Jak nie potrafisz sam, to podjedź do gazownika żeby ustawił instalację/wolne obroty
Po wymianie parownika BRC naTomaseco falują wolne obroty
>12 V, czasem lampka jednak zasweica sie po zejsciu silnika na wolne obroty.
W Skodzie pływak jest pełny i nie idzie go przedziurawić czy zatopić. Stawiałbym raczej na dziurawą membranę w urządzeniu wzbogacającym. Zakleszczeniu przepustnicy rozruchowej. Poza tym w gażniku PIERBURG 2E3 (taki jest w Skodziankach) niewiele można wyregulować, tylko skład mieszanki i wolne obroty (więcej mieszać raczej nie polecam).
Mozliwe ze trza przeregulowac sklad mieszanki na wolnych obrotach przy obciazeniu odbiornikami- wyglada na nieco ubogo na wolnych przez co obr leca w dol.
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
Co do kodów - google hasło dekoder błędów Vag . Zrób 200- 300 km na samej benzynie i zobacz czy nie będzie lepiej gadał na wolnych obrotach .
Wymieniłem czujnik ale problem dalej Nie odpala, na komputerze błąd czujnika wałka rozrządu g40 czujnik wymieniony Błąd się pojawia po dłuższym kręceniu Po odpięciu czujnika wałka rozrządu ciężko odpala ale odpali, nie reaguje na pedał gazu i stukowo pracuję ale wolne obroty trzyma
Przepływomierz MAF actual i specified oraz ciśnienie paliwa, wartości powinny być zbieżne Dokładnie. Sprawdź też co się dzieje z ciśnieniem na wydechu. Jak to sprawdzisz to pożycz oscyloskop i sprawdź jak pracują sondy bo urządzenia diagnostyczne są za wolne
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Problem został rozwiązany. Przyczyną dziwnego zachowania się wentylatora była usterka obwodu pierwszego/wolnego biegu silnika. Koszt naprawy niestety nie był mały. Orientacyjne ceny wiatraka 6Q0959455AE w sieci ASO oscylują w granicach 950 zł (sama część, bez kosztów wymiany), do tego jest duży problem z dostępnością (okres oczekiwania na część: ~14...
A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
Jakie powinny być obroty biegu jałowego w obr/min w silniku 1,4 16V 75 km, rok 2004? Od pewnego czasu po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 1000 obr/min, jednak czasami są na poziomie ok. 600 obr/min. Problem jednak polega na tym, iż silnik czasami gaśnie (np.: podczas manewrowania na parkingu, podczas hamowania po wciśnięciu sprzęgła). Dodam,...
Witam problem polega na tym, że po rozgrzaniu auto gaśnie na wolnych obrotach.
Tak odpala bez żadnego problemu. Nie kopci i pracuje równo na wolnych obrotach.
Ostatnio miałem dokładnie taki przypadek, też na początku postawiono na zawory, jednak okazało się, że przyczyna była inna, elektroniczna i wymiana naprawa głowicy nic nie dała, teraz auto śmiga. Zwłaszcza, że masz objaw na wolnych obrotach.
W 2001 r. kupiłem Fabię 1,4 MPI. Już po wyjeździe z salonu zauważyłem że obroty pływają. Właściwie odczułem to jako delikatne szarpnięcia, coś jakby wypadał zapłon. . Wiem o czym pisesz, bo na to samo zwrocilem uwage. :-) Mialem to do 35 tys. km, potem zalozylem instalacje gazowa i wolne obroty sa stabilne. :-)
Mam problem z Felicją 1.3 , gaśnie mi silnik przy przechodzeniu z wysokich obrotów na wolne ( usterka występuje co pewien czas ) !
Witam a czy faluje silnik na wolnych obrotach?
Sprawdź VAG-iem przepustnicę- kąt otwarcie i styk wolnych obrotów.
sprawdz silniczek krokowy. czesem wystarczy go wyczyscic. Czasami zdarza sie tez ze przyczyna nierownej pracy na wolnych obrotach jest zabrudzona przepustnica. pozdro
Czujnik temperatury zewnętrznej i wewnętrznej chodzi ok? Podczas nabijania klimy robiono test ciśnienia w układzie na wolnych obrotach?
komputer podłączony wyświetla ,,kod 17953 układ kontroli przepustnicy usterka". silnik pracuje nierówno i tylko na wolnych obrotach.
Witam Skoda Fabia 1,4 MPI 68 KM proszę o pomoc co za elementy są odpowiedzialne za wolne obroty (praca silnika na luzie - postój) silnik podczas pracy na postoju bardzo nierówno pracuje tzn czuc wyraźne drgania. Czyściłem przepustnicę adaptacja równiez była przeprowadzona co jeszcze może być powodem
Tak, tylko co to ma do np. do kierunków? To bardziej problem elektryczny. Sprawdź jeszcze ładowanie, może błędy odczytaj itd. A wolne obroty jak? NIe gaśnie równo chodzi?
Jaki to silnik? skoda? volkswagen? 1.3? 1.6? Rzuć trochę danych. Na wolnych obrotach równo chodzi?
A jakie są objawy tego "pójścia" przepustnicy?, nierówne wolne obroty?, gaśnięcie silnika po zejściu na wolne?
Texa własnie jest marna pod tym wzgledem.
Mam dziwny problem gdy odpalam na benzynie gdy jest zimno ssanie pracuje prawidłowo natomiast gdy na gazie nie mam czasami sania tzn. czasami prauje normalnie a czasami nie wchodzi od razu na wolne obroty. gdzie szukać?
Zapomniałem spytać... jak wymieniałeś uszczelkę to robiłeś szczelność głowicy tzn gniazda zaworowe, zawory czy głowica nie pęknięta?Wyreguluj luz zaworowy i jak nadal będzie źle to zbadaj kompresję w cylindrach. Jak w którymś znacząco odbiega od normy może kuleć na wolnych obrotach
Regulacja gazu sie klania: trza podgladnac prace sondy lambda - jesli to 2 gen aktuator korzysta m.in. z jej sygnalu.Ew. swiece zaplonowe konkretnie polece :NGK BKR 6ES z przerwa 0.65mm.
Auto jest zawsze odpalane na benzynie, chyba że jest upalny letni dzień, a auto stało tylko kilka godzin. Jaceksu25, parownik nie był ruszany.
Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
Pisze ci 'Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) ' więc musisz sprawdzic kable do sondy, ewentualnie wtyczka, lub padnięta sonda, ta reszta błędów może byc że kiedyś akumulator się rozłaadował. Najlepiej wykasuj je i pojeżdzij troche i poczytaj go jeszcze raz co ci wypluje. A jak chodzi na wolnych obrotach ?
Zrób Vag'iem adaptacje przepustnicy, podobny przypadek miałem w Caddy'm i pomogło. Pozdrawiam
Na wolnych obrotach nic nie faluje.
Po co jest te forum skoro nikt nie potrafi odpowiedzieć? Reg. 3.1.17. Nie prezentuj postawy, że mi się należy. Dbaj o poziom pytań i dyskusji. Dziękujemy.
Witam. Jestem posiadaczem Skody Felicji 2000r. silnik 1.6 LX wolkswagena, benzyna+gaz sekwencja. Zauważyłem ostatnio dwie usterki. Pierwsza to napięcie na akumulatorze (wymienionym ok. 1 miesiąc temu, zaznaczam że jeździłem też w dalsze trasy także powinien się doładowywać). Po uruchomieniu silnika i spadku obrotów do standardowych 900 obr./min. napięcie...
No to ja napiszę z własnego doświadczenia. Silnik MPI 8V ma taką urodę ze na wolnych wypadają zapłony i ten typ tak ma bo kolegi Skoda jak i moja też tak miała i diagnostyka nic nie pokaże. Hałas przy rozruchu zimnego silnik pojawił się zapewne z samoregulatorów hydraulicznych w rozrządzie, gdy napełniły się olejem silnik ucichł i to też może się zdarzyć....
zabrudzona przepustnica wyczysc i wprowac nastawy Wyczysciłem przepustnie i wprowadzilem nastawy bląd sie juz nie pojawia ale wolne obroty na benzynie dalej sa nierownomierne, na gazie ok
Tą kompresję zmierzyli? Za wolne obroty jest tam odpowiedzialna chyba przepustnica czy została wyczyszczona ? I czy cały odlot sprawdzony pod względem szczelności?
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
Mam pytanie kalibracje LPG mogę robić na wolnych obrotach ? Zrobiłem kalibracje podczas nigdzie nie pisało żeby przyhamować do 3000 obrotów silnika. Kalibracje na wolnych obrotach silnika zrobiłem luz .
Witam. Ta nie równa praca na wolnych obrotach to była na ciepłym czy na zimnym silniku ? Mam ten sam problem jak silnik sie zagrzeje to na wolnych obrotach czuć na siedzeniu drgania na zimnym silniku pracuje równo. Skoda octavia 2.0 tdi BKD.
Mimo wielokrotnych wizyt w ASO nie udało mi się niczego więcej osiągnąć. Za każdym razem odbijałem się od ściany z informacją, że taka jest charakterystyka tego silnika. Mam wrażenie, że te drgania nieco się zmniejszyły, więc nie jest to aż tak irytujące, choć w dalszym ciągu jestem zdania, że wcześniej ten silnik tak nie pracował.
No to oscyloskop i patrzeć jakie są wskazania HOS
Wtryskiwacze wymienione na ALAX FLIPPER Zmieniono filtr na ALEX 360 Zmienione wtyczki do wtryskiwaczy. Wymieniono wkład filtra fazy ciekłej Zmieniono przewody gazowe, od filtra fazy ciekłej, do wtryskiwaczy. Wszystko zostało odpowiednio zestrojone i wyregulowane. Auto jeżdzi bardzo dobrze i wreszcie nie przerywa na wolnych obrotach.
Sprawdź korekty sondy lambda, porównaj sygnał przedniej i tylnej sondy. A najważniejsze, porównaj sygnał sondy lambda z dobrym analizatorem spalin, na rozgrzanym silniku. Sprawdź jakie widzi podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach. Jakie odcinki przejeżdżasz?
Prawdopodobnie druga też jest dobra. Ostatnio robiłem jakieś audi a5 . Po nabiciu ciśnienie "wstawało" z 4 do 6 atm i spadało. Odstawiłem na zakaźny i chodził na wolnych obrotach ponad godzinę i nic, do 6 atm i spadek. Dopiero dobrych kilka przegazówek i sprężarka "załapała cuga".
Odgrzeje kotleta ten sam problem żadnych innych pomysłów? Nowa pompa wody, korek, płyn, chłodnica, termostat czujnik temp.... przy wyższych obrotach leci ciepło a na "wolnych" chłodne....
Witam Od jakiegoś czasu mam problem po odpaleniu na zimnym silniku. Nierówno pracuje , szarpie tak jakby chodził nie na wszystkich cylindrach. Dzieje się to przez ok. 10 Sekund. I po wkręceniu na obroty zaczyna ładnie pracować. Trzyma wolne obroty i wszystko jest ok. Pozdrawiam
To teraz podaj kod błędu.Parametry typu korekty ,odczyty z sond ,MAP itp.A czy to wypadanie jest na wolnych czy w całym zakresie obrotów?
Witam. Problem mam taki, że Skoda Felicja pali za każdym razem, chodzi normalnie na wolnych obrotach. Jednak traci moc przy zwiększaniu obrotów. Wymieniłem świece, filtry paliwa. Przekładałem sondę. Po podpięciu pod komputer pokazuje, że coś z sondą lambda. Może ktoś miał taki problem? Z góry dziękuję
To podciśnienie niskie (wysoki MAP) masz na wolnych obrotach. Zawory regulowane były? Niby sa hydroszklanki ale może brakuje już regulacji?
Zepsuł mi się przełącznik obrotów: szybkie/wolne w automacie tokarskim MAS A20B (Czeska Skoda). Nie wiem jak go nazwać i jak go szukać żeby kupić. Dodaję zdjęcie, może ktoś wie jak nazywają się takie przełączniki.
Zawory raczej nie stukaja tylko klekoczą, słychać wyraźnie na wolnych obrotach.
Żeby nie zrobić krzywdy dla silnika musisz w takiej sytuacji podnieść w górę wolne obroty ale i tak bez warsztatu się nie obejdzie, może pompa, może panewki, możemy zgadywać a w warsztacie kilka pomiarów wyjaśni wszystko. Ewidentnie spada ci ciśnienie oleju w układzie smarowania jak nagrzeje się silnik.
Temat czasowo zamknięty, znajoma mowiła, ze tak jest od początku, więc nie będe ingerował.
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
witam mam silnik 1.4 TDI 51kW z 2007r gdzie jest ten czujnik temperatury silnika/płynu chłodzącego/? u mnie czasami wolne obroty są za wysokie ok 1250 powinny być 950 obr/min
ASO :D , w moim przypadku skoda
Witam. Możesz spróbować zrobić analizę spalin....Coś takiego przerabiałem parę lat temu ...winna była uszczelka pomiędzy kolektorem dolotowym a głowicą.....
Druga liczba (30 vs 40) mówi o zachowaniu oleju w wysokiej temperaturze, ten z 40 przy wysokich temperaturach tworzy grubszą warstwę. Przy niskich temperaturach powinny zachować się tak samo (liczba 5). Także odpuść wymianę oleju do pomiarów. Chyba że w ogóle jest jakiś podejrzany. Ciśnienie sprawdź na zimnym - na jałowym, potem przy powiedzmy 2 500...
mam problem w skoda felicja 1.3 mpi z wolnymi obrotami,najpierw falowały,czyściłem przepustnice i dopiero zaczeły obroty wskakiwać na bardzo wysokie,na wolnych wogóle silnik nie pracuje,cały czas bardzo wysokie obroty.Proszę o radę.
Witam, jak wymieniałem filtr u siebie to wyjście z filtra dawałem do butelki, następnie kilka razy przekręcenie kluczykiem aż paliwo przeleje się z filtra, poskładanie wszystkiego i jeszcze ze dwa, trzy razy przekręcenie kluczykiem beż uruchamiania silnika. Następnie uruchomienie, zawsze odpala od razu i z trzy minuty na wolnych obrotach-powinno wystarczyć....
Nie, turbo mogło by przeładowywać i sterownik wchodzić w tryb awaryjny gdyby zawór upustowy nie działał, ale bez wpływu na wolne obroty Weź płaskie szczypce i zaciskaj po kolei wszystkie wężyki dochodzące do kolektora ssącego na wolnych obrotach, zobaczysz czy zatkanie któregoś wpłynie na pracę silnika
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
oleju jest maxale tródno okreslić bo moze tyle było wlane. Jak odkrece zawór od silnika i zatkam palcem to po zdjeciu dogi z gazu zgasnie jak delikatnie dopuszcze powietrza ( troszke odetkam) normalnie wchodzi na wolne obroty bez szarpania przepustnicą. niezła zagadka...
Co już sprawdziłeś?
Sprawdz zawór odmy
Przywróć mapy benzyny poprzez odłączenie klemy.( 1h-2h) Następnie uruchom silnik i na wolnych obrotach doprowadź do załączenia wentylatorów chłodnicy.
Dziury przed sondami szczególnie na wolnych obrotach powodują dosyawanie się powietrza (tlenu) który to wykrywa lambda.
Witam. Po wyczyszczeniu przepustnicy i zrobieniu adaptacji, silnik nadal szaleje na wolnych obrotach. Procedurę adaptacji powtarzałem kilkakrotnie.
Ale przy rozruchu 1 bar to chyba tyle ma być minimum. Potem jakieś 3bary na wolnych i 7 przy wysokich obrotach. Dlatego jak zacisnąłeś przelew a było 7 i dalej nie odpala to wydaje mi się że to nie problem z paliwem. Mogę się mylić bo ja wszystkiego nie wiem, w sumie to dalej ciekaw jestem tego sterowania wtrysków.
Z ciekawości zapytam (tak ooo) a w którym bloku w wartościach rzeczywistych pokazane jest naście tysięcy wypadnięć zapłonu na danym cylindrze? Czym to diagnozowałeś?. VAS i VCDS nie pokazuje zapisanych ilości wypadnięć przy prędkości obrotowej powyżej biegu jałowego. Kiedy przełączy się z jałowego ( wolne obroty), wypadania zapłonów nie są zliczane...
Tak coś koło tego, dzisiaj zrobię wydruk, i napisze. Wartość na rozgrzanym silniku do 80 stopni: http://obrazki.elektroda.net/67_12724365... Czy wie ktoś jaka wartość podciśnienia ma być w tej skodzie? Po podpięciu vakuoemtra pod kolektor ssący, mam wartość ok 0.5 mbar na biegu jałowym, tylko że trzęsie troszkę wskazówką. Na obroty wchodzi bez problemu....
Sprawdź czy na cylindrach masz odpowiednie ciśnienie czy przypadkiem jakiś zawór nie przepuszcza bo jeśli tak to nie dość ,że silnik nie będzie miał wolnych obrotów to mocy i także.
A to na wolnych obrotach czy nie ? Bo 12,8 to brak ładowania.
Napiecie sondy po dodaniu gazu zmniejsza sie blyskawicznie-wiec sonda dziala ale dlaczego na wolnych obrotach stoi na 0,80 V ?
Wcześniej, przed wymianą pompy, było ciśnienie na wolnych obrotach 3.9, a podczas jazdy spadało gwałtownie na 3.7, gdzie znalazłem, że powinno być 4.2 na wolnych obrotach minimalne, a zakres, który podali mi w Skodzie, to 4.2-3.9 minimum. U mnie teraz jest na wolnych obrotach 4.2, a podczas jazdy 4.1 prawie.
Słychać w środku samochodu hałas łańcucha.
Wszystko jest w porządku. Alternator ma określoną wydajność przy określonych obrotach. Zobacz na rysunek. Obroty alternatora są około dwa razy większe od obrotów silnika, więc jest jasne, że na wolnych obrotach alternator nie wyprodukuje tyle energii elektrycznej aby pokryć zapotrzebowanie, więc niedobór jest czerpany z akumulatora, co sie objawia spadkiem...
Moja fela na wolnych obrotach zachowuje sie jak wibrator.Poduszki mocujące silnik wymienione,wszystkie 3. Motor 1.3 MPI.Czy ktoś ma jakies ciekawe sugestie?
Jaka jest temperatura przełączenia na LPG? Może dawka gazu zbyt bogata i zalewa silnik? Możliwe również, że krokowiec wadliwy (wymienić na próbę na register). PS. W reduktorze nie reguluje się obrotów tylko skład mieszanki na wolnych obrotach (tzw wolny przepływ) i stopień napięcia membrany.
Można tylko po co?
Skasuj błędy u mechanika przejedz kawałek i ponowny odczytaj, może mechanicznie jest uwalony.
No to regulacja instalki sie klania - wyglada na to ze na wolnych ma zbyt rozkrecony reduktor tzn za bogato i aktuator idzie mocno w dol .Po wdepnieciu gazu nie zdazy sie szybko otworzyc- nastepuje zubozenie mieszanki i szarpniecia ew.strzaly.
dioda,jezeli znajdziesz w tej skodzie dysze wolnych obrotów a tym bardziej gaznik to jesteś mistrz...
Posiadam instalacje gazową Bingo S4 , reduktor BRC Tecno 70 KW . Przez 4 lata wszystko pracowało bez zarzutu do momentu bardzo nierównej pracy na gazie , wymieniłem membrany w reduktorze / zestaw naprawczy/ i też było ok. teraz jednak po jeździe przy zejściu na wolne obrotu strasznie szarpie - tylko gaz po za tym wszystko w porządku , regulacje niewiele...
Mi się lampka nie zaświeca, więc nie patrzę na ciśnienie oleju. Obroty mam 670-700. trzaska mi się skrzynia na wolnych obrotach. Jak podniosę do 750 to przestaje. Skrzynia po remoncie sprzęgło nowe
Witam to szarpanie ustało po wymianie wtryskiwacza. al mam problem z wolnymi obrotami - trochę skacza nierówna praca silnika
Po wymianie elektrozaworu N205 od zmiennych faz rozrządu problem został rozwiązany.
Coś stuka u mnie w silniku na wolnych obrotach czyżby to dwumasa? [youtube] https://youtu.be/vWOb9n-I_dc[/youtube]
Koledzy, mam problem z obrotami silnika, dokładnie raz są dobre raz za wysokie ,czyściłem już przepustnice co mam zrobić? Dokładnie to jest Skoda Felicja 1.3 MPI, czy to może być czujnik Halla?
Witam. Czy może ktoś z Państwa spotkał się z tego typu błędem i jak można rozwiązać poniższy problem. Objawy: Na wolnych obrotach leci tylko zimne powietrze. Dopiero powyżej 2000 obr/min zaczyna lecieć gorące. Pozdrawiam i czekam na info. Krzysiek
Napisz jakie masz ciśnienia LP i HP przy wolnych obrotach oraz przy 3 tyś.
Na pewno dobrze sprawdzać na gorącym silniku. Wykasuj po prostu wartości wyuczone i błędy bo sterownik się "uczy" i wyrównuje korekty. Odczyt wartości na wolnych i nie zaszkodzi przy wyższych obrotach np 3000. Obserwuj działanie sond i korekt. Coś powoduje że jest za bogato.
a czy przez ten emulator mojej konstrukcji komputer moze sobie np rozkalibrowac mapy zapłonu? bo dzis zauwazyłem ze na wolnych obrotach jakos tak dziwnie trzesie silnikiem:/
na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie miał w ogóle ładowanie ale jak obroty wskoczyły na 1000 to już było ładowanie 14,2. Napięcie ładowania 14,2V przy obciążeniu światłami i dmuchawą jest jak najbardziej w porządku. Normalne jest również to, że na wolnych obrotach napięcie może trochę się zmniejszyć. Może Twoje problemy...
Fabia Comfort 2001r 28kkm. Wczoraj wymianiałem rozrząd. Był wyraźnie rozciągnięty. Na wolnych obrotach szarpał. Teraz wszystko gra. Jak widzisz nie jesteś sam.
skoda felicia wolne obroty wolne obroty skoda fabia wolne obroty skoda felicja
auris schemat citroen xsara paliwo logować mbank
philips senseo zmniejszenie obrotów wentylatora
CR8F6128 14-pin – mikrokontroler ChipON, parametry, pinout, zamienniki Schemat z układem Corebai CR8F6128 – link do dokumentacji EVB i datasheet