Obiekty A bedą miały zawsze taką samą wielkość. Bo w klasie masz (prawdopodobnie) tylko wskaźnik do tablicy wskaźników obiektów tworzonych operatorem new. Te obiekty są poza klasą. no dokladnie :)... w klasie A tylko wskaznik, z ktorego robi sie pozniej tablica za pomoca new :D... tylko, ze jest to wskaznik do obiektow... a nie wskaznik do tablicy...
Bzdura, czy przekażesz do funkcji tabela, czy &tabela wyjdzie na to samo - poczytaj o tym jak są przekazywane tabele jako argumenty funkcji w C. A problem leży w tym o czym już pisałem - globalny wskaźnik nie może wskazywać na dane lokalne, które nie są zaalokowane dynamicznie lub ich czas życia nie jest nieskończony jak w przypadku static. Zastanów...
ale jak już przy tym jesteśmy to rozumiem że ta operacja *(struktura.wsk) = ... zadziała tak jak chciałem? czyli podstawi wartość do zmiennej wskazywanej przez ten wskaźnik ??? tak a jeszcze przy okazji, gdyby ten wskaźnik był wskaźnikiem na jakąś tablicę i chciałbym go zwiększyć o N żeby wskazywał N-ty element tablicy, to hmmm mam to tak zapisać???...
bez gwiazdek char *napis[10] = {"HELLO"}; -> to jakies ufo - wskaznik na tablice ewentualnie tablica wskaznikow [; powinno byc: char napis[]="HELLO"; LCD_WyslijLitery(*napis); -> kolejne ufo (podstawy c), do funkcji powinienes przekazac adres pierwszego elementu, a tak sie sklada, ze nazwa tablicy jest wskaznikiem na pierwszy element, czyli: LCD_WyslijLitery(napis);...
Wydaje mi się, że to jest tak: char * znalezione[1500] jest tablicą wskaźników na typ char. W pętli while deklarujesz i używasz zmiennej: char cos[90] To do niej zapisujesz sciezke znaleznionego pliku. Wykonujesz też przypisanie: znalezione[i] = cos; Musisz mieć świadomość, że po tym przypisaniu w tablicy znalezione znajdzie...
Coś naplątałeś... Aby uzywać malloca bez dziwnych errorów, musisz zadeklarować odpowiednią ilość miejsca na stertę . Co z tego, ze twoje zmienne zajmują niewiele ramu, skoro najpewniej ustawiles sobie parę kB sterty, i gdy przekroczysz te pare kB, program ci sie natychmiast wykrzaczy, bo oczywiście najpewniej nigdy nie sprawdzasz, czy malloc przypadkiem...
zamiast funkcji [syntax=cpp]void move_lewo()[/syntax] musisz miec [syntax=cpp]void move_lewo(void* Args)[/syntax] void* to nie to samo co void. void oznacza brak, void* oznacza wskaznik na cokolwiek. void ma 0 bajtów void* ma rozmiar int (czasami bedzie 4 bajty czasami 8 bajtow) void* to sposób wskazników który nie ogranicza Cie w typach, może on wskazywać...
bezposrednio nie jest to mozliwe tak jak ze zwroceniem wartosci liczbowej. funkcja w c moze zwrocic tylko JEDNA wartosc. moze zwrocic wskaznik - czyli jakby poczatek tego stringa. tyle ze zaalokowane wewnatrz funkcji zmienne po jej zakonczeniu sa zwalniane i nalezy zalozyc, ze przestaja istniec. oczywiscie wiadomo, ze przez chwile cos tam na tym stosie...
Mam pytanie. Dlaczego zwracasz wskaznik do swojej tablicy? To nie ma sensu, bo przy wychodzeniu z funkcji tablica ta jest niszczona. Mozna zrobic to, co chcesz, ale tablice trzeba wtedy zdefiniowac dynamicznie. Nalezy pamietac przy tym, by samodzielnie ja zniszczyc. Moge sie mylic bo nie zajmuje sie za czesto C ale tak na moje oko to tablica nie tyle...
Dodano po 1 w ogóle to nie wiem po co korzystasz z 2ch funkcji jak spokojnie możesz to zrobić w jednej: [syntax=c] #include<stdio.h> #include <stdlib.h> typedef struct{ int x; int y; }polozenieS; int getXvalue(void); //your functions int getYvalue(void); int random(int min, int max); polozenieS* add_structure(void); int main(void) { int...
A w jaki sposób zmienić lang_polish? Nazwa tablicy jest stałym wskaźnikiem do pierwszego jej elementu (o ile pamiętam z książek i studiów). Nie da się w programie zrobić tak, żeby tablica zawierała elementy znajdujące się pod innym adresem. Żeby uprościć: Sama nazwa tak, ale tu chodzi o to, co trzymasz w tej tablicy, a tam w niej musisz trzymać coś...
A od kiedy to wskaźniki na AVR mają wielkość podwójnego słowa (32-bity)? Może kolega np. zainteresuje się sizeof(typ)?
Napisałem Ci, co źle robisz: int * dla stringów-NIE const char * Niestety nie mogę sobie poradzić z utworzeniem kolejnej tablicy dlaczego? Co stoi na przeszkodzie?
Indeksy w C zaczynaja sie od zera, czyli 0 - count-1!
Ale co w przypadku gdy chce przejsc na ekran drugi i zaladowac buttony na pozycjach z tablicy drugiej? Chcialem przekazac jakos elegancko wskaznik tablicy do funkcji button_init. Jeśli indeksy poszczególnych tablic są takie same, a wydaje się, że w twoim przypadku są, to musisz po prostu jako argument zdefioniować tablicę o wskazanej liczbie wymiarów...
Tablice dwuwymiarowe to tablice wskaźników na tablice wartości. Podajesz jedną współrzędną dwuwymiarowej tablicy tabxyz tabzyx[i][j]
1. Po co dwa razy deklarujesz dokładnie taki sam typ danych? To niepotrzebne, a w pewnych sytuacjach może powodować błędy. 2. Z treści zadania wynika, że w drugiej tablicy masz mieć nie integer a wskaźniki do integer. Więc dwie deklaracje tablic są potrzebne, ale jednak nieco inne. 3. Po co to New i Dispose. Miała być tablica wskaźników, nigdzie nie...
Tak, bo w rozwiazaniu B masz tablice wskaznikow, i pod kazdy z tych wskaznikow mozesz wstawic jedna strukture (jak masz u siebie w kodzie tablica[0]=malloc(sizeof(osoba)); ) ale nic nie stoi na przeszkodzie aby podstawic tam cala tablice (tablica[0]=malloc(sizeof(osoba) * 10); ).
Bo zrobiłeś wskaźnik na _całą_ tablicę i wyświetla ci pierwsze elementy kolejnych tablic.
Czemu musisz posługiwać się indeksami? Napisz sobie: [syntax=c]void writecos(const uint8_t font[],uint8_t c,uint8_t e,uint8_t i,uint8_t n,uint8_t w) { twi_write(pgm_read_byte(font[c * e + i + (n * w)])); }[/syntax] i wywołuj: [syntax=c]writecos(ssd1306_fonts_0,c,e,i... writecos(ssd1306_fonts_1,c,e,i,n,w): writecos(ssd1306_fonts_2,c,e,i,n,w):[/sy...
Witam! W języku C zapis: x/=y jest równoważny (w innych językach zapisowi: x = x/y W języku C jest mnóstwo operacji na wskaźnikach, wskaźnikach do wskaźników, tablic wskaźników itp, itd, etc więc wprowadzono ten zapis w celu minimalizacji błędów.
Ponieważ [syntax=c]int *tablica = new int[ile];[/syntax] to wskaźnik na tablicę, czyli wskaźnik, więc używamy [syntax=c]delete tablica;[/syntax] [syntax=c]delete[] tablica;[/syntax] użyjemy w przypadku użycia wskaźnika na tablicę wskaźników, czyli wskaźnik na wskaźnik [syntax=c]int **tablica = new int*[ile]; for (size_t i=0; i<ile; i++) { tablica[i]...
dzięki za informację, ale czy tylko wystarczy odkręcić te cztery śruby? nie ma tam jakichś zatrzasków itp.? i czy tablica wychodzi razem z tym panelem z kratkami nawiewu? Witam, owszem trzeba - wyjąc kratki nawiewów przekręcając je do góry tak aby były w pozycji niemal poziomej i trzeba wówczas pociągnąć je do góry, wyjmujesz w ten sposób kratkę z...
fajny pomysł jak na pierwszy program. ale i tak warto było przejść przez jakiś kurs C++. funkcje mogą zwracać wartość. [syntax=cpp]int* Suma(int* A, int* B, int n) {//ten int* przed nazwa funkcji oznacza typ zwracany. gwiazda nie jest tyle co modyfikatorem inta, co calkowicie innym typem zmiennych, oznacza wskaznik(poczytaj sobie o tym) int* C = new...
Znajdziesz to w kazdej ksiazce (dobrej) poswieconej C, C++. unsigned char tab[5] = {1,2,3,4} // == unsigned char * YourPtr A wiec najbespieczniej jest zrobic tak (mozna tez przez referencje): unsigned int sumuj(unsigned char * _ucTab) { // ... } // sumuj(&tab[0])
Być może nie musisz przekazywać parametrów size1 i size2 - w Javie wielkość tablicy można z niej odczytać, w C nie ma takiej możliwości, więc trzeba przekazywać dodatkowy parametr. Oczywiście tylko jeśli w funkcji używasz całej tablicy.
Wprowadziłem takie zmiany, kompiluje się i tym razem taki błąd: _CrtIsValidHeapPointer(pUserData) [syntax=cpp] #define _CRT_SECURE_NO_WARNINGS #include "stdio.h" #include "stdlib.h" #include "time.h" typedef struct element { int pole1; char pole2; double pole3; }el_nowy; el_nowy** losowanie(int N) // pobiera jako argument liczbe N struktur, ktore maja...
Nie tyle PROGMEM co const. Usuń const z ikony lub dopisz do bitmap .
Witam! Jednym z rozwiązań jest zadeklarowanie pola struktury jako wskaźnika do np LEV-elementowych tablic typu "wskaźnik do char" np tak: [syntax=c]typedef struct { char *opis_msg; char *(*alarmy)[2]; } AL_TABLE;[/syntax]a nastepnie odwoływać się do nich następująco np: [syntax=c]printf("%s\n", (al_tab[2].alarmy[2])[1]);[/syntax] Analizując wiersz z...
Witam, nie można tak realizować inicjalizacji, ponieważ zastępujesz wskaźnik na strukturę wyrażeniem: { {MAIN_SCREEN_ID, MS_BTN_OK_ID,20,20,20,20,(u8*)NU... {MAIN_SCREEN_ID, MS_BTN_ESC_ID,40,20,20,20,(u8*)N... {MAIN_SCREEN_ID, MS_BTN_MENU_ID,60,20,30,20,(u8*)...
Twoja funkcja musi pobierac wskaznik do struktury GPS. Przykładowo jesli struktora nazywa się strukturaGPS: typedef struct{ int wysokosc; int szerokosc; int czas int packet3[8]; }strukturaGPS; //za jej pomocą tworzysz strukturę GPS: strukturaGPS GPS; //Funkcja bedzie wyglądała tak: void gps_dm_dms(strukturaGPS* GPSpointer...
Język C nie wspiera dynamicznych tablic wielowymiarowych. Masz dwie możliwości: 1- wykorzystać "tablicę tablic" czyli tablicę wskaźników; 2- użyć tablicy jednowymiarowej i liczyć indeksy "na piechotę". Twój przykład jest zbliżony do metody pierwszej, tzn. tabpix jest u Ciebie wskaźnikiem na wskaźnik, a ponieważ w C wskaźnik na element jest równoważny...
Witam. Podane deklaracje mozna odczytac w ten sposob: char (*(*x())[]... bezargumentowa funkcja 'x', zwracajaca wskaznik do tablicy wskaznikow na bezagrumentowa funkcje zwracajaca wartosc typu char (znak). Przyklad tej deklaracji podany raczej jako ciekawostka. Kolejnosc czytania takich struktur opiera sie na...
Posługując się wyłącznie wskaźnikami można to zrobić tak: #include <cstdlib> #include <iostream> int main() { int i,j; int tablica[10][10]; int *wsk; wsk=&tablica[0][0]; int * wsk2 = wsk+100; //wyznacza wskaznik do pierwszego elementu "poza tablicą" for (;wsk<wsk2;wsk++)...
nazwa tablicy jest wskaźnikiem na jej pierwszy element. funkcje zadeklaruj jako ...(unsigned char* sec) i wywołuj ...(SectorG1). W funkcji odwołuj się normalnie - jak do zwykłej tablicy (sec[i]=...) 4\/3!!
Zrob to po swojemu, bez kozystania z procedur Bascoma. ustaw odpowiednie rejestry, wlacz przerwanie i w jego obsludze wpisz byte=udr i tyle. W zmiennej byte bedziesz mial odebrana dana. Zmienna najprosciej zadeklarowac jako tablice czteroelementowa i do tego wskaznik zliczajacy do 4. Kazde przerwanie bedzie zwiekszalo dodatkowo wskaznik i sprawdzalo...
char *w = "tekst"; Tak - jest to wskaznik na miesce w pamięci RO. dy mam zwykły wskaźnik np. int *wsk; to przecież nie oznacza że tworzy on miejsce w pamięci dla zmiennej int tylko dla jej adresu. Tak samo char(*temp) Tak - nie wiem czy zauważyłeś że się poprawiłem - tak że nie cytuj nieporawnej wypowiedzi po raz n-ty. Mam ją skasowac, ale wtedy dyskusja...
bez "&" - to co masz to nie jest tablica stringów tylko tablica wskazników do tych stringów (a tak naprawdę wskaznikiem do pierwszego wskaznika - tyle ze ułozone sa w pamieci po kolei). W C tablice sa reprezentowane przez wskazniki czyli char ala_ma_kota[] = "dfdsffsf" definiuje wskaznik ala_ma_kota. W C nie ma tablic w rozumieniu np PHP.
Ciezka sprawa. Nawt jesli popedzisz ATMege z 16MHz to masz zaledwie 16 instrukcji/us. Da sie to zrobic zakladajac, ze PWM jest uporzadkowana tablica (np. w kolejnosci wzrastajacej) i wykorzystujac przerwanie timera (COMPARE). Ladujesz rejestr do porownania wartoscia kolejna z tablicy, w przerwaniu zmieniasz stan IO i zwiekszasz wskaznik do tablicy PWM....
okladne tłumaczenie to ..ograniczenie predkosci ..co oznacza niemam pojecia
Problem w tym, że ja z asemblerem nie jestem obeznany. Coś tam kiedyś się uczyłem jednak nie miałem zbyt dużo wolnego czasu. Mam jeszcze jedno pytanie. Moja funkcja uart_tx wygląda aktualnie tak: [syntax=c]void uart_tx(char temp[]) { wskaznik = temp; LED_ON; UCSRB |= (1<<UDRIE); } [/syntax] W tym momencie ona działa, jednak nie jestem pewny czy...
unsigned char * buf_o = &(Pointer->Buffer_O[0]... WriteFile( hCom, &(Pointer->Buffer_O[0]... ... ); Zmieniłbym nazwę pola Thread na CmdStopThread albo coś podobnego.
Bez ampersanda. Nazwa tablicy już jest jej adresem (w zasadzie adresem jej pierwszego elementu): wsk_rejestr = rejestr;
z tego co mi sie wydaje to twoje funkcja sort przyjmuje wskaznik do tablicy ale ma zadeklarowane ze kopiuje cala tab1 i operuje na kopii. Ta kopia to tablica dynamiczna ktora zginie kiedy funkcja sie zakonczy. Musisz chyba zmienic deklaracje zeby nie tworzyla kopii.Cos w stylu sortowanie(char * tab1[]) Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi. Bo dawno...
Korzystam z przetwornika firmy Analog Devices AD5363. Podana powyżej funkcja powinna obliczać tablicę właśnie dla wielomianu CRC8 (x8 + x2 + x + 1), przynajmniej jej autor tak twierdzi. Właśnie w tym tkwi mój problem, że nie wiem co jest pewne ;/ niby mam tablicę, która w kilku miejscach była podpisana powyższym wielomianem, ale nikt nie może mi tego...
Nie ma żarówek, całe oświetlenie i kontrolkownia jest realizowana na ledach SMD.
Wszystko stanie się jasne, jak poznasz sposób na "czytanie" typów zmiennych. 1. Zaczynasz od nazwy 2. Idziesz do "końca" w prawo 3. Następnie do "końca" w lewo 4. Nawiasy mogą wyznaczać "lokalne końce". Tak więc Twoja zmienna const uint8_t *Tab[3] to trzyelementowa tablica wskaźników na stałe uint8_t Jak sam widzisz nie da się wyczytać, że sama tablica...
1. blink led jest funkcją która przyjmuje parametr typu wskaznik void a zwraca wskaznik do typu void. 2. task jest tablica wskaznikow do funkcji (dokladnie tych o ktorych mowa w pkt 1).
void (*funkcje) Prawie dobrze. Mozna to rozwiazac w taki sposob, jak zaproponowal krzychoocpp (definicja typu daje pewna swobode). Ew. mozna to zrobic w ten sposob: #include <iostream> //rozmiar tablicy funkcji #define NOF 3 using namespace std; void f0() { cout << "f0" << endl; } void f1() {...
Stworzyć tablice wskaźników do tablic, a skoro masz je tego samego rozmiaru wystarczy tablica 2wymiarowa jeśli to cię urządza.
wskaznik radmor wskaznik przejscia wskaznik obciazenia
sprężarka lodówce modem simlock orange schemat jelcz
problemy diagbox interfejs multidiag
Rimless Toilet Brands: Incomplete Front Flush, Water Not Reaching Front, Flow-Restrictor and Jet Blockage Issues Żarówki podświetlenia panelu Sony CDX-2500R