Ciekawe czemu w Polsce nie wystawiają silników do rowerów czterosuwowych montowanych w ramie jak te dwusuwy, jak faktycznie mają zabić wszystkie dwusuwowe silniki o to jest pytanie ?!?!
O, widzę, że krew się polała. :D Wracając do tematu, uszczelkę zrobisz samemu, może być z twardego kartonu o grubości takiej jak stara. Myślę, że będzie to w granicach 0.5 - 0.8mm. Można kupić taki materiał na uszczelki o rożnej grubości. http://www.jackmotors.pl/gambit-material... Nowa, to tylko w serwisie i z tym...
Trzeba mieć b.dobre zaplecze warsztatowe (tokarka, frezarka) i dużo samozaparcia. Jest to możliwe ale nieopłacalne. Za kilka złotych kupisz silnik od piły spalinowej (wbrew pozorom nie jest duży) albo od jakiejś podkaszarki.
Silnik 4T ma wlew oleju i miarkę razem z zakręcanym korkiem.
To praktycznie taki sam gaźnik jak w Syrenie [url=http://www.syrena.nekla.pl/technika...
https://obrazki.elektroda.pl/5212963800_... Na tym zdjęciu ssanie jest w górnym położeniu. Dla pewności zawsze można zdjąć pokrywę filtra powietrza i przekonać się naocznie w jakim położeniu zamykana jest gardziel gaźnika.
Objaw jak by go zalewało. nie miałem tego silnika w ręce i nie wiem jak wygląda gaźnik, jakie masz opcję regulowania gaźnika? Miałem kupować ten silnik za pare groszy miałem okazje ale solidnie to nie wygląda:)
(at)78db78 Już Ci napisałem. Mam powtórzyć? Wszystkie obrotomierze np. w skuterach tak działają. W silnikach dwusuwowych 1 impuls na jeden obrót wału.
kolega pisze ze jest to 2 suw, więc diesel odpada. benzyniak zwykły co smiga na mieszance z mixolem. konstrukcja nawet dosc. ale hamulców nie ma Hmmm nie słuszałeś o dwusuwowych dieslach? Zwykle te njwieksze diesle - duże ciężarówki, lokomotywy itp to właśnie dwusuwowe diesle. Inna rzecz że benzyna z mixolem to benzyniak BTW do mojego diesla 1,9 XUD...
Niestety rzeczony temat nie został pozytywnie rozwiązany. Mało jest tam informacji przydatnych djxjano. Choć kto wie? Przydałoby się więcej wiedzy o silniku. Zdjęcia. Może jakaś dokumentacja. Coś mi się nie zgadza. W temacie z linku autor pisał o pojemności 50 ccm. Tutaj djxjano pisze o 3.6kW mocy. Może to różne silniki. Nie wiadomo jaki zapłon ma silnik...
W najstarszym katalogu do ES 250 nie widziałem uszczelki pomiędzy karterami. Z kolei wszystkie ES i Ts jakie w życiu rozbierałem miały. Nie zapominaj, że w naszym pięknym kraju jedyną dostępną przez lata masą uszczelniającą był Hermetic. Stare MZ miały inne tłoki niż np. w ETZ. Mechanik mający głowę na karku i znający silniki dwusuwowe powinien zorientować...
:arrow: Lisciasty o ile dobrze zrozumiałem, to tłumik powinien wyglądać w taki sposób jak na rysunku? Czy otworów powinno być dużo ale małych, czy mniej ale większych? Jeśli coś pokręciłem to mnie popraw.[/img]
Tak jak pisał leonov: najpierw pokręć wałem czy nie złapało pierścieni, ale jak stało w suchym pod dachem to pewnie nie, zapewne trzeba będzie rozebrać, wymyć i przedmuchać gaźnik, kranik, zbiornik paliwa, może się też okazać, że simeringi wału stwardniały i przepuszczają, wtedy ciężko będzie odpalić albo i wcale nie odpali - dobrze było by je wymienić
Hasła dla ciebie "tuning silników dwusuwowych", "poprawa pracy silników dwusuwowych" i inne pokrewne. Cała masa informacji. I radzę zacząć od "biblii" w tym temacie, czyli artykułów Pana Tomasza Sałka. Publikowane swojego czasu w Świecie Motocykli, do znalezienia w sieci. Znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
Benzyna zmieszana z olejem smaruje wał, korbowód itp. Podstawy budowy silnika dwusuwowego się kłaniają.
Silnik dwusuwowy, więc powinieneś nalać mieszankę benzyny z olejem,w proporcji 40:1.
Wystarczy silnik od kosy spalinowej. W sumie tak. Wsxystkie silniki dwusuwowe zasysały mieszankę powietrzno paliwowo olejową z gaźnika nie bezposrednio tylko przez komorę korbową (tam gdzie pracowało wykorbienie wału). To tak w uproszczeniu.
Witam, mam w urządzeniu 4 silniki 3 fazowe od 1,5 do 2,0 kW i chciałbym zrobić sterowanie nimi aby się wszystkie jednocześnie włączały i wyłączały. Sterowanie będzie impulsem z innego urządzenia, myślałem aby podłączyć do każdego silnika oddzielny stycznik i te styczniki sterować dodatkowym stycznikiem ( nazwijmy go k1) z 4 stykami na każdy silnik osobny....
W instrukcji jest błąd, ogólnie ta instrukcja przedstawia z obrazków zwykłą chińską kosę z silnikiem dwusuwowym, a nie Hondę z czterotaktem. Mam tu na myśli instrukcje od kosy, która jest błędnie napisana.
Witam kolegów. Poszukuje informacji na temat silnika dwubiegowego M 1 , który wykorzystywany jest w suwnicy(elektrowciąg), do podnoszenia o opuszczania ciężaru, domniemywam, iż jest to silnik o dwóch osobnych uzwojeniach , ponieważ gdyby był silnik jedno uzwojenie o przełączalnej liczbie biegunów , to jego wyprowadzone początki i końce uzwojenia musiałyby...
Silnik dwusuwowy z racji swojej konstrukcji ma tę cechę że skrzynia korbowa bierze udział w cyklach pracy silnika, zwłaszcza ssania (i dodatkowo smarowanie olejem z paliwa). Jak się pojawiają nieszczelności na niej to dzieja sie takie właśnie cyrki że silnik dostaje lewe powietrze. Tu jest temat o podobnym traktorku jednoosiowym MF70 z silnikiem dwusuwowym,...
Zbyt mała ilość oleju w mieszance to przecież gorsze smarowanie (silnik dwusuwowy smarowany jest wyłącznie olejem w paliwie). A niewystarczające smarowanie to radykalne zmniejszenie żywotności silnika (szybkie zużycie) i ryzyko jego zatarcia. Ilość oleju należy dawkować precyzyjnie i zgodnie z instrukcją przestrzegając także ściśle wskazań dotyczących...
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
Od razu ciąć, tylko nie szaleć na wysokich obrotach. Praca na wolnych obrotach nigdy nie jest wskazana. Najlepiej ciąć góra minutę, odpuścić gaz na kilka sekund i ponowne ciąć góra minutę itd. Silniki dwusuwowe nie "lubią" ciągłej pracy na wysokich obrotach.
Ten oscylator ze sprężyną też nie będzie pracował bez zasilania. Jak koło zamachowe. Ten układ jeśli zadziała, to raczej przez przypadek, w wyniku właśnie nieszczelności. Mógłby zadziałać układ z bezpośrednio połączonymi tłokami (przesunięcie 0), jeśli te nieszczelności wywołają zmiany ciśnienia w skrajnych położeniach tłoka. Może rura "wydechowa" z...
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Witam, kupiłem agregat pezal P-IG 700. Wszystko zgodnie z instrukcją, wyciągnąłem ssanie i uruchomiłem, o dziwo na ssaniu agregat gaśnie, a jak wcisnąłem ssanie - czyli wyłączyłem, to działa normalnie. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji, dlaczego gaśnie na ssaniu? To normalne? Tzw ssanie to ograniczenie powietrza do gaźnika silnika. Co powoduje że...
Czechoslowackie traktorki ogrodnicze Tz-4k-14 miały silnik dwusuwowy diesla
Kolego, zadałeś zbyt ogólne pytanie. Bo od rodzaju paliwa, przez kształt tłoka, po masę koła zamachowego, punkt zapłonu - zależne są maksymalne obroty. Kształt i rodzaj wydechu też jest bardzo istotny Czyli sama zmiana czasu otwarcia okien nie spowoduje zmiany maksymalnych obrotów i mam rozumieć ze jeśli okienkami nastroje cylinder jak podaje to książka...
Masz rację, benzyne powinno sie wypalać do końca, jezeli pilarka będzie dłuższy czs nieużywana. Stara mieszanka w gaźniku, powoduje twardnięcie membran i osadzanie się rożnego rodzaju świństwa, które zatyka dysze. Tak zaleca większość producentów, w instrukcjach obsługi. Dotyczy, to przede wszystkim, silników dwusuwowych.
dedykowany olej do silników dwusuwowych MIXOL HAHA, dedykowany olej do zacierania skuterów. Do Piaggio należy stosować dobre jakościowo oleje półsyntetyczne, klasy JASO FC. Jaki to jest rocznik? Bo w tych po roku 2000 montowano słabej jakości tłoki które puchną.
Jest to silnik dwusuwowy Jest to silnik czterosuwowy, dolnozaworowy Szanowny Kolego. Briggs zdaje się nigdy nie produkował dwusuwów.
Zenerka musiałaby mieć jakieś oznaczenie Anody lub Katody. A na zdjęciu z pierwszego mojego postu nic takiego nie widzę. Poniżej płytka znaleziona w sieci. https://obrazki.elektroda.pl/8711838400_...
silnik od trabanta jest silnikiem dwusuwowym nie posiada pierścieni uszczelniających na tłokach po wlaniu oleju wyrzucił by wszystko przez głowice do powietrza
Mam pomysł, byś do czasu zapoznania się z regułami poprawy pracy i tuningu silników dwusuwowych, z bardzo daleka trzymał ręce od cylindra i bor narzędzi. Dla twojego dobra. I silnika. I twojego portfela. Zacznij od lektury serii artykułów Pana Sałka, które były prezentowane lata temu w "Świecie Motocykli". Bez trudu znajdziesz je też w sieci. Bez tych...
Czego tak chłopaka dołujecie? Może lepiej zacząć od silnika z simsona i ewentualnie potem dokonać poprawek i wstawić mocniejszy, niż wziąć silnik od GPZty i zabić się na pierwszym zakręcie. Nie będzie tym jeździł w terenie tylko na drodze. Do pierwszej konstrukcji może użyć to co ma a jak zobaczy, że to działa (o ile zadziała?) to sobie wstawi lepszy...
Dorobiłem sobie ściągacz tak, że wariator zdemontowany i silnik rozmontowany. Za pomoc dziękuję.
Im prostszy, tym lepiej. Przez dyfuzor następuje cyrkulacja spalin. Jeżeli będzie miał wgniecenia, zaburzy to ich przepływ, przez co motocykl może stracić na mocy - będzie "przymulony". Zachęcam do lektury: http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_dwus... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/co... Pozdrawiam, Mateusz
Można byłoby je wymienić, ze względu na to, że kosa i tak jest rozebrana, nie są one czymś drogim (najlepiej kupić w sklepie z łożyskami, w serwisie będą drogie), 7 lat to już trochę czasu. Błędne jest twierdzenie, że od uszczelniaczy (simmeringów) jest lepsza kompresja. One mają za zadanie uszczelniać skrzynię korbową, co jest niezbędne do prawidłowej...
Oto i cała przyczyna, w silniku dwusuwowym nie ma zaworów, tylko okna w cylindrze. To wyszczerbione wycięcie to właśnie okno. Jeżeli jest wyszczerbione to część zassanej mieszanki ucieka do wydechu, lub jest cofana do gaźnika. Niestety cylinder do wymiany. :( Przy zakładaniu nowego cylindra zablokuj wał w położeniu GMP,ponieważ obrócenie wału podczas...
Do dobrej regulacji gaźnika. Jeżeli pojazd jest czysto wyścigowy , a nie do poruszania się po drogach i ma dużą moc , to prawidłowe ustawienie mieszanki pozwala wpłynąć znacząco na moc ,elastykę oraz bezpieczeństwo pracy silnika. W spalaniu 2t nie ma raczej dużej ilości oleju. Olej do 2t jest tak skonstruowany , że prawie w całości zostaje spalony....
Witam, proszę o pomoc, dostałem opryskiwacz spalinowy, silnik chiński ale z czasów komuny ma około 20 lat ale jest jak nowy tylko ktoś oberwał kable. Na zdjęciu przedstawiłem jak wygląda aparat zapłonowy, jest on z przerywaczem, nie mam pojęcia do czego te kable, moim zdaniem do jakiegoś wyłącznika ale nie chciałem kombinować żeby nie spalić jakiś cewek...
Chińskie silniki "biegowe" 4T 50-110 cm³ mają zazwyczaj układy zapłonowe ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu, czyli zwykłe moduły zapłonowe stosowane także w silnikach dwusuwowych. Silniki skuterów 4T GY6 mają układy zapłonowe ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Zakładając taki zwykły moduł do skutera spowodujesz że zapłon będzie występował...
Tak powinna wyglądać świeca zapłonowa w silniku dwusuwowym chłodzonym powietrzem. Poniżej trzy przykłady; Ta na drugim zdjęciu pierwsza od góry wygląda poprawnie.
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Witam posiadam kosiarkę która pali od razu ale po chwili chodzi nierówno i kopci na czarno co może być tego przyczyną? Pozdrawiam.
To coś miało silnik z motocykla Jawa, dodatkowy przerywacz o znacznym wyprzedzeniu zapłonui i przełącznik do niego. Jego przełączenie powodowało że silnik "odbijał" i kręcił się w drugą stronę. (biegi wsteczne).
Wydech w silniku dwusuwowym pełni bardzo ważną rolę i jest do niego fabrycznie dopasowany. Chodzi o zjawisko rezonansu. Jak założysz inny, to moc spadnie.
Jest to możliwe, ale czy faktycznie są zamienne? Cholera wie. Często jest tak że w silnikach 4T, iskra jest również co obrót wału, bo nie ma sensu dokładać komplikacji. Co z tego że iskra dodatkowa pojawi się pod koniec suwu wydechu? W niczym to nie przeszkadza, a dokładanie jakiegoś "przerywacza" zapłonu tylko by zwiększało koszt. W dwusuwie oczywiście...
witam potrzebuje wymiarów cylindra nominalnego w mf 70 silnik dwusuwowy. czy znacie i możecie polecić kogoś do szlifu tego cylindra? użytkuje dwie takie maszyny i jedna niestety już wymaga pomocy.
Witam! Chodzi zapewne o silnik skutera lub motoroweru? Jeżeli tak to te małe ryski nie powinny przeszkadzać, a nawet powinny służyć lepszemu trzymaniu uszczelki. Proponuję w ogóle nie zwracać na to uwagi. Moja HONDA 4 suwowa ma nawet nacinaną głowicę po to aby uszczelki nie wywiało. Pozdrawiam!
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
silniki dwusuwowe zanussi wszystkie wszystkie monety
czujnik drgać notebook apple samsung c3050
philips lattego philips lattego
Brama automatyczna zamyka się i pozostaje w pozycji wietrzenia Od kiedy w Polsce obowiązuje pasmo 87,5-108 MHz na UKF?