznym widać ślady jak by coś rysowało powierzchnie Ciepło, coraz cieplej ;)
A toto ma wirnik z uzwojeniem jakimś? Jakoś nie widać tutaj na tych zdjęciach. Prąd do wzbudzenia powinien iść na uzwojenie wirnika przez jakiś regulator, a tu też go nie widać. Chyba, że to złącze DF. Jak się nie znajdzie nikt, kto na takich cudach się zna, to ja bym proponował w imadło zamocować, podłączyć wiertarkę, podać zasilanie na wzbudzenie...
Bez odłączania stojana w punktach U,V,W nie ma prawa być przejścia do masy, tym bardziej po ich odłączeniu. Jeśli po odłączeniu masz przejście do masy to niestety ale masz uszkodzoną izolację w uzwojeniu stojana.
Wg Twoich badań stator ma sprawne uzwojenia, ale sprawdź też, czy wirnik posiada uzwojenie. Jeśli tak, to zwróć uwagę, czy nie jest uszkodzone i czy w wirniku są osadzone magnesy oraz wlutowane diody (sprawdź je, czy są sprawne). Czy agregat posiada sprawny bezpiecznik przeciążeniowy. Uruchamiaj agregat bez włączonych odbiorników (przed wyłączeniem...
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Prawdopodobnie przerwa na uzwojeniu wirnika. Albo zużyte pierścienie.
Witam. Pewnie że trzeba. Na uzwojenie wirnika podaje się napięcie, płynący prąd wytwarza pole magnetyczne, pole magnetyczne "przecina" uzwojenie stojana, w uzwojeniach stojana indukuje się prąd. Prąd ten jest prostowany w sześciodiodowym mostku. Pozdrawiam
Klamocik - coś tu jest nie tak. "Silnik z uzwojonym wirnikiem" - rozumiem, że miałeś na myśli silnik synchroniczny? Owszem, wykorzystuje się w nich klatkę rozruchową, która wraz ze stojanem maszyny synchronicznej stanowi silnik asynchroniczny (indukcyjny), lecz wirnik nie osiąga prędkości synchronicznej tylko dzięki klatce rozruchowej. Osiąga prędkość...
Witam.Wygląda na uszkodzenie,przerwę na uzwojeniu wirnika.
Zmierz pobierany prąd przez urządzenie ,prawdopodobnie będzie większy od znamionowego przez częściowe zwarcie uzwojeń niestety.Iskrzenie jest oznaką końca żywota urządzenia.Najlepiej przebadaj wirnik i uzwojenia stojana
ale znów zaczął śmierdzieć i pojawiały się iskry na silniku. na początek do wyjęcia i sprawdzenia szczotki Chyba tylko tam przy komutatorze może iskrzyć. Blender padł po pierwszym włączeniu Ten komutator nie jest za ciemny, jako praktycznie nie używany ? Czwarte zdjęcie i widać rysy na komutatorze ? Wżery ? Tu się grzało i iskrzyło ? Widzisz resztę...
Witam. Tak się zastanawiam, czemu ten lakier miał służyć? W tym przypadku, przedewszystkim w celu zabezpieszrnia drutu nawojowego, od uszkodzeń mechanicznych, wynikających z siły odśrodkowej, występującej w czasie jego wirowania. W takich silnikach wysokoobrotowych, bez odpowiedniego zabezpieczenia, mogło by nawet dojść do wyrwania druru z wirnika....
W 6 ogranicza tylko regulator i uzwojenie wirnika, dlatego wymyślono 9 diodowy.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Wszystko zależy od potrzeby. Jakie napięcie ci potrzebne? Jeśli masz nadal na wirniku uzwojenie, można je wykorzystać aby zwiększyć strumień magnetyczny. czy mogą być odwrotnie Muszą być odwrotnie, gdyż współpracują z przeciwnym biegunem magn. Inaczej napięcia zamiast się sumować, odejmą się.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Diody możesz na pierwszy rzut oka nie zauważyć, są na wirniku. Razem z uzwojeniem. Czasem mniej czasem bardziej widoczne. Dodano po 15 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Wątpię, że to łopatki :) w tej zmywarce pompa myjąca ma taki kołowrotek, żadnych łopatek ja tam nie widziałem :) są wtopione i oblane plastikiem i w ogóle to bardzo solidna rzecz. Jak mówię: jeżeli nie ma wycieku nawet małego, to nie ma raczej większego sensu jej rozbieranie. Oczywiście jeżeli wykluczymy przytkanie na poborze wody za filtrem na dole...
S - uzwojenie stojana. R - uzwojenie wirnika.
Zakładając że jest to przypadek czysto teoretyczny to wiemy z tabliczki znamionowej że jedno uzwojenie stojana jest pod napięciem 380 V i jedno uzwojenie wirnika jest pod napięciem 95V / √3 = 54,84 V 95 V to napięcie panujące na pierścieniach. Więc tak, jeżeli chcesz policzyć przekładnię która pozwoli Ci dowiedzieć się jakie napięcie otrzymasz...
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Przecież widać że to nie ma AVR, wirnik ma uzwojenia.
Brak masy,Sprawdz polaczenia do masy No i uzwojenie wirnika oczywiście.pozdr. I regulator napięcia
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Jeżeli przeczyszczenie całego silnika nic nie da a szczotki są "zdrowe" sprawdź uzwojenie wirnika.
Resolver to jest przetwornik położenia kątowego, jest to jakby maszyna elektryczna dwufazowa z uzwojeniem wzbdzenia na wirniku. Uzwojenie to zasila się sygnałem o dużej częstotliwości. W uzwojeniach stojana indukuje się sygnał zmodulowany, po przepuszczeniu go przed odpowiedni układ otrzymujesz informację o kącie położenia wirnika. Enkoder działa na...
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Oznacza to że regulator nie odłączy napięcia na uzwojenie wirnika,po wyłączeniu kluczyka.
triak działa w układzie obrotów . Iskrzenie (silne) sugeruje przepalone uzwojenie wirnika
Przegrzanie uzwojeń stojana spowodowane, albo tylko "udławieniem", zablokowaniem wiertarki, albo już wcześniej uszkodzonym uzwojeniem wirnika- częsty objaw -nadmierne iskrzenie na szczotkach.Czy sie opłaca naprawa? Raczej nie.
W załączniku przesyłam prosty szkic fragmentu uzwojenia wirnika. Jest to uzwojenie pętlicowe, a nie jak błędnie napisałem w załączniku faliste.
28VDC wzbudzenie 1,5 Amp poboru Wyjście na gniazdku 230v Przy podłączonym zasilaczu do wirnika Uzwojenie główne tzn jego połówka to co wchodzi na AVR - 105VAC Uzwojenie wzbudzenia - 270VAC Czy te napięcie wzbudzenia jest ok? I te 1,5ADC ?
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Witam Uzwojenie wirnika będzie miało dużo mniejszą rezystancje niż pozostałe uzwojenia. Jeśli reszta uzwojeń ma taką samom rezystancje, to uzwojenie wzbudzenia podzielone jest na pół, i należy je połączyć szeregowo lub równolegle w zależności od wysokości napięcia wzbudzenia.
Nie trzeba dawać magnesów na wirnik. Trzeba dodać uzwojenie wzbudzania nawet na 12V. W ciągniku T-25 Rosjanie zastosowali własnie alternator o konstrukcji silnika asynchronicznego. Na korpusie dekla gdzie znajduje się łożysko wąłu wirnika, dali uzwojenie wzbudzania wirnika. Srednica karkasu uzwojenia wzbudzania jest o około 1mm większa od średncy osi...
Na wirniku masz jedną lub dwie diody prostownicze połączone z uzwojeniem wirnika. Zapewne są uszkodzone. Uzwojenie trzeba odlutować od diody (ostrożnie, bo uzwojenie to drut aluminiowy pokryty miedzią) i sprawdzić diody. Diody trzeba sprawdzić dokładnie zwracając uwagę na wskazania miernika, często uszkodzone diody wykazują pewną rezystancję w kierunku...
Jak zasilił byś wirnik (uzwojenie magnesujące) ?
Szanowny Kolego ,czy kiedykolwiek wykonywałeś przezwajanie wirnika ?. Bo z tego co czytam i widzę nigdy tego nie Robiłeś i nie Zrobisz tego poprawnie. Widoczny wirnik posiada bardzo proste uzwojenie wykonane podwójnym drutem. Stan komutatora wygląda na dobry ,więc wykonanie przezwojenia fachowo i wyważenie powinno przynieść zadowalające efekty. Przed...
Małą rezystancję mają: 1. Uzwojenie wirnika. 2. Uzwojenie komutacyjne ( zw. kompensacyjnym) jest to uzwojenie biegunów pomocniczych ( kompensacyjnych). Uzwojenie to włączone jest szeregowo z uzwojeniem wirnika.
Sprawdź uzwojenia stojana, wirnika, szczotki, zabezpieczenie termiczne oraz czy dochodzi zasilanie w urządzeniu. Prosty temat ;) A i czy nie stanął mechanicznie.
Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
Przy prądnicy obcowzbudnej musi być cały czas doprowadzone napięcie na wirnik z obcego zasilania. Przy samowzbudnej nie musi. Narysuj schemat połączeń uzwojenia wirnika i stojana.
Ma kolega na myśli AVR? Czy wirnik ma uzwojenia i odpowiednie ślizgacze + szczotki?
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Białe długie iskrzenie oznacza zwarty wirnik.
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Witam, mogę pomóc wytłumaczyć jakie są zasady łączenia komutatora. Co do literatury polecam Małe Maszyny Elektryczne, naprawa, badania, przeliczenia. Jest tam dość jasno wytłumaczona zasada łączenia lecz teoria trochę odbiega od praktyki.
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Obawiam sie ze będziesz zmuszony jeszcze raz rozebrac rozrusznik i obejrzeć komutator. A konkretnie lut zapewniający połączenie komutatora z uzwojeniem wirnika na 90% gdzieś "puścił" lut. Ja zawsze w takich przypadkach zdejmuje jeszcze ze dwie dychy z rdzenia wirnika w razie jakby sie okazalo ze rdzenie uzwojenia stojana "odeszły" od obudowy rozrusznika-...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Trochę dużo jak na uzwojenie wirnika. Ja bym podłączył napięcie lub odkręcił osłonę pinów, to wyjaśni co było pomiarem. W "Ostrówku" podłączo tylko dwa piny, nie było powrotu wycieraczki.
często trafiały mi się usterki w wirniku (przerwa w uzwojeniu) Już teraz wiem o co Ci chodzi. weź załóż regulator od malucha 15-20zł nowy i po problemie
Witam ! Oporność między lamelami komutatora 180k może świadczyć o przerwie w uzwojenia wirnika. Jeśli nie ma widocznych uszkodzeń to należy sprawdzić połączenia drut - komutator. Pozdrawiam. Stefan
L ma dostać masę z regulatora poprzez uzwojenie wirnika. Jak zacznie ładować z mostka idzie tam plus i gasi lampę. Tak na szybko.
Prawdopodobnie jest to wina silnika capstan. Wirnik ociera o uzwojenie, przeciera izolację uzwojenia. W zależności jak rolka docisnie taśmę tak przestawi się oś silnika.
masz filmik jak sprawdzić diodę. W jednym kierunku dioda nie powinna przewodzić - wskazanie multimetru "0L" lub "1" w zależności od multimetru. W kierunku przewodzenia multimetr powinien wskazać spadek napięcia na diodzie około 0,5 - 0,7V. Nie przewodzenie diody w obu kierunkach lub przewodzenie w obu kierunkach oznacza jej uszkodzenie. Pomiary diody...
Silnik produkcji rumuńskiej. Ale żeby określić moc i obroty silnik trzeba rozkręcić i podać wymiary. Długość stojana, liczbę żłobków, średnicę wirnika i zdjęcie uzwojenia stojana.
Odkręć nakrętkę zabezpieczająca widoczny tryb. Następnie zsuń tryb z ośki- uwaga na wpust(rodzaj klina. Teraz pozostaje wybić ośkę wirnika z obudowy. Jak się to uda, bez uszkodzenia obudowy i oczywiście nie powodując żadnych "przypadkowych""odrapań" uzwojenia wirnika, masz wreszcie dostęp do łożyska .
No to regulator sprawny, mostek padł ewentualnie uzwojenie. Aaa, wirnik sprawdzałeś?
Rdzeń silnika? Mam nadzieję, że to nie jest sformułowanie owego serwisu. Silnik elektryczny dowolnego typu ma wirnik i stojan. Wirnik (jeśli nieuzwojony bo tak może być) nie może ulec uszkodzeniu, chyba, że mechanicznemu. Z parametrów tabliczki znamionowej wynika, że wirnik raczej nieuzwojony. Stojan można przezwoić podobnie jak i uzwojony wirnik, naprawami...
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Wtedy znaczy, że szczotka wisi lub jest uszkodzone uzwojenie wirnika lub pierścienie. Ale ja ostawiam na przerwany przewód lub licznik i źle włożona żarówka lub upalona ścieżka.
(at)gimak W prądnicy asynchronicznej nie ma, i nigdy nie było żadnych uzwojeń na wirniku, uzwojenia są w prądnicy synchronicznej, a w agregacie Autora tematu jest prądnica ASYNCHRONICZNA! Zgadzam się z Pana wytycznymi, tylko nie z jednym, chodzi o uzwojenia na wirniku prądnicy asynchronicznej. ?
Witam . Odgrzeję temat trochę . W rozrusznikach szybkoobrotowych ma ktoś pomysł na zgrzewanie wirników (uzwojenia do komutatora)? lub czy ewentualnie istnieją dedykowane do tego celu urządzenia. Akumulatorowe zgrzewarki nadawałyby się do tego?
Załóż tak jak na zdjęciu 4 , jest to element rozruchowy i działa na zasadzie siły odśrodkowej w momęcie rozpędzania się wirnika siła odsrodkowa rozłącza uzwojenie rozruchowe
Aluminiowe pręty to nic innego jak uzwojenia wirnika, łożyska nie są drogie i jeżeli ząb czasu je trącił to śmiało możesz je wymienić a gniazda łożysk obowiązkowo do sprawdzenia.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Uzwojenia wirnika nie wyglądają na przepalone czy uszkodzone? Jeśli sam wirnik jest sprawny to problem tkwi w szczotkach. Zostały zamontowane węglowe które nie wytrzymują większych prądów. Trzeba kupić węglowo-miedziane.
Jak dla mnie, to masz przypalony silnik, dlatego umierają regulatory Ja obstawiam - wirnik. Uzwojenia stojana są lakierowane... raczej - nie do zajechania.
Można. Silnik z wyjętym wirnikiem, i obciętym w połowie stojanem jako sonda. W szereg z uzwojeniem żarówka 25W. Przykładając wirnik silnika DC do szczeliny magnetycznej obserwować zmiany w świeceniu żarówki.
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
To jest prądnica synchroniczna, w tym wykonaniu twornik znajduje się w wirniku a uzwojenie wzbudzenia zasilane prądem stałym w stojanie. Na innym forum jest schemat tej prądnicy
Zmierzyłem rezystancję wirnika, pomiar od 1,5 do 1,8 Ω. Zauważyłem lekki ubytek lakieru na uzwojeniu wirnika. Jak mogę sprawdzić ten kondensator?
Z akumulatorem nie kombinuj, bo wg mnie to nic nie da, bo nie masz możliwości puszczenia z niego prądu przez uzwojenia wirnika. Spróbuj natomiast podmienić kondensator na inny, bo obecny być nie jest przebity, ale ma już niewystarczającą pojemność.
Czy w twoim przypadku przewinąłeś również uzwojenia wirnika , czy pozostały stare ?
Drogi kolego niejest to taka prosta sprawa z tymi wyprowadzeniami do komutatora,zależy to od bardzo wielu parametrów tej maszyny elektrycznej. Silnik wiertarki ma okreslone obroty[obr/min] kierunek wirowania moment okreslona moc ,ewentualna mozliwosć zmiany kierunku wirowania .A więc musi być tez odpowiednio skonstruowane:liczba biegunów w tym silniku...
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Pewnie rozwarty wirnik, pęka uzwojenie wirnika w tych alternatorach valeo. Nie tyle pęka, co luźny karkas wewnątrz je urywa.
ma się rozumieć że diody sprawdzałeś po rozlutowaniu stojana :D tak jak kolega wcześniej napisał sprawdź uzwojenie wirnika gdyż często urywają się w miejscach gdzie są zagniatane najlepiej sprawdzić to poprzez ich delikatne podważenie
Sprawdziłeś czy to nie jest problem komutatora? Czy w każdym położeniu wirnika omomierz pokazuje jednakową rezystancję (uzwojenia wirnika)?
Witam ! Kolega chyba słabo obejrzał wirnik , w którym połówki uzwojenia wirnika - wzbudnika zwarte są przez diody. Wirniki chińskich prądnic posiadają jeszcze coś - magnesy. Jak kolega myśli , do czego one służą ? Wytrwałości w drążeniu magnetyzmu życzę.
sprawdzi uzwoi wirnik rodzaj uzwoi wirnik przerwa uzwoi wirnik
odzysk danych nokia czujnik odciąć paliwo instrukcje obsługi bosch pralki
kosiarka parkside magazyn energii
Jak wpisać wykrzyknik na klawiaturze? Zakup płyty zasilacza do telewizora Samsung 59 cali