Witam Zaczęło się od tego, że w samochodzie rozładowywał mi się akumulator po naładowaniu prostownikiem był spokój na jakiś miesiąc. Po wizytach u mechaników samochodowych którzy, aby sprawdzić czy działa ładowanie podczas pracy samochodu podłączali woltomierz pod akumulator i przy odczycie 14V twierdzili że ładowanie działa i winny jest akumulator....
Witam Napotkałem na problem z ładowaniem, który objawił się faktem, że samochód po pracy nie chciał odpalić - rozładowany akumulator. Alternator Valeo 2607372. Przebieg <50kkm. Ogólnie nie miałem dotąd problemów z akumulatorem. Zacząłem robić dochodzenie, przy czym mam wpięty woltomierz w gniazdo zapalniczki. Otóż podczas jazdy, czyli na wyższych...
Witam, Po jakimś czasie zdecydowałem w końcu zażegnać problem czyli oddałem samochód do mechaników celem naprawy alternatora, gdyż podejrzewałem usterkę regulatora napięcia bądź szczotek. Za demontaż zapłaciłem 200, za regulator valeo 400. Poskładali, odbieram auto, podłączam woltomierz i nadal to samo ;). Po odpaleniu silnika nadal 11V i spada... Mina...
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie (woltomierz na klemy akumulatora przy wyłączonym silniku...
Witam - w skrócie. Akumulator jak w temacie, roczny. Samochód został na parkingu na 3 dni z włączonym odbiornikiem, Akumulator wyładował się niemal do zera. Po załadowaniu i dwumiesięcznym jeżdżeniu, napięcie akumulatora stabilizuje się na poziomie 11.5-11.7V. Wystarczy do odpalenia diesla 2.0, ale zdaje sobie sprawę że jest to sporo za mało. Da się...
Witam! Założyłem ten post, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi na mój problem w internecie, a samemu wyczerpałem już wszystkie pomysły. Posiadam samochód Opel Astra F z silnikiem 1.7D bez modyfikacji. Ostatnio kolega zauważył że "magiczne oczko" na akumulatorze jest aby tylko lekko zielone. Na początku myślałem że uległo uszkodzeniu, ale mierze napięcie...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Jeśli ktoś to jeszcze czyta.... Początek Przyszedł czas na wymianę auta, mój dotychczasowy pojazd liczy już sobie 17 lat (opel kadett), a że wziąłem kredyt „do końca życia” na działkę budowlaną to i pomyślałem sobie, że zwiększę trochę pulę i kupię jakieś autko koniecznie większe bo sie na budowę przyda – no i nowsze choć trochę :)....
Kiedyś miałem taki analog w maluchu, nieprawdopodobnie dobra rzecz, nawet do alternatora, bo elektroniczne regulatory psuly się nagminnie. Aha, można było przełącznikiem zmienić rodzaj pomiaru, pokazywał temperaturę oleju w silniku, czujnikiem byla dioda krzemowa we wskaźniku oleju,
Witam Dziś mam do sprzedania woltomierze samochodowe podłączane pod gniazdo zapalniczki. Jeden woltomierz jest na kabelku. Poniżej opis: Parametry techniczne: - pomiar napięcia stałego w zakresie 9V-30V (miernik mierzy już od 3V) - pobór prądu 10mA-90mA ( przy 12V pobiera ok 20mA ) - dokładność pomiaru +/- 1.2% - wymiary 34mm (wys.) x 67mm (szer.) x...
Witam. Musze zrealizować w aucie zasilanie 230 V ac 50 Hz. Widziałem takie coś: http://www.waeco.com/de/4099_2984.php Moc 5000 Watt 230 V Cena jedyne € 4.099,00 Bardzo podobne to do zwykłego alternatora i teraz tak sobie rozważałem: 120 A - 14V x - 230V x = 1971 Watt Czy regulując wzbudzenie na wyjściu mogę otrzymać 230V? Czy trzeba przewinąć?...
Witam, mam pytanko, w moim Seacie Toledo II 2001 r. silnik 1.6 16V 77kw padł alternator o oznaczeniu BOSCH 028 903 028 D o prądzie 90 A, inne oznaczenie, które na nim znalazłem to 0124325003. Wyjąłem z niego regulator napięcia, który jak sądzę jest walnięty(na zdjęciach). Posiada on oznaczenia BOSCH BR14-MO , F 00M 145 225. Problem w tym, że nie mogę...
Witam wszystkich Od razu przepraszam jeżeli robię coś źle, ale pierwszy raz piszę na tym forum Mam problem z alternatorem we władku. Spaliły się w nim uzwojenia, bo koleś co to robił zrypał sprawę i źle popodłanczał. Alternator nadaje się na złom. Posiadam T25A2 z 1990 roku. Był w nim alternator bezszczotkowy z wbudowanym regulatorem 6ΠB23-50(pod...
Witam wszystkich serdecznie mam problem z Wózkiem widłowym typu Bułgar (pisze na nim BALKANCER z 1986 r bodajże) oto zdjęcie http://images04.olx.pl/ui/8/02/58/f_1072... . Problem polega na tym iż stary alternator się zepsuł i nie ładuje już akumlatora - latałem po złomach szukając alternatora tego typu ale nie znalazłem. Polecono mi...
Witam.Czy do tego alternatora da się podłączyć obrotomierz.Auto to Seta Toledo 94 TD http://obrazki.elektroda.net/7_116095262...
Witam Dziś mam do sprzedania woltomierze samochodowe podłączane pod gniazdo zapalniczki. Parametry techniczne: - pomiar napięcia stałego w zakresie 9V-30V - pobór prądu 10mA-90mA ( przy 12V pobiera ok 20mA ) - dokładność pomiaru +/- 1.2% - wymiary 34mm (wys.) x 67mm (szer.) x 18mm (grubość) - zasilanie z gniazda zapalniczki - długość przewodu zasilającego...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Czy ktoś może podpowiedzieć jaki komutator będzie pasował do tego alternatora. Mam problem bo nawet na biegu jałowym z wyłączonymi odbiornikami napięcie nie osiąga 14,4 V. Robiłem nie tak dawno pomiary i mierzyłem spadki. Zrobię na dniach i wrzucę wyniki, ale było coś czemu się trzeba bliżej przyjrzeć jeśli chodzi o przewody. Przy obciążeniu, wyższych...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
Witam. Regenerowałem alternator Valeo 120A 038903023S ( miał wytarty dość mocno komutator - ale działał bez zarzutu). Wymieniłem łożyska, komutator, szczotki w regulatorze. Po założeniu w samochodzie jest problem :) Powyżej 4tys obrotów zapala się kontrolka ładowania i napięcie wzrasta liniowo wraz z obrotami do 16V. Do 4tys napięcie ładowania jest...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Codziennie rano mam problem z odpaleniem. Przekręcam a tu tylko alarm wyje... Zacznijmy od początku: Na pewno mam słaby alternator, wymieniłem w nim diody ale nadal ładuje 13,1V - nie wiem czy jeszcze można coś z nim zrobić? Druga sprawa niezwiązana już z alternatorem. Podładuje akumulator prostownikiem (ustawiam na 3,2A, ostatnio ładowałem 15h) zostawie...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Potrzebuje na gwałt schemat podłączenia alternatora u ciągnika Wladimirec, albo opis wyjść.I jaki tam można zastosować regulator? Dodano po 1 Zapomniałem dodać że to jest oryginalna ruska elektrownia.
Od jakiegoś czasu alternator przestawał ładować po czym po chwili działał,działo sie tak kilkakrotnie. Sprawdziłem połączenie-brak prądu wzbudzenia ze stacyjki. Czy od stacyjki idą jakieś kostki itp.???Proszę o jakieś sugestie
witam Mam do was pytanie. Otóż chciał bym wymienić alternator na mocniejszy w moim passat b5, ponieważ światła mi przygasają przy głośniejszym sluchaniu muzyki (wmacniacz 1200rms 2ohm oraz pioneer 1000rms). Aktualnie założony jest 120A. Czy są w ogóle jakieś mocniejsze alternatory jeśli tak to jakie?
Witam Tak jak w temacie, w tamtym tygodniu przestała mi się zaświecać kontrolka ładowania aż w końcu silnik wogóle nie odpalił zero reakcji , klemy były zaśniedziałe po operacji czyszczenia klem i akumulatora wszystko wróciło do normy aż do wczoraj, kontrolka znów się nie zapaliła.Trochą poczytałem i wiem że za wzbudzenie kontrolki przeważnie odpowiada...
Witam, jestem w trakcie regeneracji alternatora Valeo 70A 14V gdyż pokazywał tylko ok. 8V ale mniejsza z tym. Podczas wywalania starego komutatora zapomniałem zaznaczyć jaki kabelek od wirnika idzie do jakiego pierścienia ślizgowego. Czy jeśli źle podłączę komutator to coś bardzo złego się stanie? Jeśli nie będzie tylko ładowania, to myślałem nad zamianą...
najprościej woltomierzem na akumulatorze podczas pracującego silnika przy około 2000 obr/min napięcie powinno być około 13,8V
Nie chcę zaczynać nowego tematu bo chciałbym zapytać o poprawność wskazań woltomierza na wtyczce. Samochód to oczywiście rav4 d4d 2.2 diesel z 2008 roku, problem brak ładowania. Alternator już wyjąłem a dopiero teraz sprawdzam napięcia na niej. Przed włączeniem zapłonu S to 5,5 wolta, IGN 0, L=0. Po włączeniu zapłonu wszystkie pokazują około 12V. Zaskoczyło...
Witam mam pytanie. Po odpaleniu auta, w którym jest rozładowany akumulator, podczas pomiaru woltomierz pokazuje 1 V. Czy wpływ na pomiar może mieć rozładowany akumulator, czy jest to wina alternatora ? Samochód to Opel Corsa B 1,4 benzyna.
Akumulator można uznać za naładowany jak na akumulatorze zostanie osiągnięte zadane napięcie a natężenie prądu spadnie do poziomu prądu samo rozładowania i tak będzie ładowany jeszcze kilka godzin. Akumulatory zamontowane w samochodach nigdy nie są ładowane przez alternator wg. tych warunków a pracują poprawnie wiele lat . Zatem " aptekarskie " prostowniki...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Коlego, piona5! Napięciem 13.5 - 13-7V ładują się akumulatory, które wykorzystują się w buforowym reżimie, na przykład - w awaryjnym oświetleniu. W samochodzie u akumulatora cykliczny reżim i jego należy ładować do napięcia 14.4-14.5V . Akurat takie napięcie zabezpiecza alternator. Woltomierz i amperomierz dla prostownika nigdy nie bywają...
Jeśli chcesz sprawdzić czy jest ładowanie uruchom samochód, do klem akumulatora podłącz woltomierz. Wskazanie woltomierza powinno wynosić ok 14,4V. Jesli tak jest to ładowanie jest OK, pozostaje wymiana żaróweczki w desce rozdzielczej. Jeśli nie ładuje to uszkodzony jest regulator napięcia, sczotki albo uład diod w alternatorze.
Kolego torksan .Jeżeli pytasz " czy pomiar prądu to natężenie ' to znaczy że twoja przygoda z elektroniką naprawdę dopiero się zaczyna . w związku z tym mam dwie propozycje . Kup sobie ' woltomierz samochodowy do gniazda zapalniczki . Da ci to możliwość pomiaru napięcia akumulatora , napięcia alternatora , spadku napięcia po kilkudniowej przerwie itp...
Jak już zaczęliśmy od rozrusznika. Do rozrusznika idą dwa przewody, prądowy i nazwijmy go sterujący. Prądowy idzie bezpośrednio z akumulatora, a sterujący przez stacyjkę. Jeżeli kolega odpiął przewody przy rozruszniku to wyeliminował kolega rozrusznik, a nie przewody, które mogą mieć gdzieś po drodze uszkodzoną izolację, to samo dotyczy przewodów do...
Nieprawda, alternator może wytwarzać SEM, ale przy uszkodzonej diodzie lub diodach w prostowniku napięcie na wyjściu alternatora będzie za niskie. Kontrolka ładowania na 100% wówczas się zapali. Nawet jeśli jest sterowana przez ECU a nie przez elektroniczny lub mechaniczny regulator. Przestań. Zapalona kontrolka nie zawsze znaczy, że ładowania nie...
Tak. Może trochę za szybko napisałem. Odplam samochód napięcie ladowania 12,5V odłączam alternator ( kabel plusowy), do śruby i do masy podpinam kable z żabkami jak rownież woltomierz. Alternator jest wzbudzony daje 14,4V. Podłączam żabki do zewnętrznego akumulatora i napięcie 14,4 się utrzymuje. Potem żabki przepinam na akumulator w samochodzie, napięcie...
A magistrala LIN, jaka ma wartość, sprawdź przy alternatorze i UPC, a te wartości ładowania to z komputera czy mierzysz jakimś miernikiem W zapalniczce na stałe wpięty woltomierz, miernik na akumulatorze i pomiary z komputera nie przekraczają różnicy 0,1 V. Magistralę sprawdzę, jak będzie samochód dostępny. Obecnie musi jeździć z tym błędem na desce,...
Problem polega na bilansie energetycznym całej instalacji samochodu. Jeżeli ilość energii dostarczanej przez alternator będzie mniejsza od ilości energii pobieranej przez odbiorniki samochodu, to akumulator będzie sukcesywnie rozładowywany. Żeby to sprawdzić, podłącza się woltomierz do akumulatora, Zgadza się i żeby taka sytuacja zaistniała to napięcie...
Pasek wielorowkowy , mocno napięty napinaczem,pare razy wyciągałem alternator ( wymiana łożysk, regulatora napięcia , sprawdzenie na maszynie - wynik był niby ok alternator dawał 72 ampery wzbudzanie było ale w samochodzie kicha ). Muszę sprawdzać woltomierz i przygazować do tychok 3tyś żeby było ładowanie.
Nawet gdyby zrobił zwarcie to od czegoś w samochodach montuje się bezpieczniki. Olej alternatorowi nie zrobi krzywdy ale olej wymieszany z wodą już tak. Chyba pozostaje Ci naładować akumulator prostownikiem i sprawdzić woltomierzem napięcie na akumulatorze przed i po odpaleniu samochodu. Będziesz wtedy wiedzieć więcej.
mam podłączony do gniazda zapalniczki na stałe elektroniczny woltomierz. Zimą przy ujemnych temp. pokazuje napięcie dochodzące do 14,9 V. Latem ok 14,6 V. Radzę skonfrontować to wskazanie z normalnym woltomierzem, o którym wiadomo, ze pokazuje prawidłowo. Piszę o tym dlatego, że też kupiłem taki elektroniczny woltomierz i porównałem jego wskazania...
Woltomierzem mam to proste do zapalniczki i jest, ale jaki wybrać amperomierz tego nie wiem. Szukam informacji. Mam dwa akumulatory bez separatora, więc wiedziałbym, jak obciążony jest alternator.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. I już piszę: :arrow: salmon : Pompa wody na pasku rozrządu, zatem nie powinien się chyba przegrzać. Jeśli będą błędy, trudno, może się jakoś z nimi poradzi. W warsztacie chyba dadzą im radę. Oby tylko dojechać. Zastanawiam się, ile pożerają prądu komputery i zapłon podczas pracy, bo żarówki to wiadomo (wszystkie łącznie...
Ciekawe co się stanie jak ten bezpiecznik się przepali w trakcie pracy silnika. Absolutnie nic poza brakiem ładowania, część samochodów też ma takie zabezpieczenie. Skąd Kolegi wątpliwości? Przy okazji warto zauważyć, że amperomierz, który ma zamontowany autor trzeba by było odłączyć. Zakres w jakim działa jest zdecydowanie za mały dla alternatora....
nie kupiłem nowego miernika Dlaczego minus jest dodatkowo dowalony żółtoziolonym do masy? W samochodzie był problem z brakiem masy? Może tam gdzieś minus na alternatorze nie łączy i brak prądu ładowania. A może rozrusznik nie łączy z masa i niezależnie jaki aku - odpalania nie będzie? Podłącz sobie w kabinie na stałe woltomierz i zobacz jakie masz...
Zastanawiam się czy żarówka nie sygnalizuje czegoś wprost przeciwnego, mianowicie spadku napięcia na akumulatorze względem diód wzbudzenia. Proponuje podłączyć woltomierz rownolegle z żarówką i sprawdzić czy się nie zmienia biegunowość podczas drugiego zapalenia żarówki. Mialem kiedyś podobną sytuację kiedy w samochodzie był uszkodzony akumulator ze...
Na komputerze pokladowym mozna sprawdzic jak laduje alternator. Jednak może najprostrze rozwiązanie będzie najlepsze ... Zanim "rozbierzesz pół samochodu", podłącz jakikolwiek sprawny woltomierz zewnętrzy :D np. https://www.google.pl/search?q=woltomier...
Więcej - mi woltomierz w samochodzie stwierdził przekroczenie zakresu, a pracuje do 22 V. Tyle pozwolił mu akumulator. Nieobciążony alternator spokojnie dobije dużo więcej.
Mniej wygodnym sposobem, ale tańszym, będzie użycie bocznika. Ale bocznik trzeba wpiąć w układ a nie ma na to miejsca w samochodzie. Teraz jest nawet problem z podpięciem zwykłego woltomierza pod zacisk "+" alternatora :( . Nie potrzebuję dużej dokładności , - chcę wyłapać miejsce , gdzie się gubi prąd ładowania. Jakbyś się bardzo nudził ;) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32...
Pomierz miernikiem cyfrowym napięcie jakie daje ci alternator w samochodzie i jakie masz napięcie powinno być 13,5 - 14,2v na max obciążeniu załączone światła ,dmuchawa , itp
Gruby na plus akumulatora, cienki przez żarówkę 5W też do plusa i kręcisz wiertarką. Trzymając wiertarkę wyczujesz moment obrotowy. Na akumulatorze woltomierz i tyle. Najlepiej jak wiertara ma płynną regulację obrotów.
http://obrazki.elektroda.pl/8059914200_1... Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich...
Omomierzem to nie bardzo ale woltomierzem tak. Montujesz do samochodu uruchamiasz silnik na obroty około 3000 i mierzysz napięcie na akumulatorze jeżeli przez co najmniej 15 min napięcie na akumulatorze nie przekroczy 15V i będzie większe od 14V to regulator jest sprawny.
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
Samochód "padł" dwa tygodnie temu, uszkodzony alternator - naprawa w warsztacie (ponoć spalone diody i uszkodzony regulator napięcia ) i dodatkowa diagnoza z tego warsztatu - winny akumulator, jak go nie zmienię to alternator padnie ponownie po kilku dniach :-( ??? Sprawdzam akumulator - niby ok, badam testerem mikroprocesorowym, woltomierzem widełkowym...
Wszystko w oryginale. Samochód to Skoda Fabia i rzeczywiście, regulator na upartego da się wymienić bez wyjmowania alternatora. Zresztą nawet, gdybym miał wyciągać alternator to nie jest wielki problem. Zastanawiam się tylko, czy to pomoże. Kupiłem auto 4-ro letnie i tak jest od chwili zakupu. Teoretycznie wszystko ok bo nie ma problemu z odpalaniem...
Z artykułu Dokonać dodatkowego pomiaru bezpośrednio na zaciskach alternatora zgodnie z poniższym rysunkiem. Wyniki tego pomiaru porównujemy z napięciem na alternatorze. Przy poprawnej instalacji elektrycznej samochodu różnica wskazań woltomierza nie powinna być większa niż 0,1V. Większa różnica pomierzonych wartości świadczy o wadach instalacji (kiepskie...
Tak, masz racje, producenci samochodów zamontowali więcej odbiorników niż wydajność prądową alternatora. Idąc twoim tokiem rozumienia nie ma szans na doładowanie akumulatora nie robiąc mniej niż kilkaset kilometrów. Nie jeden alternator już regenerowałem i mierzyłem fizycznie wydajności... Nawet samochody z 1994 roku miały bardzo dobre generatory gdzie...
Czy alternator bez obciazenia (akumulatora) moze ladowac takim napieciem? Alternator bez akumulatora nie może ładować - to oczywiste - nie ma przecież czego ładować. Nadto uruchamianie alternatora bez założonego akumulatora grozi uszkodzeniem wszelkiej elektroniki w samochodzie (szpilki napięciowe). Nawet przy sprawnym regulatorze w takich warunkach...
Witam. Posiadam samochód Daihatsu Rocky z silnikiem 2,8 Turbo Diesel, rok 1991. W samochodzie wymieniłem alternator bo stary był spalony (uzwojenie na stojanie było aż czarne). Po wymianie alternatora na używany z allegro kontrolki ładowania dalej się świecą. Doszedłem do przyczyny problemu. W regulatorze napięcia są dwa styczniki (jeden uruchamia drugi...
Przyznam, że nie bardzo wiem jak rozumieć to pojęcie "akumulator hotelowy" i gdzie jest w takim razie on zamontowany. Z tekstu wnoszę, że w samochodzie lub prędzej w kamperze, ale to bym określił mianem akumulatora dodatkowego, a nie hotelowego. Wszystko jest w elektronice mierzalne a nie jesteście mi w stanie powiedzieć ile ubędzie z akumulatora i...
Część osób myśli, że stopień naładowania akumulatora można określić na podstawie dorażnego pomiaru napięcia jest to mylące. Większość robi pomiar napięcia na wyłączonym silniku bez obciążenia. Tylko aerometr może powiedzieć czy elektrolit jest naładowany ale w nowych bezobsługowych akumulatorach jest to niemożliwe. Dawniej w samochodzie zamiast kontrolki...
Skąd taka bzdurna teoria? Nawet w obecnie produkowanych samochodach pomiar temperatury akumulatora to rzadkość. Wielokrotnie o tym pisałem a kolega niestety niedouczony. Proszę skorzystać z google. Elektroniczny regulator reaguje nie na temperaturę akumulatora a na temperaturę własną, która w jakimś stopniu zależy od temperatury otoczenia podobnie...
Te alternatory w Nexiach są coś nie za bardzo albo ja trafiłem na taki.Też miałem przypadek że kontrolka gasła a nie ładował.W zimie jechałem na światłach póki nie zabrakło prądu w akumulatorze.Odpaliłem na kablach i po 100m to samo.Po naładowaniu akumulatora za dwa miesiące znów to samo zanim zajarzyłem że to alternator,a wyglądało na jakieś zwarcie...
"Bezpieczny" w nazwie prostownika należy rozumieć, że nie grozi tzw. "przeładowanie", czyli przekroczenie dopuszczalnego napięcia ładowania. Za takie uważam ok. 15V - powyżej może zacząć się gazowanie elektrolitu, co prowadzi do jego ubytków. Tym niemniej warto mieć jakiś miernik (woltomierz, czyli np. tani miernik uniwersalny lub wspomniany wcześniej...
Korzystam z woltomierza a raczej wskaźnika cyfrowego zapiętego w gnieździe zapalniczki. Mogę kontrolować napięcie przed rozruchem silnika, na jałowych obrotach, w czasie jazdy i po wyłączeniu silnika. Prawidłowo to robisz. To co chce zrobić autor to, zabawka "bajer" który nic nie daje. Istotny jest stan akumulatora, a nie to czy jest ładowany. Co z...
woltomierz alternator woltomierz amperomierz samochód spalić alternator samochód
politechnice warszawskiej cylinder piła partner toledo radio
vectra 93c56 paleciak elektryczny
Brak komunikacji z przepustnicą Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS Problemy z odpaleniem Suzuki Grand Vitara 1.9 DDiS