Prawie całą diagnostykę zrobisz prostym miernikiem, przepływomierz :klapka ma mu chodzić bez ocierania, potem weź miernik zmierz napięcie na kablu sygnałowym przy włączonym zapłonie bez wypinania wtyczki, to kabel drugi od tyłu, jak ręcznie otwierasz klapkę napięcie ma płynnie rosnąć od ok 0,25 do ok 4.7V. Normy czujnika temperatury: opór na gorącym...
Tak. Może nie odpalić za pierwszym razem, póki nie przepchnie paliwa przez wtryski.
Chyba najważniejsze jest ustawienie tą pionową śrubą, z użyciem analizatora.
czego niekumasz moje gg 10422805 kliknij to ci tlumacze
Ja zazwyczaj wymieniam wszystkie(na cewkach) potem regulacja wtrysków,regulacja zaworów i Twoja scania zaczyna chodzić jak ''malina''
Tak np kat rozpylenia czas i ilość dawki paliwa etc Dodano po 22 Oczywiście dopytaj co było wymieniane/regulowane? Za taką kwotę to masz prawo więcej niż wiedziec i zapytaj co było ewentualną przyczyną tego stanu rzeczy zawsze warto mieć takie informacje
Jak masz odczyt błędu to F6 naciskasz bodajże i się pokazuje ramka z parametrami. Wykasuj te błedy i zobacz które z nich wrócą
http://obrazki.elektroda.pl/8403014300_1... Dla ułatwienia wstawiam foto, żeby dla wszystkich było jasne o czym mowa ;) Początek tłoczenia jest zapisany jako mapa charakterystyk w funkcji prędkości obrotowej silnika oraz dawki paliwa jako miary obciążenia silnika. Współczynnikami korygującymi są temperatura silnika i zasysanego powietrza...
Z tego co wiem to reguluje się podkładkami . Miałem klienta z lt co bardzo meczyło go zbyt wysokie zuzycie paliwa i dymienie oddał wtryski na EPS po jedynie w boshu podjeli sie perfekcyjnego ustwaienia . Kosztów nie pamiętam ale oscylowały miedzy 1,5 tys zł do 2 tyś z 5 sztuk
Początek i dawka są regulowane poprzez sterownik PSG16 lub PSG5 , zależy czy masz wbudowany sterownik z pompą czy osobny. tam leży przyczyna zazwyczaj. Musisz sprawdzić sygnał z czujnika obrotu w pompie na jego podstawie sterownik określa położenie wałka pompy i przestawiacza wtrysku.
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
https://www.youtube.com/watch?v=TZp8EaZ6... to palenie słabe na ciepłym to 2 razy u pompiarza byłem 200 zł zapłaciłem jakis czas temu i pali lepiej od benzyny a ustawienie kąta wtrysku powyżej link.
BS grupa 000 za wielki kąt wtrysku do regulacji, reszta powinna być OK.
Tak powinno być. Już nie pamiętam, czy tam jest imbus do kręcenia środkiem czy coś innego. Generalnie ja nie jestem zwolennikiem żadnych napraw wtrysków kalibrowanych :-) Ważne w kalibracji by każdy wtrysk miał identyczny wydatek.
http://obrazki.elektroda.net/42_12139624... na zdjęciu pompa lucas i zaworek początku wtrysku
Przeszukaj moje posty. Opisałem to.
Zwykle w autach zasilanych wtryskiem za regulacje wolnych obrotow odpowiada silniczek krokowy, ktory moze ulec zanieczyszczeniu lub awarii. Podjedz do serwisu oni zwykle znaja sie na danej marce pojazdu.
To że tutaj pytasz nie oznacza że naprawa będzie tańsza. Uszkodzony wtrysk, zawór regulacji ciśnienia w pompie WC, uszkodzona pompa WC, uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa.
Za późny kąt wtrysku (regulacja kąta wtrysku która nie przestawia go wraz z obrotami - zablokowana) i też paliwo będzie się dopalać na wydechu plus straci na mocy.
Przy ustawieniu wału na kreski paliwo porusza się na drugim wtrysku a nie na pierwszym Czy jakaś jest regulacja przy pompie ? a może rozrząd żle ustawiony?
A klikniesz pomógł ,jak wszystko opiszę? Jeszcze nikt nie raczył. Wszyscy wszystko wiedzą? Te posty są wyrazem wdzięczności dla pomocnych internetowych kolegów z elektrody i forum vw-passata. Wszystko oczywiście opiszę! Ale najlepiej sciągnij demo o którym pisałem. Będzie łatwiej.
zobacz jaka masz emulacje na sonde lambda, czas wtrysku wyregulujesz metoda doswiadczalna chyba ze juz zepsules potencjometr
Czujnik reaguje na otwarcie iglicy wtrysku czyli informuje dokładnie ecu kiedy następuje wtrysk. Z niego ustalany jest kąt wtrysku regulowany sygnałem pwm na zawor a tu różnice ciśnień paliwa przesuwa tlok i kąt tzw fali jak i samego wtrysku zmienia się . Dlatego regulacje kąta wtrysku należy weryfikować dynamicznie czy sygnał pwm dla danego kąta mieści...
Przestawiony kąt wtrysku, lub brak jego regulacji.
Zakładasz pasek, napinasz, ustawiasz pompę, dokręcasz koło na wałku. Zrobione! Nie można jaśniej...
Ciśnienie pilotujące da rade, które reguluje się grubością podkładki, a problem jest z odczytaniem ciśnienia wtrysku zasadniczego.
To nie przyczyna zaplonu.
Odkopuję temat gdyż prawdopodobnie znalazłem przyczynę problemów. Miałem zdjętą głowicę ponieważ płyn chłodniczy uciekał mi do oleju. Ostatni raz uszczelka pod głowicą była wymieniana jakieś 12 lat temu, przez osobę która się na tym nie znała. Prawdopodobnie została za słabo dokręcona (na pewno nie dynamometrykiem) oraz zgubiona jedna nakrętka + podkładka,...
Niestety nie zadziała. To do wtrysku elektronicznie sterowanego, raczej do samochodów benzynowych. Ten czujnik na 3. wtryskwiaczu jest używany do ustalania początku wtrysku i dynamicznej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku. Regulacja dawki odbywa się mechanicznie. czujnik VSS przy skrzyni.
Ustaw kąt według instrukcji podanej w tym wątku. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19...
Witam Ciśnienie końcówek wtrysku reguluje się przed podłożenie podkładek pod sprężynę wewnątrz wtryskiwacza.Dołożenie podkładki powoduje że sprężyna jest bardziej ściśnięta.I teraz pytania: -czy jak spręzyna jest bardziej ściśnięta to pompa musi dać większe ciśnienie, żeby otworzyć wtryskiwacz? -czy jak ciśnienie otwarcia jest mniejsze niż powino być,...
Raczej czeka cię wymiana. Nieregularne działanie wskazuje na jakieś wady płytki (zimne luty). można jeszcze sprawdzić lutowanie gniazda. Potencjometr służy do regulacji czasu odcięcia wtryskiwaczy przy przejściu na gaz - po przełączeniu na gaz wtryski benzynowe jeszcze pracują zanim do mixera dojdze gaz - wszystko po to aby nie było szarpnięcia. I to...
No tak, nie zauważyłem że to w dziale cieżarowe. Wg AD to silnik R8 a nie V, kolejność wtrysku 15726348.
Witam- Jeżeli mógłbym trochę uporządkować czynności kontrolne po twojej naprawie to wyglądało by to tak : -ustawienie wtrysków (regulacja ciśnienia otwarcia wtrysków jak również kontrola jakości strugi czyli rozpylania) -regulacja pompy wtryskowej (sprawdzenie wydajności , ciśnienia,i różnicy dawek paliwa na poszczególnych sekcjach) -sprawdzenie ciśnienia...
A te dwa pozostałe to są na zapas zamontowane w silniku? Zmęczone końcówki=obniżone ciśnienie wtrysku, a pozostałe dwa wyzionęły ducha, czyt. leją. I dlatego szukaj czterech nowych końcówek, a nie pytaj się o ciśnienie otwarcia.
Bo jak już cały czas jest wtryskiwacz otwarty to się kończy możliwość regulacji dawki.
Dolne koło rozrządu sprawdź, jak i sam wał, mógł ktoś nie dokręcić i bieda sie robi wtedy.
Hej był bym bardzo wdzięczny jakby ktoś pomógł mi w zbudowaniu sterownika do pojedyńczego układu wtryskowego. Założenia: -ma być wyzwalany z przewodu wysokiego nap. (najlepiej jak by była regulacja opóźnienia, ale nie wymagane) -ma mieć regulowane wypełnienie impulsu na wtryskiwacz. (było by extra jak by czas wtrysku wydłużał się z obrotami, ale wiem...
1269Wtrysk - zawór startowy-N108 Przecież masz podane co masz naprawić, tylko z bzdurnym tłumaczeniem opisu, bo to nie żaden zawór startowy a zawór od regulacji kąta wtrysku.
TEC 2000 - Inny stosowałem do wtrysków do diesla, a o nafcie zapomnij. Dawno dawno temu jak nie było nic to zwykłe wtryski moczyli w nafcie i czyścili pod ciśnieniem. Zwykłe wtryski trzeba było wyregulować "na mgiełkę" -samo czyszczenie nic nie da. Do samego czyszczenia zwykłych wtrysków są specjalne środki. Zwykłych wtrysków regulacja i czyszczenie...
Oddaj wtryski do regulacji do ASO Boscha.
wielopunkt czy pojedynczy wtrysk?
co z rozrzadem? błedy w silniku i błedy na pompie sprawdz?
Dla porządku dodajmy - mówimy o regulacji kąta wtrysku, przestawiacz nie ma regulacji, jedynie wymiana oleju lub oczywiście może ulec awarii - np zacinać się.
nie ma pompki , na 100 % coś z regulacją konta wtrysku , jeśli tłoczek sie nie przyciera to może zaworek albo sterownik? miałem taki przypadek i po prostu zasyfiona pompa była
witam . Na mrozie płyn się "kurczy" jak silnik się nagrzewa to będzie przybywać płynu w zbiorniczku, więc należy przy rozgrzanym silniku uzupełnić do poziomu MAX na zbiorniczku. Jak gumowe węże od chłodnicy nie są twarde ( napompowane) to nie przeżywaj . Dla pewności możesz to sprawdzić organoleptycznie - zbliż dłoń do rury wydechowej i staraj się złapać...
Na początku ciągnik nie chciał w ogóle odpalać. Zmieniłem uszczelkę, nowe wtryski + regulacja. Teraz odpala, ale bardzo dymi na wolnych obrotach. Co muszę zrobić, aby to usunąć :?:
Wtryski przed regulacją i po regulacji fachowiec powiedział że jest wszystko w porządku.
żeby się jakoś odpychał ? . Każdą pompę można wyregulować. Jakoś to będzie jeździć. A kąt wtrysku był ustawiony na czujnik zegarowy ?
Jak wygląda procedura reg. zapłonu w pasku 93r. silnik benz. 2l pełny wtrysk?
Poszukalem i znalazlem dokladna odpowiedz na temat braku wartosci czwartego wtrysku: Dla AFN 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [â2,0 do + 2,0 mg/skok] 2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [â2,0 do + 2,0 mg/skok] 3...
Witam mam ten sam problem Ducato 2.3 150 km 2012 błąd p0090-20 zbyt wysokie ciśnienie odpala i po 2 sekundach gaśnie 4 nowe wtryski pompa po regeneracji zawór regulacji nowy ciśnienie po rozruchu dochodzi do 2000 bar
Witam! pacjent to JEEP grand cherokee z silnikiem 3.1TD. Komputer wyrzuca błąd regulacji kąta wtrysku. Pompa ustawiona według informacji z autodaty na 0,45mm. Wtrysk sterujący ma prawidłową oporność tj. 100 omów. Błędu nie rejestruję podczas obrotów biegu jałowego tylko podczas przyspieszania. Regulator kąta wtrysku słychać podczas testu elementów wykonawczych....
Kupiłem go rok temu jest to samochód z wtryskiem regulacja śrubą bez komputera.
W Polskich pompach też jest regulacja początku wtrysku dla każdego cylindra.
To jest zwykły wtrysk mechaniczny z elektronicznym sterowaniem kąta wtrysku, regulator kąta wtrysku sterowany sterownikiem silnika lubi się zapiecz,zaciąć,zabrudzić, zazwyczaj wtedy są objawy szczególnie na zimnym silniku dymi,nierówno pracuje na wolnych obrotach.Czujnik na wtryskiwaczu informuje sterownik o rzeczywistym kącie wtrysku.
Rechot jest stąd, że nie działa wtedy regulacja wyprzedzenia wtrysku. A zrób tak: wypnij węże podciśnieniowe z EGR i klapy gaszącej, zatkaj je śrubami czy czymś, włóż bezpiecznik i odpal. Z tymi pinami to miałem myśl, że może coś w sterowniku szwankuje, ale to głupie, bo przecież sąsiadujące piny nie oznaczają zaraz że na płytce sąsiadują układy.
Sterownik jak wykryje błąd w regulacji kąta wtrysku to przestaje go regulować i wtedy przyspiesza na max. , teraz dlaczego? A na ile jest wysterowany zawór kąta w czasie tych paru sekund?
Luzujesz pół obrotu nakrętkę przewodu na wtrysku i w czasie kręcenia przy odpowietrzonej pompie paliwo tryska co najmniej na pól metra , jeżeli tylko moczy to coś z pompą . Do regulacji początku wtrysku musisz wyposażyć się w czujnik zegarowy z odpowiednim adapterem i regulować zgodnie z kodem silnika i numerami pompy , tak ustawione musi dobrze pracować...
wiem że by zwiękrzyc dawkę paliwa we wtryskowym układzie zasilania mozna zmniejszyć napięcie wychodzące z sondy lambda jak to zrobić? ktos ma pomysł? ja jestem mechanikiem ale na elektronice sie nie znam - wiem że mozna zrobic to na potencjometrze i wtedy da sie wedle życzenia regulowac ta dawke paliwa to prosty sposób by "podkręcić" furę i to w tym...
Coś na starej pompie rotacyjnej, która kosztuje w razie W grosze. Zapewne jakieś vw/audi 1.6 D lub TD. Dla pewności same wtryski oddać do sprawdzenia/ regulacji. Do tego dobra instalacja do podgrzewania i jak napisałeś wcześniej, filtracja to podstawa. Na początku możesz spróbować mieszać olej z napędowym. Później w miarę sprawdzania i dobrych wyników,...
http://obrazki.elektroda.pl/2177362000_1... Pompa jest Zexel VE licencja Bosch, skok tłokorozdzielacza do regulacji kąta wtrysku ok. 1 mm. Luzy na zaworach ssący 0,35 mm, wydechowy 0,5 mm.
Gumę pod mono-wtryskiem sprawdź, dokładne uszczelnienie dolotu i regulacja, bo z tego co opisujesz jeździsz na ubogiej mieszance prawdopodobnie.
Witam Jak w temacie. Przejrzałem całe forum, ściągnąłem manuale do passata jakie tylko były dostępne, i polskie wydanie Etzolda i z rosyjskich stron i wszystkie te knigi uwzględniają passata w wersji silnikowej diesla... :cry: A mój tata posiada passata B2 z '88 z silnikiem benzynowym 1.8 , na wielopunktowym wtrysku. Czy gdzieś do tego można znaleźć...
Myślę, ze problemem są mimo wszystko wtryski i regulacja. Raczej bym wywalił to ag. Moze jeszcze puszczać gaz reduktor przez podcisnienie. Jakie masz wtryski i reduktor i ile to ma przejechane oraz od kiedy jest problem?
Zbyt duża ilość sadzy - czyli tłustej mazi, zawierającej węgiel z niecałkowitego spalania i nie spalone paliwo - czyli sumarycznie zbyt dużo go idzie w cylindry. Kopci każdy diesel - wynika to z natury jego działania, jednak w tych sprawnych, w wydechu jest sucho i nie ma narostu nagaru. Wyjściem jest przepatrzenie wszelkich możliwych parametrów wtrysku,...
Sprawdź ten wtryskiwacz miernikiem. Od 80 do 120ohm ma mieć. Jak ma szukaj w wiązce urwanego kabla. Tej w okolicach rozrusznika co idzie w okolice lewej podłużnicy. Z tym błędem nie do ustawienia z testera. W opcjach delphi ma ustawienie kąta wtrysku czy sprawdzenie kąta wtrysku. Wtedy sterownik blokuje regulację i na wykresie ładnie widać ustawienie.
Rada jest prosta, jak nigdy tego nie robiłeś to możesz tylko zepsuć. Procedura regulacji początku wtrysku i dawki paliwa jest trochę skomplikowana dlatego radzę, pojedż do zakładu który tym sie zajmuje. A 0550 to właśnie błąd regulacji początku wtrysku. Regulację taką wykonuje się po każdej wymianie paska rozrządu i jest to standardowa procedura.
zmieniaj gumki na wtryskach i dognij przy okazji styki na wtryskach oraz zrób regulacje wtrysków .
Sprawdx wtryski na powrotach. Wypnij wtyczke z zaworu regulacji cisnienia (to nie ELAB). Wsadz opornik we wtyczke (wystarczy 3 Ω) Powinien zapalic jezeli wtryski nie leja. Delphi swietnie robi Renault czy Nissany.
Po podłączeniu do testera robione były wszystkie możliwe testy i wypadły ok ciśnienie w porządku bynajmniej według testu, prywatnemu mechanikowi nie pasuje tylko ta praca wtrysków regulacja była przeprowadzana jakieś 20000 tys km temu przez serwis,dodam że jak zimna to chodzi niezbyt równo i dosyć głośno. Jeżeli ten schemat przedstawia tylko wolne obroty...
To wtryskiwacz do regulacji i będzie dobrze. (najlepiej do regulacji dać całą szóstkę)
Witam Biały dym, czyli nie jest spalane do końca paliwo. Powodów może być wiele, jeden z nich to pompa paliwowa, ale może być też problem z wtryskami (objawy typowe dla lejącego wtryskiwacza). Należało by sprawdzić regulację zaworów (czy nie są podparte) silnik nie będzie się dobrze napełniał i opróżniał. Czasami zapchany jest nagarem kolektor dolotowy....
2344 uklad regulacji skladu mieszanki-bogata
chyba zlokalizowalem usterke - to zaden termostat ani nic takiego - przy kolektorze rura z filtru powietrza ma uplywnosc-uszczelka troche puszcza i przedostaje sie falszywe powietrze,,,silnik spala na tej uplywnosci tyle ze sie w pale nie miesci - 12 litrow na 100 km przy pojemnosci 1,1l 60 KM.....radze Ci to samo sprawdzic...jesli nie czujesz to posyp...
Autko carisma, silnik 1,9TD, 1998r., przebieg 161000km. Od kilku dni po porannym odpaleniu silnik poszarpuje a z tyłu wydostaje się chmura niebieskiego dymu. Byłem na odczycie błędów z komputera i wyszło: "błąd w obwodzie: układ regulacji początku wtrysku". W opisie miejsce zainstalowania czujnka - pompa paliwowa. Auto mam 3 miesiące, przejechałem nim...
CO-regulacja śrubą na przepływomierzu ( imbus 5), MAF to przepływomierz, KWZ to kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli regulacja aparatu, zaś przycisk "pomógł" w czyichs postach służy do tego, aby go naciskać.
pionty post od gury to mi wystarczy - pionty post od gury świetnie, a co z piątym postem od góry ?
no to już sukces, a co do mocy, to musisz zrobić test drogowy i regulacja, przypomne, że czas wtrysku benz. na benzynie musi być taki sam, jak na gazie, w razie problemów możesz dzwonić
Zalecił tylko regulację instalacji po dotarciu silnika i jeżeli instalacja jest odpowiednia do wtrysku bezpośredniego to tylko jeździć i pilnować przeglądów i regulacji LPG. O ile się nie mylę to ten silnik ma wtrysk benzyny pośredni.
Witam Brakuje regulacji kąta wtrysku, pompa wtryskowa na max odchylona od silnika, kąt wypada wg kola zamachowego 2 ząbki za późno. Podejrzewam zły typ sprzęgiełka. Orientuje się ktoś jakie sprzęgiełko powinno być przy silniku z 8001 ? pompa starego typu Obecne sprzęgiełko ma 6,5 zęba od wycięcia do wypustu na klin.
http://obrazki.elektroda.pl/9221492600_1... Witam, przedstawiam jak zrobiłem próbnik wtryskiwaczy diesla. Powodem była konieczność wymiany końcówek wtryskiwaczy oraz regulacja wtryskiwaczy w moim Mercedesie W124 250D. Próbnik jest skonstruowany z przerobionego hydraulicznego podnośnika samochodowego 2 tonowego. W podnośniku jest już...
01375 to błąd poduszki silnika z prawej strony 01376 to błąd sygnału obrotów pompy wtryskowej 00550 to błąd regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Problemu szukaj w pompie niestety...
Najprawdopodobniej zostały wypalone ( wypłukane) wszelkie nagary, laki mające wpływ zarówno na ciśnienie i rozpylanie paliwa jak i kompresję. Wpierw dokładna kontrola wtryskiwaczy - pod kątem jakości rozpylania, ciśnienia otwarcia, pomiar ciśnienia sprężania silnika , regulacji kąta wtrysku. Może się okazać że to czyszczenie było "niedźwiedzią przysługą"...
Mam na mysli regulację ilości paliwa podawanego na wtryski.
Moment wtrysku do regulacji.
Problem rozwiązany, regulacja kąta wtrysku załatwiła sprawę.
I zakładasz że pompa po iluś tam miliardach obrotów obracana ręką pokaże Ci cykle pracy? Masz zero doświadczenia, do tego produkujesz swoje teorie które z realiami nie mają nic wspólnego. Zawory ustawiamy zgodnie z położeniem wałka rozrządu, bo na tym opieramy regulację, a nie na początku wtrysku.
Jest po regeneracji i wtryski. Do zwiększenia dawki paliwa trzeba wyjąć pompę?
Jezeli pod obciazeniem powyzej 3 ustaje to wtryski do regulacji.
Popuszczasz pompę paliwa od mocowania na trzy śruby podpinasz komputer i w parametrach szukaj wartości kąt wtrysku i regulacja aż będzie dobrze. Nie wiem jak powinno być więc poszukać w internecie.
To jest właśnie normalne w tych silnikach. Mój stoi w garażu, jego odpalenie powoduje dużą zadymę, że przez pare minut dym wychodzi z pomieszczenia. Jeśli odpala dobrze, nie szukałbym na siłę problemu, bo silnik dobrze brzmi, tylko dopracowałbym to żeby lepiej wchodził na obroty. A mianowicie-- wykluczył że nic go nie trzyma na przeniesieniu napędu,...
Nic nie podłaczaj, tylko zasilanie ,wtryski i regulacja.
Przed GMP Są 3 kreski i tam ma być wtrysk. Ogólnie to powinien palić bez ustawiania. Samą pompą jest mała możliwość regulacji.
Założyć pompę to nie wszystko trzeba jeszcze ustawić początek wtrysku , metoda regulacji opisywana już na forum .
w pompie "bzyka" zawór dolny od regulacji kąta wtrysku lub jak kto woli czasu wtrysku, początku tłoczenia. masz uszkodzony sterownik i tyle. kwestia tego czy da się go reanimować. napięcie sprawdza się na pinach od środka czyli wyjście stabilizatora. napięcie ma być 5v.
Jeśli silnik łatwo się uruchamia i nie uległ zmianie dźwięk pracy na wolnych obrotach to podejrzenia skierowałbym na filtr paliwa i przewody paliwowe, bądź pompę zasilającą. Regulację momentu wtrysku zostawiłbym na koniec, gdy wyczerpią się inne możliwości. Sprawdź czy przewodem powrotnym nie płynie paliwo z pęcherzykami powietrza- jeśli tak układ się...
Montuje się to na blokady.Resztą steruje ecu.Jak pompa nie ruszana to co chcesz tam regulować?A sterownik zrobiony porządnie?Czy jak to bywa u józka w2 stodole?
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
http://forumdiesel.pl/pompa-wtryskowa-re...
regulacja wtrysk regulacja dawka wtrysk regulacja początek wtrysk
bezpiecznik octavia schemat membrana pompa paliwo sharp lk315
Folia aluminiowa: która strona lepiej trzyma zimno? Lokalizacja bezpiecznika elektrycznego w piecu Defro na pelet