Alternatory w samochodzie mają prąd nawet 75A tak aby wystarczyło energii do wszystkiego, nawet gdy silnik chodzi na wolnych obrotach.
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
(at)piotrkol7 Kolejny ,,dream's destroyer" o Perpetum Mobile, Wolnej Energii,, silnikach magnetycznych i samonapędzajacych się alternatorów z silnikami elektrycznymi. Ale przecież Autorytet w postaci Toutube twierdzi inaczej. To działa, popatrzcie tylko! Ja to zrobiłem . Tragiczne jest w tym to, że masa ludzi wierzy w Darmową Energię na skutek własnego...
tak samo dodam że wpływa również sprężarka klimatyzacji,doskonale to mozesz sobie sprawdzić jak do zapalonego auta pracującego na wolnych obrotach dołączysz kablami drugi pojazd z rozładowanym akumulatorem ,zwróć uwagę jak spadna obroty twojego auta,niestety dla nas energia nie bierze się z nikąd , jezeli alternator ma np.1,5 kw to ta energia musi być...
To tak, czy nie jesteś pewien? Bo chyba zapominasz o tym, że zadaniem alternatora jest zamiana energii mechanicznej na elektryczną. A jak wirnik nie osiągnie minimalnej prędkości obrotowej to lipa...
Problem polega na bilansie energetycznym całej instalacji samochodu. Jeżeli ilość energii dostarczanej przez alternator będzie mniejsza od ilości energii pobieranej przez odbiorniki samochodu, to akumulator będzie sukcesywnie rozładowywany. Żeby to sprawdzić, podłącza się woltomierz do akumulatora, Zgadza się i żeby taka sytuacja zaistniała to napięcie...
Alternator ładuje, ale nie wiadomo, czy odbiorniki nie ciągną z akumulatora więcej, niż akumulator jest w stanie "się ładować" z alternatora. A jest prawdopodobne, że na wolnych obrotach tak właśnie się dzieje, choć na pewno zależy to też od kondycji akumulatora. Ważne jest, aby bilans energii pochłoniętej przez akumulator był nieco wyższy (ewentualnie...
Jak na razie to autorzy takich pomysłow energii z niczego, samochodów na wodę, wszelkiej wolnej energii ( z wyjątkiem energii z "punktu zerowego" która napędza gwazdoloty w Gwiednych wrotach) maja korbę z osią w czole. I jak widać energicznie nią kręcą.
Diodę zamiast wyłącznika samoczynnego stosowano w regulatorach zastępczych do samochodu Mały fiat 126p. Schemat był publikowane z Zrób To Sam. Popełniłem ten układ do samochodu z plusem na masie i działał. Zakładam, że w samochodach tych pobór prądu z prądnicy był większy niż w motocyklu kolegi. Moim zdaniem może kolega zastosować diodę, choć teraz...
A ja bym najpierw wymienił wolne koło na alternatorze. Na markowych napinaczach paska wieloklinowego jest zawsze wielki napis, odnośnie tego wolnego koła. Ono działa jak grzechotka czyli ciągnie w jedną stronę a luźno sie obraca jak kręcisz w drugą stronę. Energia kinetyczna zmagazynowana w wirniku alternatora potrafi nie tylko zerwać pasek ale i wyrwać...
Po pierwsze pomiar prądu, jak masz czym po drugie jaka jest geneza usterki? auto na wolnych obrotch pod obciazeniem pokazuje 14.8 na postoju 12.5. akumu nowy, alternator nowy, regulator nowy...poza wyswietlaniem bledu nic sie nie dzieje
Chodzi o to żeby swiatła świeciły po jakimś czasie. Żeby energia potrzebna na rozruch nie "szła" na światła. Wiem że można podpiąc sterowanie do alternatora ale w mz (przynajmniej mojej) mogło by nie byc świateł podczas pracy moto na wolnych obrotach.
Później w wolnej chwili opiszę budowę urządzenia ale do zrobienia wymagany był migomat i dużo blachy (Rur spalinowych) ale większość za grosze bo na złomie dostałem ale spawania to z 8h i duży wydatek tu był na Przetwornica 12v 230v 2000w czysty sinusoid + Akumulator samochodowy to chyba największe wydatki a i alternatory 2 ale to też ze złomu
Nie ma czegoś takiego, że nadwyżka pozostanie u ciebie. Cala wytworzona energia elektryczna musi być zużyta. Dla porównania przyjmijmy samochód. Generator produkuje energie (a raczej przetwarza ja z energii mechanicznej) która jest zużywana na zasilanie układów pokładowych, świateł ORAZ na reakcje chemiczne w baterii powodującej jej ładowanie. W przypadku...
Posłuchaj porady inżyniera. Nie prawdą jest, że słaby akumulator musi być przyczyną przygasania świateł kiedy silnik jest włączony. Alternator (na wolnych obrotach ) normalnie (tzn w nowszych samochodach) daje przynajmniej kilkadziesiąt amperów i cała energia pochodzi z alternatora, więc akumulator nie uczestniczy w "sponsorowaniu" odbiorników prądem....
Witam Zrób sobie bilans mocy . Aby ogrzewać np wodę lub dom grzałką 2kW, musisz do niej taką moc dostarczyć. Przy Twojej koncepcji silnik 24 voltowy napedzający prądnice jednofazową 2kW pobierałby ok. 83 A - tyle samo co dawałby alternator pracujący na maksa przy bardzo silnym wietrze. Wiadomo,że takie wiatry bardzo rzadko w Polsce wieją i w efekcie...
Ello ... Przy zbyt niskich obrotach alternator nie jest w stanie dać odpowiedniego napiecia ( nie da sie go wystarczająco wzbódzic) i najprawdopodobniej masz przełączenia typu jest łądowanie (światła swiecą mocninej) energia pobierana z alternatora, i nie ma łaodwania (światla przygasają) enerfiapobierana z AKU. A problem z wolnymi obrotami na gazie...
Ja również myślałem nad podobnym agregatem ale stanęło na starym akumulatorze z ciężarówki+ gotowa przetwornca z czystym sinusem. W przypadku dłuższych przerw w dostawie energii, posilam się samochodem pozostawionym na wolnych obrotach, który doładowuje mi akumulator. Powiedz kolego jak zachowuje się pompa zasilana z upsa, z doświadczenia wiem, że o...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Witam. Postaram się to w najbliższym czasie wykonać. Teraz nowe pytanko założyłem ten nowy akumulator i po paru dniach użytkowania jak silnik pracuje na wolnych obrotach to światła świecą słabo, gdy lekko dogazuje widać znaczna poprawe gołym okiem, czym to jest spowodowane?? Właśnie brakiem ładowania na wolnych obrotach a właściwie słabym ładowaniem...
Ad 1. Porównaj moc obu urządzeń i będziesz miał gotową odpowiedź. Ad 2. To nie jest regułą, i to w obu przypadkach. Ad 3. Nie ma takiej możliwości. Odpowiada za to regulator ładowania (regler). Ad 4. Nie ma reguły. Musiałbyś zrobić dokładny bilans i proces ładowania porównać z używanymi odbiornikami. W mieście akumulator także ładuje się. Problemem...
Możesz zrobić bilans obciążenia i wyjdzie całkiem sporo, zdajesz sobie sprawę, że taki ekstremalny pobór prądu w normalnym uzytkowaniu jest zawsze przejściowy i na wolnych obrotach energia będzie pobierana z baterii, która uzupełni braki, po zaspokojeniu wzmożonej komsumpcji. Spadek do 11 v na wyższych obrotach świadczy, że coś jest nie tak z ładowaniem....
Powiem tak,tobie się "wydaje",że na wolnych obrotach układ działa jak należy. Tak naprawde prąd dostarczany z alternatora silnie zależy od obrotów. Np. na biegu jałowym uzyskasz koło 20A, reszta pobierana jest ze źródła o mniejszej rezystancji tj.akumulatora. Wszystko fajnie w porach wiosna/jesień,ale w zimę drastycznie skracasz żywotność aku... Otóż...
W bardzo wielkim uproszczeniu to spadek napięcia na przewodach wspomagających sięgnie ok 2-3 V. Przy oporności przewodów rzędu 0,1 ohma lub mniej przktycznie przepłynie prąd może z 50 A. A więc klęska dopiero kiedy rozrusznik wręcz zablokujemy i napięcie na instalacji spadnie np do 5 V. Ale wtedy to faktycznie kijem takiego eksperymentatora. Tak anprawdę...
A który silnik na wolnych obrotach generuje 15kW? No i powiec nam ile "spalasz" kW na 100 km w tedy będziemy mieli z czego liczyć. Moje auto pali 15l. benzyny na 100 km czyli około 56 kW energii elektrycznej z tym, że tylko 30% sprawność. Czyli, chm dalej nie umiem liczyć.
spróbuj na stronie turbobygarrett.com - ale tam są opisane raczej nowe turbiny i to takie, które idą na wolny rynek czyli nie ma opisanych turbin które są robione pod konkretny model auta.. nie szukałem jakoś intensywnie - więc może po prostu nie znalazłem dmuchanie cały czas mija się z celem - po pierwsze straty energii (paliwa), po drugie zużycie...
To tak jak z akumulatorami ołowiowymi. Ze zgrozą stwierdziłem, że ich czas to 3-5 lat. Tak mi mówił specjalistyczny sklep... Noo z nimi już tak dobrze nie ma, są wyżyłowane tzn masy czynnej mało odległości minimalne żeby gęstość prądu i pojemność utrzymać, powoduje to szybsze zasiarczanie. Akumulatory wiecznie niedoładowane bo jakież to wówczas była...
Dzięki. Podłaczę się i pogmeram w wolnej chwili. Szkoda że nie ma nikt pewnej wiedzy na temat ustawień i ich rezultatów żeby nie robić tego na chybił trafił. Co jest wskazane w danej sytuacji a co może być niedopuszczalne. Za co odpowiadają pewne opcje i kiedy są one dopuszczalne. Teksty może tak a może lepiej inaczej, jest dobrze ale za chwilę okazuje...
Witam, problem dotyczy peugeota 1.6 e-hdi z systemem start/stop i inteligentnym alternatorem. Alternator z kostką 5 pinową i bez sprzęgiełka na nim (numer 9675753680) łączony zdaje się tylko ze skrzynią zautomatyzowaną (mcp). Pierwsza rzecz. Został kupiony akumulator efb, co mam ustawić w programie peugeot planet w module zarządzania energią? Do wyboru...
Kolego nie pisz bez sensu, ładowanie czyli dodatni bilans energetyczny jest w zakresie 12,7-14,4V. Nie chciałem być aptekarzem, dlatego napisałem w przybliżeniu że ładowanie jest w zakresie od 12V do 14V. Ale dobrze niech będzie że jest tak jak piszesz, czyli dokładnie od 12,7V do 14,4V. Sam jednak potwierdzasz, że dodatni bilans jest już od 12,7V...
Wszystko zalezy jakie zapotrzebowanie na prad bedzie miec Twoj sprzet. Nastepna sprawa a zarazem priorytetowa to przy projektowaniu instalacji zasilajacej pod katem CA powinno sie uwzglednic kilka kwestii: - bilans mocy w samochodzie bez żadnych modyfikacji. To znaczy chodzi o przeliczenie ile energii wydziela alternator przy jakich obrotach ( charakterystyka...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Mała "żelówka"? Czyli ile amperogodzin? Akumulator 12V/120Ah ma zgromadzoną energię 1440Wh - obciążając go mocą 2kW masz prąd na mniej, niż 1/2 godziny (pojemność 120Ah jest przy obciążeniu prądem 10-godzinnym, czyli mocą 144W). "Mała żelówka" jest kolejnym wyrzucaniem pieniędzy w błoto. A alternator da Ci 100A czy 120A dopiero na pełnych obrotach silnika...
Nie mogłem wcześnij odpowiedzieć, ale zauważyłem pewien związek niestabilnych wolnych obrotów z pracą włączanych odbiorników energii elektrycznej. Obroty falują gdy np. pracują wycieraczki na 1-szym biegu, włączone są kierunkowskazy lub światła awaryjne, nawet przy zmianie prędkości dmuchawy. Przy normalnej pracy silnika obroty są stabilne. Podmieniałem...
https://obrazki.elektroda.pl/7853740500_... Stare porzekadło głosi, iż za darmo to można co najwyżej w zęby dostać. Nie odstrasza to jednak niektórych przed próbami uzyskania czegoś za darmo. Jednak darmowe rzeczy rzadko są warte swojej ceny. Nawet jeśli mowa o darmowej energii. Oto kilka urządzeń, które wedle swoich twórców i propagatorów...
Bez urazy Panda Problem magnesowania wirnika bardzo mi się podoba. 8O Jest to niewątpliwie skuteczne w prądnicach, agregatach i turbozespołach prądotwórczych bo tam ma znaczenie magnetyzm szczątkowy. Natomiast alternator to maszyna obcowzbudna - nie wystartuje z magnetyzmu szczątkowego, musi dostać napięcie i do tego celu służy kontrolka ładowania (dlatego...
Teraz wyobraź sobie jazdę na krótkich odcinkach (pare km) i częste rozruchy silnika. I co alternator zdążył w tym czasie uzupełnić połowę tego co stracono w czasie rozruchu a tu znowu uruchamiamy silnik - tracimy ładunek uzupełniony przez alternator i jeszcze pobieramy z akumulatora część ładunku. Czyli deficyt ładunku rośnie - i to się nazywa ujemny...
Cześć! Mam mały problem ze starą Hondą. W załączniku umieściłem schemat elektryczny. Czerwoną strzałką zaznaczyłem alternator. Regulator napięcia to ten kwadrat z 3 nóżkami na schemacie. Środkowa nóżka idzie do aku i na instalację jako +, na środku jest śruba do masy (ramy). Pozostałe 2 nóżki powinny przyjmować energię z cewek. Oryginalnie był to regulator...
(at)krzysztofkamienski Wiem, że alternator powinien dostarczać maksymalnie 14,6 V podczas ładowania akumulatora, ale co z tego, że ja to wiem i Ty o tym piszesz, skoro on tego prawdopodobnie nie wie i produkuje jak szalony 40-48 V na wolnych obrotach. Chyba jednak nie bez powodu leżał w najciemniejszym kącie i na zasadzie "chcesz dziadek to se weź"...
klimatyzacja wykorzystuje fakt obracania się silnika spalinowego (nic nie pobiera dodatkowo z akumulatorów!) jedynie stanowiąc niewielkie obciążenie dla silnika Nie takie niewielkie. Klimatyzacja jest w stanie zwiększyć zużycie paliwa o jakieś 1,5 l/100 km czyli dla współczesnych osobówek będzie to wzrost o jakieś 25%. odzyskiwanie energii z obracającego...
wyciągnij wtyczkę z alternatora, zamiast niej włóż cienką wsuwkę do D+ połączoną z żarówką 3W (np taką od pozycyjnych), drugi styk żarówki do + za stacyjką, weźmiesz go np. z cewki zapłonowej. ŚWIATŁO W TUNELU :) :) :) http://obrazki.elektroda.pl/1816764300_1... Podłączyłem, uruchomiłem - 14,3V na początku, po 40 min. na wolnych obrotach...
Witam Przy hamowaniu silnikiem jezeli silnik jest wyposazony we wtrysk oszczednosc jest na pewno wieksza niz przy jezdzie na luzie bo paliwo jest calkowicie odciete (z reguly), ciekawi mnie natomiast taka sytuacja jezeli nie ma wtrysku a jest zwykly gaznik. Ilosc pobranego paliwa zalezy od podcisnienia w kolektorze dolotowym do silnika jezeli silnik...
Wg mnie wspomaganie elektryczne w takim traktorku raczej nie zda egzaminu, bo wymaga dużego zapotrzebowania na energię elektryczną. W traktorku ładowanie zwykle jest symboliczne, chyba że zamontujesz alternator samochodowy, spory akumulator oraz jakiś sterownik. Wspomaganie hydrauliczne z jakiegoś "małego" autka bardziej by się nadało, ale trzeba je...
Kolega grypol dobrze streścił i przypomniał wiedzę szkolną na temat alternatorów. Ja dodam, że też osobiście widziałem efekty po odłączeniu akumulatora od instalacji przy pracującym silniku na wolnych obrotach. Włączone były światła i pojawiło się ich silne migotanie z częstotliwością około 5...10 Hz. Na szczęście nie spaliło żarówek, ani elektroniki...
Nie przesadziłem akumulator w samochodzie oddaje prąd tylko w czasie rozruchu . Po uruchomieniu silnika akumulator jest już tylko ładowany . Po prostu alternator w samochodzie jest tak policzony żeby pokrywał potrzeby całej elektryki nawet na wolnych obrotach , wyjątek stanowi maluch w którym maksymalne obciążenie instalacji elektrycznej na wolnych...
Akumulator w samochodzie oddaje prąd tylko w czasie rozruchu . Po uruchomieniu silnika akumulator jest już tylko ładowany . Po prostu alternator w samochodzie jest tak policzony żeby pokrywał potrzeby całej elektryki nawet na wolnych obrotach , wyjątek stanowi maluch w którym maksymalne obciążenie instalacji elektrycznej na wolnych obrotach nie powinno...
Przy braku zasilania sieciowego nasze komponenty instalacji po prostu się wyłączą i mimo słońca nie dostarczą ani jednego wata mocy. Tu zapewne wielu posiadaczy takich instalacji poczuło się oszukanych gdyż nikt ich o tym nie poinformował. Nie przejmujmy się tym zbytnio. W trochę uprzywilejowanej sytuacji są posiadacze samochodów gdyż w zasadzie auto...
:oops: Witam. Z pewną taką niesmiałością chciałbym tylko zasugerować ,że mój znajomy (spec od uzwojeń) nawija mocniejsze uzwojenia do "malca" , co polepsza jego wydajnosc do około 55 A. Podejżewam że to by wystarczyło na potrzeby wymienione przez Pana w zapytaniu (przecież w końcu nie będzie Pan używał bez przerwy wszystkich odbiorniklów). Alternator...
Jakby ktoś szukał to naprawiałem raz taki ATS (jednofazowy), w wolnej chwili poszukam odręcznego schematu zrysowanego z płytki. Usterka była banalna - utrata pojemności kondensatora 100nF na wejściu RESET mikrokontrolera AT89C2051 przez co nie startował poprawnie. Sygnały na tym 5-pinowym złączu: 1 - +12V akumulator, w ATS jest ładowarka (flyback z...
Tak się będzie/jest, gdy napięcie wymuszające (prostownika/alternatora), będzie większe od napięcia w pełni naładowanego akumulatora (ja to przyjmuję to napięcie na poziomie 14.7-14.8V) Ale w praktyce to ok 12,6 V jest napięciem w pełni naładowane akumulatora, odłączonego od źródła energii na dłuższy czas. Na ładowanie do napięcia 13.8V, podstawie...
500W przy instalacji 12V oznacza, ze prąd pobierany jest ok. 40A. Przekrój 20mm² jest wystarczajacy dla tego prądu, mam nadzieję, że prowadzisz taki przewód od samego akumulatora! Bezpiecznik 50A powinien być wystarczający. Akumulator 12V/50Ah ma zgromadzoną energię 600Wh (watogodzin), ale obciążony prądami rzędu 20 - 40A odda tylko ok. 300 - 400...
Podobno do D+ nie wolno się podpinać bo wyprowadzenie energii z tego miejsca zakłóca pracę alternatora? Byłem w hurcie i pośpiech to zły doradca wziąłem IRF530 bo nie mieli IRF5305 okazuje się że to typu N. Mam jeszcze w swoim składzie kilka tranzystorów może by coś dobrać. Napiszę kodowe nazwy BT151 800R LF33CVG4008 98933 BU406 Kt8371
Piotr36 Widzę, że dość "selektywnie" czytasz posty. Tzn. wybierasz z nich tylko to co potwierdza "Twoją rację". To, że uwaga Gerri na temat Ciebie była niepotrzebna i powinien przeprosić za wycieczkę osobistą, nie zmienia logiczności jego wypowiedzi. Trzeba oddzielić logikę od emocji, co jest bardzo trudne. Przytoczyłeś informację o odpięciu kabla...
Panowie producenci aut dobierają alternatory bez nadwyżki mocy wobec odbiorników jakie są w samochodzie, no ekonomia taka. Jeśli już idziemy w kierunku poważnie dużych obciążeń alternatora to niestety należy wymienić go na mocniejszy, akumulator może pozostać orygianalny. Pewnie wiele do powiedzenia w sprawie problemów z takim nadwymiarowym poborem...
Z tym problemem już sobie poradziłem tydzień po napisaniu pierwszego postu i jestem z tego zadowolony. Wózek pracuje lepiej jak wcześniej i jest bardziej dynamiczny oraz mniej zużywa paliwa. Zrobiłem to w sposób: 1. Zrezygnowałem z potencjometru, bo one za często się psują i są drogie. 2. Podczepiłem się pod dźwignię kierunku jazdy. 3. Zrobiłem 2 biegi...
Niekt się nie chce narażać, to ja to zrobię. Przewinęło się kilka wątków dlatego napisałem to co napisałem w akapitach. Z całą pewnością nie mamy tutaj do czynienia ze zjawiskami podmagnesowania napięciem stałym jakie jest wykorzystywane w dławiku podmagneswanym prądem stałym, wspomniany zasilacz ATX ani też wzmacniaczu magnetycznym. W układzie magnetycznym...
Zrozum jedno, że ilość pobranej energii będzie taka sama zawsze, niezależnie od pojemności akumulatora i nie ma absolutnie żadnej różnicy, że alternator będzie musiał uzupełnić tę stratę w większym akumulatorze. Mały akumulator tak samo będzie niedoładowany :!: Z tą różnicą, że któregoś dnia może zabraknąć prądu :D Gdy ten większy jeszcze odpali. Ja...
Moje silniki mają wg danych fabrycznym nominalnie 0,18kW razem 0,72kW więc nie niem skąd te 2,36 kW. O to mi właśnie chodziło żebyś sam podał jakie masz parametry silników, bo w necie - przypuszczam, że ktoś błędnie podał - pod takim nr silników znalazło się 1,18 kW na dwa silniki czyli na cztery wyszło 2,36 kW. Dzięki za podanie rzeczywistej mocy...
1. Na wolnych obrotach silnik nie oddaje na wale żadnej mocy gdyż cała wytworzona w nim moc jest zużywana na pokonanie oporów wewnętrznych i do napędu osprzętu. Koło zamachowe nie pobiera energii podczas pracy silnika ze stałą prędkością obrotową (w uproszczeniu, ponieważ, jak sam zauważyłeś, występuje pewien pulsacyjny przepływ mocy do i z koła wykorzystywany...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
brati ! Popraw mnie, jeśli się mylę (i jeśli rozumiesz to, co czytasz)... Akumulator samochodowy o pojemności 50Ah ma zgromadzoną energię 12Vx50Ah=600Wh (watogodzin), ale tyle odda tylko wtedy, jeżeli jest obciążony stosunkowo niewielkim prądem (tzw. "dziesięciogodzinnym" = 5A). Jeżeli zamiast tego będzie obciążony prądem wielokrotnie większym, to odda...
Witam wszystkich życzę szczęśliwego nowego i słuchania Pink Floydów przez cały dwatysiąceósmy tak jak ja w wolnych chwilach. Mam takie pytanko bo ostatnio trochę się zainteresowałem wiatrakami. W sumie to z moich skromnych teoretycznych planów wyszło że najlepszy wiatrołap to taka pionowa turbina z trójkątnymi ząbkami tyle tylko że sama turbina nie...
panowie, samochody na wodór to mrzonka... http://szczesniak.pl/node/7 największe koncerny nie dały sobie rady ze stworzeniem taniego hydrogen car dodam od siebie że najtańszym sposobem uzyskania wodoru, jest wytworzenie go z metanu. tak więc już lepiej zrobić samochód ma CNG niż wodór. przede wszystkim, Wodór nie jest źródłem energii a jedynie jej...
Faktycznie pokutuje takie przekonanie. Mało tego, "fachowcy" wręcz zapewniają, że akumulator uszkodzi się bardzo szybko. Prawda jest taka, że niedoładowany akumulator szybko ulega zasiarczeniu i traci swoją pojemność. Jest wiele przyczyn niedoładowania, np.- jazda na krótkich odcinkach (krótki czas ładowania aku), -nadmierne korzystanie z odbiorników...
Witam mam też podobny problem tylko tylko ze w 1.8 16v faluje na benz i na gaz tylko ze na gaz gaśnie przy gwałtowanym wciskaniu sprzęgła z prędkość tak wiem coś z podciśnieniami ale odkręcałem kolektory nowe uszczelniacze na każdym przyrządzie i coś nie tak ale ktoś poruszył mały mankament jak to francuska technika lubi energię i mieć wszystko oryginał...
Jestem tu w zasadzie nowicjuszem, ale chciałbym podzielić się z koleżeństwem swoim zdaniem opartym jednak nie tylko na teorii lecz na praktyce. Tematem zajmuję się już trochę czasu i wiadomości szkolne, studenckie i z netu wykorzystałem w małym stopniu. Aby samemu dojść do jakiejś prawdy trzeba się przymknąć na wiedzę, a dla czego to innym razem. Zastosowanie...
Dawno tu nie byłem ponieważ na tym forum nie ma nic przyjaznego w zakresie wolnej energii. Są tylko naukowce co wykładają zmierzalne fakty i blokują myślenie. Jeśli chodzi o HHO, to zajmuję się tym tematem od kilku lat i mimo, że nie sprzedaję niczego z tego zakresu, skonstruowałem i zestroiłem kilkanaście udanych instalacji na potrzeby swoje i swoich...
26-Brak sygnału prędkości jazdy, lub sygnał niewiarygodny. Przyczyna: Brak sygnału wejściowego na styku B29, sygnał wykazuje nieprawdopodobnie dużą prędkość jazdy, ma zbyt wysoką częstotliwość, lub ma zbyt wysoki lub zbyt niski poziom napięcia Uwagi: Sygnał tachografu wykazał prędkość powyżej 150 km/h. Tempomat, ręczny gaz i regulacja biegu jałowego...
Sprawdzałeś czy klemy na akumulatorze są w dobrym stanie? sprawdzałeś sam akumulator? Niespecjalna rada - bo nawet jak w czasie pracy silnika odłączymy akumulator (czego oczywiście nie wolno robić!) - to kręci się alternator i powinien dostarczyć energię dla silnika i dla świateł. Przypadek nie jest łatwy do rozwiązania przez internet. Prawdopodobnie...
a zeby otrzymac max energiz alternatora przy wolnych obrotach bez regulatora to bedzie mozliwe?
jak podłączyć głośnik Excursion SXR.v2d4 do Crunch 2200.1d? Wstępna ocena dostępnych informacji Analiza podanych przez użytkownika danych: Użytkownik pyta o sposób podłączenia głośnika Excursion SXR.v2d4 do wzmacniacza Crunch 2200.1d . Identyfikacja brakujących informacji: - Dokładne wartości mocy RMS i zalecanej impedancji pracy wzmacniacza. - Potwierdzenie,...
Witam szanownych Kolegów, Akumulator ołowiowy to nasz stary znajomy z samochodu. Budowa, działanie i diagnostyka znana od lat. Od lat znane są nam również jego słabe strony (duży masa i szybka degradacja ogniw jeżeli na jakiś czas pozostawimy je w stanie rozładowanym). Dla elektronika to magazyn energii do zasilania jego urządzeń. Co ważne dla magazynowania...
tomleszno ! Wzbudzenie związane jest z generowanym napięciem w ten sposób, że: NAPIĘCIE = (PRĄD WZBUDZENIA) x OBROTY. Przy niższych obrotach aby utrzymać napięcie trzeba zwiększyć prąd wzbudzenia, i to "załatwia" regulator. Warto przyjrzeć się charakterystykom alternatora: na wykresie widać wzrost prądu (!) w funkcji obrotów! Jak to rozumieć? Otóż jest...
Koledzy, zakupiłem Hondę i wymieniłem akumulator na żelowy (12V) po jakimś czasie rozładował się - naładowałem i rozładował się znowu, napięcie na wolnych obrotach na akumulatorze 12V - napięcie aku. 12,6 V napięcie przy 4000 - ok. 14V napięcie międzyfazowe na prostownik-regulator z alternatora ok. 9,8V na wolnych obrotach - 12-13V na obrotach od 3000...
wolna energia energia wolna tesla wolna energia
sterownik sterownik frezarka dioda ograniczenie prądowy zamek kabina
delphi ds150e oprogramowanie wzmacniacz kleopatra
Midnight Commander – wyszukiwanie plików z ciągiem znaków, Alt+F7, grep, ripgrep Renault Master 3 2.3 dCi 125KM 2014 – błąd DF1408, elektrozawór FMV, diagnostyka i objawy