Jak nie potrafisz sam, to podjedź do gazownika żeby ustawił instalację/wolne obroty
Po wymianie parownika BRC naTomaseco falują wolne obroty
>12 V, czasem lampka jednak zasweica sie po zejsciu silnika na wolne obroty.
Mozliwe ze trza przeregulowac sklad mieszanki na wolnych obrotach przy obciazeniu odbiornikami- wyglada na nieco ubogo na wolnych przez co obr leca w dol.
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
Co do kodów - google hasło dekoder błędów Vag . Zrób 200- 300 km na samej benzynie i zobacz czy nie będzie lepiej gadał na wolnych obrotach .
W Skodzie pływak jest pełny i nie idzie go przedziurawić czy zatopić. Stawiałbym raczej na dziurawą membranę w urządzeniu wzbogacającym. Zakleszczeniu przepustnicy rozruchowej. Poza tym w gażniku PIERBURG 2E3 (taki jest w Skodziankach) niewiele można wyregulować, tylko skład mieszanki i wolne obroty (więcej mieszać raczej nie polecam).
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
Wymieniłem czujnik ale problem dalej Nie odpala, na komputerze błąd czujnika wałka rozrządu g40 czujnik wymieniony Błąd się pojawia po dłuższym kręceniu Po odpięciu czujnika wałka rozrządu ciężko odpala ale odpali, nie reaguje na pedał gazu i stukowo pracuję ale wolne obroty trzyma
Sprawdziłeś bezpieczniki? Sa dwa 30-40A i 5A. Zasil wentylator z akumulatora. Wentylator ma w sobie rezystor dla wolniejszych obrotow. Proponuję forum www.fabiaclub.pl
Witam problem polega na tym, że po rozgrzaniu auto gaśnie na wolnych obrotach.
Jakie powinny być obroty biegu jałowego w obr/min w silniku 1,4 16V 75 km, rok 2004? Od pewnego czasu po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 1000 obr/min, jednak czasami są na poziomie ok. 600 obr/min. Problem jednak polega na tym, iż silnik czasami gaśnie (np.: podczas manewrowania na parkingu, podczas hamowania po wciśnięciu sprzęgła). Dodam,...
Tak odpala bez żadnego problemu. Nie kopci i pracuje równo na wolnych obrotach.
Ostatnio miałem dokładnie taki przypadek, też na początku postawiono na zawory, jednak okazało się, że przyczyna była inna, elektroniczna i wymiana naprawa głowicy nic nie dała, teraz auto śmiga. Zwłaszcza, że masz objaw na wolnych obrotach.
Mam problem z Felicją 1.3 , gaśnie mi silnik przy przechodzeniu z wysokich obrotów na wolne ( usterka występuje co pewien czas ) !
Witam a czy faluje silnik na wolnych obrotach?
Przepływomierz MAF actual i specified oraz ciśnienie paliwa, wartości powinny być zbieżne Dokładnie. Sprawdź też co się dzieje z ciśnieniem na wydechu. Jak to sprawdzisz to pożycz oscyloskop i sprawdź jak pracują sondy bo urządzenia diagnostyczne są za wolne
Sprawdź VAG-iem przepustnicę- kąt otwarcie i styk wolnych obrotów.
Czujnik temperatury zewnętrznej i wewnętrznej chodzi ok? Podczas nabijania klimy robiono test ciśnienia w układzie na wolnych obrotach?
komputer podłączony wyświetla ,,kod 17953 układ kontroli przepustnicy usterka". silnik pracuje nierówno i tylko na wolnych obrotach.
W 2001 r. kupiłem Fabię 1,4 MPI. Już po wyjeździe z salonu zauważyłem że obroty pływają. Właściwie odczułem to jako delikatne szarpnięcia, coś jakby wypadał zapłon. . Wiem o czym pisesz, bo na to samo zwrocilem uwage. :-) Mialem to do 35 tys. km, potem zalozylem instalacje gazowa i wolne obroty sa stabilne. :-)
po wymianie wtrsykiwacza problem rozwiązany pozostał jedynie problem wolnych obrótw strasznie pływają
Jaki to silnik? skoda? volkswagen? 1.3? 1.6? Rzuć trochę danych. Na wolnych obrotach równo chodzi?
sprawdz silniczek krokowy. czesem wystarczy go wyczyscic. Czasami zdarza sie tez ze przyczyna nierownej pracy na wolnych obrotach jest zabrudzona przepustnica. pozdro
Zapomniałem spytać... jak wymieniałeś uszczelkę to robiłeś szczelność głowicy tzn gniazda zaworowe, zawory czy głowica nie pęknięta?Wyreguluj luz zaworowy i jak nadal będzie źle to zbadaj kompresję w cylindrach. Jak w którymś znacząco odbiega od normy może kuleć na wolnych obrotach
A jakie są objawy tego "pójścia" przepustnicy?, nierówne wolne obroty?, gaśnięcie silnika po zejściu na wolne?
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
Mam dziwny problem gdy odpalam na benzynie gdy jest zimno ssanie pracuje prawidłowo natomiast gdy na gazie nie mam czasami sania tzn. czasami prauje normalnie a czasami nie wchodzi od razu na wolne obroty. gdzie szukać?
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
Texa własnie jest marna pod tym wzgledem.
Pisze ci 'Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) ' więc musisz sprawdzic kable do sondy, ewentualnie wtyczka, lub padnięta sonda, ta reszta błędów może byc że kiedyś akumulator się rozłaadował. Najlepiej wykasuj je i pojeżdzij troche i poczytaj go jeszcze raz co ci wypluje. A jak chodzi na wolnych obrotach ?
Na wolnych obrotach nic nie faluje.
luke666 z parownika wypusciliscie wode z olejem? kolejna sprawa: czesto odpalacie na gazie?( moze zawsze?) mysle, ze moze czekac Cie regeneracja parownika Dodano po 1 PS. nie kupuj zadnych zestawow do regeneracji z allegro tylko orginalne u dealera twojego reduktora. Najlepiej zlec to warsztatowi z LPG i podkresl, ze chcesz orginal!
Regulacja gazu sie klania: trza podgladnac prace sondy lambda - jesli to 2 gen aktuator korzysta m.in. z jej sygnalu.Ew. swiece zaplonowe konkretnie polece :NGK BKR 6ES z przerwa 0.65mm.
Po co jest te forum skoro nikt nie potrafi odpowiedzieć? Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
No to ja napiszę z własnego doświadczenia. Silnik MPI 8V ma taką urodę ze na wolnych wypadają zapłony i ten typ tak ma bo kolegi Skoda jak i moja też tak miała i diagnostyka nic nie pokaże. Hałas przy rozruchu zimnego silnik pojawił się zapewne z samoregulatorów hydraulicznych w rozrządzie, gdy napełniły się olejem silnik ucichł i to też może się zdarzyć....
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
Zrób Vag'iem adaptacje przepustnicy, podobny przypadek miałem w Caddy'm i pomogło. Pozdrawiam
Mam pytanie kalibracje LPG mogę robić na wolnych obrotach ? Zrobiłem kalibracje podczas nigdzie nie pisało żeby przyhamować do 3000 obrotów silnika. Kalibracje na wolnych obrotach silnika zrobiłem luz .
Witam. Ta nie równa praca na wolnych obrotach to była na ciepłym czy na zimnym silniku ? Mam ten sam problem jak silnik sie zagrzeje to na wolnych obrotach czuć na siedzeniu drgania na zimnym silniku pracuje równo. Skoda octavia 2.0 tdi BKD.
Mimo wielokrotnych wizyt w ASO nie udało mi się niczego więcej osiągnąć. Za każdym razem odbijałem się od ściany z informacją, że taka jest charakterystyka tego silnika. Mam wrażenie, że te drgania nieco się zmniejszyły, więc nie jest to aż tak irytujące, choć w dalszym ciągu jestem zdania, że wcześniej ten silnik tak nie pracował.
Wtryskiwacze wymienione na ALAX FLIPPER Zmieniono filtr na ALEX 360 Zmienione wtyczki do wtryskiwaczy. Wymieniono wkład filtra fazy ciekłej Zmieniono przewody gazowe, od filtra fazy ciekłej, do wtryskiwaczy. Wszystko zostało odpowiednio zestrojone i wyregulowane. Auto jeżdzi bardzo dobrze i wreszcie nie przerywa na wolnych obrotach.
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
Tą kompresję zmierzyli? Za wolne obroty jest tam odpowiedzialna chyba przepustnica czy została wyczyszczona ? I czy cały odlot sprawdzony pod względem szczelności?
Prawdopodobnie druga też jest dobra. Ostatnio robiłem jakieś audi a5 . Po nabiciu ciśnienie "wstawało" z 4 do 6 atm i spadało. Odstawiłem na zakaźny i chodził na wolnych obrotach ponad godzinę i nic, do 6 atm i spadek. Dopiero dobrych kilka przegazówek i sprężarka "załapała cuga".
Odgrzeje kotleta ten sam problem żadnych innych pomysłów? Nowa pompa wody, korek, płyn, chłodnica, termostat czujnik temp.... przy wyższych obrotach leci ciepło a na "wolnych" chłodne....
zabrudzona przepustnica wyczysc i wprowac nastawy Wyczysciłem przepustnie i wprowadzilem nastawy bląd sie juz nie pojawia ale wolne obroty na benzynie dalej sa nierownomierne, na gazie ok
To teraz podaj kod błędu.Parametry typu korekty ,odczyty z sond ,MAP itp.A czy to wypadanie jest na wolnych czy w całym zakresie obrotów?
Witam. O ile w tej feli zastosowany jest ten sam alternator lub podobny co w 1.3MPI to mają one pewną wade, otóż nie doładowywują akumulatora w prawidłowy sposób. W 1.3 MPI mojej matuli 13.8V na jałowym biegu to norma. Bardziej zaawansowani skodziarze ładują pod ten alternator własnoręcznie składane regulatory napięcia dzięki czemu napięcie wraca do...
Witam. Problem mam taki, że Skoda Felicja pali za każdym razem, chodzi normalnie na wolnych obrotach. Jednak traci moc przy zwiększaniu obrotów. Wymieniłem świece, filtry paliwa. Przekładałem sondę. Po podpięciu pod komputer pokazuje, że coś z sondą lambda. Może ktoś miał taki problem? Z góry dziękuję
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Zepsuł mi się przełącznik obrotów: szybkie/wolne w automacie tokarskim MAS A20B (Czeska Skoda). Nie wiem jak go nazwać i jak go szukać żeby kupić. Dodaję zdjęcie, może ktoś wie jak nazywają się takie przełączniki.
Zawory raczej nie stukaja tylko klekoczą, słychać wyraźnie na wolnych obrotach.
Temat czasowo zamknięty, znajoma mowiła, ze tak jest od początku, więc nie będe ingerował.
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
ASO :D , w moim przypadku skoda
Witam. Możesz spróbować zrobić analizę spalin....Coś takiego przerabiałem parę lat temu ...winna była uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą.....
Druga liczba (30 vs 40) mówi o zachowaniu oleju w wysokiej temperaturze, ten z 40 przy wysokich temperaturach tworzy grubszą warstwę. Przy niskich temperaturach powinny zachować się tak samo (liczba 5). Także odpuść wymianę oleju do pomiarów. Chyba że w ogóle jest jakiś podejrzany. Ciśnienie sprawdź na zimnym - na jałowym, potem przy powiedzmy 2 500...
mam problem w skoda felicja 1.3 mpi z wolnymi obrotami,najpierw falowały,czyściłem przepustnice i dopiero zaczeły obroty wskakiwać na bardzo wysokie,na wolnych wogóle silnik nie pracuje,cały czas bardzo wysokie obroty.Proszę o radę.
Witam, jak wymieniałem filtr u siebie to wyjście z filtra dawałem do butelki, następnie kilka razy przekręcenie kluczykiem aż paliwo przeleje się z filtra, poskładanie wszystkiego i jeszcze ze dwa, trzy razy przekręcenie kluczykiem beż uruchamiania silnika. Następnie uruchomienie, zawsze odpala od razu i z trzy minuty na wolnych obrotach-powinno wystarczyć....
Witam Od jakiegoś czasu mam problem po odpaleniu na zimnym silniku. Nierówno pracuje , szarpie tak jakby chodził nie na wszystkich cylindrach. Dzieje się to przez ok. 10 Sekund. I po wkręceniu na obroty zaczyna ładnie pracować. Trzyma wolne obroty i wszystko jest ok. Pozdrawiam
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Co już sprawdziłeś?
No to oscyloskop i patrzeć jakie są wskazania HOS
Sprawdz zawór odmy
Przywróć mapy benzyny poprzez odłączenie klemy.( 1h-2h) Następnie uruchom silnik i na wolnych obrotach doprowadź do załączenia wentylatorów chłodnicy.
Witam. Po wyczyszczeniu przepustnicy i zrobieniu adaptacji, silnik nadal szaleje na wolnych obrotach. Procedurę adaptacji powtarzałem kilkakrotnie.
Dziury przed sondami szczególnie na wolnych obrotach powodują dosyawanie się powietrza (tlenu) który to wykrywa lambda.
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Tak coś koło tego, dzisiaj zrobię wydruk, i napisze. Wartość na rozgrzanym silniku do 80 stopni: http://obrazki.elektroda.net/67_12724365... Czy wie ktoś jaka wartość podciśnienia ma być w tej skodzie? Po podpięciu vakuoemtra pod kolektor ssący, mam wartość ok 0.5 mbar na biegu jałowym, tylko że trzęsie troszkę wskazówką. Na obroty wchodzi bez problemu....
Sprawdź czy na cylindrach masz odpowiednie ciśnienie czy przypadkiem jakiś zawór nie przepuszcza bo jeśli tak to nie dość ,że silnik nie będzie miał wolnych obrotów to mocy i także.
witam mam silnik 1.4 TDI 51kW z 2007r gdzie jest ten czujnik temperatury silnika/płynu chłodzącego/? u mnie czasami wolne obroty są za wysokie ok 1250 powinny być 950 obr/min
A to na wolnych obrotach czy nie ? Bo 12,8 to brak ładowania.
oleju jest maxale tródno okreslić bo moze tyle było wlane. Jak odkrece zawór od silnika i zatkam palcem to po zdjeciu dogi z gazu zgasnie jak delikatnie dopuszcze powietrza ( troszke odetkam) normalnie wchodzi na wolne obroty bez szarpania przepustnicą. niezła zagadka...
Napiecie sondy po dodaniu gazu zmniejsza sie blyskawicznie-wiec sonda dziala ale dlaczego na wolnych obrotach stoi na 0,80 V ?
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Wcześniej, przed wymianą pompy, było ciśnienie na wolnych obrotach 3.9, a podczas jazdy spadało gwałtownie na 3.7, gdzie znalazłem, że powinno być 4.2 na wolnych obrotach minimalne, a zakres, który podali mi w Skodzie, to 4.2-3.9 minimum. U mnie teraz jest na wolnych obrotach 4.2, a podczas jazdy 4.1 prawie.
Słychać w środku samochodu hałas łańcucha.
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Moja fela na wolnych obrotach zachowuje sie jak wibrator.Poduszki mocujące silnik wymienione,wszystkie 3. Motor 1.3 MPI.Czy ktoś ma jakies ciekawe sugestie?
Jaka jest temperatura przełączenia na LPG? Może dawka gazu zbyt bogata i zalewa silnik? Możliwe również, że krokowiec wadliwy (wymienić na próbę na register). PS. W reduktorze nie reguluje się obrotów tylko skład mieszanki na wolnych obrotach (tzw wolny przepływ) i stopień napięcia membrany.
Można tylko po co?
No to regulacja instalki sie klania - wyglada na to ze na wolnych ma zbyt rozkrecony reduktor tzn za bogato i aktuator idzie mocno w dol .Po wdepnieciu gazu nie zdazy sie szybko otworzyc- nastepuje zubozenie mieszanki i szarpniecia ew.strzaly.
Żeby nie zrobić krzywdy dla silnika musisz w takiej sytuacji podnieść w górę wolne obroty ale i tak bez warsztatu się nie obejdzie, może pompa, może panewki, możemy zgadywać a w warsztacie kilka pomiarów wyjaśni wszystko. Ewidentnie spada ci ciśnienie oleju w układzie smarowania jak nagrzeje się silnik.
Skasuj błędy u mechanika przejedz kawałek i ponowny odczytaj, może mechanicznie jest uwalony.
dioda,jezeli znajdziesz w tej skodzie dysze wolnych obrotów a tym bardziej gaznik to jesteś mistrz...
Posiadam instalacje gazową Bingo S4 , reduktor BRC Tecno 70 KW . Przez 4 lata wszystko pracowało bez zarzutu do momentu bardzo nierównej pracy na gazie , wymieniłem membrany w reduktorze / zestaw naprawczy/ i też było ok. teraz jednak po jeździe przy zejściu na wolne obrotu strasznie szarpie - tylko gaz po za tym wszystko w porządku , regulacje niewiele...
Witam to szarpanie ustało po wymianie wtryskiwacza. al mam problem z wolnymi obrotami - trochę skacza nierówna praca silnika
Mi się lampka nie zaświeca, więc nie patrzę na ciśnienie oleju. Obroty mam 670-700. trzaska mi się skrzynia na wolnych obrotach. Jak podniosę do 750 to przestaje. Skrzynia po remoncie sprzęgło nowe
Z ciekawości zapytam (tak ooo) a w którym bloku w wartościach rzeczywistych pokazane jest naście tysięcy wypadnięć zapłonu na danym cylindrze? Czym to diagnozowałeś?. VAS i VCDS nie pokazuje zapisanych ilości wypadnięć przy prędkości obrotowej powyżej biegu jałowego. Kiedy przełączy się z jałowego ( wolne obroty), wypadania zapłonów nie są zliczane...
Po wymianie elektrozaworu N205 od zmiennych faz rozrządu problem został rozwiązany.
Coś stuka u mnie w silniku na wolnych obrotach czyżby to dwumasa? [youtube] https://youtu.be/vWOb9n-I_dc[/youtube]
Witam. Czy może ktoś z Państwa spotkał się z tego typu błędem i jak można rozwiązać poniższy problem. Objawy: Na wolnych obrotach leci tylko zimne powietrze. Dopiero powyżej 2000 obr/min zaczyna lecieć gorące. Pozdrawiam i czekam na info. Krzysiek
Napisz jakie masz ciśnienia LP i HP przy wolnych obrotach oraz przy 3 tyś.
a czy przez ten emulator mojej konstrukcji komputer moze sobie np rozkalibrowac mapy zapłonu? bo dzis zauwazyłem ze na wolnych obrotach jakos tak dziwnie trzesie silnikiem:/
na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie miał w ogóle ładowanie ale jak obroty wskoczyły na 1000 to już było ładowanie 14,2. Napięcie ładowania 14,2V przy obciążeniu światłami i dmuchawą jest jak najbardziej w porządku. Normalne jest również to, że na wolnych obrotach napięcie może trochę się zmniejszyć. Może Twoje problemy...
Na pewno dobrze sprawdzać na gorącym silniku. Wykasuj po prostu wartości wyuczone i błędy bo sterownik się "uczy" i wyrównuje korekty. Odczyt wartości na wolnych i nie zaszkodzi przy wyższych obrotach np 3000. Obserwuj działanie sond i korekt. Coś powoduje że jest za bogato.
Fabia Comfort 2001r 28kkm. Wczoraj wymianiałem rozrząd. Był wyraźnie rozciągnięty. Na wolnych obrotach szarpał. Teraz wszystko gra. Jak widzisz nie jesteś sam.
witam. ostatnio gdy moja skoda favorit chodziła na wolnych obrotach poruszyłem kablem od kopułki i nagle zgasła. i już nier mogę jej odpalić. przeczyściłem wszystkie styki i dalej nic. co to może być? jak sAdzicie?> prosze o pomoc.
skoda felicia wolne obrót skoda fabia wolne obrót wolne obrót cordoba wolne obrót
lodówka samsung panel sterowania zmiana głosu mikrofon volvo silnika
samsung ue49k6300 samsung ue49k5672
Sterownik do wózka inwalidzkiego Meyra 415 2013 w Polsce Zamiennik kamery do TNS510 w Toyocie Avensis 2010