Skoro na holu nie chciał się obrócić silnik to wodę zassał . Jak na tym sznurku nie pogiąłeś korbowodów to masz sporo szczęścia. Wykręcić świece , pokręcić ręcznie kilka obrotów silnikiem. Sprawdzić czy w oleju nie ma wody. Wtedy można próbować odpalić. Ale myślę że lepiej żeby się mechanik tym zajął
Dzięki, można spróbować, ale zastanawiam się czy wykaże jakiś błąd jeżeli będzie działał dobrze na "sucho". Problemem może być na przykład czujnik położenia wału(a raczej jego wtyczka)sterownik powinien "zapamiętać" kod usterki jako błąd sporadyczny.
Zamontuj cewkę do auta. Podłącz wtyczkę do niej. Podłącz do cewki przewód zapłonowy a na jego koniec da świece i daj ją do masy. Odetnij środkowy przewód i od strony cewki podawaj na nią impulsy. Przy włączonym zapłonie ma być iskra jak podajesz masę. Możesz użyć diody LED z połączonym szeregowo rezystorem 1J i wpiąć ją pomiędzy plusa wtyczki i środkowy...
wpsowa692 , zauważ, że stało się to po wjechaniu w kałużę, więc podejrzewałbym jakąś usterkę mechaniczną lub przepalenie jakiegoś zabezpieczenia pod wpływem zwarcia spowodowanego przez wodę. Najniżej są rozrusznik i alternator.
W przypadku małego silnika benzynowego nie pracującego na max obrotach nawet zaciągnięcie wody nie powinno się źle skończyć, a objawem jest zablokowanie silnika. W twoim przypadku pewnie rano zapali, a jeśli nie to powinno wystarczyć osuszeniu elementów układu zapłonowego.
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
. Co to może być? . Odwilżacz. Jak sądzę nie zaglądałeś tam, przyznaj się?
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Tak zajedz do diagnosty niech sprawdzi, ale obstawiam sondę po tej wymianie dwururki.
Na początek, bezpieczniki posprawdzaj,a akumulator naładuj.
Jeżeli ci się świecą kontrolki to bym raczej podejrzewał zalanie 'komputera'. Ewentualnie woda gdzieś cie robi zwarcie i dlatego autko szaleje. Co do osłony dolnej silnika to bym się najpierw dowiedział czy była seryjnie montowana. Jest to najprostsza metoda przegrzania oleju(chłodzonego powietrzem opływającym michę olejową). Niektóre auta mają dodatkowe...
Ostatnio wjechałam w kałużę i na chwilę zamilkł. Pasek napędu alternatora quote="majabarczyk"]ile kosztuje naprawa[/quote] Jak sam zrobisz, koszt zakupu paska i piwo na wzmocnienie! Jak zlecisz, 150 zł robocizna.
Co może być przyczyną, może jak wjechałem w kałuże to się coś zalało? Proszę o szybką pomoc. Ten cross ma gaźnikowy silnik?Bo wyglada jakby załapało do gaźnika wody przez wjechanie w kałużę..
Proszę o fachową poradę co może być przyczyną ciągłego palenia się kontrolki ładowania w mojej polówce. Więc tak: Dość często padał mi nowy akumulator i nie wiedziałem co jest tego przyczyną (często odpalałem na pych). Kontrolka ani się nie żarzyła ani nie mrugała, po odpaleniu gasła, wszystko było ok i pracowało bez najmniejszych problemów do wczoraj...
Zacznij od diagnostyki, to była tylko kałuża czy też dziura?
Obawiam się, że Kolega musi dobrze rozrząd sprawdzić... To się stalo po wjechaniu w duużą kałużę?
Oj ale masz problem zdejmij osłonę kolumny kierowniczej odłącz manetkę pojeździj i się okaże. A poza tym po 1 nie wiemy jaki to silnik, GL to wersja wyposażenia, po 2 to czy kręcił, czy nie, po 3 mógł zgasnąć od wjechania w kałużę jeśli to benz.. .a może to... a może tamto...
Zobacz na przewód od czujnika położenia wału
Co do trzęsienia kierownica podczas hamowania to prawdopodobnie tarcze hamulcowe uległy skrzywieniu przyczyną tego mogło być np. wjechanie w kałużę podczas kiedy tarcza była rozgrzana . przyczyną wydobywających się dźwięków podczas skręcania jest najczęściej uszkodzony przegub wydobywa się wtedy metaliczny dźwięk , objawy te będą się nasilały aż w końcu...
samochód prawdopodobnie wjechał w jakąś głębszą kałuże bo zassało w silnik i urwało korby :/ Pamiętam kiedyś przyjechała E210 500 na lawecie - Pan też tak zeznawał. Tylko nie powiedział, że kałuża miała kilkadziesiąt centymetrów głębokości :D. Auto wjechało w kałużę, silnik się połamał i auto już z niej nie wyjechało... Trochę roboty z wymianą pozalewanych...
Koło filtra oleju jest 1 pinowy czujnik, zdejmij z niego przewód i sprawdź czy kontrolka zgaśnie, jeśli nie to oznacza, że jest zwarcie na instalacji. Natomiast jeśli zgaśnie to może być uszkodzony czujnik albo jest złe ciśnienie oleju w silniku.
A ja uważam że problem nie w diodach. Jeżeli alternator uległ zachlapaniu to problem ze stojanem.
Zdarza się że po wjechaniu w porządną kałużę pasek dostaje wody i dochodzi do poślizgu. Zwłaszcza gdy nie jest prawidłowo naciągnięty bo zużyty lub napinacz stoi. Jak to było w deszczu to może być wyjaśnienie zagadki.
Weź spryskiwacz do szyb, a raczej napełnij wodą taki pojemnik i spryskaj nim cewkę jak silnik zgaśnie to masz winowajce. Jeśli nie to spryskaj inne elementy układu elektrycznego i może coś znajdziesz. Nie wiem jak w rowerze 200 ale w silniku 1.6 400, cewka jest na samym dole i jest narażona na ochlapanie przez kałuże
Witam. Posiadam auto SEAT Ibiza 2000r. dzisiaj jak wracałam do domu zaświeciła sie kontrolka abs. za chwile zgasla i znowu się zaświeciła. Mechanik podłączył pod komputer i nic nie wykazało. Przed chwilą znowu się zaświeciła i nie gaśnie. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna? Dodam że były wymieniane hamulce Podejrzewam, że jeden z czujników ABS do...
Bo właśnie od wczoraj mam taką sytuację że szwankują mi obroty i to że nie jedzie na benzynie... Bo była duża kałuża w która wjechałem i auto mi zgasło i nie chciało odpalić i dopiero po jakimś czasie mi odpaliło i od tego czasu są problemy z obrotami i z tym zeby jechać na benzynie :/
406 2.0 hdi 110 kolegi po wjechaniu w kałuże traci moc sprawdzamy przewody, ale mozolnie idzie może ktoś miał podobny problem? 795647440
A może sprawdz czujnik położenia wału i jego złącze. To może być przyczyną jak mówisz że po wjechaniu w dołek z wodą gaśnie i nie mażna potem odpalić. Mogę się mylić ale warto sprawdzić.
ja tak miałem w pasacie 1.8 i wymieniłem aparat zapłonowy bo dostał trochę wilgoci i jak gazu dodawałem to gasł
Prawdopodobnie masz uszkodzoną wiązkę przewodów lub brak styku masy ale gdzie to już sam musisz przejrzeć
Pasek się ślizga.
Ja mam to samo w Seat Cordoba ALM 1,6. Miałem przez 15 lat moze 6 takich przypadków. Niektóre w pełnym deszcze ale jeden po wjechaniu w małą kałuże jak już było sucho. I wtedy sucho było na silniku, przewodach, cewce. Dlatego nie wierzę że to zapłon. Raczej stawiam na zalane jakieś czujniki od spodu np. ABS. Wokół silnika jest gorąco i szybko wysycha...
witam mam mały problem i nie wiem jak sobie z nim poradzic, dotyczy sie to citroena xsary picasso 2.0HDI 90KM, po wjechaniu w kałuże wody nie wlacza sie turbu Nawet jak ostro pada turbo sie wyłącza. Auto jak wyschnie wkreca sie normalnie i jest wszystko ok. Było auto u mechanika nic nie zauważył, u elektryka bylo sprawdzali tam wszystko co jest zwiazane...
(at)emarcus {Przeczytałem, ale nadal nie wiem kto ma rację w tym sporze, bo o to przede wszystkim chodzi.Czy winny jest użytkownik, bo wjechał w kałużę, co się ciągle zdarza, czy wada fabryczna? Bo o sposobach montażu nie ma co dywagować, przecież zrobiono to nie amatorsko.
jak znajdziesz świece zapłonowe na nich pozakładane są kable WN pamietaj przewody wymieniamy na zgaszonym aucie Dzięki kolego za pomoc ;)
Zdejm obudowę filtra i sprawdz czy nie masz zgiętej klapy przepływomierza powietrza.Klapa powinna pracować lekko bez oporów.
jechałem autem do pracy w lekki deszcz, przy prędkości ok 40 km/h i wjechaniu prawą strona w małą kałużę silnik auta zgasł, zapaliły się wszystkie kontrolki. Po ponownym uruchomieniu auta za chwile część z kontrolek pogasła - zostały tylko dwie - "check engine" i kontrolka układu chłodniczego i klimatyzacji. Silnik przeszedł w tryb pracy awaryjnej i...
Witam ponownie. Nie wiem czy to była przyczyna - jeszcze nie wodowałem, ale znalazłem przetartą wiązkę przy podstawie akumulatora - nie była zamocowana i przetarła się o podstawę. Po naprawie jeździ - zobaczymy jak będzie z kałużami. Pozdrawiam Grzegorz.
Zaniedbałeś auto, a wszystkim na forum pisałeś, jak to je świetnie serwisujesz. Decyzje, które podejmujesz (związane z samochodem) stawiają Cię na krawędzi i dowolna usterka powoduje, że problemy się nawarstwiają. Nie zdiagnozowałeś przyczyny pojawienia się oleju w płynie chłodniczym. Zaniedbałeś falujące obroty, a teraz nawet nie możesz go na jałowym...
Wydaje mi się, że jakby się ślizgał pasek to by był pisk nie?
Witam mam wspomnianego fiata uno na gaźniku . Sprawdziłem w nim świece ok ,rozrusznik kręci jak oszalały,światła wszystkie sa, osuszone przewody WN. Brak iskry na świecach za rozdzielaczem, sprawdziłem iskrę tusz za cewką WN a rozdzielaczem brak. Jak sprawdzić cewkę WN, moduł jest na rozdzielaczu jak go sprawdzić. Paliwo jest podawane. Co mogę jeszcze...
Daj spokój z filtrem bo nie ma nic do tego. Proponuje przyjrzeć się cewce zapłonowej, możliwe że ma przebicie. Można spryskać wodą za pomocą atomizera - jak zgaśnie lub bedzie widać/słychać przeskok iskry to masz winowajcę.
VW GOLF 3 1.6 ABE po wjechaniu w kaluze zgasl,odpalil po 30 minutach I od tamtej pory strasznie dlawi I przerywa jak na gazie I tez na benzynie na biegu jalowym maksymalnie 4500 obr lapie a w czasie jazdy jazdy nie mozna gwaltownie dodac gazu bo przerywa I dlawi sie strasznie:/
A może chociaż ktoś wie jaki gaźnik można założyć do dt80 z wydechem gianelli
Ale czy uważa pan , że sytuacja może być krytyczna z tego co opisałem? czy raczej jakoś da radę to wyratować , wiem że to bardziej diagnoza w ciemno ale liczyłbym na jakąś opinię.
Przedtem zdemontuj i oczyść cały dolot powietrza oraz intercooler. W rurach możesz mieć jeszcze pełno wody.
Na twoim miejscu dbałbym bardziej o auto. Do silnika mogła dostać się woda, co uniemożliwia jego odpalenie. Schowaj na 1-2 dni samochód do jakiegoś garażu lub innego miejsca, które jest zadaszone. Jak Ci po tym czasie nie odpali to zostaje tylko mechanik.
To po wjechaniu w kałużę zobacz czy jest mokra.
Miałem taki przypadek wjechałem w kałużę i silnik zgasł nie dało się odpalić. odłączyłem sondę lambda i silnik zapalił. Tak że prawdopodobnie coś tu też może być sondą.
W moim 1.4 w Hondzie Jazz był pęknięty dolot. Na dolocie od przodu, od dołu, jest taka dziwna, bezużyteczna pokrywka, która pęka w Civic i Jazz 1.4, jak wjadą rozgrzane w kałuże :).
Witam. Masz objawy skrzywionej tarczy. Potrafi się skrzywić jeżeli z rozgrzanymi hamulcami wjedziesz w kałużę.
Bezpiecznik od gazu jest ok,filtry byly wymieniane w tamtym roku,dodam ze przelacznik od gazu mam na 2przewody taki kwadracik.filter powietrza jest suchy,a czy mozliwe ze jak silnik byl rozgrzany i najechal na kaluze zimnej wody to czy mogl uszkodzić sondę lambda?i podaje zle informacje na komputer?
A czy dzieje się tak, gdy jest wilgotno, pada deszcz, wjedziesz w kałużę, po wizycie na myjni itp czy to nie ma znaczenia?
Jak pasek jest spalony to pewnie alternator też stanął, najprawdopodobniej pękła obudowa, gdy wjechałeś w kałużę.
W Punto jest to też po części spowodowane umieszczeniem, w 1.2 MPI FIRE jest tuż przy grodzi silnika, bardzo nisko, wystarczy wjechać z impetem w kałużę, a zimna woda + rozgrzana obudowa - i wszystko jasne... Do pękania należy dorzucić też bardzo marną jakość łożysk. A tak już całkiem od siebie - korek oleju w FIRE - "troszkę" przesadzili ze spasowaniem...
Teraz tylko wjechać w kałużę :) Rower jedynie po mieście i w suche dni.
Temat można zamknąć. Auto wyschło problem zniknął. (Pan wjechał w kałużę). Dziękuję bardzo za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam
A jak wygląda ten czujnik ile jest do niego kabli i możliwe, że jak wjadę w kałuże to to się dzieje
(at)loprpol Tak, tak i błoto przeszło na wewnętrzną część nadkoli ? Wirnik alternatora to wygląda gorzej niż alternator co przeleżał kilka lat w trawie. Wiadomo zakup "okazja", tylko poprzednik wjechał w kałuże. Oj naiwny, naiwny. Mam dwóch kolesi co mieszkają koło mnie i mają oryginalne Jeepy, Willysy, nawet wojskowego Hummera, jażdżą na jakieś tam...
elektrit tu nie chodzi o wjechaniu do kałuży wolno ,po prostu przy wjechaniu 60km woda dostaje się wszędzie i o tym trzeba pamiętać ,a podnoszenie maski o niczym nie świadczy.
Przecież niektóre podzespoły są zrobione szczelnie że nawet mucha nogi nie wciśnie. Tak samo gdy wjedziemy w kałuże lub myjemy myjka koła i pryskany woda po kostkach ABS nic się nie dzieje Nie wątpię że mógł pan dużo takich aut widzieć. A czy znał ich pan dalsze losy ? Lub naprawiał jakiś ? Zgodzę się jeżeli auto miałoby 10/15 lat i wtedy nastąpiłoby...
A co oznaczają kolory tej kontrolki ?, może się ona świecić na żółto oraz na czerwono. Ostatnio zapalała mi się na chwilkę na czerwono, teraz chyba po wjechaniu w kałużę cały czas świeci się na czerwono. Dotyczy 150dxi 2007r.
Samochód wjechał w zalaną drogę. Okazało się że to nie była zwykła kałuża. Korbowód wymienić? Też tak myślę, tylko jeszcze muszę posprawdzać wszystko inne. Nie mogę uwierzyć że woda poczyniła takie szkody, że aż korbę skrzywiło. Masakra !!!
Nie, zgaśnie tylko. Co najwyżej ugnie korbowód. Jakiś czas temu miałem na warsztacie Civica Ufo 1.4 , paniusia najpierw zaparkowała w zamarzniętej kopie śniegu a potem wjechała w dużą kałużę, rezonator dolotu siedzi przed lewym/przednim kołem za zderzakiem, w czasie kolizji ze śniegiem rezonator popękał a po wjechaniu w kałużę pięknie zassał wodę i...
Witam .mam ten sam problem lt28 1997 2,5tdi po wjechaniu w kałuże zgasł teraz łapie na sekunde i gasnie wygląda na immo kluczyk bez transpordera pętli niema .Próbowałem vagiem 3112 nie łaczy .styki ok w centralce
Witam ,zaobserwowałem ostatnio takie zjawisko.Podczas pracy klimatyzacji nie pojawia się pod autem kałuża wody jak to było do tej pory.Po wjechaniu na kanał dmuchnąłem w wężyk którym ścieka woda bo myślałem że się zapchał ale nic nie pomogło, pod autem sucho.Czy jest to oznaka czegoś niepokojącego?
silnik miał remont robiony. do tego wymienione kable i swiece. Ale wszystko zaczeło się od tego ze wjechałem w kałuże i zaczeło przerywać i chodzic nie równo. komputem nie powiem bo jeżdzę i mi go podpina drukuje błędy
Kable od Cewki też wymień. Powiedz mi, czy był on na deszczu, wjechałeś w kałużę etc. ?
Źle to sprawdzasz. Musisz mieć podłączony jakiś siłownik podciśnieniowy pod wyjście. Pod VAC podłączasz źródło podciśnienia, w tym celu dobrze spełnia zadanie sprężarka wyjęta z lodówki. Pod tak działającą instalację podłączasz 12V do cewki elektrozaworu i wówczas obserwujesz czy siłownik się wciąga i puszcza. Elektrozawór jest tak zbudowany że między...
To że zapala się kontrolka po wjechaniu w kałużę,przyczyną może być luźny lub zużyty pasek :D
Witam ! Mam problem z samochodem mojej żony, a mianowicie, po wjechaniu w kałużę zapala się kontrolka ładowania akumulatora a co za tym idzie szlak trafia wspomaganie. Co może być przyczyną - mam nowy pasek i łapę napinacza. Proszę o pomoc ale jeśli można to nie na zasadzie "wymień alternator" :-)
Widzisz zalany sterownik z ktorym nie ma kontaktu to kupujesz za 30zl i sprawdzasz dalej. Ze wzgledu na wtyczki pod fotelami łączyłby sie z interfejsem, tak samo przy przerwanej tasmie kierownicy. Wtyczki pod fotelami sprawdzę, ale tasma bezsensu. Wjechałem w kałużę nie do jeziora.
pojawiły się problemy z ładowaniem. Problem ignorowałem ze względu na to, że problemy pojawiały się tylko po wjechaniu w kałużę na luzie i objawiały się zanikiem ładowania (przygasające kontrolki) i piszczeniem paska. Po jakimś czasie poza tymi objawami doszło do tego, że po wjechaniu w kałużę samochód zaczynał przerywać i nie pracował na wszystkie...
Z tego co wiem, by wykrzywić tarczę wjazdem w wodę to trzeba najpierw je mocno rozgrzać a potem wjechać w kałużę głębokości przynajmniej 30cm.
Witam, ostatnio wjechałem w kałuże swoim Seatem, zalało cały silnik wodą i przestał palić. Po dwóch dniach przerwy by osechł strzelił podczas odpalania i z silnika wyleciało pod samochód coś takiego. Pomożecie mi gdzie to się powinno znajdować i co to za część, trzeba zrobić bądź wymienić??
Powtarzające się skrzywienie tarczy to często efekt skorodowanej powierzchni piasty lub skrzywionej piasty (przy zdejmowaniu tarczy). Jak ktoś nie brodzi w 10cm wodzie z tarczami rozgrzanymi do czerwoności to teorie o wjechaniu w kałużę można sobie darować.
Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
stawiam na tarcze z tyłu jeśli je ma (a skąd pewność że dobre , bo czasem założysz nowe firmy krzak i po wjechaniu w kałuże potrafią być do niczego )
Witam Posiadam Xsare II 2.0hdi 90km 2003 chyba układ Siemens . I mianowicie nie mam mocy powyżej 3.5tys coś ożywa . Wjechałem w kałuże nie wiem czy to przez to czy jak ? Niby słychać turbinę. I chyba chwilowe spalanie przy pedale w podłodze teraz jest takie jak powinno bo prędzej to chwilowe było 20.
A odkupił byś altka po regeneracji całego w smarach i brudzie? Jeżeli wiem, że działa to tak. Ja swój alternator czyściłem płynem do mycia silników. Oczywiście bez wirnika. Ale nie wiem czy zrobiłoby to na nim wrażenie, skoro i tak nie mam żadnego plastiku na podwoziu. Wszystko chlapie pod maską jak wjadę w kałużę.
No to pierwsze co musisz zrobić, to ściągnąć schemat... Tam zobaczysz jak obrotomierz jest podpięty do silnika... Skoro po wjechaniu w kałużę zaczyna działać to zacząłbym od sprawdzania wiązek kabli...
Alternator jest raczej wodoodporny, jak wjedziesz w kałużę, to dostaje niezły prysznic. Sprawdź napięcie bezpośrednio na śrubie B+ alternatora, może kabel jest zaśniedziały i stąd taki spadek napięcia pod obciążeniem
A czy przy hamowaniu hamulcem ręcznym też występują drgania bo jeśli nie to wina leży w przodzie, być może wjechałeś w kałużę przy rozgrzanych hamulcach i tarcze rzeczywiście się wyciągnęły
Witam. Mam ten sam problem. Ten sam silnik tylko że S40. Zdradź tajemnice gdzie szukać problemu z wiązką. Ps jakoś tamtego roku bywały takie przypadki że gdy wjechałem w większą kałuże przy np. 40 km działo się mniej więcej to samo co teraz mam na codzień 🤣 kasłanie, dławienie, brak mocy. Poczym przechodziło po pewnym momencie samo lub gdy przełączyłem...
Witam Problem polega na tym ze gdy jadę samochodem i wjadę w kałuże to zapala mi się kontrolka ładowania... Pytałem znajomego i powiedział mi ze może to być alternator!? a wy o tym myślicie??
Witam Mam taki problem że dziś jak wracałem do domu wjechałem w dużą kałużę. Samochód nagle zaczął przerywać i się dławić. Teraz rozpala i chodzi na wolnych obrotach normalnie, ale jak się doda mu gazu lekko to się dławi i trzęsie i nieraz nawet gaśnie oraz mocno dymi. Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd: Miernik masy powietrza P0101. Po wykasowaniu...
Ślizgający sie pasek słychać, piszczy po wjechaniu w kałużę. zalezy czy kółko napędowe toczone (żeliwne) czy z wytłoczek blaszanych.
Witam. Mam podobnie w swojej 406 2HDI. Moc silnika maleje, obroty spadają do 2 tys. Dzieje się tak gdy wjadę w kałużę, albo pojeżdżę po mokrym śniegu. Po około 15-30 min. wszystko wraca do normy.
Czy te objawy są jak popada i jeździsz , czy jak popada i na postoju też nie wyrabia / bez przejechania po kałużach/? W czasie deszczu stoi w garażu czy pod chmurką? Nie masz przecieków do kabiny , dywaniki suche? Odpowiadając konkretnie na pytania. Przyczyną nie jest na bank wjechanie w kałużę bo nie muszę w żadną wjechać żeby się tak działo. Po prostu...
A jak idziesz i nagle samochód wjedzie w kałużę i Cię ochlapie i powiesz: ale mam dzisiaj pecha! to wierzysz w istnienie czegoś więcej, w coś co nazywasz pechem (nieszczęściem, ponad naturalnym zrządzeniem losu, siły wyższej). Nie wiem czy to dobrze ująłem ;]
forumowicze dam pytanie ? dlaczego piszczy pasek. nie oczekuje odpowiedzi że lużny , i zatarte łożyska alternatora , w niektorych samochodach piszczy z powodu wilgoci, po wjechaniu w kałużę, ale przestaje.
jest mozliwe zeby w jakis sposób rozrząd przeskoczyl? Na pewno nie od wjechania w kałużę - chyba że nie masz żadnej osłony. Zniszczony silnik tak naprawdę jeśli "łyknął" wody w dolot. Turbina również.
Tak zbyt szybkie schłodzenie katalizatora może generować ten błąd: wydajność poniżej progu, nawet wjechanie w głęboką kałuże podczas deszczu.
Kolego Uszol1990 jak nie wiesz o co chodzi to niepisz bredni. Sam zauważyłeś ,ze po wjechaniu w kałuże występuje problem, silnik nie jest hermetycznie zamknięty. Masz problem ja daje ci rozwiązanie na tacy, niechcesz to dyskutuj z kol. Uszolem na temat wspomagania elektrycznego w fordzie mk2
sławomir B. wyraźnie opisujesz objawy kontrolki ładowania, bo co ma luźny pasek do kontrolki oleju, a tobie radzę żebyś podciągnął pasek i przestanie piszczeć jak wjedziesz w kałużę, a od "różnych płynów" są inne kontrolki.
Miałem taki przypadek w golfie 1,3, przy wjechaniu w kałużę zapalała się kontrolka ładowania, uzwojenie stojana przebijało do masy, jak dostało wodę, tyle, że w 1,3 alternator jest dużo niżej niż w 1,6 i łatwiej go zachlapać
Zawsze można wrzucić na luz i hamować w ostatnim momencie zasadniczym hamulcem... Można, jasne, ale dodatkowe hamowanie silnikiem zwiększa skuteczność hamowania. Hamowanie silnikiem redukuje nagrzewanie się hamulców. Nie każdy wie, że nawet wolno jadąc przyhamowawszy następnie wjechawszy w kałużę ryzykujemy odkształceniem żeliwnych tarcz bo nagłe schłodzenie...
kontrolka zapalała się po wjechaniu w kałużę i pózniej gasła,komputer nie pokazywał wtedy błędów.Teraz zgasła i już nie zapaliła , żadna kontrolka się nie zapaliła.Po włączeniu zapłonu świecą się wszystkie kontrolki normalnie,a przy próbie rozruchu normalnie przygasają...
czy krzywe felgi stalowe mogą spowodować wykrzywienie nowych tarcz hamulcowych po przejechaniu zaledwie kilkuset kilometrów? Nie. Zamontuj dobrej jakości tarcze i zobaczysz że się nie wykrzywią po wjechaniu w kałuże, czy tez po intensywniejszych hamowaniach jak to bywa z tanimi zamiennikami!
Ja napisałem swoje, "róbta co chceta". Mnie pomogło. Zadziwiające było to, że po wjechaniu w kałużę, szumy nagle ustały. Walczyłem z tym tematem chwilę, aż doszedłem. Ja podpowiadam, to czy ktoś zrobi to co napiszę, to nie mój problem. Jeżdżę już ponad pół roku i cisza. Pozdrawiam.
wjechać dziura akumulator kałuża silnik kałuża
ekspres ariete polsat cyfrowy lista kanał seicento klema
zderzak naprawa zderzak naprawa
Microsoft LifeCam HD-3000 brak obrazu i diody na Windows 7 Pro Konwersja złącza IDE na SATA w Compal HEL81