To pomoże ktoś z tym woltomierzem?
ładowanie akumulatora idzie od alternatora przez całą maszynę do kabiny na bocznik i wraca do baterii. No i co z tego? Czasami bocznik jest przy alternatorze a czasami woltomierz.
jest to amperomierz i trzeba podłączyć go szeregowo w kierunku akumulatora, ale lepiej kupić z nowszego modelu woltomierz, bardziej czytelne wskazanie i łatwiej pdłączyć
W bizonie jest zegar. Nie kontrolka. Te rzeczy nie są nowe. Do alternatora idzie plus i przewód z pinu 67 regulatora na szczotki. Pin 15 regulatora zasilanie z pradu po stacyjce. Jeżeli jest to wersja z woltomierzem w zegarach jest także kontrolka.
A woltomierz jak jest podłączony bo u mnie właśnje jest woltonierz.
Multimetr i pokładowy woltomierz, w kombajnach nie ma kontrolki wzbudzenia.
Niech wrzuci jakieś foty bo tak będziemy gdybać . Stare bizony miały amperomierz . Te późniejsze na wielowskaźniku woltomierz więc bocznik nie potrzebny. Główny bezpiecznik też jedne miały przy rozruszniku inne w postaci całej skrzynki bezpiecznikowej przykręconej do blachówy . Różnie to po prostu było porobione , pokaż jak jest u Ciebie to będziem...
Witam Zacięty wskaźnik , to trzeba będzie rozebrać zegar i wyczyścić o ile już nie jest mechanicznie uszkodzony. Co do "czujnika" obrotów to jest to prądnica tachometryczna sprawdzisz woltomierzem, napięcie wyjściowe jest wprost proporcjonalne od obrotów. Masz wskaźnik obrotów zespolony, czy osobny?
Jeśli to możliwe, to zrób ładowanie na osobnym obwodzie, zabezpieczonym osobnym bezpiecznikiem. Rozrysuj sobie schemat połączeń i połóż nowe przewody. Regulator daj dość blisko alternatora, by nie plątać przewodów. Wiem, że są jeszcze jakieś dodatkowe ograniczniki, widziałem takie zamontowane w autobusach. Może warto założyć taki zestawik i mieć spokój....
Mam trzy mechaniczne (wibracyjne) regulatory napięcia do Bizona RC1/28. Dwa ładują za mocno, a jeden nie ładuje wcale. Chciałbym naprawić chociaż jeden z nich. Czy za pomocą woltomierza i zasilacza regulowanego 20-30V można by było ustawić progi napięć przełączania styków. Do regulacji służą: -Dolne mocowanie sprężyny, który można doginać. -Po z luzowaniu...
Witam,po wymianie nadajnika obrotów silnika zegar obrotów zaczął wariować i nie pokazuje równomiernie tzn wskazówka skacze,,był tam zamontowany czujnik na dwa wtyki a teraz jest z trzema wtykami,,,podłączyłem według schematu i nic.Gdy mierzyłem na wyjściu woltomierzem to też napięcie nie było stałe tylko skakało w zależności od obrotów silnika od 6V...
Dzieki za podpowiedzi.Mimo wszystko nie jest to usterka wskaznikow.Sprawdzilem nie ma ładowania.Nawet w nowoczesnych autach jak "padnie" wskazniki pokazuja dziwne rzeczy. Moze jest faktyczne problem z masa bo jak odłącze alternator to wskaznik poziomu paliwa wskazuje max. stan. Jak znajde usterke to napisze w czym byl problem. Mimo wszystko jak ktoś...
Tak, oczywiście będzie amperomierz i woltomierz, chcę, aby ten sprzęt był niezniszczalny, więc mostek chcę dać na 4 diodach co najmniej 20A jedna. Co do ładowania akumulatora 24V, 24V AC to za mało, w Bizonie ładowanie jest ok. 26 z groszem i tak też chcę zrobić. Połączę 2 uzwojenia 24V i 9V, wyprostuję i będę regulować po stronie pierwotnej. Mostek...
Witam po przerwie. Już po kłopocie. Zgodnie z radą jednego z Kolegów nabyłem regulator 24 V od BIZONA. Podłączyłem go nieco nietypowo i działa. Z uwagi na cewkę wzbudzenia połączoną z plusem alternatora, drugi jej koniec, wyprowadzony na złącze altka połączyłem z zaciskiem 68 regulatora, zaś jego zacisk 15 - z masą. Regulator zamontowałem na izolacyjnej...
bizon ciśnienie rozdzielacz bizon pompa bizon
zasilacz ładowarka indukcyjna pioneer folia check engine mruga
Rewen – błąd ERR na wadze elektronicznej: przyczyny, reset, kalibracja, serwis Opel Meriva A – podłączenie kabli do wentylatorów chłodnicy, pinologia, kolory przewodów