fotke mam 1,4Mb pośle na emalie bo nie będę tu rozciągał postu do szerokości 3 monitorów
Dźwignia w jakiej jest pozycji ? Powinieneś odkręcić pokrywę zmiany biegów tą z czterema śrubkami M10. Rozejrzeć się wodziki powinny być źle ułożone, powinny znajdować się w jednej linii. Tak jak na zdjęciu : http://obrazki.elektroda.pl/6705356700_1... Jeżeli to nie pomoże, to mogło się stać coś innego być może wyleciał sprężnik z śrutem...
Jest tak samo nawet jak wykręce wodzik
Wymienił kolega i nie wie co ? To jakiś żart ? Do wymiany będzie troszkę więcej niż wodzik.
Też tak kiedyś miałem i okazał się że to wodzik.
Kulki i wałeczek najlepiej założyć na smar. Nie wypadną przy zakładaniu wodzików. A tutaj jest pouczający filmik: https://www.youtube.com/watch?v=kvTHYUp6...
To się nie da stopniowo szukać, tylko trzeba rozbierać. Na początek wykręć skrajny lewy zatrzask i zobacz czy dźwignia porusza wodzikiem.
Odkręcić korek, którym się wlewa olej do skrzyni biegów i próbować wygiętym drutem cofnąć wodzik.
mozna zmienic bieg na zgaszonym???? zdejmij dekiel od zmiany biegów - chyba sie zakleszczyła skrzynia na wodzikach
nic nie pozostaje jak rozjechac tylni most od skrzyni i wyciągnąć koła zębate Na początek możesz ściągnąć górną pokrywę, będziesz miał dostęp do wszelkich wodzików.
A w jakim stanie są zatrzaski znajdujące się na pokrywie Autor napisał że wykręcił wszystkie. Wszystkie biegi tak reagują. Możliwe że będziesz musiał odkręcić pokrywę skrzyni. I sprawdzić jak wyglądają wodziki.
Okazało się, że to nowe zabezpieczenie było za cienkie i wyskakiwało.
Nie jestem pewny, ale w tych ciągnikach, tylko nie wiem dokładnie w których typach (to w zależności od lat produkcji) był jeszcze montowany w skrzyni biegów pomiędzy wodzikami taki mechanizm blokowania wodzików oprócz tych blokad wkręcanych w pokrywę skrzyni biegów. składało to się chyba z dwóch kulek i takiego bolca, numery części w katalogu to 35...
Obstawiam uszkodzoną sprężynę, nie trzyma wodzika bądź wytarty łeb dźwigni, ale żeby to potwierdzić, to trzeba rozebrać.
Cofając bezpośrednio wodzik 2/3 biegu.
Hmm... ale żaden bieg nie wchodzi???
Musisz ściągnąć głowice i cylinder sprężarki ,wtedy dostaniesz się do wodzika w nim jest śruba która łączy z osią . Już nie pamiętam ale jak będzie za małe dojście to trzeba tłok zdemontować .
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
Nie do końca rozumnie twoje pytanie jeśli nie trafiłem opisz dokładnie. Pompa działa tylko wyskakuje wałek pod obciążeniem to masz zgięty lub odkręcony wodzik w tylnym moście.
pchnieciu wodzika srubokretem odrazu mozna luzowac ZObacz czy na zapalonym silniku i wciśniętym sprzęgle to da się zrobić i czemu wodzik tego nie robi?
Pokrywa do ściągnięcia i sprawdzenie wodzików. Bezapelacyjnie.
Hej. W ursusie bardzo stukało na 4i5 biegu i został zrobiony remont skrzyni biegów. Polegał na wymianie wszystkich łożysk, wałków sprzęgłowych I i II stopnia , sprzęgła IV i V biegu i koła przesuwnego 3 biegu. Do tego wodzik 4 i 5 biegu miał luz na nitach , ale został zanitowany i było ok. nic nie stukało, biegi wchodzą dobrze bez zgrzytów. Wczoraj...
Na wodzikach zmiany biegów na tulei włączającej WOM i chyba na przesuwnym kole zębatym napędu pompy.
https://e-ursus.pl/pl/i/URSUS-C-330-M-Po... Chodzi Ci o nr 20. Jeśli tak to ja wstawiałem 8x3 lub 8x3.5. Odkręcić nieraz było ciężko i dorobiłem sobie klucz nasadowy do tego. Ewentualnie dobry klucz płaski 22 lub klucz hydrauliczny.
Odkręć śruby od rygli wodzików. Sprawdź czy po wrzuceniu biegu tryby się kręcą. Sprawdź na każdym. Jeżeli wszystko tam jest w normie to masz problem z tylnym mostem lub zwolnicami.
czyli muszę rozpołowić ciągnik i wymienić wodziki a może jest inny sposób naprawy?
Co robić ? Zdejmij pokrywę i lukaj z przodu czy sprzęgło kłowe piątego biegu nie wyryte czy łożysko igiełkowe w wałku sprzęgłowym nie zużyte no i zobacz czy zespół wałków sprzęgłowych nie ma luzu podłużnego . Bo często obsada łożyska tulei wom się się luzuje cały zespół wałków sprzęgłowych przesuwa się w stronę silnika i piątka nie zazębia dobrze i...
Jeżeli biegi pod obciążeniem nie będą wyskakiwać to tak.
też miałem tak z ursusem :) ? tylko ze na 4 . Biegi niby lewarkiem wchodziły ale po puszczeniu sprzęgła nie chciał ruszyc odkręciłem śruby na pokrywie i cofnołem wodzik 4 biegu :) Problem znikł
Rozjeżdżasz na trzy części, odjeżdżasz silnikiem podpierasz, podpierasz most najlepiej z przodu i z tyłu i odjeżdżasz skrzynią, rozdziel tak części abyś miał swobodny dostęp, skrzynię po rozłączeniu zdejmujesz na paletę trzeba dwie osoby do zdjęcia skrzyni.Zdejmujesz tylni podnośnik i rozłączasz widełki napędu z wodzika WOM bo nie rozdzielisz.
Bo masz wyrąbany wodzik i źle zazębia i lub dźwignie .
Zabezpieczenia na skrzyni od wodzików sprawdzałeś, sprężynki niepołamane?
Dodam , że znalazłem 2 takie podkładki jak na zdj między blokiem, a 1 tym wodzik iem ręcznego.
Wodzik Był pęknięty w połowie. Bez otworzenia skrzyni nie zrobisz nic.
Witam, wykręć zatrzask z dekla to będzie pierwszy od lewej i spróbuj wtedy przełączyć dźwignie. Jak to nie pomoże, to możesz jeszcze przez otwór po zatrzasku płaskim śrubokrętem spróbować przesunąć wodzik.
czy może być to wina wytartych wodzików czy też prowadnicy palca zmiany biegów?
Podłożyłem podkładkę między wodzik a widełki, skręciłem i jest sztywno, ale dalej hałasuje, koło zębate ma trochę luzu.
Podstawa, sprawdź wodzik szyny odpowiadającej za reduktor przełożenia szosowe/polowe.
Zęby nie są w jeszcze tragicznym stanie. Przypadkiem widełki wodzika nie są luźno osadzone na wałku?
Witam, posiadam Ursusa C330M, wczoraj chciałem coś popracować i w momencie wbicia biegu nr 2 dźwignia zmiany biegów dostała luzu, tak jakby wyskoczyła z wodzików. Oczywiście żeby rozwiązać ten problem musiałem zdjąć pokrywę zmiany biegów i ustawić wodziki w odpowiednim miejscu. I teraz pytanie czemu tak się dzieje i jak to naprawić?
Element o którym piszesz to rygiel blokady wodzików - zabezpieczenie przed włożeniem dwóch biegów na raz. Stojąc po stronie pedału sprzęgła wyjmij go w kierunku do siebie, najlepiej magnesem, ale wcześniej musisz zdemontować pozostałe wodziki
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
Czyli tak kulka i sprężynka powinna znajdować się pod tulejką przesuwną na wałku WOM? Tak, to się zgodzę ta sprężynka zabezpiecza pewnie przed tym ,aby wałek sam się nie włączał. Tą samą funkcję pełni sprężnik i kulka pod wodzikiem we skrzyni. Jak ją wyjąłeś masz rozjechany ciągnik ? A jak wyglądają frezy w tej tuleji, nie są zbytnia sfatygowane, załączaniem...
Bo jak się okazało, ten drugi rodzaj to Zetor. Nie zajrzałem od strony wodzika - jest tylko 2 cm frezu w środku. Stąd cały kabaret.
Miedzy wodzikami sa zabezpieczenia/sprezynki,bolce/ zabezpieczenie przed wlozeniem 2 biegow naraz. Tam szukaj.
tak rozbierałem kiedyś to w MF-255 to to samo co 3512, tylko że ja to odkręcałem żeby biegi odkleszczyć, ja odkręcilem tą pokrywę razem z dwoma dźwigniami i byly widełki pod reduktorem, a ten wałek co masz teź to jest to wodzik, masz jakieś foto? Pozdrawiam kolege
Z racji ciągłych kłopotów ze skrzynią (wodziki, tryby). Mam możliwość kupna niedrogo skrzyni wraz z tylnim mostem od c360.
Może być uszkodzona sprężyna, która zabezpiecza wodzik przed "wyskakiwaniem" biegu Czytałeś tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic9... ? Tam problem opisany szerzej.
Wykręć dźwignie i sprawdź jak wygląda jej końcówka która pracuje w wodzikach. Możliwe że jest już wytarta i blokuje-zacina się po włożeniu biegu w zbieraku wodzika. Przyjrzyj się zbierakom, ale może wymienić trzeba będzie tylko dźwignię, chyba że ją nadspawasz.
Nie rozrywa tej rurki przy sprawnych zaworach przelewowych, najcześciej luźny atak ją rozpiłowywał. Pewnie trzeba zobaczyć czy napęd pompy się włącza w ogóle - ta długa tuleja przesuwna pchana wodzikiem - i jedno i drugie się zużywa. Wodzik kosztuje 2 dychy, gorzej z tuleją - trzeba most rozjeżdżać od skrzyni.
miałem ten sam problem , dostałem się do skrzyni a tam odblokowałem za pomocą łyżką do kół. jak naciśniesz sprzęgło dalej blokuje ? sprawdź może ręczny. nie jest to przyczyną przestawienia wodzików ? Nie ma wszystkich biegów.
Witam, posiadam traktor URSUS C-360. Dzisiaj w trakcie pracy z glebogryzarką nagle coś zazgrzytało. Wałek przestał się kręcić a wodzikiem od włączania wałka nie dało się ruszyć. Po ściągnięciu wałka łączącego ciągnik z glebogryzarką wszystko było ok do momentu chęci podniesienia maszyny. Przesunąłem dźwignię w pozycję podnoszenia, troszkę podniosło...
Ten na dole. Po odjechaniu skrzynką od tylnego mostu (uwaga na wodziki) dolny wałek trzeba cofnąć aby koło zębate z przodu dało się wyjąć do góry. Nakrętka i podkładka zsunie się do przodu.
witam miałem ten sam problem musiałem wyciągnąć całą skrzynie na stół i powymieniałem -wodziki -sprężynki które są w tych wodzikach i takie niby kulki - łożysko składa się z takich pręcików niby -2 wałki górne(krótsze) i dolne(dłuższe) jak sobie jeszcze przypomnę to napisze jak pomogłem to proszę dać (pomógł )
Kulka od wodzika najprawdopodobniej w jakiś sposób ci wypadła, jak długo masz ten traktor? robiłeś coś w skrzyni? czy już wcześniej tak było?
w wyniku usterki zatrzasku wodzika , uszkodzeniu uległo koło na wałku pośrednim [ małe ] - czy wystarczy rozjechać skrzynię od mostu i wałek da radę wysunąć ? czy muszę wymontować zupełnie skrzynię ?
Wprawdzie opis stanu mało precyzyjny, ale należy wnioskować, że skrzynia biegów marnie funkcjonuje. Na pierwszy rzut oka można podejrzewać słabo zazębione koła reduktora. Czyli pokrywa skrzyni biegów w górę i zaglądamy co dzieje się z wodzikami i widełkami. Może ścięta śruba ustalająca, może skrzywione widełki, może zużyte koła.
Miałem przed chwilą to samo co Ty na polu. Kompletnie się na tym nie znam. Ale odkręciłem dźwignie zmiany biegów, cztery śrubki, przesunąłem wodziki czy jak to się nazywa śrubokrętem, skręciłem dźwignie i działa ;) Jak nie zadziała to próbujcie jeszcze raz aż do skutku xd 😁 Zostawiam info dla potomnych 😉
Kolego seweryn7701 , samo wyłączenie na luz pewnie by nie było problemem, tyle że tam trzeba włączyć luz na wodziku od reduktora, co w przypadku konieczności częstego gaszenia i uruchamiania ciągnika może być dość uciążliwe. Myślę, że lepszym rozwiązaniem byłby czujnik na pedale sprzęgła jak to się spotyka w innych ciągnikach ale producent akurat w...
Zakleszczył się, inaczej zablokował. Odkręca się korek zatrzasku, drugi od lewej i cofa ostrym płaskim śrubokrętem przesuwkę wodzika, tak żeby w okienku widzieć środkowe, z trzech nacięć. To tyle.
Okej. Więc przyjrzę się temu jutro, chyba tylko kilka śrub ... Natomiast jeszcze takie pytanie. W tej chwili ta urwana wajcha leże na płask na pokrywie, ustawienie szosowe jest, jak już założę nie oberwaną końcówkę to trzeba coś tam więcej ustawiać np. na wodziku czy coś czy wstawić w odpowiedni rowek nową końcówkę wajchy i przykręcić pokrywe. O
Z mojego doświadczenia nie ma tam żadnej sprężyny. Że WOM wyskakuje to nic dziwnego stare ciągniki :) Jedną przyczyną jest luz na śrubce od wodzika (nie do końca załącza tryb) drugą tak jak koledzy piszą uszkodzone zęby, trzecią wytarta tulejka. Ja najpierw sprawdził bym luz na dźwigni .
koledzy ręcznym chyba mam bo wychodzi z mostu czy tam pochwy :P wodzik . Tylko nie mam dzwigni uruchamianej ręką. nie będę cudował:) zdejmę pochwę przy najbliższej okazji i spróbuję zamontować dźwignie :) dzięki za pomoc:)
A na 3 i 4 biegu jest taki efekt jakby wbijały się 2 biegi jednocześnie i go dusi (podobnie jak w traktorze ursus c 360 ) Bo to właśnie o to chodzi. Skrzynka do wyjęcia i rozbiórki, tzn pewnie jest dobra tylko wałeczki blokujące w wodzikach są zużyte + wypracowany wybierak.
Jeśli jest tam to samo co w MF 255, to zużyty jest zatrzask wodzika i przedni korpus skrzyni w którym nawiercony jest otwór pod ten zatrzask. Rozwiązanie problemu, założyć kulkę zamiast originalnego bolczyka. Sprężynka pasuje ta sama. ŻEby dostać się do ztrzasków to trzeba zdjąć górną pokrywę skrzyni z przekładnią kierowniczą.
Rozdzielacz przepuszcza.Regeneracja cię czeka ewentualnie sprawdż wodziki do sterowania -po chłopsku powiem ...może coś się tnie albo źle coś złożyłeś albo pokrzywiłeś przy montażu. I najważniejsze po co wymieniałeś te wszystkie rzeczy?Hydraulika widocznie nawalała wcześnij?Co było powodem remontu? http://www.sklep-grene.pl/product_info.p...
Że elektrycznie?, ee miało być lepiej i prościej :D, jak tylko będę miał potrzebę zdjąć czapkę to bebechy (sprężyny i wodziki) idą pod płot :D bo już mnie to wnerwia, czasem wystarczy podnieść listwy rękami i potrafi się to badziewie pogiąć w starym gracie. Z tego co widziałem to trzeba tą obrotową krzywkę przyspawać do osi i to tylko wg niej ustala...
A wodzik nie jest krzywy? nie jest nadpęknięty? sprawdzałeś bez plecaka czy zazębia się napęd na pełnej powierzchni zębów? bez plecaka spróbuj podłączyć wałek do czegoś co sprawi mu opór i zobacz co za kwiatki tam rosną.
Temat z silnikiem,na razie rozwiązany nie ruszałem panewek głównych, wymieniłem tylko korbowodowe, i pierścienie założyłem nowe na tłoki. Niestety nie mam ,żadnych zdjęć panewek. :| Co na ten temat mogę powiedzieć, hmm no cóż silnik ma swoje lata, swój przebieg, ale panewki nie były złe, jedyne co mnie zaskoczyło to to ,że ścierały się bardziej od strony...
Witam jak w temacie mam problem ze sprężarką otóż ładnie pompuje lecz wodzik od włączania wyskakuje. Został on wymieniony na nowy i dalej to samo więc podejrzewam sprzęgło kołowe będzie do wymiany i tutaj moje pytanie czy ,żeby się do niego dostać trzeba wyjmować pompę wtryskową czy nie.
Ja ostatnio do C-360 zakładałem zestaw naprawczy Primy wszystko chodzi idealnie. Zazwyczaj zakładam zetorowskie, ale jak to się mówi klient nasz pan i co każe nieraz trzeba założyć. Są zestawy naprawcze firmy THM gdzie przy montażu trzeba od razu zakładać inne pierścienie i też będzie jakiś czas chodzić. Co do części złej jakości to tylko od nas zależy...
a jak to nie pomoze to wykręć "zamek" od wom/pompa (mam na myśli pierwszą z tych "srubek" których masz pięć na skrzyni gdy patrzysz od góry ;) i sprawdz ruszając dzwignią czy wodzik się przesuwa gdy zmieniasz połozenie drzwigni wom jeśli to wszystko co wyżej sprawdzisz to nalezy wykluczyć uszkodzenie sprzęgła i zabrać sie za "trybiki" :( mogłbyś dla...
Po wymianie, czy po uzupełnieniu? Rozumiem, że może chodzić o sfatygowaną skrzynię biegów i stare koła zębate. Więc albo brak kulki zatrzasku na wodziku skutkował niepełną pracą i doprowadził do określonego zużycia zębów. Zamontowanie zatrzasku spowodowało znianę warunków pracy i to jest efekt. Albo wymieniono koło zębate o czym nic nie słychać. Mogły...
Tak czytam i czytam i koledzy chyba mało składają na nowych częściach. Ja osobiście wolałbym kupić stary blok i dać go do osiowania i mieć święty spokój. Kilka lat temu zmieniałem obudowę skrzyni biegów do C-360. Zakładałem nowa nie jakąś używkę. Jak wiadomo mało sklepów ma coś takiego na stanie, więc na zamówienie. Przyszła jedna złożyłem wszystko...
Mysle, ze jedynym godnym uwagi rozwiazaniem na zmiane biegow jest zastosowanie 3 serwomechanizmow lub np, silownikow pneumatycznych na kazdej z listw od biegow. Odpowiednia sekwencja uC. zadajesz kory bieg ma wybrac. Mechanizm przesuwa wodzik. Zadajesz zmiane biegu np z 3 na 4. Kontroler najpierw wyrzuca bieg 3 na luz nastepnie daje impuls do nastepnego...
montaż wodzik wymiana wodzik regulacja wodzik
czujnik obrotow vectra czyszczenie zmywarka indesit pioneer szumie
Telewizor Manta - niebieska dioda, brak reakcji Tulejka końcowa śruby do siłownika Somfy Exavia 500 - gdzie kupić?