Jezdze takze Corsa z takim wspomaganiem i takze mam takie problemy (przerywa podczas skretu w lewo). Ja obstawiam "czujnik wspomagania". Ale zeby sie dowiedziec o co chodzi do konca trzeba wywalic z auta caly ster ktory miesci sie w kabinie. Na razie nie mam na to czasu, ale jak dojde do tego to dam znac. Pozdrawiam!!
Po podłączeniu diagnozy błąd C1522 (8), w parametrach rzeczywistych ruszając kierownicą zmieniają się wartości czujnik 1, czujnik 2, a czujnik kąta skrętu stoi na 0 stopni. Miał ktoś taki błąd w corsie D lub Merivie ???
uszkodzenie czujnika położenia koła kierownicy, znajdują sie te czujniki na kolumnie kierowniczej.
Zazwyczaj takie objawy spowodowane są czujnikiem skrętu kolumny kierowniczej.
Będzie chodziło na tym zestawie co jest, tylko nie ma kto Ci tego zrobić. Ja bym zrobił, ale jest za dużo kilosów między nami. Widzę, że słabo kapujesz jak co działa. Wspomaganie jest impulsowe i jak łapie tryb awaryjny przez jakiś dziwny spadek napięcia, to używasz złego miernika, bo nie widzisz chwilowego skoku mocy w ułamkach sekund. Po prostu zwykły...
Witam! Mam problem z Corsą D z 2008r. Na desce swieci sie pomarańczowa kontrolka od abs i wspomagania. Wspomaganie oczywiście nie działa. Błędy jakie sa zapisane w to: U2143-Czujnik położenia dźwigni regulacyjne/Stały/brak komunikacji. U2107-Moduł kontroli nadwozia/nieważne dane/stały B1000-Nieprawidłowe funkcjonowanie ECU/Nieciagle U2111-Moduł sterujący...
Rozmieszczenie bezpieczników w skrzynce bezpieczników 1 Bezpiecznik 20 A: - Zacisk 30 - Wyłącznik świateł awaryjnych - Lampka doczytania - Lampka do czytania tylna - Lampka przestrzeni tylnej - Wtyk diagnozy - Alarm przeciwwłamaniowy - DID/TID - Radioodbiornik - Sygnał dźwiękowy - Telefon 2 Bezpiecznik 10 A: - Moduł sterujący AT 4 3 Bezpiecznik 30...
Masz problemy z czujnikiem kąta skrętu na kierownicy. Warto podejrzeć parametry i obroty kierownicy podczas kręcenia kierownicą w obie strony. Jak sygnał z czujnika będzie błędny to wiadomo o co chodzi.
kolego jak miałem podniesione auto odpalam i kiera sama skręca w prawo to mnie niepokoi,na moje to wygląda jakby nie widziało środka czujnika.Tak było w corsach b ustawiło się i kiera w obydwie strony chodziła równo.Co do siły komp pokazuje około 7,5 Nm w prawo a 5,5 Nm w lewo dlaczego tak jest nie wiem. Dodano po 1 dzwoniłem do gościa z Rudy śląskiej...
Da się ale trzeba ciąć i spawać. Po co sie tak bawić jak mozna za 50zł kupić oryginał z wersji ze wspomaganiem. Podzwon po handlarzach na allegro. Mam problem ze wspomaganiem. Otóż kupiłem corse B 1.0 12v bez modułu(sterownika) wspomagania. Zakupiłem go na allegro i po podłączeniu kostek kierownicą szarpie z ogromną siłą raz w prawo raz w lewo. kierownicy...
Też myślałem o kalibracji... tylko mój diagnoskop (ADP186) nie ma tej funkcji...:( ...Natomiast odczytuje w czasie gdy kierownica jest nie ruszana iż prąd podawany na silnik jest ok.... 4A a wedłóg mnie powinno być zero....tak samo odczyt z czujnika momentu jest -2 (tzn że działa jakaś siła) na kirownicę a przecież nie działa.... proszę mnie poprwaić...
mam pytanie jak dokładnie ustawia się czujnik momentu obrotowego we wspomaganiu elektrycznym w Seicento (takie występuje również w innych autach np w Corsie). Chodzi o to że obracając czujnikiem da się "na oko" wyśrodkować siłę wspomagania dla lewych i prawych obrotów. Może da się gdzieś zmierzyć napięcia które mają być taki same z czujnika ? Ustawianie...
Podejrzewam, że bez sygnału z czujnika kąta obrotu kierownicy też nie ruszy
Poczytajcie o kalibracji czujnika skrętu w EPS. Problem najczesciej spotykany w Corsach ale w innych autach też. Wystarczy skalibrować czujnik obracając go wokół osi kolumny. Można to zrobić podpinając auto pod kompa w ASO lub wpinając sie woltomierzem w sterownik wspomagania i ustawiając równe napięcia na dwóch parach przewodów - rozkalibrowany czujnik...
Jeśli nie ma ABSu i jest impulsator to jest zasilany z zegarów, jeśli nie ma zasilania na zegarach to impulsator też nie działa, tyle że nie powinien też działać wskaźnik temperatury silnika i poziomu paliwa. Pisałeś coś o ESP (kontrola trakcji)... stąd moje nawiązanie do ABS, ale Tobie się chyba skróty pokićkały i miałeś na myśli EPS (elektryczne wspomaganie...
Czujnik skrętu na wale kierownicy jest? No raczej jest wbudowany we wspomaganie :roll: W jakim aucie to jest? To nawet nie jest samochód :D to jest elektryczny wózek widłowy, przy większych prędkościach (o ile można tak powiedzieć) nie ma problemu ze skręcaniem ale w miejscu trzeba się przyłożyć do kierownicy.
Zainicjuj czujnik kąta skrętu
Nie aktywuje się z czujnika prędkości - sygnał z niego odpowiada tylko za czułość serwa. W Corsa B i Seicento aktywacja następuje wraz z sygnałem ładowania -kontrolka gaśnie, wspomaganie startuje. To po to żeby nie "wypompować" baterii przy niepracującym silniku.
Już masz diagnostyka bo możesz wymienić cały samochód i nie będziesz wiedział a tu nikt nie jest jasnowidzem czy to czujnik skrętu czy silniczek
Witam, mam problem z Corsa D 2006r 1.3 CDTI silnik Z13DTJ. Problem polega na tym że samochód nie odpala z kluczyka, rozrusznik nie kręci, sam rozrusznik jest sprawny. Po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruchu słychać puknięcie elektromagnesu i na tym koniec. Rozrusznik sprawdzony - sprawny, po ręcznym zwarciu styków przekaźnika rozrusznika samochód...
Czujnik skrętu wchodzi bezpośrednio do przekładni, przeczyść wtyczkę. Jeśli nadal nic to wymiana, pasuje także od corsy C.
Elektronik, narzędziem TECH 2 zdiagnozował błąd układu wspomagania. Nowe programowanie czujnika skrętu nic nie pomaga. Kierownica nie utwardza się podczas jazdy. Odczyty z czujnika są prawidłowe.
Witam, potrzebuję wsparcie w podłączeniu wspomagania z Corsy C / Combo. Skorzystałem z tego tematu: w którym pomocne okazało się podłączenie pinów. Moje podłączenie wygląda tak: + / - z akumulatora PIN 7 - sygnał z generatora 555 PIN 3 - +12V Jedynym czujnikiem w układzie jest ten czujnik skrętu podłączony do sterownika wspomagania na przekładni którego...
Witajcie kochani. Ja już rozkładam ręce, może Wy coś podpowiecie Opel Corsa C 1.0 Z10XEP Automat, 2005r. Wspomaganie elektryczne. Problem: ściąga w lewo w czasie wolniejszej jazdy (do 50km/h), w lewi kierownica "mydełko" w prawo z lekkim oporem. Zrobione: trzepanko na stacji - bez luzów, wcześniej wymieniony łącznik stab. z lewej. Podmieniłem silniczek...
Czujnik kąta skrętu.
łasnie wróciłem od Opla po jeździe próbnej 1.4 90KM. Jest bardzo dobrze lecz trochę za głośno ale maty nie są drogie. Prowadzi się super. Jest zrywny, dynamiczny i dość szybki. Widoczność jest ok, nic nie skrzypi, siedzi się wygodnie (mam 179cm wzrostu). Corsa Enojy B 1.4 XEL, 66 kW / 90 KM Skrzynia: manual 5 wersja kabiny: 3d kolor: biały standard...
Witam, posiadam astre z silnikkiem 1.2 16v ( z12xe) rocznik 2003, kupiłem ją w salonie i mam od początku, serwis w aso, wymiany filtrów co roku, oleju co 8 tys., świec co 15 tys. ( brak przewodów - cztery cewki ). Postanowiłem napisać tutaj, ponieważ wszystkie posty na różnych stronach są tak opisane, że praktycznie zdałoby się kupić nowy samochód,...