Prawidlowo hamulec powinny być twardy i nie wpadać w podłoge, układ najprawdopodobniej zapowietrzony, wracaj do tego mechanika i niech poprawia, bo zagrazasz sobie i innym.
Zakładając, że płyn hamulcowy jest, mamy kilka przypuszczalnych odpowiedzi: - uszkodzenie któregoś cylinderka w którymś kole (brak ciśnienia w układzie); - uszkodzenie przewodu i wyciek płynu; - zapowietrzenie układu (jeśli po kilku szybkich naciśnięciach "pedał rośnie"); - uszkodzenie samej pompy (rzadko).
Tak ma być, normalne zachowanie agregatu ABS/ESP.
Zacisk do rzetelnej naprawy, warto podkreślić słowo rzetelnej. Wpadający pedał, to zapowietrzony układ.
Ma wpadać przy odkręceniu odpowietrznika, jeżeli odpowietrzyłeś układ tak jak wyżej pisałem to spróbuj nacisnąć na hamulec a druga osoba niech zaobserwuje czy z odpowietrzników lub na złączach przewodów nie wylatuje płyn .
Polecam zapoznanie się procedurą odpowietrzania ABS. Komputer to tylko przyrząd pomocniczy. Pozdrawiam!
W cylinderku są samopodstawiacze, ale to nie to. W momencie jak pedał wpadł sprawdź luz na pompce. Będziesz wiedział czy tłoczek pompki cofnął się.
Tłoczek zacisku można bez problemu wcisnąć palcem . Dziś zauważyłem że po zablokowaniu koła jeśli przytrzymam mocniej wciśnięty pedał hamulca po niedługim czasie pedał bardzo powoli zaczyna wpadać . Gdy udału mi się go wcisnąć do połowy zablokowane koło może nie całkowicie ale odpuściło. Wydaje mi się że może jednak dzieje się tak z powodu dostania...
Trzeba sprawdzić pociśnienie . Naciśnij pedał hamulca i dodaj gazu jeśli troszkę zaczyna wpadać podczas wyższych obrotów to podciśnienie działa . A jeśli chceszsprawdzić czy serwo ciągnie bez naciskania na hamulec to go odłącz od układu i sie przejedź .Będzie twardy hamulec ale ale wyeliminujesz serwo.
Dokładnie, pojawia się powietrze. Odpowietrzam, nie ma powietrza. Pedał twardy, koło hamuje. Odpalam auto, kilka razy naciskam hamulec i zaczyna wpadać w podłogę, zaczyna być przy wciskaniu odgłos "pszt" . Odpowietrzam i znowu są pęcherzyki. I tak od 3 dni przelałem już 2 butelki płynu, głównie przez to jedno koło bo z innych nie leci powietrze, tylko...
I co w końcu było z tymi hamulcami? :?: :?: :?: MAM PODOBNY PROBLEM. :cry: :cry: :cry:
Może też być brak szczelności przewodu któregoś w instalacji - depczesz, ciśnienie rośnie, a przewody nie trzymają ciśnienia. Powietrza może nie być a płyn ucieka.
Sprawa się mniej więcej wyjaśniła, zaślepiałem po kolei wyjścia pompy abs-u i okazało się że problemem jest prawe przednie koło. Idąc dalej zaślepiłem przewód metalowy przy elastycznym i też było ok, wymieniłem elastyczny i było znowu źle. Potem włożyłem młotek w zacisk i też było źle. Problemem okazuje się zacisk hamulcowy prawy przód. Tylko co z nim...
Możliwe, że regulatory zawiesiły się nagle w obydwu bębnach? Albo nawet w jednym, czy powodowałoby to taki efekt? Wydaje się, że w takiej sytuacji po prostu trzeba przepchnąć więcej płynu aby wykonać większą pracę tłoczka, natomiast po kilkukrotnym wciśnięciu pedał hamulca powinien stwardnieć i nie opadać, przynajmniej tak by na logikę pasowało. No...
Najprościej będzie odkręcić przewody od złącz z 2 na początku (21 22 itp.) to są wyjścia. I sprawdzić po naciśnięciu pedału hamulca w którym momencie pojawi się ciśnienie. Zanim jednak zaczniesz sprawdź co napisał darfur5. Powodzenia!
Często robię hamulce w tych sprzętach i trafia uszkodzona nowa pompka i uszkodzony nowy wyrównywacz. a gdy jest sytuacja taka jak autor postu opisuje spinam 2 pedały i robię rundę ciągnikiem po placu hamując i nie wiadomo czemu hamulec na kole na którym nie było znajduje się sam. ważna sprawa to regulacja tego bolca co popycha tłoczek pompki tak aby...
Pompę można zregenerować we własnym zakresie. Komplet uszczelek to wydatek paru złotych. Poza tym wymiana płynu(można ustalić jego stan za pomocą testera) i odpowietrzenie całości.
można zlokalizować usterkę choć jest troszkę sprawdzania więcej na pw
Pompa hamulcowa do wymiany.
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi ale winna byla pompa. Pozdrawiam
Witam. Jestem "szczęśliwym" posiadaczem renault scenica II 1,5 DCi. Autko na gwarancji. Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest prawie znikoma więc proszę to uwzględnić w dalszej rozmowie :) Objawy usterki wyglądają następująco. Hamulec wciśnięty na postoju powoli wpada prawie do samej podłogi. Powiedzmy 2 cm przed podłogą czuć wyraźny opór....
Odpowietrzałeś przy zgaszonym czy zapalonym silniku?
Wycieków nie ma, pedał stoi w górze, dopiero po odpaleniu wpada w podłogę. Czy może być tu problem przez wciśnięty pedał podczas wymiany zacisków? Wcisnąłem pedał, żeby zamknąć sekcje w pompie, żeby płyn nie ciekł, mógł się zapowietrzyć jakoś, może pompa abs się zapowietrzyła, tylko jak? Jutro spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć cały układ.
Na moje oko to hamulce są zapowietrzone...
Jaki samochód by nie był i jaki by nie był rodzaj układu hamulcowego to pedał nie ma prawa wpadać do podłogi. Naciskając na pedał robisz ciśnienie na tłoczkach/cylinderkach i ma się ono utrzymać dopóki dopóty nie zwolnisz pedału. Jeśli pedał wpada to w momencie dojścia do podłogi ciśnienie spada i auto przestaje hamować. To taki prosty i mam nadzieję...
Skąd ABS w samochodzie nieposiadającym doń instalacji, samochody z ABS odpowietrza sie inaczej niż te bez.
Z przodem coś było robione?
Ja to robiłem na zgaszonym samochodzie, dzisiaj już nie mam weny ale w poniedziałek się za to wezmę jeszcze raz i odpowietrzę to na zapalonym silniku, zobaczę jak wtedy się to będzie zachowywało.
Ja na odpowietrzanie układu, gdy był zalewany "od sucha" - mam taki sposób: jeden korek na zbiorniczek, starego typu bez czujnika, wyposażyłem w samochodowy wentyl. Poprzez ten wentyl, z ogromnym wyczuciem (lepiej gdy robi to druga osoba - pilnując jednocześnie by płynu nie brakło, pierwsza spokojnie pracuje z odpowietrznikami), tworzę ręczną pompką...
Witam.Rozwiązał kolega problem z wpadającym pedałem hamulca ? Mam to samo Iveco 35C15 z 2010 roku.Wymienione zostały tarcze hamulcowe wraz z klockami,tylne zaciski po regeneracji,ręczny sprawny.Układ na 100 proc jest odpowietrzony.Sprawdzałem pompę hamulcową więc to też odpada.Zastanawiam się nad pompą ABS czy ona może być tego powodem(abs jest sprawny).
Cześć. Jakie były objawy przed tym wpadającym pedałem. Coś było wymieniane, jakieś korekty w układzie hamowania?? Pozdrawiam.
Witam, prosił bym znających temat o podpowiedź otóż też mam problem z wpadającym pedałem hamulca ale tylko jak abs działa, jak hamuję bez poślizgu to wszystko jest na 6+, silnik pompy abs słychać, błędów brak, działanie abs poprawne, tylko pedał wpada i nie wiem co jest grane , auto to espace iv 2003 abs ate.
U mnie pedał hamulca wpada i maszyna jedzie, po odpowietrzeniu tak się stało. Wcześniej wpadał do końca ale hamowało i maszyna stawała. Jak to naprawić?
Reklamowałam lewy zacisk. Po ponad dwóch tygodniach sprzedawca stwierdził, że zacisk działa prawidłowo, ale nie odesłał mi zacisku, tylko zwrócił pieniądze. Zamówiłam więc nowy zacisk w innym sklepie, bo we wcześniejszym dziwnym trafem można było zamówić już tylko prawy zacisk.
Dawalem ale przed rokiem i nic takiego sie nie dzialo. Wymienilem nawet pompe hamulcowa i rowniez odpowietrzylem wszystko lacznie z ABS-em i tez to samo sie dzieje tylko mniej wpada pedal hamulca. A na zgaszonym silniku pedal jest normalnie twardy i nie wpada
Witam posiadam vw bora z silnikiem 1.9tdi problem z hamulcami mianowicie na odpalonym silniki jak naciskam pedał hamulca wpada on do połowy tak mniej więcej na wysokości gazu przy podpowaniu jest wyżej ale zaczyna wpadać podczas trzymania. Czy to naturalne czy coś trzeba sprawdzić wymienić naprawić l?
Witam. Przyczyn może być wiele, mogły się zapowietrzyć albo już tarcze się skończyły. Używałeś gniazda do przyczepy? Kiedyś tak mi się robiło i winne było gniazdo do hamulców przyczepy.
Kilka dni temu podczas jazdy pedał hamulca zaczął mi wpadać w podłogę i okazało się że jedno z tylnych kół jest gorące i po demontażu problem z zaciskiem nie ruszał się tłoczek. Zacisk oddałem do regeneracji ale zastanawia mnie to cały czas czy uszkodzony zacisk i zagrzanie układu może powodować wpadanie pedału hamulca?
Cześć. Uporałeś się jakoś z tym problemem? Też Master III. Ja dodatkowo wymieniłem pompę hamulcową, bo objaw wskazywał na nią - totalnie nic to nie dało. Kiedy silnik nie pracuje pedał jest twardy, jak serwo dostanie podciśnienia, pedał wciskam, jest jakiś tam opór, samochód hamuje. Ale na postoju, po dłuższym przytrzymaniu hamulca, pedał wpada z lekkim...
Nie idzie tego odpowietrzyć bo jak wcisnę pedał hamulca to wpada w podłogę i nie wraca. Muszę go ręką wyciągnąć do góry.
Pierwszy raz zmieniałes klocki? Wiesz, że musisz dać czas na ułożenie klocków? Co mają klocki do wpadania pedału hamulca? Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Witam. Czy wiadomo co było przyczyną wpadajacego pedala hamulca. Mam ten sam problem z cabstarem. Z góry dziękuję.
Niewiem jak jest w twoim Kramerze, pewnie masz wspomaganie hamulców(serwomechanizm) ale czy pneumatyczne (podciśnieniowe) czy hydrauliczne z pompy olejowej. Piszesz, że masz olej w zbiorniku, więc podejrzewam, że masz wspomaganie hydrauliczne. A co z płynem hamulcowym czy jest stan, czy nie ma wycieków na postoju i podczas wciskania hamulca. Jeżeli...
Objawem zapowietrzenia jest wpadający pedał hamulca przy pierwszym naciśnięciu i rosnący po każdym następnym naciśnięciu. Wpływ na układ hamulcowy mają również przewody gumowe (mogą puchnąć do wewnątrz) oraz stan klocków ,tarcz .
Przewody kupione nowe. Zostało już wszystko na "krótko" podpięte z pompy (pompa ma dwie sekcje) i wyniki są takie: -Zacisk przedni (2tłoczkowy) + Druga sekcja na pompie zaślepiona = pedał wpada -Zacisk przedni (2tłoczkowy) + Zacisk tylny (1tłoczkowy) = pedał wpada -Zacisk tylny (1tłoczkowy) + Zacisk tylny (1tłoczkowy) = pedał brzytwa, nie wpada -Zacisk...
Problem rozwiązany winowajcom okazała się pompa ABS która cały czas Zapowietrzala układ hamulcowy . Wysłałem pompa do regeneracji koszt 650 zł plus robocizna wyjęcie i wsadzenie 360zl
Napisałem że płyn w całym układzie jest wymieniony czyli jest odpowietrzony. Robiłem to dwa razy. Przelane było prawie litr płynu. I dalej to samo.
Po jakimś czasie wszystko się unormowało. Hamulce działają jak nowe. Wiem, że dziwne ale naprawdę działa. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Odpowietrzylem caly uklad, jednak nie wydawalo mi sie zeby byl w ogole zapowietrzony. Zauwazylem, ze przy prawym kole przy lince od recznego, (mechanizm ktory cofa i wypycha tloczek) stoi w polowie. Sciagnalem jeszcze raz klocki, a tloczek cofnalem specjalnym przyzadem. Hamulec reczny obecnie dziala,jednak nozny schodzi w dol po kazdym zahamowaniu jak...
Wyregulować należy ustawienie czujnika / dosunąć do tarczy impulsatora/ Jeśli wpada pedał hamulca to może muszą się dotrzeć klocki do tarcz
pedał hamulec wpadać pedał hamulec wpadać podłoga pedał wpadać podłoga
kasowanie błędów iveco zgrzewanie matrycy sterować klapa
ariva reset wentylacja mechaniczna
Jak ustawić telewizor na odpowiednie źródło sygnału dla magnetowidu? Jak wyczyścić klawiaturę zaworową w Fiacie 125p?