Wątpię czy wtedy ktoś by był zainteresowany kupnem, bo nikt chyba nie wozi laboratorium pomiarowego w swoim samochodzie, żeby się dowiedzieć jakie ma napięcie na klemach akumulatora i ile tez prądu może przepływa przez kabel Wbrew pozorom bardziej istotne jest napięcie na klemach. Co kogo będzie obchodzić napięcie na gnieździe zapalniczki, skoro wszystkie...
(...)Czy zapalniczka ma napięcie po zapłonie ? czy brać ze stacyjki ? Zastanawiam się, czy Ty chociaż otwarłeś pokrywę silnika w tym samochodzie? Czy teoretyzujesz i na razie tylko "zbierasz materiały" przed klawiaturą komputera? Do sprawdzenia tego stosuje się tzw. woltomierz lub żarówkę z dwoma przewodami - zwaną próbnikiem. Niestety w każdym przypadku...
Woltomierz wpiąć do gniazda zapalniczki i przyjrzeć się wskazaniom.
Przy rozruchu nie mam jak sprawdzić. Jak nie masz? Podepnij woltomierz do gniazda zapalniczki i zmierzysz bez pomocy drugiej osoby. Ja mam (w skodzie) ok 10,0-10,2 V przy rozruchu. Czy akumulator w takim stanie naładowania jest po prostu rozładowany, czy może już do wymiany?. Może być i to i to. Naładuj go prostownikiem i sprawdź czy odpali. Naładowany...
Zamówilem właśnie taki woltomierz do zapalniczki , ale odbiegliśmy nieco od tematu.
najprosciej sprawdzisz to woltomierzem, chociaz w wiekszosci ( a moze we wszystkich ?) masa jest na obudowie
Rozumiem i taki miałem zamysł, ale nie chciałem kombinować zbytnio z załączaniem przez przekaźnik lub inne ustrojstwo woltomierza. Wybrałem więc taka opcję, zamiast np. woltomierza w gniezdzie zapalniczki.
Tylko pytanie, który stan jest normalny, wtedy kiedy świecą ,,normalnie'' czy wtedy gdy świecą ,,bardziej'', ja bym podłączył woltomierz pod np. gniazdo zapalniczki i obserwował w czasie jazdy co się dzieje.
(at)Hutnik112 Zaproponuj nabywcy "inwestycję" ~20zł w woltomierz w gniazdo zapalniczki np. https://allegro.pl/oferta/woltomierz-mie... i będzie widział jakie ma napięcie w instalacji
proszę podeślij mi link Dokladnie takich jaki kupiłem nie ma już w sprzedaży. Wystarczy wpisać w Google "woltomierz samochodowy do zapalniczki " i masz duży wybór, np. najprostszy: https://nowyelektronik.pl/index.php?id_p... lub z ładowarką USB https://dwr.com.pl/ladowarka-usb-21a-do-...
W gnieździe zapalniczki woltomierzem było 11.8-12.2 podczas jazdy, podczas hamowania dochodzi do 14.7 W drugim aucie non stop jest w gniazdo 14-14.6
Ja mam pytanie do kolegi KubioQ gdzie kupiłeś taki fajny panel z gniazdami USB woltomierzem i zapalniczką samochodową ?
Witam! Podlacz woltomierz do gniazda zapalniczki przy uruchamianiu i sprawdz napiecie.Pozdrawiam.Stefan.
Sprawdź masy, szczególnie te pod akumulatorem, kup najtańszy woltomierz do gniazda zapalniczki w sklepie samochodowym i obserwuj.
Po pierwsze, sprawdź czy działa poprawnie samo gniazdo. Najlepiej - samą oryginalną zapalniczką, bo jest urządzeniem o sporym poborze prądu. Dobrze też sprawdzić napięcie na gniazdku, czy jest stabilne i pełne. Tu trzeba użyć woltomierza. Oceń też stan styków - zaświeć latarką do gniazda i sprawdź wzrokowo, czy nie ma po prostu korozji na stykach, czy...
Woltomierzem mam to proste do zapalniczki i jest, ale jaki wybrać amperomierz tego nie wiem. Szukam informacji. Mam dwa akumulatory bez separatora, więc wiedziałbym, jak obciążony jest alternator.
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Do testów podłączył bym woltomierz do zapalniczki i obserwował co się dzieje z napięciem. Po skończonej jeździe jak alternator jest gorący możną ręką sprawdzać temperaturę przewodów elektrycznych. Ten który będzie gorący, trzeba przeanalizować co do niego jest podłączone.
No to sprawdź to ładowanie, albo woltomierz w gniazdo zapalniczki i w drogę. Wszystko wskazuje na brak ładowania...
Tylko, żeby je porównać to trzeba mieć jednak ten multimetr. Nie, najpierw mierzysz woltomierzem zapalniczkowym napięcie na klemach, dotykając dolnym bolcem klemę "+" a kawałkiem przewodu - obudowę woltomierza i klemę "-". Potem wkładasz woltomierz do zapalniczki i już wszystko wiesz: ładuje, czy nie ładuje, a jak ładuje, to ile. Trudne? http://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php...
Mam taki zamontowany powiem, że jest pomocny Moim zdaniem bardzo pomocny. Wystarczy gdy pomiar jest powtarzalny, kalibracja nie jest konieczna. Ja mam woltomierz z przelotką do gniazda zapalniczki i pamiętam, że zawyża 0,1V (latem i zimą) w stosunku do średniej z dwóch mierników.
W celu przetestowania urządzenia podłączyłem woltomierz pod gniazdo zapalniczki. Spróbuj podłączyć bezpośrednio do akumulatora, ograniczy to zakłócenia w instalacji.
Wyczyściłem wtyki (łącza) ECU; BSI. W gniazdo zapalniczki wpiąłem woltomierz i usterka nie wraca. Jak długo zobaczymy.
Bez problemu można domontować hermetyczne gniazdo zapalniczki, w ostateczności to SAE jednak raczej jest mniej uniwersalne dla prostownika/ woltomierza.. Trzeba by tylko wybrać dogodne miejsce na jego montaż, podpiąć bezpośrednio pod akumulator po bezpieczniku 10A i gotowe.
Nie posiadam woltomierza. Właśnie chciałem w celu ładowania. No to najtaniej będzie kupić ładowarkę wtykaną do gniazda zapalniczki - woltomierz wyjdzie drożej ;)
sa elektroniczne woltomierze dedykowane pod gniazdko zapalniczki. Zobacz jakie ladowanie jest na klemach i jakie na alternatorze
https://eltraktor.pl/wskaznik-poziomu-na... https://inelsc.pl/pl/p/Wskaznik-naladowa... https://archiwum.allegro.pl/oferta/wskaz... https://www.xsonic.pl/zasilanie-z-zapaln...
Kolego torksan .Jeżeli pytasz " czy pomiar prądu to natężenie ' to znaczy że twoja przygoda z elektroniką naprawdę dopiero się zaczyna . w związku z tym mam dwie propozycje . Kup sobie ' woltomierz samochodowy do gniazda zapalniczki . Da ci to możliwość pomiaru napięcia akumulatora , napięcia alternatora , spadku napięcia po kilkudniowej przerwie itp...
Masz woltomierze choćby z gniazdami USB do ładowania telefonu wpinane do gniazda zapalniczki - ciezko taki wetknąć?
Twój prostownik naładuje ten akumulator. Ile trzeba na to czasu masz już napisane w poprzednich postach. Ale: Kup sobie woltomierz samochodowy do gniazdka zapalniczki, zmierz napięcie akumulatora przed uruchomieniem silnika. Możliwe że zasilanie tego gniazda masz po włączeniu kluczyka. Powinno być 12,5 volta lub więcej. Odpal samochód. Powinno być 14,4...
Witam po dość długiej przerwie (nie z mojej winy!!). Porównaj dane na tranzystorze T1, podane w postach z 03 maja i z 24 maja . Są skrajnie różne !!!! Radzę jeszcze raz sprawdzić. Intuicja mi podpowiada, ŻE UKŁADY SCALONE mogą , ale nie muszą być, częściowo "padnięte". Czasem tak się zdarza z chińskimi podróbkami. Jeśli masz możliwość podmiany, to warto...
Kup sobie woltomierz wkładany do gniazda zapalniczki i porównaj do wskazań miernika podłączonego bezpośrednio do biegunów akumulatora.
W wielu autach ładowanie na klemie alternatora jest w normie, na akumulatorze (np.przez zaśniedziałe klemy) już niższe o 1V i więcej, a na instalacji dochodzą kolejne straty- to urządzenie nie podaje wiarygodnego stanu ładowania i jego wydajności, tylko napięcie w zapalniczce...
Zmierzylem pobor prądu na postoju 0,12 A Postoju czego? Bo jest niejednoznaczne. Wyjąłem akumulator po odpaleniu - napięcie na przewodach 13,8 V, prąd od 1,8 do 2 A. Silnik chodził bez akumulatora? Jak sprawdzono napięcie i natężenie? Tani woltomierz włożony do gniazdka po zapalniczce potrafi wiele powiedzieć o kondycji baterii i sytemu ładowania.
Napięcie mierzone było na akumulatorze, wskazywało między 14.2-14.5V ale to z powodu słabego miernika użytego do tego celu. Bateria w mierniku była słaba ? czy miernik za 15 zł ? :? ja mam woltomierz do gniazda zapalniczki włączony taki kupiłem na portalu pewnym pokazuje trochę mniej jak na akumulatorze i wtedy coś można wywnioskować jakie jest napięcie...
Ale po co ta zabawa, woltomierz wkładany do gniazda zapalniczki kosztuje dziś grosze, jeśli faktycznie podejrzewasz że coś może być nie tak z układem ładowania albo coś podkrada ci prąd przy wyłączonej stacyjce to wiele rozsądniej jest kupić właśnie taki woltomierz.
I będzie stały podgląd co jest w "sieci" elektrycznej. Ta widzę kolejne co nie mam pojęcia o prądzie bo woltomierze przedstawia. Bez napięcia nie ma prądu ;) i zainstalowanie woltomierza daje jednak bieżące, podstawowe informacje użyszkodnikowi pojazdu: jakie jest napięcie akumulatora w stanie spoczynku i jakie napięcie pojawia się na klemach po uruchomieniu...
Regulator nowy, kilka razy zaczął wariować prędkościomierz i obrotomierz. Pomiar U raczej poprawny - mam nowo kupiony woltomierz cyfrowy wkładany do gniazda zapalniczki. Jaka dokładność ma ten woltomierz? Podaje części dziesiętne? Jeżeli nie, to pewnie zaokrągla i napięcie ładowania jest ok. Ja bym sprawdził także napięcie na klemach, multimetrem.
W moim elektrowozie podczas włączonego trybu jazdy (odpowiednik uruchomionego silnika w klasycznych samochodach, co jest sygnalizowane zieloną kontrolką samochodziku ze strzałkami w przód i tył) jest zawsze ok 14 V na instalacji. Kiedyś włożylem taki woltomierz do gniazda zapalniczki i obserowałem jego wskazania. Możliwe, że przetwornica jest wyłaczana...
To co jest zostaw tak jak jest. Dodatkowo zamontuj np. Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/6864627800_...
Te wartości tak natomiast jeżeli jadę (mam mały woltomierz podłączony pod zapalniczkę) to napięcie również spada z samymi światłami wynosi o 14,1 V jak włączę dmuchawę spada do ok 13,5 V. Jak jest wszystko włączone podczas dojazdu do świateł kiedy świecą się jeszcze żarówki stopu to potrafi spaść do 11,9.
Odpuść sobie na razie centralkę gazu.Podepnij woltomierz i w czasie jazdy sprawdź jakie masz napięcie ładowania w czasie utraty mocy przez silnik . Woltomierz możesz podpiąć pod gniazdo zapalniczki. Akumulator masz dobry? Jakie masz napięcie ładowania?
Swietnie to zrobiles!! Bardzo mi sie podoba taki wynalazek. Ja zawsze zwylkym multimetrem musze Sie grzebac. Ale pomysl z wepchnieciem wszystkiego do wtyczki zapalniczki oceniam 10/10 !!
Zacząłem robić dochodzenie, przy czym mam wpięty woltomierz w gniazdo zapalniczki. Pomiar niewiarygodny. Kiedyś miałem getza i aku wytrzymało 12,5 roku. Jak wykopałem kiedyś poniemiecki czołg, to w środku jeszcze radio grało. Zostawiłem auto na światłach, bo chciałem, aby mi się zaświeciły po otworzeniu samochodu, ale jakoś to źle zrobiłem, bo zostało...
Odgrzewam. W moim samochodzie Audi A4 B8 3.0TDI mam podłączony do gniazda zapalniczki na stałe elektroniczny woltomierz. Zimą przy ujemnych temp. pokazuje napięcie dochodzące do 14,9 V. Latem ok 14,6 V. Zaraz po uruchomieniu silnika jest niższe, potem w ciągu kilku minut osiąga ww. wartości. Akumulator wymieniłem 5,5 roku temu, pojemność 105 Ah i do...
Może ktoś miał podobny problem i coś poradzi ... Nawet jak ktoś 10x przerabiał ten problem to nijak to się ma do waszych przypadków bo to już Euro6 i rekuperacja. Aby sprawdzić ładowanie to jedynie woltomierz w gniazdo zapalniczki i w trasę. Rozpędzić, nagrzać silnik i na równej drodze delikatnie po helach. W momencie hamowania dopiero masz pełne ładowanie...
Jakiego znów prądu? 12-14 w samochodzie ich nie uszkodzi. Miałem na myśli to, że pomiar woltomierzem wtyki od radia może być mylący (np. niby minus nie musi być faktycznie masą). Dlatego proponowałem próbne podłączenie bezpośrednio pod akumulator. A od właściwego podłączenia w autku jest - jak wspomniałem - gniazdo zapalniczki, wystarczy nabyć wtyczkę.
Te woltomierze wkładane w gniazdo zapalniczki potrafią "żreć" 100mA i więcej... ładowanie 13,9V to żadne ładowanie, zwłaszcza zimą. Zmierz napięcie ładowania na zaciskach alternatora i porównaj z tym co masz na akumulatorze. Tylko pomiar porządnym miernikiem ze sprawną baterią, a nie wynalazkiem z marketu za 9 zł.
Dziadek zrobił patent i ma wtyczkę, którą odłącza + akumulatora. Dobrze by było aby dziadek zamontował jeszcze dodatkowy (niedrogi) patent. Byłby to woltomierz cyfrowy, taki wkładany w gniazdko zapalniczki. Miałby ciągły monitoring napięcia w instalacji, co pozwoliło by obserwować czy alternator prawidłowo ładuje, a po wyłączeniu silnika jak szybko...
A magistrala LIN, jaka ma wartość, sprawdź przy alternatorze i UPC, a te wartości ładowania to z komputera czy mierzysz jakimś miernikiem W zapalniczce na stałe wpięty woltomierz, miernik na akumulatorze i pomiary z komputera nie przekraczają różnicy 0,1 V. Magistralę sprawdzę, jak będzie samochód dostępny. Obecnie musi jeździć z tym błędem na desce,...
woltomierz woltomierz amperomierz zapalniczka piezoelektryczny zapalniczka gazowa
kontrolka tuszy piekarnik whirlpool opinie sterownik x18xe1
programator diehl programator mastercook
Kawasaki EN 500 nie reaguje na gaz - przyczyny i diagnostyka Zmywarka Miele G1022 - świecą się wszystkie diody