wplyw czestotliwosci

Znaleziono około 114 wyników dla: wplyw czestotliwosci
  • licznik idukcyjny energii elektrycznej - wplyw wyz. harm.

    To urzadzenie ktore wykonali studenci pobieralo za licznikiem prd na czestotliwosci 50Hz (cos kolo 1kVA) i wprowadzalo tez za licznikiem jakies 400VA przy czestotliwosci rzedu kilohercow. Nie bylo potrzebne naruszenie jakiejkolwiek plomby:-) Czy ktos probowal takie ustrojstwo zrobic - mi sie nie udalo. Zrobilem...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   05 Gru 2006 16:28 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 4243
  • Kondensator bipolarny pojemnosc i wplyw na dzwiek

    A wiec ujme to tak posiadam glosniki wysokotonowe i nie wiem jakiego kondensatora uzyc aby ograniczyc w tym glosniku tylko czestotliwosci nizsze od 2 khz (natomiast wyzsze bez zmian )a wiec o jakiej pojemnosci kondensatora uzyc ??

    Inne Serwis   16 Cze 2006 22:35 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 11566
  • Wplyw DYSPERSJI na dlugosc fali

    Witam. Mam pytanie odnosnie dyspersji. Od razu zaznaczam, ze nie chodzi mi o wyjasnienie, czym dyspersja jest, gdyz samo pojecie dobrze rozumiem. Chodzi mi o nastepujaca rzecz. Dyspersja w niektorych osrodkach powoduje zmniejszenie predkosci rozchodzenia sie fali, czyli innymi slowy zmniejsza predkosc...

    Początkujący Elektronicy   10 Lip 2009 16:12 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 1724
  • Co ma wplyw na stalosc czestotliwosci w generatorach drgan

    Tak jak w temacie, szukam na googlach juz od dlugiego czasu, przejrzalem wszelkie mi dostepne materialy i informacje i nie znalazlem odpowiedzi na to pytanie ;) a jak nie uzyskam odpowiedzi to mnie jutro nauczyciel rozwali i bede mial mega kosmos ;) prosze o odpowiedz i z gory dziekuje i pozdrawiam...

    Początkujący Elektronicy   31 Maj 2005 14:58 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1487
  • [atmega8L][c][Eclipse] Zmiana Hz wplywa na _delay_us(100)

    Niestety nie moglem odpowiedziec na poprzedni post, wiec zalozylem nowy: Chodzi mi o wplyw czestotliwosci na funkcje opoznienia. Mam prosty program: while(1) { PORTD |= _BV(2); _delay_us(100); PORTD &= ~_BV(2); _delay_us(100); ...

    Mikrokontrolery AVR   21 Lut 2011 09:29 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1376
  • Silnik prądu stałego - analiza momentu obrotowego

    Witam. Przeprowadziłem symulacje momentu obrotowego dla silnika prądu stałego w programie PSIM dla dwóch przypadków: 1. Gdy silnik jest sterowany przez mostek H do którego przez komparator doprowadzane jest zadane napięcie - sterowanie PWM. Na wyjściu mostka otrzymuję wartość średnią napięcia która...

    Nauka Szkolnictwo   24 Maj 2016 17:02 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 822
  • Odwrócenie dysku twardego "do góry nogami"

    moim zdaniem to wszystko jedno jeden moj dysk juz dwa latka tak bokiem chodzi i jest wszystko Ok wazne jest aby przewody a dokladniej dniazdo nie bylo ulożone do góry (wplyw czestotliwosci)

    Komputery Hardware   22 Sty 2007 11:39 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 14464
  • Budowa biquad-a. Grubość drutu, wpływ na parametry, aluminiowa rurka.

    "Szopler" ta antena za 62zl to koszmar... Witam Przymierzam sie do zrobienia antenki biquad jak z tej stronki 1. Jaki wpływ na parametry będzie miała grubość drutu oraz odległość kwadratów od ekranu(czy można za pomocą tych wartości zmieniać parametry antenki)? 2. Czy użycie aluminiowej...

    Sieci, Internet   18 Mar 2007 10:51 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 6393
  • Elektro smog. Jakie jest dopuszczalne natężenie pól E i H dla sieci GSM?

    Polska norma jest do kitu, bo nie uwzględnia czestotliwosci. 7V/m przy czestotliwosci np7MHz to jest wartosc bardzo mala. Natomiast 7V/mprzy czestotliwosci 700MHz to jest wartosc bardzo duza. Nie dasie mowic o wartosci bezpiecznej, botak naprawde wplywpola wielkiej czestotliwosci na ogranizm czlowieka...

    Radiotechnika Serwis   14 Mar 2006 23:06 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1329
  • Tematy Prac Dyplomowych z Politechniki R. -Wasze opinie

    Czesc zamieszcza tu tematy prac Dyplomowych i prosze o doradzenie , ktory temat jest nie za trudny waszym zdaniem,bo musze sie na ktorys zdecydowac ale sam nie wiem na ktory i bym chcial doradzic sie waszymi opiniami :) i informacjami gdzie mozna szukac na jaki kolwiek z tych tematów:) Tematy: 1.Wyznaczanie...

    Początkujący Elektronicy   07 Mar 2007 14:34 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 5338
  • Wzmacniacz PP na lampach ECL86

    Konieczne sa jednak oporniki szeregowe w doporowadzeniu do siatek ekranujacych pentod mocy (raczej tetrod strumieniowych, ale tam jest uformowana blacha a nie siatka hamujaca) ECL86. Poprawia sie odtwarzanie basow. Tych z najnizszych czestotliwosci. Zazwyczaj poniezej dolnej czestotliwosci zestawu...

    Elektronika Retro   07 Lis 2003 12:37 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 6080
  • VCO w ukladzie Colpittsa

    Witam. Pozwole sobie na kilka wyjasnien do wczesniej poruszonych kwestii ...A co konkretnie powoduje? Jakos nie moge spobie wyobrazic, by powodowalo to powstawanie harmonicznych (oczywiscie nie wykluczam tego).... Jesli wezmiesz w rece idealna sinusoide i ja wygniesz w jakims miejscu, to w obrazie spektralnym...

    Początkujący Elektronicy   08 Cze 2007 19:25 Odpowiedzi: 45    Wyświetleń: 8006
  • Kolejne niezniszczalne paki na 2 x gds 30/30

    Wytrzymalosc mocowa zalezy od wielu czynnikow. BR, czyli rezonator Helmholtza, bedzie wymuszal wykorzystanie takze tylnej strony membrany, zwieksza sie obciazenie membrany powietrzem, za tym idzie "zwiekszenie" Sd i Vd - ale TYLKO dla dosc waskiego pasma czestotliwosci. Zauwazcie, ze spadek efektywnosci...

    DIY Akustyka   04 Lut 2009 13:16 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 4671
  • Końcówka mocy holton 400 na sharpie 7700

    Witam. Tak i znów na elektrodzie przy okazji akustycznego wzmacniacza mocy powstaję dyskusja na temat jak można „wycisnąć” np. dwa razy więcej mocy niż jest to w rzeczywistości możliwe i mamy znowu sprzeczkę między znawcami elektroniki i elektrotechniki alternatywnej, czyli geniuszy i nowatorów...

    DIY Konstrukcje   11 Cze 2008 10:10 Odpowiedzi: 65    Wyświetleń: 28744
  • Tonsil zg40c/8ohm prośba o pomoc w remoncie

    Co do gabki piramidowej, jesli jest niedroga to warto. Czesto spotykam sie z opinia ze te piramidki to tylko taki bajer i sa zbyt male by mogly zapobiec powstawaniu fal stojacych, niestey nie wiem w jakim stopniu jets to prawda. Jesli jednak zalezy nam na ich uniknieciu to nalezy dazyc do nieregularnosci...

    Audio Nagłośnienie Domowe   20 Cze 2009 21:10 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 3296
  • Ferryt na kablu

    Ostatnie pytanie, jaki taki ferryt ma wplyw na sygnal, jak ten wplyw zalezy od czestotliwosci, i od czego zaleza parametry ferrytu (material, wymiary nie wiem)?

    Komputery Hardware   26 Lip 2003 09:13 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 31652
  • Prosty wzmacniacz, super triode, EF80+ECL86

    Teraz troszke teorii. Ten uklad zachowuje sie inaczej od klasycznych ukladow. PRzede wszysatkim NIE WOLNO POMYLIC go z klasycznym ukladem wzmacnicza napieciowe z aktywnym obciazeniem. STOPIEN WEJSCIOWY TO NIE JEST SRPP. Jest mala roznica. zasilanie anody triody bierzemy z anody pentody a nie z napiecia...

    Elektronika Retro   03 Lis 2008 09:24 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 16099
  • silnik trojfazowy 60Hz

    witam chcialem zapytac jaki wplyw na prace silnika trojfazowego ma fakt ze znamionowa czestotliwosc jego pracy wynosi 60Hz a pracuje na 50Hz ; nie chodzi mi o obroty ktore wiadomo ze beda mniejsze ;) czy zmiana czestotliwosci ma wplyw na cos jeszcez? pozdrawiam ps prosilbym o przeniesienie do...

    Początkujący Elektronicy   20 Cze 2004 01:14 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1375
  • QTC wspólczynnik ważny, czy bez znaczania?

    Jesli chodzi o samo slyszenie - przeciez nieraz juz pisalem, ze CZESTO niewielkie roznice widoczne na wykresie, ktore sie bagatelizuje, maja dosc znaczny = odczuwalny wplyw na slyszenie/odczuwanie danych instrumentow, w ogole dzwieku. Nie sluchamy sinusoidy, ktora moze byc tak samo odtwarzana przez dosc...

    Audio Nagłośnienie Domowe   28 Paź 2004 15:19 Odpowiedzi: 36    Wyświetleń: 11732
  • Wysokie napięcie, bezpieczne czy nie?

    Jak to wkońcu jest jedni mówią że Cewka Tesli jest bardzo niebezbieczna inni że bezpieczna. nie chodzi o to ze przechodzi po powierzchni,bo to tylko brak efektu chemicznego,czyli tak wysokie napiecie wysokiej czestotliwosci jest niegrozne bo nie wywoluje elektrolizy. Jest jednak inny moze nawet wazniejszy...

    Warsztat elektronika   10 Mar 2014 16:24 Odpowiedzi: 39    Wyświetleń: 16330
  • Propagacja fal AM. Szukam źródeł i materiałów.

    no zgadza sie, modulacja nie ma wplywu na propagacje fal, z tym, ze ma wplyw na praktycznie stosowanie pasmo czestotliwosci, tak wiec mozna powiedziec, ze rodzaj modulacji posrednio ma wplyw na rozchodzenie sie fal.

    Początkujący Elektronicy   15 Lut 2005 18:24 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 966
  • Do specow od napedow. Dziwne, ciekawe?

    Wszystkie te teorie sa moze i ciekawe ale nie bardzo pasuja do rzeczywistosci. Uklad pracowal 10 lat i bylo OK. Po zmianie czestotliwosci pracy jest zle, ale nie wiem czy to akurat ma wplyw. Przetestuje = napisze. Uklad dziala niemal NON STOP - bez zatrzyman 24h. Praca z jedna predkoscia ustawiona...

    Automatyka Przemysłowa   01 Lut 2006 13:53 Odpowiedzi: 20    Wyświetleń: 2388
  • Miernik przechyłu statku.

    Polecam akceleormetry. Potrafia bardzo dobrze mierzyc przechyl statyczny, miedzy innymi wykorzystuje sie je w poziomicach elektronicznych. Jednak zeby uzyskac wymagana dokladnosc trzeba urzyc odpowiednio dokladny konwerter A/D z odpowiednio ustawionym wzmocnieniem, wazne sa male szuma wlasne. Kolejny...

    Automatyka Przemysłowa   26 Sty 2006 10:55 Odpowiedzi: 33    Wyświetleń: 4886
  • Zrywanie sygnalu WLAN - zbior informacji

    Witam, chcialbym w jakims jednym miejscu znalezc spostrzezenia co ma wplyw na zrywanie sygnalu, wiem juz ze nalezy szukac jak najlepszego rozstawienia kanalow, 1,5,9,13 czyli w najlepszym przypadku 4 sieci wzajemnie niezaklucajace sie, ale... jak dorwac tych co nadaja i nie maja pojecia ze zaklucaja...

    Sieci, Internet   22 Lut 2006 23:53 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1020
  • [Wzmacniacz] Jakie kable?

    w rozumowaniu nie popelniles blędu, jednoczesnie nie mowie ze sie mylisz ale pominąłes jeden ważny aspekt. Postaram sie napisać związek przyczynowo skutkowy: grube kable potrzebujemy do mocnego wzmacniacza - to wiadomo nie podlega dyskusji -> skoro mamy mocny wzmacniacz to najprawdopodobniej użyjemy...

    CarAudio   09 Paź 2006 12:37 Odpowiedzi: 113    Wyświetleń: 46408
  • Znieksztalcenia fazowe

    Czesc. Przeszukalem forum zeby znalezc cos o charakterystykach fazowych ale oprocz odwracania temat nie jest poruszony. Nie mam duzego doswiadczenia praktycznego ale ugryzlem troche teori. Wszelkiego rodzaju elementy reaktancyjne (a tym samym zbudowane z nich filtry) wprowadzaja zmiany w ch. fazowej,...

    Technika Sceniczna i Studyjna   20 Lis 2003 00:39 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 4418
  • Własnie skonczylem suba w Isobariku na 2xLW800 i mam kilka Q

    Obudowa wyliczona z programu BassBox 6 pro. Mam kilka pytan co do samej konstrukcji: -glosniki sa w tej samej fazie jeden za drugim. Pierwszy pracuje w obudowie z MDF ok 6litrow (uszczelniona silikonem), czy duzy wplyw ma przesuniecie ok 2cm drugiego glosnika w dół? - nie sa na tej samej ośce -zastosowalem...

    Audio Serwis   29 Gru 2003 23:44 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 987
  • Sub IsoBarik na 2x LW800, mam kilka pytan:

    Zadalem to pytanie w dziale Audio, ale widze ze tego typu pytan bardziej pasuja do tego działu, sorki za duplikat ;-) Obudowa wyliczona z programu BassBox 6 pro. Mam kilka pytan co do samej konstrukcji: -glosniki sa w tej samej fazie jeden za drugim. Pierwszy pracuje w obudowie z MDF ok...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   31 Gru 2003 14:29 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 2238
  • Z Arciwum X - czyli kłopot z nadajnikiem!

    A z ta szeroka nosna to nie jest tak do konca. Szeroka nosna ma byc wlasnie ok 300KHz, po to wlasnie w profesjonalnych generatorach jest zrobione powielanie czestotliwosci np. x2, jest wtedy lepsza jakosc odbioru na dalsze odleglosci. Szerokosc nosnej zalezy takze od grubosci rurek z jakiej zrobiona...

    Radiotechnika Serwis   12 Lut 2004 20:12 Odpowiedzi: 34    Wyświetleń: 4379
  • Pomysł na ćwiczenie

    No widzisz i od razu lepiej.Mozesz jeszcze dorzucic pomiar czasu narastania i opadania za pomoca oscyloskopu.Dla malych czestotliwosci powinno byc bez problemu.Mozesz zbadac wplyw dokladnosci uzytych elementow zewnetrznych na stabilnosc i wartosc czestotliwosci.Mozesz zbadac przy jakim napieciu i warunkach...

    Projektowanie Układów   07 Mar 2004 14:10 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 1347
  • Toroid 300W i przepiecia

    Co wy tu za głupoty wypisujecie czy trafo jest rezystorem? Przecież występuje również coś takiego jak cos fi,i od tego również zależy moc czynna pobierana przez trafo a nie jak wypisujecie 230Vx0.8A=184W prawdą byłoby gdyby napisać 230Vx0.8A=184VA.Dodam jeszcze ze cos fi trafa zależy od obciążenia....

    Audio Serwis   03 Cze 2006 10:09 Odpowiedzi: 49    Wyświetleń: 9721
  • Budowa kolumn i pochylone ścianki.

    O falach stojacych pisalismy juz tyle w ostatnich 3 tygodniach, ze... Przypomne jeszcze raz : fala stojaca powstaje miedzy rownoleglymi powierzchniami odbijajacymi , jesli oddalone sa od siebie na odleglosc : dla dlugosci fali "f" odl. wynosi f/n, gdzie n to liczba calkowita >= 2 - w praktyce licza...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   24 Sie 2004 18:46 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 2777
  • Beyma Power 12 + BM 990ATX

    Droga sprostowania - Passat_EQ : NAJWIEKSZA energie niosa NAJNIZSZE czestotliwosci - ale glosnik w danej obudowie ma przewaznie wyzsza impedancje przy najnizszym basie (nie zawsze) - wiec pobierze przy tym samym wysterowaniu mniej mocy, niz przy wyzszych czest., gdzie osiaga swoja jakas tam znamionowa...

    Technika Sceniczna i Studyjna   22 Wrz 2005 19:00 Odpowiedzi: 134    Wyświetleń: 12904
  • Spadek decybelowy

    Hej Jestem studentem informatyki i troche interesuje sie sprzetem audio. Na przedmiot symulacje komputerowe chcialem przygotowac programik ktory bedzie generowal wykres spadku decybelowego przy danej czestotliwosci dzwieku zwrotincy glosnikowej. Niestety nie mam odpowiednich wzorow. Ponadto do tego...

    Początkujący Elektronicy   12 Lis 2005 14:18 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 606
  • Przetwornica DC/AC

    Dla calkiem zabieganych, ktorzy nie chca bawic sie z dokumentacja itd, zalaczam gotowy schemat z plytka dla MAX038 itd. Czyli wydrukuj i zrob to sam :)... Dodano po 19 "Podaj jeszcze dalsze szczegóły: 1) jakim dysponujesz zasilaniem tj. napięcie, prąd nominalny, oporność wewnętrzna 2)...

    Elektro Maszyny i Urządzenia   23 Mar 2006 17:00 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 5457
  • Co wybrac z sempronów??:3000+ s939, 3100+ s754, 3400+ s754

    Niestety nie mam teraz czasu na glebszy tekst, bo mam sprawdzian do napisania i sesje niedlugo, wiec napisze tak pobieznie na szybko. Zaczne moze od tego ze pamieci ddr sa najczesciej stosowane do komp. pc na swiecie, istnieja juz nowsze pamieci czyli ddr2, jednak standartem sa te pierwsze, poniewaz...

    Komputery Eksploatacja   29 Maj 2006 23:04 Odpowiedzi: 47    Wyświetleń: 4604
  • Subwoofer pasywny b-r. Który głośnik będzie najlepszy?

    nie prawda... zupelnie nie prawda... to ze mambrama nie pracuje nie znaczy ze odciązony jest glosnik. gdyby membrana nie pracowala to by w ogole zadnego dzwieku nie wytwarzala... Visaton TIW 200 i tak nie dotrze do granicy jaką jest w stanie uzyskac 12" boschmann... nie wiem skad takie porownanie...

    Audio Nagłośnienie Domowe   21 Gru 2006 20:34 Odpowiedzi: 54    Wyświetleń: 4901
  • generator vco w.cz.

    witam, tworze sobie generator w.cz. Uzywam programu Microwave Office zwany tez AWR. Generator na elementach idealnych generuje zgrubsza dobrze, tj. dla napiecia przestrajania 0-3.6V mam na wyjsciu sygnal 1.88GHz - 2.04 GHz. Nastepnie polozylem czesci rzeczywiste z biblioteki Panasonica. No i co sie...

    Początkujący Elektronicy   26 Sty 2007 01:30 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 908
  • Pasywne obwody przystawek gitarowych

    uufff, musze przyznac ze chyba nie widzialem takiej ilosci i to jeszcze takich obszernych postow :). dzieki za zainteresowanie tematem, teraz musze sie do tego wszystkiego jakos ustosunkowac, wiec po kolei: Piszesz XaFFax że przetworniki zbierają zakłócenia z komputera bo tanie i chińskie.Ze wzmacniacza...

    Projektowanie Układów   17 Lip 2009 12:40 Odpowiedzi: 49    Wyświetleń: 10879
  • Bardzo dobre kolumny glosnikowe

    Chcialbym podzielic/wymienic informacje na temat budowy kolumn glosnikowych. Dane : Pomieszczenie 30 m2 ,max moc wyjsciowa wzmacniacza 100w, pasmo od 30Hz do 22kHz ,to co lubie to musza byc miekie basy nawet troche podbarwione i przy tym bardzo dynamiczne . Lubie sluchac muzyki klasycznej gdzie...

    Audio Nagłośnienie Domowe   21 Sty 2009 14:25 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 8445
  • THD na podstawie fft, rozmycie widma.

    Tak chodzi o prazek. Jak filtrujesz sygnal to splatasz go z odpowiedzia impulsowa filtru. To tak jakbys w miejsce kazdej probki "wkleil" odpowiedz impulsowa filtru przemnozona przez amplitude probki a nastepnie zsumowal dla kazdej probki wyjscia wplyw wszystkich odpowiedzi (poprostu splot). Nakladajac...

    DSP i Transmisja   25 Paź 2013 18:44 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 4521
  • DRSSTC3 by dżejwor - jeszcze jedna Tesla

    Kolego nie histeryzuj, to nie forum teorio-spiskowe, lecz przynajmniej w teorii opierajace sie na wiedzy. Wplyw promieniowania EM zalezy bardzo mocno od natezenia i czestotliwosci dlatego ciezko wyniki badan przy pewnej czestotliwosci i natezeniu rozszerzyc na inne i dlatego wyniki sa mocno kontrowersyjne....

    DIY Konstrukcje   01 Wrz 2011 00:12 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 10602
  • Large Hadron Collider, co się dzieje?

    Jesli znane sa parametry poszukiwanych czasteczek (a przynajmniej zakres) i sa teorie na to, to mozna znanymi metodami wytworzyc te parametry w ustalonym precyzyjnie punkcie w przestrzeni. Punkt ten mozna wtedy obserwowac tak jak to robia podczas rozbijania czastek. Dosc dawno temu, z calkiem innych...

    Na pograniczu nauki   30 Sie 2012 15:50 Odpowiedzi: 140    Wyświetleń: 17078
  • obudowa/jakość

    Alez ma wplyw na tlumienie. Glownie chodzi o to, aby zamienic na cieplo energie promieniowana przez tylna strone membrany, MDF nadaje sie do tego znakomicie. I zadne materialy tlumiace tu nie pomoga, chodzi mi o czestotliwosci ponizej 200Hz. Gestosc MDF wynosi 50 (dla porownania dab 40, a sosna 30) dlatego...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   23 Mar 2003 19:40 Odpowiedzi: 35    Wyświetleń: 8385
  • TL na lampkach 6C33C - prosba o fachową poradę

    Zamierzam zbudowac sobie wzmacniacz na 6C33C w ukladzie OTL: Biore pod uwage kilka schematow: 1) : 2) 3) Mam dylemat - ktory u licha wybrac. Drugi to zastosowanie popularnych lamp. Najciekawsza konstrukcja to punkt 2. Tyle ze egzotyczne lampy. Jedynie te dwie pentody mozna zastapic...

    Elektronika Retro   25 Lis 2007 12:07 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 4557
  • POLSKI Lampowy HIGH END

    To co proponujesz jako swoje panaceum? Diody o malej wydajnosci pradowej i kondensatory poj rzedu 8 czy 30mf. I nam pieknie warczy LAMPOWOO!!! Malej poj. kondensatory w zasilaczu spowoduja brak dopasowania i kompresje,ale takie rozwiazania byly w latach 50 i 60 tych. Dzwiek kluchowaty,,,lampowy"...

    Elektronika Retro   30 Cze 2008 13:08 Odpowiedzi: 92    Wyświetleń: 35756
  • nadajniki na 2,4Ghz?

    jeli da sie bez wiekszego problemu wykonac generator na 100 czy 500Hhz to dlaczego na 2.5GHz mialby byc duzy problem? a wez sobie niepotrzebny konwerter z anteny satelitarnej masz tam wszystko co potrzeba do zbudowania takiego nadajnika nawet sam nadajnik (oscylator) 9 czy 10 GHz -heterodyna z...

    Sieci Początkujący   05 Sty 2004 04:47 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 2676
  • CB i antena

    Anteny sa produkowane na konkretna czestotliwosc. Do CB musi byc antena do CB a nie jakas inna. Ten dlawik jak go nazwales i ktory wymontowales sluzy do dopasowani anteny. Przy czestotliwosc 27 Mhz czyli pasmo CB dlugosc fali wynosi okolo 11m. Jako ze nie sposob uzytkowac tak dluga antene stosuje sie...

    Radiotechnika Serwis   23 Mar 2004 14:41 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 4872
  • Nowy pomysł na ściane suba

    Wlasnie napisalem, ze ma raczej slaby wplyw na polepszenie tlumienia w tym wypadku. Nie ma sensu sie nad tym meczyc - malo skuteczne w subie (dla tych czestotliwosci).

    Technika Sceniczna i Studyjna   21 Sty 2004 15:21 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1611
  • Jak to jest w koncu z tym strojeniem B-R ??

    Jest wiele modeli strojenia b-r bo zmienne sa dwa czynniki czyli wielkosc obudowy i czestotliwosc rezonansu tunelu. Wiec mozna osiagac rozne strojenia w roznych obudowach i z roznymi czestotliwosciami rezonansowymi. Nazw tych strojen nie bede wymienial bo nie o to chodzi. W kazdym razie sa strojenia...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   28 Lut 2004 20:03 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1222
  • Pytanie co do Qms

    Qms- dobroc mechaniczna glosnika Qes- dobroc elektryczna glosnika Qts- jest to jeden z trzech parametrow T/S ,ktory stanowi wypadkowa tych dwoch powzyej,a dokladnie, jest to odwrotnosc sumy odwrotnosci Qms oraz odwrotnosci Qes. A dokladniej 1/Qts=1/Qms + 1/Oes. I jest to parametr wymyslonyt...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   10 Mar 2004 15:20 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 3709
  • Problem z XP2000+

    Mam Athlona XP2000+ i plyte Gigabyte GA-7N400 na ktorej bez problemu chodzi jako 2600+ (VCORE 1.75V, 12.5x166=2079.56MHz, temperatura pracy ok 50 stopni na obciazeniu). Wiatrak Glacialtech CoolBreezeII, chociaz na Glacialtechu 2450 (caly ALU, dwukrotnie tanszy) chodzil identycznie.. Wyzej zaczyna juz...

    Komputery Eksploatacja   21 Maj 2004 09:25 Odpowiedzi: 41    Wyświetleń: 5249
  • 100 pytań o dipol półfalowy

    > _HO_in:)ka napisal: 1. co do grubości rurek, to nie ma to bardzo dużego znaczenia. = ma znaczenie - szerokopasmowosc anteny > Wybiera się rurki ze względów praktycznych. Prąd w.cz płynie po powierzchni przewodu, nie całą jego objętością (efekt "naskórkowości), zatem zaleca się, aby przy...

    Radiotechnika Serwis   23 Cze 2004 18:58 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 16441
  • co sadzicie o wygluszaniu pudeł glosnikow basowych gabka?

    Nie wiem, dlaczego zakladasz po raz juz setny temat o gabce... Nie ma znaczenia jaki ksztalt ma gabka - tlumienie zalezy tylko od materialu - czyli od jego wspolczynnika tlumienia dla konkretnych czestotliwosci. Przy takich tam falkach praktycznei niewiele sie zmieni. W przypadku subwooferow o przecietnych...

    Głośniki i Zestawy Głośnikowe   02 Mar 2006 15:10 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 3426
  • Reset Kompa

    Witam po ciezkiej nocy. Komp przez wczorajszy wieczor byl testowany na rozne sposoby. najpierw odlaczylem dvd a zostawilem nagrywarke i problem sie pojawil dalej. Nastepnie zostawilem dvd a odlaczylem cd-rec no i jak sie domyslacie problem byl dalej. Na cala noc zapuscilem memtest i rano po wykonaniu...

    Komputery Hardware   23 Lis 2004 11:39 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 1737
  • stopien napieciowy koncowki mocy Yamaha ax-930

    Potrzebuje obliczyc wartosc wzmocnienia w tym wzmacniaczu . Przyznam ze jest to wzmacniacz z troche nietypowa petla ujemnego sprzezenia zwrotnego. Chcialem to przeliczyc bo ten wzmacniacz się wzbudza i uwala mi koncowke i układ scalony BA3122N lacznie za 100PLN . Mam taka koncepcje zeby uruchomic...

    Audio Serwis   30 Gru 2004 13:59 Odpowiedzi: 8    Wyświetleń: 2009
  • Okablowanie

    Najfajniejsze jest to, że ludzie robią testy na ucho ktore nie jest liniowe w funkcji czasu;) Ucho jest nieliniowe w funkcji czestotliwosci (krzywe Fletchera-Munsona). Tzn aby test byl miarodajny nalezy uzyc miernika znieksztalceni zabdac dla roznych kabli o tej samej dlugosci...roznice sa...

    Technika Sceniczna i Studyjna   03 Lis 2008 12:06 Odpowiedzi: 116    Wyświetleń: 19305
  • Który STX na suba? 27\150\X

    hmmm ja nie wymyslilem sobie takiej obudowy, tylko w winISD taka zostala zasugerowana. chce aby pracowal juz od najniższych czestotliwosci, i dla glosnikow jakie zamowilem (2x stx gnd 27 150 8 ) mam charakterystyke taką jak pokazana w poscie na czerwono, ale jeszcze o 10 Hz nizej. troche sie obawiam...

    Technika Sceniczna i Studyjna   13 Sty 2005 00:36 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 1949
  • pytanie o wzmacniacz na parze quasi komplemetarnej.

    Witam, mam 2 pytania. Pierwsze to: dlaczego kondensatory sprzegajace we wzmacniaczu na parze komplementarnej maja wplyw na dolny zakres przenoszonych przez wzmacniacz czestotliwosci? [ nie smiac sie!!, dla wiekszosci to pewnie trywialne pytanie :)] Drug problem dotyczy natomiast pelnego schematu wzmacniacza...

    Projektowanie Układów   26 Sty 2005 05:45 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1522
  • Jak ma się objętość obudowy do wytłumienia?

    Ech... chyba warto nieco wnikliwiej zglebic temat wytlumienia. Oprocz pozornego wzrostu objetosci (obnizenia Qtc), zachodzi jeszcze jedna istotna zmiana: - znacznie zmniejsza sie "pik" wzrostu impedancji przy rezonansie. Dzieki temu zmiana charakteru impedancji (z ind. na poj.) nastepuje lagodniej....

    Technika Sceniczna i Studyjna   04 Lut 2005 23:08 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1145
  • układ filtra dolnoprzepustowego z pojed zasilania problem

    no dobra, jednak narysowalem 8-) przed przerobka :arrow: filtr_akt_2x15V.jpg po przerobce :arrow: filtr_akt_12V.jpg (dla uproszczenia kondensatory ktore byly rownolegle ze soba sa zastapione jednym ; potencjometry w polowie wartosci ; wejscie/wyjscie dla jednego kanalu ;wejscia nieodwracajace...

    Projektowanie Układów   17 Lut 2005 21:46 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1473
  • Wzmak lampowy dla początkującego

    Wiem ze jest duze, ale nie mam innego, a w sumie chodzi nie o wielkosc (i ciezar) trafa tylko o napiecie, prawda? Aha, zapomnialem dopisac jak zrobilem zasilanie - nie wiem czy dobrze - z trafa wziolem napiecie 208V, dalem na mostek z 4x1N4007 i kondensator filtrujacy 330µF/350V (chyba o wiele za...

    Elektronika Retro   22 Lut 2005 01:28 Odpowiedzi: 45    Wyświetleń: 10051
  • LCD z kalkulatora i port LPT

    Sterowanie bezposrednie wyswietlaczem ogolnie rzecz biorac nie jest skomplikowane. Segment powinien zostac zaczerniony ( lub rozjasniony w niektorych typach wyswietlaczy ) gdy bedzie sie podawac fale prostokatna w przeciwfazie na elektrode segmentu i na elektrode wspolna ( tzw common ). Wazne jest by...

    Mikrokontrolery   30 Kwi 2005 10:12 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2185
  • Generator Wysokiego Napięcia 10 kV

    wydaje ci sie ze jest wogole nie obciazony :) nastepna sprawa jesli to jest przetwornica impulsowa wplyw moze miec dopasowanie do czestotliwosci rezonansowej ukladu i stad te zmiany po przylozeniu przewodu nigdzie nie podlaczonego teoretycznie bo praktycznie zawsze wystepuja jakies uloty

    Początkujący Elektronicy   28 Maj 2005 20:21 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 4090
  • STX GDN-38-300-4(8)-AE w ob.z bierną membraną.da się?

    Odnosnie wytlumienia - istotnie, zwieksza obj. widziana przez glosnik nawet do 30 procent. Jesli glosnik pracuje do 200Hz - to tlumienie wlasciwie nie wplywa wytlumiajaco na nic - nie na tak niske czestotliwosci... Dopiero przy stosowaniu nisko-sredniotonowca ma to juz wplyw na uspokojenie zakresu powyzej...

    Technika Sceniczna i Studyjna   17 Wrz 2005 21:01 Odpowiedzi: 33    Wyświetleń: 4700
  • Zegarek samochodowy,a zakłócenia

    zacznijmy od pieca, zachcialo mi sie skasowac lampke oswietlenia wnetrza, a zamiast niej dalem folie swiecace, chodza z inwerterow, ktore daja 60v zmiennego o czestotliwosci 6ooHz, jak glosi opis. wyglada to tak: w miejsce wiec lampki podsufitkowej chce sobie zaladowac zegarek, poczatkowo byl zrobiony...

    Inne Serwis   02 Sie 2005 06:48 Odpowiedzi: 0    Wyświetleń: 818
  • Wszystko o podkręcaniu procesora dla początkujących

    przydatny link ;) co do teorki proce(jadra) powstaja z wafli im blizej srodka tym lepsza jego jakosc mniejsze naprezenia wewnetrzne itd dlatego jadra ze srodka trafiaja na rynek jako mobile nie wymagaj wiele pradu i posiadaja dobre osiagi pozostale w odpowiednio dopasowany segment rynku, jednak...

    Komputery Modding & OC   22 Wrz 2015 13:19 Odpowiedzi: 116    Wyświetleń: 371790
  • Zabezpieczenie przed fotografowaniem.

    Witam , pozdrawiam . Wlasnie tak tez sadzilem czy jest mozliwe by tak dokladnie bylo mozliwe dobrac dlugosc tych "nozek" by w miare dopasowac sie do czestotliwosci , ktora emituje radar . Nawet stosujac czesci SMD zostaje do rozstrzygniecia kwestia czy to tylko dlugosc nozki czy trzeba wziasc pod uwage...

    Optoelektronika   05 Gru 2008 08:30 Odpowiedzi: 319    Wyświetleń: 103516
  • alan 199 strzelajaco wqrzajacy

    wlasnie aby wykluczyc wplyw malej czestotliwosci odpiolem tda ...i dalej mam taka nosna zabrudzona

    Radiotechnika Serwis   16 Lis 2005 17:29 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1658
  • gene(t)ator LC Colpittsa

    Dawno juz nie mialem stycznosci z tymi ukladami ;) ale po co Ci kondensator C7 10p ? Nie wiem, na jakiej czestotliwosci toto ma chodzic, ale dla wysokich to on zwiera wyjscie do masy (przez zasilanie). Powinna byc chyba tylko sama cewka (dlawik) L1. Przy okazji zwieksz jej wartosc - nie zaszkodzi, a...

    Początkujący Elektronicy   23 Lis 2005 17:25 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 1284
  • Jak zmiezyc moc wzmacniacza domowymi sposobami.

    mylicie koledzy jeszcze jedno pojecia ktorym jest reklama i markieting!! Co ma wspolnego moc napisana na pudelku z faktyczna moca wzmacniacza!!?? A skoro przy RMS jestesmy to jest to tylko specjalna metoda pomiarowa ktora mozna mierzyc przebiegi odksztalcone bo zwykly miernik jest wyskalowany dla...

    Technika Sceniczna i Studyjna   22 Gru 2005 00:49 Odpowiedzi: 15    Wyświetleń: 1739
  • Projektowanie stopnia mocy przetwornic impulsowych

    Witam, Mam male pytanie do doswiadczonych projektantow przetwornic, otoz zalozmy, ze chcialbym zaprojektowac przetwornice o jak najmniejszych stratach na sterowaniu mosfetow i samych mosfetach, jakie wiec najlepiej dobrac uklady? Zalozmy ze z Mosfetow do wyboru mamy IRF1010N (Vdss = 55V, Rdson=11mOhm,...

    Projektowanie Układów   23 Gru 2005 19:03 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 2748
  • Nie ma nigdzie takich cewek i kondensatorów???

    jak masz filtr dla wysokotonowca 12 czy 18dB/okt nastrojony na 8khz to wplyw szeregowej impedancji kondensatorow przy czestotliwosci 20khz jest na tyle duzy ze spadnie glosnikowi efektywnosc. Za bardzo przejmujesz sie ta zwrotnica, bez pomiarow to chocbys sie bardzo staral to nic lepszego od uniwersalnej...

    Technika Sceniczna i Studyjna   19 Sty 2006 18:35 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 1977
  • Radmor 5102-problem z ARCz

    a moze varikap w glowicy,a nie C.jeszcze jedno co ma wskaznik zera do twojego C.sterowanie jest obok dyskryminatora FM oczywiscie jest to bezposrednio powiazane z dyskryminatorem zera,bo skad ma glowica wiedziec ile sie ma podstroic.pomysl potem pisz.w glowicy bedzie ok dlatego ze podstraja ale zle...

    Audio Serwis   14 Sty 2006 11:13 Odpowiedzi: 9    Wyświetleń: 4581
  • jonizator cząsteczek wody

    Z tego co sie orientuje to te nawilzacze ultradzwiekowe na ok 1.7MHz lekko jonizuja powietrze (o ile dobrze pamietam to czestotliwosc dostarczanej energii tez ma wplyw na to czy sie cos zjonizuje czy tez nie). Wiec prawdopodobnie na nawilaczach ultradzwiekowych o mniejszej czestotliwosci (35kHz, 40kHz)...

    Początkujący Elektronicy   22 Mar 2020 21:29 Odpowiedzi: 454    Wyświetleń: 141502
  • kilka pytan z przyrzadow polprzewodnikowych...

    od razu mowie ze nie chodzi mi np o charakterystyki i inne podstawy ktore mozna znalezc min na Elektrodzie... mam za to kilka pytan problemowych z ktorymi nie potrafie sobie poradzic:( - wplyw rezystancji terminczej na wartosc jej dopuszczalnego pradu wyprostowanego? -znaczenie pojemnosci cieplnej...

    Początkujący Elektronicy   29 Sty 2006 21:23 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 939
  • Wizualizacja dzwieku ;)

    Witam wszystkich bardzo serdecznie ;) Widzialem ze jest juz przynajmniej jeden post podobny do mojego,ale chcialem prosic o wyjasnienie kilku spraw od podstaw jesli ktos bedzie wiedzial i bedzie mial czas na odpisaniena ta wiadomosc. A wiec tak.... Chcialbym napisac programik(cos w rodzaju winampa)...

    DSP i Transmisja   15 Lut 2006 22:33 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 2517
  • Jakie dobrać głośniki do kolumn??

    Na moc kolumny maja wplyw wszystkie glosniki, niskotonowy to ok. 80 %, sredniotonowy 15% a wysokotonowy to 5% mocy zespolu, ale to zalezy od samych glosnikow i czestotliwosci podzialu. Najprosciej zrobic zestaw klasyczny, z GDN 30/80/2, GDM 16/80 i GDWK, zwrotnica firmy janbo J-3P/2

    Audio Serwis   23 Mar 2006 19:15 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1224
  • RT11 a zasilanie

    Witam Wykonuje znany i popularny tor radiowy na RT11/MC145026 i RRQ3/MC145027. Mam w zwiazku z tym kilka pytan. Ale najpierw to co udalo mi sie wykonac. W zalacznikach schematy. Nadajnik: - RT11 Telecontrolli - MC145026 - antena TCA07F przeznaczona do montazu SMT, dlugosc sciezki sygnalowej...

    Radiotechnika Serwis   25 Cze 2006 22:57 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 1217
  • Program na w.cz. Symulacja. Budowa nadajnika na UKF.

    Ciezko Ci bedzie... Dla wysokich czestotliwosci duzy wplyw na zachowanie ukladu ma plytka drukowana, a tego latwo nie zasymulujesz.

    Projektowanie PCB   05 Wrz 2006 01:30 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 1207
  • OR ,,ASIA"

    koncowy efekt przestrojenia asi: daje na antence wlasnej w piwnicy 10km od miasta,ze szok :) C101 56pF na 27pF C102 120pF na 56pF C107 39pF na 18pF C114 12pF na 4,7pF dostrajamy rdzeniami i trymerami przy czym pojemnosc trymera pozwala na prawie trzykrotne przesuniecie calej skali bez dotykania...

    Audio Serwis   20 Cze 2021 14:18 Odpowiedzi: 30    Wyświetleń: 3446
  • Dipol polfalowy - dziwne zachowanie

    Panowie..... nie twórzcie nowych teorii o antenach ... Dipol półfalowy w wolnej (otwartej) przestrzeni zasilany w środku ma impedancję ok 75 Ohm (dokładnie 73.13 Ohm) i nie ma znaczenia czy zasilany jest bezpośrednio koncentrykiem czy przez balun. ..... Hmmm. .. Tyle tylko ze przewaznie zaden...

    Radiotechnika Serwis   11 Wrz 2006 13:32 Odpowiedzi: 18    Wyświetleń: 2387
  • Wpływ warunków atmosferycznych na sieć Wi-Fi

    Maja wplyw, ale wszystko zalezy od warunkow, bo sam deszcz nie powoduje calkowitego zaklocenia sieci WLAN, dla takich czestotliwosci najwieksza przeszkoda jest woda, taka luzem i zawarta w materialach, ale sam deszcz zwykly jest jeszcze ok, no jak juz oberwanie chmury to moze byc gozej, najgorszym jest...

    Sieci, Internet   29 Wrz 2006 02:16 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 6292
  • Różnica pomiędzy potencjometrami?

    250 to wartosc "nie-polska" moze z 220kilo polskich dobierzesz cos na rozmiar-niewielki bedzie wplyw roznicy wartosci. ten kondensator z potencjometrem tworza filtr o zmiennej czestotliwosci, jesli zasadnicza zmiana wartosci potencjometru, to trzeba skompensowac rowniez zmiana kondensatora tak na zdrowy...

    Początkujący Serwisanci   20 Lis 2006 08:50 Odpowiedzi: 12    Wyświetleń: 1614
  • Nietypowy potencjometr we wzmacniaczu Nordmende

    do odczepu sa przylaczone filtry uwypuklajace niskie i wysokie czestotliwosci przy cichym sluchaniu, przy podglasnianiu ich wplyw maleje, ok 50% glosnosci znika calkiem. a bywaly i potencjometry dwuodczepowe(czyli 5 koncowek) z dwoma zestawami filtrow.

    Audio Serwis   12 Lis 2006 12:49 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1055
  • kolumny na 16/40/4 czy nie za duża obudowa?

    Przeczytales topic do ktorego dalem link? Litraz i strojenie w duzym uproszczeniu maja wplyw na wznoszaca sie charakterystyke. Zakladajac, ze szerokosc Twojej obudowy bedzie miala 20cm to efekt baffle step polowe swojego dzialania bedzie mial przy czestotliwosci okolo 400hz i w tym miejscu cialbym jednego...

    Audio Nagłośnienie Domowe   19 Gru 2006 17:38 Odpowiedzi: 19    Wyświetleń: 1530
  • Tonsil ZEUS w pokoju 16m2, także jako front kina domowego

    nie chodzi tu bynajmniej o group delay (chociaz to tez cos tam przedstawia). wystarczy posymulowac w SW odpowiedz impulsowa glosnika z zastosowaniem filtru, jak i bez. dobry artykul byl na audiomani o teorii filtrow, ale teraz niestety nie dziala. Po drugie stwierdz sam ze glosnik ponizej jego FS juz...

    Technika Sceniczna i Studyjna   07 Sty 2007 05:08 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 5706
  • Głośnik Boschmann ALX-2122APL 30cm

    a tak na marginesie. co mu da ze kupi slabszy glosnik (mniejszej mocy) ??? charczec i tak bedzie charczal bo to wzmacniacz harczy. dla wzmacniacza nie ma znaczenia czy glosnik ma 150 W czy 500W. poziom znieksztalcen przy takiej samej emitowanej przez wzmacniacz mocy w obu przypadkach bedzie zblizony....

    CarAudio   12 Kwi 2007 16:02 Odpowiedzi: 23    Wyświetleń: 3024
  • Jakie diody uzyc do samochodowej przetwornicy audio

    hehe uzycie kondensatorow niskoimpedancyjnych w miejscach gdzie jest duza czestotliwosc zwiekszy wydajnosc przetwornicy poniewac zwykle kondensatory w duzej czestotliwosci maja wkieksza rezystancje a to ma niekozystny wplyw na caly uklad wiec bedzie dobrze dzisaj zamawiam reszte a teraz wlasnie juz powicianalem...

    Układy Zasilające   07 Maj 2007 17:17 Odpowiedzi: 36    Wyświetleń: 4909
  • układ pneumatyczny - przerobka na pasywny

    Zaczne od czegos takiego : presostat ma zakres 30-150 mbar używa się zwykle ok. 100 mbar elektrozawory mam burkerta 0280 czesci sa naprawde drogie i budowa jest ciekawa - czesci zamienne (wew.): 1 sprezynka pod tloczkiem 1 gumka na czolo tloczka 1 membrana 1 sprezynka przytrzymujaca membrane...

    Automatyka Przemysłowa   20 Cze 2007 10:15 Odpowiedzi: 10    Wyświetleń: 1680
  • korektor i ucho człowieka

    Witam, kostka ta jest dosc rozpowszechniona i w sporej czesci mini wiez byla stoswana, nie jest to korektor profesjonalny a popularny do domowego sprzetu. Zasilanie od 5V do 13V i nie powinno miec to wplywu na czestotliwosci filtrow, jezeli jest wplyw to jest on z praktycznego punktu widzenia pomijalny....

    Inne Serwis   12 Cze 2007 10:35 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 1058
  • Impuls prostokątny, przejście przez transformator powietrzny

    Trafo powietrzne czy na jakims rdzeniu zachowuje sie podobnie. Roznica bedzie tylko we wspolczynniku sprzezenia. Trafo powietrzne jest slabo sprzezone. Kazde trafo to jakis filtr pasmowoprzepustowy. Znajac indukcyjnosci uzwojenia pierwotnego i wtornego mozna obliczyc czestotliwosci graniczne ( w sumie...

    Początkujący Elektronicy   22 Cze 2007 16:44 Odpowiedzi: 3    Wyświetleń: 2159
  • Ram 100mhz i 133 mhz. Jaki mają wpływ na pracę komputera?

    Mam dwie kosci sdram jedna 100mhz 128mb, a druga 133mhz 128 mb. Czy to ze obie sa o roznej czestotliwosci ma wplyw na prace kompa?

    Software serwis   22 Wrz 2007 00:47 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1332
  • Zaćmienie słońca przez satelity.

    ale jaki wplyw ma slonce na czestotliwosci sat'ek? moze wiatry sloneczne :-

    SAT Serwis   24 Mar 2011 18:18 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 2164
  • Samsung SyncMaster 152V - Problem z wyswietlaniem

    Witam Kupilem juz jakis czas temu monitor Samsung 152V Kilka dni temu zaczely sie z nim dziac dziwne rzeczy Przegladajac np. zdjecie na ktorym widac jakas twarz to zdjecie wyglada jak by monitor nie wyswietlal wszystkich odcieni i na twarzy sa paski (tak jak bysmy zmienili palete kolorow na 256...

    Monitory LCD Serwis   04 Lip 2008 17:49 Odpowiedzi: 4    Wyświetleń: 3001
  • async_set_reset, optymalizacja podczas syntezy

    /.../Behawioralna jest ok, a post-translate daje złe wyniki/.../ troche malo danych, by snuc sensowne domysly, przydalby sie przyklad kodu w ktorym ten asynchroniczny set/reset jest uzywany; wydaje mi sie [ale tylko wydaje, pewien nie jestem] ze to, czy sygnal jest uzyty jako asynch. set lub reset...

    Programowalne układy logiczne   07 Sie 2008 15:17 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1113
  • Inteligentny dom - szukam więcej pomysłów

    Duza ilosc komputerow prawdopodobnie podniesie tylko awaryjnosc i stopien komplikacji poza tym niczego nie poprawi. Proponowal bym 2 komputery z czego jeden tylko po to zeby serwisant mial czas postawic ten pierwszy kiedy nawali. Do napedzania wentylatora ja potrzebuje ok 20W ile nagrzejesz grzejnikiem...

    Automatyka domów   17 Maj 2021 07:49 Odpowiedzi: 244    Wyświetleń: 137799
  • Głosniczek GZNW 2500RMS

    Jesli chodzi o informacje do dobra rada jak mowisz ze masz sedan to zrob skrzynke odpowiedina najlepiej z jedym troche wekszym portem obruc go razem z glosnikiem w strone siedzen jak najblizej i sluz tylnia kanape i dobrze ja umocuj zeby nieladala rowien i skrzynke dwa zalezy jak bedziesz stroic...

    CarAudio Co kupić?   20 Lis 2008 18:20 Odpowiedzi: 30    Wyświetleń: 4051
  • Jaką CEWKĘ do akceleratora? Pomoc w wybraniu/sugestie.

    oki, juz nie ma nazwy i wstydu nie przynosze :) inzynierow a i owszem, ma , ale ...oni maja inne rzeczy do roboty. Ja teraz sie zajmuje zebraniem inf na temat TEJ konkrettnej cewki i TEGO rozwiazania. Chcialam zdobyc torche wiedzy zanim do nich pojde i bede zawracac glowe.... Dobrze, to zakladamy...

    Projektowanie Układów   04 Gru 2008 23:53 Odpowiedzi: 14    Wyświetleń: 1202
  • Jaki ram do Gigabyte ga-ep45-dq6??

    1.mam plyte glowna ga-ep45-dq6 max 1600fsb do tego procek quad core na fsb 1333. Szukalem pamieci i nie znalazlem nic powyzej 1200 (ale drogo ), chce kupic 4Gb (2X2) narazie :) max chyba jest do tej plyty 16GB. Zastanawiam sie jaki wplyw by mialo jak bym zalozyl cos kolo1066, bo z tego co mi wiadomo...

    Komputery Hardware   14 Gru 2008 23:10 Odpowiedzi: 1    Wyświetleń: 993
  • Pralka Haier HMS800TVE praca przy 60Hz

    Pralka ta wykonana na siec 220V/50Hz zostala podlaczona do sieci 220V/60Hz i w takiej sieci ma pracowac. Czy jest to dopuszczalne bo programator calkowicie elektroniczny zwariowal i robi dziwne rzeczy.Mozna go ustawic na dowolny program ale pozniej fiksuje zamiast prac to wiruje itp.itd. panel programatora...

    AGD Początkujący   15 Maj 2009 09:15 Odpowiedzi: 2    Wyświetleń: 1721
  • Szukam tranzystora typu N-FET z najmniejsza pojemnoscia S

    masz racje. za malo danych. Chodzi o feta do ukladu integrujacego w oparciu o wzmacniacz operacyjny fet ma za zadanie zrobic przelacznik zwierajacy i otwierajacy pojemnosc w ujemnym sprzezeniu. Problem polega na tym, ze to pracuje w zakresie duzych czestotliwosci i malego pradu. (Czestosc w zakresie...

    Elementy elektroniczne Bazar   24 Cze 2009 04:11 Odpowiedzi: 5    Wyświetleń: 1209
  • Jak zmniejszyć moc pompy wody?

    Dlatego ze oprocz zmiany czestotliwosci liczba zlobkow ma takze wplyw na jej predkosc. Nie pisalem o tym poniewaz nie bylo to istotne w sprawie. Poprostu pompa jest nawinieta odrazu z odczepami w innej grupie polaczen.

    Systemy Grzewcze Użytkowy   06 Sty 2018 14:00 Odpowiedzi: 54    Wyświetleń: 24740
  • Jak zestroic system audio w samochodzie

    Wiec takl co do gaina to tutaj powinienes go chociaz na ucho dostroic do poziomy wyjscia w radiu nie wiem ilu voltowe wyjscie ma blaupunkt ale strzelam ze 2V wiec gain ustawiasz mniej wiecej na 2V , sposob na ustawienia wzmaka jest taki ustawiasz gain na najwyzsza wartosc jaka oferuje zapewne skala jest...

    CarAudio   12 Cze 2010 11:04 Odpowiedzi: 29    Wyświetleń: 13232
  • Kable głośnikowe - fakty i mity?

    Witam, Chcialem sie podzielic moimi doznaniami z kablami glosnikowymi. Byl czas kiedy myslalem ,ze nie ma znaczenia jaki przewod uzyjemy - bedzie tak samo. Kabel to kabel i nie ma znaczenia czy jest troszke grubszy czy cienszy. Jednak zostalem zaproszony przez kolege na odsluch i wtedy przekonalem...

    Audio Nagłośnienie Domowe   24 Mar 2018 20:45 Odpowiedzi: 201    Wyświetleń: 181020
  • Zmiana 230V 60Hz na 230V 50Hz

    Co to za urzadzenie bo nie zawsze ma wplyw na działanie zmiana czestotliwosci ?

    Elektro Maszyny i Urządzenia   24 Lis 2017 19:57 Odpowiedzi: 6    Wyświetleń: 5855
  • Jaki Telewizor mam kupic?

    LocoLoco dziekuje za zainteresowanie powiedz mi prosze jeszcze na temat tej Toshiby cos powinienem miec jakies watpliwosci co do firmy wykonania telewizora bo tak naprawde patrzac to Toshiba jest najtansza dlatego tez tak mnie to interesuje ... drugie pytanko to czy mozesz napisac co bedzie z ta technologia...

    Jaki TV, projektor, kamerę kupić?   19 Sty 2017 03:17 Odpowiedzi: 16    Wyświetleń: 2706
  • Duża rozbieżność indukcyjności między teorią a praktyką(cewka zwrotnicowa)

    po pierwsze wspolczesne karty pracuja z predkosciami probkowania duzo powyzej MHz (przetworniki 1 bitowej z ukladami decymacji i filtrami). Bzdura - powyżej MHz, to pracuje zegar przetwornika, próbkowanie odbywa się z częstotliwością znacznie mniejszą - obecnie najlepsze, profesjonalne karty mają...

    Początkujący Elektronicy   06 Sie 2012 23:16 Odpowiedzi: 81    Wyświetleń: 11326
  • Obwód rezonansowy LC nie daje się stroić

    (at)aksakal Kolego juz tlumaczylem - to nie mialo byc nie mile. Juz to wyjasnilem po prostu jestem zwolennikiem tlumaczenia jak to dziala i jesli podaje jakies wartosci to lubie podawac podstawe dlaczego takie wartosci, a nie inne. W tym ukladzie jest kilka niewiadomych, jak chocby dlugosc preta...

    Początkujący Elektronicy   15 Gru 2015 23:39 Odpowiedzi: 21    Wyświetleń: 4440
  • ATMega328p - Niedokladne zrodlo taktowania

    Witam, Aktualnie kończę budowę samorobnego drona i mam zagwostkę odnośnie całkowania. Mianowicie: calkuje przyspieszenie katowe zyroskopu aby otrzymac kat, uzywam do tego metody trapezow, kod tego obliczenia jest banalny: angle_gain=pr_gyro*dt+(akt_g... dt jak wiadomo to...

    Mikrokontrolery AVR   02 Cze 2016 00:06 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 939
  • Jak najprościej uzyskać szum z głośniczka?

    Witam, Czołem, Jak w tytule tematu, potrzebuję uzyskać efekt szumu (powiedzmy radiowego) z małego głośniczka, w jak najprostszy amatorski sposób. Dostępne źródło zasilania 3-5 V DC. Języka troszkę zasięgnąłem, podobno generator szumów może mieć wpływ na odbiorniki u sąsiadów, prawda to? Mieszkam...

    Początkujący Elektronicy   08 Lis 2019 23:28 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 927
  • Sposoby na testy kondensatorów i rezystorów ceramicznych

    Witam, Ad1. w wiekszosci wypadkow wystarcza pomiar pojemnosci czy i ile odbiega od nominalnej, pomiar w ukladzie jest obarczony bledem a czasem wrecz niemozliwy, typowy miernik jest w stanie to pomierzyc. Ad2. nie spotkalem sie z okresleniem sprawnosci w przypadku kondensatorow ceramicznych, chodzi...

    Początkujący Naprawy   20 Gru 2021 13:32 Odpowiedzi: 7    Wyświetleń: 183
  • TV DvB T2 dekoder czy moze nie

    Mam wrazenie ze stary tv Samsung ma jakies ograniczenie na 554 000 khz nie moge go przełączyć na ten zakres przeszukiwania ...W załączeniu zdjęcie ustawień nowego TV na przykładzie jednego z "hevcowych" kanalow TVP. ktorego na starym TV. nie moge wyszukac w sensie tuner wogole nie pozwala mi ustawić...

    RTV ustawienia eksploatacja   07 Sty 2022 15:28 Odpowiedzi: 17    Wyświetleń: 423
  • Panele w 3 płaszczyznach optymalizacja

    Panowie jest jeszcze jeden problem z Tigo bez bramki CCA (na 100% nie jestem w stanie teraz powiedziec czy CCA rozwiaze ten problem ale wszystki zrodla potwierdzaja ze nowy firmware wgrywany przez CCA likwiduje problem). Mianowicie zaklocenia w czestotliwosci 2.4 GHz - u mnie wszystkie urzadzenia w zasiegu...

    Energia Odnawialna   06 Maj 2022 05:07 Odpowiedzi: 107    Wyświetleń: 5178