Michcio997 - prubkowanie sondy jest nastepujace: - 0 do 0,1V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 4 - 5%,co wskazuje na mieszanke 0,7 - 0,8 V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 0 - 0,5% co wskazuje na mieszanke bogata 0,5V - Lambda=1,czyli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny. Musisz tez wiedziec,jaka masz sonde - z grzalka...
jeżdżę ponad dwa lata Voyagerem 3,3l '96 - mam instalację Landi LES 98 i nie sprawia mi ona najmniejszych problemów - spalanie LPG w mieście 15-16 l na trasie 12-13 l . Odradzałbym raczej wtrysk gazu - jest bardzo drogi ,poza tym często siadają wtryski (mojemu znajomemu już po póltora roku eksploatacji ) i co najlepsze nie uznano mu gwarancji - bo to...
W tym aucie w ogóle nie powinieneś mieć takiej instalacji - koniec i kropka. Wtrysk benzyny to pełna sekwencja, z dwoma sondami lambda i plastikowym kolektorem, a Ty masz tam założoną instalację II generacji. Niby być jej nie powinno (i tutaj bez wątpienia masz rację), ale nawet ASO Fiata montowało instalacje II generacji do tych silników (nawet na...
Zwracam uwagę, że w Pandzie jest listwa wtryskowa "bez powrotu", więc pomijając już niestabilność ciśnienia gazu, zamarzanie końcówek wtryskiwaczy to dochodziłoby jeszcze zapowietrzanie się listwy odparowanym gazem. No i w ogóle pomijamy aspekt prawny takiej instalacji - to nie ma prawa przejść przeglądu, równie dobrze możesz kupić zestaw do instalacji...
Problem z uruchomieniem silnika. Prośba o sugestie. Przedstawię historie problemu. [ 2015-04-10 ] Zauważam, że przez rurkę podciśnienia łączącą regulator ciśnienia paliwa na listwie zasilania wtryskiwaczy z kolektorem dolotowym dostaje się do kolektora ssącego benzyna, które zalewa cały kolektor, a dalej ścieka do kolektorów ssących na zawory ssące....
Panda 1.1. to tylko MPI. Powinna być instalacja sekwencyjna gazu ale zakładają II generacji na krokowym . Sterowniki silnika są awaryjne z tego co mi wiadomo mają układ kontroli cewki zapłonowej i jeśli wykryją anomalię (chociaż wszystko jest ok) odcinają wtrysk benzyny by zabezpieczyć katalizator . Dlatego zadałem pytanie czy instalacja II generacji...
2 litry benzyny na 100 kilometrów dodatkowo do LPG? Widzę, że kolega mi bardzo mgliste, zasłyszane gdzieś informacje. Moje auto - 2 litrowy motor, napęd 4x4, pali 10-11 litrów gazu na 100km, do tego tankuję benzynę 4 razy w roku za 50 zł, to 200 zł, przebiegi roczne około 10tys kilometrów więc wychodzi 0,4 litra benzyny na 100km. Jeśli silnik GDI to...
a ja mam problem. Z krokowym moje audi 80 z silnikiem2,3 wtrysk wielopunktowy pali sobie 22 do24 litry gazu i mam zamiar wstawic srube zamiast elektroniki
Kolego, sprawa wygląda następująco: generacja I, II i I/II wlot gazu do kolektora ma realizowany mikserem lub króćcem znajdującym sie przed przepustnicą, przy czym generacja I i I/II regulację dawki gazu ma poprzez register (śrubę regulacyjną) ustawiany ręcznie, a w II dawka gazu dobierana jest przez silniczek krokowy, generacja III podaje gaz do kolektora...
ford ma wielopunktowy wtrysk paliwa, instalacja drugiej generacji firmy Lovato. Jak silnik juz odpali to chodzi odrazu równiutko.
Właśnie na gazie jeździ dobrze Dodano po 45 Ciśnienie paliwa, filtr, regulator ciśnienia paliwa, wtrysk bądź wtryskiwacze (nie napisałeś czy masz silnik 8V na pełnym wtrysku bądź monowtrysku, czy 16V), podciśnienia a nawet świece zapłonowe. Opcji jest wiele, chociaż podejrzewam, że może brać "lewe powietrze" tłumaczyło by jazdę na pół gazie. Czy na...
Instalacja gazowa włoska 4 generacji - bezpośrrdni wtrysk gazu w fazie lotnej cena 4000 zł. z montażem.
w 2 generacji kia sportage nie występował wtrysk bezpośredni PB, albo gazownik źle tłumaczy co zrobił albo masz swap silnika
Czytaj wyzej. Juz ac w01 mogłeś wybrać a nie takie gowno co ledwo 5tslys km zrobi z poprawna dawką gazu. Szał i rewela. Najważniejszy element instalacji- wtrysk - wybrałeś najgorszy z możliwych juz gorszego nie znam.
Instalacja I generacji / śruba/ . Wtrysk rozciety i + wtryskiwacza połączony z przewodem czerwonym centralki i do zacisku 30 na przekażniku . Reszta wiadomo masa . niebieski z centralki i drugi przewód z rozciętego wtrysku / do pinów na przekażniku/ Wszysko dział poprawnie za wyjatkiem tego spadku na zacisku 30 do 9.4v
jaka instalacja której generacji to po pierwsze pełny wtrysk czy mixer
No cóż...niedawno sam to przerabiałem. Wszędzie mówia,że jak plastik to tylko wtrysk sekwencyjny,ale...Do niedawna nie było wtrysku i w samochodach montowano instalacje II generacji :!: Gdy pojawił się wtrysk, to raptem w autach z plastikowym kolektorem nie można montować "tradycyjnych" instalacji, bo pęknie kolektor po strzale. Jest w tym część prawdy,...
Witam. Przepraszam z góry za odkopanie tematu, ale mam ten sam problem, w tym samym silniku ( dokładnie to w 1.8 abs ale One znacząco się nie różnią). To znaczy sprawa wyglądała tak. Auto chodziło na benzynie i na gazie super - zero problemów. Instalacja BRC najprawdopodobniej pierwszej generacji w aucie od 6 czy 7 lat a więc sporo na niej przejechane....
akurat instalacje 2 generacji to instalacjie do 1-punktów do wielo-punktów jest instalacja3 generacji niestety nie znajdziesz warsztatu w ktorym zalozysz instalacje 3 generacji i nie bedzie z nia problemów.pozatym montarzysta ktory by sie tego podjal jest lepszy od sapera(wiecej ryzykuje).jednym slowem do auta z turb'em musi byc zainstalowana instalacja...
Typowa usterka to rzeczywiście błąd sterowania cewki ale iskra jest i na LPG II chodzi normalnie, za to na benzynie i przy LPG IV generacji ECU odcina wtrysk na cylindrach, na których w/g niego brakuje iskry. Niemniej P0301 to tylko wypadanie zapłonu na I cylindrze, ale piszesz że taki błąd pojawił się kiedyś... a co się pojawia teraz, po tym jak zaświeci...
Musisz szukać sterownika - może jest w środku pod kierownicą ? Padnij na wycieraczke i może coś podjerzysz lub przez ten otwór co jest przełącznik dany. Poprostu jak sam sterownik (A musi być) nie ma opcji na ciągłą prace na gazie to trzeba i tak odnaleźć sterownik i podawać napięcie na przekaźnik odłączający wtrysk benzyny i dające napięcie na cewki...
Dorzucam jeszcze jedną ofertę warsztatu: "Witam, Bardzo dziękuję za zapytanie. Odpowiadając na Pana/Pani pytania. Doskonale znam model tego auta , w 14-letniim okresie działania mojej firmy zrobiłem parę szytuk były to przeważnie auta BMW , silnik w pańskim samochodzie jest podatny na zagazowanie ,pamiętać trzeba tylko o doborze właściwego typu instalacji...
Jeżdżę samochodem do pracy 7km, w weekendy za miasto 70km. Unikam korków, na szczęście na mojej codziennej trasie nie są częstym zjawiskiem. Przy takich warunkach spalanie na benzynie jest po niżej 10l/100km (na nowym sterowniku). Czym więcej jeżdżę po mieście, tym bardziej zbliżam się do 10l/100km stąd uważam, że 12 i więcej przy instalacji gazowej...
Masz attuator na wężu i mikser w dolocie - instalacja II generacji, na pewno nie fabryczna, jak już to salonowa/czyli dołożona przez dealera. Instalacja IV generacji to wtrysk fazy LOTNEJ, niewiele droższa, a o wiele lepiej nadająca się do tego silnika. Co do interfejsów diagnostycznych - kombinować coś samemu czy lepiej podjechać do kogoś? Nie bardzo...
Podejrzewam, że sekwencyjny wtrysk benzyny, plastikowy kolektor ssący - więc radziłbym instalację IV generacji (sekwencyjną) i raczej markową, nie składak. Jaką, to już Twój wybór - ważne, żeby była założona i ustawiona starannie, bo to później procentuje nie ma problemów) i później dostęp do kumatego serwisu. Ja eksploatuję dwie sekwencje OMVL i PRINS...
Auto ma silnik SPI (przynajmniej w/g autora) więc najlepsze co można do tego założyć to tzw. ciągły wtrysk LPG (instalacja III gen.), większość gazowników upchnie oczywiście instalację gaźnikową (z tzw. mikserem) z komputerem sterującym attuatorem (II gen.). Instalacji III generacji już chyba nie produkują i praktycznie zniknęły one z oferty warsztatów...
Posiadam opla astrę 1.6 (75 KM wtrysk 1 pkt.) z instalacją BRC mod. BLitz D1V instalacja (chyba) II generacji (bez wtrysków). Problem w tym, że wszystko działało dobrze do momentu odstawienia auta do blacharza. Auto miało wypinany akumulator (było spawane). Teraz zapala dobrze, przełącza na gaz normalnie- jednak w czasie jazdy przłącza na benzynę i...
Mechaniczny wtrysk i sonda lambda,coś wam się pokręciło!Do takiego układu zasilania ostrożnie z gazem,bo jest tam klapka spiętrzająca i jak gaz w kolektorze wybuchnie to wasze oszczędności wydacie na szrocie a potem u kilku mechaniorów którzy nie będą umieli tego ustawić. Odciąć pompę paliwa i instalacja 1 generacjil,chyba że zakładasz sonde lambda(będzie...
Witam! Polecam instalacje IV generacji (czyli: wtrysk sekwencyjny gazu), ale nie orientuje się która firma produkująca takie instalacje jest godna uwagi :/. Przy takiej instalacji moc i moment obrotowy pozostaje prawie na takim samym poziomie jak na benzynie (szczególnie ważne jak chcesz jeździć oszczędnie i dynamicznie), dodatkowo nie ma strzałów w...
ja mam podobny silniczek tylko że w golfie 1,6 jednopunktowy wtrysk i katalizator i mam pytanie czy jak do takiego silniczka załórze gaz I generacji to coś się stanie i czy da się takowy wogule tam załorzyć ??
Witem, silnik w twoim samochodzie to najprawdopodobniej X10XE. 4 Zawory na cylinder, 3 cylindry, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy benzyny. Jeżeli przepływomierz to ten sam model części co w X16XE to 1 czy 2 wystrzały gazu w kolektorze dolotowym i masz po przepływomierzu (raczej delikatna część w tych samochodach). Pierwsza sprawa: zakładanie gazu do...
Dzieki Lukas.W takim razie pytanie-czy ten pelny wtrysk 3 generacji tez jest grozny dla silnika, czy strzela??No i co sadzisz o tych tanszych instalacjach sekwencyjnych...oprocz tej dream o ktorej juz sie wypowiedziales-nie za ciekawie ;).Dzieki jeszcze raz....
Witam Rozumiem że jest to instalacja III Generacji (sekwencyjny wtrysk gazu), nie znam się za bardzo na tych istalacjach, głównie grzebałem w II generacji. Przyczyną może być równolegle ustawiony wlot powietrza do kierunku jazdy. Powietrze jest wtedy wdmuchiwane do silnika co jest niekorzystne w instalacjach drugiej generacji. Nie wiem jak u ciebie...
Witam Mam Podobny problem z autkiem Alfa Romeo 1,4 t.s 98''. Jak go zaleje pod korek i jadę w trasę to mi spala gazu 8-10l/100km. instalacja starej generacji silnik wtrysk a gaz w dolot. Jak śmigam po mieście, do pracy i po zakupy (cykle 10-15km) to mam spalanie rzędu 16-18l gazu / 100km jak przy cisne pedał to i 21l. Gdzie jest problem? Instalacja...
Oczywiście, że można założyć pełny wtrysk LPG do silnika Spi. Tyle że nie będzie to prawdziwe Mpi, bo wtryski nie będą się otwierały tak jak byłoby to we wtrysku wielopunktowym benzyny. Motowałem niedawno takie zestawienie w pasku 2.0L(jednopunkt) i chodzi bez problemów. Jeżeli zdecydujesz się na wtrysk to sterownik Stag 300, a reduktor wystarczy tomasetto...
Dokładnie tak jak kolega 'zuczysko' napisał - emulator OBD2 i będzie po problemie CHECK ENGINE. W moim Punto2 z 2002r. był taki sam kłopot z 'checkiem' ale instalacja 2 generacji a u ciebie bez tego powinno śmigać jak marzenie. Instalacja gaz. nie powinna się układać - gazownik jakiś banał ci powiedział. Jeżeli to wtrysk to powinno chodzić miodzio,...
Każda instalacja nie ważne jakiej generacji ma możliwość regulacji. Tak samo III generacja posiada tzn dozator a następnie dystrybutor. Nie wyobrażam sobie by gaz dawkowany był od tak.... Ok. Tyle tylko, że w III gen. został wyeliminowany mikser i gaz jest w fazie lotnej stale podawany do wtryskiwaczy gazowych, umieszczonych blisko wtryskiwaczy benzynowych...
Jezeli chcesz pojezdzic tym samochodem to tylko sekwencja. Zwykla instalacja tez bedzie dzialac, ale litosci, nie II generacji. Silnik V12 jest to nic innego jak dwa silniki "sklejone" ze soba, a co za tym idzie: dwa reduktory, dwa sterowniki, idt. Po za tym ten silnik ma tez oszczedny uklad pracy i tu tez zwykly gaz ma problemy. Pewne jest, ze nie...
Nie wiem czy dobre forum wybrałem ale mam mały problem z astrą silnik 1,8 benzyna jedno punktowy wtrysk z instalacją gazową z roku 92r chciałem podłączyć komputer zużycia paliwa i gazu do tego samochodu i problem jest taki ,że nie mogę znaleźć czujnika drogi i sygnał wtrysku działa tylko z benzyną na gazie jest jakby wyłączony brak impulsów instalacja...
mam teraz II generacji BRC just czyli zwykly mikser ale mam juz dosyc jak nie slabe osiagi to znowu ogromne zuzycie gazu i jeszcze do tego kulawi gazownicy ktorzy nie potrafia badz nie chca tego dostroic jak myslicie czy warto sie przesiadac na ten wtrysk gazu i co trzeba wymienic a co dolozyc zeby to zgrac czy zblizy to w znacznym stopniu w porownaniu...
wtrysk jednopunktowy. a której generacji to nie jestem pewien(2??). zalozona wlutym 2008 roku. Centralka detec basic+. elektrozawór Lovato ev00, wielozawór Tomasetto at 02
Tzoku, z całym szacunkiem, ale poczytaj jeszcze. W tym aucie powinien być wtrysk gazu IV generacji, a nie instalacja gaźnikowa (ew. do zaakceptowania przy monowtrysku). Przy tej instalacji będziesz częstym gościem gazowników i mechaników w całej okolicy. Instalacja 2 generacji nie jest instalacją gaźnikową, tylko instalacją gazową z prostym kontrolerem...
Witam.Mam problem z moim samochodem podczas jazdy na gazie (LPG nie gorzałeczce):D. Podczas gwałtownego dodawania gazu w okolicach 4tys. obr. występuje dziura w obrotach i silnik się dławi. Przy łagodnym dodawaniu gazu jest w miarę dobrze i silnik się wkręca na wyższe obroty( na benzynie ok.). Czasem po zdjęciu nogi z gazu i hamowaniu obroty spadają...
mam mercedesa 190e 2.0 benzyna z gazem, rok89 pełny mechaniczny wtrysk z sondą lambda, instalacja gazowa II generacji ze stabilizatorem obrotów, chciałbym się dowiedzieć czy zamontowanie emulatora sondy lambda poprawiłoby pracę silnika bo już jeżdże od pół roku na regulacje które niewiele pomagają,czasem obroty ma 1100 czasem 1600 i nigdy się nie da...
Witam wszystkich użytkowników tego forum. Po lekturze zamieszczonych tutaj postów postanowiłem się zarejestrować, aby móc skorzystać z wiedzy i doświadczenia innych użytkowników. Aby nie mnożyć tematów swoje pytanie postanowiłem zamieścić w tym wątku. Jeżdżę samochodem Ford mondeo mk II 2.0 benzyna gaz. Instalacja II generacji DT gas system basic super....
wypasiaona instalacja bez wtrysku gazu bedzie dzialac... ale nie najlepiej - bedzie kosztowac ponad 2000 zł i to znacznie!!! a najtanszy wtrysk gazu - info z forum to 3700 Ja nie zastanawialbym sie - tylko wtrysk!!!! - nie masz ograniczonego mikserem dolotu a komp gazowy umozliwi takie wyregulowanie ze jest szansa nawet na minimalnie wieksza moc niz...
Mam problem z OPLEM ASTRA 1,4 – wtrysk jednopunkt - 8 zaworowa – 93 r. z gazem . Jadąc dość często zdarza mi się sytuacja , że autko gaśnie . Jak się zatrzyma , mogę kręcić – ale nie da się zapalić . Po 2-3 min zapali i jadę dalej . Często jak zauważyłem zdarza się to podczas dynamicznego ruszania . Nie jest to jednak regułą . Instalacja...
Ludzie o czym Wy piszecie!?! Przecież to nie instalacja mieszalnikowa, tylko wtrysk LPG, nim steruje ECU od benzyny, poprzez sterownik LPG, tzn. sterownik LPG wprowadza tylko korektę czasu wtrysku (bierze sygnał z wyjść sterujących wtryskiwaczami benzyny). Wystarczy spojrzeć na mapy korekcyjne LPG i wszystko widać jak na dłoni. Tu nie ma żadnych emulatorów...
Witam !!! Mam samochód jak w tytule, jest on na 4 punktowy wtrysku. Posiada instalacje gazową, która była zakładana jakieś 3 miesiące temu. Mam z nim od jakiegos czasu następujący problem, jak jadę na benzynie to podczas mocniejszego wciśniecia gazu silnik szarpie jak by sie wylaczam na chwilke i zaraz jest normalnie, potafi sie to stac na kazdym biegu....
Witam wszystkich zainteresowanych problemem i tych co zbladzili. Posiadam samochod wymieniony w temacie, od pewnego czasu zaczely sie problemy z jazda tym autem na gazie. Instalacja to holenderskie Vialle 2 generacji na pelnym komputerze (nie ma mozliwosci pokrecenia cymkolwiek i wyregulowania czegokolwiek manualnie). Wiec objawy sa takie: Podczas jazdy...
Zakupiłem passata B4 .-2.0 wielopunktowy wtrysk paliwa z katalizatorem z 1996 roku oznaczenie silnika AGG (podobny do 2E) z instalacja gazowa II generacji z centralka BINGO-M. Spalanie LPG na trasie przy prędkościach 80-130km/h wynosi 10 -11 l/100km (w miescie nie robiłem pomiaru) „ Gaziarz stwierdził ze parametry sa nie właściwe i po sprawdzeniu...
dlaczego auto na gaz nie ma jezdzic szybko????? to opinia ktora narazie pokutuje w Polsce. Prawda w instalacji gazowej I i II generacji jest trudno osiagnac osiagi takie jak na benzynie - ale nie jest to niemozliwe. Natomiast majac wtrysk gazu i troche pojecia jesli chodzi o zasade dzialania silnika spalinowego, powinnismy bez problemu uzyskac okolo...
Witam posiadam Vectre B z silnikiem X16SZR z instalacja gazową i borykam sie z problemem braku mocy na bezynie i jeszcze wiekszym brakiem mocy na gazie. Najbardziej jest to odczyuwalne kiedy na 2 wciskam pedal gazu auto ciagnie ale z dziurami w przyspieszeniu szczegolnie w przedziale niskich obrotow. Na 2 z pedalem do konca wcisnietym rozpedzam auto...
Witam szanowne grono forumowiczów ! VW GOLF 3 1997r 1.4 wielopunktowy wtrysk Instalacja LPG IV generacji centralka Bingo S4 parownik Tomassetto, butla , elektrozawory Zavoli Mam dość spory, a zarazem męczący problem w swoim Golfie z lpg. Kupiłem go jakiś czas temu w lato już z instalacją , spisywał się rewelacyjnie 0 spadku mocy na gazie spalanie super...
Używam samochód Hyundai Lantra silnik tez jak Akccent 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC...
Niedawno zacząłem historię z autem Astra C20ne silnik 2.0 8V 85KW. Benzyna z gazem drugiej generacji - tak kupiłem ale jako, że poprzednie auto miało sekwencje to czułem, że ta 2 gen. to nie jest to co powinno być. Została mi instalacja sekwencyjna z poprzedniego auta postanowiłem ją założyć. Zanim zdemontowałem świecił się błąd sondy ale to myślę już...
Witam, Mam następujący problem... Mianowicie zaczęło sie pewnego lata.. Mój bolid powolutku przestawał się uruchamiac tak jak nalezy( po około roku lub dwóch latach jazdy na gazie ,uruchamiany tylko na paliwie i przełączany na gaz ) ...trochę dłużej kręcił.. Jak się zbliżała zima było coraz gorzej...az wkońcu sie nie uruchomił padł akumulator... Przy...
Czy to prawda ze koszt takiej intalacji to 3,500 ????? Instalacja o której mówisz to wtrysk sekwencyjny, najnowsza generacja instalacji gazowych :!: a gdzie te instalacje za 1600 Tego typu instalacje nadal są dostępne :) Każdy porządny warsztat instalujący gaz do samochodów powinien mieć dostepne dla klienta wszystkie generacje instalacji gazowych.
Możesz na próbę po prostu podłączać tylko do jednego wtrysku jedną "wiązkę" a pozostałe pozostawić niepodłączone (oryginalną wiązkę przy pozostałych wtryskach musisz przywrócić do oryginału). Oczywiście w tym przypadku podłączasz sterownie tylko jednego wtryskiwacza LPG. Po przełączeniu na LPG tylko ten jeden cylinder będzie pracował na LPG, a pozostałe...
Więc silnik to 1.4 AEX, wtrysk benzyny jest sekwencyjny (BOSCH Motronic 9.0) i bez problemu (no, prawie, bo w tym sterowniku jest dość specyficzny algorytm "ssania") można założyć instalację LPG IV generacji. Natomiast wtrysków LPG nie widzę, więc raczej masz instalację I lub II generacji (ale miksera też nie widzę).
Unikałbym raczej silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
II różni się od I tylko elektroniczną centralką i aktuatorem w miejscu registra na wężu między parownikiem a mikserem. Stosowanie instalacji I generacji w samochodach z katalizatorem jest niedozwolone. Ogólnie rzecz biorąc to I generacja jest odpowiednikiem zwykłego gaźnika, II generacja to odpowiednik elektronicznego gaźnika z sondą lambda, III generacja...
W instalacja IV generacji wtryskami gazu steruje sterownik benzyny, za pośrednictwem sterownika LPG, który odpowiedni koryguje czas impulsu sterującego. Cała sztuka polega na tym by tak dobrać skok tłoczków wtryskiwaczy, dysze i mapy korekcyjne, by czasy impulsów sterujących wtryskiwaczami z oryginalnego ECU nie zmieniały bez względu na to czy silnik...
Przy niższym ciśnieniu będą większe mnożniki czasu wtrysku, ale wtryskiwacze będą nieco precyzyjniej dawkować gaz. Po zmianie ciśnienia konieczne jest dobranie nowych mnożników. Prawidłowo wyregulowana instalacja IV generacji nie wpływa na osiągi samochodu.
Co prawda nie jestem użytkownikiem ani specjalistą ale jeśli tylko silnik jest fabrycznie wyposażony w elektroniczny wielopunktowy wtrysk benzyny (pośredni - do kolektora) to bez większych komplikacji można założyć instalację IV generacji.
Charytatywnie Ci tego nie zrobi... części ~100zł (przy okazji warto zregenerować wtryski i wymienić filtry), robocizna ~150zł, ponowna regulacja ~100zł. Jeśli to instalacja II generacji to z 50zł mniej.
Odnośnie stosowania gazu z butli do zasilania silnika. Jak najbardziej da się to zrobić, podłącza się zwyczajnie butle do parownika. Jedyne problemy pojawiają się przy niższych temperaturach powietrza - butla musi być montowana odwrotnie, ponieważ gaz nie chce parować. Miałem styczność z dwoma buggy zasilanymi gazem w ten sposób, jeden miał silnik z...
skoro nie można nic regulować na wtrysku sekwencyjnym bo to nic nie daje . to po co w ogóle są te kropki zbieranie map , podnoszenie mnożniika opuszczanie ,korekty itp? Mapy są po to, żeby zgrać charakterystykę wtryskiwaczy gazowych z wtryskiwaczami benzynowymi, tak żeby ECU "nie widziało" różnicy i nie musiało wprowadzać korekt do swoich map podczas...
Nie ma możliwości montażu innej instalacji lpg niż V generacji z bezpośrednim wtryskiem gazu. Duży koszt ( 2-3 razy drożej niz sekwencyjnej lpg) i pewne jeszcze nadal niedopracowanie oraz niską jakość naszego gazu powoduje , że jest to zupełnie nieopłacalne.
Nie ma przeciw wskazań, Masz tam wtrysk pośredni - instalacja 4 generacji. Luzy sprawdzasz/korygująca co 30 tyś km. Spalanie od 9 litrów do 15 l - troszke szybciej na autostradzie. Silnik zachwalany za swoją mało usterkowosc.
dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
TPS! TPS! TPS! to podstawa! Bo skąd końputer ma wiedzieć że ty "ruszyłeś"? i skąd ma wiedzieć że WŁAŚNIE TERAZ POTRZEBUJE dać ci więcej gazu niż na wolnych obrotach? Ma czekać na sygnał z sondy lambda? czyli da gaz po 5 sek jak mu sonda powie: "kierowca ruszył, mieszanka słaba"! ... Bezwladnosc sondy lambda to 5 sekund ??:-) Podepnij sobie miernik...
Siedzi tam zwykła jednostka 2.0 ze zmiennymi fazami i tyle.Wystarczy że sprawdzisz po kolorach przewodów idących do wtryskiwaczy czy masz pełną lub pół-sekwencje.Stag obsługuje wszystkie rodzaje od full grupy do pełnej sekwencji i w razie zakładania tego sterownika wisi Tobie co masz.Jest forum Toyoty TKP i tam sie możesz wszystkiego dowiedzieć.Nie...
Do sprawdzenia emulator wtrysków i czujnik położenia wału (ale skoro iskra jest to raczej tylko emulator wchodzi w grę). Co tam masz za instalację LPG, mam nadzieję, że nie II generację... nie piszesz nic na temat pracy na LPG.
Tam jest jednopunktowy wtrysk więc dobra II generacja + coś do zmotania kompa PB.Można oczywiście IV generacje ale znalezienie szpeca który to zamontuje będzie trudne.
Jeśli była tam wtrysk to lepiej go napraw bo z instalacji I lub II generacji w tym samochodzie nie będziesz zadowolony z powodu np. strzałów w kolektor , większego zużycia paliwa i ograniczenia mocy przez zwężkę w dolocie zwaną mikserem. Najlepiej pod przewody odcięte od wtrysków podłączyć emulator , lub jeśli chcesz totalnie zaoszczędzić to połącz...
Jak odepniesz centralkę LPG to prawdopodobnie nie zapali silnik wcale, przez centralkę (jej przekaźniki) zamyka się obwód wtrysków benzynowych. Chyba, że to nie sekwencja a II generacji, ale nie sądze. Tu jest sekwencja na 99%. Jaka instalacja?
Której generacji masz tą instalację lpg? bezpośredni wtrysk? Instalacja jest chyba II generacji muszę znaleźć papiery to Ci napiszę ale nie jest to sekwencja
Siena z silnikiem 1.0 to musi być dość nowe auto (pierwsza, popularna u nas, generacja nie miała takiego silnika) z EOBD, więc powinna być instalacja IV generacji (wtrysk fazy lotnej). Przy instalacji II generacji emulacja sondy jest niezbędna w praktycznie każdym aucie, niekiedy tylko emulator wtrysków nie jest niezbędny. Może problem jest spowodowany...
Wiązka sterownika gazu rozcina 4 sygnały wtryskiwaczy PB (znajdziesz gdzie się podłączył gazmen) bierze info o RPM najczęściej z cewki (tez znajdziesz) oraz plus po stacyjce też znajdziesz. Wystarczy zmostkować wtryski PB i odpali bez sterownika LPG. Chyba szara wtyczka to wiązka wtryskiwaczy gazowo-benzynowych. Dodano po 5 AEB KING w google, są jakieś...
Mimo Twojego "urazu" również polecę Ładę Nivę (robią ją do dziś). Koszt założenia LPG zależy od ilości cylindrów i mocy silnika oraz sposobu jego zasilania paliwem. Dla 4-ro cylindrowego silnika o mocy do 100KM zasilanego gaźnikiem lub wtryskiem jednopunktowym to koszt ok 1600zł (instalacja mieszalnikowa II generacji), dla takiego samego silnika z wtryskiem...
Podczas pracy na LPG wtryskiwacze benzyny są odłączone, emulator wtryskiwaczy to po prostu odpowiedni rezystor włączony w miejsce wtryskiwacza, aby centralka wtrysku benzyny nie zgłaszała uszkodzenia wtryskiwacza (otwarty obwód). Nie wiem czemu służy ten potencjometr (zapewne reguluje czas przełączania z benzyny na gaz i na odwrót), ale jego ustawienie...
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Łatwiej będzie włożyć IV generację niż na mono przerabiać. Silnik prymitywny ale z sekwencyjnym wtryskiem więc na byle śmieciach jak Valtek pojedzie. Oczywiście że cała instalacja elektryczna silnika i sterownik do wymiany.
Instalacje mam II generacji na mikserze i chyba LPG korzysta z wtrysków benzyny. Skoro masz instalację II generacji to nie korzysta ona z wtrysków benzyny, gdyż jest to instalacja podciśnieniowa. Mikser to potoczne określenie gaźnika LPG. Zapewne brak lub nieprawidłowa emulacja sondy i zbyt rzadkie korzystanie z zasilania benzyną doprowadziły do rozregulowania...
Nie musi być jeżeli się zalozy taka instalację jak trzeba (wtrysk). II generacja w takim samochodzie?
To jest AEX silnik na wielopunktowym sekwencyjnym wtrysku więc instalacja IV generacji, jak najbardziej na miejscu. Sonda lambda musi być.
marcis o czym ty piszesz ?? 1. sprawdź ciśnienie w reduktorze-przecież to nie wtrysk gazu tylko instalacja II generacji.
Dlatego cywilizowane sterowniki mają korekty od temperatury. Ważne że nie trzeba się martwić o zmianę stanu skupienia przed wtryskiem.
Bo założył "AC STAG 4-300 ISA-2" czyli IV generację i to wariant mocno ekonomiczny. Przerobił na wtrysk pośredni... ciekawe jak długo pożyje mu instalacja wtrysku benzyny. Sytuacja analogiczna jak przeróbka samochodu z sekwencyjnym pośrednim wtryskiem benzyny na instalację II generacji, czyli na gaźnik - dać się dało.
Kolega napisze jaka instalacja jaki przełącznik gaz benzyna jaki emulator wtrysków Dodano po 4 Jedziesz na podwójnym gazie czyli jesli masz instalacje 2 generacji to masz odcięcie wtrysków czyli jak przeżucasz na gaz nie rozłancza wtryskiwaczy sprawdź Emulator wtrysków .
A czy ktoś z was (CI którzy uwazaja ze można gaz zalozyć) wzią pod uwage to ze te silniki chodzą na mieszance uwarstwionej, a jak taką chcesz osiągnac podczas zasilania gazem chocby 4 czy 5 generacji?
W fabryce tak - w Holandii. Punkty montażowe niczego już nie stroją, dostają gotowy kit. Czy mega drut to bym nie powiedział, sama idea VI generacji mi się podoba, choć nie koniecznie w tak zasilanym silniku. Wydaje mi się, że nowe przepisy unijne "zabiją" wszelkie ręcznie dostrajane instalacje i na rynku zostaną tylko gotowe kity z homologacją pod...
Powodem może być źle ustawiona instalacja gazowa powodująca "rozregulowanie" sterownika wtrysku benzyny. Domyślam się, że LPG II generacji. Masz emulator sondy? Jak jest ustawiona emulacja?
Gaz kij wie której generacji, może z odcięciem zasilania na pompie paliwa. Na wtrysku rzadko spotykane, ale jednak. Możliwe spadki w instalacji, albo niedomaganie samego alternatora, i spada na tyle że fiksuje wskaźnik i gaz. Albo luz na klemie z której ECU gazu pewnie bierze zasilanie. I odcina elektrozawór butli. Bo nic innego w Pandzie nie może klikać...
a Kolego jaki masz silnik ia jaką instalacje bo jezeli silnik abk czyli pełny wtrysk i instalacje 2 generacji to dość częsty objaw i wystrzały wystepuja gazownicy montuja takie proste zabezpieczenia z przesłoną gumową do tego silnika to najlepsza jest sekwencja czyli 4 generacja .ja mam silnik abt czyli monowtrysk instalacje 2 generacji i zero wystrzałów...
Jeżeli masz instalację I generacji załóż emulator wtryskiwaczy i będzie automatycznie odłączać wtryski w momencie przejścia na gaz.
Tak na początek, to wdaje mi się, że to jest IV generacja - sekwencyjny wtrysk gazu w postaci gazowej. Podejrzana też wydaje mi się cena całej elektroniki (chyba że to tak staniało). Piszesz, że instalacja ma trzy lata, ale nic o kilometrach. Nie znam tej instalacji, ale zacząłbym od tego jakie jest ciśnienie gazu na listwie, a jakie powinno być, jak...
Witam mam podobny problem z moją instalacją. Mam Vectrę 2,0 na pelnym wtrysku i instalację starej generacji od ok 3 m-cy spala mi ok. 15-17 litrów gazu. Wymieniłem filtr powietrza, gazu i świece, dwa razy regulowali mi gazownicy instalację i nic. Czy ktoś mi podpowie co może być przyczyną ? Przedtym problemem przez ponad rok autko paliło mi ok 10 ltr....
Witam Odnośnie golfa - czy jest to 2 generacja lpg czy może sekwencja ? Jaki silnik ? Sprawdź i zapewne uzupełnij płyn w układzie chłodzenia Być może zatankowałeś zanieczyszczonego lpg i potrzeba przeczyścić zawory, reduktor mixer lub wtryski lpg , (instalację gazową ) A odnośnie hondy to oczywiście 4 gen lpg ( sekwencyjny wtrysk gazy fazy lotnej )...
instalacja generacji instalacja gazowa generacji instalacja gazowa generacji astra
pompa ciepła czerpnia powietrza przebieg samochodu pulsuje dioda
scania akumulatory scania akumulatory
Czy kondensatory kartoflaki mają polaryzację? Honda Civic gaśnie na zimnym silniku - przyczyny i rozwiązania