Można w poniższy sposób, wpisując w tablicy "arkusze" wszystkie nazwy arkuszy, w których kod ma się wykonać. [syntax=vbscript]Sub Wstaw() Dim arkusze, arkusz arkusze = Array("Arkusz1", "Arkusz2", "Arkusz3") For Each arkusz In arkusze Worksheets(arkusz).Rows(5).Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromLeftOrAbove Next End Sub[/syntax] andie
Usuń dane i wstaw arkusz z makrem. Będzie łatwiej pomóc
Bez makr, to najprościej ;) : Wstaw nowy arkusz, w A1 wklej =ADR.POŚR("Arkusz1!"&ADRES... i skopiuj/przeciągnij w dół. Następnie możesz zaznaczyć kolumnę wynikową i przez...
Poszukaj "excel filtr zaawansowany", wstaw arkusz na forum.
Dla podsumowania A formuła będzie wyglądać tak: =ADR.POŚR("'"&TEKST($A... & "!B13") (wstaw do komórki B2 arkusza podsumowanie roku) Z B i C, analogicznie - chyba sobie poradzisz?
Wstaw odpowiednie procedury do kodów danego arkusza jako Private :D np dla arkusza 2 jak na zrzucie: 929206
Wstaw arkusz z danymi.
Wstaw arkusz jako załącznik.
Jeśli indeks arkusza, czyli jego nr położenia w zeszycie, to np. tak: [syntax=vba]Option Explicit Sub wstaw_nr_arkusza_w1() Dim ark As Worksheet For Each ark In ThisWorkbook.Worksheets ark.Range("a5").Value = ark.Index Next End Sub [/syntax] Można to powiązać np. z procedurą otwarcia zeszytu 'Workbook_Open': [syntax=vba]Private Sub Workbook_Open() Call...
Czyli chcesz bez 'inputboxa'? Jeżeli tak to za niego wstaw [syntax=vbscript]shName = Range("E7")[/syntax]
Wstaw arkusz z tym co już masz, będzie łatwiej. Gdzie ma się wyświetlać wynik wyszukiwania? W arkuszu czy w formie komunikatu?
Menu>wstaw>hiperłącze>dokument>cel w dokumencie Będzie chyba najprościej...
Nie robiłeś dokładnie "tak", bo w kodzie masz After:=Workbooks("wczyt.xlsm"), co jest składniowo bez sensu: "wstaw nowy arkusz za plik wczyt.xlsm". Ja tylko dodam, że składnia [syntax=vb]ActiveSheet.Copy After:=Workbooks("wczyt.xlsm").Sheets(Sh... nie zadziała jak trzeba, bo po otwarciu pliku, jak w przykładzie, aktywnym jest nowootwarty...
Wstaw swój arkusz, żeby można było widzieć, na czym pracujesz.
Widzę iż wkładu pracy własnej ZERO a pomoc ma polegać na zrobieniu tego za ciebie :( Wstaw arkusz który zrobisz a na pewno pomogę ci go udoskonalić!!
Do takich celów lepiej wykorzystaj kreator korespondencji seryjnej utwórz formularz w Wordzie i wstaw pola bazy danych jako bazę danych wykorzystaj arkusz Excela i wtedy możesz automatycznie generować dokumenty seryjne.
Może wstaw plik z danymi dla ułatwienia temu, kto się za to weźmie.
Musisz napisać swój kod w JS w edytorze Apps Script (menu Extensions -> Apps scripts). Nazwę, którą nadasz funkcji wpisujesz bezpośrednio w komórkach arkusza, np. =kwota_slownie(123) https://obrazki.elektroda.pl/5530570000_... natomiast w Apps Script editorze piszesz: [syntax=javascript] function kwota_slownie(value) { var result =...
Wstaw lepiej arkusz - będzie łatwiej pomóc.
Po stworzeniu nowego arkusza wstaw w nim odwołania do poprzedniego arkusza do pola z którego pobierasz dane. Dla przykładu w arkuszu: 30.09.22 0900 w polu D5 wstaw formułę ='29.09.22 0800'!D5 29.09.22 0900 w polu D5 wstaw formułę ='28.9.22 08.00'!D5 Możesz też skopiować konkretne wartości jeśli nie chcesz by były one dynamicznie aktualizowane.
tabelki bedą sie róznic opisami poza zółtymi polami i jak nacisnę wstaw b2 to wstawi z arkusza tabelka_b2 i analogicznie z F
Dołączam do poszukiwań, jeśli ktoś posiada to niech wstawi arkusz.
Inaczej się nie da. Ewentualnie wklej tabele z worda do excela do drugiego arkusza. W miejsca gdzie powinny być dane z excela wstaw odwołania do komórek z pierwszego arkusza (zakładam że tam są te specyficzne dane) a następnie skopiuj całą tabelę z excela (tą co wcześniej skopiowałeś z worda i została uzupełniona formułami w excelu) i wklej do worda...
To wstaw funkcję która poda ostatni wypełniony wiersz a nie określaj zakresu na sztywno.
Ciezko sie trochu domyslec o co dokladnie pytasz, ale jesli dobrze zrozumialem to w arkuszu rok2005 w dowolnej komorce wstaw: =JEŻELI(Rok2000!AI3=1;Rok2000!AP3;"") i bedzie kopiowalo zawartosc AP3 pod warunkiem wartosci "1" w AI3, Prawie to samo co wyzej tyle ze nawiasy gdze indziej.
Ciężko to zrozumieć. W ostatnim skoroszycie jest tylko jeden arkusz. Nie wiem czy o takie liczenie chodzi. Wstaw oryginalny arkusz z zakresem np do 50 wierszy, usuń dane wrażliwe a zostaw tylko cyfry może coś się wyjaśni. Dodaj do niego arkusz z opisem co chcesz uzyskać. Nie wiem czy o takie coś ci chodzi
Jednym z rozwiązań jest zmiana formatu wyświetlanych liczb na niestandardowy z typem: [syntax=text]rrrr-mm-dd;;;[/syntax] albo formuła (przykład dla komórki I6 arkusza "pełne dane"): [syntax=text]=JEŻELI(CZY.PUSTA(wczasy!C5...
W takim razie w arkuszu z tą komórką wstaw taki fragment: [syntax=vb]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address = "$B$9" Then Call myCopy End If End Sub[/syntax] Nazwa makra - copy() - nie jest zbyt fortunna, bo pokrywa się z poleceniem VBA o takim samym tytule. Lepiej zmień ją np. na myCopy
jezeli bedzie to robic na na jednym i tym samym kompturze to pocelam scriptit, mam kilka "programow" w tym napisanych np: nowy word, wstaw ze schowka, wstaw date, ustaw drukarke oraz strone, wydrukuj ...
W miejsce 'Sheets("Sheet2").Select' umieść wstawianie arkusza (Sheets.Add) i nadanie nazwy (Activesheet.Name). Jeśli wartości w kopiowanych komórkach nie są unikatowe, musisz najpierw sprawdzić czy arkusz z taką nazwą istnieje.
Przed linią Target.ClearContents wstaw jeszcze Target.Select :spoko:
Proponuję na początek rozłożyć cały projekt na kilka etapów i poszczególne mechanizmy automatyzacji wprowadzać stopniowo :idea: zainstalowanie dni świątecznych z arkusza "DNI ŚWIATECZNE" do już wstawionego formatowania warunkowego Najłatwiejszy element :D można go wprowadzić tak jak na zrzucie :spoko: 1167764
Jak umieścić w konkretnym arkuszu Przycisk polecenia (formant ActiveX) tak aby odpalał makro z Modułu Z toolboxa (v.2007^ ;) menu 'Wstaw' na karcie developer (dolna grupa kontrolek), następnie "wyświetl kod" i wpisujesz: Call NazwaMakra
Wstaw te arkusze jako zdjęcia a nie jako archiwum. Wszyscy będą widzieć i będzie bez punktów.
VBA nie obsługuje polskich nazw formuł, tylko ich angielskie odpowiedniki. Najprościej zrobisz to tak, że włączasz rejestrator makr, wpisujesz w Excelu formułę i kończysz rejestrowanie. Potem przechodzisz Alt+F11 do kodu, wchodzisz w moduł i odnajdujesz ostatnie zarejestrowane makro. Z niego kopiujesz wspomnianą formułę, ewentualnie poprawiając jej...
Używałem tej opcji ale tylko dla "zwykłych tabel" czyli komórek obramowanych itp. Jak w Excel mam wstawione table przez "wstaw tabele" to nie ma możliwości wykonywania operacji na więcej niż jednym arkuszu w obszarze tabeli (opcja wstaw kolumny jest nie aktywna).
Hej, mam taki problem: chce wstawic przycisk do makra, tylko ze w oddzielnym arkuszu. Gdy wstawie przycisk w tym samym arkuszu co dane to wszystko działa, natomiast gdy wstawie przycisk do drugiego arkusza to wywala mi błąd: Run Time error: 1004; nie mozemy wykonac tej operacji przy użyciu wybranego zakresu komórek. Zaznacz pojedynczą komórke i spróbuj...
same polskie, klawiaturowe Ś, Ź, Ć, itp. - jest to polskie, wstaw w VBA - jak wyświetla? Latwiej porownanie userName na arkuszu(działa Unicode) np. If Application.CountIf(Range("users"), Lcase(Environ("UserName")))=0 Then Application.Calculation = xlManual users - nazwa zakresu gdzie te 4 osoby, np. Z1:Z4
Musisz się zdecydować albo wpisujesz godziny jako tekst (wtedy w cudzysłowiu) albo jako liczby. Jeżeli chcesz to dalej np. sumować to proponuję konsekwentnie jako liczby. Z tym że trzeba pamiętać, że wpisane 8:00 to liczba równa 0,333.. a tylko prezentowana w formacie godzinowym. Czyli np. 12:00 to 0,5 (część doby), 6:00 to (0,25 część) doby. Do obliczeń...
Mam problem z dopisaniem do Arkusza1 (WuZetka) do komórki E9 kontrahenta wybranego z Comboboxa. Pewnie dlatego, że pod przyciskiem WSTAW nie masz żadnego kodu... ;) Wstaw go - kod będzie podobny do tego, który podałem jako ostatni, a nawet prostszy, bo znasz adres komórki, do której chcesz wstawiać. Dlaczego lista kontrahentów jest inna niż towarów....
Wstaw obiekt ==> Wstaw dokument Excel lub Wstaw dokument Word ==> Wybór arkusza Excel'a lub tabeli Word'a ==> Powrót do WordPad'a
Może jakaś mała podpowiedź, Prosze :D 1079786
Z rysunku w pierwszym poście wynika, że chodzi o procedurę 'Sub Dodaj' (masz ją w module, uruchamiana jest przyciskiem [Dodaj]). [syntax=vbscript]Sub Dodaj() Administrator = UserForm1.CheckBox1.Value Kablowiec = UserForm1.CheckBox2.Value Kierowca = UserForm1.CheckBox3.Value Lp = UserForm1.TextBox1.Value stopien = UserForm1.TextBox2.Value Imie = UserForm1.TextBox3.Value...
NIE MA !!! Tak się kończy inwestowanie w prowizorkę JackuCZ, strasznieś nerwowy. Że Ty nie umiesz to nie znaczy że się nie da. Kolego jatoKacper, musisz sobie uzmysłowić do czego służy ta opcja. Gdyby nie dało się w kilku pracować na jednym pliku, jak sugeruje kolega JacekCZ, funkcja udostępniania skoroszytu nie miałaby kompletnie żadnego sensu. A...
Może wstaw jakiś przykładowy arkusz.
Do zamiany zawartości komórek możesz użyć funkcji =Z.WIELKIEJ.LITERY(tekst) lub =LITERY.MAŁE(tekst). Najlepiej utworzyć dodatkowy arkusz Wstaw->Arkusz następnie przekopiować cały arkusz do nowoutworzonego a następnie do stosownych komórek wstawić jedną z podanych funkcji gdzie argumentem tekst byłby adres odpowiedniej komórki w źródłowym arkuszu. Funkcję...
Proponuję taką procedurę: [syntax=vba]Public Sub Wydruk() Dim i As Long Dim IleKopii As Long Dim IleStart As Long Dim IleStop As Long IleKopii = 20000 With Worksheets("baza") IleStart = .Range("U3") IleStop = IleStart + 100 If IleStop > IleKopii Then IleStop = IleKopii For i = IleStart To IleStart + 100 .PrintOut .Range("U3") = i Next i End With End...
Przy tylu osobach nie stosuje się Excela tylko konkretne programy kadrowo-księgowe. Niemniej bez problemu to rozwiążesz za pomocą formatowania warunkowego. Wstaw przykładowy arkusz i swoją propozycje rozwiązania.
Przykładowe rozwiązanie z funkcją HIPERŁĄCZE w załączniku.
Wstaw w arkuszu 2 do B2: =WYSZUKAJ.PIONOWO($A2;'arkusz 1'!$B$6:$U$1000;2;FAŁSZ) do C2: =WYSZUKAJ.PIONOWO($A2;'arkusz 1'!$B$6:$U$1000;3;FAŁSZ) do D2: =WYSZUKAJ.PIONOWO($A2;'arkusz 1'!$B$6:$U$1000;4;FAŁSZ) itd.
Przecież pod linkiem jest składnia. Cytuję przykład dodania arkusza przed obecnie aktywnym: [syntax=vbscript]ActiveWorkbook.Sheets.A... Before:=Worksheets(Worksheets.Count) [/syntax]
Nie jest potrzebne makro. Wystarczyłaby funkcja SUMA.WARUNKÓW, gdyby nazwy z listy "typ_aktywności" były zgodne z nagłówkami tabeli (wiersz Nr2 arkusza "Rozliczenie tygodniowe"). Chodzi o Np "spotkania" / "spotkanie" etc.
Jeżeli tak to proponuje nagrać makro i podpiąć je pod przycisk (będzie najprościej). Włącz na wstążce zakładkę deweloper Plik-opcje-Dostosowanie wstążki-i w oknie po prawej stronie zaznaczyć Deweloper i OK Na wstążce pojawi się karta deweloper.Otwórz ją. Przejdź na twój pierwszy arkusz. Wciśnij "Zarejestruj makro" Teraz postępuj tak jak zawsze robisz...
Mnie natomiast chodzi o pokazanie całej strony internetowej np. z google grafika z wpisaną frazą w okienku typu pop up po najechaniu myszką na link coś w rodzaju nie wiem takiej mini przeglądarki Wstaw sobie w arkusz kontrolkę "microsoft web browser"
Jak ktos dostanie lub bedzie widziec akrusz 6 to pisac !!! Mam nadzieję ,że arkusz pojawi się jak najwcześniej. Piszę o 12 a już o 11:30 trzeba być na miejscu. Dobrze by było mieć już choć pomysł na rozwiązanie najtrudniejszych zadań. Jeśli ktoś wstawi arkusz to bardzo proszę o umieszczanie poprawnych odpowiedzi :)
Mam nadzieję że ktoś z dzisiejszych zdających wstawi arkusz z zadaniami jakie dziś się pojawiły. Ja dopiero jutro o 9.00 pisze.
W kolumnie "D" arkusza "TOYO1" (gdzie procedura otwiera formularz) jest formuła zwracająca "#ADR!". Zdaje się, że odwołuje się do czegoś, czego brakuje w załączniku (inny plik, usunięty arkusz). Popraw lub wstaw wartości "z palca"...
Na początku skryptu wstaw: [syntax=vb]Application.ScreenUpdating = False[/syntax], a na końcu: [syntax=vb]Application.ScreenUpdating = True[/syntax] To spowoduje wyłączenie odświeżania ekranu na czas wykonywania makra.
Jeśli chcesz, żeby po zaznaczeniu więcej niż 1 komórki była brana pod uwagę tylko pierwsza z zaznaczonych, to możesz dodać linię: [syntax=vbscript]If Target.CountLarge > 1 Then Set Target = Target(1)[/syntax]przed tą linią, którą masz zaznaczoną na żółto. Całościowa propozycja w załączniku. Zasady są nieco inne. Zasięg działania w arkuszu nie jest ograniczony,...
Wstaw w kod arkusza "Wydatki" i kliknij w "Zapisz" [syntax=vb]Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) Dim ostWrs As Long 'warunkiem działania makra jest adres scalonej komórki (tej z tekstem "Zapisz") 'zwrócony przez zmienną Target If Target.Address(0, 0) = "E18:E19" Then 'sprawdzamy, czy wymagane pola są wypełnione /przy okazji...
Może więc takie rozwiązanie jak w załączniku? Menu kontekstowe PPM jest zablokowane, ale jeśli nawet ktoś je wywoła, to nie może wykorzystać wklejania: http://obrazki.elektroda.pl/7679986700_1... Na wstążce zablokowane są funkcje przycisków: http://obrazki.elektroda.pl/8622171000_1... Cały czas jednak mam wrażenie, że takie całkowite...
Sam do tego doszedłem
Spróbuj takiego makra: [syntax=vbscript]Sub Powielanie() Dim ile As Long, w As Long w = 1 Do With Cells(w, 2) ile = .Value .ClearContents .Offset(1, -1).Resize(ile - 1, 2).Insert xlShiftDown .Offset(0, -1).Resize(ile, 2).FillDown w = w + ile End With Loop Until Cells(w, 2) = vbNullString End Sub[/syntax] Makro działa w arkuszu aktywnym zgodnie z przedstawionymi...
[syntax=vbnet]Sub Kopiuj5() Application.ScreenUpdating = False Sheets("Arkusz1").Select ow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row nw = ow + 1 For x = 2 To ow If Cells(x, "C") > 1 Then Range(Cells(x, "A"), Cells(x, "C")).Copy Range(Cells(nw, "A"), Cells(nw + 4, "C")).Select ActiveSheet.Paste Range(Cells(nw, "C"), Cells(nw + 4, "C")) = 1 nw = nw + 5 End...
To dokładnie tak jak napisałem : (Alt +F11) - pojawia się okno VBA. Wskazujesz po lewej (klikasz 2 razy) na nazwie arkusza, w którym chcesz zrobić taką zależność. i tutaj zrobiłem (przyznaje się) mały błąd. Kod umieściłem w This Workbook - a nie w konkretnym arkuszu. Kod w arkuszu (np. w Arkusz1) wyglądać ma tak: [syntax=vb]Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal...
Można to zrobić na wiele sposobów - mniej lub bardziej elegancko. Np. obszary danych w arkuszach źródłowych oznaczasz nazwami, powiedzmy Z1_A1, Z1_A2, Z1_A3, Z2_A4, Z2_A5, Z2_A6 (zaznaczyć obszar, później Wstaw/Nazwa/Definiuj). Tworzysz pusty skoroszyt Zeszyt3.xls z arkuszami Arkusz1 .. Arkusz6. W kolejnych arkuszach wstawiasz w pierwszej komórce obszaru...
Wstaw plik to popatrzę.
A jak by można to zapisać jeśli kolumny nie są obok siebie ? Nie są ABC tylko MPT. W przypadku mojej formuły wystarczy wpisać właściwe komórki. W przypadku proponowanym przez Kolegę cbrman najprościej w nieużywanym miejscu arkusza zrobić tablicę wpisując obok siebie odniesienia do właściwych komórek i ukryć ten obszar lub wyłączyć wyświetlanie w tym...
Samo wyszukaj.pionowo() będzie chyba za mało bo trzeba sprawdzić dwie komórki z nr seryjnym i kodem. Chyba że "dobuduje" się z przodu kolumnę pomocniczą łączącą nr seryjny z kodem. (Z opisu autora zrozumiałem że może się trafić przypadek np. 1235-5 i 1235-8) Może takie makro, ale nie wiem ile jest danych w pierwszym arkuszu. Przy dużej ilości danych...
Wklej w kod arkusza (nie w moduł) [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Address(0, 0) = "N7" Then If Target.Value <> Empty Then Rows(7).Insert Shift:=xlDown End If End Sub[/syntax]
Wstaw jakiś załącznik.
Podawałeś kolumny A, B i C :) Wklej formułę w C1 nowego arkusza, następnie wstaw tyle kolumn aż formuła znajdzie się w kolumnie W, dodaj 4 wiersze od góry i skopiuj formułę przez zaznaczenie w pasku formuły do komórki V1 swojego arkusza... Gotowa formuła =JEŻELI(ORAZ(JEŻELI(CZY.BŁĄD...
Nie baw się w makra, tylko wydziel sobie arkusz i wstaw w nim 50 łączy do plików. W arkuszu "raport" oblicz tylko sumę... Z drugiej strony: jeśli już koniecznie VBA, to bez wstawiania łączy i otwierania plików zrobisz to wygodnie za pomocą ExecuteExcel4Macro z odpowiednimi argumentami.
Oczywiście, że funkcji takiej nie ma, bo jest to makro. Musisz otworzyć edytor makr w excelu (Visual Basic) i tam w moim przykładzie znajdziesz funkcję. Ogólnie możesz w edytorze Visual Basic dodać do Twojego arkusza nowy moduł i wkleić w nim definicję funkcji: [syntax=vb]Function NDay(exclude As Range, prev As Date) As Date Dim flag As Boolean Dim...
Jeżeli jest to związane z Twoim poprzednim tematem, to jest to do zrobienia. Można zrobić procedurę, która przetworzy dane przy okazji importu do Excela. Będzie trochę kombinacji... O wiele prościej będzie przeznaczyć dodatkowy arkusz lub osobny skoroszyt, do którego zaimportujesz dane z Outlooka, po czym w Excelu uruchomisz makro, które wstawi dane...
Witam Wartości w arkuszu gdy chcesz je w jednakowej odległości na osi x musisz zapisać jako tekst. W komórce przed wartością wstaw apostrof " ' ". Pozdrawiam Jarek
INDIRECT to to samo co ADR.POŚR, tylko po angielsku. Tu się nie przyda. W załączniku przesyłam przykład rozwiązania. 2 pliki z danymi w tych samych miejscach i 1 plik raportu, który te dane odczytuje. Te 3 pliki powinny być zapisane na dysku w tym samym katalogu. W przykładzie pokazałem jak można odczytać pojedynczą wartość i kilka wartości z prostokątnego...
W pliku "Spis" jest 6 komórek do których mają być zaciągnięte dane z pliku"Dane". W makro widzę, że dane są pobierane z pliku arkusz1.xls w folderze C:\Dane_\ Utworzony plik z danymi na dysku C i nie trzeba nic kliknąć. Wystarczy otworzyć plik Spis_xxxx. Testowano to. Jaka jest rzeczywista ścieżka do plików danych?
Wypróbuj. [syntax=vb]Sub transp() Dim arkDst As Worksheet On Error Resume Next 'wstaw arkusz jeśli nie istnieje a = Sheets("Proba").Cells(1, 1) If Err = 9 Then Sheets.Add After:=Sheets(Sheets.Count) ActiveSheet.Name = ("Proba") End If On Error GoTo 0 '--------------------------- Set arkDst = Sheets("Proba") ' nazwa arkusza docelowego With Sheets("Dane_wyjściowe")...
Po Bożemu powinniśmy zastosować pętlę, ale w przykładzie trzymam się pierwotnych założeń. Jeśli nagłówki są stałe, to można zastosować wyszukiwanie i przypisać zmiennym Nr kolumny odszukanego stringu. Cała sprawa bierze w łeb, jeśli nagłówki nie będą unikatowe. Zwróć uwagę na różnicę w sposobie wpisywania formuły do komórki. Składnia: "FormulaR1C1"...
Wstaw co już zrobiłeś.
W mojej ocenie w Twoim pliku widać, że w ogóle nie panujesz nad tym co drukujesz :cry: Ustaw sobie właściwie obszar drukowania, spójrz na widok podział stron, ustaw właściwe skale. W większości arkuszy masz ustawione: szerokość jedna strona i wysokość jedna strona i normalnie te dwa obrazki się nie mieszczą "w drukarce" :D Proponuje albo zmodyfikować...
Mam nadzieję, że ktoś miły we wtorek (19.01) wstawi zdjęcia arkusza lub opisze dokładnie ten egzamin, mam egzamin 20.01. Będę mógł rozwiązać go i tu wstawić wam, jeżeli ktoś zrobi jakieś fotki itp
Dziś wstawie ten arkusz. Ale nie teraz bo nie jestem w domu. A mam go w domu
W xp to się nawet nazywa konto z ograniczeniami więc się nie ma co zastanawiać ciekawe czy ktoś zdjęcie wstawi tego arkusza co egzaminator miał
Na początek: Ad.1 i 3 Wstaw nowy moduł do pliku 'z_którego_kopiuje.xls' i wklej poniższy kod [syntax=vba]Option Explicit Sub KopiujAle() Dim fd As FileDialog, wkb As Workbook, test As String Set fd = Application.FileDialog(msoFileDialogOpen... With fd .InitialFileName = ThisWorkbook.Path .AllowMultiSelect = False .Filters.Clear .Filters.Add "Pliki Excela",...
W podanym linku jest gotowe makro do wklepania, z tym że nie wiesz gdzie go wkleić. Zrób arkusz wstaw jakieś liczby w komórki, dodaj przycisk, dodaj kod reagujący na ten przycisk w którym wstaw tylko komentarz że tu trzeba wywołać coś aby wymieszać komórki w zakresie A1:A3
Prześledziłem kod na Twoim pliku i wygląda na to, że działa poprawnie, jedynie trzeba usunąć poprawność danych z wstawionej kolumny czyli, po: [syntax=vb].Range(Cells(iFrstRw, "I"), .Cells(lLstRw, "I")).Insert shift:=xlToRight[/syntax] wstawić jeszcze: [syntax=vb]Range(.Cells(iFrstRw, "I").Offset(1, 0), .Cells(lLstRw, "I")).Validation.Delete[/syntax]...
Jeżeli w komórce ma się "pojawić" napis "Nie dotyczy" a w innym przypadku masz wprowadzać datę to tak jak sam napisałeś w pierwszym poście: tylko proste makro to załatwi. Niestety funkcja jeżeli w tym przypadku to za mało. Kłopot polega że nie masz pojęcia o makrach (jak sam mówisz), a makro trzeba ustawić w "modułach zdarzeniowych" arkusza. Np. takie:...
Co do pierwszego pytania to juz sobie poradziłem, a tych obrazów ma być około 150 ich nazwa to 0001.jpg, 0002.jpg, 0003.jpg. itd. i zależność obrazka do komórki będzie taka że jeżeli w komórce będzie wpisana wartość 0001 to wstawi się obraz 0001.jpg.
To chyba przez sposób w jaki IE wyświetla puste komórki. Widzę że nie używasz CSSa, a szkoda, polecam zaznajomić się z czym to się je, to Ci znacznie życie ułatwi... Póki co wstaw gdzieś między znaczniki HEAD taki wewnętrzny arkusz stylów (dodaje obramowanie dla tabeli i komórki + dodatkowo 3px padding): [syntax=html4strict]<style type="text/css">...
Tak najprościej: On Error Resume Next 'wyłącza błąd jeżeli wpiszesz daną której nie ma w arkuszu 2 a = Sheets(1).Range("a1&quo... 'pobranie ciągu znaków z komórki A1 pierwszego arkusza w excelu kol = Sheets(2).Cells.Find(What... ' numer kolumny wpisanego ciągu znajdujacego się w drugim arkuszy excela...
Kopiowanie formuł jest właściwością tabeli i w zasadzie sposób odwoływania się nie powinien tu mieć znaczenia. Mnie jednak po przekształceniu zwykłego zakresu w tabelę, to od razu nie zadziałało, dlatego zmieniłem sposób odwołania. Można też raz skopiować formułę, a potem powinno już działać automatycznie. Jeśli po wpisaniu czegoś do kolumny C chcemy...
Dwie rzeczy: 1. [syntax=vb]Application.ScreenUpdating = False[/syntax]na początku makra i[syntax=vb]Application.ScreenUpdating = True[/syntax]na końcu. 2. Zamiast 100 razy pisać: [syntax=vb]wscel.Cells(wstaw, 2) = wsbaza.Range("B" & c.Row) wscel.Cells(wstaw, 3) = wsbaza.Range("C" & c.Row) ...[/syntax](swoją drogą: że też Ci się chciało...) zrób: [syntax=vb]wscel.Range("B"...
Witam Pewnie dla niektórych rzecz banalnie prostya jednak nie mogę sobie poradzić. Jak wstawić tekst ze zmiennej blablabla do pola tekstowego w arkuszu (utworzonego przez wstaw-> pole tekstowe-> "pole tekstowe 1")
Nie chodzi o to żeby ją szukać, tylko żeby zliczyć ilość komórek w których ona występuje (w danej kolumnie). Kolejna prośba o instrukcję Zakres komórek od A1 do AS100 jeśli pusta komórka wstaw "0"
Dobry wieczór, Do tego trzeba zaangażować Visual Basic, bo w samym Excelu są ograniczone możliwości sterowania treścią komentarzy. W załączniku jest propozycja rozwiązania, ale musi Pan ją zaadaptować do swoich potrzeb. Jeśli danych jest dużo trzeba zastanowić się nad optymalizacją, bo działanie może być powolne. Podstawą rozwiązania jest procedura...
witam. mam taką potrzebę: sporządziłem dla firmy (sklep) bazę towarów wyliczającą cenę. i w drugim arkuszu format cen do wydrukowania na półkę. z tym że tych towarów będzie co najmniej 500 szt. i będzie to robione na kilka punktów.. chciałem cos takiego co automatycznie pobierze dane z pierwszego arkusza i wstawi to w odpowiednie pola w arkuszu drugim...
(at)pantarhey Jeśli możesz, zapamiętaj jaki miałeś arkusz czy coś i wstaw to tutaj przed 12 ;) Z góry dzięki
Jeżeli ma pobierać dane zawsze z tego samego wiersza to przed indeksem wiersza wstaw $ (np Arkusz1!Q$124), podobnie jest przy kopiowaniu w kolumnach "blokuje" się dolarem indeks kolumny (np. Arkusz1!$Q123) można też zablokować bezwzględnie kolumnę i wiersz ($Q$124). Techniki te nazywają się adresowaniem bezwzględnym.
makro wstaw wstaw fotkę wstaw wiersz
yamaha filtr paliwo wymiana żarówki punto bezpiecznik termiczny chłodnicy
kangoo dmuchawa reset ekspresu delonghi
Klimatyzacja w Land Cruiser 120 działa tylko na MAX COLD Jak sprawdzić diodę wysokiego napięcia w mikrofalówce?