Czemu nie ma załącznika? Niby to proste, ale niejasne. Komórka A1 w którym arkuszu? w aktywnym? w określonym z nazwy? w pierwszym, w którym komórka A1 jest wypełniona? W sąsiednim arkuszu należy rozumieć: w następnym czy w poprzednim? Poszukiwane słowo "białe" lub "czarne" ma stanowić pełną zawartość komórki czy fragment zawartości komórki? Czy wielkość...
Ogólnie to konieczne by było makro z wyrażeniami regularnymi Nie koniecznie, przy tak prostym układzie, może być proste makro. [syntax=vbscript]Sub elka() For x = 3 To Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp).Row Cells(x, 6) = Mid(Cells(x, 5), InStr(Cells(x, 5), ".") - 2, 10) Next End Sub[/syntax]
Życzę powodzenia z wydajnością tego skoroszytu Dlatego kolego clubs udzieliłem takiej odpowiedzi :D jest jakaś opcja, żeby makro pracowało bez przerwy Teoretycznie tak Po drobnych korektach budowy skoroszytu proponuję autorowi wykorzystywanie do tego sumowania danych makro :spoko: 1150517 Całość w zmodyfikowanym pliku w załączeniu :D 1150518
[syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$A$1" Then Range(Cells(1, Target), Cells(1, 120)).EntireColumn.Hidden = True End Sub [/syntax]
z tego co się orientuje, poprzez wbudowaną funkcję excela się nie da. Możnaby napisać makro. W załączniku przedstawiam proste makro, które zmienia tło na czerwień jeżeli wpiszesz cokolwiek w zakresie A1:C3. W razie pytań... pytaj:)
Przetestuj takie rozwiązanie. Ochrona arkusza jest włączana automatycznie podczas otwarcia skoroszytu (hasło: "123" zdefiniowane jest w module VBA 'ten_skoroszyt'). Komórki, które mają być edytowane przez użytkowników muszą mieć odblokowaną ochronę (formatuj komórki->ochrona->zablokuj /odznaczone/). andie
Wróżę problemy z jakimikolwiek poprawkami nawet tego prostego kodu. Makro jest podpięte pod Arkusz1->Worksheet->Change.
Cześć! Więc tak, rozwiązaniem twojego problemu przy założeniu, że w komórkach 'A' będą daty a w 'B' będą dane, które wpisujesz będzie taka oto funkcja: =JEŻELI(B1="";"";JEŻELI(A1="";DZIŚ();A1)... TERAZ NAJWAŻNIEJSZE, MUSISZ ZMIENIĆ USTAWIENIA EXCELA: a konkretnie wchodzisz w Plik>Opcje>Formuły i tutaj włączasz "Włącz obliczanie iteracyjne", oraz zmieniasz...
Zmieniłeś kolumnę gdzie jest wyrażenie :) =JEŻELI(NR.KOLUMNY(J$10)=$Q14+1;"NOK";JE... Teraz powinno być: =JEŻELI(NR.KOLUMNY(J$10)=$Q14+9;"NOK";JE... Liczba +1 (+9) "dopasowuje" wynik funkcji NR.KOLUMNY() do wartości w NOK. NR.KOLUMNY() dla kolumny...
Coś takiego?
w pliku z Programem zamówień jest tysiące detali Jeśli tylko zachowasz porządek w tabeli Plan produkcji (bez dubletów i posortowane kody :!: ) to możesz i w takim przypadku wykorzystać formułę :D [syntax=vbscript]=JEŻELI.BŁĄD(JEŻELI(WYS... Produkcji (1).xlsx]Arkusz1'!$A$2:$F$100;3;FAŁSZ)>0... "&JEŻELI(WYSZUKAJ.PIONOWO(G3;'[Plan...
Np. dla zakresu A1:B5 Od początku powinno być odblokowany. [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Dim zakres As Range Set zakres = Range("A1:B5") If Intersect(Target, zakres) Is Nothing Then Exit Sub Me.Unprotect 'haslo Target.Locked = True Me.Protect 'haslo End Sub [/syntax]
Zaznaczasz cały obszar w którym są też komórki do których chcesz wpisać zera. Następnie kombinacja klawiszy: - CTRL+G - ALT+S - U - ENTER Masz zaznaczone puste komórki w Twoim zakresie - wpisujesz 0 - zatwierdzasz CTRL+ENTER Masz wpisane 0 do komórek, które były uprzednio puste.
Rozumiem, że chodzi o Excel. [syntax=text]Opcje programu Excel > Sprawdzanie > Opcje autokorekty > Zamień: kk Na: kosowski[/syntax]
Jeśli chcesz, żeby po zaznaczeniu więcej niż 1 komórki była brana pod uwagę tylko pierwsza z zaznaczonych, to możesz dodać linię: [syntax=vbscript]If Target.CountLarge > 1 Then Set Target = Target(1)[/syntax]przed tą linią, którą masz zaznaczoną na żółto. Całościowa propozycja w załączniku. Zasady są nieco inne. Zasięg działania w arkuszu nie jest ograniczony,...
Jeśli zmiana nieparzystego wiersza ma wywoływać "timestamp" to proponuję raczej :D kod typu: [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) Set Zak = Intersect(Target, Range("I1:FK100")) If Not Zak Is Nothing Then Application.EnableEvents = False If Target.Row Mod 2 = 1 Then Target.Offset(1, 0) = Date End If End If Target.Columns.EntireColumn.AutoFit...
Wpisz sobie jako parametr: [syntax=vbscript]Copies:=Range("A1").Val... A1 jest adresem komórki, gdzie masz wpisaną liczbę kopii. Można też użyć nazwy tej komórki, jeśli komórka została jakoś nazwana.
Hmm, zdaje się, że instrukcja warunkowa nie jest potrzebna. Może takie coś? [syntax=vbscript]Dim val_ As String, rng1 As String, rng2 As String val_ = InputBox("0,4 lub 0,6", "wpisz wartość mnoznika") rng1 = InputBox("wartość1", "wpisz adres komórki 1") rng2 = InputBox("wartość2", "wpisz adres komórki 2") ActiveCell.Formula = "=IF(AND(" & rng1 & ">0,"...
Sądząc po nazwie ("Polewyboru") to nie ActiveX tylko formularzowe. Wykorzystaj wartość komórki wpisanej jako "łącze komórki"... P.S. Na końcu procedury włącz odświeżanie ekranu.
W komórce AH22 wpisz =Jeżeli(G4>0;G4;"").
Poniżej rozwiązanie z wykorzystaniem VBA Kliknij prawym przyciskiem na nazwie arkusza, z menu kontekstowego wybierz "wyświetl kod". W edytorze VBA wpisz: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$A$1" Then If Target.Value = "x" Then Range("C1") = Range("B1") Else Range("C1") = "" End If End If End Sub Zapisz plik w formacie...
Działa i na komórce z wpisanym tekstem, musisz tylko kliknąć dwa razy ;)
Nie jestem przekonana, czy dobrze rozumiem pytanie, ale jeśli mielibyśmy dane w ArkuszuA1 w komórkach A1:E5, to w kolejnym arkuszu możemy użyć funkcji adr.pośr i zdefiniować w kolumnie A i w wierszu 1 odwołania: w kolumnie A (komórki A2:A6) wpisać kolejno A,B,C,D,E w wierszu 1 (komórki B1:F1) wpisać kolejno 1,2,3,4,5 komórka A1 celowo pozostaje pusta....
W edytorze makro w danym arkuszu (worksheets) w sekcji Change wpisz: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Range("c11").Value <> "" And Range("b11").Value = "" Then Range("d11").Value = Now() Else Range("d11").Value = ""...
Nie znam Open Office'a ale może najprościej byłoby wpisać do komórki WZ 1, do komórki obok (po prawej) wpisać =lewa&"/3", gdzie "lewa" oznacza adres komórki z lewej strony, po czym zaznaczyć obie komórki i przeciągnąć w dół. Myślę, że to jest na tyle proste, że zadziała w każdym przypadku. Potem można ewentualnie zamienić wyniki na wartości i usunąć...
Nie bardzo zrozumiałem - chcesz wpisać "tekst" jak komórka jest pusta, wtedy już nie będzie pusta. Takie działanie nie ma sensu. Ale mógłbyś to zrobić w innej komórce, czyli: (przykładowo) Jeśli komórka A1 jest pusta, wpisz w B1 "tekst", inaczej wpisz wartość A1 1: w komórce B1 formuła =JEŻELI(A1=0;"tekst";A1) 2: W komórce A1, wartość 0, pusta lub inna
Wpisz w komórce C7 i przeciągnij do końca kolumny: =LICZ.JEŻELI(Arkusz2!C:C;B7)
Tutaj zadziałał TRIM. Polecenie takowe jest wysyłane przez system operacyjny w momencie kasowania pliku. Ma to na celu zwolnienie komórki pamięci (wpisane 0) bo tylko do takich komórek SSD może zapisywać dane,
Przecież możesz wpisywać kolejne daty np po przecinku lub po "alt + enter". "Kłopot" nie jest z możliwością wpisu tylko z wynikiem w komórce M2. Ale jeżeli o to ci chodzi to troszeczkę zmieniłem w tej komórce funkcję. Jednak jest zasada by datę zawsze wpisywać w tym samym formacie (zgodnym z formatem daty w excelu). Na marginesie bez sensu jest dodawać...
Makro może odblokowac i blokowac z powrotem [syntax=vb] Sheets("Dane").Unprotect haslo 'dzialanie Sheets("Dane").Protect haslo [/syntax]
Zdaje się, że dla każdego powiatu musisz mieć osobne procedury dla przycisków. W przykładzie makro "orientuje się" po nazwie miasta wpisanej w komórce zakrytej przyciskiem.
A więc tak. Tworzysz nowy plik xls. Masz tam 3 arkusze. Jeden arkusz nazwij sobie np.słownik, 1.tam jedną komórkę wpisz YES w drugą(inną)komórkę wpisz NO. 2.zaznacz obie komórki 3.wybierz z menu:Wstaw->Nazwa->Definiuj zdefiniuj nazwę np.coś_tam w skoroszycie i wciśnij OK. 4.Przejdź do drugiego arkusz 5.zaznacz całą kolumnę 6.Wybierz z menu:Dane->Sprawdzenie...
Uruchom rejestrację makr Zrób co chcesz aby zrobiło makro Formułę musisz wpisać do komórki (a nie wklejać) Zatrzymać rejestrację i wejść w edycję makra Tam zobaczysz kod i formułę w takiej postaci jak chce VBA Dostosować makr do swoich potrzeb I tyle Mam nadzieję iż teraz jest to jasne.
Kod w komórkach 071,070, sprawdź 0000, albo wpisz nowy kod w te komórki.
Procedura w kilku krokach: 1) wpisz w pierwszej wolnej komórce odpowiednie odwołanie, np. W A2 wpisz =A1 2) skopiuj komórkę z formułą do pamięci podręcznej, np. Ctrl+C 3) zaznacz cały zakres 4) wybierz Znajdź i zaznacz/ Przejdź do - Specjalnie / Puste komórki (np. F5/Specjalnie/puste) 5) Wklej np. Ctrl+V
Można na przykład w komórce C4 wpisać =TEKST(PRZESUNIĘCIE(D4;0;PODAJ.P... ") a potem to przeciągnąć w dół. Poza tym $T$3 można zmienić na komórkę odpowiadającą ostatniej dacie, którą się wpisze w wierszu 3.
Wklej w kod arkusza (nie w moduł) [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address(0, 0) = "N7" Then If Target.Value <> Empty Then Rows(7).Insert Shift:=xlDown End If End Sub[/syntax]
:) Nie chodzi mi o "śmieszność"/prostotę rozwiązania w excelu, bo co proste dla jednego nie koniecznie musi być takie dla drugiego. Chodziło mi o sam pomysł "doradztwa". Dość zabawne podejście. :) Nie ma problemu by ci pomóc w budowie takiego arkusza w excelu/VB/Delphi. Tylko że nie wiadomo od czego zacząć (co umiesz). Niestety znam tylko podstawy "czystego"...
Wpisz w wybranej komórce: =HIPERŁĄCZE("#Arkusz1!C10"... "Kliknij aby skoczyć") Gdzie Arkusz1 i C10 to przykładowy adres celu.
Wynik Trim zapisz do zmiennej. Jeżeli wynikiem jest pusty wiersz to zrób clear zaś jeżeli nie to wpisz wynik do komórki.
Myślałem że masz bardziej skomplikowany przypadek. Do autora i innych "obcych" którzy czytają: Dołączajcie załączniki do swoich postów w excelu lub ostatecznie fotki z problemem. To dużo wyjaśnia Przecież najzwyczajniej wpisz w komórkę: =SUMA.JEŻELI(B:B;"<2013-...
W komórce D1 chcę wpisać nie godzinę obecną ale taką z przyszłości. Wiec taką wpisz. Wpisałem godzinę obecną z braku innych. To co wpiszesz zależy tylko od Ciebie. Chyba potrafisz wpisać godzinę i datę do komórki?
Drugi mój problemik polega na tym że mam wpisaną w komórce wartość np. 15 i chcę żeby wyświetlane to było jako liczba trzycyfrowa uzupełniona z przodu przez zera, czyli w tym przypadku 015. Zaznaczasz komórkę(lub rząd albo kolumne), klikasz prawym przyciskiem myszy wybierasz "formatuj komórki". W zakładce "Liczby" wybierasz "niestandardowe" i w polu...
Dobry wieczór, Można też tak: 1) wpisać do pustej komórki arkusza to co ma być dodane i skopiować do schowka (np. Ctrl+C) 2) zaznaczyć zakres, do którego chcemy coś dodać 3) wybrać z menu Wklej/Wklej specjalnie/Dodaj - wyniki będą stałymi, a nie formułami. Pozdrowienia
Temat odrobinę podpada pod "zaniżanie poziomu". Jeśli argumenty są w cudzysłowach, to znaczy, że są typu String. Prawda? Podstaw je pobierając z komórek lub InpuBox'a... Przeanalizuj taki[syntax=vb]Dim zmienna As String, zmienna2 As String zmienna = Range(InputBox("wpisz Np a1:g65")).Address MsgBox zmienna 'adres zakresu zmienna2 = Range(InputBox("wpisz...
Ok, a gdyby chcieć to zrobić z badaniem wartości dwóch komórek? Tzn. Jeżeli w komórce A znajdują się wartości od 1 do 10 oraz w komórce B znajduje się "określony tekst" to wpisz wartość z komórki a?? Wtedy po "Excelowsku", dla danych w jednym wierszu, wg Twojego wzoru =JEŻELI(ORAZ(A4<11;A4>0;B4...
zamiast: MsgBox tekst wpisz: [e2]=tekst i sformatuj komórkę E2...
O ile pamiętam to tak jak w większości ricoh kody serwisowe faksu sp2-103-007 i tu wpisujemy ilość dzwonków domyślnie jest 1 albo bezpośrednio wpisać do komórki pamięci faxu o numerze 680576 odpowiednią ilość dzwonków ( pamiętać że tu wpisujemy w kodzie szesnastkowym) - ponadto temat był już wielokrotnie na forum wałkowany
kupiłem w zeszłym roku kit AVT 2747 i miałem problemy z połączeniem telefonicznym na komórke reszte koment działała,odłozyłem to na póżniej teraz zaczołem od nowa i mam pytanie w jaki sposob wpisywac numer komórki czy jako 4860235xxxx czy tylko 60235xxxx, w instrukcji wogóle niema informacji na ten temat, zmówiłem nowy procesor AT mysle że moze jest...
No przecież się zmienia na zielony i pojawiają się "---". Trzeba wpisać "wypłacono" do komórki w kolumnie STATUS WYPŁATY. Sprawdzałem w domu na Ex2003 i 2007 a i teraz na LO mi działa.
Chyba nie do końca przemyślałeś ten kod :not: co to za niespójne kryteria działania :?: H3>41 lub H3<40 lub jakaś inna aktywna komórka >26 :cunning: Jak chcesz żeby wynik działania kodu wpisany był do komórki C3 to zmień wszystkie linie typu Range("H3").Value = 5 na Range("C3").Value = 5 :spoko:
Zaznacz obszar z datami, o który chodzi. Następnie na wstążce wybierz Narzędzia główne -> Formatowanie warunkowe -> Nowa reguła... Na liście wybierasz ostatnią pozycję "Użyj formuły do określenia komórek, które należy sformatować" Wpisujesz formułę "A1<dziś()" przy czym zamiast A1 wpisz adres komórki najbardziej po lewej i na górze z zaznaczonego...
Najlepiej użyj do tego funkcji "Poprawność danych" Najpierw dodaj dodatkowy wiersz, w którym wykonasz sprawdzanie licz.jeżeli("zakres_kolumna_dzień";="u") Później możesz go ukryć chodzi o pomoc w określeniu warunków. W poprawności danych wybierz opcję niestandardowe i w formule wpisz komórka z powyższą formułą <=3 Jak prześlesz swój plik to łatwiej...
W komórce AJ4 wpisz: =AI4-ILE.LICZB(D4:AH4)*8 a następnie skopiuj do kolejnych.
Możesz wpisać w jednej komórce =dziś() , w drugiej datę docelową. Różnica większa od zera pozwala uruchomić makro (warunek wewnątrz makra). A pewnie i do makra wciągniesz bezpośrednio tą metodę bez używania komórek.
Dobry wieczór, To można zrobić stosunkowo prosto. Wystarczy zaznaczyć pole tekstowe, w polu formuły wpisać = i kliknąć komórkę, do której chcemy utworzyć odwołanie. Potem tylko sformatować czcionkę. Przykład w załączniku. Pozdrowienia.
Mam ten sam problem z Exellem. Po wczorajszej aktualizacji Win 10 kompilacja 1803. Po wpisaniu jakieś wartości do Exella zamyka go. Znajduję jakieś aktualizację do Offica 2003 ale nie może ich zaktualizować błąd 0x8007006e. Pobrałem i zainstalowałem Office2003SP3-KB923618-FullFile-PLK i Exell już działa. https://www.microsoft.com/pl-pl/download...
Wystarczy w module wpisać Sub cyk() Calculate Application.OnTime Now + TimeValue("00:00:01&quo... "cyk" End Sub w jakiejkolwiek komórce arkusza wpisać =teraz() (sformatować żeby było widać sekundy) i uruchomić makro cyk a zacznie pokazywać "na bieżąco" bieżący czas A czas w różnych miastach: Dodaj/odejmij do komórki...
1. Zmienne podajesz na końcówki adresowe, wartość jaka dla danej kombinacji zmiennych wejściowych ma byc na wyjściu musi byc wpisana do komórki pod odpowiednim adresem (używasz tylko jednego bitu pamięci), czyli np. jezeli dla wejsc równych kolejno 1 0 1 0 ma być na wyjściu 0 to w komorce o adresie 1010 musi bć wpisane 0, dla zmiennych 1 1 0 0 ma być...
Lepiej opisz konkretne zadanie które ma ten arkusz wykonywać bo może to się da załatwić lepiej. Chodzi o wybranie jakichś konkretnych danych spełniających określony warunek? To można zrobić np. przy pomocy tabeli przestawnej.
Dzień dobry, Wszystko zależy od tego jak będzie skonstruowane odwołanie. W podanym przez Pana przykładzie nazwy list rozpoczynają się od "namKierownik" i dalej jest numer. Więc ten numer jest wyróżnikiem listy. Trzeba go umieścić w wybranej komórce i nazwać np. "nr" albo posługiwać się adresem tej komórki. Teraz tworzy Pan w Menedżerze nazw formułę...
w angielskiej wersji data -> validation wybrać "List" i określić listę komórek z których ma wybierać (wpisane gdzieś na boku)
Masz tu dydaktycznie rozpisane w użyciem kolumny dodatkowej (można ją potem ukryć): https://obrazki.elektroda.pl/6735452600_... I wynik: https://obrazki.elektroda.pl/4827584100_... Zwróć uwagę na znaki dolara w adresach. Po zrozumieniu zasady możesz w jednej komórce wpisać całą formułkę i nie posiłkować się dodatkowymi...
W komórkę np. C1 wpisać formułę: =A1*256+B1 Jeśli w A1 jest 1 a w B1 jest 255.
Da sę tak zrobić, żeby lista przy wykresie zmieniała również liste przy tabeli? Tak, da się. >Utwórz nowy arkusz i nazwij go np.: Wykresy >Z arkusza Sheet1 skopiuj komórkę I3 i wklej ją do arkusza Wykresy w pozycji A1, następnie z menu Dane wybierz Poprawność danych i dla tej komórki i w polu Źródło po znaku = dopisz w formule: Sheet1! (koniecznie...
bo: 1. Musisz każdą odczytaną daną dodać do już istniejącej 2. Zrobić to tylko wtedy, gdy znakiem nie jest spacja ani enter 3. Pamiętaj, że Windosowy Enter to dwa znaki o kodach : 10,13
W komórce b1 wpisz =wyszukaj.pionowo(a1;... dalej nich zaciąga z innego arkusza). Zapytanie wpisujesz w a1 i w b1 pojawia się Tobie wynik.
Jak zrobić aby excel pokazywał (kazał) nam wpisywać odpowiednie dane w odpowiednią komórkę, czyli mam jakieś dane i jeśli gdzieś zapomnę wpisać daty, wartości liczbowych lub nie dodam opisu to poinformuje mnie o tym i automatycznie będę musiał coś dopisać, lub pokaże mi to zaznaczając innym kolorem
w tym przykładzie: rngAddress = Range("A1").Value Range(rngAddress).select w komórce A1 wpisz zakres np G2:G200 makro zaznaczy G2 do G200...
wpisz np. dla komórki A1 do Formuła jest: =A1=DATA(2020;12;24) W formułach musi wystąpić operator porównania. Inaczej każda wartość niezerowa jest brana jako prawda i dlatego wszystkie Ci się podświetliły. W tym przypadku wartość funkcji DATA(2020;12;24) jest równa liczbie/konkretnej dacie.
Odblokowany skoroszyt jest tylko na tym kompie, na którym wpisano hasło. Reszta ma tylko do odczytu:) Dajesz chroń skoroszyt i wtedy wszystkie arkusze są zablokowane hasłem. Albo dawać chroń na każdy arkusz oddzielnie. Tak, że może być część arkuszy niezablokowanych a część zablokowanych. Chroń arkusz = tylko jeden arkusz zablokowany. Chroń skoroszyt...
Dzień dobry, Opis dość nieprecyzyjny, nie wiadomo czy listy są tej samej długości, gdzie miałyby być kopiowane po wpisaniu nazwy, i gdzie ta nazwa ma być. Spróbuję coś napisać ogólnie. To rozwiązanie dotyczy Excela w którym pracuję na co dzień, myślę że w OpenOffice można stosować podobne rozwiązania. Jeśli kolumny mają nagłówki dogodnie byłoby nadać...
Przygotowałem Ci formułę dla dwóch początkowych wariantów, wpisz to do komórki, gdzie obliczana jest suma : =(JEŻELI(G14="X";90;0))+(JEŻELI(I14="X";... Kolejne warianty dodasz dokładnie tak samo.
Zakładając że C1 to płaca zasadnicza, D1 to ilość godzin, to E1 wyliczona premia. W komórce E1 wpisz formułę: =JEŻELI(D1>=50;C1*0,2;C1*0,1)
Menu format >> formatowanie warunkowe. Ustaw np żeby kolor tekstu w jakiejś komórce był czerwony, jak wartość jest od 0 do 0,5 i zielony jak jest od 0,5 do 1. F9 służy do tego, żeby odświeżyć arkusz. Jedyne co mi przychodzi do głowy co się może zmienić po odświeżeniu arkusza, to to użycie funkcji losuj. W tym celu wpisz w komórce, którą wcześniej sformatowałeś...
Spróbuj np w komórce C16 wpisać taką formułę: =SUMY.POŚREDNIE(109;C2:C14) w D16 analogicznie: =SUMY.POŚREDNIE(109;D2:D14) I daj znać, czy o to chodziło.
A jak wpiszesz =F3*24 i dasz format liczbowy komórki to nie działa?
operacje na lancuchasz- kopiujesz do zmiennej tylko minuty (albo sekundy lub stopnie) zamieniasz ja na liczbe i sprawdzasz wielkosc. cos w stylu: a:byte; b,c:string; b:=stringgrid1.Cells[1,1]; (pobranie stringu) c:=copy(b,1,2); (stopnie) c:=copy(b,4,2); (minuty) c:=copy(b,7,2);(sekundy) a:=strtoint(c); (zamiana na liczbe) if a> ... then (porownanie)...
Mam jeden arkusz z danymi w komórce A1 oraz B1 .Chciałbym aby w drugim arkuszu kiedy wpiszę dane z komórki A1 automatycznie kopiowały mi się dane z komórki B1 jak to zrobić ? (at)ElektrodaBot
Podpowiedziałem ci w drugim topiku który założyłeś. Ale jeszcze raz: "wróć" do rozwiązania że w jednej komórce wpisujesz datę w formie "2014-01-01" "Dołóż" kolumnę np pomoc2 (później ją ukryjesz) wpisz w pierwszej komórce tabeli funkcję: =miesiąc(odwołanie do komórki z datą z tego samego wiersza) skopiuj funkcje w dół. efektem będzie numeryczne określenie...
W załączniku przykład listy z podpowiedzią zrobiony formułami. Dwie formułki w Menedżerze nazw. Możliwe są 2 warianty. Odpowiednie formuły są pokazane w Arkuszu2. Albo wyszukiwanie po dowolnym fragmencie albo po początku nazwy. Do komórki z listą wpisać hasło i wtedy rozwinąć listę (nie trzeba naciskać Enter).
Może to Ci pomoże - w dowolną komórkę, poza A1, wpisz: =IFS(A1>90; "A"; A1>80; "B"). Następnie w komórkę A1 wpisz np. 85. W komórce z formułą pojawi się litera B. Jeśli wpiszesz w A1 np. 95, w komórce z formułą pojawi się litera A.
Tak to właśnie ma wyglądać. A masz arkusz nazwany Srednie i czy w komórkachA2:D2 masz wpisane współczynniki??
Jest tu faktycznie niekonsekwencja. Zakres B3:K13 liczy 10 kolumn i 11 wierszy. Inny sposób rozwiązania. Zdefiniować nazwę "zakres" wg wzoru: [syntax=text]=PRZESUNIĘCIE(ADR.POŚR(KOMÓ... przykładowy zakres obejmuje 5 wierszy i 3 kolumny. To sobie poprawisz tak jak chcesz. Początek zakresu ustalasz ustawiając kursor (komórkę...
Tak jak napisali poprzednicy potrzebne jest tu adresowanie bezwzględne. Dodam jeszcze, że często przydaje się wiedza iż po wpisaniu w komórkę formuły: - =$A$1 po "przeciągnięciu" jej w dół lub w prawo zawsze w docelowych komórkach będzie wpis =$A$1 - =A$1 po "przeciągnięciu" jej w dół zawsze w docelowych komórkach będzie wpis =A$1, po "przeciągnięciu"...
A jak by można to zapisać jeśli kolumny nie są obok siebie ? Nie są ABC tylko MPT. W przypadku mojej formuły wystarczy wpisać właściwe komórki. W przypadku proponowanym przez Kolegę cbrman najprościej w nieużywanym miejscu arkusza zrobić tablicę wpisując obok siebie odniesienia do właściwych komórek i ukryć ten obszar lub wyłączyć wyświetlanie w tym...
W komórce A3 wpisz formułę =A2-33 i przeciągnij ją w dół do wiersza 11 :D O ile dotyczy to arkusza Excela :?: czy arkusza Open Office :please:
Scalanie to nie jest - moim zdaniem - właściwa droga. Raczej trzeba wypełnić wszystkie wiersze w kolumnie A, posortować, w końcu usunąć zbędne wpisy. Nie jest z tym tak dużo roboty, gdy czynność trzeba powtarzać wielokrotnie, można ewentualnie napisać makro. Można to zrobić tak: 1) w kolumnie A w pierwszej wolnej komórce (arkusz ANG - PL, komórka A3)...
Ale ten kod nie działa :) Jak się próbuje wpisać coś w ostatnią komórkę arkusza ... plus 1 to tak jest ... :) ... " End(xlDown).Offset(1 " [syntax=vba]Range("A4").End(xlDown).Offs... 0)[/syntax]
Chyba pomieszałam. Niestety wcale nie "Chyba" :cry: , ale na pewno :D Komórka C5 nie jest powiązana z żadnym boxem umożliwiającym jakikolwiek wybór :!: Jeżeli cokolwiek wpiszesz do komórki C5 :arrow: zaczyna działać Twoje makro (oderwane zupełnie od arkusza Słownik :!: i tamtych tabelek), lecz po wybraniu checkboxa (ze względu na kod: If TrybEdycji...
Wpisz :"=2+2"
Dobry wieczór, Nie wiem, ile jest tych wzorów i czy będą w nich w danej chwili identyczne ścieżki czy różne. Ale można spróbować tak. W edytorze Visual Basica wpisać sobie proste makro wstawiające do aktywnej komórki albo do komórki o określonym adresie formułę z funkcją WYSZUKAJ.PIONOWO. [syntax=vb]Sub WstawWzor() ActiveCell.FormulaLocal = _ "=WYSZUKAJ.PIONOWO(J6;'C:\Users\user\Des...
Cześć, Proszę o pomoc w sprawie dobrania odpowiedniej formuły w excelu tak aby: w jednej komórce wyświetlały się różne wyniki w zależności od wartości wpisanej do innej komórki...(szkic załączony) Na przykładzie: w kolumnie A mam podane różne pozycje, którym w kolumnie B są przypisane odpowiednie wartości - to są stałe dane. Natomiast w komórce E2 muszę...
Musi być wpisana wartość komórki nawet jeśli to ma być 0 wtedy excel sortuje. Dla Ciebie, rozwiązaniem będzie nadanie nagłówków nad każdą kolumną, klasycznie 1,2,3... przeciagnij, bez zbędnego zastanawiania się nad tym, wtedy funkcja sortowania "pomyśli" że pusta kolumna pod nagłówkiem jest wypełniona "0" i zadziała. Po sortowaniu przed zapisem pliku...
menu widok - paski narzędzi zaznacz Formularze Z paska który sie pojawi wybierz pole wyboru i myszką zaznacz gdzie ma być na arkuszu to pole prawoklik w to pole i wybierz Formatuj formant... tam zakładka formant i w "łącze komórki wpisz gdzie ma być pokazywany wynik wyboru (w jakiej komórce) jak to zaakceptujesz pobaw się włącznikiem zobaczysz jaki...
To jeszcze ten załącznik. Chodzi nie tylko o formułę, ale również o to w której komórce ona jest wpisana. Prawdopodobnie należy edytować formułę w wersji FormulaR1C1. Jeśli te adresy są zmienne i oprócz nich są w formule inne adresy, to musi być jakiś stały element formuły, na podstawie którego będzie można zidentyfikować ten adres, który ma być zmieniony.
W komórce A1 wpisz =B1, wtedy, jak w komórce B1 wpiszesz praca, to w komórce A1 pojawi się to samo.
zdebel 0x40 to 64 ;). Ale nie myśl broda że znaki wpisane ponad 16-ste pole a przed 64-tym są jakoś tracone, po wpisaniu w te komórki jakiejś zawartości, możesz przesunąć tekst tak ażeby ujrzeć go na wyświetlaczu. Komenda bodajże 00011X** gwiazdki to bity nieistotne, a X-1 przesuwanie w prawo, X-0 przesuwanie w lewo. Ale ja osobiście nie używam tej...
Też się kłania wiedza z gimnazjum dotycząca przekształcania wzorów. Ponieważ: D2 to Cena G2 to Koszt I2 to Procent (% ) czyli gdy KOLUMNA " % " =D2/G2-1 inaczej Cena/koszt -1 = % więc po przekształcenu cena = (%+1)*koszt Inaczej: należy wpisać w komórkę D2 =(I2+1)*G2 skopiować w dół i teraz po zmianie % zmieni się cena. Polecam, jak zaznaczyłem wyżej...
Witam mam takie pytanie. Powiązać komórkę z inną potrafię tak, że np. jak coś wpiszę w komórkę A to mi wyskoczy też ta zawartość w komórce B, ale jak już wpiszę w komórkę B to w A mi nic nie wyskakuje. Jak zrobić, żeby to działało w obie strony?
wpisać tekst komórka wpisać parametry wpisać parametr
internet zawiesza pług odśnieżanie schemat elektryczny samsung
Różnice między świecami Champion RN9YCC a RN9YC Becker MO13 – odzyskiwanie kopii zapasowej, Content Manager, backup, przywracanie systemu