Sprawdzić ciśnienie, zawory, wtryskiwacze i pompę. Podejrzewam że wtryskiwacz.
Prawdopodobnie dalej problem tkwi w pompie wtryskowej i wtryskiwaczach.
A czy jek normalnie zgasisz ciągnik i chcesz ciepły zapalić też ma ciężko? Nie kopci ci silnik bardziej albo nie chodzi btroche głośniej? Bo to mogło by oznaczać zbyt wczesny zkat wtrysku paliwa lub lejace wtryski.
Witam. Mam następujące pytanie: jakiej grubości powinny być stosowane podkładki uszczelniające pod wtryskiwacze w ursusie c-385? Mam dylemat czy założyć 0,5mm czy te najcieńsze od MF (chyba 0,3mm) Są jeszcze 0,8 ale te są ponoć do Bizona. W ursusie c-360 zawsze stosuje te od MF, one mają mniejszą średnicę zewnętrzną i ładnie się układają (wiem, że w...
Witam. Ostatnimi czasy w moim silniku padł wtryskiwacz, a dokładniej końcówka wtrysku, i właśnie poszukuje nowego. Do Andorii s301d pasuje wtrysk od Ursusa 330 (praktycznie jest ten sam) tylko chyba ciśnienie otwarcia jest inne. Zastanawiam się czy nie założyć do niego zamiast końcówkę WZM, końcówkę BOSH 299A , ponoć w Ursusach C 330 robi bardzo dobra...
Po remoncie kapitalnym może przez 10-20h popluć olejem trochę pokopcić na siwo, po tym czasie musi się uspokoić. Chodzi o dotarcie się pierścieni z cylindrem. Co do dźwięku to trzeba sprawdzić, może kąt wtrysku trzeba ustawić.
Witam. Dzisiaj chciałem wymontować wtryskiwacze od c360 i oddać je do regeneracja. W czym problem za nic nie mogę wyciągnąć do z głowicy i nie wiem czy ja coś źle robię. Są jakieś sposoby aby łatwo wyciągnąć wtryskiwacz cze trzeba się na męczyć bo jest tak spasowany i wciśnięty. Z góry dziękuje :)
Witam wszystkich. Powiedzcie mi jakie w Ursusie C 330 są podkładki miedziane przy wtryskiwaczu. Chodzi mi o te duże przy nakrętkach wtryskiwaczy.
Witam mam pytanie czy to normalne ze gniazda w ktorych siedzą wtryskiwacze po ich wyjęciu gniazda są mokre od ropy paliwa. Moze nie ma tam litrow paliwa lecz są mokre czy jest to normalne zjawisko? Mowa tu o ursusie c 360 dodam ze wtryskiwacze regenerowane koncówki nowe. Proszę o pomoc.
Kołem pośrednim możesz kręcić dowoli, ono jest tylko pośrednie i jest tylko na łożysku. Z tego co pamiętam to trzeba ustawić kropke na pośrednim pomiędzi kropki na wałku rozrządu i pompie wytyskowej a nacięcie (kreska) na pośrednim pomiędzy kreski na kole od wału. Nie pamiętam dokładnie czy czy kreski są na wale czy na rozrządzie i gdzie jest 2 kropki(kreski)...
cześć w moim ursus'ie C-328 z pod wtrysku na 2 cylindrze wydobywają się spaliny czy to możeby być problem z podkładką miedzianą pod wtryskiem
ta śruba jest na zęwnętrz pompy wtryskowej podobno jak jest za mała dawka to można zatrzeć wtryskiwacze
Kolego to poszukaj więcej te linki to było 20 sekund szukania w google. Co do wskazówek to tak odłącz wszystkie przewody paliwowe które idą do pompy możesz zaznaczyć położenie pompy względem korpusu silnika ale lepiej jest potem ustawić zapłon na nowo, kąta wyprzedzenia niestety nie znam ale mogę ci powiedzieć jak ustawić zapłon jest to bardzo proste....
Witaj! Sprawdź paliwo.Zatankuj się w CPN. Stuki prawdopodobnie pochodzą od wtryskiwaczy.Dotykając rurek będziesz czół drgania pracy.Tak możesz wyczuć z,którego cylindra pochodzą. Popuść nakrętki na wtryskach,zobaczysz jak tryska paliwo. Na odpowiednim przyrządzie możesz sprawdzić wtryskiwacze.Gdyby było małe ciśnienie lub brak to wstaw nowy wtrysk i...
Witam wszystkich. Chciałbym zamontować turbo do zetora 8111 odpowiednik 912, c385. Wiem że były pewne różnice w silnikach, pierścienie i takie tam ale mniejsza z tym. Chciałbym aby forumowicze wyjaśnili mi kilka kwestii których nie do końca rozumiem. posiadam taki silnik: Zetor 8111 Silnik 4,6 litra, r4 diesel, moc 80km. Moc przy 2200rpm a max rpm to...
Nie pytaj mnie czy nie widział bo nie mam pojęcia. Silnik był w remoncie. Pompy wtryskowej nie robili tylko odsyłali do niezależnego warsztatu i na pompę dostałem 2 lata gwarancji. Końcówki wtrysków patrzę na fakturze, kosztowały 21zł sztuka. i było to półtora roku temu. Na silnik było gwarancji 6 miesięcy i dopiero po koło roku czasu, w zasadzie powiem...
Jeżeli odpowietrzyłeś tak jak piszesz to sprawdź jeszcze pokręcić rozrusznikiem przy poluzowanych przewodach paliwowych (poluzuj nakrętki na rurkach wysokiego ciśnienia przy wtryskiwaczach)oczywiście możesz dla ułatwienia z działającym odprężnikiem. Jeżeli paliwo tryska, sprawdź wtryskiwacze, tzn wymontuj je i dokręć wspomniane wyżej rurki paliwowe....
Do silnika S-4003 były wtryskiwacze prod. WZM. Jeśli ktoś tam wkładał wtryskiwacze BOSCH, to raczej robił to na własną odpowiedzialność. Jeśli mowa silniku Perkinsa, to mogły tam być takie wtryskiwacze.
Witam Moj ursus c360 podczas pracy zaczyna slabnac aż zgsnie. Ostatnio jak zaczął slabnac wyskoczylem z traktora i szybko zanim zgasnie zaczolem pompowac pompka paliwa odziwo dziala luzno (jakby byla pusta) a jak odpiołem odniej przewod paliwowy od strony baku nagle silnik wyrównał prace. Ogolnie traktor dziala z talezowka ok 10 min poczym po objechaniu...
Poczytaj to: Silnik w Mf , ursusie i wózku (GPW) ten sam różnica tylko w mocy, w wózkach (nie wiem czy wszystkich ) była pompa wtryskowa tłoczkowa i inne rurki do wtryskiwaczy. Silnik ten był też w tarpanie.
a może tylko zapowietrzony, poluzować nakrętki rurek od pompy do wtryskiwaczy, gaz w podłogę i kręcić aż będzie tryskać ropa z rurek do wtryskiwaczy, przykręcać w trakcie "judłania" i powinien załapać, wtedy od razu puścić gaz oczywiście
Nie rozpatruję sprawy sir Likmara, tylko sprawę sir Oporniczka. Czyli zmianę biegunowości. Sprawa sir Likmara nie podlega dyskusji. Ale co do drugiej sprawy, czyli zamiany masy z plusa na minus to sam sprawdź. Weź rozrusznik, albo każdy inny silnik prądu stałego i zmieniaj w nim biegunowość. Zobaczysz, że raz kręci w jedną raz w drugą stronę i nie zmienisz...
A jaka to świeca? Ceramiczna wkręcana w komore wirową w głowicy? Jeśli tak to nie będzie ona spełniała swojej roli w silniku z bezposrednim wtryskiem. Możesz je wywalić. Załóż świece żarowe z 330 lub płomieniową z MF-a
Jak wyczyścisz "gaźnik" to na pewno zapali :). A tak na poważnie wymiana filtrów na pewno nie zaszkodzi. Wyciągnij wtryskiwacze daj do sprawdzenia. W miedzy czasie wlej np. nafty do cylindrów. Jak ściągniesz kolektory będziesz widział co się dzieje z zaworami. Po zalaniu naftą odczekaj chwilkę i pokręć silnikiem. Paliwo na początek podaj z banki. Spróbuj...
Wtryski do sprawdzenia prawdopodobnie jeden leje.
Kluczowa kwestia to dobór turbosprężarki. [url=]LinkTa pasuje idealnie. Samochodowe tez można wykorzystać ale trzeba budować hybrydę najczęściej. W kwestii pompy wtryskowej można zwiększyć dawkę paliwa (ale i bez będzie czuć że silnik ożył) i należy opóźnić kąt wyprzedzenia wtrysku. Zużycie paliwa naturalnie zmniejszy się...
Tak jak kolega wspomnial prawdopodobnie po remoncie i poprawie sprezania nie daje rady pompa wtryskowa i wtryskiwacze. Oba elementy do sprawdzenia i ewentualnej naprawy. Odpalanie silnika sie nie pogorszylo?
Byłem teraz u kolegi i ma URSUS-3512 , zrobione 4900mth. i jak do tej pory to wymieniał końcówki wtryskiwaczy , łożyska w kole napinającym pasek klinowy , przerywacz kierunkowskazów i regulacja zaworów.Silnik zero wycieków.Ciężko było dostać oryginalny przerywacz,podróba nie chciała poprawnie działać,a on jest elektroniczny z przekaźnikiem małogabarytowym.
Witam. Nie mogę dojść do ładu z ursusem. Był wyciek z kolektora wydechowego więc wymieniłem pierścienie,głowice były u regeneracji i wtryski były zrobione. po złożeniu leci to wyciągiem z powrotem głowice iropa była na tłokach więc dałem pompę wtryskowa do zrobienia po włożeniu to samo. Zacząłem sprawdzać początek wtrysku i był opóźniony przyspieszyłem...
mkaminski100 co za zbieżność awatarów :D O tym co producent zaleca wypowiadał się nie będę bo zapewne to zignorujesz, ale poczytaj sobie choćby kilka tematów tutaj o tym co się działo gdy wtryski nie zostały przypisane do kalkulatora wtrysku. No awatary "zbiezne" sa ;) Producent nakazuje tez wymiane przewodow zasilajacych od listwy do wtryskow. Czy...
Pod linka nie wejdę. Musiałbym popatrzeć co jeszcze ciekawego tam pozmieniali. W C-330 trochę mi przeszkadza filtr powietrza wystający z prawej strony silnika. Wcześniej się zastanawiałem czy da radę przesunąć chłodnicę i zamontować to jak w MF 235. Wracając do tematu. Wydaje mi się że kąt pod jakim zamontowany jest wtryskiwacz w głowicy może być problemem...
Ten traktor masz od wczoraj, czy już jakiś czas i teraz się problemy pojawiły? Tylne mosty w sześćdziesiątkach hałasują i to jest niestety ich cecha charakterystyczna. Nieraz jeździłem C-4011, który kopcił jak lokomotywa. Ani specjalnie wielkich ilości ON nie spalał, ani oleju silnikowego. Pompa niby po regeneracji, końcówki wtryskiwaczy wymienione...
Dobrym sposobem było by wykręcanie wtryskiwacza z kolejnych głowic i odpalenie silnika.Jeżeli po wykręceniu któregoś wtrysku przestanie wyrzucać wode to jest prawdopodobne że akurat w danym cylindru jest wyciek.Chociaż jest to pracochłonna metoda i nie musi przynieść rezultatu.
Da się ją rozebrać i kupić tzw. "reperaturke" ale sie nie opłaca bo dużo roboty przy rozbieraniu a przy skądaniu jeszcze więcej, więc lepiej kupić nową. ----------------------------------------... Ja mam z kolei inny problem z moją 30- stką a mianowicie sprawa tego typu: problem polega na tym że na zimnym silniku przerywa na wysokich...
witam wszystkich to mój pierwszy post tutaj mam nadzieję że mi pomożecie w ostatnim czasie regulowalismy zawory w ursusie c-330 wszystko ustawione jak powinno 2 razy sprawdzone palił ladnie moc miał ale zacza bardzo głosno stukać filtr powietrza i jak sie okazało nie domykał sie jeden zawór ssacy i biło kompresje w filtr jednak zdjelismy klawiaturę...
Silnik pod obciążeniem stuka czy tylko na wolnych obrotach? Stuka po puszczeniu gazu gdy schodzi z obrotów? Po rozgrzaniu też stukał? Przypuszczam że problem leży w wtryskiwaczach ewentualnie przestawionej pompie lub zaworach (regulacja) itp. Zacznij od wyciągnięcia wtrysków i ich ustawienia bo możliwe że się zapiekły tym bardziej jak ciągnij stał całą...
(at)BEZET-AGRO Gdy jest zapowietrzony to później na pełnych obrotach(gdy już zacznie normalnie pracować) powinien nierówno chodzić i przerywać silnik a chodzi idealnie i pali idealnie. (at)darfur5 Na zimnym praktycznie nie dymi(objawy zapowietrzenia) ale już potem gdy załapie(przyspiesza i zwalnia tak kilka min.) to ma biały dym przy dodawaniu gazu...
Nie piszesz nic o sprawdzeniu wtryskiwaczy. Rozrząd w 100% dobrze ustawiony? Jeszcze jedno pytanie. Sprawdzałeś wagowo korbowody?
A czy wtryskiwacze były sprawdzane? Wygląda, jakby ciśnienie wtrysku było za niskie i dodatkowo jeszcze rozpylacze były nieszczelne.
1. Pompka ręczna na pompie i dopompowanie paliwa do pompy. 2. Odpowietrzenia samych rurek wtryskiwaczy. Czyli popuszczenie nakrętek na przewodach do wtryskiwaczy ( nie na przelewach tylko tych na klucz na 17) i kręcenie rozrusznikiem aż to pojawienia się (tryskania ) paliwa. 2. Czy jest kompresja tzn czy słychać po pracy rozrusznika że suw sprężania...
Nie zmienia to faktu że komora wstępna to zupełnie inne warunki niż kolektor ssący, w komorze wstępnej wtryskiwane paliwo ma bezpośredni kontakt z rozgrzaną do ok. 1000 stopni świecą, objętość komory też jest bardzo mała w porównaniu do objętości kolektora ssącego. Poza tym nie spotkałem jeszcze w żadnym seryjnie produkowanym pojeździe świecy "palcowej"...
Chodzi o komórę spalania, ona nie jest symetrycznie na denku tłoka, wtryskiwane paliwo ma trafiać w komórę spalania, jeśli strzałka była w stronę rozrządu to były dobrze zamontowane.
Witam państwa - mam problem z wyciekami paliwa w pompie rotacyjnej ursus c360 3p wycieka , a raczej tryska paliwem na kolektor wydechowy z krócca gdzie styka się on z obudową pompy wtryskowej -jest to w tylnej części pompy gdzie dochodzi przewód drugiego wtryskiwacza ,w jaki sposób to uszczelnić .Leje się również z spodu gdzie jest odejście na trzeci...
Standardowo fazką do góry. Zobacz czy wtrysk ci nie leje, głowica nowa oczywiście w komplecie z zaworami?
Witam! Z racji tego, że nic konkretnego nie znalazłem zakładam ten temat, który przyda się nie tylko mnie i proszę o pomoc. Moje pytanie: jak można prawidłowo ustawić rozrząd i kąt wtrysku w oryginalnym silniku ursusa c-360. Nie chodzi mi tu o znaczki, bo na tych kołach jest już po kilka oznaczeń, każdy kto robił nacinał własne znaki i chce ustawić...
Początek konta wtrysku. *c4*85tku+k*c4*85ta+wtrysku+Ursusa+C-330... Nie wiem co jest z tym linkiem nie chce się poprawnie załadować. Po otwarciu strony z linku 2 plik PDF "Zasady...."
Mam problem z uruchomieniem silnika po remoncie. niby wszystko jest zrobione tak jak powinno być, a rozrusznik nie może obrócić wałem (akumulator i rozrusznik nowe). Po wykręceniu wtryskiwaczy kręci jak szalony. Założę wtryskiwacze nie może obrócić. Proszę o pomoc Pozdrawiam :)
Wziąłem się za remont drugiego ursusa 360, wał po szlifie nowe korwobody tuleje i tłoki, głowice po regeneracji, wtryski rozpylały więc ich nie dawałem, mam problem z pompa wtryskową zamontowałem ją z powrotem tylko że, na tulejce napędu pompy był z piłowany jeden ząbek i nie mogę wcale ciągnika odpalić przestawiałem o ząb do przodu i do tyłu, pompę...
Witam. Ustawiałem ostatnio kąt wtrysku w C 330 i gdy ustawiłem go na kołek tak jak należy czyli kołek wskoczył w pierwszy otwór koła zamachowego przy jednoczesnym drgnięciu paliwa w rurce to silnik pracował bardzo twardo. Gdy opózniłem nieco wtrysk silnik pracuje bardzo poprawnie. Pytanie jest więc takie: czy możliwe jest,że znaki na kole zamachowym...
Miałem podobny problem. Po sprawdzeniu nieszczelności i wymianie filtrów i pompki ręcznej z zaworkami dalej gasł silnik. Szczególnie po schodzeniu z wysokich obrotów. Po zdjeciu pompy okazało się,że sprzegiełko jest do wymiany. Idąc dalej tropem łożyska na wałku sprężarki były juz luźne. Do tego doszedł luz na kółku pośrednim razem z tym "tropieniem",który...
Jaki sens ma parowanie wtrysku z pompa w ciagniku klasy c360 skoro tam nawet nie ma komu oleju wymienić czy filtra powietrza sprawdzić. Kompresja z różnica ponad 15% zapewne wiec spalanie sie nad takimi zabiegami jest bezcelowe. W zupełności wystarczy ustawienie pompy na wzorcach i do tego sprawne wtryski.
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
A-przewód powietrza doładowującego kolektor ssący do korektora doładowania B- króciec przewodu oleju silnikowego -smaruje pompę centralnie- po uruchomieniu odcina dawkę rozruchową C-zasilanie pompy olejem napędowym z filtra oleju D-powinien być połączony z ,, I" jest to kanał odciążający hydraulicznie sekcje żeby olej napędowy nie dostawał się do wnętrza...
Zaworki masz jeszcze na wyjściu z każdej sekcji na wtryskiwacze. Spróbuj przepompować paliwo przed odpaleniem i wtedy zwróć uwagę czy odpali od razu.
Tulejkę da się wyjąć bez demontażu głowicy. Trzeba otwór w dnie zatkać ,wspawać śrubę i wyrwać ją do góry. Ogólnie powodów dostawania się wody do oleju jest kilka a nie sądził bym żeby przez pierścienie. jakby tuleja wtrysku plyn poszedl to i sprerzanie by dmuchal pod wtryskiem , tamtedy to w gore moze pujsc plyn a tak to wtrysk trzyma
Mam Ursusa C330. Ursus długo stał na dworze (większość czasu z niezakrytym wydechem - mógł deszcz wpadać). Przyszedł czas fgo uruchomić, wlałem oleju i od ręki zapalił. Po kilkudziesięciu zapaleniach (na kilka minut za każdym razem) zaczął kopcić białym dymem i"pluć" olejem z wydechu. Olej sprawdziłem i jasny więc obstawiałem uszczelkę pod głowicą....
Witam zakładam nowy temat bo nie mogę się uporać od kilku dni z nierównymi obrotami w mojej sześćdziesiątce... Obroty wyglądają tak jakby się kołysały w tym linku jest filmik jak to wygląda zaczęło się tak dziać gdy złożyłem traktor po wymianie wału składałem z tych samych podzespołów typu głowice pompa wtryski a przed tym było wszystko w porządku......
Panowie ! Miałem nie tak dawno taki przypadek .Jechałem ciągnikiem ursus 1014 ,po chwili usłyszałem jakiś inny głos silnika , kupa białego dymu i oleju wyleciało z odmy i silnik się zatrzymał .Po paru minutach udało się go ponownie uruchomić i jechać ,ale pluł olejem .Po rozebraniu silnika okazało się że jeden tłok się zatarł poniżej pierścieni , czyli...
Zamierzam zbudować taka maszynkę do testu wtryskiwaczy od ciągnika (ursus). Ma Pan może jakąś instrukcję jak "wysłuchać" wtryskiwacz, i jak ewentualnie przystąpić do regulacji ?
Witam. Mam problem z Ursusem c-360 i nie umiem sobie z nim poradzić. Na pierwszym cylindrze wyrzuca spaliny zaworem ssącym, czemu towarzyszy odgłos stukania. Pompa paliwowa oraz wtryskiwacze zostały zregenerowane. Na głowicy (zdejmowana) nie widać pęknięć, zawory były docierane. Załączam filmik z pracy silnika. [youtube][/youtube] [youtube][/youtube]...
Kiedy robiłeś remont? Jak z ciśnieniem oleju. Mogło obrócić panewkę na wale. Nic dziwnego że bez paliwa nie stuka. Żart chyba. Albo luz w układzie mechaniki -tłok/korbowód, wał/podpora, albo zwyczajnie wtryskiwacz na złom. Od tego bym zaczął - od zamiany wtryskiwaczy miejscami.
Na kole zamachowym masz dwa znaki,pierwszy z nich to początek wtrysku,drugi to GMP(górne martwe położenie).Pompę należy zamontować w ten sposób,aby po zgraniu się znaków na kole zamachowym(początek wtrysku,pierwszy znak)i znaku na obudowie następował wtrysk w pierwszym cylindrze(pierwszy od przodu silnika).
Najlepiej jeżeli ustawisz pompę na początku tłoczenia. Musisz znaleźć kąt początku wtrysku lub ile mm tłok musi być przed górnym martwym w momencie wtrysku paliwa. Wtedy wałkiem rozrządu ustawiasz bodajże na zamkniętych zaworach lub przed zamknięciem zaworu ssącego. Trzymaj się zasady 1-5-3-6-2-4 (kolejność pracy rzędowej szóstki). Nie przejmuj się znakami....
Witam wszystkich ostatnio założyłem nowe końcówki wtrysków sprawdzone i ustawione na zegarze. Głowice po pełnej regeneracji . Pompa po regeneracji sprawdziłem również na pąpie kolegi a problem mam taki że bez różnicy jak ustawie zapłon Ursus na zimnym silniku zapala po chwili a jak zapali to po chwili wchodzi na obroty. A jak go zgasze nawet po minucie...
Głowica do remontu, skrakciała tuleja osadcza wtryskiwacza. Albo i sama głowiczka pękła... A co ciśnienia oleju, to wypadało by go wymienić, razem z filtrami, jeśli sie nie poprawi, to najtańszą opcją jeszcze jest wymiana pompy. Jeśli nie pomoże, silnik do kompleksowego remontu.
Po wielu próbach w końcu konieczna była regeneracja pompy wtryskowej. Nie podawała lub podawała bardzo mało paliwa na drugi wtrysk. Dziękuję.
Odpal z odkręconym filtrem powietrza jak się nic nie zmieniło to sprawdzenie, ewentualna regulacja kata wtrysku, luzy zaworowe, wtryskiwacze. Jak nie będzie poprawy to na górze pompy jest śruba z nakrętką kontrą i można zmniejszyć dawkę paliwa. Zwiększanie dawki w tym silniku daje tylko kupę czarnego dymu bez przyrostu mocy.
Witam, mam problem, mianowicie chodzi o Ursusa C 360, bije kompresja do chłodnicy i wyrzuca wodę. Głowice całe, planowane, nowe uszczelki, nowe tulejki wtryskiwaczy, tuleje tłokowe całe. Co może być przyczyną, proszę o podpowiedzi. Zauważyłem, że 3 tuleje są tak jakby obniżone względem powierzchni bloku, a jedna jest setne milimetra wyżej, czy to by...
60 tka jest na bezposrednim wtrysku a nie na komorze wstępnej i nie potrzebuje grzania tak jak 30 stka a w fergusonie jest płomieniówka.
zacznijmy od panewek oczywistą rzeczą jest że dostały w d.... bo olej był rozcienczony ropą wał: czy przypadkiem nie wyszło tak że szlif się zrobił przez rozcienczony olej??? pomiary owalizacji czopów korbowych powinny to wyjaśnić Laski popychaczy: może to być wina oleju z ropą zawory: jeśli są nieszczelne tzn że nie dotarte zużycie gniazd nie ma tu...
biały dym z wydechu świadczy o uszczelce pod głowicą lub pęknięciu tuleji w bloku silnika poprostu silnik przegżany ,trudność z ręcznym obrotem wału i wylewającą śię przez miarke oleju substancją bardziej wskazują na peknięcie tuleji tłokowej ,jeszcze jedno sprawdż cisśnienie sprężania bo mogło stopić kawałek tłóka (powodem w takin przypadku jest lejący...
masz tu wtrysk bezpośredni także świece żarowe potrzebne są w tylko w niskich temperaturach, także układ musiał by mierzć temp zewn
sprawdź wtryskiwacz
do mczapski: silnik daje się uruchomić ale chodził na jednym tłoku( to był mój problem) do robokop: nie znam ciśnienia początku otwarcia wtrysków więc nie napiszę tej wartości. Moim problemem było minimalnie za późny wtrysk paliwa do komory spalania przez co na pierwszym wtrysku paliwo jeszcze jakoś dostawało samozapłonu a na drugim już nie. Taka ciekawostka...
Robokop możesz rozwinąć myśl z tą lampą bardzo mnie to zaciekawiło? Mogę tak pobieżnie - lampa xenonowa, coś jak do ustawiania zapłonu w silnikach iskrowych, z tym że zamiast hallotronu lub innego czujnika na końcu przewodu wyzwalającego masz czujnik piezoelektryczny, reagujący na falę ciśnienia w przewodzie do wtryskiwacza.
Dymi na biało? Do poprawki kąt wtrysku i jeszcze raz sprawdź wtryskiwacze. Możliwe że za małe ciśnienie otwarcia mają.
Nie masz wyjścia.Nie da się ukryć iż Zetor 5211 jest lepszy i bardziej niezawodny.Przede wszystkim brak wycieków oleju.Mój sąsiad posiada zetora to traktował go jak Mercedesa tylko sprawdzał stan oleju i tankował paliwo.Do wtrysków dopiero zaglądał po 15 latach gdyż wcześniej nie było potrzeby.Jakość materiału z jakiego jest wykonany nie budzi zastżeżeń.Wybór...
Mianowicie po obniżeniu obrotów do pewnej wartość ( dosyć wysokich- brak obrotomierza) traktor gaśnie powoli i chociaŻ MU DAĆ GAZU TO NIE REAGUJE. A tak w ogóle żeby zapalił od 1 strzała trzeba podpompować pompką ręczną, i wtedy po 1 obrocie pali i wchodzi na obroty. Bez pompowania pompką trzeba dłuugo kręcić rozrusznikiem i wajchować gazem , bo chociarz...
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Acha, czy domowym sposobem można wymienić gniazdo wtryskiwacza w głowicy? Pozdrawiam Można. Oczywiście trzeba zdjąć głowicę; w gniazdo wtryskiwacza wspawać śrubę z łbem tak żeby śruba wystawała przez otwór jakieś 2cm (od strony komory spalania) i porządnie uderzyć młotkiem. Potem oczyścić gniazdo i wbić nowe gniazdo. Powodzenia.
Skoro zapala bez problemu to pewno kompresja jest ok. Ale może wtryskiwacze Ci leją - jak wtrysk nie pracuje jak należy to ciągnik jest słabszy i kopci.. A nie przeciążyłeś go za bardzo, nie przegrzałeś, albo nie jeździłeś bez/niedoborem oleju? Jak silnik jest przytarty to trachtor będzie słabszy.. A i czy nie gotował Ci wody przy dłuższej pracy?
Witam, w jednym i w drugim przypadku zalecał bym też ustawienie(sprawdzenie) kąta wtrysku paliwa.
Witam , sprawdz wtryski na maszynie , ciśnienie otwarcia wtryskiwacza powinno być ok 140 atm ( 14 Mpa ) wtedy będziesz miał pewne wtryski potem podłącz je do pomy wtryskowej żeby wisiały tylko na rurkach , po otpowietrzeniu zakręć rozrusznikiem zobaczysz jak współpracuje pompa z wtryskiwaczami , powinny równo pracować podając paliwo w postaci mgiełki...
sprawdź filtr powietrza. Spróbuj odłączyć rurę ssawną od kolektora i odpal go. Zaobserwuj czy jest jaka różnica. Jeśli nie będzie to kombinuj z kątem początku wtrysku.
Faktycznie. Moje niedopatrzenie. Nie spodziewałem się w LT sześciocylindrowego silnika. Na jakie szczegóły (oprócz liczby wtrysków oczywiście :D) zwrócić uwagę przy doborze takiej pompy. I jeszcze cytat z innego wątku: ''Jeżeli chodzi o ciśnienie ( pompy ) to silniki z bezpośrednim wtryskiem mają wyższe ciśnienie niż te z komorami.'' Czy to stanowi...
Powiem koledze jak należy prawidłowo ustawić zapłon. Należy zaopatrzyć się w bardzo cieniutką przezroczystą rurkę np. po wkładzie z długopisu. Do końca rurki trzeba dorobić taki stożek jak mają rurki od wtryskiwaczy i stożek ten wkleić w rurkę po czym przykręcić to sekcji w pompie która odpowiada za podawanie paliwa do pierwszego cylindra. Następnie...
I znając życie każdy kto wymienia końcówki i ustawia wtryski to nigdy nie rozbiera całego wtrysku żeby go wyczyścic i sprawdzic stan w środku :P
Dzisiaj zakładam nowe wtryskiwacze i sprawdze luzy na panewkach. Dodano po 2 Niestety nie są to wtryskiwiacze. Dzisiaj lub jutro rozkręcę płytę olejową.
Jeśli nie ubywa wody, to można się przyjrzeć wtryskiwaczom i pompie paliwa - sam nie zrobisz w domu ani jednego, ani drugiego.
Może stukać kolektor dolotowy, bo czasami luzują nakrętki mocujące go na szpilkach pod wtryskiwaczami. Miałem taki przypadek. Pozdrowienia
Z tego co pisze Lukas remont miał dwa lata temu. Musiały się już pierścienie dotrzeć, na to znowu nie trzeba aż tylu godzin pracy silnika. Pompa po remoncie też lubi troszkę podenerwować szczególnie gdy był robiony regulator obrotów. Zanim się dotrze to przez jakiś czas silnik balansuje na wolnych obrotach. Ale to nie ma wpływu na zapalanie. W sumie...
Panowie, nie rozbierałem nigdy tego silnika i proszę o szybką pomoc, bo dużo pracy. Ciągnik palił bez zarzutu, jedynie mocniej kopcił, po zgaszeniu już nie zapalił. Kiedy kręcę rozrusznikiem słychać metaliczny stuk, jak gdyby tłok walił o coś. Znikła cała wody z chłodnicy. Czy to może być rozrząd? Proszę w skrócie, jak mam się za to zabrać i później...
Tak jak w temacie posiadam autko które na wolnych obrotach chodzi jak ursus ( głośna praca silnika, jak stary diesel ) zrobiłem test przelewowy, utko chodzilo 2min na wolnych obrotach i otrzymałem taki wynik: 1 - 20ml, 2-50ml, 3-50ml, 4-20ml, czy wszytskie wtryski do wymiany czy tylko 2 i 3 ??
Tak samo się dumi z komina jak jest zbyt póżny wtrysk paliwa. Najczęściej przyczyną złego odpalania silnika jest zła regulacja kąta wtrysku lub niesprawność instalacji paliwowej. Sprawdż chociaż wtryski i kąt wtrysku paliwa bo przy tym najmniej roboty i będziesz widział co się dzieje.
Witam. Mam na łodzi zamontowany silnik Ursus C-60. Na wolnych obrotach kopci na biało a z kolektora ssącego wychodzi dym. Zmieniłem wtryski i komplet uszczelek pod głowicę, na pełnym gazie bardzo kopci na czarno. Zawory ustawiałem chyba z 10 razy i zero poprawy.
Witam. Olej z wtryskiwacza wydostaje się poprzez otworki nawiercone miedzy zębami pierwszej zębatki koła podwójnego WOM. Jak słusznie zauważył Zbigniew 125 znajduje się tam jeszcze gruby oring.Umieszczony on jest kole podwójnym WOM.Jak nie był długo wymieniany to trudno jest go tam zauważyć nie mówiąc już o wydłubaniu go.
Może końcówki wtryskiwaczy do wymiany tylko po ich wymianie pamiętaj o oddaniu wtryskiwaczy do ustawienia, sprawdź filtry czy syfu nie ma, a może ci się przestawiło koło zębate od pompy i za późno paliwo daje po sprawdzaj sobie.
Nie kombinuj... zregeneruj oryginał a da się. Nie ważne o ile ząbków przestawisz... wtrysk paliwa na pierwszym cylindrze ma się mieścić w tolerancji znaków na kole zamachowym. Nie wiadomo czy ten silnik technicznie zgrywa się z pompą zetorowską.
Witam mam taki problem robiłem remont silnika ursus c-328 pierwszy raz wiec wszystko już złożyłem i jak odpalałem go na odprężniku to nic nie stukało a jak wyłączyłem odprężnik to tak stukało ale nie zapaliłem bo ak. już ledwo dyszały słabe ale chwilkę kręciło i stukało co może być nie tak przecież jak kręciłem z odprężnikiem to nie stukało a jak wyłączyłem...
panowie ja ostatnio mam podobny problem z c-360, to znaczy w tym samym miejscu pojawił się wyciek do kolektora wydechowego, wygląda to jak przepalony olej, jednak znajomy twierdzi że leje mi końcówka wtryskiwacza i paliwo jest wyrzucane do kolektora, a że kolektor brudny to dlatego to paliwo przybiera taki kolor, oleju nie bierze, a przynajmniej nie...