Początkiem projektu była potrzeba posiadania w moim leciwym motocyklu... czasomierza. Podczas jazdy bowiem nie orientowałem się o czasie, a jego odczytanie z zegarka czy telefonu dla kierującego bywa kłopotliwe. Z czasem gdy już miałem pomysł jak to wykonać, powstała myśl aby do zegarka dodać inne funkcjonalności. I tak chciałbym tu przedstawić mój...
Chce załozyć do motocykla woltomierz cyfrowy (taki bajer :smoke: ) ktory bedzie cały czas mierzył napiecie w instalacji Probowałem zmierzyć napiecie baterii 9V multimetru którą jest on zasilany i woltomierz oszalał i nie zmierzył tylko skakał i nic z tego nie wyszło
http://obrazki.elektroda.pl/6141524200_1... Urządzenie powstało w ramach przygotowania motocykla do wyprawy zimowej, wraz z układami http://obrazki.elektroda.pl/5743453500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9300612600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5599940900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1549720800_1...
Masa i + do akumulatora jesteś pewny, że do regulatora dochodzą solidne(można sprawdzić podłączając żarówkę przednich świateł)? Do tego czy po kluczyku jest sygnał na regulatorze? Masz multimetr(woltomierz + omomierz)?? Uszkodzenie regulatora(znajdujących się w nim diod prostowniczych) da się wstępnie ocenić na podstawie pomiaru oporności na wyprowadzeniach...
Na zakresie "10A" było 30mA Na zakresie "mA"jest 3,89mA, a na zakresie "10A" miernik takiego prądu nie pokaże. Możliwe, ze jednak przechodzi w stan czuwania, gdy zostanie odłączony przewód "po stacyjce". Ale to i tak jest bardzo duży prąd jak na podtrzymanie zegarka. Założono, że dla akumulatora i częstego używania motocykla w sezonie jest to prąd do...
Witam, Witam! Kupiłem tanie, chińskie wskaźniki wychyłowe, - amperomierz do 15A i woltomierz do 15V oraz drugi do 30V. Szukałem już praktycznie wszędzie i nie mogę znaleźć schematu jak zrobić dzielnik napięcia i jakie zastosować elementy, aby zastosować w/w wskażniki jako woltomierz i amperomerz do motocykla z instalacją 12V. przecież zakres woltomierza...
Witam Ja mam do ładowania akumulator: samochodowy 12V/61Ah, do traktorka (kosiaka do trawy) 12V/20Ah,oraz do motocykla 12V/14Ah wszystkie ładuję prostownikiem 12V-6A. Akumulatory samochodowy oraz z traktorka ładuję bezpośrednio prostownikiem natomiast motocyklowy poprzez żarówkę ograniczającą prąd do 1,5A. Prostownik podłączam do autotransformatora...
ale ja chcialbym zrobic samemu taki regulator.A mam takie pytanko.jezeli mam wszystko podlaczone ok(regulator itp) to jak sprawdzam woltomierzem na szcotkach to ile powinien pokazywac??Bo ja juz troche powoli sie gubie w tym.Jak odlacze przewody od szcotek to woltomierz pkazuje ok 7V a jak zaloze i zmierze to spada do 1.5V Czemu to tak jest??tak pownno...
Pierwsze testy za mną.... Drut 0.80 mm nawinięty tyle samo warstw co oryginalnie. Podpiąłem regulator i podczepiłem do akumulatora... Chciałem zmierzyć napięcie na zaciskach aku, ale multimetr coś wariował... Pokazywał nawet 18V-20V, ale to chyba zakłócenia przez magneto :) Bo wskazania były chwilowe. Więc odczepiłem akumulator i podłączyłem bezpośrednio...
Podłączasz do sieci energetycznej? Daj foto skali...
Najprościej wstawić woltomierz cyfrowy taki mały.
To co jest zostaw tak jak jest. Dodatkowo zamontuj np. Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/6864627800_...
Kolego BlueDraco, przeczytałem te tematy ale po co wyważać otwarte drzwi skoro skompilowanie pliku asm przez kolegę oloolo rozwiązało problem w tym konkretnie mierniku. Niestety nie zajmuje się pisaniem programów i ich kompilowaniem oraz nie posiadam żadnego kompilatora a woltomierz ze względu na prostotę układu wykonałem do motocykla. Pozdrawiam.
Jeżeli jest tam prądnica, to do sprawdzenia sama prądnica - szczotki, kable, masy. Dalej winny może być regulator napięcia. Winne mogą być połączenia pomiędzy prądnicą a regulatorem. Dużo zabawy... Zrób pomiar woltomierzem na baterii akumulatorów, na prądnicy (bezpośrednio). Podaj wyniki. Będzie widać co może być zepsute. Możesz też zaryzykować i podłączyć...
Ano rozrusznik jest problematyczny. Chociaż tak od razu nie przekreślałbym takiego zastosowania. Mianowicie wiemy, że zakres pomiarowy urządzenia jest 0 - 10 A co wcale nie oznacza granicy odporności prądowej bocznika. Tego zwyczajnie nie wiemy. A co zasilenia to wyraźnie widać , że wewnątrz zastosowano przetwornicę i można sobie dowolnie folgować (choćby...
To podmień aku - być może twój ma przerwę. Wszystko sprawdzisz woltomierzem za 10 pln z allegro. :D
Trzeba sprawdzić na schematach, do czego ten czwarty przewód, niektóre motocykle w obrotomierzu miały funkcje woltomierza, może u Ciebie jest podobnie??
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V. Jak go nie masz to będąc w sklepie kup LM317 w obudowie...
przetestowałem ten prostownik na innym aku i ładował bardzo dobrze wie ktoś czemu przy aku z motocykla nie chciał ładować ? Bez pomiarów woltomierzem wpiętym na zaciski akumulatora w czasie ładowania trudno powiedzieć - część prostowników "cyfrowych" pokazuje bzdury, zwłaszcza w odniesieniu do akumulatora zużytego o znacznym oporze wewnętrznym. Ponadto...
Ludzie Kocham Was!!! Jest szaroburo i ponuro. Kiedy panele były podłączone szeregowo na wyswietlaczu było 28,7V i 0.3A. Podłączyłem rownolegle i jest 28.3V i 0,6A. Najlepsze to że dwa woltomierze takie do motocykla, oczywiście sprawdzone czy podają prawdziwą wartość przez profesjonalny woltomierz po 10 może po 15 minutach z 13.0V zmieniły wartość naładowania...
Witam. Sprawdź woltomierzem napięcie na akumulatorze przy odpalonym motocyklu i na wyższych obrotach. Spradź też czy nie masz uszkodzonej (zwarcia) jednej celi akumulatora, wtedy bedzie jedna martwa a pozostałe podczas ładowania będą się gotować. Pozdrawiam.
Prądnica daje napięcie takie jakie daje, ale akumulator powinien być ładowany napięciem 14.4VDC. Dlatego napięcie 14VAC trzeba wyprostować. Napięciem tym można by na upartego ładować akumulator, ale mogą się zdarzać sytuacje, że na ładowanym akumulatorze napięcie może wzrastać powyżej 14.4V. Wzrost powyżej 14.8V jest już niezdrowy dla akumulatora, szczególnie...
niezły pomysł:D na zlocie motocykli w tomaszowie mazowieckim widziałem kiedyś przy motocyklu MZ amperomierz. nie wiem po co..........
Aby nie zakładać nowego tematu napiszę tutaj. Potrzebuje zrobić woltomierz i amperomierz do motocykla. Generalnie zakres takiego urządzenia to 0-20V oraz 5-0-5A. Z racji tego że elektronika procesory itd nie jest moją mocną stroną pomyślałem nad przerobieniem najtańszego multimetru do moich celów. Jednak pragnę się dowiedzieć czy pomysł ten ma sens....
zółty, zielony, czarny. Czarny jako masa. przykładam minusowy w woltomierzu do czarnego, a + to żółtego i do zielonego. Woltomierz pokazuje -12V. robie odwrotnie, pokazuje +12V.
witam ponownie juz koledzy wiem co i jak wiec wyglada na to ze akumulatorek jest w pelni sprawny, wskazania woltomierza sa nastepujące 12,5V podczas spoczynku, potem pompowalem przy pomocy jego koło samochodu ponowne badanie i wskazanie 12,5v, jeszcze cos polecacie wykonac? dodam ze akumulator jest bezobslugowy. Ale doszedlem do innej prawdopodobnej...
Ja swego czasu w bandicie wyświetlacz biegów umieściłem między zegarami. Jest tam miejsce jakby dla niego specjalnie przygotowane. :) Po przykryciu ciemną folią wyglądało jak fabryczne. A co do komputerka, to kawał dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty. No może poza woltomierzem. Ale jako wprawka i pretekst do zdobycia nowych umiejętności jak najbardziej...
Witam. Kupiłem sobie taki woltomierz z przeznaczeniem do pomiaru napięcia ładowania akumulatora w motocyklu. Nie zwróciłem uwagi, że potrzebne w nim jest oddzielne zasilanie. Czy jest jakaś metoda, żeby zasilić go z napięcia pomiarowego? Czy po prostu dać sobie z tym spokój i kupić inny. Pozdrawiam Bogdan.
Jeśli rzeczywiście CREE XML, to przegrałem zakład. Szukaj przetwornicy step - down na odpowiednie napięcie i prąd. Oczywiście z woltomierzem -znacznie ułatwia życie.
Podpowiem ciekawe rozwiązanie z jakiegoś samochodu/motocykla |(fabryczne) - jako ustrój pomiarowy zastosowany został ten sam wskaźnik co pokazuje paliwo.... Jako rozwiązanie amatorskie bardzo dobry pomysł bo nie trzeba wiercić idziurawić deski a tylko dorobić drugą skalę i trochę elektroniki, mały przełącznik funkcji...
Podłączałeś multimetr/woltomierz do akumulatora na odpalonym motocyklu, czy po prostu aku się rozładowuje i stąd wiesz, że nie ma ładowania? Ile masz przewodów w złączu do regulatora po stronie instalacji motocykla? Układ ładowania to nie jest jakaś magia, sprawdź kontrolką czy w kostce do regulatora jest +6V z akumulatora (po włączeniu zapłonu) - pewnie...
I dobrze, że nie pchasz się w woltomierz. Takie rozwiązanie rozprasza kierowcę, a skupienie jest szczególnie potrzebne w motocyklu. Generalnie w każdym pojeździe jest zasada, że jak jest wszystko ok, to nic nie ma się świecić. Dopiero jak jest awaria ma się zaświecić odpowiednia kontrolka.
Czy w takim razie prawidlowo zrobie jesli podepne przewod pomiarowy woltomierza H razem z przewodem H amperomierza (wprost do + akumulatora)?
Posiadam wymieniony w tytule motocykl. Silnik to 125ccm, 4T, jeden cylinder (sk156fmi). Problemem jest właśnie rzeczony obrotomierz. Po odpaleniu silnika wskazówka delikatnie unosi się (najchętniej wtedy, gdy dostaje wibracji), ale po dodaniu gazu nie reaguje. Jeśli wskazówkę delikatnie przesunie się w okolice 8 - 9 tys. obrotów, wtedy zaczyna reagować...
1. woltomierz z wymiennymi opornicami do badania napięcia pod obciążeniem 2. gęstościomierz do sprawdzania stężenia elektrolitu.
W woltomierzu nie ma alarmu. Po prostu reaguje na skoki napięć wywołane pracą układu zapłonowego. Trzeba mieć świadomość, że po instalacji motocykla "chodzą" różne zakłócenia. Trzeba mieć świadomość ich istnienia i umieć się ich pozbyć przy pomiarach lub przynajmniej zminimalizować ich wpływ na pomiar. Podstawą jest zmniejszanie rezystancji wewnętrznej...
Witam, potrzebny mi termometr do motocykla, musi to być coś prostego co dam rade sam wykonać, myślałem nad analogowym czujnikiem LM35, potem o woltomierzu i wzmacniaczu operacyjnym, lecz taki czujnik działa w zakresie temperatur 0-100, a mi potrzeba najlepiej 0-200. Co waszym zdaniem powinienem wykonać?
Strongholder, po prostu daj tam żarówkę 12V/10W lub 15W w szereg i co jakiś czas kontroluj napięcie woltomierzem. Odłącz prostownik jak napięcie wzrośnie do ok. 15V. Oczywiście przed ładowaniem (nie po ładowaniu!) akumulatora uzupełnij w nim poziom elektrolitu (woda destylowaną albo demineralizowaną).
Mam motocykl klasyczny (royal enfield - trochę jak junak) W związku z tym pytanie czy dałoby się zamontować sondę lambda w wydechu takiego motocykla i zrobić rodzaj zegara, pokazującego aktualny skład mieszanki? Sonda lambda generuje jakieś napięcie w zależności od ilości tlenu w spalinach. Czy dałoby się to połączyć z woltomierzem czy innym miernikiem...
Ten symulator jest dość dobry. Myślę że można mu zaufać. Powiedz jeszcze: - czy w motocyklu masz 6 czy 12 V? - ile dostajesz impulsów na obrót wału? To dwu-, cz czterosuw? - co chcesz podłączyć do wyjścia tego układu? (woltomierz analogowy cyfrowy czy coś innego)
Powinno działać. Sprawdzałeś z większym rezystorem np. 120Ω, czy od razu dałeś 12Ω? Jeśli masz woltomierz to przed podłączeniem diod powinieneś sprawdzić prąd płynący w układzie. Wszystkie diody powinny być tego samego rodzaju.
W przypadku magneto masz koło magnesowe i cewki - jedną od ładowania i jedną od zapłonu i może jedną od świateł. Skupiasz na się na cewce od ładowania. Nawinięta grubszym drutem. Pomiar omomierzem powinien wykazać jakiś tam opór typowy dla danego motocykla. Można przyłączyć do cewki żarówkę 5-10 W i sprawdzić czy świeci po uruchomieniu silnika. Jeżeli...
Druga sprawa jest taka, że w najnowszych motocyklach instaluje się zegary elektroniczne,ale zawsze obrotomierz jest analogowy :) to jest swego rodzaju urok tych maszynek,więc ja i moi bracia (i napewno nie tylko my) zdecydowanie przeciw obrotomierzom cyfrowym. No dokładnie , kazdy motocyklista widząc obrotomierz cyfrowy ma odruch wymiotny :D Kolega...
Witam. Problem z motocyklem jak w temacie. Układ oświetlenia składa się z dwóch cewek połączonych w szereg. Pomiary wskazują istotny wzrost napięcia prądu przemiennego wraz ze wzrostem obrotów silnika. Woltomierz pokazuje wartości rzędu nawet 60V. Instalacja z założenia jest 6V. Pozakładałem żarówki największej mocy dostępne na rynku, jednak kumulacja...
Jak sprawdzić wzmacniacz antenowy (płytkę) do telewizora? Witaj. Jakbyś bardziej rozwinął z czym masz problem, wrzuć jakieś zdjęcie, podaj typ płytki etc. Aby Ci szybko ktoś mógł pomóc, to musi być więcej informacji. P.S. Miernikiem typu woltomierz nie da się tego zrobić. Pozdrawiam.
Jak pamiętam w GPZ 550 też był wskaźnik ciekłokrystaliczny. Kontrolka "BATT" informuje o niskim poziomie elektrolitu w akumulatorze. Jako kontrolę ładowania służy obrotomierz który po wciśnięciu przycisku pracuje jako woltomierz. Aby potwierdzić tą informację, poszukaj serwisówki do swojego modelu i będziesz wszystko wiedzieć. PS. Kontrolki braku ładowania...
[quote="v-cu"]Pierwsza wersja projektu była na wyświetlaczu LCD 16x2 i wyglądało to miej więcej tak: Posiadam Kawę w 4sówie i oczywiście brak mi takich informacji jak godzina ,temperatura silnika ,i woltomierz który moim zdaniem jest potrzebny żeby wykrył awarie układu ładowania, Twój projekt V-cu jest całkiem na czasie i pewnie sporo osób z niego skorzysta...
Choć nie jestem pewien czy obrotomierz wskazówkowy jest zasilany bezpośrednio coś jak woltomierz wskazówkowy. Dalej nic nie wiemy o wydajności prądowej. Z tym że zapewne w motocyklu masz akumulator tak że możesz zastosować zasiilanie diody i komparatora z niego jakoźródła, a z CDI pobierać tylko sygnał napięciowy.
Problem jest dość nietypowy aczkolwiek natrafiłem w sieci na kilka osób z podobnymi objawami(co ciekawe wszystkie w Banditach rocznik 2004-2005). Rzecz w tym, że w moim motocyklu podczas pracy na wolnych obrotach ok 1200/min alternator wykazuje duże tętnienia (mierzone testerem akumulatorów), zwykły woltomierz też pływa ok +/- 0,7V. Objawia się to rytmicznym...
z motocyklowego doswiadczenia radze zrobic standardowy test, czyli: - przejechac motocyklem z 50km - osiagniemy stan ustalony w sensie temperatur, ladowania - przyjechac pod garaz, zwalic kanape - w miare mozliwosci nie gasic silnika - podpiac woltomierz, przegazowka z wlaczonymi swiatlami do 5000rpm i sprawdzic jakie jest wtedy napiecie ladowania -...
wtrysk motocykla instrukcja motocykla alarm motocykla
oporność głośnik philips głośna praca przeróbka xbox360
podzielniki peltiera lodówka siemens
Wydajność TF2 na procesorze Intel i3 2. generacji Automatyczne wyłączanie zapłonu w Mercedes Actros