Witam!!!! Mam Passata 1.8 silnik wolnossący benzyna b4 i problem jest w tym, że przy próbie zapalenia pompa paliwowa wcale się nie odzywa.Sprawdziłem bezpiecznik (18) i jest o.K.Pompa raczej też jest dobra więc może jest po drodze jakiś przekaźnik, jeżeli tak to gdzie go szukać.HeLpPPPppppp[/b]
Jaki silnik, dezel turbo czy wolnossący, benzyna, jaka moc silnika? Dla każdego z tych silników technika jazdy jest inna bi inna charakterystyka mocy silnika. Otwórz instrukcję samochodu, masz tam zapewne wykres charakterystyki zależności momentu od obrotów i zużycia paliwa. Przeciążony silnik zużywa więcej paliwa. Zbyt niskie obroty szkodzą silnikowi....
Chcesz mieć święty spokój , to silnik 2,0 w benzynie wolnossący. Ogólnie nie pchałbym sie w tego typu auto (CC) i inne wynalazki z otwieranym dachem ( megane cc).
W wolnossącej benzynie nic nie wymodzisz, najtańsze i dające wyraźny przyrost dynamiki to odchudzanie auta przez wywalenie czego tylko się da
Przy załadowanym potrzebujesz momentu. Nie szedłbym w 1.6benz, 1.8benz bo jak to wolnossąca benzyna, z momentem w niskim zakresie obrotów słabo. W tym aucie najlepszy jest 2.0HDI 90KM (stara prosta i niezawodna konstrukcja). Do tego oszczędny.
Napięcie spadło krytycznie, tzn. siakieś 7V, a silnik to 2 litry, wolnossąca benzyna. W wolnej chwili będę testował, który bezpiecznik zabezpiecza obwód odpowiedzialny za największy pobór prądu.
Nie pójdzie. Jedyna sensowna i pewna opcja podniesienia mocy w wolnossącej benzynie to uturbienie jej, inne opcje nie działają i nie dają nic
Toś mi brat... Tylko nie mam takiego budżetu... Dałem taki przedział, bo nie wiem za ile sprzedam swój. W dodatku na start dobrze byłoby wymienić wszystkie płyny eksploatacyjne i pewnie rozrząd, co również generuje dodatkowe wydatki. Ja żadnego 1.2T-1.4T nie chcę, bo ani to ekonomiczne, ani trwałe. Wolę już mniej mocy i nawet 1.6-1.8, ale wolnossący....
Chipowanie wolnossącej benzyny nie ma najmniejszego sensu bo nie podniesiesz mocy samym programem. Kup sobie jakieś tanie 1.9TDI i zacznij na nim zabawę
Witam Poszukuję wartości momentów dokręcania śrub panewek korbowodowych i wału. W posiadanej dokumentacji brakuje tych danych. Przypomnę że chodzi o silnik 2 litry benzyna 16V wolnossący / bez turbo/ Fiata Coupe. Z góry dzięki za informację.
Jest to zależne od mnóstwa czynników.Podstawowe to czy to diesel czy benzyna,wolnossący czy doładowany.Powoli się nie przymierzaj bo technologia tak pędzi że Ci życia może braknąć żeby to ogarnąć. A tematów na temat chip tuningu było mnóstwo,wpisz sobie winols w wyszukiwarkę,jest tam temat w archiwalnym bodajże na kilkanaście bądz dziesiąt stron. Miłej...
Raczej nikt się tego nie podejmie, wolnossących benzyn nikt nie rusza.
mam pytanie - jak to jest obojętnie turbo-benzyna/diesel/wolnossący, czy po ruszeniu na 1 biegu, auto powinno toczyć się równo i płynnie gdy się odejmie gaz? Próby jazdy po przyspieszeniu na pierwszym biegu i zdjęciu nogi z pedału gazu w większości przypadków doprowadzają do mniejszych lub większych szarpnięć i takie postępowanie jest drogą do uszkodzenia...
Pompa vaccum W wolnossącej benzynie.
Czy ja wiem czy EGR potrzebuje katalizatora... oczywiście katalizator ogranicza przepływ spalin i tym samym zwiększa ciśnienie w kolektorze wydechowym, a zatem więcej spalin może pójść do kolektora ssącego. Ale to jest turbodiesel, a nie wolnossąca benzyna, więc jest tam turbina i ona powinna stawiać wystarczający opór.
Ja bym polecił citroena xsarę 1.9 wolnossący z diesla. 1.4/1.6 benzyna z gazem. Trwałe konstrukcje i autem się miło jeździ. Ewentualnie mitsu carisma 1.6/1.8 benzyna gaz, wystrzegać się wersji GDI
współczesny i taki w miarę normalny w Polsce. Polonez? Produkowali go jeszcze w XXI wieku więc chyba jest współczesny. A tak bardziej serio to może Fiat Tipo? Z wolnossącą benzyną. mechanicy wyjątkowo lubią Te na których mogą zarobić najwięcej, więc to raczej słaby wyznacznik.
Nie mówię tutaj o 2-3KM jak sam napisałeś jest to 10% a z mocy 140KM przekłada się to aż na 14KM (w wolnossącej benzynie to tak jak po chiptuningu) a przy mocy 1000KM jest to 100KM czy takiej mocy również nie odczujesz??
Panowie a dlaczego niskie obroty mu szkodzą? A jeśli chodzi o wolnossącą benzynę to także obroty rzędu ok 1500 lub niżej są szkodliwe? Czy dla benzyny bez turba też obowiązuje zasada, że nie wolno od razu gasić po jeździe auta?
Przykrą konsekwencją będą masowe samobójstwa pracowników i właścicieli warsztatów. :D Przejdą (oczywiście tak nie będzie - pracy nie zabraknie) do podziemia i będą działać w nielegalnym, ale bardzo lukratywnym biznesie "regeneracji" pakietów baterii. Już sobie wyobrażam przypadki pożarów w podziemnych parkingach, o których będzie głośno w mediach ;-)...
Tzoku a który bieg jest bezpośrednim w Twoim 1,3 Bo dizle te co jezdziłęm to tak między 2 a 3 biegiem reszta to nadbiegi. I jeśli porównujemy 1,9 TDi to do wolnossącej benzyny 3,0 bo tylko takie mają porównywalne momenty. I to będzie sprawiedliwe i bez naciągania faktów.
Wcześniej po prostu jedzie jak przeciętna "wolnossąca benzyna" powiedzmy 1.4-1.6. Masz 2 w 1 - możesz na co dzień jeździć jak każdym innym rodzinnym kompaktem, a jak Cię najdzie chęć to przyciśniesz i objedziesz większość pseudo-sportowych aut.
No tak ale kłóci się to z tym co niektórzy pisali że na luzie niebezpiecznie , że w razie konieczności nagłego przyspieszenia trzeba z luzu wbić bieg itd, no a tutaj na 5 biegu to chyba tylko diesel, który od 1700 obrotów ma z 360 Nm ruszy z kopyta, a tak to też muszę redukcje przeprowadzić więc bezsensu. Załóżmy ze sobie pomykam autem niskie obroty...
A czy ktoś spotkał się z hybrydą diesel w wersji pług-in? Bo bardziej mnie takie rozwiązanie interesuje. Chociaż benzyna lepiej się sprawdza (uzupełnia) w zestawieniu z napędem elektrycznym to według mnie silnik diesla ma większe możliwości oszczędności, pomoc miał też większą sprawność. Za chwilę wolnossący diesel może wrócić do łask. Tylko póki co...
Kolejny temat o zakupie auta do przemieszczania w prestiżu i luksusie z dieslem rocznik minimum 2000 i max 10tys zł. W tych pieniądzach w tych rocznikach sensownie kupić jak pisze tzok auto segmentu B albo ewentualnie jakiś kompakt z wolnossącą benzyną.
Corolla E12 TS - mi to auto nie pasuje, ale może Tobie do gustu przypadnie - wolnossąca benzyna 1.8 VVTL-i o mocy... 192KM. Co najlepsze - da się tym jeździć spokojnie i ekonomicznie (ok. 7l/100km w trasie). Auto nie rzuca się w oczy, wygląda niepozornie. Jedyny minus - LPG do tego nie założysz.
W wolnossącej benzynie? Może sprzęgło poleci jak ktoś ciężką przyczepę targa. W samym silniku trudno raczej coś popsuć, uszczelkę pod głowicą na skutek przegrzania albo drobiazgi z osprzętu. Dopiero te nowocześniejsze turbobenzyny, typu 1.2 TFSI albo inne abominacje, dorównują awaryjnością nowoczesnym turbodieslom, a resurs mają jak Fiat 125p, taka...
Witam. Jeśli ktoś ma takie życzenie, niech założy zwykle sprzęgło zamiast 2-masy i zobaczy z czasem, czy warto, czy nie. Bez powodu tego nie robią. Niestety koszt jest ważny w takim przypadku. Docelowo, jeśli ktoś woli zwykłe koło, to lepiej kupić wolnossącą benzynę i w ramach ekonomii kosztów długiej jazdy dołożyć LPG. Warto zajrzeć na Tubę i posłuchać...
W benzynie wolnossącej nie podniesiesz mocy tanio i szybko, praktycznie jedyna opcja to turbo, druga to wymiana silnika na większą pojemność
Dam Ci przykład do przemyśleń - tan sam samochód, 2 różne silniki o tej samej mocy max.: wolnossąca benzyna 2.4 16V: P: 170KM(at)6000RPM Tq: 220Nm(at)4500RPM Vmax: 182km/h 0-100km/h: 13,3s turbodiesel 2.0 16V: P: 170KM(at)4000RPM Tq: 350Nm(at)1750RPM Vmax: 195km/h 0-100km/h: 11,0s
kwestie małych silników i turbo są mi mało znane. + - 1.2 Benzyna z ośmiobiegową skrzynią automatyczną - 1.5 (chyba) z taką samą skrzynią. + Przewidujemy niewielki przebieg przez 5-6 lat, jakieś 250k - 300k. Ciężko to widzę aby silnik 1.2 z turbiną uklepał 300tyś przebiegu. Wolnossący przy użytkowaniu z głową jeszcze ale 130KM z 1.2 benzyna....
przy wolnossącej benzynie nawet jak zmienisz mapę to przyrost mocy będzie taki mizerny, że szkoda pieniędzy wyrzucać w błoto. Z tym silnikiem to góra 2-3KM. Jedyna rada zmienić auto albo kupić takie w JTD. Jeździłem tym puntem i powiem, że ten silnik w tej budzie to nieporozumienie, a mieście to spokojnie 9-10 litrów palił. A jak wsiadł komplet pasażerów...
Przy tym budżecie zagazować da się wszystko lub prawie wszystko. Ciekawymi samochodami wydają mi się być Skoda Octavia Scout/Seat Leon Xperience/Volkswagen Golf Alltrack. Co prawda mają silnik 1.8TFSI z wtryskiem hybrydowym, co nie czyni ich najlepszym wyborem do LPG (oczywiście VI generacja), ale da się i jeżdżą. W odróżnieniu od wielu Crossoverów...
Jest wykonalny - KAŻDY sterownik silnika da się zmodyfikować, tylko przy tym silniku przyrost to będzie 8-10 koni i z 15 Nm czego się praktycznie nie odczuje: + Przecież ci napisałem w poprzednim poście co trzeba zmienić aby zauważyć jakieś przyrosty. Chcesz się dowiedzieć więcej zapraszam do odpowiedniego tunera. Też chętnie posłucham co mu pogrzebiecie...
Diesle są oszczędniejsze do pierwszej poważnej awarii. Wtedy, jak mawia pewien mój znajomy, świzdu-gwizdu i pieniążki poszły w ... no, nieważne. W wolnossącej benzynie jest znacznie mniejsza ilość elementów podatnych na uszkodzenie z powodu kiepskiego paliwa czy atechniczności poprzednich właścicieli, nie ma turbiny, koła dwumasowego, delikatnych wtryskiwaczy...
Ja porównuje to co istnieje na rynku. Praktycznie każdy Deisel od 20 lat to turbodiesel, a nie każda benzyna jest doładowana. Teraz to się zmienia, ale to oznacza także wtrysk bezpośredni co nie zawsze jest zaletą. Diesel zawsze "sztywniej" trzyma wolne obroty. Stabilizacja obrotów w Dieslu też jest o wiele skuteczniejsza i szybciej działająca. Jeździłem...
Witam. Czy mogę do silnika 1.9TD (AAZ) zamontować skrzynię biegów od passata 1.8PF o oznaczeniu AFE??? W necie znalazłem że skrzynia AFE była montowana w 1.8PF benzyna (107KM) oraz ta sama w 1Y (1.9d wolnossący). Czy będzie pasować do 1.9TD???
Przy tym przebiegu CR, dwumasa, czy dmuchawka mogą dać o sobie znać już po raz drugi... Nigdy nie kupiłbym diesla po tym przebiegu (realnego przebiegu) nawet z pewnych rąk. Wolę wolnossącą benzynę, niż auto w warsztacie, no ale o gustach się nie rozmawia :) Stary pług 605 to inna bajka, wygodna limuzyna z silnikiem na gnojówkę z jednym wałkiem rozrządu....
Saaba sobie odpuściłbym całkiem . Wolnossąca benzyna do 2 litrów , mondeo , audi , skoda . Z tym że : - po pół roku mondeo zgnije ( podobno :)) - po pół roku skoda się wysypie albo znudzi - po pół roku audi ukradną .... Skodę 1,6 1,8 . Niestety 1,6 pali jak 2.0 a jedzie jak 1,2 . W firmie szybko sprzedaliśmy to . Drugą z tdi rozbito . Mondeo mk4 do...
Ja lubię małe auta ale akurat jazda Yarisem to męczarnia, także nie wyrabiaj sobie opinii na podstawie małych aut na podstawie Yarisa. W dieslach kwestią przewodnią jest jazda na krótkich dystansach... ale co to znaczy? W dokumentacji Fiata, można znaleźć wzmianki, że krótkie dystanse, to odcinki krótsze niż 8km. Odnośnie nowych aut to również jestem...
Dziura w tłoku to już problem ubezpieczalni... Motorschade i bujajcie się z nim. 2 lata już płacę leasing, zostały jeszcze 3 a średnio mi się uśmiecha płacić leasing i drugie tyle co kwartał zostawiać w warsztatach czy ASO jak nieraz widzę jak się ludzie mszczą topiąc kasę w coś co już dawno jest trupem. Trzeba było celować w 2.0 TDI CR wtedy dopłaty...
To co pisze to zasady ogólne od których mogą być wyjątki . Musisz szukać samochodów z 5 biegowa skrzynia manualna . Benzyny wolnossące do 200 KM a diesel do 90 KM . Oczywiście im młodszy samochód ty wyższe prawdopodobieństwo występowania . Ja kupiłem kia sportage 2013 2.0 benzyna wolnossąca . Brak dwumasy , egr , przepływki i innych problematycznych...
Zacznę od tego na przewodzie zwrotnym nie było paliwa mam corollę i akurat w tym grzebałem, bo miałem podobny problem i w corolli nie ma powrotu paliwa do baku. Ten drugi przewód idzie do pochłaniacza oparów paliwa i in jest zawsze pusty. U mnie powodem, że silnik nie chciał odpalać na benzynie (też mam gaz), był pęknięty wężyk karbowany w zespole pompowym....
Ciężko coś doradzić do miasta. Dobre i sprawdzone oraz bardzo trwałe konstrukcje w tym modelu do silniki 2.5TDI oraz 2.8JTD. Na lawetach do 400 tyś km dolatywały bez żadnego remontu - a to sporo zważywszy na fakt jak to jest eksploatowane i z jakimi ładunkami pracuje pod lawetą. Do miasta... polecałbym jednak mały wolnossący silnik. Albo 1.9D lub 2.0...
Kolego jeżdże s80 na dwóch turbinach 2800ccm i LPG i jest OK. Kolego, są tacy co trafili 6-tke w Totka - a miliony pozostałych graczy ledwo trafiają 3-jkę :D Ja mówię o zwykłym Iksińskim, który założył LPG to turbo a potem biega od gazownika do mechanika i z powrotem - tym bardziej, że spora część mechaników ma problem z wolnossącą benzyną, jeśli trafi...
Vectra B - odradzam, to będzie fatalnie się prowadzący zgniłek, a do tego Oplowskie Diesle... zostawmy bez komentarza. Jeszcze taka osobista uwaga - po kilku latach jeżdżenia dieslami (Astra G 2.0, Grande Punto 1.3MJ) przez kilka dni używałem auta z silnikiem benzynowym (Polo 6N 1.4) i... następne auto to będzie benzyna 8V z LPG, najlepiej 1.6 albo...
U nas w kraju jest tylko producent Solarisów, cała reszta to montownie obcych koncernów. Patriotyzm, ta. Jak byś zarabiał XXXX E/m to by cię waliło czy masz auto z 1, 2 czy 3 turbinami, i tak jest a tacy nie mają z tym problemu i się nie naprawiają swoich FUREK poprze elektrodę. Po prostu wstawiają do warsztatu i odbierają naprawione. Zarabiam, kupiłem...
Teoretyczne optymalna sprawność silnika leży pomiędzy max momentu i max mocy, zwłaszcza wolnossąca benzyna, ale co dalej zrobić z tą wiedzą? Nic. Musiałbyś przyspieszać z gazem w podłodze od 4100 do5500 i co potem, na luz nie, bo paliwo jest dalej zużywane, zdjęcie nogi z gazu do cut off nie, bo hamujesz silnikem. Zgasić - nie, bo rozruch to zwiększone...
lecz zwracam uwagę iż 1.8t jest jednym z nielicznych silników benzynowych które max moment obrotowy łapią już od 1750obr. I dlatego dobrze sobie radzą. Charakterystyka stworzona specjalnie dla dziadków którzy boją się przekroczyć 3000rpm, w sam raz do sprawnego przyspieszania przy jeździe po poranne bułeczki. Z punktu widzenia osiągów silnika i jednocześnie...
Generalnie subaru miały mizernego blachę i praktycznie zerowe zabezpieczenie antykorozyjne. Silniki i napęd są za to bardzo trwałe. Zwłaszcza wolnossące silniki. Jeśli chcesz jeździć na benzynie, to spoko, jak na gazie, to we wczesnych egzemplarzach problem jest z zaworami, bo mają sztywną regulacje. Potem były hydrauliczne. No i jeśli 4x4 i miał silnik...
Tylko benzyna i z tych najrozsądniejsza wydaje się być Octavia II. Diesel przy takim trybie eksploatacji to same problemy - no chyba że wolnossący który - w żadnym z wyżej wymienionych nie występuje. Może w Octavii znajdziesz jeszcze 1.9SDI
Niestety Toyota z napędem hybrydowym oznacza skrzynię E-CVT... poza tym akumulatory od hybrydy w Aurisie wytrzymują ok 6 lat, później auto jeździ ale cała hybryda jest bardziej na ozdobę (choć bez silnika elektrycznego auto nie pojedzie, gdyż jest on integralną częścią skrzyni E-CVT i to on przenosi moment również z silnika spalinowego, a sterowany...
Witam Testowałem na hamowni ròżne wynalazki. Generalnie wolnossące benzyny są oporne na chiptuning, a co dopiero na chiprezystor. W silniku 1,6 grupy VW chiprezystor dawał wyniki w granicy błędu pomiarowego 1 slownie jeden koń i 3 Nm. W silniku bodajże 2,4 Audi chiptuning dał 10KM i 15Nm. Dedykowany stozek K&N w Maździe 3 MPS dał 3 -4KM i 15-20...
Proszę popatrzyć na przebiegi na portalach np. mobile.de, a potem na otomoto/allegro. Różnica jest dość duża. Osobiście nie brałbym diesla ponieważ nawet kilkuletnie auta mają dużo "nalatane" ponieważ diesle kupowane są do jeżdżenia non stop i ktoś kto ma głowę nie kupi diesla do jeżdżenia kilku kilometrów po mieście. Po drugie serwisowanie diesla jest...
Rozmawiałem kiedyś w Polsce z kierownikiem zakładu produkcyjnego VW w Niemczech, sam się śmiał z tych mitów o silnikach grupy VAG. Powiedział jasno, że najlepszym silnikiem VW był wolnossący 1.9D, jeszcze 1.9TDi 90KM mógłby do tego zaliczyć, ale reszta to zaspokajanie potrzeb rynku. Tyle w temacie.
Podczas kupna auta ważna jest wiedza która powinna towarzyszyć przez całą eksploatację aby nie było tak jak piszesz. pozdrawiam Rozważamy tu zakup auta używanego, o ile zdążyłem zauważyć. Byłoby wspaniale, gdyby każdy wiedział, jak prawidłowo używać turbodiesla, jak obchodzić się z turbiną i dlaczego lepiej nie lać podejrzanej ropy albo słonecznika....
1.2 w suzuki jto wolnossacy
Czy proponowanie Koledze diesla na tak bardzo krótkie trasy to według Ciebie dobry pomysł? Tym bardziej, że spalanie przy dojazdach głównie z zimnym silnikiem wcale rewelacyjne nie będzie. No i przy takiej eksploatacji, prędzej czy później pojawią się problemy, a serwis tych silników wcale nie należy do tanich. Mimo teoretycznie niższego spalania,...
Proszę o wybaczenie mi moją niewiedzę ale czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć na moje pytanie? W gazie hho są cząsteczki tlenu i wodoru. Podając ten gaz do kolektora ssącego zwiększymy tym samym ilość tlenu w kolektorze. (Tlen w gazie hho ma postać O czy O2?) Tlen ten będzie reagował z wodorem czy benzyną podczas zapłonu czy może tlenu w powietrzu będzie...
Gdybym chciał tylko auto bezawaryjne to wybrałbym skode octavie 1.9tdi która rzeczywiście jest nie do zajechania, tania w utrzymaniu itd. itp.. Ale widzisz jednak auto musi mi się podobać, chociaż troszkę.. Przynajmniej to nowe teraz. I jak zapewne wyczytałeś szukam raczej kompromisu niż konkretnej cechy. Nikt nie chce auta które mu się rozpada, ale...
Rozpatrujemy tu taniego w utrzymaniu parcha dla młodego kierowcy, któremu ojciec wymyśla dodatkowe utrudnienia (np. dołoży wtedy, jak będzie mu się podobało), a ty chcesz, by jeszcze brał go na współwłaściciela. Nie tędy droga, na dużą, elastyczną pojemność do komfortowego wyprzedzania przyjdzie czas. No dokładnie. Benzyniaki grupy VW nigdy nie posiadały...
w ncie są dostępne chipy sam kupiłem chip do vw passata b5 1.8 T z 150 km zchipowałem go na 180 wystarczy poszukac To zrób to samo z silnikiem wolnossącym a dostaniesz Nobla.
cefaloid: fajnie to zrobiłeś dzięki. Chcę jednak powiedzieć, że Twój wykres to jakby porównanie krzywej benzyniaka (wolnossącego) z turbodieslem. Kolory niebieski i fiolet to dość płaskie krzywe typowe własnie w turbodieslach. Ten wykres powyżej to banialuki, jak może być prawie płaski przebieg momentu i jednocześnie płaski przebieg mocy :D [url=http://www.rri.se/popup/performance...
To audi co mam do wyboru z mercem to jest b3 wolnossący 1.9 bez turbiny. A z wyposażenia ma tylko centralny zamek. Przedział w jakim szukam auta jest bardzo słaby, no ale na inny w obecnej chwili mnie nie stać
Kup puste ECU i programuj. Zobacz że jednak lepiej jest mieć więcej niż mniej. To na pewno. Rzecz w tym, że przepływomierz jest elementem mocno zawodnym , wikipedia mówi, że: "Wady: media o dużej wilgotności zakłócają, zawyżając wskazania, pomiar, gdy na czujniku pomiarowym skondensuje się woda ograniczony górny zakres pomiarowy (w porównaniu do innych...
Ciekawy wątek, więc się podepnę. Właśnie stoję przed decyzją jakie kolejne auto wybrać. Dotychczas jeździłem tylko benzyniakami, miałem ich kilka, ale teraz coraz bardziej kieruje się w stronę diesla. Ogólnie robię bardzo mało kilometrów - tylko jakieś 6-8 tyś rocznie, lecz niestety większość moich jazd wygląda tak: odpalić zimny motor, przejechać 1-2...
dgolf: Zależy co rozumiesz przez dynamiczną jazdę, dla jednego to będzie dokręcenie silnika do 4k rpm na zimnym silniku a dla innego 6,75k rpm w pełni rozgrzanego. Z tym nowym Avensisem 130KM to trochę się porwałeś, bo nie ma takich w dieslu. Passat dostaje po tyłku bo jest o ~200kg cięższy. W sprincie może i jesteś lepszy od diesli, ale z rolki robią...
Po 1) jaki budżet? Poza tym skąd weźmiesz A6 C4 15 letnie? :D Fiat Tipo 1,4 chodzi o t-jet 120 koni? czyli porównujesz 3 letnie auto do 25 letniej A6tki? :D niezły rozmach Generalnie to tak: - jaki budżet - jaki segment - jaki silnik (piszesz o wolnossącym a wstawiasz turbo benzynę w Audi A4)
Witam - czy ktos moze poaradzic gdzie szukac informacji na temat chiptuningu corsy 1.2? Witam, prosze bardzo - Koszt strojenia około 1000zł , strojenie jest dlugie i mozolne , jak to w benzynie wolnossącej , około 20 pomiarów na hamowni i AFR , przyrost około 3-5% jak w każdym wolnossącym silniku. Zawsze można się pokusić o chip-rezystor za 5 zł z...
Witam. Udało się rozwiązać problem? Chciałbym również w do trafika (mam benzynę 2.0 f4r wolnossący) włożyć silnik z osobowej renówki (Vel Satis 2.0 f4rt) ze sterownikiem s2000rpm. I przed przekładką chciałbym wiedzieć, jakich problemów spodziewać się, jeżeli chodzi o immobiliser. W Velsatisie podobno musi być karta, stacyjka, sterownik ABM i ECU......
To z tego, że choć na chwilę jest te 300 niuta, w przeciwieństwie do silnika benzynowego. Jak jesteś "Januszem" który uważa że jego auto jest szybkie bo walnie niuton w plecy i to wszystko to masz rację. Natomiast jak masz 5 biegową skrzynię i diesla to nie masz ciągle tych obrotów Podjedź do mnie to Ci pokaże jak się jeździ benzyną skoro mówisz że...
Podciśnieniowo. Powiedz, jak wzbogacisz mieszankę do takiego stopnia w samochodzie z turbo, nawet tylko 0,5 bara i z szerokopasmową sondą? Jak Twoja termopara nie będąc w wydechu wytrzymuje ciśnienie sprężania? No, chyba, że jednak jest w wydechu - a wtedy jest w żeliwnym kolektorze wydechowym, a nie w głowicy. Coś mi się wydaje, że ja podchodzę do...
Przegląd w salonie Fiata? Może być ok i powiedzieć dużo, natomiast wszystko zależy od tego co to za salon i jak kompetentni ludzie w nim pracują - bo z tym bywa różnie. Znam jedną Autoryzowaną Stację Obsługi(ASO) Fiat, gdzie poziom usług jest na żałośnie niskim poziomie - często wyjeżdżają klienci z niedokręconymi kołami, i o dziwo nie są to jednostkowe...
silnik RFJ czy ten silnik ma hydrauliczną regulację luzu zaworowego? Bo poprzednia wersja tego Citroena z silnikiem 2.0 benzyna miała hydrauliczne popychacze i silnik cieszył się dobrą opinią. Co do koła zmiennych faz rozrządu to już większość aut z tego okresu posiada koło faz rozrządu, które wymieni się podczas wymiany rozrządu i do kolejnej wymiany...
Jeśli już zdecydowałbyś się na auto z grupy VW i z silnikiem 1.4 benzynowym to raczej weź 1.4 16 V. Ma on 15 kucy więcej ( razem 75) od 8V Moc i spalanie tych archaicznych silników vw wg mnie jest nie do zaakceptowania. Konkurencja od dawna produkuje lepsze, mniej awaryjne silniki 1,4 o mocy 85-105KM z tej samej pojemnosci które to jeszcze mniej palą...
W tym przypadku tylko sprzedać i dołożyć te 1500zł do mocniejszego auta,. Benzynki wolnossącej nie podkręcisz w małych pieniądzach.
1.8T wymaga dość kosztownej instalacji LPG niż wolnossący. Jak nie skatowany - bardzo trwały. Ja bym ci jednak polecał szukanie T4 w 1.9TDI z lat 2000-2002. To na prawdę dobre, oszczędne i wystarczająco dynamiczne silniki a koszty serwisowania jak w Golfie III czyli żadne. Byle wioskowy paprok wymieni w nim rozrząd (choć tych odradzam) a olej zmienisz...
Ehh turbo... Jak ktoś raz się przejechał TSI, to nie będzie chciał słyszeć o wolnossącym. No, ja mam 1,2 TSI, ale mimo wszystko wolałbym wolnossący. Byłem ostatnio pomóc w zakupie Golfa 7 1.4 TSI 2017r. Silnik 125KM. Miałem okazję tym pojeździć również po drodze szybkiego ruchu i powiem szczerze że dość słabo to przyśpieszało , a auto nie było zapakowane...
To poszło w złą stronę. Powinny być wymienne akumulatory. Są wymienne, aku to blaszany monolit, podpinasz tylko wtyczki i masz nowy, albo używany, w dobrym stanie np. z auta po kolizji. Jak będziesz miał w samochodzie taką baterię, to najlepszą opcją jest oszczędzać jej cykle i chodzić piechotą lub zbiorkomem - to jest prawdziwie ekologiczne podejście...
Ja się zawsze podpinam pod OBD plus AFR w 90% przypadków. Jeśli coś jest naturalne na benzynie to gaz bezproblemowo to odwzorowuje w 99%. Powyższe dotyczy tylko silników wolnossących.
Citroen C5 II...1,6 HTP 156KM z turbiną. Silnik od BMW, ale troche wyżyłowany jak do tej masy, więc długo nie pojeżdzi... Jak już coś to nie montowali go w C5 II, po 2 jest to silnik konstrukcji PSA/BMW a nie samego BMW. Co do tych samochodów to ja bym wybrał lagunę bo to bardzo niedoceniane auto a przy tym ładne, w środku wybitnie wygląda no i bardzo...
Problem jest taki ze te zabawy w latach 90 tych zakresach pojemności to były próby downsiznigu, Tych aut nie ma wiele bo to były raczej wygłupy niż seryjna produkcja. 1.4 tJet to już downsizing wg mnie. 1.3/1.4T fajne ale rzadkie problem był parę lat temu to nabyć 1.3 szczególnie. O tej mazdzie to nie wiedziałem. Kadet Gsi nie miał turbo jest u mnie...
Czyli masz system wolnossący gazu i chyba w kazdej takiej konstrukcji taki objaw wystepuje (przynajmniej ja sie nie spotkałem zeby nie wystepował) Skoro piszesz ze wcześniej tego nie było to moze wystarczy zregenerować parownik gazu są do kupienia odpowiednie zestawy, Innym wyjściem jest założenie dodatkowego zaworu na dolocie gazu do kolektora ssącego...
Zatankowałeś do pełna czy po prostu miałeś takie "widzi mi się" żeby wlać 35L? Jeśli to było do pełna to miałeś jeszcze sporo ON w zbiorniku, jeśli nie i zakładasz, że wskaźnik działa prawidłowo miałeś jakieś 2-3 litry paliwa i taka ilość na 32 litrów benzyny nie zrobi żadnej szkody wolnossącemu silnikowi benzynowemu z wtryskiem pośrednim.
Tak z ciekawości zapytam - jak się ma sprawa z silnikami wolnossącymi (gaźnikowymi)?
Na oko to można sprawdzić ciasto w kuchence, wszystkie silniki remontowane w garażu przez pseudo fachowców z rodziny (kiedyś) padły po bardzo krótkim czasie. Nie musisz czuć nic palcem, pracujący pierścień i tak zrobi szlif, zależy jak się ułoży, z jednej strony będzie mniej, z drugiej więcej, zgadnij jak ułoży się wtedy nowy pierścień. Zgodzę się,...
Bez jaj, mi wolnossące 3.5l pali max 14l/100km, coś jest nie tak.
Nie da się z benzyny bez turbo programem tyle uzyskać. dziwi mnie tylko, że tylu jest naiwnych. Ta wiedza jest ogólnie dostępna przecież. Chociaż jest wyjątek K4M 1.6 16V ze 110KM podciągnięty na 130KM ale tutaj nie box pomógł ale modyfikacja dolotu, wymiana wałków oraz układu wydechowego + modyfikacja programu pod te zmiany. Niestety koszt tego wyszedł...
czym różni sie ten 2,0 hdi 150km od 2,0 hdi 163km ??? http://www.motodiesel.pl/silniki/4172-si... a wybrać miedzy benzyna 1,6 vti 120km i zagazować lub w automacie 2,0hdi tylko nie wiem z którą mocą ten silnik czy 150km czy 163km... nie wiem czym się różnią po za mocą i który ekonomiczniejszy i mniej awaryjny... Trudno porównywać...
Ibuprom, rozumiem, że obstajesz za benzyną? ;) Mówisz, że korzystniej>? Dodano po 3 Nadmienię jeszcze, że autko ma służyć do jeżdżenia na krótkie dystanse( Wiecie, do pracy oddalonej o 3km, do sklepu czasem zajechać.. bądź na jakiś wakacyjny wyjazd,, raz w roku;) ) Czyli, nie żebym jakoś zajeżdżać samochód ;) To całkiem proste: - dystanse do 10-15k...
Na razie to nie wiadomo jaki nawet silnik ma. A jak sam nie wie jaki ma silnik to i tak nie zrobi będzie musiał kogoś zaprowadzić. Co prawda dziwnie przez skóra czuję że ta benzyna Ale to i tak było 3 jednostki z czego dwie doładowane jedną wolnossącą.
Auta do tuningu nie dzielą się na benzyny i diesle , tylko na wolnossące i doładowane , więc pytanie czemu nie można tuningować benzyny świadczy o braku podstawowej wiedzy na temat budowy silników . Powinno się postawić pytanie czemu nie można tuningować silników wolnossących ,a to dlatego że przyrosty w silnikach wolnossących są tak małe , że klient...
z silnikem benzynowym 2.0 V8 115 KM Może nie V8 :) ale 8V. W fabii naprawdę bardzo fajnie jeździ ten silnik, podobnie jak Corsa C 1.8 (bardzo fajny samochód na mój gust, tylko ciężko go zdobyć zadbany, podobnie, jak i fabię 2.0) Ogolnie zawsze polecam samochód o możliwie największej pojemności, wolnossący, bez jakichś tam turbin, bo one są dobre do...
Z tych trzech aut moim zdaniem najlepsza będzie kia. Nie wiem dlaczego uparłeś się na silnik z bezpośrednim wtryskiem (GDi) skoro z tego okresu kupisz wolnossący 1,4 chyba 100 HP. Jestem zwolennikiem koreańskiej marki, posiadam dwie kie i forda. Jeżeli tylko skrócisz interwał wymiany oleju z 30 do 10, 15 tysięcy km to silnik nie do zajechania. Na rio...
Witam szanowne grono, To może być mój pierwszy post tutaj, mam nadzieję, że nie wyleci z prędkością światła*. Przeczytałem już parę wątków na temat busów ale nie do końca znalazłem odpowiedź więc zakładam temat. Potrzebuję znaleźć parę modeli które spełnią poniższe warunki: -w miarę nowy design (np. T4 lubię ale odpada, T5 jest ok) żeby nie trąciło...
Zapominacie że to benzyna turbo, tak że przebieg 200 tys km to dla niego dużo, trwałość tych silników to nie to samo co tdi, czy wolnossących benzyniaków. Dobrej klasy mineralny i masz `święty spokój. Chyba że masz 100% pewności że jeździł na syntetyku.
Ja proponuje autorowi nie czytac niektórych głupot, po pierwsze zadbane A6 1,8T z 2000 roku spokojnie da rade kupić w tym budżecie, w końcu to nie jest mercedes amg.. Po drugie takie mity warto obalać że każde auto vw/audi to szmelc, składak z 20 innych i na złom. Trzeba umieć auta oglądać przy zakupie, jak ktoś się zna to kupi pewny, zadbany egzemplarz...
jak najmniejszego (czyt.ekonomicznego) silnika I tu już masz duży błąd w rozumowaniu. Nie dawaj żadnych przekładni, tylko dobierz taki silnik żeby miał jak największą sprawność przy obrotach jakie potrzebujesz żeby bezpośrednio tą pompę napędzać, czyli dość niskie obroty. Ja bym tam widział tylko jakiegoś wolnossącego dużego diesla, albo V-kę w benzynie...
Mam opla Vectre Gt 1991 silnik 20cne cos takiego.Pani w Vtech powiedziała ze moc moze wzrosnac od 6 do 8 %.Najbardziej odczuwalne jest to w silnikach na turbinie tyb benzyna turbo ewentualnie turbo dizel
Powiem tak, na co dzień jeżdżę Puntem z silnikiem 1.3 Multijet (90KM), jakiś czas temu wsiadłem do Mondeo III 1.8 (125KM) i wydawało mi się strasznie mułowate, kilka razy prowadziłem też Corollę 1.8TS (192KM z wolnossącego silnika, TS jest od Toyota Sport, nie od turbo ;) ) i przy normalnej jeździe też brakowało mi momentu (jasne, że kręcąc silnik powyżej...
silnik wolnossący wolnossący diesel tuning silnik wolnossący
przekaźnik antenowy samsung niebieski ekran technics ax540
regulator obrotów szlifierki schemat thomson 40fz5533
Identyfikacja układu scalonego GZT1231 Demontaż pompy wtryskowej S231 1HC102 - instrukcja