uszkodzony wyłacznik wycieraczek, o dziwo po rozebraniu nie widac uszkodzeń a jednak zepsuty.
Przekaźnik wycieraczki w schowany nad nogami kierowcy,drugie gniazdo od prawej na samej górze.Obudowę musisz odkręcić.
Styki w dekielku są po to , żeby po wyłączeniu wycieraczka stawała w pozycji krańcowej np. na dole szyby. Te spirale to dławiki przeciwzakłóceniowe. Jak będziesz sterował samochodzik radiem, to zostaw, jak nie, to możesz je wyrzucić.
Czy po wyłączeniu wycieraczki wracają na miejsce??? Niestety ze schematu wynika że mogą być uszkodzone 3 rzeczy włącznik, silnik, wiązka. Niestety trzeba wziąć kontrolkę i sprawdzać po kolei
Oczywiście ,jest tam układ czasowy z przekaźnikiem.P
Coś tam ci wysłałem zobacz.
ewentualnie wylutowana płytka drukowana.
Styk F to styk hamowania ramion na dole szyby; Styk C to doprowadzenie prądu do silniczka tak długo, pomimo "wyłączenia" wycieraczek dźwignią przełącznika, by ramiona doszły w położenie spoczynkowe. W tej chwili krzywka na przekładni (to właśnie oznacza linia przerywana na rysunku, mechaniczne przełączanie sobie styków przez silniczek) przełącza uzwojenia...
To nie do końca tak działa. Wszystko się zgadza poza tym że styk zasilajacy jest po wyłączeniu wycieraczek zwierany z masą. Wycieraczka ma silnik komutatorowy i magnesy stałe ,z rozpędu jest więc prądnicę a zwarcie gasi prąd i robi za hamulec. Uszkodzenie przełącznika jest więc realną przyczyna,ale warto zajrzeć do samego silnika pod pokrywę.Wszystkie...
Jeśli dobrze pamiętam r15.
Przewody wpięte w zbr 20310 sygnał z manetki przechodzi ale do sinika nie dochodzi 20304 po wciśnięciu sprykiwacza sygnał jest Po wyłączeniu wycieraczek i spięcia 20301 z 20501 wycieraczki wracają na pozycje startową. Pytanie czy to wina ZBR czy instalacja
(at)elektronikq Styki wewnętrzne (w przekładni) wyłącznika powrotu mają być połączone równolegle do wyłącznika wycieraczek. Po jego wyłączeniu silnik pracuje do momentu otwarcia się wyłącznika powrotu. Oto cała ,,filozofia" :D
Może być jeszcze uszkodzony przekaźnik od wycieraczek. Miałem to w fordzie focusie. Po wyłączeniu wycieraczek zatrzymywaly sie gdzie popadnie
wydaje mi się że w ten sposód właśnie steruje się załączeniem i wyłączeniem wycieraczki tylnej (chyba że masz dodatkowy przycisk w wylaczniku wycieraczek)
w silniku wycieraczek jest taki styk lub trzy informujący o położeniu wycieraczek, potrafi się wytrzeć lub wypalić, ewentualnie brak jednego prądu umożliwiającego zasilanie silnika po wyłączeniu wycieraczek
Witam. W moim byłym CC 899, kilka razy do roku pojawiało się ciągłe "tykanie" słyszalne po stronie kierowcy, także podczas jazdy. Próba zlokalizowania na słuch wykazała, że dźwięk dochodzi z głębi deski rozdzielczej. Przyczyną był silnik wycieraczki. Co w nim konkretnie, to nie doszedłem - nie miałem natchnienia aby dobrać się do niego, szczególnie...
Tego nie sprawdziłem, wydłubałem uch byłem pewny że tam jest usterka. Jutro to złożę manetkę mam na podmianę w razie czego. Według mnie to manetka sprawna to jest tak że po odczekaniu minuty po wyłączeniu wycieraczek raz załączy. Mam jeszcze pytanie mogę pożyczyć uch z bezpiecznikami ze sprawnego auta, tylko czy po wpięciu nie wysypie się tam imo?
muszę to sprawdzić, ale wydaje mi się, że po włączeniu stacyjki. Na pewno palą się również po wyłączeniu wycieraczek. Czy przed muszę sprawdzić.
Wyłącza się i nie działa do momentu wyłączenia wycieraczek, czy tylko wyłącza się na moment po włączeniu? |Pozdrawiam.
Generalnie jak ma być podłączony to wiem. Chodzi mi tylko o potwierdzenie bądź zaprzeczenie czy w pozycji przełącznika na PRACA przewód sterujący wyłączeniem wycieraczki ma być pod napięciem czy nie? To że w pozycji włącznika STOP ma być pod napięciem to wiem ( oczywiście do czasu aż krzywka w mechanizmie napędu wycieraczki rozłączy styk)
Bo to niezależne od prędkości wycieraczek. To styk służący do zaparkowania ramion z każdej prędkości po wyłączeniu wycieraczek. Na 100% problem z nim.
Najprawdopodobniej masz problem z czujnikiemm położenia wycieraczek. To styk znajdujący się w silniku wycieraczek na podszybiu. Informuje on sterownik czy wycieraczki są w odpowiednim miejscu i służy do podtrzymania pracy wycieraczek po wyłączeniu ich sterowania z kierownicy. Żeby to sprawdzić dobierz się do wtyku bezpośrednio przy silniku i pod styk...
Na stronie producenta są dokumenty o zabudowie, jak również o przystawce. Przewodów to raczej DAF nie zostawia w nadmiarze, pewno będziesz musiał coś dorobić. Przystawką steruje VIC i prawdopodobnie będziesz zmuszony do przeprogramowania. Niektórzy mechanicy mają program serwisowy to dali by radę, ale możesz pogadać ze serwisem, też zrobią programowanie...
Czyli dobrze przypuszczałem - rozjechane zero mechanizmu. Zrób tak : -włącz czasówkę, gdy wycieraczki staną wyłącz stacyjkę. -odkręć nakrętkę z ośki silnika i unieś do góry ramię (to pod nakrętką) -chwyć za dwie wycieraczki i ustaw je tak jak powinny stać (leżeć) gdy nie pracują -ponownie włącz czasówkę, gdy silniczek stanie wyłącz stacyjkę. -skręć...
To zmienia postać rzeczy, w starym Masterze zatrzymanie realizowane jest za pośrednictwem plusa po zapłonie będącego cały cza na przekładni napędowej a praca przerywana to zadanie sterownika wyglądającego jak przekaźnik. Jeśli wycieraczki zatrzymują się zaraz po wyłączeniu a nie na dole szyby to sprawdź czy na kostce zasilającej masz plus po zapłonie,...
Najprawdopodobnie to wypalona krańcówka w silniczku w przekładni albo bark napięcia stałego co powoduje że krańcówka nie ma napięcia po wyłączeniu wycieraczek aż do momentu rozwarcia krańcówki.
Witam. Problem polega na braku możliwości wyłączenia wycieraczek, czasem sie wyłacza, gdy chcemy właczyć to znowu chodza przez nawet 10 min aż się zatrzymaja na środku szyby :/ Przełacznik sprawny, silnik też.
Witam czy ktoś wie jak podłączyć taki silniczek od wycieraczek aby po włączeniu przełącznikiem i wyłączeniu wycieraczka wracała zawsze w punkt wyjścia.Przełącznik jest na raz z trzema wyjściami .(problem jest przy ciągniku zetorze)z góry dziękuję za odpowiedz.
Witam! Problem jak w temacie. W moim Golfie IV dość często po włącznieu wycieraczek i późniejszej próbie ich wyłączenia wycieraczki odmawiają posłuszeństwa. Po ustawieniu dźwigni wycieraczek w pozycję "wyłączone" dalej pracują - nie można ich w żadne sposób wyłączyć. Dopiero po jakims dłżym czasie przestaja pracować lub po dłuższym postoju. Podobnie...
To napięcie +12V potrzebuję do zasilenia świateł dziennych, ich włączenia i wyłączenia kluczykiem. Silnik wycieraczek jest sterowany "masą" po zapłonie, tak jak i wiele innych urządzeń sterowanych "po zapłonie". Na tych urządzeniach na jednym pinie wtyczki jest zawsze +12V, a na drugi podaje się "masę", a nie "plus" przez stacyjkę. Przydałby się schemat...
Od kiedy ten styk w przekładni ślimakowej w stanie spoczynku ma być zwarty, on jest rozwarty i dzięki niemu po wyłączeniu wycieraczek wracają one na swoje miejsce i się zatrzymują bo on się rozwiera a co do samej pracy wycieraczek sprawdz ich zasilanie czy nie jest za małe i mechanizm wykonawczy czy nie jest zapieczony
Witam, Mam problem z przygasającymi światłami podczas włączenia i wyłączenia wycieraczek przednich. Podczas pracy silnika na klemach jest napięcie 14,4 V a w momencie przygasania ta wartość spada (z tego co udało mi sie wychwycić elektronicznym miernikiem) do 13,8V. Czy to wszystko sugeruje że problemem jest silniczek wycieraczek ? Czy cos innego ?...
Witam. Mam problem z wycieraczkami w Citroenie Berlingo. Działaja tylko na najwyższym biegu i nie wracają ,zatrzymują się zaraz po wyłączeniu. Tylna wycieraczka działa dobrze.Bezpieczniki sprawne.
Miałem na myśli, że z jakiegoś 'nielegalnego' powodu ustawia się tryb serwisowy. U mnie taki tryb włącza się po wyłączeniu zapłonu przy włączonych wycieraczkach. Więc jeżeli nawet przez chwilę sterownik "zauważy" zanik napięcia ze stacyjki, a były włączone...
Witam. Mam problem w Mercedesie jak w temacie brak wycieraczek czasowych na przełączniku pod kierownicą. Ogólnie napięcie wychodzi z przełącznika po włączeniu czasówki - przełącznik jest ok. Oraz brak jest powrotu po wyłączeniu wycieraczek. Czy ktoś orientuje się, gdzie znajduje się moduł sterowania wycieraczkami, bo na desce są same przekaźniki, prawdopodobnie...
witam wszystkich kupiłem xsarę 1998 wersja exsklusive i prawdopodobnie miała czujnik deszczu ale teraz niema problem polega na tym że wycieraczki chodzą tylko w jednej pozycji nie działa czasówka ani szybkie wycieranie po wyłączeniu wycieraczek staje w pozycji w której wyłączyłem (nie wraca do stanu spoczynku) co utrudnia bo muszę celować żeby stanęła...
po wyciągnięciu przekaznika gaśnie kontrolka ładowania na wyłączonym zapłonie ale co jeszcze nie działa nie sprawdzałem . Kontrolka ładowania gaśnie również po wyjęciu bezpiecznika nr 28 i nr 30 w kabinie. wogóle to stało się tak jak podjechałem pod dom miałem włączone wycieraczki zgasiłem samochód i nagle zaczęło coś trzeszczeć pod kierownicą i zapaliła...
Jeśli po wyłączeniu wycieraczki dźwignią przy kierownicy ramiona zatrzymują się od razu w dowolnym położeniu a 12V dochodzi to uszkodzeniu uległ wyłącznik krańcowy parkowania wycieraczki. Wyłacznik ten jest w przekładni silnika i jest to zazwyczaj zwykły styk który współpracuje z krzywką. Jeśli masz problem z rozebraniem tego to spróbuj może poszukać...
Mam problem polegający na tym że wycieraczki na 1 biegu chodzą tak jak na drugim, trzeci bieg chodzi normalnie czyli bardzo szybko. Dodatkowo po wyłączeniu wycieraczki nie wracają na dół, zatrzymują sie tam gdzie zostały wyłączone. Dodam że wyciągałem silnik razem z mechanizmem ale na moje oko wszystko było ok. Po przeczyszczeniu i włożeniu dalej to...
Jeżeli po wyłączeniu wycieraczek oprócz czasówki wracają do pozycji spoczynkowej to wina jest przekaźnika wycieraczek.Taki duży przekaźnik.Jeżeli nie wracają do stanu początkowego tzn zatrzymują się gdzie chcą to wina jest w samym silniczku.Należy go wyjąć i rozebrać tą szeroką część.W środku są blaszki i napewna jedna z nich się odkształciła.Wystarczy...
Rok produkcji 1998, model 1,4 16V Twink Spark. Wersja instalacji z jednym przekaźnikiem i bezpiecznikiem dla przednich i tylnej wycieraczki. Poszukuję schematu instalacji elektrycznej, by usunąć awarię polegającą na braku możliwości wyłączenia wycieraczek z użyciem dźwigni przy kierownicy. Dopiero wyjęcie bezpiecznika lub przekaźnika, powoduje ich zatrzymanie...
Witam ja mam to samo pomaga podłączenie klemy na chwile mówią żeby sprawdzić przekaźnik moja fabia 1.4 mpi 50kw 2003
silnik jest zasilany + po zapłonie (+15) . Nie zgodze sie z tym bo według normy napiecie na zaciskach AKU powinno wynosic 14,4V i w żadnym wypadku nie powinno przekraczać tej wartosci, ale do rzeczy: Po co kupować nowy silnik jak można naprawić stary? Mam pytanie do Jezyka: Czy silnk po wyłączeniu wycieraczek jeszcze pracuje? Dołączam teoretyczny schemat...
Wielkie dzięku dużo mi to już rozjaśniło. Tylko teraz na przekaźniku są dwa wyjścia 53 (S, M), które jest do czego? Od czego jest ta ostatnia 6 nóżka, której nie znam oznaczenia? Ostatnia sprawa skoro "I" jest impulsem od spryskiwaczy to w takim razie czym ustawia się interwał czasowy, włączeniem (na 1 sekundę) i wyłączeniem cyklicznego ruchy wycieraczek...
Do tych modułów wycieraczek idealnie pasują przekażniki FRA2C12V do nabycia za kilka złotych w TME. Z reguły wypala się styk zwierający uzwojenie silnika w celu jego szybkiego wyhamowania po wyłączeniu, i wtedy wycieraczki nie można przez jakiś czas wyłączyć bo nie zatrzymuje się szybko i włącza się z rozbiegu na następny cykl pracy. https://obrazki.elektroda.pl/8048628700_...
Witam! Mam problem z FSO 125P ('90). W moim samochodzie podczas pracy przerywanej wycieraczki zatrzymują się często na środku szyby lub na jej brzegu. Po wyłączeniu z pracy ciągłej nie wracają do pozycji początkowej, zatrzymują się w momencie gdy je wyłączę. Sprawdziłem poprawność połączeń zgodnie ze schematem, dorobiłem dodatkową masę na silniku, próbowałem...
Witaj, ten wyłącznik krańcowy powinien podać masę w momencie wyłączenia napięcia załączającego prace wycieraczek. Jeden przewód powinien podać + stały po zapłonie, aby silnik powrócił do punktu „0” po wyłączeniu pracy wycieraczek, drugi masę stałą, trzeci + z włącznika wycieraczek, czwarty masę, która powinna pokazać się po wyłączeniu włącznika...
Skoda octavia 2010 i nie tylko octavia. Wycieraczki co 2 raz zatrzaskują się. Skutkuje to tym że po wyłączeniu i zamknięciu auta często wycieraczki zostają w niezatrzaśniętej pozycji i wystarczy je pociągnąć do góry aby zdemontować pióra. Złodzieje i wandale mają dzięki temu trochę radości.
teraz po podłączeniu wycieraczki chodzą od połowy i zapewne po wyłączeniu zapłonu .
Witam! Gdzie znajduje się przekaźnik do czasowego włączania wycieraczek w renault clio i kto wie jakie ma oznaczenie, nie działa mi czasówka przy wycieraczkach i nie wracają do pozycji wyjściowej po wyłączeniu.:?:
Witam, w moim passacie (1991r.) nie działa przerywany bieg wycieraczek. Wolny działa, tak samo jak szybki. Czasami jednak jest tak, że jak wycieraczki pracują (na jeden z działających opcji), to po wyłączeniu dźwigienki wycieraczek (pozycja "0") czasami potrafią zatrzymać się w dowolnym momencie, a czasami dochodzą do końca. Jest to wina przekaźnika,...
Witam. Mam problem z moim passat'em b3 1.9D. Po włączeniu świateł mijania światła nie działają i nie działają tez wycieraczki, lecz po wyłączeniu świateł wycieraczki normalnie działają. Na postojówkach działa wszystko i postojówki i wycieraczki. Może miał ktoś podobny problem bo jutro mam wyjazd a raczej bez świateł nie pojadę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
Witam. Jestem posiadaczem poczciwego poloneza caro plus. Od pewnego czasu coś szwankuje w mechanizmie sterowania wycieraczkami. Otóż w chwili wyłączenia wycieraczek/ich powrotu do poziomu, obie wycieraczki "odbijają" mi do góry na około 15-20cm i pozostają w tym położeniu. Co może być odpowiedzialne za takowe zachowanie? Druga sprawa, Jeżdżę już dobrych...
Powiedz dlaczego uważasz że tam tkwi problem, skoro napisałem że wycieraczka się NIE wyłącza (pomaga dopiero wyłączenie zapłonu lub wyjęcie bezpiecznika) ... ??
Ok podaje na silnik 12V 5A i leci sobie mechanizm az dojdzie do konca i oho prad skoczyl do 10A czyli koniec zakresu mechanizmu wiec oderacam polaryzacje i lece w druga strone. Tak mi sie wydaje ze to tak dziala. To Koledze tylko sie wydaje, ale na pewno tak nie działa. Nie możliwym jest aby silnik przy pracy wycieraczek zmieniał kierunek obrotów dwa...
Po wyłączeniu silnika włączają się kontrolki temperatury i paliwa i wycieraczki a było tak że po wyjęciu kluczyka ze stacyjki silnik dalej pracował został dołożone dodatkowy kabel masowy po dwóch tygodniach od nowa to samo co to może być :( :(
opel astra1 1.4 16v co morze byc powodem tego że wycieraczki po wyłączeniu zatrzymują sie w dowolnym miejscu na szybie.
Witam. Problem dotyczy CB Uniden PRO520XL. Mianowicie wszystko niby jest OK, radio dobrze nadaje i odbiera. Kolega zamontował sobie to radyjko w Oplu Astra II G 2005r. Radio dobrze chodzi w trakcie deszczu, gdy pracują przednie wycieraczki. Natomiast po uruchomieniu tylnej wycieraczki pojawiają się za każdym razem zakłócenia i trwają aż do wyłączenia...
Jest tam pozycja serwisowa do obsługi wycieraczek , nie pamiętam dokładnie ale zazwyczaj po wyłączeniu stacyjki rusz włącznikiem od wycieraczek a te ustawią się , wtedy poskręcaj jak trzeba .
Jak w temacie. Po włączeniu tylnej wycieraczki działa normalnie ale po wyłączeniu nie chce się zatrzymać od razu lecz dopiero po kilkunastu, albo i więcej ruchach. Czy ktoś miał podobny problem, a jeżeli tak to jak sobie z nim poradził?
Witam, mam problem z tylną wycieraczką w corsa D 2008, problem polega na tym że po włączeniu i wyłączeniu w manetce wycieraczka chodzi cały czas, przy próbie kolejnych wciśnięć manetki w końcu się zatrzymuje ale często w dziwnych pozycjach. Dziwne jest też to ze pomimo wyłączenia samochodu i wyjęciu kluczyka wycieraczka cały czas chodzi. Przewody idące...
Przepraszam że aż tak długo nie pisałem. Problem rozwiązany, manetkę od wycieraczek musiałem rozebrać i ją "przekręcić" także mam załączenie i wyłączenie wycieraczek ;)
Po włączeniu wycieraczek i wyłączeniu nie wracają do normalnego położenia tylko zatrzymują się na 3/4 szyby,dopiero po 5-6 cyklach wracają do normalnego położenia.
Po włączeniu wycieraczek , wycieraczki nie mają siły się ruszyć dopiero na drugim biegu przy pomocy człowieka ruszają się ale z wielkim trudem. Po wyłączeniu ciągle drgają tak jak by ciągle był prąd, dopiero po wyłączeniu zapłonu i włączeniu ponownie drgania ustaja
Dodam że na L gdy z manetki dostanie się napięcie +12V zostaje uruchominy przekaźnik czasowy. Ponowne podanie na L +12V wyłączenie wycieraczki, przekaźnika.
W ten sposób też prubowałem Problem jest w tym że wycieraczka po wyłączeniu wyłącznikem zaraz staje a powinna zejść w pozycję zerową.
drodzy internauci powyższego problemu nie potrafię rozwiązać.mój problem polega na tym, że wycieraczki w pozycji są w połowie szyby(położenie).włączając wycieraczki(bez względu na stopień pędkości) wędrują one do dołu a potem idą do góry i zatrzymują się ponownie na środku szyby.mam pytanko czy jest jakiś element który powoduje wyłączenie wycieraczek...
Co masz na myśli?? Wycieraczki chodzą lekko, po zakończeniu pracy kończą cykl w słupkach. Problemem jest tylko to opadanie po wyłączeniu zapłonu. Tak samo zachowują się przy zdjętych ramionach wycieraczek.
który działa tak jak silnik wycieraczek samochodowych (wychyla się do pewnego momentu w jedną stronę i zmienia kierunek obrotów). Po wyłączeniu natomiast taki silnik ma wracać do swojego pierwotne Typowy silniczek w samochodzie nie zmienia kierunku obrotów, kręci się zawsze w jedną stronę. Zwrot kirunku ruchu wycieraczek powoduje wykorbienie mechanizmu...
Świeca jest płomieniowa i wyzwalana przekręceniem kluczyka w lewo ale chyba znalazłem przyczynę jak wyciągałem przekaźnik i zrobiłem mostek z kabla to działa więc raczej zdupczony przekaźnik. Bo po założeniu mostka dział normalnie z kluczyka. Dodano po 2 https://obrazki.elektroda.pl/2884974100_... Ten na dole pomarańczowy jest od świecy....
Moze ktos jeszcze coś podpwie
Witam, Chciałbym odświeżyć temat: Passat 1,6 benz. 2000 r Po wyłączeniu zapłonu pracują wycieraczki, dmuchawa oraz podgrzewanie tylnej szyby, nie ma świateł mijania a długie są tylko na blindzie? Wymieniłem kostkę stacyjki oraz przekaźnik "X" - nie pomogło.....co to może być? Pomocy
Po włączeniu wycieraczek i po wyłączeniu powinny wykonać "obrót" lewo - prawo. W moim przypadku kiedy ich wyłączam stają np. na środku szyby. Gdzie szukać uszkodzenia i co steruje pracą wycieraczek. FSO 1,5 1990 r. Pozdrawiam :idea:
https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
Raczej nie,jedynie proponowano mi wymianę z innego auta,to trzeba wymieniać prawdopodobnie komputer,imobilaizer icoś jeszcze,ale dokładnie nie pamiętam.
Witam mam problem z wycieraczkami przedniej szyby.Włączają się po wyłączeniu silnika a nie działają po włączeniu.Wycieraczki chodzą non stop po wyłączeniu silnika i trzeba rozłączać je wyjęciem bezpiecznika.Ciekawostka też jest ze na włączonym silniku jak wyłącze swiatła mijania wycieraczki znowu chodzą non stop i nie można ich niczym wyłączy jak tylko...
Witam, tak jak pisze mój poprzednik. Wycieraczki programuje się podczas pracy przerywanej. Klika się szybko dźwignią spryskiwacza, a wycieraczki wykonują 1 ruch i czekają. Od tej chwili elektronika czeka na drugie kliknięcie, po którym wycieraczki będą pracowały z czasem przerwy takim, jak między tymi kliknięciami. Będą również pamiętały to ustawienie...
Czytać , czytać i jeszcze raz czytać! Napisałem co ma być na "blaszkach"i kiedy.
Wcale nie opisałeś, jak podłączyłeś. Opis, że przeciąłeś kabelek, nieco jest skąpy, nie uważasz? Przeciąłeś akurat przewód, który odpowiada za zasilanie powrotów. A powinieneś ten, który jest "wyzwalającym". Zlokalizujesz go, po wypięciu kostki silniczka, ma pojawić się na nim plus, po włączeniu pierwszej pozycji wycieraczek. Po wyłączeniu ma natychmiast...
Witam, Potrzebuje schematu przekaźników oraz bezpieczników w Volkswagen T6 2.0 ponieważ tylna wycieraczka prawa została (zalana) i cały czas się kręci bez możliwości wyłączenia z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
Po mojemu wymień silnik na sprawny. :D Z mojej praktyki jeszcze nigdy nic innego nie padło . :D Sterownie jest tak skonstruowane że gdy " nie widzi " ruchu silnika przez kilka sekund to odłącza zasilanie które " powraca " po około 10 minutach od wyłączenia zapłonu :D
Podejrzewam ze problem leży gdzie indziej ponieważ taki sam objaw jest na dwóch silnikach(podmienione w całości razem z przekładnią i krańcówkami). Czyżby drugi silnik był z takim samym uszkodzeniem? Jest to możliwe ale coś mi tu nie pasuje, może brak jakiejś masy.
Mam prośbę. Czy może ktoś miał taki problem i go usunął. Mam toyotę corolla e12 2004 rok i wycieraczki po wyłączeniu ich ruch nie wracają same do pozycji wyjściowej. Słyszałem że może to być przekaźnik. Również nie działa spryskiwacz tylnej wycieraczki. Płyn uzupełniony. Czy są może dwie pompki? Dziękuję za pomoc.
Prośba o pomoc. Cudów ciąg dalszy. Rygiel od wlewu paliwa zaczął działać (nic z nim nie robiłem). ALE... tylna wycieraczka po jednym użyciu nie przestaje pracować. Dopiero wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu pomaga. Ktoś coś ??
Sedan opel astra rok 2000. Mam problem z wycieraczkami, gdyż po wyłączeniu ich zatrzymuja się w różnych miejscach. Jaka jest tego przyczyna? I jak usunąć tą usterkę?
Witam pewnego razu miałem przypadek taki ze ,po wyłączeniu kierunku załączyły sie wycieraczki i ni jak je wyłączyc dopiero po zdjęciu klemy z akumulatora problem ustał.
Witam! W załączniku plik ze schematami elektrycznymi: - obwody świateł hamowania i reflektorów - obówd korektora ustawienia reflektorów - obwód tylnych świateł przeciwmgłowych - obwód świateł pozycyjnych - obwody oświetlenia tablicy rozdzielczej - obwody oświetlenia wnętrza - obwody spryskiwacza reflektorów i oświetlenia zewnętrzego - obwody kierunkowskazów...
zawsze jest tak samo zatrzymują się tam gdzie je wyłączę Dodano po 9 wycieraczki przeważnie podczas wyłączenia z pracy czasowej zatrzymują się pod kontem 45 stopni lub pionowo
Witam, Mam problem z Passatem 1,6 benz. 2000 r. Po wyłączeniu zapłonu pracują wycieraczki, dmuchawa oraz podgrzewanie tylnej szyby, nie ma świateł mijania a długie są tylko na blindzie? Wymieniłem kostkę stacyjki oraz przekaźnik "X" - nie pomogło ....co to może być :?: :?: :?:
Witam, Wiem, że temat się przewijał, przeczytałem wszystkie tematy i odpowiedzi a jednak dalej mam problem a rozwiązania brak. Do rzeczy - przednie wycieraczki w mojej astrze (MK4 2002 1.6 16V hatchback) nie działają jak powinny. 1. Ustawienie czasowe - wycieraczki dochodzą do pewnego punktu szyby, zatrzymują się, i ruszają do końca i tak samo z powrotem....
Witam ,jeśli nie włącznik to rozbierz silniczek i spróbuj wyczyścić styki w mechaniźmie poprostu nie rozłanczają prądu w momęcie kiedy wycieraczka wróci na pozycję wyjściową po wyłączeniu. Miłego dnia, pozdrawiam.
Tu widać jakie opcje mam do wyboru obecnie w menu głównym sterownika: Bortnetz lub sterownik na linii lin wycieraczki 1k0955119C-Wischer VW350 013 0402 . https://obrazki.elektroda.pl/2774047800_... Wybieram wycieraczki i kodowanie, a w nim 3 Byte. Byte 0 nic nie ustawiamy. https://obrazki.elektroda.pl/5802387700_...
Hej, właśnie krzywka w przekładni przy silniczku nie daje impulsu przerwania , dlatego chodzi na okragło, zdejmij dekielek od przekładni to zobaczysz prosty styk-wyczysc, napraw. Pozdrawiam.
Podaj kolory przewodów wychodzących z silnika, które są podłączone z resztą instalacji. Napisz czy wycieraczki po wyłączeniu klawiszem zatrzymują się w dolnym położeniu (nie sądzę). Do włączania wycieraczek musi być dosyć specyficzny włącznik. Ale jak Ci nie zależy na funkcji powrotu do zerowego położenia to będzie tak: na czarny masa, zasilanie na...
Dzięki za podpowiedz z silniczkiem wycieraczek,rzeczywiście wischer = wycieraczka.Mogłem sam coś na broić zmieniając kodowanie w celu wyłączenia dodatkowego ruchu wycieraczek .Zmieniłem kodowanie w adresie 09-Centr. Zesp. Elektr., 07-kodowanie z 00065493 gdzie po odjęciu 2048 wpisalem 00063445 i działalało wycieraczka nie miala dodatkowego ruchu może...
Toyota Auris I 2.0D-4D 2008r Opis problemu: Działa spryskiwanie szyb - nie załączają się przy tym wycieraczki. Nie działają wycieraczki w trybie czasowym, nie działają również w trybie wolnym. Działają tylko w trybie najszybszym do momentu ich wyłączenia z manetki wycieraczek - wówczas zostają na szybie w takiej pozycji w jakiej "odcięliśmy im zasilanie"....
Mój kłopot polega na tym że po właczeniu wycieraczek i po wyłączeniu ich (pozycja 0) nadal działają i po kilku ruchach zatrzymują się gdzie chcą. Jak by ktoś wiedział co to może być będę wdzięczny.
Witam ponownie, od poprzedniego postu minęło trochę czasu, niestety ostatnio mercedes ma awarię. W sposób nieregularny występuje problem z uruchomieniem silnika. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon nie ma żadnej reakcji. Sprawdziłem stacyjkę i jest ok, rozrusznik ma niecały rok, masa ok. Podejrzewam skrzynkę bezpieczników którą w zeszłym roku...
Witam. Mam propozycję i prośbę. Jako że opisany tutaj układ sterowania pracą wycieraczek jest świetny postanowiłem go zrobić do swojej Skody. Lecz powstał pewien problem. Układ chciałem zastosować do sterowania tylniej wycieraczki a program i działanie przewidziano do przednich wycieraczek. Co należało by zmienić w programie, aby układ działał przy...
Witam Czy naprawiał ktoś przekaźnik czasowy (sterownik wycieraczek) w Audi A4 98r. po włączeniu wycieraczek działają do momentu wyłączenia zaponu po ponownym włączeniu zapłonu nadal pracują :/ Pozdrawiam
wyłączeniem zapłonu sharp problemy wyłączeniem telewizora kodowanie wycieraczek
druty nawojowe różne unitra gramofon artur tomtom dożywotnia
samsung le37b650 przyczepa kampingowa
Zamiennik woofera dla JVC S-PX3: Kluczowe parametry Migająca czerwona kontrolka i słaby udar w młotowiertarce Milwaukee