Musisz jeszcze wtryski sprawdzić masz VCDS? W temacie z linku opisałem to i co mierzymy który blok pomiarowy. Nie mam dostępu do opisu bloków pomiarowych dla twojego silnika, może kto podesłać do ATJ? Trzeba sprawdzić te wartości: (18) Stan elektrozaworów. (13). Korekcja dawek paliwa. (23). Korekcje dawek paliwa. Te wartości z dwóch ostatnich bloków...
Witam, Zmieniam wtrysk mechaniczny ke-jetronic, na wtrysk elektroniczny Digifant II z Passata B3. Cała wiązka już jest podłączona, został mi tylko jeden kabelek, mianowicie idzie on od wtyczki którą się wpina do wtrysków. Jeden kabel, idzie do kompa Digi (pin 12), a drugi szedł do kostki 5 pinowej która dalej szła do skrzynki, niestety była ucięta dalej....
Witam posiadam wtrysk mechaniczny.Byłem u paru mechaników i jak powiedziałem że to wtrysk mechaniczny (silnik A9) to nikt nie podejmie się naprawy.Pozostało mi tylko forum
Witam Chcę założyć sobie gaz do mojego VW Passata B2 1.8 benzyna z wtryskiem mechanicznym. Najpierw myślałem o założeniu BLOS'a, ale ze względu na cenę niestety muszę zostać przy tradycyjnym mikserze. Interesuję się trochę mechaniką samochodową, od początku kiedy kupiłem sobie pierwszy samochód (malucha), aż do teraz przy swoich autach zawsze wszytko...
Wywal tego "fejsa". Z nudów sobie wystrugałem kiedyś taki na max232 i 2 tranzystorach - diagnostyka sterownika silnika, poduszek, ABS-u. Wszystko od ręki, bez niezliczonej ilości nieudanych prób. Co do testów elementów wykonawczych, to się nie rozpędzaj - raz że za dużo ich tam nie ma, a dwa, to to że to prymitywny system, bezpośredni następca wtrysków...
i membrane w aparaturze wtryskowej (jeśli to k-jetronik). To nie jest wtrysk mechaniczny tylko w pełni elektoniczny Digifant i nie ma tej "membrany" czyli płytki przepływomierza przy rozdzielaczu paliwa ( rozdzielacza zresztą też). Skłaniałbym się do uszkodzenia silnika krokowego.
WITAM .Posiadam passata2,0 16v 90 r. silnik9A (wtrysk wielopunktowy ,mechaniczny)jest w nim złącze na 6 kabli(linia k,l , zasilanie+ - i jakieś 2) mam prośbę jaki i czym go podłączyć . Z góry dziękuje za pomoc.wszelki informacje proszę kierować bogdan886(małpa)wp.pl
a gdzie podstawowe informacje... silnik, pojemnosc, rodzaj ukladu itp... Dodano po 9 ah sory, nie doczytalem... niekojarze dokladnie ukladu, ale zacznij od znalezienia potencjometru polozenia pedalu, przepustnicy... moze byc taka sytuacja ze jak trafi na przerwe w sciezce to ratuje sie wyzszymi obrotami... chyba ze masz wtrysk mechaniczny... k-jetrinic??...
9A to mechaniczny wtrysk, ważna jest regulacja klapy spietrzającej, mozliwe że wtryskiwacz rozuchowy rosi.
z całego opisu logów gdybania itd też proponuje szukać po stronie wtrysków często spotykam się z słabym dołem i często przyczyną jest to że ktoś ( poprzedni mechanik, handlarz częściami ) czyścił końcówki wtryskiwaczy mechanicznie i potem takie oto klocki wychodzą :)
Witam! Mam problemy z zapalaniem silnika jak jest zimny. Silnik na wtrysku 2l z mechanicznym wtryskiem 5 cylindrów (audi100). Sprawdziłem wtrysk, który powinien działać w momencie zapalania i podać dawkę paliwa rozruchowego. Po wykręceniu tego wtrysku podałem mu napięcie 12V - prawidłowo rozpylił paliwo. Nie mogę znaleźć czujnika, który steruje tym...
Mam mechaniczną pompe wysokiego ciśnienia wyjetą z golfa , wstępna pozostała z passata. Oczywiscie mechanik o tym zapomiał :)
Wtrysk jest na rozdzielaczu mechanicznym?
kazali mi jechac do serwisu na komputer A to MATOŁY jakich mało, z tego co wiem to w passatach 1.8 16v były montowane tylko silniki KR, PL nie montowano (od razu weszły 2,0L 9A). A silnik KR jest na wtrysku mechanicznym Boscha i NIE MA tam do czego podpiąć komputera. (w PL i 9A już jest). Mam identyczny motor (KR 1,8 16v 139KM) w golfie i mam w nim...
Witam mam samochod Passat 2.0 16V gdzie wtrysk jest mechaniczny i przestal jezdzic na benzynie na gazie chodzi extra. Zostala sprawdzona pomoa paliwowa wymoeniony filtr paliwa i nic. POMOCY
Ajni czasami nie ma możliwości założenia innej instalacji LPG, możliwe że w twoim przypadku masz wtrysk mechaniczny i jeżeli nie ma sondy lambda to nic innego założyć się nieda.
pozdrawiam kolegow i prosze o pomoc wlasnie nabylem vw pasat 90rok 1.8 benzin na wtrysku przy zakupie jazda probna z przodu siedzial znajomy mechanik.autko super kupujemy i w drodze do domu szok nie dziala licznik predkosci jak tez kilometry calkowite i te do kasacji.pozostale wskazniki dzialaja.passat to dla mnie magia co moze byc przyczyna jak jest...
to raczej sterownik silnika nie komputer pokładowy ,w auto dacie masz dwa opisy ,terminal side i wire side może patrzysz na nie odpowiedni ,wygląda na komputer od 1.8 na mechanicznym wtrysku
Łącznik generuje jak to nazwałeś bas a traktor w silniku to -1 ustawienie rozrządu(mechaniczne) 2-hydropopychacze 3- wtryskiwacze
Miałby 115 gdyby (...) i tutaj cała wyliczanka zależności takich jak turbina, wtryski, stan mechaniczny ect. ect. Nie zrozum mnie źle. Nie zamierzam Cię zniechęcać, tylko że ta praca jaką wkładasz - na niewiele się zda. 8bitowe sterowniki silnika 1Z są "niereformowalne". Nic w nich nie zmienisz z poziomu VAG'a, bo program zapisany jest w epromie, a...
Dokładnie ma 340.000 przebiegu. Po wymianie turbiny, dwu-masy, klocków, tarcz, amortyzacji. Bogata opcja wewnątrz pół skora, tempomat i takie tam. Okolo 25 000 zł Co wy na to? Czasami w danym modelu siada jedna rzecz. W mercedesie w210 korozja W golfie4 elektryka W audi 100 c3 wtrysk mechaniczny Da się coś znaleźć szczególnego dla danego modelu? Ale...
Witam. Może ktoś z forumowiczów podpowie gdzie takie przewody można zakupić lub jakiś zakład który dorobił takie przewody. Auto passat b2 2.2 pięć cylindrów.
No to jest odpowiedz czemu masz na + ustawione... niestety wtedy spada ci dynamika silnika/auta. Ustaw sobie 0 i pojeździj trochę i sprawdz czy dynamika nie wróciła trochę do normy. Jak dla mnie masz coś źle ustawione na wtryskach skoro musisz mieć +2 żeby spalanie było w pobliżu normy. Zresztą pokaż jak możesz korekty ja masz to +2 ustawione bo nie...
Widzieliście jeden z drugim uszczelkę pod wtryskiem w bkp? Może popychacz cyka ?Raczej usterka mechaniczna.
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy...
A wiec sprawa wyglada nastepujaco. Dzialanie: Po zapaleniu silnika zimnego nie moze wejsc na obroty. Jak nacisne gaz to sie zadusi i zgasnie. Musze pulsacyjnie naciskac, przy czym skacze na obroty jak zdejmuje noge z gazu i tak dalej. Pulsuje coraz czybciej i wchodzi na coraz to wyzsze obroty i po ok 4-5 minutach udaje mi sie go wbic na 6500 obrotow...
Witam. Postanowilem nie tworzyc nowego tematu gdyz ten jak mi sie wydaje bedzie pasowal. Pisalem wczesniej [url=]w innym temacie ze mialem problem z zaworkiem N109 montowanym na pompie wtryskowej. Wymienilem ten zaworek i bylo dobrze do czasu jak silnik sie nagrzal do 90'C Teraz objaw jest znowu taki sam, czyli silnik sam przygazowuje przy odpalaniu,...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Cześć. Ostatnio moje autko stracilo coś na mocy. Pojechalem więc do kolegi który ma laptopa. Po podpjęciu do KTS-a wyskoczył błąd 04F4 - mechaniczne dawkowanie pompy wtryskowej. Co to może dokładnie oznaczać? Passat B5 110 KM przebieg 165 tys.
Nastawnik do wymiany albo regeneracji,z tym nabieraniem obrotów to uważaj bo ci korby bokiem wyjdą Na jakiej podstawie twierdzisz, że nastawnik do wymiany skoro z tego co ja wiem to wystarczy wykręcić elektrozawór N109 z głowiczki tłokorozdzielacza pompy wtryskowej i go wypłukać, wyczyścić bo jest z pewnością wewnątrz zabrudzony - usterka mechaniczna,...
Witam. Pacjent passat 1.9tdi 130km na pompowtryskach, podczas jazdy zapala sie kontrolka esp i wtedy silnik pracuje na 3 cylindry i spala 8,5l On, po podłączeniu do vaga pokazalo vw błąd na 2 cylindrze, po lekturze forum zostaly poprawione blaszki we wtykach od wtryskow plus czyszczenie i głowna kostka od wtrysków nic nie pomogło, po skasowaniu błędu...
Witam Jak w temacie. Przejrzałem całe forum, ściągnąłem manuale do passata jakie tylko były dostępne, i polskie wydanie Etzolda i z rosyjskich stron i wszystkie te knigi uwzględniają passata w wersji silnikowej diesla... :cry: A mój tata posiada passata B2 z '88 z silnikiem benzynowym 1.8 , na wielopunktowym wtrysku. Czy gdzieś do tego można znaleźć...
Witam Do wszystkich co twierdzą że silnik 9A nie jezdzi na gazie - to nieprawda. Napisałem to jakiś czas temu w innym poście i wkleje Odnośnie spalania silnik 2,0 16V 9A wtrysk mechaniczny Miałem zwykłą instalacje na śrubę jak kupiłem autko paliło 17/100 zaczołem dokręcać i zeszło do 11-12 przy delikatnej jezdzie na mieście ale czasami nie było czym...
Ojojoj, nie spodziewałem się że po takim czasie ten temat jeszcze kogoś zainteresuje. Ja już swojego Paszczura nie mam, ale chętnie podpowiem co nieco, bo sam się nawalczyłem potężnie z tym silnikiem (mechanik ze mnie żaden, uczyłem się na własnych błędach), aż w końcu się udało :) 1. Przepływomierz! Nie masz gazu, więc uszkodzenie mechaniczne z powodu...
Panowie jeszcze mam pytania do was. Przy tym silniku była pompa wtryskowa elektroniczna i zamieniłem ją na mechaniczną od passata b3. Będzie to chodziło? Dodano po 5 Oczywiście trzeci wtryskiwacz też został wymieniony na zwykły.
czy to jest mechaniczny ciągły wtrysk.Jeśli tak to może mieć uszkodzony wyłącznik termiczno czasowy.I nie podaje sygnału na wtrysk rozruchowy.Pozdrawiam Dodano po 5 zapłon też możesz sam sprawdzić wałna GMP i środek palca rozdzielacza musi sie pokrywać z kreską w aparacie zapłonowym,kreska jest pod plastikową osłonką
Mozesz miec jeszcze rozregulowana dawke na pompie w sposob mechaniczny , czyli ktos mogl grzebac przy ustawieniu glowiczki pompy wtryskowej . Ponadto sprawdz jeszcze pzry jakim cisnieniu otweiraja Ci sie wtryski , zcsetos ie same z biegiem zcasu pzrestawiaja na wieksze cisnienei otwarcia , ato moze byc rozmiez przyczyna wiekszego spalania . Pozdarwiam
Jak to co? 2 cylinder słabszy od pozostałych i jest niewyregulowany statyczny kąt wtrysku. Z tego co widzę, raczej mechaniczna regulacja a nie przestawianie programem.
Ciśnienie ma być 6.1 tak mówi książka dwie pompy jedna daje 1.5 ta w zbiorniku pod spodeem 6.1. Djbllod18 ty montowałeś kiedyś gaz w wtrysku mechanicznym i jak tam odetniesz wtryski?? Klapki przepływomierza w tym wtrysku nie widziałem wygiętej ale wszystko mozliwe. To zapewne silnik 9A 136 km z podciśnieniami, zaczolbym od sprawdzenia rurek i wężyków....
Witam wszystkich Temat ten byl juz poruszany wiele razy, dokladnie to chodzi glownie o wolne obroty silnika i brak mocy. Na benzynie auto chodzi "dobrze" to znaczy ma moc i pracuje w miare rowno. Na gazie auto chodzi bardzo nie rowno, raz ma moc raz nie. Gaz jest na parowniku z dwoma wezami od gazu grubymi, sterownik landi renzo. Dla przypomnienia silnik...
WSKAZÓWKA: Silnik musi być ZIMNY! Koła rozrządu muszą zostać zablokowane przyrządami Koła rozrządu obrócić w podłużnych otworach całkowicie w prawo. WSKAZÓWKA: Koła zębate muszą się swobodnie obracać, bez przechylania się i nadmiernych obrotów - wiadomo... Dorzucam fotki poglądowe, gdybyś jednak potrzebował :) ale po kiego grzyba są tam fasolki na trzech...
Jaki dokładnie błąd Ci wyskoczył? Ten silnik sam sobie nie zdiagnozuje pompowtrysków. Musi byc przerwa zwarcie, lub poważne mechaniczne uszkodzenie wtrysku. W zdecydowanej wiekszosci przypadków podobnych do Twojego. winna jest instalacja elektryczna. le aby to stwierdzic trzeba to dokładnie obejrzec. Po nicku moge stwierdzic, że mieszkasz niedaleko...
Masz cięgło zimnego startu? Masz ten niby sterownik? W obu przypadkach masz regulację na korpusie jeśli chodzi o vw. Spojrzałem w literaturę i mam jedynie opisy pomp mechanicznych dla golfa i passata z tym oznaczeniem silnika. Jedynie toleranc podaje ten schemat który zamieściłeś, ale metoda regulacji jest za pomocą czujnika zegarowego na 0,8 mm. Dalej...
Ruszam samochodem i po przejechaniu około 5 km zaczyna nim szarpać tak jak by zwariowała kontrola trakcji.do tego Zapala się właśnie esp.Byłem sprawdzić na diagnostyce i wyszedł błąd mechaniczny jednego z wtrysków.ktoś mi doradził żeby przelutować zimne luty na wtryskach,tylko gdzie ich szukać?pomocy.
Mechanicznie raczej się nie różnią wersja 130KM ma inną mape wtrysku. Były zdaje sie dwie wersje 115 KM ale z różnymi momentami obrotowymi. Jedna 115KM o symbolu ATJ miała taki sam moment jak wersja 130KM.
Proponuje udać się do kogoś kto ma pewną wiedze w regulacji tych silników ,ustawienia wałka i pompy wtryskowej muszą być wykonane bardzo dokładnie i dla tego typu silnika.Dodam że są dwie metody mechaniczna i elektroniczna ustawiania pompy wtryskowej . Z reguły regulacja rozwiązuje problem , jeszcze jedno jeśli mierzyłeś ciśninie spr. to jakie wartości...
steed1 wg mnie to nienormalne... W tym modelu silnika pompa nie zostaje odłączona po osiągnięciu silnika... we wtryskiwaczach krąży cały czas paliwo... gdy silnik nie jest uruchomiony a włączony jest zapłon pompa tłoczy paliwo do wtryskiwaczy i wraca do zbiornika... Zauważyłem to teraz ponieważ mam nowy silnik w samochodzie. we wcześniejszym miałem...
no nie do końca bo niby 4 wtryskiwacze ale sterowane jednocześnie, w pierwszej wersji systemu zdaje się jeszcze jeden wtryskiwacz rozruchowy i brak diagnostyki, elementów systemu też tyle co kot napłakał, nie uważam też że sterownik używa jakiś "wyśrubowanych procedur" odnośnie wyprzedzenia zapłonu, nie trafił mi się uszkodzony digifant nigdy, raczej...
Jak by puszczało olej na stronę ssącą to silnik samoczynnie by właził na wysokie obroty. Jak mu kopci na niebiesko to ma problem z kątem wyprzedzenia wtrysku Monrat, nie wypisuj głupot, nawet stary TD z mechanicznym wtryskiem nie będzie miał wyższych obrotów, w końcu pompa ma coś takiego jak regulator obrotów który pilnuje prędkości obrotowej. To są...
Zakładam, że silnik Twojego autka to orginalny silnik tego pojazdu. Jeżeli Twój samochód był wyprodukowany pomiędzy 1988, a 1993 rokiem i ma moc 136 KM (100 kW) to jest to silnik o symbolu 9A (2.0 16V) lub KR (1.8 16V) (wizualnie prawie identyczne). Różnice pomiędzy KR i 9A to głównie pojemność i inny moduł zapłonu. Układy podciśnienia mają identyczne....
Nie wyłącza się wtryskiwacz rozruchowy. Z tego co sie orientuje to wtryskiwacz rozruchowy działa tylko przez określony czas do pewnej temperatury silnika. Tak więc nie może być przyczyną nieodpalania na ciepłym silniku. objawy które opisałem to ciężki rozruch podobny do objawów uszkodzonego akumlatora ale to nie jego wina. Już wiem co się stało. Rozrusznik...
Witam W moim aucie VW Passat B5 2.5TDI V6 150KM (silnik z AUDI) coś padło, ostatnio odpalam bez problemu cofam i zgasł odrazu bez żadnego duszenia. Komputer (nie wiem czy to VAG czy co to tam) pokazuje błąd kąta wtryskiwaczy, czy to pompa i jeżeli to pompa wtryskiwaczy to jest uszkodzenie mechaniczne czy coś innego i czy da sie naprawić bez oddwania...
NIE WIEM O CO CHODZI Z TYM AUTEM:(KAZDY CO INNEGO DIAGNOZUJE:(OBROTY SA ,A AUTO PRZYŚPIESZA BAAAAARDZO WOLNO!!A TURBO ZDAJE SIĘ "NA URLOPIE":( Dodano po 8 przepraszam zapomniałem zmienic trzcionkę na mniejsza,problem tkwi ze kazdy mechanik uwaz sie za fachowca,i kazdy ma inna wizje,niczym afrykański czrownik:(jak wybrac tego co będzie aiedział jak...
Drodzy forumowicze... Jestem użytkownikiem trzeciego już VW-eja i z dwoma poprzednimi nie musiałem borykac się z problemami z jakimi przyszło mi się teraz zmierzyc. Jako ,iż mam sentyment do tego modelu chciałbym doprowadzic mój nowy nabytek do stanu ,który sprawi iż będę w pełni szczęscia cieszył się z jazdy nim. Póki co jest czas wymian, napraw i...
Polecam warsztat mechaniczny specjalizujący się w pompach i trzeba ja wyregulować ( bo wygląda na to ze albo ja złe złożyłeś albo przestawiłeś coś ).
Mechanicznie tak, ale brak elementu wzbogacającego dawkę paliwa na skutek działania turbiny, były takie rozwiązania seryjne, ale sprawdza się to raczej średnio. Jeździć jednak będzie :D
świece kupiłem w serwisie VW. Dodano po 2 Czy to może być usterka mechaniczna np.zawór w prowadnicy się przycina Dodano po 1 Wtryski zamieniłem miejscami i dalej błąd na drugim cylindrze
Witam nie znalazłem innej kategorii jak coś to proszę o przeniesienie. Otóż problem jest taki kopiłem Passata kombi : vw b5 fl 2002r 1.9 tdi AVF 130km tiptronic EVF Passat nierówno chodził na liczniku ma najechane 300 tys km oraz bardzo słabo jechał tzn nie miał mocy do ruszenia i dalej wejścia na obroty na postoju na obroty wchodził ładnie, węże od...
Witam, Jestem posiadaczem passata z roku 2001. Silnik avf P/D 130 koni mechanicznych, 1,9 dizel. Moim problemem jest odpalanie samochodu na zimno i ciepło. Wymieniłem w nim już: filtr paliwa, oleju i powietrza, czujnik paliwa i temp. Nowy egr. Myślę też o świecach, bo były sprawdzane, ale mogły już paść ?. Bo jaki sympton by ich był ?. Skoro dalej gaśnie...
To pompa bez sterownika, wyłącznie część mechaniczna z czujnikami i nastawnikiem. Kupujesz z takim samym numerem na pompie, zakładasz, ustawiasz, odpowietrzasz i jedziesz.
Raz mi się zdarzyło, że uszkodzony był zawór mechanicznie i kapało z niego paliwo. 99% przypadków leci z pod rozdzielacza, z tego dużego o-ringu, lub też z tego pod duża nakrętką na trójkątny klucz z miejscem na czujnik zegarowy też z tyłu pompy.. Wymiana uszczelek tylko po demontażu pompy, pompa musi stać w pionie, inaczej tego nie złożysz. Najczęściej,...
Mam taką zagadkę: W passat b5 1.9tdi AHH (już mnie to nie śmieszy ahaha) przestał odpalać. Koledze pomógł jakiś mechanik i na parkingu odpalił mu go z plaka za 50zł i auto przyjechało do mnie. Dźwięk pracy miał prawie jak benzyniaka, odpalał tylko z plaka, chodził nie równo na wolnych obrotach, szarpał albo gasł, a na komputerze BRAK BŁĘDÓW tylko kąt...
Witam, otóż posiadam Passata b4 2.0 8v pb/lpg (2 generacja brc) 1994r, otóż mam z nim problem, Mianowicie szarpie silnikiem podczas przyśpieszania od około 1800 obr/min wzwyż od 3 biegu (1,2 jest git) jak mu wepnę 4-5 bieg to z niskich (1200 obr/min) jedzie normalnie dopóki nie osiągnie 1800 rpm/min, dzieje się to podczas gdy dodam troszkę więcej gazu...
Cześć odnośnie mojego auta już wiem co go boli mianowicie ma zła wstępną dawkę paliwa i ten problem nie jest wina mechaniczną pompy wtryskowej paliwa lecz komputera trzeba wgrać w nim nowy parametr pompy wtryskowej zawierający odpowiednią dawkę wstępną więc czekam teraz na wolny termin u mojego elektryka i zobaczymy co będzie gdy wprowadzi wyżej wymieniony...
Test przelewowy może pokazać który jest walnięty, ale to dopiero na maszynie wyjdzie dokładnie, w zeszłym roku 3x wracałem wtryski niby dobre wkoncu kazałem zwiększyć ciśnienie podczas sprawdzania i się okazało że podczas sprawdzania na ciśnieniu większym o 100bar 1en wtrysk uszkodzony a rzekomo wszystkie miały być dobre... No a mając na uwadze fakt...
Czy wtryskiwacz rozruchowy jest sprawny. W przypadku jego uszkodzenia są raczej trudności z uruchomieniem silnika a tutaj silnik się uruchamia ale zaraz gaźnie. Czy nie miałeś wystrzałów gazu w kolektor ssący ? Czasem po takim strzale uszkodzeniu ulega przepływomierz i może się zacinać (jeśli mechaniczny). U mnie jest podobnie jeśli temp. powietrza...
w moim vw passacie 1.8 i 79 kw 1989 pełen wtrysk zaczęły głupieć obroty. po zdjęciu nogi z gazu spadają do około 500 nastepnie wzrastają do 1200 pózniej normują się na około 900. wymiana silniczka krokowego nie pomaga. proszę o pomoc :( jest na wtrysku mechanicznym ?
Witam Sprawa jes następująca w pasacie z 91 r. kombi 2.0 16V 136km silnik 9A na mechanicznej pąpie paliwowej mam w nimzałożony gaz i silnik robi co chce albo dostaje huśtawki obrotów a nieraz poprostu stoje sobie na światłacha on sobie zgasł WN sprawdzone i wymienione nie mam pojęcia co mu jest gaz jest na zwykłym mieszalniku nie na żadnym wtrysku Dziękuje
Przychodzi mi do głowy pompa paliwa, czy po przekręceniu kluczyka włącza się na ok 2 sek ?. Najlepiej sprawdzić ciśnienie paliwa włączając poprzez trójnik manometr w przewód zasilający (jeśli to wilelopunktowy wtrysk to powinno być ok 3 kg/cm^2, jeśli jednopunktowy to 0,8 , przy mechanicznym układzie wtrysku (K, KE- Jetronic ponad 6 kg/cm^2) Pzd
Witam :) Mam problem z tym autem. Oznaczenie silnika JN, 1,8 - mechaniczny wtrysk wielopunktowy z osprzetem Bosch'a KE-Jetronic. Zaczelo sie od uszkodzenia pompy paliwa znajdujacej sie w baku (przestala pracowac). Po jej rozebraniu okazalo sie, ze skorodowal i dostal przerwe jeden z przewodow zasilajacych szczotke silniczka (widoczny jakis jasnozielony...
Nie wiem czy temat jeszcze aktualny, ale przejrzyj sobie na necie inormacje o firmie BRC, mam MB 190E 2.0 też wtrysk mechaniczny, są one bardzo problemowe do gazu, ja ze swojej instalacji nie jestem zadowolony (gazownik-paździoch). Obecnie jeden z warsztatów BRC mi ją poprawia (usuneli wszystkie niedomagania) mam zamiar zmienić jeszcze parownik i mikser...
system KE-jetronik jest systemem wtrysku mechanicznego i blizniaczym do K-jetronik tylko dolozona jest elektronika. Przyczyna tych dolegliwosci moze byc poprostu silniczek krokowy ktory steruje biegiem jalowym. Zaciera sie i tyle ,radze rozebrac i oczyscic. Druga rzecza jaka ulega awarii to przewody i tu tez radze posprawdzec. Zwykly miernik i sprawdzic...
jezeli pmpa wtryskowa kompletnie nic nie podaje, nawet paliwo sie nie leje z poluznionych przewodow to masz uszkodzona mechanicznie pompe. ona powinna dawac nawet przy odlaczonej kostce lekka struzke paliwa. bo zdrowa pompa to wywala paliwo w gore pod sama maske. a jesli paliwko sie leje jak opisalem wyzej, to moze byc problem ze sterownikiem.
To i ja sie dołącze . Passat B3 1.9 TDI silnik 1Z . Miał robiona głowice i turbine . Odpala pięknie . Chodzi równo . Bardzo wolno wkręca sie na obroty na luzie . Słychać ze działa turbina . Choć wg vaga ciśnienie dobicia nie przekracza 1400 . Auto przy cieżkim bucie nie puści nawet czarnej chmurki tak jak by nie było regulacji dawki paliwa i był cały...
kamyczek nie popadajmy w paranoje !! przyklad z paskiem B3 akurat. wyjechalem do wawki postawilem pod blokiem, wszedlem na gore. wygladam jak tam moje cudo i oczom niewierze !! dwoch gnojow pucuje mi fure. zanim zbieglem na dol juz ich nie bylo. oprocz ukrytego wylacznika mialem blokade na pedaly, porzadna za kupe kasy i to ona skupila uwage zlodziei....
Owszem mam wszystkie dane wzorcowe tylko po 1. napisz jaki to silnik (czy to silnik AAZ czy inny) Kolega w ogóle wie co to jest silnik TDI ?.Pisze jak byk w temacie że autor ma silnik 1Z, czyli 90 konny tdi, AAZ silnikiem tdi nie jest i komputerowej diagnostyki przeprowadzić się w nim nie da (mechaniczny wtrysk).
Jeśli to TDI 1z to jest tam pompa mechaniczna paliwa, umieszczona przy pompie wtryskowej, samej tylko tej pompy chyba nie da się odsłuchać. Jeśli nigdy się nie wyświetla kontrolka to sprawdź zarówkę pod tą kontrolką, świece mogą fizycznie nie działać jeśli jest uszkodzony czujnik temp. płynu chłodzącego bądź temp. płynu jest większqa od 10•C....
ustawienie kąta wtrysku to blok 000 poz 2,basic settig ma być 49-54,ustawiasz to mechanicznie na kole pompy wtr.
Wtrysk 1-punktowy Mono Motronic; piny 1i2 na wtyczce to nastawnik obrotów; 3i4 to styk biegu jałowego. Jak napisał "momik12" między 1 a 2 3-200 ohm; miedzy 3 a 4 przy zamkniętej przepustnicy 0 ohm, przy otwartej nieskończoność... Może też być niestety mechaniczne uszkodzenie nastawnika (jego przekładni i trzeba będzie go wymienić a później adaptować....)....
Który to masz model z sterownikiem świec żarowych z sterownikiem pompy i przekaźnikami pod maską, czy inny.P Kolega się troszkę rozpędził, przecież to AAZ z mechanicznym wtryskiem, jak w traktorze. A co do świec warto sprawdzić bezpiecznik w komorze silnika, przykrecony w plastikowej obudowie do przedniej grodzi, często są zaśniedziałe styki. Gniazdo...
Witam kolegów.. Mam taki problem.. Kupiłem jakiś czas temu audi 100 c3 z silnikiem KU 2.2 benzyzna + gaz na mechanicznym rozdzielaczu wtrysków (prawdopodobnie K-jetronik) i niestety na benzynie auto nie pracuje wcale.. Na gazie różnie to bywało raz dobrze innym razem trochę szarpało.. Chciałbym reaktywować działanie tego auta na benzynie jednak ze jak...
Zabawe zaczynamy od sprawdzenia vagiem bledów to jest punkt zaczepienia Gratuluję - tygodniowa blokada pisania za bredzenie o rzeczach o których nie ma się pojęcia. Raz na zawsze - 1.9TD (AAZ) to silnik z mechanicznie sterowanym wtryskiem, (prawie zupełnie jak w C-360!).
Sprawdzając prąd spoczynkowy to sprawdź dwa razy gdyż komputer przechodzi w stan bezczynności chyba dopiero po około 30 minutach, tak, że w początkowej fazie może być pobór nawet chyba rzędu setek miliamper Jaki komputer w starym samochodzie z mechanicznym wtryskiem jak w C360 3P ?
kolego tiesto ale obstawiasz za uszodzeniem mechanicznym czy elektronika pompy ?? tłoczek nastawnika konta wtrysku wymieniłem bo był przytarty i sie blokowal,nawet były problemy z jego wyjeciem i nie stety dalej to samo.. tak sie zastanawiam czy na ten błąd mogą wpływac problemy nie związane z tym błędem, np. ze turbina przeładowuje lub egr nie sprawny...itp.....
Co do rozruchu to kręci pięknie na obrotomierzu 200obr/min i nie zapala. mapy startowe w większości przypadków nie podają paliwa poniżej 250obr/min gdy silnik ma 70 stopni lub więcej. Niema to nic wspólnego ze stanem mechanicznym silnika czy układu wtryskowego, tak jest skonstruowany soft i kropka. Nie znaczy to oczywiście że problem dotyczy Ciebie,...
Witam.Nie pisalem neta nie mialem.Pompe przestawialem tak jak na forum pisali poluzowac srubki i ustawic z wagiem w pozycji 49-53 udalo mi sie ustawic 55.Auto palilo.Teraz po podlaczeniu drugi raz wagiem pokazal sie blad Nastawnik Objetosci N 146 kod 1268.I co teraz? czytalem troche na forum wstepnie pisza ze to pompa wtryskowa uszkodzenie mechaniczne.Ok...
Kup sobie b3 ,ponieważ "troche mniej" gnije niż b4. Poza tym b4 jako tzw. przejściówka ma znacznie droższe elementy typu ,lampy ,blachy zewnętrzne ,klamki itd. Co do silnika w b3 to mozesz kupić 1.8 8V lub 16V. Ten pierwszy jest na jednopunktowym wtrysku Mono-motronic drugi na wielopunkcie mechanicznym K-jetronik. Pozdrawiam!
Na pewno to Kopernik nie żyje. To prosty silnik z mechanicznym wtryskiem, raczej wątpliwe żeby zassał olej z turbiny zaraz po odpaleniu. Prawdopodobnie regulator obrotów w pompie się zacina i tyle.
OOhoho:!::!::!: Rzeczywiście chyba padnie na używkę od kolesia z Zielonej Góry. Starą Moją pompę może ktoś odkupi za psie pieniądze i sobie zregeneruje. Poczytałem o regeneracjach w serwisia bosha i tam także rozbierają na częsci pierwsze i myją dokładnie z syfów czyszczą później jakims srodkiem polerskim dla wygładzenia powierzchni tłoczka i spowrotem...
Jak pisze robokop, wtrysk mechaniczny padł i po jeździe na benzynie 4 lata z nim walczyłem teraz mam digi II i autko zap... To że nie ma wolnych to wina krokowca i przepustnicy do czyszczenia jedno i drugie. W przepustnicy jest śrubka od wolnych jak wymyjesz wszystko ustaw wolne i zalej ją silikonem. Posprawdzaj podciśnienia tam też sie wszystko gubi.
Kąt wtrysku regulowany jest elektronicznie, stosownie do potrzeby w danym momencie. Pompę ustawia się na punkt bazowy, ale tylko po zdjęciu kółka zębatego, przy wymianie rozrządu po prostu ustawiasz pompę na blokadę i gra. Jak dobrze pamiętam, to w 1Z ustawiało się czujnikiem zegarowym, ale w AFN nie. Podłącz kompa jeszcze raz i luknij na wskazania...
znam je od strony mechanicznej nie elektrycznej dlatego pytam ktoś wyżej pisał o błedach na silniku wiec wrzuciłem ze takich brak także ktoś wspomniał o przekaźniku 109 i pełne tego w necia ale u mnie w samochodzie nie ma takiego przekaźnika o oznaczeniu 109 vag komunikuje się ze starownikiem da sie sprawdzić czy sa błedy lecz nie robilem testu wyjść...
sprawdzic nastawnik w papie wtryskowej wartosc na wolnych obrotach 0,14 mg jezeli jest w granicach to oki. czasami jest problem z softem w sterowniku dawka rozruchowa jest niewystarczajaca zuzycie silnika mechaniczne wzgledem ustawien ze sterownika nowy soft powinien zmienic wiele w tym przypadku zmienic mu mape paliwa ?
Jeśli będziesz miał mniej jak 60 błędu nie powinno być, jeśli występuje a ten opisuje usterkę mechaniczną, należy szukać przyczyn w samym zaworze, pompy. Taki błąd może powodować też czujnik wału lub uszkodzony wtrysk pilotujący.
Potrzebujesz wiązkę, kompa, jak masz skrzynie z 1.8 to można zapiąc na lince, tylko sprzęgło ma mniejsze i szybciej spalisz. Czeka Cię zmiana zwrotnic, hebli z przodu, dołożenie jakiegoś stabilizatora. belka z tyłu z bębnów na tarcze to zmiana samych piast ( niepamiętam czy też czopów) i dołożenie jarzm, po za tym linki do ręcznego inne. ew można przykręcić...
Kolego grzegorzbuczylo skoro kąt jest dobrze ustawiony to może padł mechanicznie zaworek w pompie od regulacji kąta wtrysku ??
Ja w sprawie mechanicznej jestem laikiem samochód oddawałam do 3 warsztatów a ostatnio sprawdzał mi je elektronik który pracuje pracuje w ASO VW i przepływomierz podmieniał na nowy orginalny vw i dalej były te objawy powymieniał uszczelki pod kolektorem posprawdzał sondy i mówił że to jest wszystko sprawne na 100% tylko mówił że ma problem z częściami...
Zauważyłęł że podczas przekręcania kluczyka popmka niby działa ale nie ma dzwięku pompowania paliwa. Bo pompka elektryczna ma uzupełnić ciśnienie. Robi to w sekundę lub mniej i później zaczyna działać dopiero przy rozruchu. A właściwą pompę wysokiego ciśnienia masz na silniku, przy głowicy. Jest to pompa mechaniczna. Jeździj tak dalej a naprawą może...
Mój błąd, nie zauważyłem logów. Turbo wygląda ok. Całą resztę sprawdzałeś. Pozostaje szukać usterek mechanicznych, przedstawiony rozrząd, źle wyregulowane wtryski, dobrze by było wiedzieć jak wałek rozrządu. Grupa vag miała przygody z kiepskiej jakości materiałami.
VP37 nie ma korekcji dawki dla poszczególnych cylindrów, bo mechanicznie jest to niewykonalne. Stąd także miedzy innymi wniosek, ze nie ma znaczenia na którym mierzy. Powiedz mi proszę, do czego Twoim zdaniem w ogóle potrzebny jest wtrysk sterujący?