Ktoś "wyregulował" wolne obroty. :)
Panowie mam ten sam problem , wysokie obroty biegu jalowego w granicach 1100 -1800 , co owocuje bardzo wysokim spalaniem w miesci bo duzo sie stoi w korkach. Mierzyłem wszystkie czujniki odpowiedzialne za ssanie , czujnik płynu chlodzacego , czujnik tem zasysanego powietrza , silniczek krokowy wyczyszczony do blysku, cewka elektromagnesu w silniczku...
uszczelki pod kolektorem dolotowym do wymiany - łapie fałszywe powietrze.
Raczej ciśnienie oleju się kończy na wolnych obrotach.
Kolego, jest ustawienie wolnych obrotów.
Podnieś wolne obroty
a jak sprawdzić czy lewe powietrze ciągnie? jest jakaś możliwość?
Opisz jaśniej ,co to znaczy gubi wolne obroty.
Wolne obroty ustawia się parametrycznie w komputerze wtrysku pozdrawiam
Witam serdecznie. Z falowaniem wolnych obrotów walczę już od jakiegoś czasu, ale bez większych efektów. Zbieram więc informacje i rady. Problem pojawia się gdy silnik się rozgrzeje. Obroty zaczynają falować w przedziale ok.700-200 kiedy jadąc puszczam auto na "luz". Po zatrzymaniu obroty uspokajają się i trzymają ok 500. Bywa też że po puszczeniu na...
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Jeśli na postoju jest dobrze a podczas jazdy obroty spadają może to być zależne od zasysania powietrza. Mam tak w Fordzie Mondeo. Podczas postoju powietrze zasysane jest swobodnie a podczas jazdy na luzie zbyt dużo powietrza dostaje kolektora. Sprawdź ustawienie kolektora ssącego i czy możesz ewentualnie go odwrócić w mniej przewiewne miejsce lub początek...
sciagnelm obudowe filtra powietrza wraz z przeplywomierzem i praca taka sama nic sie nie zmienia To jeszcze nie świadczy o tym że MAF jest 100% sprawny, na piechotę nic nie poradzisz, pokuś się o diagnostykę
No z tym lewym powietrzem to moze tak byc. Sprawdz czy kolektor sie nie odkrecil. Mozna to sprawdzic psiukajac dezodorantem przy zapalonym silniku i patrzec czy gdzies go nie zasysa. Powdzenia!!!
Pisze ze w wiekszosci przypadków mapsensor a najczestsza wada wezyk peka od mapsensora
A jaki jest skład mieszanki odczytywany przez komp gazu?
tak jak kolega napisał bardzo czesto padały silnik krokowy biegu jałowego musisz to jak najszybciej sprawdzić bo często się tak zacinły ze uszkadzały kalkulator wtrysku ostatnio miałem takie 3 przypadki
Miełem podobny problem w Lagunie.na wolnych obrotach ciezej sie krecilo a czesem wogole nie bylo wspomagania.To byla pompa.Pozdrawiam
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
masz żle ustawioną mieszankę zatarty silniczek krokowy wolnych obrotów lub uszkodzony.
Jutro to zrobie, dziekuje, sprobuje... A mozna go umyc benzyna?
Silniki benzynowe renówek lubią się trząść na wolnych obrotach. Sprawdziłbym świece, podmienił cewki zapłonowe.
Ja bym sprawdził przepustnice. Jak gaz masz na linię to silnik krokowy lub przepustnica zaolejona i blokuje przepływ powietrza lub wyrobiona i trzeba podkręcić troszkę otwarcie a jak elektroniczna to silnik padł i nie reguluje wolnych obrotów
Do sprawdzenia TPS, ciśnienie w kolektorze. I sam silniczek wolnych obrotów.
Proszę o pomoc, potrzebuje info jakie jest ciśnienie doładowania na wolnych obrotach.
Dziś byłem na diagnostyce spalin. Oto one: Pomiar lambda: 1.250 Uboga mieszanka . Na tym się skup i na błędzie z elektrozaworu zmiennych faz rozrządu. Jeśli chodzi o sondę to już ci koledzy wyżej napisali. Wstaw katalizator i po problemie. Natomiast napięcie drugiej sondy lambda stoi w miejscu na poziomie 0.45V-0.46V Po wykasowaniu błędu też stało?...
To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.
Czy pod pełnym obciążeniu przy około 1700 obr/min?? Jeśli tak to wtryski puszczają na przelew. Sprawdź menzurkami na wolnych obrotach .
Miałem cos takiego w Renault Megane! Najprawdopodobniej wystapił jakis problem z silniczkiem krokowym. Mi przytrafiło się to dwa razy. Za pierwszym padł silniczek, a z drugim spadła gumowa zaslepka przy zaworze wolnych obrotów. Pozdrawiam!
Regulator kanału obejściowego przepustnicy może być.
Odłącz klemę z akumulatora na kilka minut, potem odpal silnik, niech pochodzi spokojnie na wolnych obrotach .
A co ma być, pewnie megane jedynka na K7M i znana sprawa czemu głupieje na wolnych obrotach.
Z tego co czytałem to przestawiacz działa niby do 10 stopni. Niestety po podłączeniu na krótko do 12V zaraz po odpaleniu na zimnym silniku różnicy brak. Samochód nadal strasznie kopci na wolnych obrotach.
Do czyszczenia, lub wymiany silniczek wolnych obrotów.
Z czystej ciekawości który to pierwszy wtrysk w tym aucie? Jakie jest ciśnienie na rampie na wolnych obrotach?
To błąd wtórny. Będzie ubogi to sondę pierwszą wywali. Podcisnienie w dolocie na wolnych jakie jest?
Ciśnienie na pompie 300 bar na wolnych obrotach
Więc masz winowajcę szarpania silnikiem. Sprawna świeca ma Ci palce poparzyć jak dotkniesz :)
Hej dzięki za szybką odpowiedź obroty widzi, jutro plaka ogarne i dam znać ( układ korbowo tłokowy wydaje się być dobry w papierach znalazłem f-vat że w 2016 rozrząd był wymieniany) czasami tak jak by załapywał na dwa tłoki ale nie jest w stanie utrzymać wolnych obrotów...
zgasło 3 razy (wyłączyło się w sumie), głównie przy zakrętach i po zwalnianiu. Mi to wygląda na zanieczyszczoną przepustnicę i za wolne obroty biegu jalowego
Niekoniecznie trzeba mieć renault clipa. Są różne marki uniwersalnych interfejsów. Prawdopodobnie na wolnych obrotach auto nie złapało błędu przepływomierza. Jak będzie podpięte pod komputer to warto sprawdzić jakie wartości pokazuje przepływomierz.
wymien nastawnik wolnych obrotów
Chwilę zastanawiałem się czy się odzywać i ryzykować znowu bana od moderatora manta za "debilne wywody", ale zaryzykuję. Wprawdzie nie jestem mechanikiem samochodowym, ale z samochodami obcuję od ponad 40 lat i jak coś robię to wcześniej to przemyślę. Na kolegi miejscu najpierw sprawdziłbym, czy nie ma przedmuchów do układu chłodzenia. Bo jak są, a...
Kup KYB gazowe, "bendzie pan zadowolonyyy...". Nie klekocze ci jakaś blacha albo niedokręcona osłona przy silniku? Może wpadać rezonans na wolnych obrotach.
Masa powietrza jaka? Na wolnych obrotach masz 40 kilo na godzinę? Przy podwyższonych jaka?
Lewe powietrze,otwarta przepustnica lub zacięty zawór powietrzny wolnych obrotów.
Za wolne obroty odpowiada ten fabryczny.
W mojej Lagunie gdy padała dwumasa nie było żadnych hałasów tylko właśnie telepanie silnikiem na wolnych obrotach.
Tak mam monowtrysk. Nie gaśnie ani już nie szarpie. Tylko coś jeszcze jest nie tak bo nie równo pracuje na wolnych obrotach...
Nie mam .To jest z oryginalnej książki od magnum dxi.Powinno zadziałać .Jak nie to jedż na komputer powinni ustawić diagiem ale spróbuj jeszcze raz na spokojnie ,pamiętaj o wciśnięciu i puszczeniu pedału hamulca bądz sprzęgła.
Wszystkie wtryski do wymiany.Test to minuta na wolnych obrotach i dwukrotny cykl testujący wtryskiwacze(wyzwalany z clipa) ale jeżeli na wolnych obrotach napompowało 20 ml to te wtryskiwacze także leją.
Witam. Miałem taki sam problem . Wymieniłem silnik krokowy i nie pomogło więc nastepna wyprawa na szrot po potencjometr i tym raze sie udało . Kręcenie tym ustrojstwem to perwersyjna przyjemność , troche za dużo w lewo i wolno spada z obrotów za dużo w prawo i za niskie wolne obroty :-) Pozdrawiam.
Na wolnych obrotach nierówno pracuje Nierówno czy równo to wartość względna. Porównaj do takiego samego silnika. Silnik K4M nie grzeszy kulturą pracy na wolnych obrotach. :|
a kopci ? i jak oceniasz prace silnika na wolnych obrotach?
Normalnie jakbym swój słyszał. Ten sam rocznik i też hatchback. Z tą różnicą że mój lekko drży na wolnych obrotach.
witam ponownie auto trafiło z powrotem do mechanika ale dzisiaj zauważyłem że leje się paliwo po silniku aż kapie na ziemię chyba z okolic wtrysku czy to mogło być przyczyną braku mocy i kopcenia na wolnych obrotach
Wtryski do sprawdzenia.
Zrobiłeś adaptację?
Spróbuj jeszcze odłączyć na min. pół godzinki klemę ,,-". Po podłączeniu z powrotem niech pochodzi ok 10 min. na wolnych obrotach.
Nie mam schematu do tego modelu ale kiedyś robiłem Aresa i taki objaw występował przy rozpiętej magistrali Can, pedał gazu był podłączony do sterownika skrzyni za fotelem kierowcy i dopiero po canie sygnał trafiał do sterownika silnika. Przerwanie lini can dawało indentyczne objawy jak u Ciebie, ciągnik odpalał ale pracował tylko na wolnych obrotach.
witam mam problem z reno clio 2001r 1,4 16v mianowicie brak jest wolnych obrotów wentylatora chłodnicy szybkie działaja błod cdif pokazuje 010 , czy w module bsi jest przekaznik od wolnych obrotów
Masz napisane jak na dłoni, zaciśnij wężyk pochłaniacza oparów paliwa i zobacz, czy będzie lepiej. Sprawdź Map sensor w parametrach ile widzi na wolnych obrotach.
A ja nie zgodzę się z przedmówcami.Po pierwsze nie ma tom potecjometru a kable raczej też nie.Kwestia falowania silnika może leżeć w słabej pracy sondy lambdy ,bo jest nie podgrzewana i często daje popalić szczegulnie przy słabym nagrzaniu silnika.Druga sprawa to styk w silniku regulacji wolnych obrotów czasem nie styka dobrze i komp nie wie czy ma...
Czy w tym czasie pali się pomarańczowa kontrola od silnika? Jeżeli problem występuje na PB proponuję skasować wszystkie błędy w ECU PB przełączyć na zasilanie benzynowe i zrobić z 500km w celu zaobserwowania czy problem jest po stronie auta czy instalacji gazowej
Na moje oko świece.Miałem już tak w kliku francuzach. Słaba lub zużyta świeca wywala błędy uszkodzeń wtryskiwacza a sam silnik jak pracuje to przerywa na wolnych obrotach.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
MAP-sensor jest bardzo istotny . Normalnie w kolektorze masz podcisnienie , im więcej wciska się pedał gazu i otwiera przepustnica to te podciśnienie spada . To informacja że paliwa trzeba podać więcej . Dziura w wężyku to raz że sugeruje dużą dawkę , dwa dostaje się lewe powietrze które może zakłócać pracę na wolnych obrotach .
Normalne obroty to 620-650 Wolne obroty dla tego silnika to 750(+-50)
… czy to KLEKOTANIE MOŻE BYĆ SPOWODOWANE ALTERNATOREM? Ponieważ już od pewnego czasu mam niskie obroty i kontrolka AKUMULATORA miga mi podczas jazdy dosyć nieregularnie, Czy alternator to możesz sprawdzić sam. Zdejmij napęd alternatora /pasek/ i sprawdzisz po uruchomieniu silnika. … natomiast klekot jest regularny więc czy to może być powiązane?...
Witam W moim Citroenie C4 mam skrzynie AL4 jest to odpowiednik DPO Auto kupiłem z uszkodzoną skrzynią jednak jej naprawa była nieopłacalna zmieliła sią cała przekładnia planetarna. Kupiłem drugą skrzynię z identycznym oznaczeniem. został w niej wymieniony olej i wymiana została wpisana do komutera oraz został skasowany licznik przebiegu oleju w skrzyni...
[quote="CommonRail"]Ciekawe, czy po tej regeneracji jest dobrze złożona.Odłącz podciśnienie z gruszki i podnieś sztangę ręcznie na wolnych. Jest jakaś zmiana w dźwięku? dziś sprawdziłem i nie słyszę żadnych zmian w dźwięku przy ręcznym poruszaniu sztanga na wolnych obrotach
Pompy LUCAS są wrażliwe na podciśnienia. Cały układ zasilania paliwem dobrze odpowietrzony? Nie ma bąbli powietrza?
A ja ciesze się pełną moca swojego silniczka kręcąc go do 7000obr/m nic nie przerywa nie puka, trzyma wolne obroty i dużo pali.
kod silnika pomiędzy filtrem oleju a obudową sprzęgła!a czasem jest tak że trzeba nieżle pomyśleć żeby zinterpretować to co wyświetla komp:),ale spotkałem się że sterownik silnika niepoprawnie ustawiał wolne obroty po rozgrzaniu:(:cry:
Procentowe obciążenie które widzisz zależy od rzeczywistego obciążenia skorelowanego z aktualną wydajnością alternatora. Czyli na wolnych obrotach 30A to może być 100%, ale jeśli obroty wzrosną to przy 30A pokaże np. 40%.
...2000 tys obrotów To naprawdę zdecydowanie za dużo. ;-) Rzeczy wymienione: Dołożyłbym jeszcze bez kosztowe przeglądnięcie układu zapłonowego pod kątem wilgoci. W okresach przejściowych to może być zmora kierowcy. Rozgrzej dokładnie i osusz komorę silnika, a następnie zabezpiecz elementy środkiem przeciw wilgoci. Szczególną uwagę zwróć na przewody...
Jak chcesz mogę Ci podać spossób sprawdzenia czujników, urządzeń wykonawczych itp.
Mi kiedyś gasł i pamiętam, że wymieniałem silniczek krokowy. Problem był z wolnymi obrotami. Chyba że gaśnie niezależnie od obrotów, to wtedy raczej nie to.
Pompa wspomagania to w domyśle pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy. Której w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne. Serwo może być uszkodzone w ten sposób, że po wciśnięciu pojawia...
Odnośnie kontrolki - brak masy na tylnej lampie, wytopiony styk masowy(czarna kropka pod pinem z czarnym kablem na płytce lampy) doraźnie pomaga podgięcie styków we wtyczce. Nie wiem jaki to dokładnie silnik ale jeśli ma przepustnicę bez linki to właśnie ona reguluje wolne obroty.Lecz jeśli masz linkę gazu wolne obroty reguluje zawór wolnych obrotów...
Nie działa miedzy innymi automatyczne dogrzewanie świec po uruchomieniu silnika- do tego będzie problematyczne podnoszenie wolnych obrotów po zmianie obciążenia (np. przy włączeniu klimatyzacji). Ja robiłem swap w suzuki samurai, to akurat nie stanowiło dla mnie problemu.
Sonda lambda albo przepływomierz.
Na silniku jest ok 100'C jak wentylator zaczyna działac na wolnych obrotach silnika.
Zauważyłem, że po nagrzaniu się silnika miga check i gaśnie. Jednak po chwili auto faluje na wolnych obrotach.
Tak, fazator jest sterowany ciśnieniem oleju, ale nie na tej zasadzie że obroty rosną - rośnie ciś. oleju i wtedy fazator się przestawia, lecz jest tam elektrozawór sterujący tym fazatorem, podłączyć Clipa i obserwować parametry pracy silnika. Jaki przebieg? Nie słychać jeszcze jego głośnej pracy? Takie "klekotanie" z okolic rozrządu na wolnych obrotach?
Ja założyłbym dysze 2.1 i zobaczył na mnożnik. Jeżeli będzie w granicach 1.2-1.4 to będzie ok. Jeżeli dalej sie będzie działo to samo, to musisz wstawic nową listwe na próbę. W momecie gdy nie będzie roznicy będzie problem z wysokim napieciem. (jak zmienisz dysze to wrzuć mape tylko pełna z czasami wtyskiwaczy na wolnych obrotach)
Opisałeś się ,jak na maturze na dowolny temat. Z tego nic nie wynika , w czym można Ci pomóc. Nie piszesz , jak pali na zimnym i ciepłym ,jak pracuje na wolnych obrotach, czy ma przyśpieszenie , ile na tym silniku przejechane kilometrów.
Jakim programem można przeczesać Landirenzo lambda control system 2-v05/2 Użyłem dwóch programów z elektrody i nic. Auto nie ma wolnych obrotów na gazie(Renault scenic 1,4) Z góry dziękuję za podpowiedź
Zależy, w jakich się to dzieje okolicznościach - jeśli jedziesz bardzo wolno to pewnie chce utrzymać wolne obroty to i może przyspieszyć.
Witam szanowne grono, problem dotyczy Renault 19 1,8 jednopunktowy wtrysk, rok produkcji 94 (lambda i katalizator sa) Chodzi o to ze auto pracuje nierowno tzn, skacza wolne obroty, od 300 do 1000 , komputer je wyrownuje , stara sie :( , i wahaja sie od 1200 do 300 w porywach staja troche na 900. Przy 300 auto prawie gasnie ale komputer nie pozwala i...
Mam problem i bede wdzięczny za pomoc mianowicie Renault trafic 2 2.0 dci M9r780 na wolnych obrotach wyrzuca wypadanie zapłonów P0300 zaznaczam ze to diesel korekcje wtryskiwaczy szaleją od -5 do 5 wtryski podmienione na nowe Renault nic to nie dało łańcuch rozrządu wymieniony nic ciśnienie sprężania równe 23 bary zawór regulacji ciśnienia czyszczony...
Chodzi mi o wtrysk,które czujniki są odpowiedzialne za to. do czego są te z tyłu wtrysku, który jest od wolnych obrotów itd.
Zrób przyuczenie clipem
To nastawnik biegu jałowego. Sprawdź dokładnie przepustnicę, linkę gazu, pedał itp, wszystko ma się poruszać bez zacięć, gładko i lekko. Kiedy nie naciskasz na pedał gazu dźwignia przepustnicy powinna naciskać pewnie na element nastawnika, wtedy sterownik silnika wie, że silnik ma pracować na biegu jałowym i reguluje wolne obroty. Nastawnik też ma być...
Witam.W przypadku elektronicznej przepustnicy bez linki jest sprawą normalną.Po nacisnięciu pedału gazu sygnał z czujnika pedału jest wysyłany do sterownika silnika nastepnie sterownik obliczając połorzenie przepustnicy steruję napięciem na silnik w przepustnicy otwierając ją w dane połorzenie zwiększając zarazem czas ftrysku benzyny.Niesądze aby szyszczenie...
Dodam że wypadanie zapłonu pojawia się tylko na wolnych obrotach tak do 1500obr/min i częściej gdy silnik jest nagrzany. Przewody świec zapłonowych ....
mam problem z wolnymi obrotami w renault laguna ma 1400 co zrobić aby je obniżyć pomocy!!!!!!!!!! mytnik78 silnik 2.0 8 zaworów
witam mam probrem z obrotami w samochodzie Renault 19 chciałbym sie dowiedziec ile on powinien miec obrotów na wolnych obrotam bo mój ma silnik 1721 i ma 1,500 tysiaca obrotów dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
po około minucie zaczyna chodzić na trzy garki i tak jest aż do zagrania się do 90 stopni. Sprawdzałeś na komputerze czy wypadają zapłony na którymś cylindrze czy silnik nie równo chodzi a tobie się wydaje że chodzi na 3 cylindry? Jeśli faktycznie na którymś cylindrze wypadają zapłony to na nim się skup (świeca , cewka , kabel , wtryskiwacz , wiązka...
Gaz jest w porządku. Przepustnicę wyczyściłem. Odpiąłem klema minus i potem aż do załączenia wentylatora chodził na wolnych obrotach. Na początku jeździł i gasną na wolnych obrotach (chociaż nie zawsze) a potem zaczął falować znowu.
renault wolne obroty renault megane wolne obroty renault scenic wolne obroty
samoczynne uzbrojenie alarmu prądnica pierścieniowa windows schowek
zarówka punto archiwizacja danych dysku
Lokalizacja modułu sterowania silnika w Skoda Fabia 1.4 60kW 2002 Pendrive z przełącznikiem blokady zapisu - Netac U336, Kanguru