Żaden młotek bo odpęknie emalia. I będzie w tym miejscu rdzewieć. Rozkręć górną (od środka)nakrętkę sześciokątną, zdejmij kołpak, odkręć następną nakrętkę sześciokątną i wyjmij całe ułożyskowanie wraz z tarczą wirnika. Następnie w imadło i wtedy możesz użyć siły by oddzielić wirnik od ułożyskowania. Najpewniej wirnik z ośką i korpus ułożyskowania będzie...
http://agdczescizamienne.otwarte24.pl/41... Stukaj w ośkę, powinna wyjść razem z wirnikiem do środka pralki. Jednak wirnik nie oddziela się od niej. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=...
Pewnie zwarcie międzyzwojowe wirnika trzeba wyjąć i dać do sprawdzenia.
Mi udaje się wyjąc metodą klina. Śrubokręt wkładam między kołem zębatym a czubkiem trzpienia wirnika. Możesz też wyjąć wrzeciono i wybić przez ten otwór ku dołowi na pewno nie wyciągniesz go ręką.
To silnik ze zwojem zwartym, więc jeśli ktoś nie zamienił połączeń (choć wtedy nie byłoby prawidłowych napięć wyjściowych) to mogą być skorodowane zwoje zwarte. Inna ewentualność to to iż mogło coś się dostać pomiędzy wirnik a stojan (np. stalowa podkładka) i ten się obraca normalnie a po włączeniu zasilania owe "coś" blokuje wirnik. Wyjmij silnik bez...
Jak wyżej. Można to zrobić w prosty sposób bez prądu. Zdjąć obudowę silnika i ręcznie kręcić wirnikiem. Albo wyjąć moduł i podać zasilanie bezpośrednio na silnik.
Ać całkiem zapomniałem, że wirnik haczy. Musisz ogrzać tą obudowę, a potem stukać nią o krawędź stołu - zacznie się cały wsad stojana wysuwać a po nim wirnik.
A jak te przebicie na wirniku sprawdzić?? Bardzo prosto. Rozkręcić rozrusznik wyjąć wirnik o dokonać pomiaru.
Dobrze Kolega mówi. Warto zacząć od czegoś co działa tj. alternatora. Wyjąć wirnik, tam w nabiegunniki wkleić magnesy i sprawdzić charakterystyki U(n) i P(n).
No tak, wirnika nie wyjmiesz, jak nie będzie wyjęty stojan, ze względu na wentylator na wirniku. Sposobem na wyjęcie stojana jest podgrzanie (dość mocno) korpusu wiertarki. Ja w ten sposób wyjmowałem. Podgrzanym korpusem stukasz na rozkręconym imadle i stojan wyjdzie. Tylko ostrożnie bo stojan jest osadzony w tulei z tworzywa.
Wyjąć wirnik i zamontować go odwrotnie.
Niestety ale wirnika nie udało mi się wydostać poprzez wyrywanie jak i wybijanie jak to było w poprzednim poście opisane.
Może łożyska na silniku. Wyjmij go, obróć wirnikiem, zobaczysz.
Nity można rozwiercić, później skręcić długimi śrubami. Wyjmij wirnik i daj na praskę ( jak wskazał poprzednik) dołącz łożyska. Za tę usługę nikt nie powinien wziąć więcej niż 20 zeta, skręcisz sam. Powodzenia.
Dzięki to na darmo starałem się tą zębatkę odkręcić a może ktoś ma do sprzedania taki wirnik do boscha gsh 11 e za wszystkie odpowiedzi dziękuje i pozdrawiam wszystkich
Zgadza się jest wkręcane, tyle tylko że jest lewy gwint, a ja już takie cuda wyprawiałem :wink: Przy okazji jeśli miałby ktoś takie sprzęgło do tego modelu, na wirnik i na ostrze blendera, proszę o pw. Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
Problem w tym, że nie mam pomysłu jak ten wirnik wyjąć. Nie mogę ciągnąć za wirnik pompy bo blacha i się pognie. Od dołu nie ma jak chwycić, bo jest mało miejsca. Od drugiej strony nie ma dojścia, bo jest to nierozbieralne. Jakieś pomysły, jak się to może rozbierać?
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Podważ wkrętakami po obu stronach lub puknij w oś wirnika po drugiej stronie. Wcześniej wyjmij szczotki bo będą blokować.
Ej, no nie zamykajcie, bo ja jeszcze nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Wymien ta pompke jest stara i kiepskiej jakosci kup plaset i po klopocie . wyjmij wirnik pompki(podwaz czarna pokrywe pod lopatkami wirnika ) to zobaczysz :D dlaczego
Słuchaj,tam masz dwa typy rozruszników-albo D9E (taki "złoty"),albo D6RA. Oba mają wspólny mianownik-talerzowy komutator.Częstym,powiem więcej-nagminnym problemem w nich jest niechlujstwo przy "remoncie" jego. Co masz zrobić?Wyjąć wirnik,i zanieść go do tokarza aby wyrównał komutator.Następnie zaszlifowanym brzeszczotem wytniesz izolację międzywycinkową,tak...
WITAM! Napisz do ledziopraca na PW , on jest serwisantem tej firmy .
Według mnie kończą się szczotki lub wirnik. Wyjmij szczotki zobacz jaka mają długość. Najlepiej daj zdjęcie. Dobrze by było byś podłączył pod amperomierz i zobaczył jaki ma pobór prądu.
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
... Z magnetofonu zk140 posiadam trafo połączone z silnikiem. Czy to będzię się nadawało? Mogę wyjąć wirnik? Chyba nie możesz wyjąć wirnika, bo grozi to "usmażeniem" uzwojeń.
A ja rozbieram. Jak napisano - zerwać naklejkę od strony obudowy, czyli po drugiej stronie wirnika, Wyjąć korek jak jest, zdjąć zawleczkę (to może być ekstremalnie trudne - polecam spiczastą pęsetę) a później już jak teściowa uważa - nie ma konsensusu wśród forumowiczów czym smarować i czy lepiej utylizować zużyte wentylatory, czy smarować. Jedno wiem...
Jak wyjąć wirnik z łożyskiem od strony przekładni kątowej. Nie ma jak wybić bo przeszkadza obudowa łożyska tarczy zębatej.
Czyli wyjąć wirnik? Może i racja, będzie łatwiej zbić łożysko.
Wirnik wyjęty z rdzenia ma znacznie mniejszą reaktancję indukcyjną. Stąd świecenie żarówki. Analogią jest zwykła cewka z rdzeniem. Jak wyjmujesz rdzeń, prąd wzrasta.
Te dwie części były skręcone blachami w kształcie pułksiężyce śrubki które to wszystko trzymały skorodowały i znikły więc pewnie się rozpadnie jak ją zamontuje chyba że nie to wirniki są jak nowe. A co do rysunku dałem taki, bo miałem to możecie go już zostawić w spokoju
Trzeba wyjąć pompę i sprawdzić ten wirnik czy nie jest uszkodzony one lubią niestety pękać i wymienić jak potrzeba .
(at)excray Czy przypadkiem nie jest to silnik dwuprędkościowy, ale ktoś sobie tak podłączył, bo miał cztery przewody. To by trochę wyjaśniało. Być może tam jest jeszcze w środku wyłącznik odśrodkowy. Przy tej mocy ? Mowy nie ma. Jeżeli faktycznie tak jest połączony, jak Kolega rozrysował, to do zmiany kierunku obrotow należało by odwrócić stojan. Wyjąć...
Skoro piec pracuje tylko w sezonie grzewczym to najprawdopodobniej masz zablokowany wirnik pompy obiegowej. Spuść wode z kotła, wyjmij pompę i rozruszaj wirnik.
Nie demontuj wirnika, wyjmij szczotki i sprawdź odporności na sąsiadujących wycinkach. 1-2,2-3,3-4,..,24-1. na którymś z nich zapewne nie będzie przejścia.
Nie nie potrafię ich odróżnić aż z taką dokładnością. Możesz za to wyjąć z niego wirnik (10 min roboty) i odczytać symbol lub zrobić jego zdjęcie. Przy okazji masz pretekst, ażeby go wyczyścić. Ja uważam, że nie jest to silnik 300. pzdr
Oddam: -Dwie obudowy do kolumn ZG15C z jedna maskownicą. Brakuje niektórych pierścieni oraz chyba wzrotnic i wygłusczenia. Są kable. Stan maskownicy chyba dobry, ale nie wiem czy jeden kołek nie jest wyrwany. -Obudowę do ZK120/ZK140 itp magnetofonów. Sama obudowa, z wirnikiem ktorego wyjąć się nie udało. Nie ma części górnej i dolnej, tylko sama metalowa...
Żeby wyjąć wirnik trzeba jeszcze odkręcić te cztery śrubki które są na trzecim zdjęciu widoczne. Dodano po 2 Tylko najpierw wyjmij sobie szczotki.
Czy Ty mierzysz grzałkę na upływność pod napięciem? Silnik wyjmij i pomierz rezystancję pomiędzy wirnikiem, stojanem a korpusem( uziemieniem silnika).
Iskrzenie o którym polega napisał może świadczyć o zwarciu na stojanie lub wirniku. Chcąc wykonać pomiar wirnika należy wyjąć szczotki i sprawdzać kolejno działki komutatora jedna obok drugiej i tak kolejno następne, porównując wyniki pomiarów można prawie 100% wskazać gdzie jest zwarcie. Druga usterka może się objawiać przerwą na wirniku ona też może...
Żeby wyjąć wirnik trzeba rozebrać całą turbinę, czego nie uczyniłeś. Najpewniej masz mały przeciek na uszczelnieniu tubiny i uszkodzone przednie łożysko na wirniku.
Osobiście myslę że po odckęceniu tej śruby odłączysz od wirnika korbowód i będziesz mógł wirnik wyjąć. Potem to już pestka. Czy prawy czy lewy tego nie wiem ale na oznaczeniach śruby może jest. Acha może być ona wklejona na klej wtedy ciężko ruszyć ale jak pusci to pójdzie gładko.
Przede wszystkim wyjmij filtr i zobacz czy wirnik się obraca. Chociaż osobiście wyjąłbym pompę (to naprawdę niewiele pracy) i wyczyścił łącznik gumowy bębna i pompy (tam zawsze się coś zbiera). Chyba, że często pierzesz ubrania robocze z warsztatu gdzie dużo się szlifuje. Miałem w rodzinie przypadek, że magnes po kilku latach przyciągnął tak dużo drobin...
Jak już pomierzysz uzwojenia to koniecznie przed testami wymień podkładkę sprężystą która się rozsypała, wyjmij wirnik silnika, przeczyść z opiłków, sprawdź luzy na gnieździe łożyska i samo łożysko. Wirnik silnika musi być idealnie równo. Stojan też. Jeśli nie masz podkładki sprężystej albo jest wyrobione gniazdo łożyska to wirnik będzie się kleił...
Po zdjęciu tarczy zobaczysz 4 śrubki. Odkręcasz je. Wyciągasz część głowicy z łożyskiem i zębatką. Masz dojęcie do śruby nr 45 na schemacie, odkręcasz ja , jest chyba na kluczyk 10mm. Masz dojście do blokady , skoro nie działa to pewnie metalowy trzpień jest ułamany. W zestawie kupujesz trzpień sprężynkę i plastikowy przycisk nr 840. Dla ułatwienia...
http://obrazki.elektroda.pl/7938714800_1... Otwarte. Teraz trzeba ten wirnik jakoś wyjąć aby sie dostać do symeringu .Jak to zrobić ??
Niestety bez ściągacza będzie ciężko. Kilka lat temu opisywałem na elektrodzie jak zrobić prowizoryczny ściągacz do tej wiertarki. Poszukaj w moich postach, ja niestety jestem poza domem więc nie bardzo mam możliwość szukać. Tak czy inaczej musisz najpierw wyjąć stojan, a dopiero później wirnik.
A może wyjąć wirnik a łożysko do przodu się wyciska.
Najczęściej spotykaną usterką jest przerwa uzwojenia wirnika, żeby to szybko sprawdzić domową metodą należy wyjąć same szczotki i mierzyć oporność między sąsiednimi wycinkami komutatora jeżeli się okaże że nie wszędzie jest taka sama to mamy przerwę , oporności mogą się nieznacznie różnić .Ale jeżeli oporność jest w którymś miejscu 2 razy większa to...
Witam. Też mi przypadło dorobienie AVR. Wirnik wyjąłem wylutowałem diody i teraz tak kombinuje jak połączyc w szereg te cewki bo nie wiem który początek a który koniec. Na jednej z cewek obydwa końce drutu są na wierzchu.Uzwojenie miedziane drut 0.8mm. Na obydwu biegunach wirnika wklejone magnesy 10x20mm. Teraz zapewne chodzi oto żeby pole magnetyczne...
Żeby rozebrać ten silnik trzeba odgiąć lub zeszlifować te zagięte fragmenty obudowy po stronie komutatora. Aby wyjąć wirnik, trzeba z drugiej strony zdjąć zębatkę z osi.
Ten sprzęt ma jakieś 40 lat i raczej nie pójdzie klinami a można coś rozłupać to jednak aluminium. Co do grzania palnikiem to też nie przejdzie. Lepiej obciąć uchwyt żeby się dobrać od przodu do wrzeciona i ściągnąć ściągaczem. Może ktoś ma 2 biegowego Elproma (ten sam producent) uszkodzonego z dobrym wirnikiem?.
Dostałem się do wirnika tylko jak wyjąć to koło na którym jest pasek klinowy?
A nie da się najpierw wyjąć wirnika?
Czyli dobrze rozumiem że trzeba nową pompę? No chyba nie inaczej. Możesz ją zdemontować , wyjąć wirnik , wyczyścić , wymyć wszystko. Ale na jak długo to pomoże ?.....
Jak chcesz żeby to ruszyło to znajdź normalny, duży magnes neodymowy. Polecam również znaleźć jakiś duży silnik (może być na prąd przemienny) i wyjąć z niego wirnik. Wszystko będzie dobrze działało. Poza tym taki wirnik zawsze będzie idealnie wyważony, a twoja konstrukcja na taką nie wygląda przez co jeśli jakimś cudem zadziała i nabierze obrotów to...
Tylko jak wyjąć wirnik? Ręką nie wyjmę go, ze mocno siedzi, czy uderzać młotkiem w taki wypust który napędza przekładnie?
Już mam pomysł jak to połączyć. Mam pytanie jak wyjąć wirnik ze stojana żeby wyczyścić i diody wymienić?
Jeśli masz dostęp do prasy to musisz dobrać tuleję o średnicy tak dobranej by turbina weszła swobodnie do środka a kołnierz oparł się o tuleję. Natomiast drugim elementem jest trzpień który wejdzie swobodnie w ten mały otwór gdzie widać to nacięcie krzyżowe. I w ten sposób to wyciskać. Nie do końca profesjonalne rozwiązanie to pręt np. z miedzi i młotek(...
Stojan ma mocny magnes, ciężko wyjąć wirnik - choć w sumie nie mam możliwości tego zmierzyć...
A przewód zasilający masz dobry zmierz napięcie na zasilaniu silnika na stojanie. Jak będzie ok wyjmij wtyczkę i tam zmierz oporność miernikiem można pokręcić wirnikiem żeby szczotki załapały pomiar.
Nie można w tym młocie uruchamiać wirnika bez górnej pokrywy. Teraz musisz wyjąć wirnik i sprawdzić czy komutator nie uderzał w szczotkotrzymacz, chociaż patrząc na te iskrzenie to nie wróże mu dobrze.
Witam, Mam pytanie jak wykręcić/ oddzielić ten plastikowy wirnik od silnika z sokowirówki Mesko VA 370. Wykręciłem wszystko silnik jest luźny w obudowie ale nie da się wyjąć silnika z obudowy bo ten plastikowy wirnik trzyma.
Witam No to troszkę popracowała, ale głośna praca może oznaczać, że podczas modernizacji instalacji coś się dostało do wirnika i należało by ją rozebrać i oczyścić. Sprawa jest prosta nawet dla mało obeznanych, wystarczy wyłączyć zasilanie pompy, zamknąć zawory za pompą oraz przed pompą, a następnie wykręcić cztery śruby imbusowe i wyjąć cały silnik...
Ciekawe co teraz... druga pokrywa nie ma nic, o co by można zaczepić ściągacz A po co Ci on tam ? Otwórz ten pierścień Segera z drugiego zdjęcia, wyjmij go, to Ci wyjdzie wirnik z magnesami i tarcza hamulcowa z drugiej strony. Tam pokrywa jest stała jako część felgi. Popsikaj WD 40 w szczelinę pomiędzy wirnikiem a stojanem, trochę korozję zneutralizuje....
Uzwojenie wirnika wygląda na przegrzane, ale sam wirnik powinien dać się lekko wyjąć. Czy wirnik daje się obrócić w stojanie? Spróbuj zaświecić latarką w szczelinę między wirnikiem a stojanem, może wpadła tam wyłamana działka komutatora?
Zdjęcia możesz zobaczy, bo są zamieszczone tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Na trzcim zdjeciu jest widoczny wirnik z wyfrezowanym wpustem na magnes. Tu akurat nie ma magnesu, ale jest po przeciwnej stronie. Na dołączonym zdjęciu magnes jest widoczny w rowku na biegunie od strony łożyska. i jeszcze jedno,czy jak...
po przegrzaniu wiertarki mimo że nie jest spalona stojan puchnie i w niektórych przypadkach puchnie do tego stopnia że wirnik zaczyna obcierać o stojan i występuję iskrzenie tak jakby był uszkodzony wirnik w takiej sytuacji należy wymienić stojan i wszystko wraca do normy. Przegrzanie powoduje wybrzuszenie zabezpieczenia czół cewek stojana ( wykonane...
To nie problem diody. Wyjmij regulator i zobacz czy czasem jeden z pierścieni na wirniku nie ma przebicia do masy.
Co do uszkodzonych łożysk ślizgowych, to one dość rzadko się psują, co najwyżej mogą się wyrobić i będą luzy, za to łatwo się zacierają. Niekiedy wystarcza nasmarowanie ich, ale często trzeba wyjąć ośkę wirnika i dokładnie przeczyścić środek łożyska.
Jeżeli wyłącznik odśrodkowy nie wraca do pozycji wyjściowej po zatrzymaniu silnika, to trzeba wyregulować (odgiąć) ograniczniki od ciężarków. Za daleko się rozchylaja i sprężyny nie mogą ich później ściągnąć do siebie. Wyjmij wirnik ze stojana, będzie lepiej widać.
Przyczyn przegrzewania się uzwojeń może być kilka. Jeśli, jak piszesz grzeje sie komutator, to tego przyczyną może być właśnie iskrzenie. to iskrzenie powoduje wydzielanie dużej ilości ciepła. Zanim zdecydujesz się na wymianę wirnika lub jego przewijanie najpierw zrób porządek z wirnikiem. Wyjmij wirnik, przetocz komutator na tokarni i złóż całość z...
Rozkręć może coś dostało się do środka , chociaż mało prawdopodobne aby udało ci się wyjąć wirnik .
Choćbym wyjął wirnik i tak nic więcej widać nie będzie. Jest dobrze widoczny element zaznaczony przez Ciebie strzałką.
rozbierz jeszcze raz i zobacz czy wirnik nie trze o stojan. jak wyjmiesz wirnik ze stojana to będzie widać ewentualne ślady tarcia. przyczyną może być złe ułożenie stojana w obudowie
Jak nie idzie ruszyć cięgna od gruszki to masz przyczynę . Choć to nie oczywiste bo nie wiadomo w jakiej pozycji zacięta. Także trzeba wyjąć turbo i wyczyścić geometrię na początek. Oczywiście zakładając że wirnik nie ma luzów i nie pije ono oleju. Także wysoce prawdopodobne że jednak turbo poleci do roboty.
Załatwi. Ale rozbierz a dokładnie wyjmij wirnik i daj fotki
W jakimś temacie chyba opisywałem sposób na regenerację tego silniczka. Jest to dość kłopotliwe, i wymaga dość dużej delikatności i dokładności działania. Należy odgiąć delikatnie "zagniecenia" na korpusie sinika tak, żeby można było wyjąć wirnik z korpusu (po zdjęciu talerzyka - co jest kolejnym kłopotem ) wypychając ośkę wraz z wirnikiem. Samo zdjęcie...
Czyli sam wirnik wystarczy wymienić. Druga sprawa, jak się to demontuje. Zauważyłem że jest tylko jeden zatrzask i całość wraz z silnikiem można obrócić i wyjąć - rozumiem że to jest ten sposób ? Nie chciałbym całkiem tego zepsuć... Wymiana wirnika w całym zespole wirnik/silnik jest w miarę prosta ? Tak, jak już ściągniesz kape odkręcasz wirnik, i...
Ja bym zalał te łoża klejem epoksydowym na tyle, aby dało się później wyjąć łożyska (powierzchnię łozysk posmarować np. wazeliną), poskładałbym wszystko do kupy, zapewnił dystans pomiędzy stojanem i wirnikiem paskami plastiku/tektury i zaczekałbym aż klej zwiąże. Jeśli w gniazdach łożysk są gumowe inserty (nie widać tego na zdjęciach), to zrobiłbym...
jest jeszcze jeden sposób na zmianę obrotów wirnika i to bardzo prosty wystarczy wyjąć wirnik z silnika i wsadzić go drugą stroną należy tylko zwrócić uwagę na to żeby wirnik po obróceniu znajdował się w środku stojana Tak, ale może doprowadzić do konfliktu np. wyprowadzenia przewodów ze stojana z wentylatorem lub kołem pasowym wszystko zależy od budowy...
stwierdził że cewki wyschły pewnie Boże, widzisz i nie grzmisz. Wyjął te szczotki ? Silnik jakby "nie łączył", może wirnik poleciał, ale trzeba by podłączyć silnik poza pralką.
Tam jest silnik komutatorowy. Jeśli bardzo iskrzy na szczotkach, to raczej po nim. Możesz spróbować wyjąć szczotki i upewnić się czy się nie zacięły(zakleszczyły) w prowadnicach. Po wyjęciu szczotek można sprawdzić czy wirnik lekko obraca się jak go ruszysz palcem.
Wyjmij wirnik i szukaj go wtedy po wymiarach. Chociaż moim zdaniem remont tej szlifierki jest nie opłacalny, z resztą tak jak każdej w tych czasach.
W takim razie silnik. Jeżeli posiadasz miernik sprawdź czy cewki stojana mają "przejście" sprawdź czy na pewno szczotki przylegają do wirnika, tj, wyjmij je zobacz czy sie nie blokują. Może też być uszkodzony wirnik - przerwa, ale o tym dopiero jak posprawdzasz pozostałe.
Popiera ROBSON33 gdy zapchal ci sie filtr przyblokowal wirnik pompy. Wyjmij ja i podlacz pod napiecie raczej napewno nie bedzie chodzic, lub tez przy tym jak stanela uszkodzila cos na programatorze
Kompletnie nic nie widać na foto nr1. Jeśli jest tam zawleczka - to znaczy, że da się wyjąć wirnik i na odwrót.
katedrę naukową założysz Wystarczy z silnika wyjąć wirnik i zadziała podręcznikowe "podstawowe" Prawo Ohma. Ale są bezpieczniki. :D
Nie odkręcisz turbiny, bo nie masz dostępu bezpośredniego do wirnika i nie możesz go w żaden sposób unieruchomić. Ja postanowiłem wyjąć wirnik razem z turbiną dwoma płaskimi śrubokrętami, podkładając je pod pod turbinę od strony wirnika. Najpierw wciśnij jakiś mniejszy płaski śrubokręt i odegnij turbinę na tyle, żeby włożyć większy śrubokręt. Turbina...
Witam! Posiadam wiertarkę taką sam jak w poście#22, potrzebuję do niej szczotek i włącznika. Nie mam pojęcia co to jest za wiertarka. Może ktoś podpowiedzieć jak wyjąć wirnik z przekładni z klasycznej Bułgarki 2 biegowej?
Odkręciłem nakrętkę odpowietrzającą. Próbowałem obrócić wirnikiem za pomocą śrubokręta ale ani drgnie. Zastanawiam się czy nie wykręcić całej pompy i wyjąć wirnik.
Kupiłem nowe i są już zalozone.jeszcze nie smarowalem ich, więc może troszkę się poprawi. Na samych obudowach jak jest wirnik wyjęty to kręci się o wiele lżej,
Wyjmij wirnik, przeszlifuj na tokarce i wypoleruj komutator. Połóż na komutatorze pasek papieru ściernego piaskiem do szczotki i dotrzyj szczotki. I zobaczymy.
Po kilku latach używania pompy Gardena 4000, po kilkudniowym postoju silnik przestał pracować. Słychać chęć ruszenia ale silnik stał. Podejrzewałem blokadę na łożysku. Po rozebraniu pompy u użyciu siły mechanicznej pokonałem opór wirnika i silnik znowu pracuje, Jednak problem pozostał. Podejrzewam niesprawność łożyska typu zatarcie z powodu uszkodzenia...
Jeżeli wirnika nie wyjąłeś to skąd wiesz że on jest uszkodzony bez pomiarów. Takiego uszkodzenia nie widać gołym okiem. Słowa "spalony" wirnik używa się tylko dla zobrazowania uszkodzenia. Jeżeli silnik "chodzi" a szczotki mocno iskrzą, takiego uszkodzenia wzrokowo nie rozpoznasz. Ale te objawy wskazują na uszkodzenie wirnika.
Jak sie da wyjąć wirnik to flexem natnij tą zębatkę,prawie do osi wirnika,natnij po przekątnych,a następnie wbijaj w nacięcie przecinak.Zębatka albo pęknie,albo sie rozejdzie.
To silnik serii SZJd, jeśli jesteś w stanie wyjąć z niego wirnik i podać wymiary rdzenia i zdjęcie uzwojenia, to podam Ci dokładne dane tego silnika.
Witam! Temat opisany przez Was jest już stary ale widać ciągle aktualny. Mam ten sam problem z blokującym się wspomaganiem. Wymieniłem sterownik, nic to nie dało. Zabieram się do demontażu silnika przy kolumnie ale nikt z Was nie opisał jak wyjąć ten felerny wirnik z maglownicy. Opiszcie jak to zrobić bo chciałbym to wiedzieć przed robotą. Z góry dziękuję
Czy od strony komutatora masz łebki śrub mocujących stojan ? Wyjmij szczotki , rozkręć stojan i złap wirnik w imadło.
Rozbierz silnik, wyjmij wirnik i wyczysć szczotki oraz płytki miedziane na wirniku. Miałem taki problem z wycieraczką u astry - poprostu zabrudzone szczotki. Teraz wszystko jest ok. Spróbuj to może być przyczyną. Pozdro
Nie obraca się wcale. Nawet gdy złapałem kluczem to ledwo się rusza, nie chcę połamać więc nie przeginam. Nie bardzo jest jak go rozebrać, żeby wyjąć sam ten wirnik bez kołnierza oddzielającego część mokrą od suchej.
nawija wirnik wirnik nawijać wirnik wirnik wyjąć fotele
iphone operator honda civic benzyna akumulator zamek kabina
vectra swiatłowód vectra swiatłowód
Uruchomienie Scania bez kluczyka - porady i ryzyka Niezawodność siłownika Mobilus M35 ERS 10/14 SENSO