nic nie pozostaje jak rozjechac tylni most od skrzyni i wyciągnąć koła zębate Na początek możesz ściągnąć górną pokrywę, będziesz miał dostęp do wszelkich wodzików.
Jest tak samo nawet jak wykręce wodzik
Blokada jest cały czas włączona, czy nie da się jej włączyć. Odkręć dekiel pod pokrywą akumulatora, to się dowiesz co jest grane być może sprężynka pękła, lub to sprzęgło blokady się wyrobiło. A do wałka WOMU, o co chodzi z tą sprężynką i kulką, chodzi ci o wodzik w skrzyni biegów. Tą tulejką ogranicza seger, może ci wypadł z rowka, ja miałem taki problem...
pchnieciu wodzika srubokretem odrazu mozna luzowac ZObacz czy na zapalonym silniku i wciśniętym sprzęgle to da się zrobić i czemu wodzik tego nie robi?
Nie do końca rozumnie twoje pytanie jeśli nie trafiłem opisz dokładnie. Pompa działa tylko wyskakuje wałek pod obciążeniem to masz zgięty lub odkręcony wodzik w tylnym moście.
fotke mam 1,4Mb pośle na emalie bo nie będę tu rozciągał postu do szerokości 3 monitorów
Podłożyłem podkładkę między wodzik a widełki, skręciłem i jest sztywno, ale dalej hałasuje, koło zębate ma trochę luzu.
Cofając bezpośrednio wodzik 2/3 biegu.
Witam. Podczas jazdy nawet bez obciążenia w ciągniku rolniczym Ursus c-360 wyskakuje piąty bieg. Z tego co wiem jest jeden wodzik do 4 i 5 biegu, a wyskakuje tylko 5. Wymieniłem jakiś wałek w skrzyni dokładnie już nie wiem,ale jakiś większy i kosztował ok 120 zł, ale problem nie ustąpił. Czy wystarczy wymienić wodzik? Z góry dziękuję za pomoc
Wodzik Był pęknięty w połowie. Bez otworzenia skrzyni nie zrobisz nic.
Podstawa, sprawdź wodzik szyny odpowiadającej za reduktor przełożenia szosowe/polowe.
Witam. Problem polega na tym, że pierwszy, drugi, trzeci i wsteczny bieg więżko się wbija podczas ruszania z miejsca. Kupiłem nowe wodziki i nic to nie dało. Sąsiad doradził mi żebym pod wodzik podłożył podkładke ale nic to nie dało. Sprawdziłem dzisiaj łożysko i ma mały luz czy może być to przyczyną.
też miałem tak z ursusem :) ? tylko ze na 4 . Biegi niby lewarkiem wchodziły ale po puszczeniu sprzęgła nie chciał ruszyc odkręciłem śruby na pokrywie i cofnołem wodzik 4 biegu :) Problem znikł
Bo masz wyrąbany wodzik i źle zazębia i lub dźwignie .
Hej. W ursusie bardzo stukało na 4i5 biegu i został zrobiony remont skrzyni biegów. Polegał na wymianie wszystkich łożysk, wałków sprzęgłowych I i II stopnia , sprzęgła IV i V biegu i koła przesuwnego 3 biegu. Do tego wodzik 4 i 5 biegu miał luz na nitach , ale został zanitowany i było ok. nic nie stukało, biegi wchodzą dobrze bez zgrzytów. Wczoraj...
Dźwignia w jakiej jest pozycji ? Powinieneś odkręcić pokrywę zmiany biegów tą z czterema śrubkami M10. Rozejrzeć się wodziki powinny być źle ułożone, powinny znajdować się w jednej linii. Tak jak na zdjęciu : http://obrazki.elektroda.pl/6705356700_1... Jeżeli to nie pomoże, to mogło się stać coś innego być może wyleciał sprężnik z śrutem...
to kolo po lewej stronie ma poscinane, zaokroglane koncowki wielowypustu, jedno kolo nachodzi na drugie bez problemu, pret prowadzacy wodzik wskakuje w rowek, kulka zebezpiecza i bieg jest "wsadzony" i mozliwe ze jak wchodzi kolo w kolo z wodzikeim to pod obciazeniem wyskakuje Dodano po 1 tylko jak powinno to wygladac gdy jest niezuzyte, bez zaokroglen...
Może być uszkodzona sprężyna, która zabezpiecza wodzik przed "wyskakiwaniem" biegu Czytałeś tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9... ? Tam problem opisany szerzej.
Nie rozrywa tej rurki przy sprawnych zaworach przelewowych, najcześciej luźny atak ją rozpiłowywał. Pewnie trzeba zobaczyć czy napęd pompy się włącza w ogóle - ta długa tuleja przesuwna pchana wodzikiem - i jedno i drugie się zużywa. Wodzik kosztuje 2 dychy, gorzej z tuleją - trzeba most rozjeżdżać od skrzyni.
Dla mnie wodzik a zatrzask to różnica, nie wiem jak dla Ciebie -_- Napisał biegów ale nie konkretnie czy to tylko dwa czy więcej się zakleszcza.
Kulki i wałeczek najlepiej założyć na smar. Nie wypadną przy zakładaniu wodzików. A tutaj jest pouczający filmik: https://www.youtube.com/watch?v=kvTHYUp6...
Witam jak w temacie mam problem ze sprężarką otóż ładnie pompuje lecz wodzik od włączania wyskakuje. Został on wymieniony na nowy i dalej to samo więc podejrzewam sprzęgło kołowe będzie do wymiany i tutaj moje pytanie czy ,żeby się do niego dostać trzeba wyjmować pompę wtryskową czy nie.
koledzy ręcznym chyba mam bo wychodzi z mostu czy tam pochwy :P wodzik . Tylko nie mam dzwigni uruchamianej ręką. nie będę cudował:) zdejmę pochwę przy najbliższej okazji i spróbuję zamontować dźwignie :) dzięki za pomoc:)
A wodzik nie jest krzywy? nie jest nadpęknięty? sprawdzałeś bez plecaka czy zazębia się napęd na pełnej powierzchni zębów? bez plecaka spróbuj podłączyć wałek do czegoś co sprawi mu opór i zobacz co za kwiatki tam rosną.
a jak to nie pomoze to wykręć "zamek" od wom/pompa (mam na myśli pierwszą z tych "srubek" których masz pięć na skrzyni gdy patrzysz od góry ;) i sprawdz ruszając dzwignią czy wodzik się przesuwa gdy zmieniasz połozenie drzwigni wom jeśli to wszystko co wyżej sprawdzisz to nalezy wykluczyć uszkodzenie sprzęgła i zabrać sie za "trybiki" :( mogłbyś dla...
Też tak kiedyś miałem i okazał się że to wodzik.
To się nie da stopniowo szukać, tylko trzeba rozbierać. Na początek wykręć skrajny lewy zatrzask i zobacz czy dźwignia porusza wodzikiem.
Nie jestem pewny, ale w tych ciągnikach, tylko nie wiem dokładnie w których typach (to w zależności od lat produkcji) był jeszcze montowany w skrzyni biegów pomiędzy wodzikami taki mechanizm blokowania wodzików oprócz tych blokad wkręcanych w pokrywę skrzyni biegów. składało to się chyba z dwóch kulek i takiego bolca, numery części w katalogu to 35...
Odkręcić korek, którym się wlewa olej do skrzyni biegów i próbować wygiętym drutem cofnąć wodzik.
Okazało się, że to nowe zabezpieczenie było za cienkie i wyskakiwało.
https://e-ursus.pl/pl/i/URSUS-C-330-M-Po... Chodzi Ci o nr 20. Jeśli tak to ja wstawiałem 8x3 lub 8x3.5. Odkręcić nieraz było ciężko i dorobiłem sobie klucz nasadowy do tego. Ewentualnie dobry klucz płaski 22 lub klucz hydrauliczny.
mozna zmienic bieg na zgaszonym???? zdejmij dekiel od zmiany biegów - chyba sie zakleszczyła skrzynia na wodzikach
Musisz ściągnąć głowice i cylinder sprężarki ,wtedy dostaniesz się do wodzika w nim jest śruba która łączy z osią . Już nie pamiętam ale jak będzie za małe dojście to trzeba tłok zdemontować .
Obstawiam uszkodzoną sprężynę, nie trzyma wodzika bądź wytarty łeb dźwigni, ale żeby to potwierdzić, to trzeba rozebrać.
Na wodzikach zmiany biegów na tulei włączającej WOM i chyba na przesuwnym kole zębatym napędu pompy.
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
Odkręć śruby od rygli wodzików. Sprawdź czy po wrzuceniu biegu tryby się kręcą. Sprawdź na każdym. Jeżeli wszystko tam jest w normie to masz problem z tylnym mostem lub zwolnicami.
Hmm... ale żaden bieg nie wchodzi???
Pokrywa do ściągnięcia i sprawdzenie wodzików. Bezapelacyjnie.
Co robić ? Zdejmij pokrywę i lukaj z przodu czy sprzęgło kłowe piątego biegu nie wyryte czy łożysko igiełkowe w wałku sprzęgłowym nie zużyte no i zobacz czy zespół wałków sprzęgłowych nie ma luzu podłużnego . Bo często obsada łożyska tulei wom się się luzuje cały zespół wałków sprzęgłowych przesuwa się w stronę silnika i piątka nie zazębia dobrze i...
czyli muszę rozpołowić ciągnik i wymienić wodziki a może jest inny sposób naprawy?
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
Zabezpieczenia na skrzyni od wodzików sprawdzałeś, sprężynki niepołamane?
Rozjeżdżasz na trzy części, odjeżdżasz silnikiem podpierasz, podpierasz most najlepiej z przodu i z tyłu i odjeżdżasz skrzynią, rozdziel tak części abyś miał swobodny dostęp, skrzynię po rozłączeniu zdejmujesz na paletę trzeba dwie osoby do zdjęcia skrzyni.Zdejmujesz tylni podnośnik i rozłączasz widełki napędu z wodzika WOM bo nie rozdzielisz.
Witam, wykręć zatrzask z dekla to będzie pierwszy od lewej i spróbuj wtedy przełączyć dźwignie. Jak to nie pomoże, to możesz jeszcze przez otwór po zatrzasku płaskim śrubokrętem spróbować przesunąć wodzik.
Dodam , że znalazłem 2 takie podkładki jak na zdj między blokiem, a 1 tym wodzik iem ręcznego.
czy może być to wina wytartych wodzików czy też prowadnicy palca zmiany biegów?
Element o którym piszesz to rygiel blokady wodzików - zabezpieczenie przed włożeniem dwóch biegów na raz. Stojąc po stronie pedału sprzęgła wyjmij go w kierunku do siebie, najlepiej magnesem, ale wcześniej musisz zdemontować pozostałe wodziki
Miedzy wodzikami sa zabezpieczenia/sprezynki,bolce/ zabezpieczenie przed wlozeniem 2 biegow naraz. Tam szukaj.
Witam, posiadam Ursusa C330M, wczoraj chciałem coś popracować i w momencie wbicia biegu nr 2 dźwignia zmiany biegów dostała luzu, tak jakby wyskoczyła z wodzików. Oczywiście żeby rozwiązać ten problem musiałem zdjąć pokrywę zmiany biegów i ustawić wodziki w odpowiednim miejscu. I teraz pytanie czemu tak się dzieje i jak to naprawić?
montaż wodzik wymiana wodzik regulacja wodzik
próbnik wtryskiwacza paliwa wyświetlacz piksel płyta whirpool
Schemat elektryczny lodówki Bosch KGN36KL35/05 Schemat płyty 640-0565A-Z_REV06 - dostępność i naprawa