Nie będę ukrywał, ze takie ciągniecie każdego za język jest już męczące. W pierwszym poście, problem zaczął się po rozpołowieniu, w ostatnim po rozpołowieniu było jeszcze dobrze. To są informacje które kierują tok myślenia w dwie różne strony. Jeśli faktycznie lampy działały po złożeniu, to rzeczywiście zgodnie z sugestią kolegi dejv42 winny może być...
Coś tam ci wysłałem zobacz.
Bardzo duże prawdopodobieństwo, że tranzystor załączający radio (BD438- PNP 45V 4A), zostaje uruchamiany w sposób niekontrolowany. Na pierwszy rzut oka, wygląda to na efekt (zaczernienie PCB, wytrawienia ścieżek i przelotek, złogi na nóżkach tranzystora), wysięku elektrolitu z któregoś ze zlokalizowanych w pobliżu kondensatorów elektrolitycznych.
Myślę że powinno zdać egzamin.
Oczywiście. Tam można zamieniać.
Trzeba zrobić virgin UCH i zaprogramować klucze/karty konfigurację pojazdu i Vin lub sklonować eeprom.
W jaki sposób to zrobić najprościej? Zamykasz samochód pilotem, czekasz ok.10 minut, podłączasz amperomierz cęgowy. https://obrazki.elektroda.pl/7593551900_... W zależności od wskazania - albo wszystko jest ok, albo szukasz zawyżonego poboru prądu przez wyciąganie kolejnych bezpieczników i obserwację wskazania amperomierza. Jeżeli...
Tak. Zasilany jest bezpośrednio z aku poprzez wyłącznik termiczny.
Prawdopodobnie ktoś, kto naprawiał wiązkę elektryczną , w której idą przewody do skrzyni Astronic połączył przewód do zasilania +24V po zapłonie z przewodem zasilania permanentnego (przed zapłonem, czyli z aku).Ewentualnie jest przebicie pomiędzy tymi dwoma przewodami wskutek penetracji wody w wiązce. Jest więc przebicie 24V do przewodu "po zapłonie"....
Witam posiadam radio Pioneer DEH-2320UB, wszystko pięknie działa oprócz tego że nie zapisuje ustawień. Ustawinia Audio i stacji radiowe po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu znikają i wszystko trzeba od nowa ustawiać i zapisywać. W czym może być problem? Zamień żółty kabelek z czerwonym, temat wałkowany milion razy w internecie.
A żółty to nie jest czasem podtrzymanie ? Przeczytaj user Manual zanim cokolwiek komukolwiek powiesz.
Ta usterka wystąpiła nagle, czy kupiłeś auto z tą usterką?
Wystarczy poszukać na elektrodzie, ten temat był wiele razy na tapecie !! Oczyścić należy czarny osad który powstał na przelotkach (robi zwarcia)
Radio potrzebuje dwa plusy najczęściej (czerwony i żółty),zobacz w kostce jak masz podłączone i zamień je miejscami.Przy wyłączaniu zapłonu wyłącza ci plus od podtrzymania pamięci.
Napisz może coś więcej o silniku , wtedy coś zaczniemy radzić, ja bym nie zawężał poszukiwań do sondy, czy sterownika. Bardzo ważną sprawą jest szczelność kolektorów dolotowego i wydechowego i od tego proponuję zacząć. Powodzenia
Cze. Mam takie radio i mniej wiięcej co 2 lata trzeba je wyjac ,rozebrac i wyczyscic elektronike płynem do ukł. elek. a nastepnie (troszke)spryskac kontac spray(em) .Pomaga na 100% (Wcześniej radio załączało sie samoczynnie.
Witam! Mam taka sama sytuacje jak Ty. To nie jest wina anteny, ogolnie mam ten problem od kilku tygodni. Nie za bardzo wiem do kogo mam się zglosic, czy napisac. Problem w tym ze GPS nie nadaje sygnalu zegarka. Problem dotyczy z tego co wyszperalem w necie duzej liczby uzytkownikow. Na którymś z forum znalazlem ze ktoś podmienial anteny i nic to nie...
Sprawdź kostkę za stacyjką.
W takim razie sprawdzaj napięcie od pinu 23 w niebieskim gnieździe.
Polecam blokade sb5.
Witam prawdopodobnie jest to do zegara jak i do daty czyli automatycznie sie nastawia czas bez ingerencji czlowieka jesli sie myle niech mnie kto poprawi jezdzic nie przejmowac sie,
Sprawdz czy na tym niebieskim po wyciągnięciu kluczyka zostaje napięcie - pewnie nie i dlatego ci ginie. Musisz poprowadzić jeden przewód od akumulatora jako nap. podtrzymania pamięci. W philipsie pewnie zapisywało w pamięci nieulotniej i dlatego po wyciągnięciu kluczyka ustawienia zostawały.
Może być uszkodzona taśma łącząca panel z płytą. Pzdr
Zaraz koło silnika.
Najlepiej jak sam sobie zdjagnozujesz motor. W załączniku znajdziesz wszystko co potrzebne.
Witaj, Kostka ISO to 4 pin bezpośrednio do +. 7 zasilanie po stacyjce 8 masa
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Witam. Podłącz Alana w inny sposób, abyś nie wyłączał napięcia z radia a tylko wyłączał go z funkcji ON/OFF. Nawet na schemacie blokowym jest zaznaczone, że jest "podtrzymanie ustawień" . http://obrazki.elektroda.pl/2308969600_1... Pozdrawiam.
Witam. W tym modelu wentylator chłodnicy sterowany jest przez kalkulator wtrysku a w starszych auta przez czujnik temperatury. Dlatego jego praca jest prawidłowa. Pozdrawiam.
Nie ma takiej opcji. Prościej przyzwyczaić się do gaszenia auta z kluczykiem z pozycji "Zapłon" na pozycję "ACC" a nie na pozycję "OFF" czyli tą do wyjmowania kluczyka. Niektóre auta zabierają plus ACC dopiero po wyjęciu kluczyka. Radio powinno się włączyć bez kluczyka ale samo się wyłączy po godzinie jak pamiętam. Myślę że to bardzo wygodna funkcja...
Nowy zawór, podróbka z Cargo kosztuje około 40 zł
Może być źle podłączone. SławeK
A nie sądziecie, że jak by się usypiało to nie zakładał by tematu? Saly, zobacz czy nie ma błędów w module nadwozia (komfort) odnośnie zamków drzwi.
Możliwe że przełącznik sie uszkodził, ale w pierwszej kolejności sprawdź przewody między drzwiami a nadwoziem czy nie popękały.
w dodatku swiruje mi miernik (zolty 7.17V a na wlaczonym 6.53V) czerwony 7.03V a na wlaczonym 8.76V ogolnie napiecie nie wzrasta powyzej 9 V Baterie w mierniku wymieniłeś? Radzę miernik zostawić w spokoju a sklecić sobie prosty próbnik z żarówki 12V/2W z przylutowanymi przewodami. Radio odłącz, jeden z przewodów próbnika żarówkowego połącz z masą,...
Nie ma tam czasami podgrzewanego lusterka kierowcy?
Bateri raczej nie ma bo rozbierałem swój i nie rzuciła mi się w oczy. A co to za błędy miałeś? Jest jeszcze pare pinów do sprawdzenia ale nie pamiętam które i jutro ci napisze. A jak to nic nie da to najlepszym rozwiązaniem było by podstawić drugi klimatronik.
to niekoniecznie musi byc takie proste. wystarczy zdjac deske rozdzielcza (zdjac pokretla, wystarczy mocniej pociagnac, nad zegarami odkrecic dwie srubki, zdjac deske z zaczepow, jest ich chyba 8, odczepic wszystkie kable i gume nad kierownica, teraz dopiero deska jest ostatecznie wymontowana) wymontowac zegarek i sprawdzic czy dioda swieci. mozna to...
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
Jeżeli na pinie - A8 - masz zasilanie po stacyjce to radio będzie gasło po wyłączeniu zapłonu.
Och, trzeba poszukać w tamtych rejonach, za schowkiem gdzieś na kanale , niedaleko wentylatora ale dokładnie nie wiem, ja szukam na oko często.
zobacz czy po wyłączeniu zapłonu po 50s led alarmu zapali się na chwilę, jak tak to centralka nie umarła. Spróbuj zaprogramować pilot na nowo. Instrukcja w sieci.
jest tylko usterka związana z czujnikiem kąta skrętu . wszystkie czujniki pokazują prawidłową temperaturę. Wentylator załącza się po chwili i osiąga najwyższy bieg i się wyłącza i ponownie to samo.
Zasada ogólna jest taka, że masz masę i plus po stacyjce oraz oddzielny, cieńszy plus (prosto z akumulatora) do podtrzymania pamięci stacji radiowych (i reszty parametrów). Takie mam pomysły. Czytam to już któryś raz i zawsze mam ochotę skorygować ten opis. Moim zdaniem powinno być tak: Zasada ogólna jest taka, że masz masę (zazwyczaj przewód czarny)...
Dodam jeszcze że ta klapka po wyłączeniu zapłonu zamyka się w ciągu kilku chwil, z zegarkiem nie patrzyłem .
Witam ponownie, śpieszę z wiadomością, że rozwiązałem ten problem. Proszę sprawdzić, skąd idzie zasilanie pinu 16 w złączu OBD. Prawdopodobnie na krótko z pinu nr 1, a tam zasilanie zanika po wyłączeniu zapłonu. Podobno w cytrynach złącze OBD lubi gubić zasilanie. Gdy kupiłem moją cytrynę, na pinie 16 nie było zasilania w ogóle i przypomniałem sobie,...
A co to jest driver?
Nie wiem jakie to radio, ale koledze przy podtrzymaniu z aku wykończyło go pobór prądu miał jakieś 1 A, więc szybko zrezygnował z tego radia.
Tam był wtyk ISO, sprawdź czy na pinie A4 masz 12V po wyłączeniu zapłonu.
żółty kabel z radia musisz podłączyć w miejscu w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki Błąd ! Na żółtym (+B) ma być stale +12V. Na czerwony (ACC) +12V musisz doprowadzić z instalacji samochodu z miejsca w którym ginie zasilanie po wyłączeniu zapłonu, np. w kostce stacyjki lub innym. Do pomarańczowego (ILL) możesz podłączyć...
Masz wtyk pasujący do radia a na nim naklejkę z opisem pinów przecież...
Czy po wyłączeniu zapłonu również się świecą?
pradu nie dostaje na zgaszonym silniku Więc należy sprawdzić czy po wyłączeniu zapłonu jest napięcie na A4.
Może brakuje stałego zasilania. Spawdź bezpieczniki.
radio jak w tytule, samo się włącza + do radia podać, po zapłonie. Miał ktoś taki problem? Tak!
Przyczyną był źle podłączony przekaźnik który nie podawał masy na silnik co było powodem nie gaśnięcia silnika
A przewody czarny, żółty i czarno żółty do masy? Tak Czerwony przez bezpiecznik do tzw. [30], czyli stały +12V (nie zanikający po wyłączeniu zapłonu).
Udało się coś wyjaśnić w tym temacie, bo mam podobny przypadek w 2,3 z 2007 roku.
A czy ten co traci zasilanie ma je również po wyłączeniu zapłonu i zamkniecu- uspieniu auta?
Rozumiem. Wiec zasilanie z akku. ok. czyli pamiec albo..sprawdzic trzeba czy jest zasialana w trakcie wyciągniecia kluczyka w trybie stb.
Ale tylko po zgaszeniu zostaje pracująca pompa? Po zdjęciu klemy i założeniu po minucie/2 dniach pompa od razu pracuje?
Sprawdź, czy w wiązce nie masz zamienionego przewodów "plus po stacyjce" ze stałym plusem.
Dziękuje za próbę pomocy nie chodziło mi o rady w stylu jedź do mechanika itp. bo to jest bez sensu, ale każdy sposób na zdobycie punktów jest dobry, czasami ktoś mógł mieć podobny problem i już się z nim uporał, więc takich rad szukałem, ale trudno, ja swój problem rozwiązałem auto pojechało o własnych siłach gdyby ktoś miał podobny problem to zapraszam...
Brak możliwości zrobienia przełączania po temperaturze. Migające ledy po wyłączeniu zapłonu nie sygnalizują błędu. Taki bajer.
Jak po wyłączeniu zapłonu zawieszenie siada, to dokładnie oblej to auto wodą z mydłem. Sprawdź szczelność zaworu.
Czyli mierząc między A8 (masa) i A4 jest napięcie ok.12V. A po włączeniu zapłonu / wyłączeniu zapłonu coś się zmienia? Np. na A7
Usterka do zlokalizowania w kilkanaście minut ale najlepiej, zaczynać od dupy strony😁 bardzo ważne dla kierunku lokalizacji są 2 stwierdzenia-pali po wciśnięciu hamulca i nie gaśnie po wyłączeniu zapłonu, dopiero po puszczeniu hamulcaSprawdź wiązkę elektryczną między drzwiami bagażnika a budą.
Cześć kolego. Możesz wrzucić fotkę tego zegara w środku ? głównie chodzi mi o płytkę PCB z obu stron. Pozdrawiam
Napięcie podtrzymuje przekaźnik który sterowany jest przez komputer wtrysku przez kilkanaście sekund po wyłączeniu zapłonu.
Poczekaj dłużej, moduł centralnej elektryki chwilę zwleka po wyłączeniu zapłonu.
Coś dziś mi Elektroda nie idzie... godzinę wysyłałem ten post. Pewnie jest winien czujnik sterownika wentylatorów lub sam sterownik. Warto znaleźć ten czujnik (idzie doń jeden cienki brązowo-czerwony przewód), odpiąć gdy wentylatory nie chcą się zatrzymać. Gdy zareagują - sprawa jasna.
Kiedyś mechanik mi powiedział że jeżeli komputer już zlokalizuje wypadanie zapłonu to odcina wtryskiwacz. Dobrze ci powiedział. Tylko takie coś nie dzieje się w każdym samochodzie. I cała procedura "wykrywania" wypadania , zaczyna się od nowa po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu.
No właśnie sprawdzałeś tak jak napisałem?
190 mV to sterownik na 100% podaje po wyłączeniu zapłonu? Coś mi tu nie pasuje, mierzysz to z wpiętą sondą?
problem może być w uszkodzonej wiązce drzwi lub uszkodzonym zamku ,sterownik nie widzi otwartych drzwi i zamyka auto automatycznie , najprościej sprawdź czy po otwarciu drzwi zapala się oświetlenie wnętrza pojazdu,
Kup tester ciśnienia paliwa. Po pierwsze sprawdź ile bar daje na listwę ,przy ilu bar odpala i co się dzieje z ciśnieniem po wyłączeniu zapłonu.
No i masz winnego. Na tym pinie nie może być 12V po wyłączeniu zapłonu. Sterownik silnika po prostu nie wie, że wyłączyłeś zapłon i nie gasi silnika. Pewnie jakieś zwarcie w wiązce.
okazało się że po wyłączeniu zapłonu zasilanie znika a pojawia się jakaś masa. Tak jest we wszystkich samochodach, po wyłączeniu napięcia na gałęzi "15" wszystkie podpięte do niej odbiorniki dają masę, chcesz "czysty" + ?, daj przekaźnik, choć w sumie nie wiem po co
Jakie masz przełączniki?Jeden do swiateł,drugi do wycieraczek czy jeden duży zespolony.
Jak jest to sprawdź czujnik stopki. Może kostka gdzieś nie łączy albo sam czujnik jest uszkodzony.
Wymień wentylator.
Wyjmij kluczyk po wyłączeniu zapłonu i zobacz czy możesz włączyć radio (jeśli fabryczne lub inne, podłączone jak należy) Mam wrażenie, że ci stacyjka przytrzymuje ACC
To jest chyba podyktowane przepisami. Poza tym w razie awarii i nieoczekiwanego wyłączenia zapłonu na przykład na zakręcie, przy dużej prędkości może być niebezpiecznie. W ten sposób producent zabezpiecza się też przed ewentualną odpowiedzialnością w takim przypadku.
W seacie w diesel nie ma nic fabrycznie zamontowanego co by mogło piszczeć po wyłączeniu zapłonu Więc szukaj jakiego ustrojstwa dodatkowo zamontowanego o którym nie wiesz że jest, może alarm, jakaś blokada anty kradzieżowa, abo jakiś przypominać żeby czegoś nie zapomnieć o czym wiedział poprzedni właściciel a zapomniał powiedzieć
Jeżeli świeci ciągłym światłem to pewnie masz dokładany alarm lub sterowanie zamka i w nim szukaj uszkodzenia. Dla pewności możesz odłączyć włącznik awaryjnych - jak zgaśnie to włącznik do wymiany ale stawiam na dokładany moduł.
Czujnik temperatury lub Sterownik wentylatorów na lewej podłuznicy zwarty . Termostat niee .
Nad nogami kierowcy powinien wisieć przekaźnik. Często wypala się w nim styk lub sam przekaźnik klei.
Info o podświetleniu chyba tam już po CAN idzie, więc nie wystarczy połączyć kabelka podświetlenia zegarów (bo takowego nie ma) z podświetleniem przycisków. Albo sobie dorobisz emulator odpowiedniej ramki CAN, albo fizyczna ingerencja i podlutowanie się w led od podświetlenia (brak regulacji jasności) Ew może grzebanie w kodowaniach AlfaOBD się uda,...
POdejrzewam grzebanie w pamiątce.
Francuzy to potrafią - Samochody w którym odłączanie aktu potrzebuje specjalnej procedury. Pisze w instrukcji : przed odłączeniem , po wyłączeniu zapłonu , odczekać 4 min na zapisanie w pamięci danych i również po podłączeniu aktu, odczekać 1 min przed włączeniem zapłonu. Inaczej powstaną błędy mimo. wówczas potrzebny komputer. Druga rzecz kolejność...
Do nauczania sprzęgła trzyma się tylko przycisk N, funkcyjny zostawia w spokoju. Funkcyjny i N wciska się przy nauczaniu całego GS, i notuje błędy jeśli wyświetlą się jakieś. Bo po wyłączeniu zapłonu już ich nie odzyskasz.
Witam ! Z własnego dochodzenia wiem, że liczniki te posiadają przypadłość "przywieszania się". Mnie udało się to usunąć poprzez podłączenie do lewego złącza (czarne) zasilania tj. masy na pin 1, i +12V na piny 4 i 9. Po podłączeniu zasilania w "zawieszonym" liczniku świeci się podświetlanie wyświetlacza i zegarów. Po przyłożeniu masy do punktu pokazanego...
Oznaczenie silnika? Dodano po 12 Na ten zawór przychodzi "+" po stacyjce, po wyłączeniu zapłonu nadal jest obecny? Jeśli tak, to masz coś przerabiane w instalacji i po wyłączeniu stacyjki ECM dalej jest zasilany.
8704 - otwarty obwód czujnika tlenu NOx 5657 - nieprawidłowe wyłączenie zasilania EMS 4131 - napięcie zasilania SCR 2 ostatnie błędy mówią o wyłączeniu zasilania akumulatorów w czasie krótszym niż 90 sekund od wyłączenia zapłonu. Możesz mieć problem z wyłącznikiem ADR.
Trzeba sprawdzić czujnik dla licznika, wiązkę pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Jeżeli wskazówka nie opiera się o ogranicznik po wyłączeniu zapłonu to możliwe że masz uszkodzony licznik. Zrób pomiary i nie mieszaj do tego uszczelki pod głowicą czy termostatu.
Czarno - biały to masa załączana ze stacyjki po wyłączeniu zapłonu. Czyli blokowanie modułu zapłonowego. Zwiera się do zielonego. Natomiast czarny, to zasilanie po stacyjce i jest zwierane do czerwonego po włączeniu zapłonu. Jak czerwony - czarny się załącza, to zielony - czarnobiały się rozłącza i na odwrót.
Wejdź w ustawienie czasu i przełącz na AUTOM, radio ustawi godzine z GPS (antena gps oczywiście musi być sprawna). Czasem pomaga przeładowanie tej opcji, czyli ustawiasz na automat, (radio sobie ustawi aktualną godzine) potem wchodzisz i przestawiasz na ręczne, ustawiasz godzinę ręcznie i już powinno trzymać to ustawienie.
miałem w peugeocie coś podobnego, CZASEM jakby pyłek zatrzymał wskazówkę/silnik krokowy podczas opadania z 3tys (diesel). Gdy to się działo, obroty były zawyżone. Zanim zdecydowałem się zareagować, jakoś przeszło. Z tym że po wyłączeniu zapłonu opadało do zera. Widocznie francuzom się zdarza :)
Witam. Po diagnozie w serwisie Panowie stwierdzili że mam zwarcie kabli z GS II do FR . Czyli jest zapisane : sprawdź połączenie CAN do FR Układ regulacji jazdy.
Skrzynkę bezpiecznikową masz szczelną? Kłopot po deszczu, myciu etc?
wyłączeniem wycieraczek schemat zapłonu zapłonu sharp problemy wyłączeniem telewizora
schemat ładowania tablecie almera kluczyk skoda octavia odpalać zimne silnik
panasonic aquarea panasonic aquarea
Resetowanie radia Pioneer DEH-1500UB - Jak to zrobić? Odszyfrowanie zaszyfrowanych kanałów TV: legalne metody