A no ja nie widziałem ,jak możesz to wstaw foty z rozebranym wtryskiem .
Ostatnio w którymś oplu z tym silnikiem musiałem kodować wtryskiwacze więc tu na pewno też to będzie. Dodatkowo niech kolega który złożył temat najpierw wyciągnie wtryskiwacze. Może się okazać że samochód przez jeden wtrysk będzie musiał postać chwilę.
Problem rozwiązany. Przyczyną był wadliwy wtryskiwacz drugiego cylindra, a dokładniej jego cewka. łatwo było to sprawdzić dokonując pomiaru rezystancji pinów wtyczki na listwie wtryskiwaczy (jeden nie miał przejścia) po wymianie samochód jeździ jak nowy. Dziękuję wszystkim za pomoc i Pozdrawiam. Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat...
Witam Kontrolka wtrysku powinna zaświecić się po przekręceniu kluczyka i gasnąć po kilku sekundach ( w tym czasie ECU przeprowadza test czujników ). W czasie jazdy zaświecenie się jej wskazuje na wystąpienie jakiejś nieprawidłowości w sygnale z któregoś czujnika zamontowanego na silniku. Może wystąpić też sytuacja w której w czasie deszczu wjeżdzasz...
Witam. Spojrzałem w schematy które posiadam i niby w bravie ( 1,4 59kW) nie widać rezystora wtrysku. Napięcie podawane jest bezpośrednio z przekaźnika. Pozdrawiam
Nikt ci nie pomoże bo to niezgodne z regulaminem forum. pzdr...
Valteki to nie wtryskiwacze tylko bardziej mini elektrozawory :D , ale 50 tys. i więcej potrafią przejechać tylko musza być zamontowane pionowo. No i nie nadają się do małych pojemności z krótkimi czasami wtrysku.
złącze tez jest ok, napisałem ze przed emulatorem jest brak zasilania na ten wtrysk
Od jakiegoś czasu świeciła się kontrolka wtrysku.
wtryski sprawdż
Pewnie że tak. Ot by mapa wtrysku.
A jak ustawić kąt wtrysku ?? I jaka powinna być kolejność rurek od pompy do wtrysków np ( pierwszy od góry od silnika to pierwszy wtrysk )
nie puszcza bo komputer nie otwiera wtrysków.
cisnienine sprawdzone manometrem na listwie. a jeszcze jedno pytanie czy tan blad p0170 moze byc od walnietego wtrysku?
to już sam nic nie sprawdzisz, jedz do mechanika i niech sprawdzi jakie ciśnienie mają wtryski.
własnie robiłem takiego fiata i na 100% WTRYSKI ZAPIECZONE normalnie miałem piach we wtryskach
Sprawdź czy dochodzi sygnał do wtryskiwacza benzyny oraz czy się otwiera. Przede wszystkim dochodzi paliwo do wtrysku?
To jak policzysz kod z karty? Na podstawie migania klucza czy wtrysku? Pozdrawiam
kumpel ma fiata brava i podczas odpalania swieci kontrolka wtrysku tak jak ma byc ale nie gasnie niestety siweci caly czas co to moze byc???
Dziękuję za opis działania tego preparatu ale mine interesuje skutek użycia go (poraz pierwszy) w samochodzie o takim przebiegu jak mój. Czy po takiej próbie nie będę musiał wymienić wtryski.
Nie wiem czy pompy Lukasa sa takie kosztowne, czy mechanik taki drogi? W dieslu pompa wtryskowa zaciaga paliwo z baku. Załóż zaworek zwrotny, na przewodzie z filtra do pompy. Sprawdz tez wężyki przelewowe na wtryskach. Ale skoro pompa była robiona i uszczelniana powinna trzymac paliwo, elektromagnes sprawny, lepiej zmień mechanika. Najprościej podpiąc...
czy jest to jednopunktowy wtrysk boscha ?
Możliwe że wtrysk któryś leje
Vvaldek , widzę ze masz dojście do ex. smarta , powiedz mi czy można dokonać korekcji statycznego kąta początku wtrysku dla Brava JTD , tzn. wpisania konkretnej wartości czy nie jest to możliwe ?
A przypadkiem tych wtrysków nie trzeba programować do autka?
Wyrzuciłes fabryczne IMOO!! Czy coś dodatkowego??? Możliw ze uciekło zasilanie z zespolonej cewki zapłonowej ponarańczowy przewód "o ile pamietam dobrze" powino byc +12V po kluczyku. Możliwe ze ubiłeś Centrale wtrysku:(
Mam pytanie świeci się kontrolka czerwona od wtrysku co jest przyczyną czy kto mi odpowie?
Witam. Mam mały problemik z Fiatem Brava, które nie chce odpalić. Auto podjechało pod dom, postało 1 godzinę a potem odmówiło współpracy. Na liczniku świeci kontrolka wtrysku i symbol CODE. Co może być przyczyną tej usterki?
A immobiliser widzi klucz ? Trzeba zobaczyć czy przekaźnik załącza się. Zestyk zwierny: 87-stały plus, 30-pompa, czujnik tlenu, wtrysk. Uzwojenie: 85-po zapłonie +12V, 86-załączany masą z ecu.
Witam panowie mam wielki problem wymienilem wczoraj wryski 4 szt i autko wcale nie zapala , zaczyna zaskakiwac i przestaje , pompa ok paliwo z przewodow leci i z zasilania i z powrotu , przewody od wtryskow tez dzialaja iskra jest , nowe kable zaplonowe , nowy aparat zaplonowy, filt paliwa w tamtym roku wymienialem kontrolka od wtrysku sie pali i gasnie...
Kolego brava 1,4 ma wielopunktowy wtrysk, radze wyczyści krokowca i przepustnica:arrow:Reset kompa.
Masz SPI czy MPI? Widziałeś kiedy Bravo 16 16V na wtrysku centralnym?
Jak zapala Ci się kontrolka od wtrysku to musisz podjechać na diagnostykę i od tego trzeba zacząć
nie, nie posiadam takich rzeczy
wymieniłem pomke paliwa i pali na benzynie "od strzału" na gazie trzeba pokrecic silnikiem troche dłuzej ale tez pali. wyczysciłem cały gaznik i przedmuchałem wtrysk paliwa.
Jak w temacie czy ktoś wie jak ustawić kąt wtrysku we fiacie I co jest przyczyną cofania się paliwa z pompy do filtra paliwa
Ta 900'ka jest na gaźniku czy na wtrysku?
Z tego, co pamiętam z Fiata, to IAW-1AF źle znosił "zwykłą" instalację gazową. Oprogramowanie centralki wtrysku jest autoadaptacyjne i przy rozregulowanym gazie rozjeżdżała się mapa. Pomagało na chwilę zresetowanie parametrów autoadaptacji EXAMINEREM. Często dodatkowym objawem było gaśnięcie na wolnych obrotach, duże spalanie, dławienie się przy przyspieszaniu...
no ale jak cewka walnie na wtornym uzwojeniu lub bedzie miala jakies przebicie to niepoda wysokiego napiecia na swiece a wtrysk poda paliwo
Jeżeli po wymianie świec żarowych nastąpiły te usterki to posprawdzaj połączenia, wtyczki przy wtryskach czy są dobrze zamontowane. A jakie konkretnie błędy masz?
dysza to końcówka wtryskiwacza , a to w kolektorze to wkrętka. Zasada jest taka że wkrętki jak najbliżej zaworu ssącego a wężyki od wtryskiwacza jak najkrótsze. Łatwiej to siągnąć na pojedynczych wtryskach niz na tzw, listwach po 3 lub 4 wtryski. Jeśli obydwa warunki niemożliwe jednocześnie to lepiej wkrętki blisko zaworów a wężyki nie co dłuższe ,...
dziś samochód wrócił znowu z warsztatu zapłaciłem 600zł - wymienili jakąś centralkę kąta wtrysku i sprawdzono oraz uszczelniono wtryski. Po rozgrzaniu silnika dalej te same objawy. pomocy!!!
Wymień najlepiej cały wkład z pompą i filtrem w baku Trochę będzie bolało i czyszczenie listwy wtryskowej i wejść na wtryskach z "piachu"
przeczysc regulator ciśnienia w pompie CR i czujnik na listwie wtryskowej,mialem kiedyś taki problem w ar 156,regulator był padniety,a w stilo dwa wtryski trochę laly
To akurat mogę sprawdzić, miernik posiadam, wępnę szeregowo i po sprawie, tylko parametry pompy muszę poznać. Tak obstawiałem na regulator ciśnienia, zawory zwrotne, jednak jakoś nie pasuje do całości obecnie (założyłem zwrotny na zasilania przed wtryskiem, bez zmian).
Witam, Fiat Brava 1.4 12V LPG. Problem jest taki, że na benzynie brakuje mocy i nie wkręca się powyżej 4,5-5tys, czasem podczas jazdy zaświeci się kontrolka wtrysku i za chwile gaśnie, wymienione zostały kable, świece, filtr powietrza. Od czego zacząć ?.
A sprawdziłeś czy skrzynka bezpieczników lub instalacja nie została zalana ?
ziko, siena 1,4 8V to wtrysk Boscha, ten sam co w Bravo/Brava 1,4. 1,4 8V na marelli? Już prędzej 1,2 albo 1,6.. Nie znam żadnego fiatowskiego 1,4 na IAW albo Weber Marelli. Ale ja się nie znam, ja tylko taczkami jeźdżę...
Cewka i wtryski zasilane są z drugiego bezpiecznika 25A.
To kontrolka od wtrysku tzw. ,,marchewa". Prawidłowe jest że świeci na przy rozruchu.
Mam problem. W czasie jazdy zapala się kontrolka wtrysków. Silnik zaczyna pracowac nierównomiernie. Muszę wyłączyc silnik i dopiero po dwukrotnym przekręceniu stacyjki kontrolka zostaje skasowana. Problem powtarza się ostatnio dosyc często. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
odpala normalnie i przez kilkanaście pierwszych minut jeździ normalnie, pozniej silnik sie troche nagrzeje i wtedy da sie nim ruszyc pod warunkiem, ze nie dotkne pedału gazu, bo jak tylko go lekko dotykam to silnik gaśnie. Dodam, że świeci mi sie kontrolka od wtrysków i samochód nigdy nie jeździł na LPG. Pomożecie?
W prze liftowych (tych z aluminiowym kolektorem) były wtryski 4 dziurkowe, do tych po lifcie (z plastikowym kolektorem) były 2 dziukowe, zmieniasz ten który jest uszkodzony. .
Witam Pisze na forum, ponieważ mam problem z samochodem z którym nikt nie może sobie poradzić. Samochód to Fiat Brava 1,2 16V z 99r. Przebieg 94tys.km oryginalny(ojciec jest pierwszym właścicielem). Problem zaczął występować około 5 miesięcy temu. Objawy są następujące: Po przejechaniu kilku kilometrów do nagrzania silnika po zgaszeniu o odczekaniu...
Nie koniecznie pompa paliwowa odpowiada za ciśnienie na wtryskach jest jeszcze regulator ciśnienia .
Sprawdź odmę, a jak nie to to pierścionki się kończą.
Dzięki za odpowiedź jedyny rzetelny człowieku . Usłyszałem ją też(o emulatorze) od przypadkowego "gazownika" spotkanego na trasie ale nie moglem mu uwierzyć bo do tej pory wydawalo mi się ze emulator ma za zadanie tylko emulować normalna prace systemy wtrysku paliwa. Pozdrawiam
odkręciłem listwę wtryskową i położyłem na papier, po zakręceniu rozrusznikiem wszystkie sikają, zamieniłem prewencyjnie wtryskiwacze, 1 z 2 i 3 z 4. Złożyłem do kupy i wteraz pracuje na 1, 2 i 3 cylindrze. Czwarta świeca po wykręceniu jest cucha. Czy może być tak, że wtryskiwacz pracuje jak listwa nie jest przykrecona a jak ją zakręce to ma mase na...
Witam. Fiat Brava 1.4 12v 98r. Podczas jazdy zapala się kontrolka wtrysku. Diagnostyka wykazała błąd 020A - czujnik temp: sygnał nieprawdopodobny. Czujnik został wymieniony, ale dalej to samo. Ominąłem seryjną wiązkę i podłączyłem go bezpośrednio do sterownika, ale dalej to samo. Dopóki się nie zapali kontrolka wskazania temp są idealne, gdy łapnie...
Po pierwsze sprawdź czy to samo będzie występować przy drugim kluczyku (możliwość uszkodzenia transpondera), jeśli tak to sprawdziłbym połączenia elektryczne między wiązką i antenką no i przy centralce CODE. Jeśli dalej będzie występował problem - loteria. Ja zaczynam od wymiany antenki - najtaniej. Centralki CODE i wtrysku uszkadzają się sporadycznie.
z pompą wtrysków A co to jest?
Najpierw bym sprawdził albo od razu wymienił świeczki.
jak kopci na czarno to dostaje za dużo paliwa. Te czujniki możesz jeszze raz przejrzec. szczególnie temperatury. może leją ci wtryski benzynowe, lub gazu jesli masz sekwencje.
Tak. Jak pisałem w pierwszym poście wymieniłem filtr, czyszczone były przewody paliwowe, zbiornik paliwa i smok w zbiorniku. A co mają świece do pracy silnika podczas jazdy?Auto pali nawet przy -30. Mam takie pytanie jeszcze - czy podczas wymiany rozrządu mechanik mógł źle ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku (i stąd takie objawy) bo nie dawno właśnie wymieniałem...
Jakim ECU, kod transpondera siedzi w centrali CODE, zaś sama centrala jest sparowana z centralą wtrysku. Centrala CODE ma poprawnie odczytać kod klucza i wysłac swój kod zwalniający blokadę zapłonu do znanej jej centrali wtrysku. Kod awaryjny zaś siedzi centrali wtrysku. To tak obrazowo. Nawet jak weźmiesz nówkę centralę wtrysku, podłączysz pod instalację...
Albo silnik krokowy, albo juz niestety zapieczone wtryski. Co do lambdy, to tez moze byc przyczyna, tylko powiedz jaka masz instalke gazu.
Już w pierwszym poście napisałem że listwa pochodzi z bravy ale no ok. Już piszę Silnik Punto 1 Sporting 1.2 16v 86km. Przepustnica Stilo 1.6 16v. Komp Punto 1 Sporting. Wtryski Punto 1 Sporting. Listwa wtryskowa Brava 80km. Wiązka silnika Seicento 1.1 SPI spięta z kabinową MPI. Pompa paliwa oryginał seicento 1.1 MPI (bez powrotu).
no właśnie o to mi chodzi ,że komp nie może się nauczyć bo pewne wartości wychodzą poza granice. Wartości wtrysków porównywałem miedzy 2 a 3 fotkom.
Czyli nie podaje tobie paliwa na wtrysk mam rozumiec tak ? w takim razie szukaj nowej pompki
Wystarczy znać stała wtrysku i czas wtrysku w danym przediale czasowym by wyliczyć spalanie
Była kiedyś aktualizacja oprogramowania centralki wtrysku na tę okoliczność. Spytaj w ASO, czy pamiętają o tym.
Każda jedna centralka II generacji będzie Ci rozjeżdżała mapy benzyny o ile będzie miała ustawioną emulację sondy lambda na przebieg prawidłowy. Emulacja ma być ustawiona na masę... albo przerób na instalację IV generacji (wtrysk fazy lotnej).
marcis o czym ty piszesz ?? 1. sprawdź ciśnienie w reduktorze-przecież to nie wtrysk gazu tylko instalacja II generacji.
To urządzenie nie nadaje się do Twojego samochodu, współpracuje jedynie ze sterownikiem IAW-16F, czyli Cinquecento, Seicento, Panda, Punto z wtryskiem SPI i silnikami 1.1 i 1.2 8V.
a to nie bedzie żadnej różnicy ?? jeśli zmienię na jakiś inny mój samochód to volvo 850 2.5l benzyna na wtrysku a jak bym spróbował od fiata brava 1.6 założyć bo mój tata ma Bingo ?? czy jego sterownik nie ulegnie zepsuciu??
Czyli jak to jest dobre to jaka jest przyczyna blokowania imma (świeci CODE i wtrysk) "zapomniał" kluczy, uszkodzenie zawartości pamięci imma czy coś innego?
Pan adamosk ma rację. Sterownik benzyny musi być zaprogramowany od podstaw i nie załatwi tego byle kto. Emulacja wtryskiwaczy i sondy odpada.Odciąć pompę,zlikwidować emulator wtrysków,nie emulować sondy tylko zczytać zniej sygnał. Moje auto chodzi dwa lata bez buli na Nicolausie Elpi Gaz. Teraz założyłbym tam jakieś SGI lub SEKWENCJĘ,sam mikser może...
Zdejmij obudowę filtra powietrza i sprawdź czy zamknięta jest? Jak pisze kolega emeryt2 sprawdź TPS czujnik położenia przepustnicy. Pod komputer podłącz i napięcie na TPS podaj co pokazuje. 12V to mono wtrysk a 16V to pełen jak pamiętam.
To wykręć jeszcze świece żeby sprawdzić czy są mokre ,aby było wiadomo czy w ogóle paliwo jest podawane przez wtryski . Sterownik silnika sygnalizuje jakiś błąd ? Akumulator w pełni sprawny ?
witam.mam fiata brava 1.8 98r i mam problem. nie moge uruchomic samochodu.po wlozeniu kluczyka i przekreceniu zaplonu nie zapala sie pomaranczowa ikonka FIAT CODE(wczesniej sie zapalala i po chwili gasla) i nie gasnie ikonka od wtrysku. mam tylko dwa niebieski kluczyki.co mam robic:?::?::?::?::?: POMOCY:!::!::!::!::!::!:
Kolejny samochód spoza listy zrobiony Euroscanem. Tym razem Polonez 1.6 z wtryskiem Bosch Motronic. Poszedl na Fiacie Brava 1.4 16V ten 3 numer komputera. Parametry live w normie poza temperatura silnika - pokazywal na cieplym silniku 25*C. Wyskoczyly mi 3 bledy: sonda, EGR, i jakiś KEY? Sonde dalo sie skasowac ale pozostalych juz nie. Co to za blad...
Witam Obydwa czujniki ok - wału był wymieniony i jest nówka (obroty widzi) Jak odepne wał to wali błąd - czyli hall oki - synchro sprawdzone i jest jak należy, dlatego się pytam. Immo nie ma błędów - CODE gaśnie i komunikuje się z ECU Niestety (a może na szczęście) samochód bez LPG - po wymuszeniu działania podwójnego (pompa i reszta) iskra się pojawia...
witam, na elektrodzie jestem od jakiegos czasu, ale glownie pasywnie niz aktywnie, tzn czytam posty itd. Teraz postanowilem jednak napisac gdyz mam problem z fiatem brava 12v 1.4, wtrysk jednopunktowy, otoz stoi mi to auto na warsztacie i sprawa wyglada tak: auto kreci, jest iskra ale brak wtrysku paliwa, tzn pompa podaje ale wtryskiwacz nied pracuje,...
16V SPi ? To nie będzie poprawnie działać brava była na sterowniku bosch-a, przepustnica na linkę z serwomotorem 4 Wtryski lejące parami To w końcu wkładałeś samą głowicę czy cały silnik ?
miałem to samo problem był wtrysk a dokładniej taka kostka której jest nierozbieralna troszke nizej wymieniłem cały i problem z głowy.
Tylko i wyłącznie sekwencja Myślałem o tym. Za 200zł już kupi używaną instalacje. Do tego i tak trzeba było kupić przejściówkę pod kompa aby to doprogramować. Za taką kasę wolę kupić blosa. Montowanie nowej sekwencji w profesionalnym zakładzie mija się z celem. Auto o wartości 1000zł ;-) Czyli co? Komputer Bravy wykryje brak pracy wtrysków i nie będzie...
Jak w poście auto po zmianie silnika chodziło przez 2 dni wsiadając do auta po przekręceniu kluczyka gaśnie lampka z kluczykiem oraz z znakiem wtrysku ale brak zasilania na cewkę zapłonową i nie słychać pompy paliwa
Jednak znowu zdechł. Niezłe jaja. Moze faktycznie czas sie przyjrzeć kostce przy stacyjce, albo ten przekaznik od wtrysku nieszczesny. Sorry za post pod postem, ale robię to w celu podbicia tematu.
Wiat, Nie wiem czy to "Monomotronic" jest to 1.4 12v zintegrowany elektroniczy zapłon i wtrysk 1pkt (singlepoint) posiada równierz centralke elektroniczną sterującą w/w funkcjami określając czas trwania wtrysku i kąt wyprzedzenia zapłony (tyle wyczytałem z danych tego auta)
Witam, samochód tak jak w temacie sterownik hitachi, czym łączycie się z tym bałaganem? złaczę 3 pinowe wykorzystywane tylko linka K i masa, cdif2 i texa nie dają rady łączyłem się nawet przy samym ecu nadal nic, głównym problemem jest to że gdy się nagrzeje po dłużej trasie 20~30 km to zapala się kontrolka wtrysku i następnie samochód gaśnie następnie...
(Fiat Brava 1,4 12V benzyna) Witam, mam problem z moim fiatem brava, samochód wogóle nie odpala, kontrolki wtrysku i code świecą sie poczym gasną i rozrusznik kręci ale silnik nie zaskakuje ;/ Z autem już wczesniej miałem problem ponieważ po zatankowaniu 6L robilem samochodem ok 40km.Samochód nigdy nie gasł podczas jazdy tylko dopiero np. nastepnego...
Byłem już z nim u wszystkich mechaników i elektromechaników Wiesz chociaż czego mu brakuje do odpalenia? Iskra, wtryski, dolot, wydech, temperatura jaką widzi sterownik? Sprężanie? Tak to sobie można gdybać.
Ja też myślę problemem nie jest immobiliser więcej danych jaki masz sterownik? Ta twoja " Marchewka " to kontrolka wtrysku a co sprawdziłeś ? włącznik uderzeniowy , bezpieczniki , oglądałeś czy wszystkie kostki wpięte ? co było powodem kodowania kluczyków?
Czy sa jakies kody w pamieci sterownia?Prawdopodobnie rozjechala sie adaptacja w sterowniku wtrysku. Magnet Mareli tak maja.Jak sie nieda skasowac adaptacji testerem zostaje ponowne proramowanie sterownika.
fiat brava 1.9 d co kilka minut na wolnych obrotach zwiększa obroty i zaraz pracuje normalnie i znowu kilka minut pochodzi i znowu podnoszą się obroty. Wymieniłem filtr paliwa posprawdzany układ paliwowy, wykluczam zapowietrzanie. Czy to może być pompa? I zdarzają się drgania silnika tak jakby się zawieszał wtrysk albo pompa nie podawała paliwa. Może...
http://obrazki.elektroda.pl/6716891500_1... A to co zaznaczyłeś, to przyspieszacz kąta wtrysku, część układu rozruchowego silnika.
Wada tych silników (1,4 12V) jest nieudany sposób dystrybucji oleju na wałek rozrządu ( konsekwencja jest jego wytarcie ). Jest to tzw "pająk z rurek stalowych, które sie zapychają nagarem. Doświadczeni mechanicy zalecają czyszczenie tego cuda co 1-2 wymiany oleju. Ja ze swojej strony silnik 1.4 12V bede chwalil. Moje Bravo ma juz nastukane grubo ponad...
to będą wtryski, najlepiej cała listwe wymień troche jest roboty i kręcenia( musiałem klucze 'specjalistyczne' wyspawac ) przez dolot ale warto problem takowy przestał istnieć, pozdrawiam
jesli jest problem z immo to powinna sie takze swiecic lampka awarii wtrysku , czy swieci sie? bo jesli nie to byc moze jest cos nie tak z zasilaniem
Dedykowany mikser zakładany na korpus przepustnicy ale odradzam w ogóle LPG II generacji do tego auta. Silnik 16V z plastikowym kolektorem i wielopunktowym wtryskiem - w/g mnie jedynie instalacja IV generacji ma tam rację bytu. To jest wersja 90KM czy 103KM?
kontrolka wtrysk brava brava ciśnienie wtrysk brava brava
sterowniki compaq 6720s falownik allen bradley dziwny zgrzyt
spawarka wybija bezpiecznik tablica kierunkowa
Oprogramowanie do projektora WiMiUS P62: aktualizacje i funkcje Regulacja luzu maglownicy Ford Transit Connect MK1 2003