witam po prostu leje ci wtrysk
Co do powietrze nie powinno być i ma duży wpływ na palenie. A po zmianie pompy był ustawiany kąt wtrysku?
Zaczynam się skłaniać ku teorii z kołem na wale korbowym. Udało mi się ustawić prawie dobry kąt przy maksymalnie "wyprzedzonej" pompie wtryskowej- pełny opór. Ponieważ synchronizacja wałka rozrządu i pompy była idealna dolny znak na kole zamachowym widoczny z daleka i pod niezbyt dogodnym kątem postanowiłem oba górne koła ( rozrządu i pompy)' przestawić...
najlepiej chodzi jak ustawisz na 54 w drugim okienku
możesz mieć brudy w paliwie i popadają kolejne wtryski.
Kąt wtrysku kolego.
Często tak się dzieje jak ktoś lał ON z przemytu. Czy oprócz pompki jeszcze coś może dawać opiłki? Gdyby to było przez pompe tandem to opiłki zatrzymały by się na listwie zasilającej pompo-wtryski.
nierówna praca diesla tuż po odpaleniu to zazwyczaj lejące wtryski - im zimniej tym dłużej silnik potrafi pracować nierówno
Cewkę, driver cewki To by w sumie szybko wyłapał oscyloskopem. Wtryski zamienić miejscami. A jak wygląda praca sondy?
Jak masz ustawiony początek wtrysku?
Zrób diagnozę, pod kontem uszkodzenia wtrysku sterującego.
Panewki, popychacze zaworów, koło dwumasowe, wałek rozrządu (jeżeli to PD), uszkodzony wtrysk.
Sam wymieniałeś więc sam sobie zepsułeś. Ustaw moment wtrysku.
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
a sugeruje kolega ze mógł przeskoczyc o jakis ząbek? czy to jest wgl mozliwe? bo wydaje mi sie ze jak przeskoczy, to wtedy lipa, najczęsciej to jest po silniku... (jezeli sie myle, prosze mnie poprawic) Mogl przeskoczyc tylko na pompie i wtedy faktycznie moze gorzej odpalac, dlatego kolega robertnov sugeruje sprawdzic kat wtrysku.
Klapa gasząca to i na ciepłym były by cyrki. Co widzi komputer jeśli chodzi o temperaturę płynu chłodzącego, paliwa i co najważniejsze jaki kąt wtrysku?
pod vag-a i zrobić nastawy podstawowe, a potem porządna regulacja gazu, myśle że rozjechana mapa wtrysku benzyny
EGR, bym odpuścił sobie. Masz za mało wiatru, sprawdż przewody i sztange. Czy obroty wahlują?, bo kąt wtrysku skacze.
Dobrze że nie wyciągałem wtrysków itd. bo samo ich sprawdzenie to spory wydatek. Auto naprawione, problem leżał w przekaźniku a nie wtryskach czy układzie paliwowym.
A na nastawach w grupie 4 vagiem sprawdzałeś czy reaguje na wysterowanie? Może tłoczek kąta ?
jesli mozna to proszę bardzo. ale czytalem ze pod komputerem to bez problemu ustawi. tylko chodzi mi o to czy ten blok danych ktorego zrobilem screena i dalem w załączniku, jest dobry. chodzi mi czy musze ustawiac kąt wtrysku.;)
witam mam problem y sharanem silnik 1.9td. na które piny w ecu id przewody w wtrysku sterującego. wtrysk sprawdzony wiec muszę mieć uszkodzona instalacje. bo vag opisuje zwarcie do plusa lub przerwę. czy przewody z wtrysku idą bezpośrednio do ecu. nie wiem jak je zlokalizować. bo możne łatwiej było by puścić 2 przewody i z głowy. błąd 542
Wtryski ok, jeszcze kąt wtrysku jaki jest?
Rozumiem ze to benzyna? Błedy sa? Iskra jest? LPG jest? + po stacyjce jest na wtryskach? Masowanie jest?
Też myślałem o paliwie, ale jeżeli byłaby to wina paliwa błędy pokazywałby się nie tylko na jednym cylindrze. Chociaż teraz nie mam nic do stracenia, zaleję go do pełna jutra nowym paliwem. Filtry zmieniłem na nowe jeszcze przed wymianą wtrysków.
Na starych silnikach PD chmurka chwile po odpleniu oraz lekkie zająkanie (szczególnie po nocy) to norma. Niestety stary układ paliwowy się zapowietrza mniej lub bardziej co powoduje spadki ciśnienia na pompie tandem (stąd dym i lekkie zająknięcie czy falowanie). Usunięcie tej niedogodności jest trudne i kosztowne (jak to w starym dieslu). Gdzieś widziałem...
Witam, sprawa wygląda tak: Sharan 1.9 TDI 116 km po wymianie turbo, regeneracji wtryskiwaczy dalej ma muła, odcina go po zresetowaniu, jedzie przez chwilę normalnie, ale mulasto. Nie wiem, gdzie szukać przyczyny. Dolot cały, intercooler cały, zawór N75 cały, podciśnienia, przewody dobrze podłączone, całe. Po wymianie turbo mniej razy go odcinało, ale...
Nie jest na innym pinie.
Rozrząd wymieniony a kąt wtrysku nie ustawiony.
Oddaj wtryski do regulacji do ASO Boscha.
Na pewno te "nowe" wtryski są od 116 KM?
Rece opadaja! Podłącz wiecej żeczy pod akumulator a napewno pomoze. Nie znasz sie na mechanice to nie grzeb bez sensu. Skoro jezdzisz na gazie to bedziesz mial wtryski przytkane.
Jak kopci to mogą być wtryski. Może wystarczy wyregulować.
Witam T5, tak, wszystko jest z nią ok, kontrolka świece działa bez zmian, jest tak jak napisałem, w aucie nic sie nie zmieniło, wszystko działa jak zawsze, ale jednak pompa paliwa nie podaje na wtryskiwacze, a jeszcze mechanik, który miał mi dziś sprawdzic VAGiem nie znalazł czasu i dalej jestem bez wiedzy.
Skoro był VAG to moment wtrysku sprawdziliście. Jaki był?
Zaciśnij końcówki przy wtryskach kombinerkami (zaciśnij samiczki)
Jeszcze raz daj wtryski do roboty dla innego fachowca miałem podobnie kiedyś. Wina była po stonie wtrysków które były regenerowane.
Niestety ale to jest przekaźnik od pompy paliwowej a mi chodzi o przekaźnik wtrysków paliwa,paliwo dochodzi do listwy ale prąd nie dochodzi do wtryskó w.
Synchro jest pomiędzy wałem a wałkiem? Jakie korekty wtrysków? Jakie masz ciśnienie paliwa?
Dobry jest tam kąt wtrysku? Też do sprawdzenia VAGiem.
Mam problem z sharanem 98 110 miga kontrolka świec żarowych totalny brak mocy jak przy zwykłym dieslu i nie wchodzi na maksymalne obroty czy to mogą być świece najpewniej połączenie ECU-czujnik lub sam czujnik wzniosu iglicy (we wtrysku sterującym)
Czy wie ktoś czym różnią się te dwa oleje?. Oba mają specyfikacje identyczne dla pompo wtrysków VW 505.01 505.00 502.00
Te wartości są prawidłowe.
Witam mam zamiar umyć wtryskiwacze keihin w myjcie ultradźwiękowej jednak potrzebuję układu najprostrzego żeby wtrysk otwierać i zamykać czy ktoś by mi pomógł z rozwiązaniem. Pozdrawiam i proszę o pomoc, adrek.
OK. A mam jeszcze pytanie, jeżeli bym wymieniał cały silnik i kupiłbym z sharana to trzeba też ECU z tego silnika z sharana? (bo soft jest chyba pod wtryski dopasowany) czy spokojnie będzie pracował na ECU z galaxy?.
Witam wszystkich, szukam znawcy tematu silnika diesla w tych autach, więc tak, w Sharan 2, 3 i 4 występują jednostki silnikowe 90km, czy różnią się układem wtryskowym ? Dokładniej chodzi mi o pompę i wtryski. Wiem że te starsze wersje np. Sharan 2 są ,,pancerne" bo występuje w nich pompa 4 sekcyjna i zwykłe wtryski. Drugie pytanie to czy ktoś orientuje...
wychodzi na to że masz zapowietrzony układ paliwa podejrzewam ze odpowietrzenie pomoże przy okazji oczywiście można wymienić filtry paliwa. po dłuższym postoju powietrze układa się w jednym punkcie dlatego nie możesz odpalić samochodu, można kupić gruszki które montuje się na wężu dolotowym paliwa przepompujesz parę razy i powinno być gucio ;) Dodano...
Robiłem przekładkę w tdi w sharanie z tego samego powodu, lał wtrysk, stopił tłok którego fragmenty pourywały grzybki zaworów, przytopione fragmenty tłoka były też w turbinie
oddaj pompę wpryskowa do sprawdzenia. Świetny pomysł. Tylko najpierw znajdź tą pompę "wpryskową". Pompo wtryski do sprawdzenia tylko jak należy.
Nieznam sie na tym ale objawy wskazuja na elektryke ;komputer pokazuje blad skladu mieszsnki,zwarcie do plusa przekaznik pompy wtornego powietrza ,slaba masa cos o wtryskiwaczui o czujniku pedalu
W zależności od numeru sterownika w tym silniku przysługują 2 typy czujników jedne zasilane są 5V a drugie 12V i są niezamienne w obydwie strony. Więc skoro u ciebie zasilanie jest 12V to jest brane ze wspólnego przekaźnika z wtryskami i evapem.
mogą to być wtryski jedź na kompa zobacz jakie masz błędy
Może kolego wtryski siadają ? Są objawy dymienia lub coś podobnego ?
Najprościej powąchać co tam kopci olej napędowy nie spalony ma przecież charakterystyczny zapach. Turbina na wolnych obrotach nie na dmucha oleju. Więc powinien ci kopcić dopiero na wysokich. Zobacz poziom oleju pisał w pierwszym poście ,olej pełny stan trzeba wziąć klucze w garść i i odkręcić rurę wydechową A co to da? rękami ma sprawdzic turbine?...
Przekażnik systemowy wtrysku przelutuj. Nad skrzynką bezpieczników w ramce plastikowej.
poszukuję Schemat instalacji elektrycznej do VW Sharan VR6 2,8 benzyna silnik AYL 2001r,a dokładnie chodzi mi o kolory przewodów wtryskiwaczy benzynowych aby podłączyć LPG Diego G3,zdejmowanie kolektora ssącego by podejrzeć kolory wiąże się z rozbiórka całego przodu a wtryski lpg są już nawiercone.
Witam jestem po wymianie czujnika barometrycznego - wyeliminowałem bład 535 i tryb awaryjny. W chwili obecnej auto rozpedze do 120km/h wpada błąd 575 i muł do skasowania błędu. Po odpięciu N75 rozpędza sie wolniej do 140km/h i wtedy dopiero łapie błąd. Z mojego punktu widzenia auto przeładowuje więc napewno nie mam nieszczelności. Odpiecie przepływki...
dlaczego chcesz dać inne, przecież wtryski keihin są uważane za najlepsze na rynku oczywiście możesz dać inne, ale o podobnej oporności na cewce i dochodzi jeszcze wydajność oraz szybkość wtryskiwacza lepiej zostań przy keihin-ach
Witam, VW Sharan 1,9 tdi 200rok, kod silnika AUY. Auto jedzie, ale nie ma mocy. EGR odłączony, wymieniona turbina, pompa paliwa, przepływomierz, wtryski, zawór n75, n239. Wszystko to jest wymienione a mimo to auto nie ma mocy od 1000 obrotów. Z góry dziękuję za pomoc.
a jaki kąt wtrysku, a jaka dawka rozruchowa, napewno nie głowica
Stag 4 qbox basic i 4 pojedyncze wtryski. Gazownik musi się spuścić do regulacji bo tego dobrze zrobic się nie da a jedynie ukryc problemy. Osobiscie nie gazuje i nie stroje 1.8T od vw choc miliony ludzi sobie chwala :-D - taka fanaberia.
Coś takiego jak "Xeramics" pomogło w moim przypadku (sharan 2.0 + lpg). Kolega w eLce (panda) też miał podobny przypadek, na pół zbiornika wlał całą butlę, pojeździł trochę na benzynie i pomogło. Warto wypróbować.. Koszt ok 15-20zł.
Witam potrzebuje pomocy,posiadam vento 1.9 tdi kod silnika 1z z brakiem mocy w dolnych partiach obrotów silnika,zaczyna jechać tak dopiero od 3,5 tys obrotów. Po przekładce kolektor ssący awx wydech przelot turbo awx pompa wtryskowa afn wtryski 216 sterownik silnika sharan afn fmic przepływka bosch Pozdrawiam i dzięki za wypowiedzi
Jeśli chodzi o demontaz i montaż a póżniej ustawienie to nie mam z tym problemu. A z czym jest problem? Chodzi oto czy to napewno wina pompwtrysków Może tak, może nie, swój problem opisałeś pseudobełkotem technicznym jak stary wyjadacz i posiadacz Vaga za 49,99, masz wyczytane z DTC błędy i nagle okazuje się że nie wiesz czego dotyczą. i jesli tak...
Witam , jestem nowy na forum więc proszę o zrozumiałość :) , Mianowicie posiadam auto marki VW SHaran 1.9 TDI 110 km AFN 1998 r , ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego auta . Auto w dniu dzisiejszym ma zrobione 299,650 km. Jakiś 1 miesiac temu mechanik robił mi silnik tzn.. wymienił szklanki , wszystkie uszczelki , płyny świece , no i NIESZCZĘSNY...
Może być przepływomierz powietrza, może też być wtrysk, po prostu silnik pracuje w trybie awaryjnym.
Dopiero teraz miałem czas żeby zabrać się do sharana. Zmusiło mnie do tego coraz częstsze wyłączanie się wtrysku. Po wymianie wtrysku nr 1 już nie świeci się kontrolka ESP. Na razie wygląda, że wszystko ok.
Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu, zobacz w czasie szarpania co się dzieje z kątem wtrysku. Sprawdz czy nikt nie korygował mapy paliwowej.
Podjadę i sprawdzę ale aż po nowym roku bo wyjeżdżam.Czujnik na wszelki wypadek założyłem, odpaliłem i gdy go założyłem znacznie spadły obroty. A czy kąt wtrysku można sprawdzić zwykłym WAG-iem?
wtryski przyszły po regeneracji dzisiaj. Nie wiem jakim sprętem mechanik operuje - robił test drogowy czy coś takiego
diagnostyka komputerowa - trzeba posprawdzać parametry mierzone, jeżeli jeden wtrysk przestaje ci chodzić to należało by go wymienić
Witam! Mam problem z ustawieniem kąta wyprzedzenia wtrysku w Sharanie 1.9 TDI AFN. Przy próbie ustawienia VAG-COMem gdy osiągnę 30 w polu drugim grupy 0 w trybie 04 wartość zaczyna skakać z 30 na 255 silnikiem strasznie rzuca a z rury wydechowej wydostaje się zasłona dymna. Ostatecznie ustawiłem na ok 68% sterowanie nastawnikiem kąta (008/004 pole czwarte...
Po podłączeniu pod VAG-a wyskoczył błąd wzniosu iglicy " na trzecim wtrysku". Wykasowany i jest na razie wszystko w porządku.
WITAM prawdopodobnie przyciera sie zwrotnica w turbinie lub pada elektrozawor ograniczenia cisnienia doladowania napewno nie wtryski podjedz na vaga odczytaj pamiec podejrzyj cisnienie doladowania
Kąt wtrysku jak i dawka ustawione jak trzeba. Podaj, dawkę na rozgrzanym silniku bez odbiorników elektrycznych oraz kąt wtrysku binarnie z drugiego pola grupy 000 w BS.
Ile auto ma przejechane,bo może katalizator jest zatkany.A jak kolega wyżej stwierdził,że jak wyłączysz silnik i zapalisz podczas jazdy czy usterka znika czy powraca w tym przypadku była by przepływka,ale ja na twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie wężyki pod ciśnieniowe.Tu masz pokazany ten błąd. OPIS USTERKI B0415 "Kontrola przepływu powietrza #4...
Problem był w przekaźniku pompy paliwa , pod który są podłączone inne rzeczy takiejak np. wtryski, gdy mi gasł, coć odcinało + , gdy się ostudziło, było ok, koszt naprawy za przekaźnik 23 zł.
dlaczego zakladasz nowy post a nie kontunuujesz starego? Sa chyba jakies zasady.. poza tym wy byscie wszyscy chcieli zeby wam auto za darmo jezdziło! Za taki motorek niestety trzeba płacic.. sprawdz jakie są ustawione dawki gazu, no a to ze masz wtryski w odl. 7cm to nie problem.
Włącznik świateł stop ma wpływ na włączenie przekaźników grzania- taką głupotę to chyba tylko tutaj można napisać. Kolego wls91 sprawdź moment wtrysku w swoim samochodzie i koło rozrządu na wale korbowym czy nie jest lużne. Nic nie piszesz jak pali ciepły. Dodano po 45 A może po postoju odpływa paliwo. mam podobny problem z miom AFN TDI ... jak spawdza...
Wyciągałem wtryski w VW sharan 1.9TDI AFN i je czyściłem. Poskręcałem je i autko chodzi dobrze ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji jakim momentem po winne być te wtryski skręcone. Nie chodzi mi o przykręcenie łapki co trzyma wtrysk, tylko sam wtrysk jak mocno skręcić (złożyć). Na razie skręciłem na "oko" ale wolałbym je wyciągnąć jeszcze raz i skręcić...
Ja preferuje BRC lub Prins.W VR6 ważne jest nawiercanie otworów na wtryski w kolektorze ssącym.większość gazowników robi to w jednym rzędzie.(powinni montować instalacje na gaz odbytniczy)
Tu kolego do Forda mi można porównywać akurat w fordzie się adoptuje wtryski a VW nie słyszałem o takiej funkcji czegoś takiego nie ma w pompowtryskach
Witam,pacjent vw vento z silnikiem 1z z brakiem mocy dolnych partiach obrotów i przy każdej zmianie biegu w niskich obrotach a mianowicie od 1000rpm do 3400rpm.Po przekroczeniu tych obrotów ma moc. Po przekładce: pompa wtryskowa afn wtryski 216 turbo awx sterownik silnika sharan afn intercooler alfa romeo kolektor awx egr off przepłwyka bosch zawór...
Przy korekcie 3mg może już zapisać błąd. Sharan CFFB na biegu jałowym +- 0,5 mg, przy obciążeniu korekty zbliżają się do 0 . Te "nowe" wtryski wcale nie były takie nowe.
Odświeżam prośbę...Sharan 1.9TDI 98rok, 110PS AFN. Jakim momentem po winne byś skręcone wtryskiwacze ( nie dokręcone do silnika tylko skręcone złożone po czyszczeniu).
Co do ostatniej wypowiedzi to przychylam się do "wyrobienia"gniazd wtryskiwaczy. Trafił mi się taki 130KM. Po obejrzeniu tego wyrobienia domyślam się, że przyczyną może być jednostronne mocowanie wtrysku, co powoduje wyoblenie gniazda, a następnie nieszczelności. Naprawa to tylko wymiana głowicy.
Nie zakładam tematu do wróżbitów tylko do fachowców :) Co to znaczy, że w cylindrach już nie za ciekawie? Uszczelnienie wtrysków to chyba niezbyt droga impreza, czy mi się zdaje?
Sprawdź dawke na pompie i kąt wtrysku, wszytsko zrobisz vagiem. Ustaw dawkę pod 3mg i zobacz jak pali z rana.
A może jakaś awaria wtrysku.... kolega miał już "zajeżdzone" i mocno lały i też dużo palił
Sprawdź czy wtryski podają paliwo, możliwe że ten silnik który kupiłeś stał dosyć długo i pompa wtryskowa się przycięła.
wtryski i reduktor powinny pracować a jeśli chodzi o KME DIEGO poszukaj w sieci co się o nim pisze.
Witam jestem posiadaczem Vw Sharana od kilku lat. Od niedawna pojawił się problem z mocnym dymieniem na jasny kolor po odpaleniu. Im dłuższy postój samochodu tym większe zadymienie. Dymienie ukazuje sie tylko po odpaleniu przez kilka sekund później wszystko w normie moc, praca bez zmian. Płyn chłodniczy w normie olej też. Węże z płynem chłodzącym po...
Sprawdz, czy po kluczyku masz napięcie na pinie 23 i 38 sterownika. Następnie czy załącza przekaznik pompy i wtrysków / daje +/ , na poz.12 - ostatni na dole po prawej stronie.
Witam ponownie. Uprzejmy kolega moderator zablokował mi poprzedni temat a mam sprawdzone dwie kolejne rzeczy więc piszę tutaj ciąg dalszy do tego wątku: http://www.elektroda.pl/rtvforum/... paliwa na pompie tandemowej sprawdzone - jak kręcę silnikiem to jest od 2,5-3 barów. Rozrząd sprawdzony - jest idealnie na...
Aby przyspieszyć kąt wtrysku czyli polepszyć pracę silnika, musisz pompę wtryskową przesunąć w kierunku kabiny kierowcy.
Dzięki za odpowiedź. Moje 1,9 tdi 90 km w mieście paliło niecałe 6 l na trasie niecałe 5 l (ekonomiczna prędkość zawsze) a teraz pali ponad 7 l w mieście. Wiem że przy wymianie filtra paliwa zapowietrzył mi się układ i był odkręcany jeden wtrysk aby odpowietrzyć pompę. Brak błędów w silniku (czytane Vagiem 4.9 PL). Może już wtryski siadają w końcu ma...
Ostatnio pojawiły mi się błędy silnika, skutkujące tym, że auto nie chce zapalić. Ale po odczekaniu czasami 2 minut, a czasami 40 min. odpala. I tutaj jest problem - bo zanim dociągnę go do serwisu jakiegokolwiek, to auto już pali i błędy (poza jednym znikają) VAG zwraca następujące błedy: 1249 Wtryskiwacz cylindra 1-N30 przerwa lub zwarcie do masy...
Auto po wymianie turbiny na nową wykazuje brak mocy i jest mułowate. Po odpaleniu i dodaniu gazu wkręcić się na 2 tysiące, później powoli leci dalej. Bez podłączonego przepływomierza wkręca się normalnie na obroty. Przepływka oczywiście nowa. Co może być nie tak? Kąt wtrysku? Bo już nie wiem.
No to mogą sie wtryski wieszac tylko skad ten zapach gazu jak mowisz ze śmierdzi a nieszczelności nie ma
Możesz wymienić wszyskie pompowtryski, instalację do nich i od kompa do instalacji do pompowtrysków, ale najpierw sprawdź na kompie, który wtrysk odpada, bo wpadniesz w koszty. Częsty problem instalacja popokrywą zaworów
sharan wtryski sharan pompo wtryski deutz wtryski
gniazdka angielskie zasilanie dwubiegunowe zatarty silnik naprawa
klimatyzator whirlpool klimatyzator whirlpool
Zmiana czasu w Iveco Eurocargo: instrukcje i porady Błąd połączenia z serwerem na Nokii N73