10 mikrofaradów / 400 V Do kupienia w każdym szanującym i nieszanującym się sklepie z częściami do agd lub na alledrogo, koszty drobnicowe [url=https://allegro.pl/oferta/kondensat...
To ustrojstwo, to stycznik(pewien rodzaj wyłącznika). Być może nie łączy którejś z faz, wiec nie eksperymentuj bo spalisz silnik.
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Nie pamiętam dokładnie tej akurat, ale skoro tak twierdzisz.. to pozostaje tylko naprawa (przezwojenie), lub wymiana silnika.
Uruchom silnik i zmierz napięcie na akumulatorze powinno przekraczać 13,8V a nawet osiągnąć 14,4V , nawet przy włączonych światłach i innych odbiornikach elektrycznych . jeśli nie możesz uruchomić silnika to najpierw podładuj akumulator . Napisz co ci wyszło.
Dołącz szeregowo mały układ : "miękki start wolny rozruch łagodny soft rezystor " 230V/16A ; na Allegro po 15zet . Możesz dołożyć kawałek blachy Alu w roli radiatorka. Stef.
Tak, ale czy jeden kondensator wystarczy i do rozruchu i do pracy ? Zależy jak będzie obciążony ten silnik, jak będzie miał za wolny rozruch albo nie będzie mógł ruszyć to dołożysz kondensator rozruchowy i będziesz przeprowadzał rozruch z tym kondensatorem. Wszystko zależy od obciążenia.
Obstawiam za duży luz zaworu wydechowego. Powoduje nie uruchomienie a raczej nie upuszczenie ciśnienia na wolnych obrotach, przy odpalaniu mechanizm odprężnika na moment uchyla zawór wydechowy aby dało się go zapalić szarpakiem. Wiem bo tak miałem i bardzo często się tak dzieje.
Aby jednym falownikiem napędzać dwa silniki, należy zbudować układ zasilania spełniający następujące uwarunkowania: Układ zasilania każdego silnika z sieci poprzez odpowiednie zabezpieczenie silnikowe, stycznik,silnik. Układ zasilania falownika z sieci poprzez zabezpieczenie, stycznik, falownik, z falownika dwa styczniki po jednym dla każdego silnika....
Z postów wynika ze jest to zwykły silnik z gazem na cięgno. Problem polega na tym, że kolega potrzebuje sterownik obroty wolne (rozruch i nagrzanie) i pracy 1500,
To sprawdź, zanim zniszczysz silnik. Nie pływa lekko na wolnych obrotach?
Zapłonu we współczesnych motocyklach się nie reguluje. Jest on fabrycznie dobrany i niema możliwości jego zmian. To nie zapłon z przerywaczem. Dla tego osoby nie mające pojęcia o technice motocyklowej lepiej niech nie piszą bzdur. Jeśli zawory nie były już dawno sprawdzane to pierwszą rzeczą w tym wypadku jest sprawdzenie luzu zaworowego i ewentualna...
Pruba połączenia na włączonym silniku. Jak mam problem z blokadami to rozruch - wolne obroty i komunikacja, jak silnik pracuje to mam pewność że nic nie blokuje sterownika. Porada dotyczy immo typu "sam".
Czy jego rolą jest stabilizowanie obrotów na jakimś konkretnym poziomie czy pełni rolę soft-startu? To jest Constant Electronic, który odpowiada za stabilizację obrotów pod obciążeniem czyli utrzymuje obroty pod obciążeniem, jeżeli się przeciąży elektronika odcina prąd i silnik musi się ponownie rozpędzić na maxa, bez obciążenia ! no i oczywiście ma...
Nie jednoczesne przełączani styków może być przyczyną takiej sytuacji , przy wolnym przełączaniu jeden styk spóźnia się co powoduje pracę w trójkącie na dwie fazy. lub niepełne wyłączenie gwiazdy We wszystkich układach z silnikami jednoczesność łączenia i rozłączania styków przełączników z napędem ręcznym oraz styczników ma duże znaczenie tym większe...
Niezbyt czytelna tabliczka znamionowa, ale to silnik 1-no fazowy, więc do wymiany kondensator rozruchowy.
No kable Plus i masa są fi 12mm lub 14mm miedź więc jest konkret więc w wolnej chwili wykręce rozrusznik bo jest nie ciekawe dojście do niego i potrzeba więcej czasu.
jest on odpowiedzialny za zmianę początku kąta wtrysku i ułatwia rozruch silnika. W mojej pompie występują dwa takie zawory U Ciebie dwa zawory to robią. Pompa posiada także dźwignię sterowaną za pomocą termostatu woskowego jeżeli dobrze pamiętam to jest ona odpowiedzialna za dawkowanie paliwa. Tylko podniesienie wolnych obrotów na zimnym silniku.
Ciemnablondynka, jeżeli chodzi Ci tylko o łagodny start, to proponuję Ci urządzenia do łagodnego rozruchu silnika. W popularnym serwisie aukcyjnym wpisz: "MIĘKKI START WOLNY ROZRUCH ŁAGODNY SOFT REZYSTOR". Koszt 12zł, a działa tak jak sobie tego życzysz.
Rozrusznik kręcący do tyłu nie przekręciłby wału korbowego przez wolne koło. To wolne koło musiało by być założone odwrotnie (czego się nie da zrobić) albo wstawione od zupełnie innego silnika. Generalnie jeżeli mowa o wolnym kole, to w tym silniku się po prostu zużywa. Efekt jest taki, że czasami rozrusznik kręci silnikiem, a czasami rozrusznik kręci...
Witajcie czy układ "wolny start" za 10zł - 15zł jaki sprzedają w sieci zadziała na 12V ?. generalnie dedykują go do urządzeń 230v. Lecz nigdzie nie ma wzmianki na temat napięcia. nie wiem jak się zachowa na 12V np coś takiego https://tooles.pl/elektronarzedzia-szlif...
Wyłącznik przeciążeniowy ma zamykać w stanie normalnej pracy, a przy przeciążeniu ma robić przerwę. Aby załączyć - trzeba wcisnąć guzik. Na 4 dochodzi prąd z sieci, a coś odchodzi? Chyba nic. Tam ma być wolny koniec tego wyłącznika przeciążeniowego, on poda prąd dalej. Jeśli po napompowaniu i spadku ciśnienia ponowne załączenie nie uruchamia sprężarki,...
Wykręć tą dyszę, zapewne znajdziesz strzępki uszczelniacza(oringu). Następnie odpal silnik i wduś pedał gazu do oporu, aby istniejącym otworem wydmuchało potencjalny syf. Po tej operacji weź przedmuchaj dyszę i wymień oring. Następnie zakręć wszystko jak było i wyreguluj gaźnik. Czyli na chodzącym silniku, dość ciepłym, śrubę regulacji składu mieszanki...
Mam ploter tnący (własnej konstrukcji) z napędem na silnikach krokowych. Miałem podobny problem - poradziłem sobie z nim poprzez zwiększenie mocy silników, minimalizacje luzów mechanicznych w napędzie (np. przekladnia - dodatkowo zwiększy rozdzielczość mechaniczną urządzenia), programowy wolny rozruch i zatrzymanie (bezwładność układu). Mimo iż niewielkie...
W moim passacie '99 AFN takie kody miałem przy spadku napięcia spowodowanym wyładowaną baterią i nie miały związku z faktyczną usterką. Natomiast anomalia pracy miałem spowodowane za dużą dawką (ok 1mg), postukanie młotkiem w nastawnik i zrobienie dawki rzędu 5mg naprawiło rzucanie nagrzanym silnikiem na wolnych obrotach i przerywanie bez ujmy na osiągach....
dziękuję za cenne rady . Nabyłem drugi regulator , tym razem sprawny i silnik ruszył , obroty prawo-lewo działają ale na wolnych obrotach tak jak szanowny ZWORYS wcześniej pisał . Przetwornica działa na max obrotach ale rozruch musi mieć z małych , takoż nowej kupować nie muszę . Silnik ma napędzać mieszałkę i maszynkę do mięsa oraz nadziewarkę do kiełbasy...
A katalizatora nie zapchało? Uszkodzony klin to falowanie na wolnych obrotach i trudny rozruch.
Wg. moich notatek: główna 130 iglicowa 70 rozruchowa 95 biegu jałowego 50 Masz za małą dyszę biegu jałowego. Ustaw poziom paliwa - obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=Hvi-T_D2... Generalnie jakość dysz współczesnych pozostawia wiele do życzenia. Kupowałem iglice w kilku miejscach ( nowe współczesne) i mają różne wymiary. Najlepiej kup używany...
Ten silnik nie ma szczotek. Te pudełeczka to kondensatory jak masz miernik zmierz ich pojemność tylko najpierw je rozładuj. Ich wymiana powinna pomóc. Maja tę przypadłość że tracą swoją pojemność a służą one do rozruchu silnika.
Zklepowicz za wiatrakiem jest jedna spirala przykręcona do osłony silnika a po przeciwległej jest płytka z nawiniętm uzwojeniem są tylko jedne obroty silnika niema wolnych obrotów najlepiej jak byś podał swój e-mail to zrobiłbym zdjęcia i ci na pocztę wysłał a co do 12/24 to tylko rozruch jest na 24 a pozostała instalacja to na 12V
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Masz na kupionym elemencie schemat podłączenia - rozwiązanie Twojego problemu to skorzystanie z tego schematu!!!! Czego nie rozumiesz? Jak zaznaczono wyłącznik? które jesz A,B,C , a gdzie przewody z silnika??? Jak się temu przyjrzysz to sam TO zrobisz ... bez niczyjej podpowiedzi . pozdrawiam Slawek
Witam mam problem z autem suzuki swift 1.3 16v kod silnika M13A. Objawy nie występują ciągle, raz jest tak że jest okej, a następnym razem nie. Do meritum, auto ciężko pali jak zapali czasem zdarzy się że czuć benzynę w środku. Szarpie na wolnych obrotach. Jak już odpali to podczas jazdy brak objawów. Temat w zasadzie tyczy sie Tylko wolnych obrotów....
Witam, podłączę się do tematu. Mam takie cudo tylko 24l. Silnik włącza się ale pracuje jakby na bardzo wolnych obrotach przez co bardzo wolno nabija, grzeje się że aż trochę dymi. Co może być uszkodzone? Jak to sprawdzić czy nie padł silnik? Kiedyś tak wolno startował ale parę sekund mu dawałem i ruszał z kopyta. Dzięki za podpowiedzi.
Mam schemat uzwojenia. Uzwojenie jest bardzo specyficzne, ponieważ jest nawinięte dwuwarstwowo. Praca składa się jak w każdym silniku jednofazowym ( 1400 obr) z czterech cewek. Jedna cewka składa się z pięciu zezwoi ( piąte zezwoje się nakładaja ) . Rozruch składa się z czterech zezwoi ( w środku jeden żłobek jest wolny) Nie wiem jaka jest średnica...
Proszę o ewentualny schematy, tak by móc narysować PCB. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... http://www.eleccircuit.com/pwm-control-s... W obu układach trzeba dodać stabilizator do zasilania sterownika PWM. tak żeby wykorzystać tego 2n3055 A to jest stosunkowo wolny tranzystor więc nie przesadzaj z częstotliwością...
Na początku pierwszego rozruchu słychać charakterystyczne stukanie. Jest to objaw uszkodzenia koła zmiennych faz rozrządu . Tyle tu wspaniałych fachowców którzy się przemądrzają jeden przez drugiego a najprostszej usterki nie potrafią usłyszeć , która istnieje w tych silnikach od początku wejścia do produkcji czyli jakieś 15 lat. :cry: Ale wozić się...
mam pytanie Mam problem z silnikiem 1.6 16v rozruch jest prawidłowy i praca na wolnych obrotach jest prawidłowa przy wciskaniu pedłu gazu silnik nie wchodzi na obroty(jakby sie dławił) przy zwlanianiu pedału gazu silnik zaczyna prawidłowo pracować po podłaczeniu do komputera komputer nie wykrywa żadnych usterek Po wymianie cewki wysokiego napiecia bez...
Pomiar kompresji może cię wprowadzić w błąd, bo na wałku rozrządu jest automatyczny odprężnik, który uchyla zawór wydechowy, by ułatwić rozruch. Jak silnik odpali, to odprężnik się wyłącza.
https://obrazki.elektroda.pl/2972624600_... Zależy co wyłamane, ja bym próbował przełożyć tę dolną część, ale to wyjdzie po ewentualnym rozebraniu, bo mogą być różnice, coś jest w górnej... ale tu i zbyt topliwy plastik, jak jakość styków może mieć znaczenie. Pomiędzy sprężynkami jest przycisk włącznika, i to do sprawdzenia byłoby...
Byłem dziś w sklepie z asortymentem pneumatycznym i rozmawiałem na temat mojego kompresora i koleś okazał się być taki serdeczny że skompletuje mi wszystko(presostat, zawór zwrotny, stycznik i inne pierdoły) i wytłumaczy jak podłączyć :D A co do startu kompresora na pusto to presostat posiada zawór odprężający który z każdym wyłączeniem silnika będzie...
W TDCI z nieoryginalnym regulatorem napięcia zawsze coś jest nie tak. Co jakiś czas wywala błąd, napięcie skacze czasem ponad 15V. Tak ja zaobserwowałem. Czy w takim przypadku nie będzie włączał świec? Ostatnio coś sprawdzałem w takim silniku i wyszło mi że nie grzeją, a na bank miał regulator nie Magnet Marelli. Myślałem że włączają się jak jest zimniej,...
Witam, 1-sprawdz swiece,oczysc ustaw przerwe na elektrodach - lub wymien na oryginalne (wartosc cieplna) chyba ze masz nowe ... wcale nie znaczy ze nowe nie sa wadliwe (podmien na inne). Druga sprawa to kondensator w przerywaczu - warto podstawic nowy i sprawdzic czy cos zmieni. 2-utrudniony rozruch na goracym silniku - wcisnij pedal gazu w podloge...
Sygnał z czujnika położenia przepustnicy na biegu jałowym służy do sterowania wyłącznika ciśnieniowego który steruje wtryskiwaczem rozruchowym. W momęcie rozruchu (kręcenia rozrusznikiem) przez ok. sek. paliwo jest dodatkowo wtryskiwane do kolektora. Gdy silnik przekroczy + 35 st. odcinana jest masa do wtryskiwacza żeby nie zalewało gorącego silnika....
ciśnienie zmierzone na gorącym silniku: na wszystkich tłokach prawie 11 barów (od 10,7 do 11,0)
Buforowe, to ładowanie ciągłe tak jak w UPS-ie. Akumulator jest przez cały czas podtrzymywany napięciem około 13,8V i sporadycznie rozładowywany. Cykliczne to na przykład w samochodzie. Akumulator jest cyklicznie rozładowywany (rozruch , większe odbiorniki na wolnych obrotach silnika). Przy ładowaniu cyklicznym napięcie około 14,4V.
To nie potencjometr. Coś jest uwalone. Spędziłem wczoraj około 40 minut na próbie jego regulacji. Niestety efekt cały czas jest ten sam. Chwilę / lekko zakręci płytą i finisz. Jedyna oznaka jest taka że w przypadku skrajnego położenia potencjometru słychać jakby oczko o coś "uderzało" to wszystko. Czasami (sporadycznie) na różnych nastawach kręci płytą...
Ciśnienie na wtryskach pokazuje w okolicach 300-310 barów. Podczas rozruchu? Na wolnych obrotach? Stabilne ciśnienie na wolnych obrotach? Spróbuj odpiąć przepływomierz przed rozruchem zimnego silnika.
Może ktos spotkał się z takim objawem w tym silniku. A więc pierwszy rozruch zimnego silnika rano - odpala OK. Wolnych obrotów nie trzyma. Jak zgaśnie to z ponownym rozruchem już jest problem - odpala po dłuższym kręceniu rozrusznikiem i przygazowaniu. Po kilku, czy kilkunastu minutowej jezdzie, po nagrzaniu silnika nie ma już problemów z odpalaniem....
Te systemy tak działają, a jak kto obmyślił algorytm to bogowie znają. Trzeba porównać rzeczywiste napięcie ładowania z żądaniem sterownika, najczęściej sterownik silnika, czasem body czy jak tam zwą (centralna elektronika nadwozia nazwijmy umownie). Do tego dodajmy inteligentną klemę, najczęściej z komunikacją na LINie, licznik cykli ładowania, adaptację...
Mam typ SKFe 90-L2 1,5 kW 2900 obr Praca 4 w grupie 4 wolne (brak średnicy) Rozruch 2 w grupie 8 wolnych mała cewka 62 zwoje duża 57 zwojów (brak średnicy drutu) sorry szeregowo
Pracując na wolnych obrotach komora spalania zachodzi nagarem, zaklejają się pierścienie. Silniki spalinowe bardzo nie lubią pracy bez obciążenia, na wolnych obrotach. To niewątpliwie prawda, dłuższa praca na wolnych obrotach jest szkodliwa nawet dla diesla, tutaj znalazłem ciekawy artykuł na ten temat: https://spidersweb.pl/autoblog/pr...
jezeli wystepuja przerwy w podawaniu paliwa to usterka nasilalaby sie pod obciazeniem tzn podczas jazdy rowniez.Czy byla sprawdzana podstawa gumowa pod urzadzeniem wtryskowym- lubi pekac co powoduje zaciaganie lewego powietrza,a w kosekwencji nietrzymanie wolnych obrotow,zas pozniej trudny rozruch silnika
Szybkie spadanie z obrotów, ich wachnięcie w dół poniżej założonych na wolnych obrotach świadczy o zbyt ubogiej dawce paliwa. Nastawnik pompy wtryskowej jest uszkodzony, ewentualnie zanieczyszczony. Ile pokazuje MID chwilowego spalania na wolnych obrotach przy wyłączonych odbiornikach prądu? Prawidłowe wskazania powinny oscylować w granicach 0,9l/h.
1.żółtozielony do żółtozielonego (ochronny) ,2.następnie musisz mierząc rezystancję między pozostałymi znaleźć największą ,np. między czerwonym i czarnym i wtedy ten trzeci ,niebieski, jest środkiem uzwojeń ,które się łączą wewnątrz silnika . Podłączasz go do jednego z dopływowych przewodów. 3.Następnie mierzysz rezystancję między tym "środkiem" i dwoma...
Witam. Mam problem z Oplem Astra J rocznik 05.2010 1.6 benzyna bez turbo 115 KM + instalacja gazowa. Od pewnego czasu rano jak jest silnik zimny po odpaleniu i dodaniu gazu silnik gaśnie. Ponowny rozruch idzie opornie jakby był zalany. Po odpaleniu trzeba odczekać kilka minut na obrotach wolnych nic nie robiąc nie dodając gazu itp to wtedy można ruszać....
Sprawdź czujnik temperatury cieczy chłodzącej oraz powietrza dolotowego (jak masz). Dodatkowe objawy uszkodzeń tych elementów to *utrudniony rozruch zimnego silnika *pływanie na wolnych obrotach *duże spalanie *zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka. Na zimnym silniku podłącz pod komputer i porównaj wskazania z temperaturą w przedziale silnika. Powinna...
Witam, wiem, że temat jest trochę odgrzewanym kotletem schabowym ale mam nadzieję, że tym razem, jeszcze nie zaśmierdzi gdyż nie mogę natknąć się na dokładne informacje. Posiadam silnik indukcyjny wyciągnięty z pralnicy, jak mogę obliczyć pojemność kondensatora rozruchowego do podanego silnika. Po uruchomieniu potrzebuje by chodził on na wolnych obrotach...
Jeżeli chodzi o cięcie drewna opałowego to z mojego doświadczenia im tarcza większa tym lepsza, oczywiście w granicach rozsądku 60-100cm. Jak to zwykle bywa kiedyś przyjdzie przeciąć klocek o średnicy 60 cm i nie będzie jak z mniejszą tarczą. Do silnika 4kW to ja bym dał tarczę 60-70cm. Silnik 1440 obrotów. Koła pasowe na silniku około 12cm, na tarczy...
Witam. Przełączanie akumulatorów to zły pomysł. Akumulatory do rozruchu silnika tylko do rozruchu mają służyć i nie wolno ich przełączać do zasilania innych rzeczy. Ja uważam dokładnie tak samo, jak padnie Ci akumulator hotelowy, to odpalasz silnik i gra muzyka nawet dosłownie. Jak chcesz mieć super bezpiecznie, to zdubluj akumulatory silnika, jeden...
Jest wiele silników wycieraczek (przednich), których oś wykonuje ruch obrotowy, a mechanizm zewnętrzny dopiero zamienia go w ruch lewo - prawo. Przekaźniki połączone w układzie, jak na załączonym fragmencie schematu nie powodują zwarć, nawet jeśliby zostały wysterowane obydwa na raz. Ponadto zamieściłem tam N-mosfet, który pozwala na płynny rozruch...
wymiana BSM na drugi o tych samych nr Nie było potrzeby zadnych adaptacji Jedynie skasowanie błedów poprzedniego auta Zawilgocenie BSM najprawdopidobniesz dostało sie przeż skapijącą wodę z gąbki uszczelniającej podszybie Teoretycznie skrzynka bezpieczników sucha czysta a jednak... Nawet nie było widać oznak wilgoci jednak woda dostała sie przez uszczelnienie...
Rozruch na "gołym" aucie. Ale nawet klima by tak nie nabruździła, zresztą sterownik nie załącza klimy na czas rozruchu. Wyłączone nawet radio. Przypadek szczególny. Po ruszeniu ustawienia pompek z 225° na 180° dawka na wolnych podskoczyła z 14-16 na 18-19mg. Silnik pracuje niby równo, ale tak trochę jak w VP37 przesadziło się z dawką o włos. Dynamiczne...
Kolega KJ ma rację. Jeśli masz elektronikę, to wirnik jest nawinięty na ok 180V, w momencie obciążenia szlifierki elektronika "dodaje gazu" silnikowi, by podtrzymać moc. Tak więc nie jest to tylko wolny rozruch i usunięcie go spowoduje najpierw nadmierne iskrzenie, a następnie uszkodzenie wirnika..
Jeżeli po wymianie kondensatora silnik nadal buczy to oznacza ze masz uszkodzony programator ,są spalone styki które sterują obrotami wolnymi ostatnia płytka przy silniczku programatora.
Odnośnie pracy silnika na napięciu trapezowym – będzie bardziej hałasował ,miał większe drgania i może mieć większą moc. UPS może nie podołać rozruchu silnika na pracy z sieci a tym bardziej na bateriach . Prąd rozruchu silnika może dochodzić do ok 10A lub nawet więcej szczególnie że to trapez a z tym UPS małej mocy z pewnością sobie nie poradzi....
1. Niestety nie da się tego zrobić rezystorami ponieważ impedancja silnika prawdopodobnie jest gdzieś ok 8Ω lub mniejsza. Na rezystorze 40Ω odłożyło się 173V więc na silniku ok 220-173=47V i tylko buczał. Zmniejszenie rezystancji do 30Ω lub 20Ω nic nie daje - silnik stoi i buczy. A więc nie tędy droga bo zmniejszanie rezystancji...
Dlatego przy każdej okazji powtarzam, że samochód "użyczający" prąd powinien mieć wyłączony silnik, ew. pracować na wolnych obrotach, ale pod żadnym pozorem nie wolno "gazować" gdy w drugim aucie pracuje rozrusznik. Najlepiej podłączyć kable i zostawić użyczający samochód z pracującym silnikiem na 10-15min i dopiero po tym czasie próbować uruchomić...
Witam wszystkich. Muszę się podzielić informacjami na temat mojej jazdy rowerkiem napędem. Przejechałem jednego wieczora 48km łącznie. Silnik pracuje pięknie, podjazdy dosyć strome, nie są problemem, czuć że mam moc, tymczasowo mam hamulec na przód ale będą oba, hamuje doskonale (v-break). Niestety nie obyło się bez niespodzianek :). Podczas jazdy zgubiłem...
Mam falownik założony do dużo mniejszej, stołowej, tokarki i jestem b. zadowolony. Płynny rozruch w zadanym czasie, takież hamowanie, pełne zabezpieczenie silnika itd. Można, oczywiście, nastawić b. wolne obroty, ale wtedy moment znacznie spada.
Przecież soft star dostanie lokalnie w sklepie z częściami do AGD (ok 25 zł). Bierz na wyższy prąd jak ten wyparował. https://e-technik.pl/miekki-start-wolny-... Zanim jednak kupisz pasowało by sprawdzić na krótko czy silnik nie jest spalony.
1. Uruchomienie silnika bez akumulatora w pojeździe z alternatorem = spalony regulator napięcia. 2. W/g mnie najlepsza opcja to kupić nowy akumulator i "przepalać" taki pojazd raz na 2-4tyg na 15-20min (dobre i dla silnika i dla akumulatora). Możesz też szarpnąć się ze 100zł na automatyczną ładowarkę z podtrzymaniem i ją na stałe podpiąć do akumulatora...
Jak wtryskiwacze masz zrobione to zostaje Ci pompa. W czasie jazdy masz większe obroty silnika i pompa wyrabia, w momencie rozruchu na ciepło zużyta pompa nie dobija ciśnienia przy tych 250 obrotach.
Świece żarowe są ok, wtryski wymieniłem bo wszystkie lały(o dziwo jeżeli chodzi o moc nie zauwarzyłem większej różnicy na nowych wtryskach :roll: pewnie spalanie się zmniejszy ) coś mi się zdaje że pompa wtryskowa szwankuje, nie wiem dokładnie na jakiej zasadzie są sterowane te elektrozawory w pompie? na wolnych obrotach silnik chodzi nierównomiernie....
To jesteś w stanie odpowiedzieć po jakim czasie zostanie uzupełniony prąd wykorzystany na rozruch 3.0TDI altek 180A akumulator 120Ah ? a) bez włączania odbiorników prądu na wolnych obrotach b) taki sam stan ale obroty silnika powyżej 1500zobr/min c) włączone światła dzienne 40W, dmuchawa, radio,(webasto- 3pompy w sumie ok.70w) średnie obroty silnika
Pierwsze sprawdź przewody, potem pompkę wstępną. Poszedłem za radą, wszystkie węże jak i rurki poszły pod kompresor, później odpowietrzanie i rozruch. Ogólnie widać poprawę,ale silnik chodzi różnie, na wolnych obrotach raz chodzi równo,raz tak jakby na jednym cylindrze nie chodził,to samo pod obrotami,po chwili przytrzymania gazu dławi go i obroty...
Witam serdecznie. Mam problem z silnikiem 2t po wymianie cylindra. A więc tak: Po zatarciu wymieniłem cylinder komplet, wał, łożyska, uszczelniacze na nowe, cylinder chińczyk 70ccm do tego trochę poprawiłem przepływy w komorze korbowej, przy kanałach i w zaworze. Do tego zmodyfikowałem tłok, robiąc okno od strony kanału doładowania. Mała regulacja i...
Nic nie robiłem, podłączyłem do ładowania minn kotę, wolny dzień był. Wyrwało cały bok, roczny akumulator - na gwarancji był to dali nowy.
Najpierw zmierz cisnienie na cylindrach, taki pomiar wiele ci powie o stanie jednostki napedowej. Swiece zarowe nie maja napewno nic z tym wspolnego, one powoduja latwiejszy rozruch zimnego silnika. Do sprawdzenia przedewszystkim wtryski i nie radze lekcewazyc jesli ci leja bo widzialem jakie szkody moga wyrzadzic. Sprawdz tez pompe i jej ustawienie....
Warto też sprawdzić odpalanie na innym/nowym akumulatorze z dużym prądem rozruchowym (aku do diesla musi mieć walnięcie). Akurat w TDCI wazne jest jakie obroty przy kręceniu ma silnik, nawet latem ciepły silnik tdci Delphi przy padniętym akumulatorze potrafi odpalić kulawo, nie chce wejść na obroty i pali się kontrolka. Weź wrzuć dobry aku i spróbuj...
To od czego proponujesz zacząć. Kable, świece nowe. Luzy zaworowe w miarę ok. Jeśli to coś pomoże to mogę pożyczyć kabelek i sprawdzić błędy. Jeżeli chodzi o wolne obroty to już bardzo dawno nie pracuje aksamitnie. Nie było to jakieś duże falowanie, raczej drżenie, ale w tych silnikach to chyba norma? Smród benzyny po odpaleniu na zimno jest też już...
Podłączenie clipa na zimnym silniku i przegląd parametrów rzeczywistych gdy nie chce odpalić . Tak powinien wyglądać początek tej naprawy. I nie pisz mi proszę że błędów brak bo może ich nie być a silnik nie odpali. Zobacz jak narasta ciśnienie na rampie, jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika, jak sterowana jest pompa CR, czy nie wywala błędu czujnika...
w pamięci komputera nie ma żadnego błędu... ale okazało się, że jedna świeca coś jest zjebana... silnik na wolnych obrotach ma normalne spalanie a na wysokich zamiast spadać to wzrasta się ilość spalin czy coś takiego... jakiś tam test z rurką w wydechu:) Dalej koleś sprawdzał sonde i też ma coś do niej, że nie działa za dobrze... i ogólnie kwestia...
Witam. Mam problem z Ursusem a mianowicie jak jest zimny to ciężko pali. Akumulatory ok, pompa po regeneracji, wtryski ustawione, rozrusznik kręci. Dwa lata po remoncie silnika, tłoki, tuleje panewki, głowica, kręci, leci biały dym a nie łapie. Zaczyna odzywać się gdzieś za 4 razem a zapala za 6 i jak zapali, to nie wkręca się na obroty, tylko chodzi...
Gdzie znajduje się komputer sterujący pracą silnika w tym modelu ? i poszukuje opisu przekaźników w skrzynce elektrycznej. Pozdrawiam CortheZ
Wielkie dzięki, to całkiem nowa perspektywa spojrzenia na problem. Zaraz przekaże info do mechanika. Mam nadzieję że to pomoże w rozwiązaniu problemu. Dam znać o efektach ... Dodano po 37 Jeszcze tylko dopytam, Ponieważ z pośrednio elektrycznych tematów jakie teoretycznie mogły by mieć wpływ na takie zachowanie silnika a ich charakterystyka może zmieniać...
Czas na jaki odłączysz auto nie ma żadnego znaczenia. Adaptacja sterownika po takim resecie może trwać nawet 100km ciągłej jazdy. Uszkodzony czujnik położenia wału da taki sam objaw jak immo blokujące rozruch (w odczuciu kierowcy). immo po rozruchu nie ma żadnego wpływu na pracę silnika, jest brane pod uwagę tylko w czasie rozruchu.
czyli,że w mondeo czasy są krótsze,więc tak: rozruch zimnego silnika polega na wydłużonym czasie wtrysku(ssanie w gaźnikach) i jeśli masz dłuższe czasy to komputer może "widzieć" rozgrzany silnik jako zimny,odpowiada za to czujnik temperatury płynu chłodzącego.Albo walnięty jest termostat,albo sam czujnik.
Tylko pamiętajcie, że takimi solidnymi kablami rozruchowymi łatwo można ubić alternator w dawcy - on nie jest przystosowany do takich obciążeń (podczas rozruchu nie działa). Więc jak odpalać to albo na zgaszonym silniku u dawcy albo w ostateczności na wolnych obrotach, nie "gazować" dawcy gdy u biorcy pracuje rozrusznik! Zdecydowanie bezpieczniej jednak...
Witam. Objawy na gazie które opisałeś mogą sugerować zbyt bogatą mieszankę gaz/powietrze. Można doraźnie zastosować takie usprawnienie jak dodatkowe przedłużenie dolotu powietrza. Inną przyczyną mogą być nieszczelność na połaczeniu mikser/wtrysk. Jeżeli podobna przypadłość występuje na benzynie to należy zwrócić uwagę na ew. nieszczelności lub uległ...
W moim autku padło ładowanie ,zacznę od tego że siostrze nie odpalało cinqę podłączyłem mojego seicza na kablach przy włączonym silniku do jej akumulatora klemy dobrze+ i - cinqe odpalił ,ale na drugi dzień seicz kaput . Raz ładuje raz nie sprawdziłem napięcie ładowania na wolnych obrotach 12.9 -13,05 ,zwiększając obroty napięcie spada do 12,6. Czy...
Sprawdz czy nie masz poboru pradu podczas wyloczonego silnika no i czy ladowanie jest OK W sumie z tego co wyczytałem to alternator ma moc 2,3kW co po części sprawdziłem włączając wszystkie odbiorniki prądu(światła,dmuchawa, tylna szyba etc.) przy wolnych obrotach było jeszcze ładowanie akumulatora w granicach 5-7A. Pobór prądu przy wyłączonym zapłonie...
To chyba RCD działa, a nie bezpiecznik. Przez żyłę ochronną nie może płynąć prąd roboczy. Masz wolny szary przewód, to go podłącz zamiast niebieskiego. Żółto/zielony podłącz do styku N we wtyczce. Stosowanie niebieskiego jako fazowego jest niepoprawne. I pokaż tabliczkę silnika. W skrzynce jest rozruch gwiazda/trójkąt, tylko coś przewodów mało. Ile...
Witam. Jakie powinno być minimalne ciśnienie tego silnika? Silnik ma ciepło na wszystkich garach ma po około 7 bar. Auto ma LPG i przejechane 210tyś, według licznika. Strasznie słabiutki na na benzynie i LPG, silnik chodzi prawidłowo, nie dusi się, nie szarpie, trochę przebiera na wolnych obrotach, trudny rozruch na zimno.
Tak mniej więcej Masz racje,ale...No włąsnie.Pare słów wyjasnienia. Sruba składu mieszanki już nie powinna sie tak nazywać we współczesnych gaznikach bo nie reguluje stosunku paliwa do powietrza jak to bywało w starszych gaznikach,a reguluje dawke przygotowanej juz wstepnie przez uklad biegu jałowego,gotowej mieszanki paliwowo-powietrznej.Wiec w skrócie-gdy...
Wskaźnikiem pomiędzy fazami ile jest Volt. 370V Zrób 3 pomiary. Na wyłączonym silniku, podczas rozruchu i podczas pracy.
Witam, mam problem z Clio. Trudny rozruch - na zimnym silniku nawet do minuty. Problem zaczął się jeszcze w zeszłym roku, ale nie zwracałem na to uwagi bo nie było to częste i długotrwałe - najczęściej odpalał od kopa. Teraz stopnowo jest coraz gorzej. Ostatnio na gorącym silniku gaśnie czasem na wolnych obrotach. Ciężko go potem uruchomić - do niedawna...
Witam wszystkich. Problemem jest ciężki rozruch silnika niezależnie od jego temperatury i temperatury otoczenia musi długo kręcić zanim odpali. Układ paliwowy przejrzany, świece grzeją.kompresja dobra, wtryski zrobione bo lały, silnik regulacji wolnych obrotów działa prawidłowo. Myślę że to wina zbyt późnego zapłonu. Proszę o opis regulacji i jeśli...
Witam mam ten sam problem tzn. silnik 2.0 mechaniczny wtrysk 3a otóż nie podaje mi minusa z komputera na wtryskiwacz zimnego startu i trzeba go palić min 2 razy żeby się rozchodził bo nie ma wolnych obrotów. sprawdziłem instalacje od wtrysku do kompa i kabelek łączy i nie ma zwarcia miedzy drugim kabelkiem. podmieniłem komputer i dalej nic to samo jest,nawet...
Jak chcesz go puścić na raz w celu sprawdzenia, to przepnij blaszki na tabliczce- z pionowej opcji na poziomą , na zaciski bez blaszek podłącz napięcie i spróbuj załączyć- w gwieździe będzie słabszy, ale będzie brał dużo mniejszy prąd i nie polecą ci bezpieczniki, jak dalej buczy to lepiej oddaj silnik do fachowca, który oceni co jest grane, być może...
wolny rozruch szlifierka wolny rozruch wolny rozruch silnika
livebox router bezprzewodowo nagrzewnica power wolumen żarówki
amica piekarnik generator ozonu
Wymiana baterii RCP w drukarce Kyocera FS-2100 Mercedes E212 - Zwarcie przewodu sterującego klapami obejścia turbiny