No jak to gdzie pod styk "15" masz przecież rozpisany pinout stacyjki numerkami.
Nie trzeba demontować! Przynajmniej w 1.0 VVT-i
Zacznij od sprawdzenia wiązki w okolicy czujnika prędkości i pływaka paliwa bo w Iveco wiązki sypią się w palcach .
https://obrazki.elektroda.pl/5528645400_... Sprawdź czy sensor G jest poprawnie podłączony (zwróć uwagę na kolory przewodów). Z tego co piszesz, to wygląda to tak, jakby sensor był podłączony odwrotnie.
A w renówkach nie było tak, że prawidłowy poziom paliwa pokazywał tylko po zatankowaniu, a później komputer obliczał spalanie i wskaźnik pokazywał jakieś uśrednione wskazania? Tak miałem w Twingo i megance, po kilku dniach jazdy na krótkich dystansach wskaźnik zatrzymywał się poniżej połowy, a na stacji benzynowej okazywało się że można zatankować tylko...
Jeśli pływak się zawiesił i jest u góry cały czas nie zapali się kontrolka rezerwy paliwa.
M - obroty, Sz - motogodziny. Tachoprądniczka na wyjściu M musi dawać napięcie przemienne, które rośnie ze wzrostem obrotów. Wyjście Sz to styk zwierający do masy. Można sprawdzić omomierzem przy odłączonych przewodach. Natomiast wskaźnik sprawdzamy podając impulsy na wejście Sz, (musi się obracać liczydło) oraz podając napięcie np. z zasilacza regulowanego...
Proste i dobre rozwiązanie woltomierza w samochodzie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic61... Po co kombinować z przeróbką wskażnika paliwa.
Może ktoś zamontował nie ten czujnik poziomu paliwa i dlatego tak jest. Poszukaj jaka powinna być rezystancja czujnika poziomu paliwa.
Nikt naprawdę się nie zna? Znają się, ale wiesz to Twój samochód to taka ciekawostka :) W skrócie: dobierz się do pływaka, zmierz opór elektryczny tego czujnika. Zrób zdjęcia tego czujnika. Będziemy działać.
Złośliwości nie są tu potrzebne. Kolory to Gr - szary Sb - błękitny W - biały P - różowy Tak jak pisałem wcześniej warto najpierw zobaczyć interfejsem czy sterownik silnika widzi poziom paliwa, wtedy będzie można zawęzić gdzie jest problem. Bo wskaźnik paliwa dostaje sygnał dopiero po przefiltrowaniu go przez sterownik silnika. Możesz też sprawdzić...
47 micro, standawo. Powinno pomóc, ale napewno masz w dersce system który tym wahaniom zapobiega.
Nie napisałeś który rok. Nie trzeba wywalać baku wystarczy z kanału odkręcić 2 śruby i bak się na tyle odchyli ,że będziesz miał do pompy swobodny dostęp.Bak trzeba złapać drutem aby nie opadł za nisko bo można by coś wyrwać z przewodów. Na czujniku jest płytka może ona nie kontaktuje albo sygnał ci nie dochodzi do komputera komfortu nr pinu 46 . Podłącz...
Brak sygnału z czujnika prędkości na skrzyni przez to szaleje wskaźnik i prędkościomierz. Uszkodzony impulsator w skrzyni lub przerwana wiązka elektryczna. Czasem strzela miedzy korytkiem z którego wychodzi a skrzynią biegów. Sprawdzic ciągłość przewodu z czujnika do licznika, zobaczyć czy czujnik ma zasilanie i wtedy wiadomo czy czujnik do wymiany.
To sprawdź co nim steruje bo pewnie tu jest problem. Jakiś element wykonawczy musi podawać sygnały i wygląda jakby jednego (jednej linii) brakowało. PS Daj zdjęcie drugiej strony płytki.
Witam. Spróbuj zapytać w sklepie motoryzacyjnym, takim który handluje częściami z CARGO o taki zestaw: http://www.hc-cargo.com/default.aspx?id=... Pozdrawiam.
Mam nieodparte wrazenie ze do budowy wskaznika analogowego w większości aut stosuje się ustroje magnetoelektryczne ilorazowe(trzy wyprowadzenia na zewnątrz) a dokładniej jest to omomierz ilorazowy wyskalowany w stopniach Celsjusza.Dużą zaletą mierników ilorazowych stanowi niezależność wskazań od zmian napięcia żródła prądu.Ze zmianą napięcia,zmieniają...
Ogólnie zasada podłączenia tak jak tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Który rocznik tego Seata? Napisałeś MK2 a podajesz nr pompy od MK1 (7M) MK2 to 7N więc coś tu nie pasuje. Może to MK1 po lifcie?
Najprawdopodobniej pływak jest okej tylko wina licznika może siedzieć od Ibizy bo są znaczki seata i co w golfach tego nie było. Na oryginalnych zegarach też był znaczek Seata, a czy była kontrolka rezerwy czy nie to zależało od rocznika, tzn. w VW nie było fabrycznie żarówki ale w późniejszych egzemplarzach było na nią miejsce i po założeniu działała....
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
Witam, Elektroniczny wskaźnik poziomu - rzecz raczej trudna do zrobienia, chyba że chodzi ci jedynie o sam elektroniczny odczyt tzn. odczyt na displey-u, natomiast sam czujnik (powiedzmy) może być tradycyjny "pływakowy"jak np. w samochodach...
Zapewniam cię że błędy są w któryś ze sterowników tylko że niewiele komputerów poprawnie diagnozuje to auto. Najlepiej jak byś to zdjagnozował oryginałem do iveco EASY
spoko, nie ma sprawy. Wystarczy ze klikniesz "pomogl". :)
Zwróć uwagę z którego miesiąca jest ta B6. Co za różnica? Norwegia to Norwegia. To nie Anglia że mogą być różnice. Dodano po 4 Pływak steruje potencjometrem,który dla odmiany steruje wskaźnikiem..Jednym słowem oporność potencjometru i wskaźnika ma być kompatybilna. Czyli co? Jak kupię w sklepie nowy potencjometr z pływakiem to faktycznie może nie działać?...
Dwa słowa wprowadzenia - o czym już kilkakrotnie pisałem. W202 to dwa zupełnie różne auta: przedliftowy, z klasyczną stacyjką i mało rozbudowanym CAN-em, i poliftowy, z kluczykiem "rybką" którego instalacja elektryczna oparta jest całkowicie na technologii CAN. Te dwa auta są całkowicie nieporównywalne pod względem elektrycznym. Poliftowy 202 to w zasadzie...
31 masa, 15 lub 54 stacyjka i pozostały do czujnika w zbiorniku. Najlepiej fotkę wyprowadzeń. A... i jeszcze, nie ten dział, są "Rolnicze".
Wężyk musi być podłączony na samym dole zbiornika, aby był w nim zawsze poziom paliwa. Pompka służy tylko do udrażniania wężyka. Wężyk cienki i mało elastyczny, dobrze zamocowany.
Napędza to pole magnetyczne wywołane prądem płynącym przez skrzyżowane 2 cewki.Różnica prądów ustawia wskaźnik w określonym położeniu. Po wyłączeniu napięcia(stacyjki)tarcie nie pozwala zmienić położenia wskazówki np. pod wpływem grawitacji.Rezystancja potencjometru czujnika poziomu paliwa wynosi ok 500Ω.
To podłącz i sprawdź czy wyrówna poprzedni poziom.
Bez kompa tego nie rozwiążesz. W moim scenicu taki błąd wyskakuje w związku z sonda lambda, no tyle że, kupiłem go już bez katalizatora i wymiana sondy nic nie daje. Zamontowałem tzw. emulator i jest znacznie lepiej. Błąd czasami wyskakuje ale tylko przy temperaturach w okolicy 0 stopni, a gdy jest duża wilgotność to tak od 0 do 10 stopni na zewnątrz....
wymontuj ten czujnik sprawdz czy się nie zacina oporność 15 om-pełny 410 - pusty piny 2 i 3
Jak najbardziej pod tylną kanapą.Nic skomplikowanego.Jeśli nigdy takiego czegoś nie przerabiałeś to przed wyjęciem zespołu zaznacz sobie jak to siedzi w baczku. Pozdrawiam Grzesiek
Witam Wszystkich.Mam,może trochę idiotyczne pytanie,bo przecież funkcjonuje ten układ od lat i jest wszystko w porządku,ale nie lubię wątpliwości...Dostałem zadanie zamontowania wskaźnika paliwa od Fiata 126p w innym zbiorniku i widzę,że cała "elektryka"pływaka ma bezpośredni kontakt z paliwem.Instalacja niskonapięciowa-zgoda,układ oporowy pływaka...
Wyglada to na problem z wiązką biegnącą do pompy paliwa/ wskaźnika poziomu paliwa. Dodano po 51 Wyglada to na problem z wiązką biegnącą do pompy paliwa/ wskaźnika poziomu paliwa.
Witam Oto skany artykułu z nieistniejącego już PE. Pozdrawiam.
Na 99% uszkodzony impulsator bądź wiązka od niego, miałem identyczny przypadek w Passacie B5 że przy uszkodzeniu impulsatora świrował wskaźnik poziomu paliwa, podobno te zegary tak mają. Po wymianie impulsatora i prowizorycznie położeniu nowej wiązki jego do zegarów problem się rozwiązał.
Witam Przecież to wycięcie służy do wkładania pierścienia , wcale nie trzeba dzielić pierścienia. Serednica otworu to ta mierzona w wycięciu,. Zakładamy zahaczając wycięciem o brzeg otworu i wkładamy prostopadle do otworu w najszerszym miejscu. Przykręcamy przez wcześniej wykonane otwory na śruby , jedną krótszą śrubą przykręcamy pierścień żeby nie...
Problem leży w liczniku? Za każda odpowiedź dziękuję. Tak kolego, problem tkwi w samym wskaźniku od paliwa.
TCA700, ale jest trudno dostępny i drogi, lepiej wsadzić LM 7810, tylko trzeba zamienić miejscami nogi in i out
filtr znajduje się pod samochodem w okolicach zbiornika paliwa.
Zimny lut na płytce wskaźników. Wyciąg wskaźniki, obejrzyj dokładnie płytkę, czy jakiś element nie "puścił". Popatrz najpierw na stabilizator. Ja mam cordobę 1,4 94r i właśnie jedna z jego nóżek puściła i wskaźniki chodziły kiedy chciały :D
rozbierz zegary i sprawdż stabilizator napięcia .często wystarcza jego wlutowanie / fabrycznie jest wsunięty w "oprawkę" w formie pinowego złącza .stabilizator jest na 10 volt
BEZPIECZNIKI DESKI ROZDZIELCZEJ PO STRONIE KIEROWCY Bezpieczniki A (amper) Przyporządkowanie 12 7,5 Światło mijania prawe 13 7,5 Światło mijania lewe - Korektor ustawienia refl ektorów 31 7,5 Zasilanie przekaźnika 32 10 Oświetlenie wnętrza minibus - Światła awaryjne 33 15 Gniazdo 12 V z tyłu 34 - Nieużywany 35 7,5 Światła cofania - Czujnik obecności...
Taki objaw występuje przy braku połączenia z czujnikiem paliwa,do sprawdzenia oporność czujnika i wiązka do wskaźnika.
To auto tak ma ,wskazuje poziom na podstawie przejechanych kilometrów, poziom aktualizuje się po każdym tankowaniu min.chyba 8 litrów i wyłączeniu włączeniu zapłonu.
niewiem jak tam w cytrynkach jest ale masz 'licznik' paliwa na linkę czy elektronicznie? Jak na linkę to luźna linka a jak elektronicznie, to coś z podnośnikiem ( niewiem jak to się fachowo nazywa, to co podnosi wskazówkę w odpowiednią skalę. :P )
Weź miernik do ręki ustaw na pomiar oporności i mierzysz... Jak sprawdzić czujnik temperatury to już nie będę pisał bo w sieci znajdziesz to bez najmniejszego problemu... http://www.google.pl/#hl=pl&&sa=X&ei=IFS... Co do sprawdzania czujnika paliwa również:...
Tak, to to pudełko (zaraz moderatory wywalą link z posta) Nie pamiętam już jak to się podłączało, raz to robiłem. Jest instrukcja przy tym. W sumie to nie wnikałem jak to działa bo nie miałem wtedy czasu ale spodziewam się że w środku nie ma nic skomplikowanego ;) EDIT: Tu masz link, tam jest instrukcja montażu http://www.aeb.it/products/emulators/392...
Jest to dioda. A6p to kod. Ta dioda to BAS16. BAW62 (1N4148) http://www.datasheetarchive.com/A6p%20DI... http://elektronikjk.republika.pl/w2.html
bak do pełna , ustawi sie wtedy
Podczas odpalania, spadek poniżej 10 V odbija się na zasilaniu płyty wskaźników. zbyt mały zapas napięcia podany na stabilizator nie pozwala mu na utrzymania poziomu koniecznego do wysterowania np wskaźnika poziomu paliwa, temperatury etc. Proponuję nic z tym nie robić jeżeli nie ma innych objawów a pomiary poziomu paliwa temp i inne dokonywać po ustabilizowaniu...
Biała wtyczka na tablicy wsk., styk 16 - masa czujnika paliwa, styk 11 - sygnał czujnika paliwa.
Ten korek załóż tam gdzie był, to zdaje się zawór bezpieczeństwa. W zegarku pewnie zablokowała się wskazówka, spróbuj delikatnie zdjąć szkiełko i zobaczyć przyczynę, może to tylko kwestia złego ułożenia osi wskazówki. Powinna się bez oporów poruszać, jest sprzężona magnetycznie z pływakiem w zbiorniku. Co z wolnymi kablami - nie wiem, na wszelki wypadek...
Podłącz do pinu czujnika z baku jakiś potencjometr 1k, potencjometr do masy i sprawdzaj, czy się wskazania zmieniają. Przydałoby się też sprawdzić ciągłość obwodu, a potem pływak.
Masz dostęp do multimetru? z pływaka w kostce elektrycznej wychodzą dwa przewody? sprawdź opór na nich w zależności od różnych położeń pływaka.. i sprawdź, czy przy zmianie pozycji pływaka opór zmienia się płynnie, czy skokowo, albo czy nie ginie w niektórych miejscach całkowicie? I jak zachowuje się wskazówka po odłączeniu kostki elektrycznej od pływaka??
Deska rozdzielcza w tym modelu jest diagnozowalna każdym testerem diagnostycznym. Jakie są błędy i czy wskazówki da się uruchomić w trybie testu aktuatorów? Problem ten może się też wiązać z usterką sterownika silnika, który to własnie wysyła niezbędne dane do zespołu wskaźników.
Landi Renzo 10R-02 6130 Polecam. Ewentualnie reset licznika, lub jak masz zdolności, to zbudowanie samemu takiego układu opartego o przekaźnik i rezystor .
Mam dwa piny. I rozumiem że na nich jest zbyt male napięcie? Jeżeli występuje tam jakieś napięcie, to będzie ono bardzo znikome. Tam jest po prostu potencjometr od pływaka, który trzeba sprawdzić jak opisałem powyżej.
Witam, jeśli napiszę coś źle, nie bijcie :) Problem jest z wskaźnikiem paliwa po wymianie wskazówki, mianowicie bardzo powoli wędruje do określonej pozycji po włączeniu zapłonu. Po wyłączeniu zapłonu jeszcze wolniej powraca i nie daje rady powrócić do pozycji "zerowej". Wszystko odbywa się oczywiście wolniej, niż przed wymianą. Proszę o wyrozumiałość....
Tu będziesz miał wszystko (a reszta przyda się na przyszłość): [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi...
Tylko uśrednienie wyników coś da tak jak kolega napisał. Tylko zastanawiam się nad tym czasem. Ja zacząłbym od uśredniania tych wynikow w czasie 15 sekund. Według mnie to powinno wystarczyc. Jeśli wystąpią większe wahania to wydłużyć ten czas. Tak na marginesie jaki to będzie czujnik? Bedzie pokazywać ilość paliwa w litrach czy tylko będzie się jakiś...
Licznik paliwa zostanie uaktualniony po większym tankowaniu. Można zresetować ręcznie ale potrzebne są odpowiednie rezystory (wypinanie kostki nic nie da, trzeba "oszukać"). Generalnie, jeżeli problem się będzie powtarzać, zaleciłbym upgrade softu BSI.
Witam . Czy jak połączysz zacisk M do masy ,czy wskazówka opada do zera?. Sprawdź jeszcze masowanie wskaźnika,czy dobra masa.Jeżeli wskaźnik opada ,to wina może być w przewodzie do pływaka ,lub samym pływaku .Sprawdź jeżeli twierdzisz że masz trochę paliwa w zbiorniku ,to zrób pomiar miernikiem (multimetrem )czy pływak wskaże oporność.Brak oporności...
Do końca nie rozumiem jaką funkcję pełni ten trzeci kabel? Dwa do zasilania a trzeci leci z sygnałem do licznika. Jeżeli kolega nie wie po co trzy przewody przy potencjometrze to proponuję poczytać o dzielniku rezystorowym - to powinno rozwiązać wątpliwości.
Nic z tych rzeczy kolego, wszystkie many które mamy przed 2010 r mają takie zegary :)
Ale do tego nie trzeba scematu to jest FIAT 126!!!!!!!!!!!!
Plus do podwójnej końcówki,masę do obudowy tablicy i bez czujnika powinien wskaźnik wychylić się na full.Jak podasz masę na drugą końcówkę wskaźnika (tę do czujnika) to powinien opadać na 0.Jak tak działa to wskaźnik dobry i podłącz czujnik na miejsce i powinien płynnie zmieniać wskazówkę. Dodano po 2 Masa na tablicy cały czas oczywiście musi być.
A nie przypadkiem 2" - ", 3 " + " ?
Czujnik jest w zbiorniku z czoła szukać pod samochodem.P
Temat rozwiązany. Okazało się, że winien wszystkiemu był bezpiecznik w skrzynce bezpieczników.
zatankuj jeszcze z 10-15 litrow i zobacz co dalej byc moze plywak sie zawiesil?
trzeba odkręcić nakrętkę w baku i kombinując jakoś go wyciągniesz;)
Prędkościomierz mechaniczny? Więc jak jest linka, to szukaj ułamanej końcówki, zacierającej się linki w pancerzu (nasmarowana? czym?), uszkodzonego ślimaka, źle włożonej linki w gniazdo... Elektryka szaleje? Zacznij od kontroli mas w motorowerze. Potem schemat do ręki i po kolei sprawdzaj. Jeśli obrotomierz szaleje, to odłącz mu przewód sygnałowy i...
Nie dość już zepsułeś? Może warto by teraz naprawił to ktoś, kto ma pojęcie. Dodano po 5 dolałem 2l świeżej benzyny, bo tam był chyba już pusty zbiornik benzyny w końcu spaliłem drugi bezpiecznik, i trzeci gdy wsadziłem 30A zostawiłem go w takiej jakiej słychać pompke, Sam sobie dajesz podpowiedzi, po co ruszałeś przekaźnik, on nie jest od pompy tylko...
Prawdopodobnie Drut oporowy na smoku jest przetarty lub brak masy nie pamiętam czy? jest lampka rezerwy .druga usterka to stopki wskaźnika źle kontaktują z taśmą miedzianą mogły zaśniedzieć i prąd płynie przez inną kontrolkę.
Tankujesz do pełna przejeżdżasz 100 lub 200 km, znowu tankujesz do pełna i wtedy wiesz ile spalił. Jeśli faktycznie spala za dużo to pierwsze co do sprawdzenia to opory toczenia(hamulce, łożyska).
mam podobny problem ale w dieslu caly czas pokazuje ze jest 1/3baku wyłaczam zaplon i prawidłowo wskazowka opada
Sam czujnik jest wymienny ale może być problem z jego dostępnością, bardziej idzie znaleźć czujnik rezerwy. Ogólnie całą używaną pompę idzie dostać za jakieś 50 zł.
B0575=Przerwany obwód lub za wys. nap. czujnika poziomu paliwa C-016 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa Test Instrukcja Wartość wymagana T001 Sprawdzanie: konfiguracja pojazdu Czy następująca informacja dotyczy tego pojazdu? Pojazd z REC (tylna centralka elektryczna) Tak: T002 Nie: T007 T002 Sprawdzanie: zwarcie sygnałowego obwodu prądowego •Zapłon...
Zmień miernik lub baterie wnim 15,0 to za wiele. Sprzęgło działa? To je zostaw w spokoju. Licznik rozebrać, poprawić luty na wtyku, gotowe. Spr. jeszcze ładowanie. 15V jest be.
Gdzie powinny być one podłączone? Do elektrycznej pompy paliwa w baku.
Być może trzeba będzie dokonac kalibracji zestawu wskaźników (techem 2)
Tak, tam będzie widać wszystko.
Zwarcie w desce rozdzielczej! W Oplu to niestety częste i to nie tylko w Astrze ale i Combo, Corsa. Czesław
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
wsad masz na pw
Na chybił trafił postawił bym na stabilizator napięcia zegarach. Najlepiej jak zainwestujesz w interfejsik. Najtańsza opcja w Renault to coś około stówki, tylko programik jest wyłącznie po francusku. Wszystkiego nim nie zrobisz, ale zegarami pobujasz.
Sprawdź bezpieczniki.
uszkodzenie stabilizatora skutkuje nieprawidłową pracą wskaźnika paliwa i temperatury a o temperaturze nic nie wspominasz więc nie brałem tego pod uwagę. Bez wyjęcia zegarów się nie obejdzie poprawisz wtedy ewentualnie luty na płytce i sprawdzisz czy dochodzą napięcia do wskaźnika jeżeli dochodzą to sprawa jasna wskaźnik leży
Plywak podaje informacje o ilosci paliwa za pomoca odpowiedniej rezystancji do BODY COMP.Z niego informacja o ilosci idzie do zegarow po szynie CCD BUS.Mogl sie zawiesic,szczegolnie przy dlugo pustym baku(wiadomo-lpg)Aby wyjac pompe z czujnikiem,trzeba zdemontowac zbiornik(nie ma w podlodze rewizji)
Prawdopodobnie uszkodzony pływak w baku - czujnik .
Najszybciej i najlepiej będzie zrobić diagnostykę. Podpiąć komputer. Szczytac błędy i podejrzeć parametry. Wtedy wyjdzie czy to czujnik lub wiązka czy sam licznik.
Najprawdopodobniej kostka stacyjki uszkodzona.
Czyli masz walnięty czujnik paliwa w baku,dla pewności możesz zrobić test zegarów vagiem ,lub wpiąć opornik jak pisałem.
TCA 700
Ze względu na wybitnie niesprzyjające środowisko pracy, nie wiem, czy jakikolwiek lakier do naprawy potencjometrów/ścieżek/przewodzący wytrzyma. Raczej nie. Jeśli to jest ślizg zasilający i jest szerszy niż styk po nim się przesuwający, to może spróbuj przestawić ślizgacz w inne miejsce tej ścieżki. Po prostu zmień mu tor, po którym będzie się ślizgać....
Witam kolego Slevy70 doszedłeś co było przyczyną usterki wskaźnika mam identyczny problem
O co mamy pytać? Twoja bateryjka przez brak oporu wewnętrznego spowodowała wygenerowanie napięcia przez alternator grubo powyżej 14,5 V. Czyli większość tego co była podłączona uległa zniszczeniu... I o co tu pytać? Wszystko co leci po 30 do kontroli lub wymiany, oszczędność na bateryjce, zemści się trochę większymi kosztami.
Nie pamiętam by w Polo były liczniki Jaeger. W załącznikach schematy. W "Schemat silnia 1,2 AWY" na stronie 10 masz pokazane podłączenie czujnika w baku pod licznik. G - czujnik poziomu paliwa w baku. J285 - licznik. Licznik (duża wtyczka 32 piny - pin 12), przewód niebieski idzie do czujnika poziomu paliwa (wtyczka 4 pinowa, pin 3). Licznik z czujnikiem...
seicento wskaźnik paliwa xsara wskaźnik paliwa civic wskaźnik paliwa
lexmark reset yamaha amplituner tuner stereo astra błąd poduszki
zamrażarka czerwona lampka zamrażarka czerwona lampka
Location of Fuel Injector No. 1 on 2004 Vauxhall Vivaro 1.9 DTI Jak połączyć przewód do pompowania fotela z przejściówką?