Ciepły 55.
Ustaw moment wtrysku na czujnik zegarowy.
Tak , w tym czarnym "pudełku" są dwa / gołe / przekażniki. Mniejszy jest od wtrysku rozruchowego. Sprawdzałeś czy masz napięcie na wtyczce rozruchowego na momen po włączeniu kluczyka , czy też wtrysk paliwa z niego? Tem na zdjęciu , z bezpiecznikiem , nie ma nic wspólnego z wtryskiem rozruchu ale ma z zaworem obejściowym - wolnych obrotów , gdy on nie...
Możliwe że sterownik. Podłączyć tester podczas "niepalenia" i sprawdzić czy np jest komunikacja ,widzi obroty itp. Albo sprawdzić podstawy jak iskra czy impuls wtrysku.
Sprawdź ten klin na wale dokładnie, to znaczy zdejmij kółko, obejrzyj je i wał. W takiej sytuacji musisz mieć 120% pewności. Dopiero potem szukaj w pompie, czy gdzie tam jeszcze... Dodatkowo jeśli zapłon jest zbyt wczesny, to auto na zimno źle pali, ale jak już odpali to ma kopa. Wczoraj miałem to w afn i w bs pokazywał kąt 255. Po wymianie pompy kolega...
No to teraz zajrzyj do podejrzanych cylindrów, czy widać ślady wypłukania nagaru na tłokach.
A ja bym sprawdził te wtryski wystarczy że jeden będzie puszczał na przelew i z listwy zejdzie całe ciśnienie wtedy pompa.musi nabić całe ciśnienie wyjściowe dopiero puszczają wtryski na rozruch. Podłączałeś strzykawki pod wtryski?
Zdaje się, że jednak masz świece do lepszego sprawdzenia, miernik sobie odpuść (korzystałeś zapewne z omomierza?), chyba, ze masz do dyspozycji amperomierz prądu stałego o zakresie 50A. Wszystkie cztery świece razem mają pobór prądu ok 48A. Najprostszą metodą jest wykręcenie świec i sprawdzenie "optyczne" po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora,...
Kontrola tych wtryskiwaczy może kosztować sporo, czy nie lepiej kupić odrazu nowe końcówki wtrysków? Kosztują one 30zł/szt. czy po ich wymianie wtrysk będzie funkcjonowal jak należy? Czy są we wtryskiwaczach jakieś inne elementy które się zużywają poza tymi końcówkami czy podkładkami? Wpierw proponuje sprawdzić, warsztat który sprawdza od razu powie...
najlepiej wejsc tdi timming i na wykresje zobaczyc czy wartosc kata jest na lini wykresu ale której linii :cunning: są 3 :| jak już o tym piszesz to dodaj, że na niebieskiej
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Wrzuć tutaj zdjęcie pompy wtryskowej.
A zobacz na coś jak rzeczywisty GMP . Wiesz co jeszcze brak wtrysku pasuje do immo. Tylko, że nie ma błędu i przede wszystkim by nie zgasł, więc trochę lipna taka teza. Ale za to zabezpieczenie dodatkowe, o którym komis miał prawo nie wiedzieć, może tak robić. I wtedy zgaśnie w równych odstępach czasu. Masz tam też ten porąbany "inteligentny alternator"...
Nie ma tam czegoś takiego jak impulsator wtrysku rozruchowego, tam jest czujnik termiczno-czasowy plus impuls z rozrusznika
Na 1 pinie wtryskiwacza powinieneś mieć "+" z linii 15 a na 2 sterowanie "-" które wychodzi ze sterownika wtrysku z pinu 16.
Tu masz wszystko wyjaśnione http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8...
Najprostszy sposób, to odpiąć czujnik temperatury. Sprawdzić możesz kąt wtrysku.
jest on odpowiedzialny za zmianę początku kąta wtrysku i ułatwia rozruch silnika. W mojej pompie występują dwa takie zawory U Ciebie dwa zawory to robią. Pompa posiada także dźwignię sterowaną za pomocą termostatu woskowego jeżeli dobrze pamiętam to jest ona odpowiedzialna za dawkowanie paliwa. Tylko podniesienie wolnych obrotów na zimnym silniku.
Sama dźwignia to prawdopodobnie "ssanie" tak się potocznie mówi, chociaż w dieslu jest to opóźnienie kąta wtrysku ułatwiające rozruch silnika ( miałem coś takiego w fiacie uno 1.7d ). Co do wymiany oleju to gdybyś miał taki silnik w samochodzie, z zaleceniem wymiany co 10 tys km, i jeździł że średnią prędkością 50 km/h olej wymieniałbyś co 200 godzin.
a nie łatwiej było by napisać ze to styk od rozrusznika w stacyjce jak domniemam?? Przecież napisałem: wysteruj go z 50
tak lejące wtryski utrudniają rozruch należy wymienić końcówki
Sprawdź przekaźnik w aluminiowej obudowie znajdujący się za akumulatorem, taki z bezpiecznikiem. Często jest skorodowany. Ten przekaźnik podaje napięcie na wtryskiwacz rozruchowy i ABS. Jeśli masz ABS i lampka nie gaśnie, to na stówę tu tkwi problem. Powodzenia.
Przyglądnij się czy nie za dużo daje paliwa, może od razu zalewać świece. Wyciągnij wtryski na zewnątrz, załącz zapłon/nie rozruch/ i zobacz.
Sprawdź dawkę i kąt wtrysku. Pozdrawiam.
Moim zdaniem błądzisz. Nie zrobisz z wtrysku jednopunktowego (nawet pod postacią 4 zrównoleglonych wtryskiwaczy) wtrysku sekwencyjnego. Oprócz normalnej pracy przy ustalonych obrotach i obciążeniu (jazda ze stałą prędkością) ECM obsługuje rozruch - wtedy wtryskiwacze pracują najczęściej asynchronicznie oraz przyśpieszanie, gdy mogą wtryskiwać dodatkowe...
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
Czujnik wody nie blokuje rozruchu. Masz zezwolenie na rozruch? Imo nie trzyma?
A ja stawiam na wtryski :)
Czyli nauczka na przyszłość- tłumik musi mieć klapkę żeby nie nalało wody. Do rozebrania kolektor ssący z filtrem. Sprawdzić dziurkę w kolektorze wydechowym do spływu wody. Na tłoki dać oleju i obracać bez wtrysków. Założyć i odpowietrzyć wtryski.
Dla tego silnika na zimnym czas wtrysku 8-9 ms, po uruchomieniu spada na 4 ms, pracuje na b. jał. 1,5 ms.
grzebacz wtrysk mechaniczny ma jak najbardziej elektryczny wtryskiwacz rozruchowy.Pozostale uruchamiane sa cisnieniem ale rozruch jest realizowany za pomoca wylacznika termiczno czasowego i wtryskiwacza rozruchowego za przepustnica.Jak nie ma prądu na tym wtryskiwaczu to mozliwe ze masz uszkodzony wlasnie tem wylacznik termiczno czasowy(taki najwiekszy...
W KE - Jetronic , wtryskiwacz ROZRUCHOWY pracuje zawsze przy uruchamianiu silnika , czy to zimny czy gorący!
Od przekaźnika który ją zasila a dokładnie od jego sterowania.
Trzeba przerobić mape dawki rozruchowej.
Zaczynając od przerwy w obwodzie, po czujnik temperatury. Więcej informacji podaj. Co sprawdziłeś/pomierzyłeś...
Może poprostu czopy akumulatora lub klemy są mocno zabrudzone ---zmierz spadek napięcia w czasie jak prubujesz odpalać --- podaj mase z akumulatora do masy silnika ---sprawdzić napięcie na zacisku 50 od rozrusznika w czasie pruby odpalenia ---sprawdzić zasilanie rozrusznika 30
Sterownik nad nogami pasażera , trzy śruby ósemki , klucz nasadowy , osłona w dół i widzimy to co chcieliśmy. Wtrysk rozruchowy działa na zimnym i ciepłym silniku.
Końcowki wtrysków do wymiany. Z nowymi swiecami wkrótce zrobia to samo....
Ostatnio zauważyłem że paliwo wychodzi tylko z wtrysku przyspieszającego rozruch.. Tą rurką paliwo leci jak włączę zapłon ale tymi co idą do pozostałych wtrysków słabo a czasem wcale. co może tak nawalać.. wymienię jeszcze ten regulator ciśnienia paliwa i zobaczę.. Oby pomogło :)
Wtrysk nowy czy używka? Jeśli używka - pewnie długo leżał... Załóż stary wtryskiwacz, zloguj sobie ciśnienie paliwa podczas rozruchu i będziesz widział. 2 sekundy kręcenia i powinno być około 250-300 bar i powinien odpalać. Korekta to odchyłka (może być w dawkowaniu na skutek mechanicznego uszkodzenia wtryskiwacza, ale może oznaczać też inne przypadki,...
Tak jak napisał ryncys wtryskiwacz rozruchowy (ten niebieski na fotce) jest zasilany "od strony masy" z termowyłacznika czasowego a "od strony plusa" z dodatkowego konektora w rozruszniku. Plus z rozrusznika podawany jest tylko w trakcie "kręcenia" rozrusznikiem (ale zawsze niezależnie od temperatury itd.) Jeśli silnik ma temperaturę poniżej 30 stopni...
Witam Wtryskiwacz rozruchowy przy -20C około 11sek. a przy +40C nie włącza się. Pozdrawiam.Andrzej.
Zlej ropę z filtra i sprawdź czy są opiłki miałem ostatnio taki rodzynek normalnie cuda się działy blokowały się wtryski przy rozruch nawet wyszło za duże ciśnienie. Jak są opiłki to od baku do wtrysków wszystko do wymiany standardowo na Delphi. Oczywiście zazwyczaj ludzie wymieniają wtryski i do żyda póki chodzi. Zlej z filtra paliwo do czystego słoika...
Proponuje sprawdzić BIPy dla każdego wtrysku.
40 czego? Bar? Nie ma prawa zapalić.
Witam, nie myślałem, że będę tu potrzebował pomocy. Auto Astra H 2005r 1.7 Cdti 80KM Z17DTL. Auto nie chce brać paliwa. Po odkręceniu przewodów przy wtryskach w ogóle nie ma ciśnienia kręcąc na rozruch. Auto chodzi, ale tylko na plaku, jeżeli ma stale psikane. Ktoś wie, gdzie szukać przyczyny?
Ducato euro 5 3.0 litra, wtryski są na stożku, brak podkładek miedzianych.
Obwód pompy obiegowej do sprawdzenia: - czy pompa dostaje napięcie i jakie jest to napięcie? - jeśli jest napięcie na pompie, to czy ta pracuje? - jeśli pompa pracuje, to filtr na dole zbiornika zmywarki do wyczyszczenia razem z ramionami zraszacz, ale tutaj musiałby być naprawdę w fatalnym stanie, również higienicznym, żeby nie było żadnego przepływu...
Witam i naświetlam temat,pacjent Meriva z silnikiem A 13 DTC,problem jest po regeneracji czterech wtryskiwaczy,przjechane około 4 tys km ,problem jest przy porannym rozruchu,wtryski klekoczá i samochód szarpie jakby paliwa nie dostawał,Opcomem sprawdzałem i mechanik montujący wpisał kody IMA,dodam że EGR sprawny, świece źarowe sprawne, jakieś pomysły...
jaki błąd masz w ecu może to być czujnik temperatury opadające paliwo uszkodzony wtrysk
Sprawdź czy się nie zapowietrza wtryski wyglądają na dobre.
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
Mówiąc w sporym uproszczeniu - sonda lambda to czujnik temperatury spalin, wkręcony w kolektor wylotowy zwykle przed katalizatorem. Wysyła on sygnały dot. temperatury spalin w katalizatorze do komputera wtrysku, a ten na podstawie danych z sondy reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu i wtrysku. Rozruch powinieneś mieć na benzynie (nie na gazie), a brak sondy...
a ja sie spotkałem żeby jeden martwy wtrysk utrudniał rozruch tego silnika i to nie raz . faktycznie może byc walnięta pompka ale kolego nie napisał czy zaraz po zgaszeniu też jest problem z rozruchem czy ma jeszcze jakies objawy
Może mi ktoś wyjaśnić co daje test przelewowy na pracującym silniku? Ja robię test tylko podczas rozruchu. Jak puszcza wtryskiwacz/e to jest utrudniony start.
Więcej danych wejściowych - Leon 1 , 2? 1.6 8V czy 16V- to zawęża potencjalne usterki charakterystyczne dla silników. Jaka tam instalacja siedzi, jakie wtryski i ile to ma nalotu. Zakręć całkowicie gaz na butli i wypal go z rurek i parownika (pozwól żeby silnik się sam przełączył na benzynę) i pojeździj tak kilka dni. Ewentualnie zdejm wężyk podciśnienia...
A z jakimi kosztami trzeba się liczyć przy wtryskach
Musisz pokręcić pompą żeby się odpowietrzyła no i dźwignia gazu na rozruch.
Cześć, Mam problem z trudnym rozruchem w moim silniku MAN 480 D2876 LF12. Wymieniłem wtryski, brak kodów usterek. W czym problem?
Radziłbym sprawdzić wtryskiwacze. Miałem podobne problemy z tranzitem silnik zero błędów ciężki rozruch. Jeden wtrysk już był trzepnięty. Pozdrawiam.
Rozładował się akumulator. Po naładowaniu go auto milczy. Pali się kontrolka wtrysku. Mogę go uruchomić procedurą awaryjną. Czy problem z immo?
Poranny rozruch, się nie powiodło, kręci, nie pali, pompka twarda, błędu nie ma, (Delphi). Po zaślepieniu 4 wtrysku auto odpaliło. Po wymianie wtrysku (pizzo-dnso) 1900 zł, auto jeździ, odpala (zmienione paliwo), 2 tyg jazdy i pewnego poranka nie odpala, błędu nie ma. Po zaślepieniu wtrysków (pojedynczo) - nie odpala (mam jedną zaślepkę), podłączony...
sterownik pompy dom regeneracji dawka do bani ale sprawdz jeszcze kont wtrysku musi być idealnie z taką dawką turbo napewno nie będzie chodzilo
Wtryski sprawdź.
Witam !! Podejrzenie pada na przymarzniętą wodę w paliwie. Sprawdził bym czy dostaje się paliwo do wtrysku !! Jeśli chodzi o LPG marne szanse na rozruch rozprężenie gazu to -40 stopni + temp powietrza -20stopni mamy -60 bez szans. Dodano po 2 Jeszcze jedno !! Sprawdź rozrząd czy nie przeskoczył pasek !! Pozdrawiam !!
Witam. Auto już wyjechało z warsztatu zrobione :D Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu że najlepiej liczyć na własne umiejętności.Przynajmniej ma się potem tą satysfakcje. Pozdrawiam:D Temat uważam za zamknięty.
Zobacz czy pali na pych O właśnie dobra sugestja , w związku z tym przypomiała mi się podobna sytuacja z tym że odpalał nieregularnie nie tak jak piszesz , przyczyna ,[ czujnik położenia wału ] mało prawdopodobne w twojm przypadku lecz cóż podobnież cuda się zdażają , co do czasów wtrysku nie wiem czy dobrze to uimę ale czasy wtrysku to jest jak dodanie...
Tak mam podglad, wczesniej nie kręcił wogóle, zrobione jest synchro cem ecu i dopisany nowy klucz po tym zaczął krecic. W parametrach widać ze jwst zezwolenie na rozruch.
Pompę masz przykręcona śrubami z możliwością regulacji, czyli możesz ją przekręcać o pewien kąt. Tak więc popuść te śruby mocujące i przekręć pompę w kierunku bloku o niewielki kat , w ten sposób przyspieszysz początek wtrysku paliwa.
Podmień ecu silnika i będzie ok. Nie ty pierwszy tak uszkodziłeś ecu. Procesor jest uszkodzony. Rozruch podał za duże napięcie.
kilka pytań: - silnik zimny jaki powinien być czas wtrysku przy rozruchu - czy sterownik w fazie rozruchu- jeżeli silnik nie odpala- może zmieniać czas wtrysku lub w ogóle zaprzestać sterowania
sprawdź przelewy na wtryskach
Usterka jakiegokolwiek czujnika lub elementu wykonawczego w układzie wtrysku spowoduje zapalenie się kontrolki check, bez podłączenia komputera diagnostycznego, ciężko stwierdzić co go boli
Pompa z zewnętrznym układem dawki rozruchowej na regulatorze obrotów. Były w c325, c328 i pierwszych c330.
Tylko ze iskra jest na wszystkich świecach, po kolei sprawdzałem każdą Świece, odpinałem i kręciłem rozrusznikiem, Znajomy mi podpowiedział Żebym wyciągnął wtryski i zamienił pierwszy wtrysk z drugim i trzeci z czwartym, ma to jakieś znaczenie? Nie wiem czy to prawda ale według mojego znajomego drugi i czwarty wtrysk odpowiadają za rozruch.
Mam problem z wtryskiem rozruchu zimnego silnika , konkretnie z jego sterowaniem. Sprawdziłem okablowanie do ECU , czujnik temperatury chłodziwa . I skończyły mi się pomysły . Teoretycznie powinno to pracować , ale ... Jak podaje impulsowo masę na wryskiwacz to samochód zapala i jak się rozgrzeje pracuje , odpala za każdym razem . Jak ostygnie to jest...
Po włączeniu zapłonu słychać pompę paliwa, kręcąc rozrusznikiem pojawia się iskra natomiast nie startuje wtryskiwacz. Po podłączeniu testera i uruchomieniu funkcji aktywacji podzespołów: - pompa paliwa działa; - cewki działają; -wtryskiwacz nie działa i nie działa sterowanie zaworem par paliwa. Co do immo to jest zezwolenie na rozruch. Na wtrysku pojawia...
Witam, pisałem już o moim problemie na innym forum ale bez rezultatów. Niedawno kupiłem BMW E30, 324td, 91', popa wtryskową elektroniczną. Mam z nią mały problem, raz odpala a raz nie. Dokładniej to odpala zawsze ale czasem trzeba ją "kręcić" kilka razy po kilka-kilkanaście sekund. Jak już odpali, to chodzi bez zarzutów, nie faluje, ma moc. Dodam, że...
Pacjent Mercedes Vito 2010 rok 286 tyś km 2.2 cdi 150 km. Auto po przyjechaniu do domu i zgaszeniu silnika rano następnego dnia nie chciało zapalić . W zbiorniku było minimum paliwa. Pompka przy zbiorniku podaje paliwo do filtra z filtra do pompy wtryskowej ale już z pompy na listwę i wtryski już nie. Po podłaczeniu komputera nic nie pokazuje błędów....
W skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika koło podszybia gniazda dwupinowe.
Nie wiem jak organoleptycznie sprawdzisz filtr może na oko być ok a może być zapchany. Sprawdź wtryski jak pisałem wyżej. 11 MPa to za mało żeby odpalił. O tym też pisałem.
A obroty wału widzi sterownik?,a czas wtrysku podczas rozruchu pokazuje?,a zasilania i masy sterownika sprawdzone?,a zasilanie cewek po zapłonie?,a może jakieś odcięcie dołożone kiedyś tam? Jak to wszystko ok.to pewnie ster uwalony.pozdr.
Pompa przy rozruchu nie robi odpowiedniego ciśnienia i sterownik nie otworzy wtryskiwaczy.
Witam nie zakładam nowego tematu bo mam problem właśie z tym wtryskiwaczem,auto na zimnym nie chce palić utyka jak sie nagrzeje to jest wporządku. silnik 3A 2.0 mechaniczny wtrysk Z tym że ja plusa mam na wtyczce po włączeniu zapłonu tylko ze minus którym steruje komputer nie jest podawany do wtryskiwacza, okablowanie posprawdzałem zasilania sterownika...
Witam! mam czasem problemy z paleniem rano samochodu, czy jest jakas opcja zeby uzyc spawarki jako prostownika rozrucchowego?? jakbym wstawil cos w szereg z akumulatorem np?? moze jakas zarowke na 220 ?? czy to zda egzamin tak zeby mi aku nie wylecial w powietrze?? przewijanie spawarki odpada bo jest ona uzywana :) pozdrawiam może to i dobry pomysł...
To sprawdź w kalkulatorze silnika czy jest zezwolenie na rozruch.
Zacznij od diagn ostyki Vag, przede wszystkim od ustawienia początku wtrysku :idea:
Tomek101 czy udalo Ci sie uporac z tym tematem? Mam identyczny przypadek
jwk masz czym to sprawdż cisnienie w rurze raill podczas rozruchu powinno być nieco ponad 25 MPa . JeSlo przelewy ok st obstawiam pompe wys. cisnienia
Spalanie złe, może kąt wtrysku, może wtryski, może pompa?.
W takim razie warto włożyć dobry akumulator i sprawdzić zasilania na wtyczce sterownika żarówką, może sterownik traci zasilanie podczas kręcenia rozrusznikiem. Kolejnym punktem do sprawdzenia jest kostka stacyjki.
Problem rozwiązany, wystarczył dodatek do czyszczenia wtrysków paliwa.
Najczęściej to początek końca wtrysków. Gdy grzeją świece to ułatwia to rozruch a po odpaleniu gdy silnik ma te 30 i więcej stopni świec nie uruchomi i sprawny powinien odpalać.
Panowie podepnę się pod temat, żeby nie zakładać niepotrzebnie nowego. Używałem szukajki, ale nie wypluła odpowiedzi na to co mnie nurtuje. Otóż. Posiadam CC 899 spi 96 rok. Auto tylko na benzynie. Pewnego dnia zaczął pojawiać się problem z odpalaniem. Gdy stoi np całą noc to odpalał na dotyk. Trochę klepał zaworami, ale po uszczelnieniu kultura pracy...
Witam wszystkich. Tematem jest mój transit, któremu po regeneracji wtryskiwaczy występuje objaw spadku ciśnienia na szynie na ciepłym silniku. Auto odpala ładnie na zimnym i pracuje równo, obroty trzymają bardzo blisko 8000, a ciśnienie na szynie oscyluje w granicach 30000 kPa. Poniżej podaję screeny, począwszy od pomiaru na zimnym, kończąc na ciepłym,...
Wymieniałem kiedyś podkładki pod pompkami bo ciężko odpalał . Pomogło W tym silniku jedyne co mogłeś wymienić to oringi (uszczelniacze) a nie podkładki których nie ma. Ale mechanik powiedział, że śruby w pompowtryskach nie dociągają do końca tak, jak powinny, że niby wyrobione gwinty. I teraz pytanie. Czy możliwe, że jak nie są dokładnie dociągnięte,...
No dobra to teraz na spokojnie.... Okrągła wtyczka, której zdjęcie wstawiłem wyżej to wtyczka od wtryskiwaczy. 5 pinów wiec przypuszczaliśmy że jeden minus i 4 plusy na każdy wtryskiwacz. Sprawdziło się, bo po podpięciu probówki "mruga" tylko na jednym pinie podczas kręcenia rozrusznikiem. Kable od wtyczki dochodzą do ECU w którym igłą sprawdziłem czy...
Dwa styczniki do załączania sieci lub generatora. Układ nadzorczy sieci podejmujący decyzje o załączeniu generatora. No i układ załączający generator rozrózniający jego start, co to za generator? Bo benzyny się nie da ze względu na konieczność włączenia ssania na rozruch a pózniej jego wyłączenia no chyba, że silnik na wtrysku. Z tanimi ropniakami też...
Cześć, Seat Ibiza 1,4 silnik BXW. Nie odpala. W momencie rozruchu nie ma sygnału na cewkę. Na wtryskiwaczach pojawia się natomiast pojedynczy impuls w momencie kręcenia, ale tylko jeden strzał. Po odłączeniu czujnika położenia wału bądź wałka, brak tego jednego impulsu. W pamięci błędów 0 usterek, wszystkie wartości ok. Co sprawdziłem: - rozrząd - wygląda...
O chodzi z tymi "trawersami"? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem. Prostymi słowy uszczelki pod wtryski
tester wtrysk wtrysk emulator wtrysk wtrysk bezpieczny rozruch
wyłącznik podwójny jedna żarówka zamiennik pilota alarmu alkoholem izopropylowym
Mac Audio ZX 1000 – schemat, topologia, typowe usterki, zamienniki Citroën C5 kombi – awaryjne otwarcie tylnej klapy, lokalizacja dźwigni, typowe usterki