Zacisk do rzetelnej naprawy, warto podkreślić słowo rzetelnej. Wpadający pedał, to zapowietrzony układ.
Zakładając, że płyn hamulcowy jest, mamy kilka przypuszczalnych odpowiedzi: - uszkodzenie któregoś cylinderka w którymś kole (brak ciśnienia w układzie); - uszkodzenie przewodu i wyciek płynu; - zapowietrzenie układu (jeśli po kilku szybkich naciśnięciach "pedał rośnie"); - uszkodzenie samej pompy (rzadko).
Polecam zapoznanie się procedurą odpowietrzania ABS. Komputer to tylko przyrząd pomocniczy. Pozdrawiam!
pierwszy raz słyszę o regulacji szczęk w ciągniku jeszcze w starej c360, tam nawet nie ma czym wyregulować szczęk
I co w końcu było z tymi hamulcami? :?: :?: :?: MAM PODOBNY PROBLEM. :cry: :cry: :cry:
Może też być brak szczelności przewodu któregoś w instalacji - depczesz, ciśnienie rośnie, a przewody nie trzymają ciśnienia. Powietrza może nie być a płyn ucieka.
Po wymianie sprzęgła i po wymianie pompy układ odpowietrzony, jazda próbna także bez zarzutu. Na pierwszy rzut oka nie widać wycieku płynu. Tym bardziej po odpowietrzeniu, płyn był dolany pod korek.
Jaki samochód by nie był i jaki by nie był rodzaj układu hamulcowego to pedał nie ma prawa wpadać do podłogi. Naciskając na pedał robisz ciśnienie na tłoczkach/cylinderkach i ma się ono utrzymać dopóki dopóty nie zwolnisz pedału. Jeśli pedał wpada to w momencie dojścia do podłogi ciśnienie spada i auto przestaje hamować. To taki prosty i mam nadzieję...
Z przodem coś było robione?
Witam. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem renault scenica II 1,5 DCi. Autko na gwarancji. Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest prawie znikoma więc proszę to uwzględnić w dalszej rozmowie :) Objawy usterki wyglądają następująco. Hamulec wciśnięty na postoju powoli wpada prawie do samej podłogi. Powiedzmy 2 cm przed podłogą czuć wyraźny opór....
Odpowietrzałeś przy zgaszonym czy zapalonym silniku?
Ja to robiłem na zgaszonym samochodzie, dzisiaj już nie mam weny ale w poniedziałek się za to wezmę jeszcze raz i odpowietrzę to na zapalonym silniku, zobaczę jak wtedy się to będzie zachowywało.
Skąd ABS w samochodzie nieposiadającym doń instalacji, samochody z ABS odpowietrza sie inaczej niż te bez.
Wymieniłem pompę sprzęgła przy pedale, narazie wszystko ładnie sie trzyma. W razie jakichkolwiek problemów będę działał dalej .
Albo źle odpowietrzone, albo uszkodzone tylne zaciski lub pompka hamulcowa. Raczej bym reklamował ze względu że oddali uszkodzone auto. A jak nie chcesz reklamować to idź do drugiego warsztatu na naprawę.
Wpada za każdym razem czy po podpompowaniu robi się twardy? Przyjrzyj się samoregulatorom z tyłu.
Blokuje dla tego jedno koło przednie bo tam jest układ hamulcowy w układzie X . Widocznie masz niesprawny jeden obwód hamulcowy. Podmień pompę. A co z tego że pompa wygląda na nową. Wyglądać to sobie może.
Panowie, czy przed wymianą klocków hamulcowych itd. pompa ABS-u była sprawna, bo jeśli tak, to w niewłaściwy sposób odpowietrzono hamulce. Układ hamulcowy z ABS-em wymaga nieco innego sposobu odpowietrzania - na forum znajdują się szczegółowe opisy i filmiki. U mnie ABS zimą normalnie się załączał.Tą przypadłość wpadającego hamulca mam już od momentu...
Jak wpada jest zapowietrzony, gdzieś jest nieszczelność i powoduje zapowietrzanie się układu i tyle reszta ma wpływ na prace układu przeniesienia napedu a nie na złącznie i rozłączanie sprzęgła.
Tak ma być, normalne zachowanie agregatu ABS/ESP.
Forum jest od pomagania. To może podjechać i naprawić za Ciebie, skoro z najprostszą rzeczą sobie nie radzisz i wpadający pedał jest już barierą nie do przejścia? jeśli nie idzie odpowietrzyć hamulców tradycyjnie, z jakiegoś powodu, to podaje się płyn pod ciśnieniem przez odpowietrznik cylinderka. Tylko zaraz pewnie napiszesz że nie masz jak i nie...
Odświeżam temat. Po odpowietrzaniu Vag nadal na zgaszonym silniku pedał hamulca jest twardy, a gdy odpali się silnik pedał powoli wchodzi w podłogę.... Co z tym da się zrobić???
Napisałem o płynie, bo sam przeżyłem wpadający pedał właśnie z powodu starego płynu. Mechanicy radzili mi wymienić pompę, więc odpowiednio nastawiony zacząłem od rzeczy najtańszej - płynu. Po spuszczeniu i zalaniu nowego problem braku hamulców zniknął. A mi się zawsze wydawało że po wymianie wiekowego płynu pompy wysiadają , a tu cud naprawiła się...
Jak brak wycieków płynu to będzie pompka sprzęgła do wymiany.
Zawsze przy takich problemach trzeba sprawdzić co się dzieje w bębnach wpadający pedał też potrafi świadczyć o zapowietrzonym układzie taki sam efekt.
Objawem zapowietrzenia jest wpadający pedał hamulca przy pierwszym naciśnięciu i rosnący po każdym następnym naciśnięciu. Wpływ na układ hamulcowy mają również przewody gumowe (mogą puchnąć do wewnątrz) oraz stan klocków ,tarcz .
Nie wiem czy dobry temat wybrałem ale do rzeczy. Na początku tego roku zakupiłem samochód marki Audi A4 B5 98 rok po pewnym czasie ok. 3 miesiące po zakupie odczułem coraz głębiej wpadający pedał hamulca, z czasem było coraz gorzej aż wpadł do podłogi i klapa, hamulców prawie zero. Pierwsze co, to odpowietrzyłem wszystkie 4 koła i nadal bez zmian. Następnie...
Używana pompa vacum do tego silnika chodzi na szrotach po 10-20zł. To raczej niewielki wydatek aby się upewnić czy ona przypadkiem nie jest przyczyną twardego hebla. Ja od tego bym zaczął bo jakby serwo niedomagało to efekt byłby raczej odwrotny: pedał wpadający w podłogę, miękki itp.
Witam, sytuację udało się rozwiązać. Przy składaniu klocków z tyłu nie ustawiłem tych wycięć które są na zacisku aby weszły w ten bolec od klocka hamulcowego. Tak mocno wkręciłem tłoczek że wycięcia nie miały znaczenia bo wszystko się ładnie schowało. I stąd pojawił się wpadający w podłogę pedał hamulca. Wszystko poskładałem od nowa tak jak powinno...
Oczywiście chodzi o numer 13
Witam, Posiadam Renault Safrane 2.5 dT w aucie były zapieczone linki oraz zaciski hamulców z tyłu. Linki zostały wymienione, natomiast zaciski zregenerowałem teraz chodzą płynnie. Kolejnym problemem był wpadający do końca pedał hamulca po czym została zregenerowana pompa hamulcowa. Układ został odpowietrzony niestety pedał hamulca bardzo nisko zaczyna...
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi ale winna byla pompa. Pozdrawiam
Źle odpowietrzony skoro wpada . Pedał ma minimalny ten pierwszy skok do 2cm. Chyba że padła ci pompka która nie daje ciśnienia . Po poprawnym odpowietrzeniu układu powinno wszystko działać. Pamiętaj że są dwa rodzaje wysprzeglika na hydrol oraz olej mineralny .
Dzięki za wpisy dotyczące hamulców w sprinterze. Byłem ostatnio w autoryzowanym serwisie Mercedesa z problemem słabych hamulców i miękkiego pedału hamulca i muszę powiedzieć że gówno wiedzą w tych serwisach. Stwierdzili, że wszystko jest dobrze i sprintery "tak mają". Jednak na moje żądanie odpowietrzyli układ hamulcowy i trochę się poprawiło (zaznaczam...
Na początek to ustal czy jest tam linka czy hydraulika.Jak hydraulika to może pompka może siłownik a może zapowietrzony.Kto to wie?Tam chyba siedzi wszystko z renówki?
Sprawa się mniej więcej wyjaśniła, zaślepiałem po kolei wyjścia pompy abs-u i okazało się że problemem jest prawe przednie koło. Idąc dalej zaślepiłem przewód metalowy przy elastycznym i też było ok, wymieniłem elastyczny i było znowu źle. Potem włożyłem młotek w zacisk i też było źle. Problemem okazuje się zacisk hamulcowy prawy przód. Tylko co z nim...
Łożysko wpadło w docisk. Skrzynia do zdjęcia i nowe sprzęgło.
Xsara Picasso 1.8 i 16. Zagazowana. Na razie sobie poradziłem wiążąc sznurek do pedału sprzęgła. Jak nie chce powrócić to mocne szarpnięcie w górę i jest ok. Trochę uciążliwe, ale da się żyć.
Zapowietrzony wysprzęglik lub koniec jego żywota.
Najprościej będzie odkręcić przewody od złącz z 2 na początku (21 22 itp.) to są wyjścia. I sprawdzić po naciśnięciu pedału hamulca w którym momencie pojawi się ciśnienie. Zanim jednak zaczniesz sprawdź co napisał darfur5. Powodzenia!
Lub lejący wysprzęgnik.
Często robię hamulce w tych sprzętach i trafia uszkodzona nowa pompka i uszkodzony nowy wyrównywacz. a gdy jest sytuacja taka jak autor postu opisuje spinam 2 pedały i robię rundę ciągnikiem po placu hamując i nie wiadomo czemu hamulec na kole na którym nie było znajduje się sam. ważna sprawa to regulacja tego bolca co popycha tłoczek pompki tak aby...
Pompę można zregenerować we własnym zakresie. Komplet uszczelek to wydatek paru złotych. Poza tym wymiana płynu(można ustalić jego stan za pomocą testera) i odpowietrzenie całości.
można zlokalizować usterkę choć jest troszkę sprawdzania więcej na pw
Pompa hamulcowa do wymiany.
Wycieków nie ma, pedał stoi w górze, dopiero po odpaleniu wpada w podłogę. Czy może być tu problem przez wciśnięty pedał podczas wymiany zacisków? Wcisnąłem pedał, żeby zamknąć sekcje w pompie, żeby płyn nie ciekł, mógł się zapowietrzyć jakoś, może pompa abs się zapowietrzyła, tylko jak? Jutro spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć cały układ.
Jeśli chodzi o odpowietrzanie odpowietrzamy wprzytkie i zaczynamy od tago koła co jest najdalej pąpki czyli najczęściej jest to prawe tył następnie lewe tył późnoej prawe przód i ostatnie lewe przód. A kolega z wymianą płynu jak najbardziej ma racje ponieważ jezeli płyn mamy ten sam bardzo długo to zaczyna być w nim dużo H2O dzięki temu mogą nam korodować...
Heya, mam problem w E36. Hamulce mają objaw zapowietrzonych. Auto delikatnie hamuje, przy czym pedał wpada do połowy i jest później twardy. Drugie naciśnięcie jest jak należy i auto super hamuje. Odpowietrzałem wszystko jak należy, zauważyłem, że pod koniec z prawego przedniego zacisku ciągle wylatują bąbelki, wymieniłem zacisk i bez zmian. Tylko z...
Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam być ciśnienie a nie wypływ płynu. Brak ciśnienia na wszystkich kołach wskazuje na pompę. Dodano po 8 Jeśli masz ciśnienie na wyjściu z pompy to sprawdź czy jest ciśnienie na końcu przewodu przy cylinderku. Pamiętaj, że ma tam...
jeśli z komory sprzęgła (wysprzęglika) nie leci olej to masz do wymiany oringi tłoków hamulcowych w tylnych zwolnicach
wpadający pedał hamulca wpadający pedał sprzęgła wpadający pedał sprzęgła wysprzęglik
oporność głośnik internet radiowy instalacja mikroprocesor wyświetlacz
stalco opinie tester diagnostyczny
Honda GX 630 – brak iskry, diagnostyka zapłonu, czujnik oleju, cewki, NGK ZFR5F Kawasaki Versys 650 – brak świateł mijania, diagnostyka H7/LED, bezpiecznik, przekaźnik