Skoro na holu nie chciał się obrócić silnik to wodę zassał . Jak na tym sznurku nie pogiąłeś korbowodów to masz sporo szczęścia. Wykręcić świece , pokręcić ręcznie kilka obrotów silnikiem. Sprawdzić czy w oleju nie ma wody. Wtedy można próbować odpalić. Ale myślę że lepiej żeby się mechanik tym zajął
Dzięki, można spróbować, ale zastanawiam się czy wykaże jakiś błąd jeżeli będzie działał dobrze na "sucho". Problemem może być na przykład czujnik położenia wału(a raczej jego wtyczka)sterownik powinien "zapamiętać" kod usterki jako błąd sporadyczny.
Witam. Wziąłem się dzisiaj za wymianę filtra paliwa - auto mam trochę ponad rok a jeszcze nie wymieniałem. Co mnie zmotywowało do wymiany - przy wyprzedzaniu ciężarówki, bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń, obcięło mi dawkę paliwa do minimalnego poziomu i wywaliło check engine na desce. Okazało się, że to błąd P0087 czyli coś z paliwem a najłatwiej...
Zamontuj cewkę do auta. Podłącz wtyczkę do niej. Podłącz do cewki przewód zapłonowy a na jego koniec da świece i daj ją do masy. Odetnij środkowy przewód i od strony cewki podawaj na nią impulsy. Przy włączonym zapłonie ma być iskra jak podajesz masę. Możesz użyć diody LED z połączonym szeregowo rezystorem 1J i wpiąć ją pomiędzy plusa wtyczki i środkowy...
wpsowa692 , zauważ, że stało się to po wjechaniu w kałużę, więc podejrzewałbym jakąś usterkę mechaniczną lub przepalenie jakiegoś zabezpieczenia pod wpływem zwarcia spowodowanego przez wodę. Najniżej są rozrusznik i alternator.
W przypadku małego silnika benzynowego nie pracującego na max obrotach nawet zaciągnięcie wody nie powinno się źle skończyć, a objawem jest zablokowanie silnika. W twoim przypadku pewnie rano zapali, a jeśli nie to powinno wystarczyć osuszeniu elementów układu zapłonowego.
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
. Co to może być? . Odwilżacz. Jak sądzę nie zaglądałeś tam, przyznaj się?
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Powinna samoczynnie zgasnąć
Na początek, bezpieczniki posprawdzaj,a akumulator naładuj.
Jeżeli ci się świecą kontrolki to bym raczej podejrzewał zalanie 'komputera'. Ewentualnie woda gdzieś cie robi zwarcie i dlatego autko szaleje. Co do osłony dolnej silnika to bym się najpierw dowiedział czy była seryjnie montowana. Jest to najprostsza metoda przegrzania oleju(chłodzonego powietrzem opływającym michę olejową). Niektóre auta mają dodatkowe...
Ostatnio wjechałam w kałużę i na chwilę zamilkł. Pasek napędu alternatora quote="majabarczyk"]ile kosztuje naprawa[/quote] Jak sam zrobisz, koszt zakupu paska i piwo na wzmocnienie! Jak zlecisz, 150 zł robocizna.
Co może być przyczyną, może jak wjechałem w kałuże to się coś zalało? Proszę o szybką pomoc. Ten cross ma gaźnikowy silnik?Bo wyglada jakby załapało do gaźnika wody przez wjechanie w kałużę..
Obawiam się, że Kolega musi dobrze rozrząd sprawdzić... To się stalo po wjechaniu w duużą kałużę?
W Trafic jest źle zaprojektowany bak paliwa. Masz zaginięcie na przewodach paliwowych na środku auta. Na kanał po przewodach trafisz.
Oj ale masz problem zdejmij osłonę kolumny kierowniczej odłącz manetkę pojeździj i się okaże. A poza tym po 1 nie wiemy jaki to silnik, GL to wersja wyposażenia, po 2 to czy kręcił, czy nie, po 3 mógł zgasnąć od wjechania w kałużę jeśli to benz.. .a może to... a może tamto...
Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj...
Co do trzęsienia kierownica podczas hamowania to prawdopodobnie tarcze hamulcowe uległy skrzywieniu przyczyną tego mogło być np. wjechanie w kałużę podczas kiedy tarcza była rozgrzana . przyczyną wydobywających się dźwięków podczas skręcania jest najczęściej uszkodzony przegub wydobywa się wtedy metaliczny dźwięk , objawy te będą się nasilały aż w końcu...
Zdarza się że po wjechaniu w porządną kałużę pasek dostaje wody i dochodzi do poślizgu. Zwłaszcza gdy nie jest prawidłowo naciągnięty bo zużyty lub napinacz stoi. Jak to było w deszczu to może być wyjaśnienie zagadki.
Zobacz na przewód od czujnika położenia wału
Witam. Posiadam auto SEAT Ibiza 2000r. dzisiaj jak wracałam do domu zaświeciła sie kontrolka abs. za chwile zgasla i znowu się zaświeciła. Mechanik podłączył pod komputer i nic nie wykazało. Przed chwilą znowu się zaświeciła i nie gaśnie. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna? Dodam że były wymieniane hamulce Podejrzewam, że jeden z czujników ABS do...
Koło filtra oleju jest 1 pinowy czujnik, zdejmij z niego przewód i sprawdź czy kontrolka zgaśnie, jeśli nie to oznacza, że jest zwarcie na instalacji. Natomiast jeśli zgaśnie to może być uszkodzony czujnik albo jest złe ciśnienie oleju w silniku.
Weź spryskiwacz do szyb, a raczej napełnij wodą taki pojemnik i spryskaj nim cewkę jak silnik zgaśnie to masz winowajce. Jeśli nie to spryskaj inne elementy układu elektrycznego i może coś znajdziesz. Nie wiem jak w rowerze 200 ale w silniku 1.6 400, cewka jest na samym dole i jest narażona na ochlapanie przez kałuże
A ja uważam że problem nie w diodach. Jeżeli alternator uległ zachlapaniu to problem ze stojanem.
(at)emarcus {Przeczytałem, ale nadal nie wiem kto ma rację w tym sporze, bo o to przede wszystkim chodzi.Czy winny jest użytkownik, bo wjechał w kałużę, co się ciągle zdarza, czy wada fabryczna? Bo o sposobach montażu nie ma co dywagować, przecież zrobiono to nie amatorsko.
W Punto jest to też po części spowodowane umieszczeniem, w 1.2 MPI FIRE jest tuż przy grodzi silnika, bardzo nisko, wystarczy wjechać z impetem w kałużę, a zimna woda + rozgrzana obudowa - i wszystko jasne... Do pękania należy dorzucić też bardzo marną jakość łożysk. A tak już całkiem od siebie - korek oleju w FIRE - "troszkę" przesadzili ze spasowaniem...
406 2.0 hdi 110 kolegi po wjechaniu w kałuże traci moc sprawdzamy przewody, ale mozolnie idzie może ktoś miał podobny problem? 795647440
A może sprawdz czujnik położenia wału i jego złącze. To może być przyczyną jak mówisz że po wjechaniu w dołek z wodą gaśnie i nie mażna potem odpalić. Mogę się mylić ale warto sprawdzić.
ja tak miałem w pasacie 1.8 i wymieniłem aparat zapłonowy bo dostał trochę wilgoci i jak gazu dodawałem to gasł
Prawdopodobnie masz uszkodzoną wiązkę przewodów lub brak styku masy ale gdzie to już sam musisz przejrzeć
Zaniedbałeś auto, a wszystkim na forum pisałeś, jak to je świetnie serwisujesz. Decyzje, które podejmujesz (związane z samochodem) stawiają Cię na krawędzi i dowolna usterka powoduje, że problemy się nawarstwiają. Nie zdiagnozowałeś przyczyny pojawienia się oleju w płynie chłodniczym. Zaniedbałeś falujące obroty, a teraz nawet nie możesz go na jałowym...
Pasek się ślizga.
Ja mam to samo w Seat Cordoba ALM 1,6. Miałem przez 15 lat moze 6 takich przypadków. Niektóre w pełnym deszcze ale jeden po wjechaniu w małą kałuże jak już było sucho. I wtedy sucho było na silniku, przewodach, cewce. Dlatego nie wierzę że to zapłon. Raczej stawiam na zalane jakieś czujniki od spodu np. ABS. Wokół silnika jest gorąco i szybko wysycha...
witam mam mały problem i nie wiem jak sobie z nim poradzic, dotyczy sie to citroena xsary picasso 2.0HDI 90KM, po wjechaniu w kałuże wody nie wlacza sie turbu Nawet jak ostro pada turbo sie wyłącza. Auto jak wyschnie wkreca sie normalnie i jest wszystko ok. Było auto u mechanika nic nie zauważył, u elektryka bylo sprawdzali tam wszystko co jest zwiazane...
jechałem autem do pracy w lekki deszcz, przy prędkości ok 40 km/h i wjechaniu prawą strona w małą kałużę silnik auta zgasł, zapaliły się wszystkie kontrolki. Po ponownym uruchomieniu auta za chwile część z kontrolek pogasła - zostały tylko dwie - "check engine" i kontrolka układu chłodniczego i klimatyzacji. Silnik przeszedł w tryb pracy awaryjnej i...
jak znajdziesz świece zapłonowe na nich pozakładane są kable WN pamietaj przewody wymieniamy na zgaszonym aucie Dzięki kolego za pomoc ;)
Zdejm obudowę filtra i sprawdz czy nie masz zgiętej klapy przepływomierza powietrza.Klapa powinna pracować lekko bez oporów.
Witam ponownie. Nie wiem czy to była przyczyna - jeszcze nie wodowałem, ale znalazłem przetartą wiązkę przy podstawie akumulatora - nie była zamocowana i przetarła się o podstawę. Po naprawie jeździ - zobaczymy jak będzie z kałużami. Pozdrawiam Grzegorz.
Witam mam wspomnianego fiata uno na gaźniku . Sprawdziłem w nim świece ok ,rozrusznik kręci jak oszalały,światła wszystkie sa, osuszone przewody WN. Brak iskry na świecach za rozdzielaczem, sprawdziłem iskrę tusz za cewką WN a rozdzielaczem brak. Jak sprawdzić cewkę WN, moduł jest na rozdzielaczu jak go sprawdzić. Paliwo jest podawane. Co mogę jeszcze...
Wydaje mi się, że jakby się ślizgał pasek to by był pisk nie?
Daj spokój z filtrem bo nie ma nic do tego. Proponuje przyjrzeć się cewce zapłonowej, możliwe że ma przebicie. Można spryskać wodą za pomocą atomizera - jak zgaśnie lub bedzie widać/słychać przeskok iskry to masz winowajcę.
W moim 1.4 w Hondzie Jazz był pęknięty dolot. Na dolocie od przodu, od dołu, jest taka dziwna, bezużyteczna pokrywka, która pęka w Civic i Jazz 1.4, jak wjadą rozgrzane w kałuże :).
VW GOLF 3 1.6 ABE po wjechaniu w kaluze zgasl,odpalil po 30 minutach I od tamtej pory strasznie dlawi I przerywa jak na gazie I tez na benzynie na biegu jalowym maksymalnie 4500 obr lapie a w czasie jazdy jazdy nie mozna gwaltownie dodac gazu bo przerywa I dlawi sie strasznie:/
Część wszystkim ostatnio podczas przejażdżki yamahą dt 80 przejechałem po kałuży po czym motor stracił moc Okazało się że filtrem stożkowym za ciągła troszkę wody. Dodam że silnik po remoncie jak wyczyszczenia gaźnik będzie działać tak jak wcześniej czy wodą mogła jeszcze coś uszkodzić. Proszę o szybką pomoc odpowiedź.
To po wjechaniu w kałużę zobacz czy jest mokra.
Ale czy uważa pan , że sytuacja może być krytyczna z tego co opisałem? czy raczej jakoś da radę to wyratować , wiem że to bardziej diagnoza w ciemno ale liczyłbym na jakąś opinię.
Przedtem zdemontuj i oczyść cały dolot powietrza oraz intercooler. W rurach możesz mieć jeszcze pełno wody.
Na twoim miejscu dbałbym bardziej o auto. Do silnika mogła dostać się woda, co uniemożliwia jego odpalenie. Schowaj na 1-2 dni samochód do jakiegoś garażu lub innego miejsca, które jest zadaszone. Jak Ci po tym czasie nie odpali to zostaje tylko mechanik.
Miałem taki przypadek wjechałem w kałużę i silnik zgasł nie dało się odpalić. odłączyłem sondę lambda i silnik zapalił. Tak że prawdopodobnie coś tu też może być sondą.
silnik kałuża wjechać dziura akumulator kałuża
odkręcić filtr pralka electrolux taśma sygnałowy podłączyć czyścić dystrybutor
firmware flash sharp magazyn energii huawri
Zmiana parametrów w aplikacji Solarman Smart Pioneer DV-393 kod języka polskiego 1612 – ustawienia menu, napisy, audio