Filtr skośny pompowy tak bo nie wiesz co tam może wpaść podczas składania instalacji ,jak dasz odpowiednie naczynie to zawór raczej zbędny przecie nie zagotujesz na wtórnej stronie a szkoda było by wylewać na glebę ,bardziej odpowietrznik choć jak mówią strzyżonego .Wielkość wymiennika dyktuje moc jaką chcesz odbierać. Twoje naczynie chroni układ po...
witam Mam pewną prośbę. Jestem właścicielem T4 do którego właśnie kupiłem webasto (mokre). Jeśli ma ktoś w samochodzie jest takie zamontowane fabrycznie, to poprosiłbym o wskazówkę w które węże się je wpina? Nie wiem czy VW przewidział wpięcie w obwód nagrzewnicy czy przy bloku-głowicy? Tak przy okazji przydałaby się jakaś wzmianka o BW50. Bardzo ucieszyłbym...
W tym silniku termostat znajduje się na powrocie z chłodnicy. Podpieram się serwisówką do starszego Civica z silnikiem SOHC (D15, D16), ale układ chłodzenia wygląda podobnie. Do termostatu przychodzi wąż bypass od głowicy do obudowy termostatu, do zaworka małego obiegu. Do przestrzeni, w której znajduje się element „pomiarowy” termostatu, przychodzi...
Witam :) Po 3 miesiącach walki ogrzewanie znów grzeje !!! Wymieniona uszczelka głowicy, nagrzewnica płókana z 5 razy, nowy termostat, odpowietrzanie układu nic nie dało. Powodem nie grzania było złe wpięcie parownika. Parownik był wpięty w wyjście nagrzewnicy i chłodniczke oleju. Zostało to poprawione i wpięte równolegle w nagrzewnice. W aucie znów...
Potrzebuję rady w zakresie wpięcia webasto w obieg nagrzewnicy w Chrysler Grand Voyager RT z 2008r., z silnikiem 3.8L V6. Moje wątpliwości w tym zakresie spowodowane się tym, że: - instrukcja ogólna montażu Webasto Thermo Top EVO sugeruje szeregowe wpięcie pompy Webasto przed nagrzewnicą wnętrza. - instrukcja montażu dla mojego samochodu (co prawda...
Witam. Od wczoraj kombinuję z podłączeniem sterowania wiatrakiem przez piec Webasto w klimatyzacji manualnej w Isuzu D max 2010 rok, proszę o podpowiedź, który przewód przeciąć od pokrętła nawiewu, aby piec po załączeniu uruchamiał wiatrak dmuchawy nagrzewnicy na 2 biegu. Poniżej zamieszczam rozpiskę Fan Switcha oraz schemat, nadmieniam, że przecięcie...
Założenie jest takie aby wpiąć reduktor w układ chłodzenia który szybko się nagrzewa w małym obiegu oraz nie ma żadnych zaworów które mogą powodować zamknięcie obiegu. Wpięcie go równolegle przy nagrzewnicy jest prawidłowe.
Wpina się równolegle ponieważ wpięcie w szereg może w skrajnym przypadku doprowadzić do zamarzniecia redaktora. Nie będę tłumaczył w jakim bo tego można się domyśleć. A w przypadku zamulonej nagrzewnicy to już na pewno.
kwok ma 50% racji bo wpięcie równoległe do nagrzewnicy zmniejsza przepływ w niej samej i ciepełko w takie dni jak dziś. Sam mam w układzie nagrzewnicy ale za nagrzewnicą i to szeregowo. Trzeba na lato zmieniać niestety. Ktoś chce foty?
czasami trafia się zawór na nagrzewnicy i wtedy takie wpięcie nie zdaje egzaminu.
Zasadniczo układ powinien wyglądać następująco: Oddzielne wpięcie dla nagrzewnicy i oddzielna pompa. Obieg grzejników powinien mieć zawór mieszający, a za zaworem swoją pompę. Dlatego oddzielna pompa być musi. Zdecydowanie polecam Volcano z silnikiem EC i nie dlatego, że są oszczędne, ale dlatego, że bardzo fajnie można nimi sterować. Do takiej nagrzewnicy...
Pompa w 60-ce ma dwa przyłącza gumowe i oba są ssące. Jesli zrobi się trzeci do nagrzewnicy też będzie ssącym. I tu wiz61 ma racje jeżeli wepniemy się w dolny przewód idący od chłodnicy do pompy to będzie to samo co osobne przyłącze w pompie. Tak samo jeśli wepniemy zasilanie w gómowe łącze między kolektorem wodnym i termostatem to mamy zasilanie jak...
Witam. Samochód to peugeot 406 rok 1996 2.0 benzyna 16V, z klimą manualną. Webasto Thermo Top C. Podczas montażu wymienionego Webasto z pompki paliwowej wyszły przewody zasilające (niebieski i brązowy). nie znam oryginalnego położenia przewodów we wtyczce (brązowy z prawej czy z lewej strony wtyczki). Prosił bym o pomoc, gdyż nie chciałbym czegoś spalić...
A nie lepiej uniwersalną nagrzewnicę wodną wpiąć w układ chłodzenia? Wtedy będzie naprawdę ciepło, a energia elektryczna będzie potrzebna tylko do zasilenia wentylatora nadmuchu.
to zero o którym piszesz to poprostu przewód PEN. Na przewodzie od nagrzewnicy zepnij razem przewody PE i N i wepnij w istniejące jak piszesz "zero"
Witam,przetnij wąż zasilania nagrzewnicy i tam wepnij pompke wspomagającą, polepszy się ogrzewanie. Zasilanie pod stacyjkę.
powinien być wpięty w mały obieg na przewodach do nagrzewnicy.
Dlaczego za mostkiem miernik(chinszczyzna) wskazuje 21,5V??? Czy on tak przekłamuje, zastosowałem za mały tacho (tzn jest 230/24 a powinienem 230/26 lub 28V) czy cos jeszcze powinienem wpiac???? Przeciez ta nagrzewnica nie ruszy z miejsca przy tym napieciu.
Ja u siebie miałem podobny problem. Kupiłem nowy wąż o odpowiedniej średnicy (chyba 16mm), opaski, trójniki itp.. Podłączyłem dopływ ciepłej wody kilkanaście cm od silnika, wpiąłem się w wąż do nagrzewnicy. Wąż "zimny" z reduktora wpiąłem w wąż od zbiorniczka wyrównawczego też blisko silnika. W sumie połączenia były ok 1m krótsze niż poprzednio, ale...
Czy jest prawidłowo wpięta nagrzewnica, może wcześniej ktoś namieszał? Może brak obiegu cieczy?Czy jest LPG?
Z opisu wynika że masz.parownik wpięty równolegle z nagrzewnicą. Płyn to takie medium że płynie tam gdzie ma lżej. Więc przez parownik stawiający mniejszy opór niż nagrzewnica. Na próbę zrób kryzę na wężu parownika np. zaciskając morsa do połowy. Jak będzie lepiej grzało to masz przyczynę. Parownik powinien w szeregu chodzić z nagrzewnicą. W jakiej...
Nagrzewnice potrzebują wysokiej temperatury, dlatego najlepiej jest wpiąć zasilanie prosto w wyjście z kotła. Czyli miejsce 3 Filtry montuje się przed pompami. Co masz na myśli pisząc "odpływ z nagrzewnicy"? Czy chodzi o powrót? Jeżeli tak to powrót z nagrzewnicy do powrotu kotła. I pamiętaj, że nagrzewnice podłącza się odwrotnie tzn. zasilanie od dołu,...
Zamiast ciąć przewody, możesz na próbę włączyć reduktor w szereg z nagrzewnicą, ale jako pierwszy - to tylko w przypadku gdy w obwodzie nagrzewnicy nie ma zaworu odcinająco-regulacyjnego. Gdyby to rozwiązanie nie było satysfakcjonujące, to można przejść na układ równoległy.
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Reduktor w szereg z nagrzewnicą wpięty?
W przypadku samochodów osobowych przy sprawnej nagrzewnicy sprawnie grzeją już po osiągnięciu temperatury 60 stopni na silniku. Podaj schemat jak masz wpiętą nagrzewnicę, w które miejsce. Wedle mnie może być problem z pompą cieczy chłodzącej gdyż widocznie nie jest na tyle wydajna jak powinna być.
Kolego winien temu może być sterownik znajdujący się w obudowie nagrzewnicy pod kabiną . Bardzo często na wtyczce wpiętej do niego wychodzi sniedż . Wystarczy wyczyscic lub ewentualnie wymienić konektory . Drugą przyczyną tego, że maga cały czas grzeje jest spalony elektrozawór ogrzewania znajduje sie on pod kabina obok skrzynki z nagrzewnicą idą tan...
Jeszcze mam pytanko odnośnie świateł awaryjnych muszę kupić nowy przerywacz czy można wpiąć się bezpośrednio w stary ?
jak słaba/przymulona nagrzewnica to pomaga wpięcie reduktora lpg w szereg a nie równolegle ale docelowo zmiana nagrzewnicy.
Wepnij przewody tak jak jest na schemacie. GEM musi widzieć coś po drugiej stronie złącza, a jak nie widzi, to generuje błąd.
Moim zdanie lepsze rozwiązanie to reduktor wpięty równolegle z nagrzewnicą a nie szeregowo.
Pytanie czy g 12+ odpowiada specyfikacji g13, do VW najlepiej pasuja trojniki 23x16x23 mosiezne tylko trzeba je przetoczyc przynajkniej ja tak robilem gdy bylem glupi. Obecnie montuje jak tylko się da reduktor w szereg minimalizując ilosc połączeń poprzez dopasowanie węża 16mm nawet do króćca 20mm, wyginanie go na goraco, tam gdzie nie ma wyjscia stosuje...
Dzięki, właśnie o to mi chodziło. Jeszcze jedno pytanko, czy nie lepiej by było ustawić kierunek obiegu nagrzanej cieczy z webasto prosto na silnik czyli wpiąć się w przewód powrotny z nagrzewnicy? Może wtedy silnik szybciej by się nagrzewał?
Z twojego opisu wynika że płyn w obiegu płynie sobie po najmniejszej linii oporu z pominięciem nagrzewnicy. Moim zdaniem jesto klasyczny przykład złego wpięcia instalacji gazowej do układu chłodzenia. Uważam że powinieneś pojechać do gazowników i ŻĄDAĆ aby gaz podłączyli tak żeby ogrzewanie było prawidłowe.
Stawiam ze jest wpięte pod nagrzewnice za zaworem a nie przed ;).
Było by to za piękne żeby było to możliwe. Zanim się za nią wezmę spróbuje jeszcze dobrze odpowietrzyć. Pompa nowa może poprawi się wydajność. Czy jak mam wpięty parownik w miejsce zaznaczone strzałką (wąż powrotny nagrzewnicy) to jest ok? Po mojemu coś jest nie tak skoro wąż ze strzałką to jest powrót od nagrzewnicy a jest wpięty w zasilanie pompy...
Ale będzie kosztować w paliwie no i średnio widzę żywotność akumulatora - ja bym optował za dodatkową nagrzewnicą wpiętą w układ chłodzenia silnika wtedy koszt energii to będzie zero a woda nagrzeje się w kilka minut. Rozumiem argumenty dotyczące ceny i minimalnej ingerencji - przynajmniej rozważ wymianę alternatora na coś w okolicach 150..160A
Witam, podejrzewam,że monter,źle dołączył parownik w krótki obieg. Zamiast wpiąć się równolegle do nagrzewnicy, wpiął sie szeregowo. Druga mozliwość, to awaria termostatu, za wcześnie otwiera.
I zobacz czy pompa wody sie nie ukręciła. A nie masz czasem reduktora LPG wpiętego równolegle? do nagrzewnicy?
patent slabo dziala na rurce co idzie do turbiny. trzeba chyba sie wpiac w rure co idzie z pompy na nagrzewnice
Kolego,- najprostszy sposób - węże od parownika,bo nie podałeś tutaj typu zasilania gazem i instalacji jaką posiadasz- po prostu zaciśnij jakimiś zaciskami,wtedy uwidoczni się podczas jazdy na wskaźniku temperatury odpowiedź...jeśli monter który zakładał instalację nieprawidłowo ją wpiął,to może być przyczyna...powrót z nagrzewnicy jest realizowany...
W starszych sterownikach faktycznie nie można ustawić temperatury mniejszej niż 30°C, ale można to oszukać wpinając zamiast czujnika temperatury opornik, wtedy można przełączyć praktycznie od razu na gaz, ale tego nie polecam, bo późniejsze koszty napraw instalacji gazowej mogą być wyższe niż oszczędność na paliwie. Po pierwsze to polecam przepiąć podgrzewanie...
do celów pomiarów miałem wpięte w gniazdo siłowe nagrzewnice 9 kW, po 3 kW na każdą z faz Ale z tego, co piszesz, ekipa z LG wpięła 9 kW, ale pod jedną fazę. 9 kW przy 230 V to jest prawie 40 A. 3 kW to nieco ponad 13 A. Spróbuj w ramach pomiarów obciążyć każdą z faz mocą 9 kW, a dostaniesz wyniki takie jak serwis LG.
25 stopni. reduktor wpięty pod nagrzewnice Dodano po 39 z nawiewu wali już ciepłem a ja jade nadal na pb
Kwestia w tym, że w opisie nie ma sprecyzowanej informacje jak ma funkcjonować układ, a elektryk nie wie jak ma położyć kable. To ja się pytam co to za elektryk. W załączonych dtr są wszystkie potrzebne schematy. Nie wiem co dla niego jest niejasne. Termostat trzeba zasilić (złączki 6,7), na 4,5 trzeba wpiąc czujnik rezystancyjny dołączony w zestawie,...
Dzieki za instrukcje (miałem juz taką tylko w starszej wersji). Niestety ale tam jest wszystko za wyjątkiem wpięcia od strony silnika. Instrukcja dotyczy przeróbki istniejącego dogrzewacza na postojowe :( W moim aucie jest brak rurek po podwoziem i nie mam pojęcia gdzie to fabrycznie było wpięte, podejżewam, ze na zasilaniu nagrzewnicy szeregowo, ale...
Chodziło mi o to czy kierunek przepływu przez nagrzewnicę ma znaczenie, bo to że mam parownik wpięty przed nagrzewnicą to wiem i to że zaraz go wepnę za nią to też wiem jak zrobić. Tylko jeszcze jeden mały szczegół dotyczący nagrzewnicy. W tej chwili wejściem jest lewa końcówka nagrzewnicy, czy tak powinno być? Czy nie ma to znaczenia w którą stronę...
Reduktor szeregowo czy równolegle wpięty w obieg? Równomiernie ciepłe weże reduktora i nagrzewnicy ?
Witam Kupiłem chińskie webasto zespolone z obudową. Nagrzewnica ma możliwość wpięcia zasilania 12v jak i 230v. Czy mogę mieć podłączone na raz obydwa? 230v z gniazdka i w razie "W" awaryjnie jednocześnie 12v z aku? Że jak padnie zasilanie sieciowe to podtrzyma na 12v żeby np. Wystudzic i wyłączyć nagrzewnice
Dobrze myślę, że gdyby była to uszczelka to ogrzewanie powinno działać? w płynie brak oleju i na odwrót. Silnik pracuje bardzo ładnie, nie kopci. Brak obiegu więc co? zapchane węże? nagrzewnica? reduktor wpięty jest pod węże od nagrzewnicy.
wpięcie falownika tasma wpięcie wpięcie żarówki
vestel 17ips72 hamowanie jazdy zapali kontrolka akumulator vectra
klejenie głośnika klejenie głośnika
Maginon SX410Z – jaka karta pamięci? CompactFlash Typ I, pojemność, kompatybilność Peugeot 508 – nieregularne działanie czujnika zamknięcia drzwi, mikrowyłącznik, wiązka, BSI