Nie 1,9 tylko 1,8.Najprawdopodobniej uszkodzony czujnik .
Ja o nic się nie pytałem, bardzo miło z twojej strony ze pomagasz - oby się udało. Jak dobrze wiesz zajmując się osobowkami błąd A nie wskazuje zawsze na usterkę. Ale przewody w Iveco to choroba jak i problemy z Aku - spadki napięcia itp.
Witam.Mam problem ze wskaznikiem temperatury.Moje clio nie mialo wczesnij wskaznika tem,tylko sama kontrolke.Teraz mam wskaznik ale gdy go podlacze do czujnika to sie cos dzieje z silnikiem i nie chce odpalic,zalewa sie.Czy czujnik moze byc tylko na kontrolke czy tez na wskaznik.W innych wersjach byly wskazniki temperatur.Pomozcie.Pozdrawiam
[url=https://www.youtube.com/watch?v=gtg...
Wymienić na nowy, albo zignorować.
Nie znam się na tym dokładnie ale w ruskich instalacjach Б oznacza baterię wiec + z baterii powinien być pod Б. " A" na twoim rysunku to prawdopodobnie ruskie Д czyli po naszemu D jak Datczik czyli czujnik wiec tu powinieneś podłączyć czujnik temperatury.
Czujnik temp. płynu.
np. termostat :idea:
Brak masy lub stałego plusa na deskę rozdzielczą, zegar może "pdbierać" stały plus z kontrolki ciśnienia oleju lub ładowania.
Po co kombinować: bierzesz jakikolwiek czujnik temp z samochodu, który ma mosiężną obudowę z gwintem, rozbijasz plastik, wyciągasz bebechy, wkładasz do środka termistor z zestawu z przylutowanym kabelkiem, trzeba tam dać trochę pasty termo-przewodzącej. Całość zaklejasz np poxipolem, i masz gotowy czujnik, o parametrach idealnie odpowiadających wskaźnikowi
Sprawdź poziom płynu w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym. Wygląda to na termostat ale napisz mi jeszcze czy po godzinie stania czy jazdy rusza się wskazówka?? Jeżeli podczas jazdy to faktycznie zastaw chłodnicę jakąś tekturą tylko wsuń ją pomiędzy chłodnicę a przód autka i zwróć uwagę na wentylator aby przy ewentualnym włączeniu nie był zablokowany...
Tak po wciśnięciu klawisz AMB na panelu klimatyzacji.
Witam. Termostat nie ma bezpośredniego związku z ogrzewaniem w aucie, to znaczy nagrzewnica "chodzi" zrówno na małym jak i na dużym obiegu. Oczywiście przy niższej temperaturze płynu ogrzewanie jest mniej wydajne ale w Passacie jest tak dobre ogrzewanie że nawet przy niedogrzanym silniku z nadmuchu wieje gorące powietrze.
woltomierz ilorazowy. http://pl.wikipedia.org/wiki/Logometr
Najprościej wpiąć się pod fabryczny czujnik temperatury zamontowanym w głowicy silnika nad kolektorem wydechowym.
Czy tylko wskaźnik temp idzie do 120' czy na maxa? Jak zazieleniała płyta to cuda mogą się dziać.
nie zastanawiaj się i szkoda twojego czasu na szukanie po po prostu zakup sobie czujnik tem peratury i wtymień go miałem mnustwo takich przypadków.
zacznij od sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego (w chłodnicy !!)
http://obrazki.elektroda.pl/1540721500_1... Witam. Od długiego już czasu jestem szczęśliwym posiadaczem stacji lutowniczej PT 803.Jak do tej pory wszystko ładnie działało i działa, jedyne czego mi w niej brakowało to wskaźnik temperatury grota. Postanowiłem więc to zmienić, zbudować i zamontować. Jeśli ktoś chciałby też taki wskaźniczek...
Wypada zaczac od sprawdzenia czujnika bo prawdopodobnie z jego winy tak sie dzieje.
Witam czujnik znajduje sie z tylu na boku silnika zlacze 2 przewodowe.Pozdrawiam
na czujniku podlacz omomierz i grzej a pokarze sie opor gdzies mam rozpiske przy jakiej teperaturze jaki powinien byc opor
jest to standardowy problem w passacie- brak styku w kosce łaczeniowej, kóra znajduje się przy głowicy silnika- wd 40 i jest oki
Jak masz nowy czujnik to zmierz ile ma ohmow przy tych 90 st celcjusza. Podepnij potencjometr pod ecu i emuluj temp i obserwuj.
Witam . Temperatura jest brana z układu chłodzenia silnika.Powodem powolnego wzrostu temperatury może być uszkodzony całkowicie lub częściowo termostat.Najłatwiej sprawdzić po krótkim odcinku jazdy,czy chłodnica nie robi się ciepła,gdy wskazówka podniesie się na pierwszą kreskę wskaźnika.
To nie jest stara fura, żeby bylo tak łatwo. Aby nie było wiekszych problemów zaprowadź do warsztatu.
na co tyle zabawy podaj mase na czujnik paliwa lub temperatury tam ggzie ma bys i na 99% po problemie bo pewnie padła masa czujnikow ze zegarów.
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
Bezpośrednio ,zegar czujnik.
Nr. czujnika OE 6U0919501B http://obrazki.elektroda.pl/6232753400_1...
Słyszałem też o zimnych lutach na zegarach Skoro słyszałeś to to sprawdź.
Witam, mam następujący problem, mianowicie chodzi o wskaźnik temperatury. Zachowuje się on nieco dziwnie tzn. gdy silnik złapie trochę temperatury wskaźnik czasem zachowuje sie 'normalnie' a czasem długo wskazuje minimum nawet po przejechaniu paru kilometrów. Niekiedy tez zdarza się podczas jazdy, że pokazuje np 90st za chwile opada na minimum po czym...
ten czujnik obok alternatora to właśnie czujnik temp.
Po co wymienialeś cxujnik?
Pewnie padły kabelki. Jak masz dostęp do komputera diagnostycznego możesz zewrzeć piny w wtyce powinien pojawić się błąd z dopiskiem zawarcie. Przy odpiętym zaś przerwa w obwodzie. Jak wiesz co to rezystor to możesz wpiąć rezystor w ramach testu we wtyczkę chyba 300 ohm dawał temperaturę 90 C.
Który to jest rocznik focusa mk2? Czy jest już po liftingu? Jeśli tak to można na pewno uruchomić test wskaźników. Czy taki test u Ciebie przechodzi bezbłędnie? Nie wiem jak w wersji przed liftingiem, ale zawsze można spróbować co się zadzieje po włączeniu zapłonu z wciśniętym przyciskiem kasowania licznika dziennego. Jeśli luty poprawione i wszystkie...
Linux posiada lm_sensors: https://en.wikipedia.org/wiki/Lm_sensors Dane pobierane są z czujników na płycie głównej i procesorze. Jeżeli nie masz na tyle wprawy by zbudować sterownik silnika krokowego i dodać do jądra driver go obsługujący to możesz przesyłać dane przez USB do konwertera USB<->UART np. na kostce FTDI albo CH340 i już bez większych...
Deska rozdzielcza w tym modelu jest diagnozowalna każdym testerem diagnostycznym. Jakie są błędy i czy wskazówki da się uruchomić w trybie testu aktuatorów? Problem ten może się też wiązać z usterką sterownika silnika, który to własnie wysyła niezbędne dane do zespołu wskaźników.
Jak uszkodzony jest czujnik to wyświetlacz po prostu się nie uruchamia. szkoda czasu na niepotrzebną dyskusję, czas się wziąć do roboty i zaglądnąć pod wkład w lusterku.
Skoro masz 1 gen to zainstaluj sobie termometr AD42 ,AG97 , a czujnik zamontuj pod maską.
Pewnie że się da. Wyjmij kołek na którym się opiera wskazówka, na tarczę naklej papierową taśmę i na niej sobie zaznacz pozycję wskazówki, a do zdjęcia samej wskazówki polecam widelec :).
co do sygnału to sprawdź czy działa przekaźnik
stawiam na partacza od liczników bez obrazy sam robię tuning liczników miałem kilka takich ktoś zdejmował wskazówkę nie wiem po co ??? i po tym są takie obiawy -drga c-klass miała wadliwe wskażniki zacierały się osie wskażników poz. piotr
Nie wiem czy tam przypadkiem nie była stosowana dioda półprzewodnikowa włączona później w emiterze tranzystora (temperatura rośnie -> U diody maleje -> Ube rośnie -> Rośnie prawi liniowo Ic -> wskaźnik wychyla się mocniej).
Lewy- temperatura oleju w silniku Prawy - temperatura wody Górny - poziom paliwa Dolny - napięcie ładowania Środkowy - ciśnienie oleju w silniku
http://obrazki.elektroda.net/25_12095630... Może coś takiego? Czy ktoś się ze mną zgodzi, czy dorzucić jakieś elementy czy coś. Może jakieś diody zenera? Dodano po 53 A i do kolektora T 1 zapomniałem dodać zasilanie
czarny
Proszę zewrzeć ten przewód do masy silnika/- powinien ruszyć do góry (oczywiście na przekręconej stacyjce) jeśli nie idzie to przerwa w obwodzie lub uszkodzenie wskaźnika a jeśli ruszy to czujnik.
Kabel żółty z czerwonym paskiem zewrzeć do masy i patrzeć co zrobi termometr.
tzn. Ze musi być wadliwy wskaźnik A cóż to za problem wsadzić go do garnka z wrzącą wodą i zobaczyć co pokaże. Jak będzie 98-100 to jest w porządku.
Dokładnego nie ma, jeżeli wskazówka mieści się w napisie "NORMAL" to jest O.K. (U mnie dochodzi pomiędzy "OR" i dalej nie chce :D ). Możesz tu: [url=http://www.fiestaklubpolska.pl/foru... poczytać .
Tego merca bez sprzętu nawet nie dotykaj. Wskazanie na 120 stopni nic nie mówi. Trzeba zobaczyć jaką temperaturę widzi sterownik silnika i wiatraków.
Obawy jak najbardziej poprawne. Co do czujnika w aucie to dane są do uzyskania a co do czujnika z zestawu musisz spytać sprzedawcę ale sądzę że sami nie wiedzą co tam siedzi. Czy ktoś montował wątpię bo to sztuka dla sztuki. A co do logowania licznika to 5 minut roboty dla kogoś kto ma choćby opcoma.
Tak, '99 to SPI, po zegarach też łatwo poznać - SPI miał mechaniczny licznik km, a MPI miał wyświetlacz LCD.
Przekręć kluczyk stacyjki "na kontrolki". Wyjmij po kolei wszystkie bezpieczniki. Ustaw miernik na pomiar napięcia stałego. Jednym kablem miernika do masy, drugim na nóżki bezpiecznika (w gnieździe). Na jednej nóżce napięcie będzie, na drugiej nie. Zacznij od tego dużego bezpiecznika 30A. Po pomiarze, włóż go na miejsce (bez niego zawsze na pozostałych...
Żaden zestaw wskaźników nie pasuje zamiennie do 600. Dodatkowy zegar+czujnik załatwi sprawę.
W Twoim aucie to nie wiem gdzie on jest. Podążaj po rurkach od chłodziwa. Są dwa rodzaje różniące się wejściem. Wyglądają mniej więcej tak: https://www.google.pl/search?safe=off&cl...
Uszkodzone okablowanie do czujnika.
zewrzyj razem kable od czujnika to temp .powinien wskazac na maxa.
Przyciemnia podświetlenie wskaźnika po podłączeniu do 12V , podłączyć do świateł by aktywować .
Tak dokładnie ten z jednym konektorem to jest czujnik temperatury do wskażnika .Jak zewrzesz przewód od niego do masy to wskażnik powinien wychylic się na max.
Mam nieodparte wrazenie ze do budowy wskaznika analogowego w większości aut stosuje się ustroje magnetoelektryczne ilorazowe(trzy wyprowadzenia na zewnątrz) a dokładniej jest to omomierz ilorazowy wyskalowany w stopniach Celsjusza.Dużą zaletą mierników ilorazowych stanowi niezależność wskazań od zmian napięcia żródła prądu.Ze zmianą napięcia,zmieniają...
Masz schemat (bez rejestratora jazdy bo nie mam więcej danych o pojeździe) ...
Witam. To są czujniki od wody, jeden jest od licznika, a drugi od sterownika silnika. Wyciągnij obie wtyczki, zewrzyj piny we wtyczce i włącz zapłon. Przy zwarciu którejś wtyczki wskazówka od temperatury w liczniku powinna wychylić się na maksa. Jeżeli tak będzie to oznacza, że ta wtyczka jest od licznika i jest uszkodzony czujnik, a jak nie będzie...
Witam Rozumiem, że bezpiecznik z którego zasilane są te obwody jest sprawny? Jeśli tak, to czy działa ci światło stopu, sygnał i kierunkowskazy? Bo to też są obwody zasilane z tego bezpiecznika. Jeśli tak, to ja stawiam na usterkę zasilania tych niedziałających elementów. Ponieważ one wszystkie są umieszczone w panelu wskaźników, to zacząłbym od złącza...
Witam . Wskaźnik temperatury z diodą poziomu płynu w zbiorniczku ,posiadał dodatkowo przekaźnik ,który miał oznaczenia pinów ; -15 -31 -S -G Bez tego tego kontrolka nie działała.
Kabelkologię, czy nie ma niekontaktujących połączeń sprawdziłeś ? Czujnik może być i niewłaściwy, ale chyba powinien pokazywać złą, lecz stałą temperaturę. Ile koni na ten silnik ? Jeden reduktor mu wystarcza ? Jakby nie, to nie będzie mocy i temperatury mogą spadać. Jakby tak, to czy nie jesteś na skraju możliwości parownika, i robi się mało wydolny...
Spokojnie. Środowisko arduino jest jakie jest właśnie dzięki community i temu "kreatywnemu kopiowaniu". Gdyby tego zabrakło to arduino dawno by pękło i się rozpadło. Zatem proszę kolegę o przeanalizowanie przykładu ReadAnalogVoltage oraz Fading. To daje podstawy do tego by zrealizować pełną funkcjonalność tego co kolega zamierza. Tylko trzeba na podstawie...
Sprawdzić czujnik temperatury na króćcu w głowicy do chłodnicy. http://obrazki.elektroda.net/54_12358173...
Moim zdaniem termostat. Sprawdź chłodnicę czy po odpaleniu robi się ciepła od góry. Jeśli tak to termostat przepuszcza. Powinien być zamknięty do osiągnięcia około 90°C przez czynnik chłodzący. Jeśli włączasz nagrzewnicę to trwa dłużej ale chłodnica nie powinna się rozgrzewać.
Wskaźniki temp.i pracują przeważnie na mniej niż 12V więc muszą mieć oryginalny układ zasilania wzięty z tablicy zegarów. Można kupić też gotowe zestawy: http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite... http://moto.allegro.pl/show_item.php?ite...
Dwa problemy. Brak kontrolka CHeck engine - nie ma pilnej potrzeby napawić. Uszkodzony czujnik temp. silnika, należy go wymienić oraz przy okazji termostat i płyn chłodniczy (profilaktyczne przez zimą).
Oczywiście do wykorzystania masz 10 wyjść ich konfiguracja zależy już od Cienie.
Witam, przepraszam że odkopuję temat, ale nowego nie będę zakładał jak już istnieje odpowiedni dla mego problemu, więc tak mam prawie że identyczny problem jak Autor tematu, tylko że to chodzi o nowy wskaźnik temperatury wody do 3p, tylko w tym rzecz że ten wskaźnik jest od mfa, i trochę zdziwiło mnie jedne podłączenie, zacisk B zegara to wiem że ma...
Typowy problem silników m111, m104, m119 i m120. Wiązka nowa kosztuje sporo, w Polsce dostępne tylko w ASO. Zwykle naprawa się to - wymienia wszystkie przewody. Bo gdzie się nie dotkniesz, zastaniesz to samo.
Czujnik temperatury do wymiany, oczywiście na oryginał.
Masa żarówki.
Witam! Po co kombinować. 1. Jeżeli ogrzewanie w kabinie jest dobre i w pełni sprawne to wykluczył bym termostat. 2. Jeżeli wentylator chłodnicy włącza się po osiągnięciu poprawnej temperatury też bym wykluczył termostat. 3. Jezeli warunki wymienione wyżej są spełnione to skłaniałbym się do wymiany czujnika temperatury cieczy chłodzącej Pozdrawiam A.G.
Tego typu wskaźniki są bardzo niedokładne,zgrubsza pokazuja temperaturę.W samochodzie jest podłączony jednym końcem do +12V a drugim do czujnika wkręconego w blok silnika.Ten czujnij to nic innego jak termistor w metalowej obudowie.Możesz pokombinować z róznymi termistorami,może coś dopasujesz aby coś sensownego pokazywał.
na drugi raz zdejmij punkty za otwarcie zdjęcia bo nikt nie będzie zainteresowany jego obejrzeniem a na zdjęciu jak byk widać, że masz silnik PD i na plastikowej obudowie rozrządu po lewej stronie masz nalepkę - na niej jest umieszczone oznaczenie i numer silnika o takie : http://obrazki.elektroda.net/6_123673949... a dla pewności proponuję...
Mozna miernikiem ale prosciej jest je podlaczyc pod akumulator i powinny sie zarzyc jesli sa sprawne. Zmierz sobie ladowanie gdy swieci ci kontrolka na wolnych obrotach bo z tego co piszesz to gdy nie swieci to ladowanie jest dobre 9 jak tam szczotki w tym alternatorze ). Co do ptk 4 to te silniki nie wykazuja zbyt duzych przebiegow, wg mnie trwalosc...
z czujnikiem to nie wiem bo wskaznik temp.mam u siebie zamontowany fabrycznie, z kolei moja mam tez ma cc700 i wlasnie bez wskaznika.instalacje elektryczne sa takie same ,zamienilem cale deski rozdzielcze i nic.wskaznik u niej nie dzialal.takze problem tkwi wlasnie w tym czujniku ze przez niego nie dziala wskaznik.ale naprawde nie wiem czy na 100% przez...
Witam.Mam taki problem.Kupilem niedawno berlingo z 2000r 1.9D.I nie dziala mi wskaznik temperatury.Czasami zauwazylem ze sie troche podnosi i zaraz spada,albo wogole sie nie podnosi.Czy to moze byc wina czujnika czy instalacji elektrycznej albo samego wskaznika.Pomozcie mi. Pozdrawiam.
Nie zdziwiłbym się gdyby termostat był otwarty na przeciąg Podłącz komputer zobacz w parametrach jaką widzi temperaturę silnika
Wymontuj termostat i sprawdź w garnku albo odrazu kup nowy bo to tania częśc. Obroty na zimnym mam podobne w mojej hondzie, na ciepłym powinny być około 750, przy przepustnicy jest śrubka od regulacji.na czas regulacji trzeba odłączyć krokowiec.
Rozbierz delikatnie wskaźnik i zaczep wskazówke w takie "łapki" od bimetalu. Za długo miałeś zwarty czujnik i wskazówka wyskoczyła z bimetalu. Jak rozmontujesz to od razu zobaczysz o co chodzi.Tam sie nic nie spaliło tylko wyskoczyło :)
Wsad naprawiony
Tam jest sprzęgło wiskotyczne Wymień termostat i dopiero szukaj dalej jak nie pomoże
Masz zacinający się termostat. Jazda z takim termostatem grozi przegrzaniem silnika.
poziom płynu chłodniczego w naczyniu wyrównawczym.
no to dam opis wymontowania zegarów
woltomierz ilorazowy ( o skrzyżowanych cewkach). Wygląda na odpiętą jedną z cewek ustroju zegarowego,lub rozmagnesowany ustrój.
Nie pomyl z czujnikiem temperatury tym dla ECU który jest z przodu silnika w głowicy z prawej strony jak się patrzy od przodu, ten od wskaźnika jest w tylnej części głowicy naprzeciwko tego pierwszego, siedzi tam między wężami i dostęp do niego jest nie najlepszy wiec lepiej będzie spóścić najpierw przynajmiej część płynu.
sprawdz stabilizator +10v z tylu zegarów
Wyslane :)
sprawdz termostat bo moze ci laduje calą wode do duzego obiegu i nigdy nie nie nagrzeje. Ja swoja droga wczoraj gdyby nie webasto nie nagrzal bym Tourana do 90st, a jak wylaczylem to w przeciagu 30min jazdy ok 100km/h tem silnika spadla o prawie 20st. wiec -20 robi swoje
Poczytaj o układzie LM3914.
jeśli spadek wskazówki jest gwałtowny to z całą pewnością nie jest to termostat
Problem jest w masowaniu deski rozdzielczej.Trzeba pociągnąć osobno masę na zegary. W tych havrankach tak się działo.
Czy może to być spowodowane temperatura na dworze? Jest to spowodowane niską temperaturą oraz tym że silnik jest niedogrzany. Mam to samo w Seat Leon 1.4 16V . Całkiem normalny objaw. Skontroluj tylko na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego i tyle. Dodano po 2 Raczej niesprawnym termostatem. Przy niesprawnym/uszkodzonym termostacie masz 3 opcje...
passat wskaznik temperatury wskaznik temperatury skoda wskaznik temperatury passat
instrukcja still pomiar rezystancja uziemić odgromowy esp8266 integra
szybkość internetu netia przesterowanie wejścia tunera
Schemat połączeń pralki Polar Gracja PDG 585 Panasonic TX-L32EM5E Shuts Off After 5-10 Minutes: Causes and Fixes